Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Rinkeby-Kista Kista Kista Trafikskola

Kista Trafikskola

Köpenhamnsgatan 6, 164 42 Stockholm — Visa karta

Hos Kista trafikskola i Stockholm erbjuder vi körkortsutbildning för personbil, handledarkurser för privatkörning, teorikurser, riskettan med mera. Vi tillhandahåller en personlig och flexibel utbildningsplan i enlighet med trafikverkets reglemente tillsammans med pedagogiska och erfarna lärare. Vi har erfarenhet av nervösa elever och strävar efter att utbilda trygga, miljömedvetna förare. Välkomna att boka tid hos oss!
Mån-Tor: 11:00-16:00
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 97 kunder tycker om Kista Trafikskola

• Tatiana G
    Tatiana G skrev om Kista Trafikskola
    Jag var nöjd med utbildningen och superglad för körkortet!!
  • Sauveek G
    Sauveek G skrev om Kista Trafikskola
    I highly recommend Kista Trafikskola for all training related to your driving license. Not only the instructor (Raymond) has all the knowledge needed to train but also his involvement and interest to help people learn is commendable.
    Kista Trafikskola aims at training people to drive well & safe when they are on the road, not only focusing on the aim to pass the tests. The instructor exactly knows when someone is ready for appearing for tests and immediately plans accordingly. I can give 5 star rating to Raymond any day.
  • Zou Z
    Zou Z skrev om Kista Trafikskola
    The instructor knows a couple of good tips to allow me learn fast and how to pass the driving test. He is also quite flexible in the time schedule.
  • Nari K
    Nari K skrev om Kista Trafikskola
    Highly recommended. Raymond is a very friendly and an excellent teacher. Speaks good English too.
  • Rizvi S
    Rizvi S skrev om Kista Trafikskola
    I recommend kista trafikskola, as it provides very quality services. The instructor Raymond is very helpful and skilled. I got my driving license, from Sollentuna, with the very first try. And of course a big credit goes to him. I am happy to take my driving lessons here and I know that you will be happy too.
    2016-05-17 Kista Trafikskola svarar Rizvi S
    Hey! Rizvi we are very glad you have your driver's license and where to we say congratulations to you!
    MVH Kista trafikskola / Raymond / Ann-Caterine
  • Iyad
    Iyad skrev om Kista Trafikskola
    Man kan inte önska mer av en trafikskola, och jag är jätte nöjd med hela upplevelsen! Raymond var jätte trevlig, förklarade allt i lugn och tålamod, och var kunnig och pedagogisk. Man känner alltid att han är motiverad och verkligen gör allt för att hjälpa studenten att köra bättre, och klara uppkörningen utan problem.
    Starkt rekommenderat om du vill känna dig säker att ta körkortet och samtidigt ha det trevligt.
    2016-03-23 Kista Trafikskola svarar Iyad
    Ett stort Grattis till dig Iyad för ditt efterlängtade körkort! och ha en trevlig körning!
    MVH Kista trafikskola / Ann-Caterine och Raymond
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Kista Trafikskola
    Väldigt nöjd med hela utbildningen på Kista trafikskola. Kändes som att varje lektion gav något och att jag hela tiden blev en bättre förare. Det som jag är mest nöjd med är att fokuset låg på hur man blir en bra bilförare. Nu när jag är klar med körkortet så känner jag mig trygg i det jag har lärt mig och det känns naturligt att köra bil.
    2016-02-24 Kista Trafikskola svarar Jimmy W
    Grattis jimmy! till ditt körkort! hoppas du får en bra sommar :)
    MVH Kista trafikskola / Ann-caterine
  • Saga F
    Saga F skrev om Kista Trafikskola
    Rekommenderar Kista Trafikskola starkt! Tog sex lektioner med Raymond och han pushade mig inför uppkörningen på ett pedagogiskt och lugnt sätt. Han vill verkligen att man ska klara körkortet snabbt och gör allt för att man ska göra det!
    2016-02-24 Kista Trafikskola svarar Saga F
    Hej! Saga och ett stort Grattis till dig! som har fått ditt efterlängtade körkort!
    MVH Kista Trafikskola / Ann-Caterine och Raymond.
  • Perin
    Perin skrev om Kista Trafikskola
    Jag har nyligen tagit körkortet och har Raymond på Kista trafikskola att tacka för det! Både jag och min väninna som rekommenderade mig dit, klarade uppkörningen på första gången. Jag kan verkligen varmt rekommendera Kista trafikskola på alla sätt, det ligger bra till, har bra priser med mycket körning för pengarna, trevlig och proffesionell personal och inte minst fantastiskt bra körlärare!
  • Pelin T
    Pelin T skrev om Kista Trafikskola
    En kompis till mig hade köpt ett paket körlektioner hos Kista Trafikskola och pratade enbart om positiva saker om läraren och hela processen.
    Jag var under den period stressad, visste inte vart jag skulle börja eftersom jag ville ha körkortet så fort som möjligt.
    Då gick jag och min mamma till Kista Trafikskola och pratade med Raymond, vi kom fram till ett paketpris och jag började köra hos honom. (Köpte 20 lektioner).

Efterhand förstod jag vartenda ord det min kompis pratade om, helt klart bästa trafikskolan!
    Raymond är en lugn, pedagogisk och gör allt för att man själv ska känna sig lugn bakom ratten.
    Jag läste i kommentarerna här nedanför, att en person inte gillade för att Kista Trafikskola vill bli "kompis" med en. Självklart ska man ha roligt och trivas när man kör i 80 minuter, man ska kunna vara självsäker och fokuserad i trafiken samtidigt som du har någon att prata med under lektionens gång.

Än en gång, jag rekommenderar starkt denna trafikskola! Och Anki!! Världens bästa receptionist!

Om ni funderar att gå till en trafikskola, besök denna och se vad du tycker. Du kommer inte ångra dig!!

Tack än en gång Raymond för 20 intensiva, roliga och lärorika lektioner!
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Kista Trafikskola
    Klarade min uppkörning idag och vill starkt rekommendera Kista Trafikskola.

Raymond är en pedagogisk och lugn lärare som vet hur man får en stressad nervös elev att slappna av och fokusera.
    Gör du några misstag så går han lugnt och metodiskt igenom de med dig efter lektionen så att du vet vad du ska tänka på nästa gång eller vad du kan eventuellt öva på om du även övningskör privat vid sidan om.

Anki förtjänar självklart ett stort plus också. Väldigt hjälpsam och hjälper dig med allt det administrativa som kan behövas för ditt körkort och inbokning av lektioner.

Helt klart väldigt prisvärt också då de 80 min långa lektionerna verkligen ser till att du hinner lära dig något nytt varje lektion och hinner öva på det många gånger.

Tack för en jättebra utbildning!
  • Farhad F
    Farhad F skrev om Kista Trafikskola
    Jag rekommenderar verkligen Raymond hos Kista Trafikskola för de som aldrig har kört tidigare, men även för de som har kört privat förut men behöver förbättra eller finputsa sin körning och vara på den säkra sidan (som i mitt fall).

Raymond är väldigt pedagogisk, det är enkelt att få information och tillämpa det i praktiken. Gör man misstag så är det lugnt, han berättar för dig vad du gjorde för fel och vad som kan göras bättre och man försöker på nytt. Vidare så har Raymond tålamod, och man känner varken press eller rädsla när man ger sig ut i trafiken.

Raymond sparar samtliga synpunkter, både positiva och negativa, till efter körlektionen. På så sätt kan man fokusera mer på körningen, och komma till nästa körlektion med bättre kunskaper.

Som sagt, jag rekommenderar verkligen Raymond och Kista Trafikskola för de som vill ta körkortet med så få risker som möjligt.

PS. Klarade uppkörningen på första försöket.
  • Sofia Å
    Sofia Å skrev om Kista Trafikskola
    Blev godkänd på uppkörningen idag, på första försöket. Raymond som varit min körskolelärare satt med, vilket kändes väldigt tryggt!

Är super super nöjd med Kista Trafikskola. Skrev in mig i slutet på juni och blev klar idag 11 sep. Det har gått otroligt smidigt och fort, och kan bara säga att jag har en positiv upplevelse och bemötade från dem!

Kan varmt rekommendera alla som vill ta körtkort att göra det hos Raymond!
  • Zandra T
    Zandra T skrev om Kista Trafikskola
    Jag vill gärna rekomendera kista trafikskolan speciellt Raymond som hade så mycket tålamod med mig
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Kista Trafikskola
    Godkjent teoriprov på förste forsök. Godkjent bilprov på förste forsök. Fornuftig antall lektioner og snabbere gennomförd enn jag själva forventet.

Jeg har endast körd med Raymond, så Kista Trafikskola fungerte mycket bra for meg.

English:

Approved both for theory and driving on first attempt. Reasonable number of hours and faster done than I expected.

I did only drive with Raymond, so Kista Trafikskola worked very well for me.
  • P
    P skrev om Kista Trafikskola
    Tog nyligen körkort med Kista trafikskola och körde med Raymond. Har varit på andra trafikskolor utan att lära mig mycket, men Raymond tog verkligen tid att lyssna på en och hade bra planering för varje lektion så man fick ut så mycket som möjligt. Mycket pedagogiskt lärande. Efter lektionerna gick Raymond igenom alla fel man gjorde och förklarade alternativa lösning hur man kunde köra på annat sätt osv. Rekommenderar starkt Kista Trafikskola, vill du få ut så mycket som möjligt så gå till kista trafikskola.
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Kista Trafikskola
    Egentligen vill jag ge 2.5. Godkänt.

Positivt: Lärarna ser till att det finns tid för dig när det passar dig. Väldigt kunniga i sin körning och kör/teorikunskaper.

Negativt: Körskolan känns ligga kvar på 90:talet. teoripärmarna är ouppdaterade, gamla datorer där programmet för teorin inte fungerar ibland. Och retoriken för att lära ut är också kvar i förra decenniet.

Att köra i 80 min känns väldigt långt ibland. Visst kan det vara bra i början då mycket förklaring behövs. Men ju bättre du blir desto mer märkte jag hur utdraget de 80 min blev. Och det finns inget alternativ för "enkel" körlektion.

Jag ångrar inte att jag körde här, men det finns modernare körskolor att välja på.
  • Nikola N
    Nikola N skrev om Kista Trafikskola
    Har nyligen tagit körkort på Kista trafikskola. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd och att den tiden jag utbildade mig där har varit väldigt rolig. Första bemötandet var direkt positiv och man märker snabbt att personalen gärna skojar med dig.

Men förutom den sociala biten så vill dem genuint lära dig köra bil. Visst att man får det man har betalar för. Men dem är verkligen där för att dem vill att du ska lära dig och dem tycker om vad dem gör. Vilket jag tycker är väldigt.
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Kista Trafikskola
    Kista Trafikskola möter verkligen kundens behov, jag körde först på en annan körskola men kunde inte ta lektioner då jag jobbar till 17 men Emanuel på Kista Trafikskola kom och hämtade mig på jobbet! Han är sjukt skön och lär ut på ett jättebra sätt! Jag lär liksom vidare till min pappa som ändå haft körkort i 30 år. Klarade uppkörningen direkt och klarade teorin endast för jag lärt mig alla skyltar genom Emanuels knep.
  • Fabian B
    Fabian B skrev om Kista Trafikskola
    Fantastisk stämning bland samtliga anställda och elever. Man kände sig alltid välkommen och prioriterad!

Genom Kista TS klarade jag teoriprovet- och uppkörningen på första försöket. Otroligt pedagogiska och engagerade lärare som konstant strävar efter att uppnå elevernas bästa.
  • Jackie
    Jackie skrev om Kista Trafikskola
    Jag tog mitt körkort i fredags.
    Jag körde med Raymond som var mycket trevlig, ärlig, noggrann, pedagogisk och "närvaro" under hela körningen. Han Varvade teori och praktik före och efter varje körning, genomgick alla trafikfel som jag gjort och vägledde mig på ett omtänksamt sätt i hur jag kommer vidare, allt för att min körning skulle bli så säkert som möjligt. Med tanke på min stress och osäkerhet jobbade han väldigt mycket med mitt självtroende och uppmuntrade och peppade upp mig hela tiden.

Jag kände inte Kista trafikskolan innan, men blev rekommenderad av en vän och jag har inte ångrat mig en sekund att övningköra med dem. För att: de försöker inte ”LURA” dig på något utan de försöker ”LÄRA” dig något.

Sist men inte minst tackar jag personalen i Kista trafikskolan för ett proffsigt bemötande; bästa Anki i receptionen, Emanuel för hans hjälp i mina teoretiska frågor och särskilt Raymond för hans tålamod och fantastiska engagemang, mitt körkort kommer alltid att vara förknippade med honom och Kista trafikskola.

Jag rekommenderar starkt Kista trafikskola.
  • Kjetil J
    Kjetil J skrev om Kista Trafikskola
    Jag rekommenderar Kista Trafikskola till andra som önskar ta körkortet. Otroligt bra bemötande.
  • Didrik G
    Didrik G skrev om Kista Trafikskola
    Jag tog mitt körkort idag, på första försöket!
    Emanuel har varit min lärare och jag är mycket nöjd med utbildningen.
    Jag kände att jag fick en läroplan som var personligt utformad efter mina behov. Jag är också tillfredställd med bemötandet, det var skön stämnning på trafikskolan.
    På Kista TS lär man sig mer än att köra bil, man får lärdom för livet.
  • Hampus E
    Hampus E skrev om Kista Trafikskola
    Jag tog körkortet på andra försöket, Teorin på första. Jag körde med Emanuel som var väldigt pedagogisk och trevlig. Rekommenderar skolan starkt till alla som kan ta kritik.
  • Dan
    Dan skrev om Kista Trafikskola
    Jag upplevde kista trafikskola som väldigt pedagogiska och noggranna. Klarade uppkörningen på första, teorin visserligen på andra försöket hade bara slarvfel.

Körde med både Raymond och Emanuel för att höra fler åsikter om hur jag kunde förbättra min körteknik vilket resulterade bra. De skulle få högsta betyget om de var snygga tjejer. Men man kan ju inte få allt här i världen.

Tack så mycket för hjälpen grabbar, hade inte klarat det utan er. =D
  • J
    J skrev om Kista Trafikskola
    Tog mitt körkort på första försöket!

Tog 2 paket med 20 lektioner och körde dubbellektioner, dvs 20 ggr med Emanuel.

De är bra om man skall köra upp i Sollentuna då man får köra där uppkörningen kommer att vara.

Blev besviken på Emanuel då jag inte blev anmäld till uppkörningen av bilskolan, de ville att jag skulle gå ytterligare lektioner men jag kände att det inte behövdes och det visade sig efter att jag klarade uppkörningen. Därav -2 pinnar på betyget.
  • Leah K
    Leah K skrev om Kista Trafikskola
    VARNING till alla som tänker börja på Kista trafikskola! Jag började där efter att ha sett så många positiva kommentarer på denna sida, och jag blev väldigt besviken. Visst, personalen var trevliga men de är INTE pedagogiska, och tänker mest på att bli "kompis" med en istället för att lära ut hur man kör bil. Så bli inte lurade av alla kommentarer (som dom säkert skrivit själva).. Come on, hur kan de ha 70 kommentarer och nästan ALLA har gett 5 poäng, medan de flesta andra körskolor knappt har fått några kommentarer alls. Det ser väldigt skumt ut. Så fundera en extra gång innan ni går på alla kommentarer om hur "underbar" kista trafikskola är och hur ALLA klarade körkortet på första försöket o blablabla. Det är INTE sant!
  • Peter Å
    Peter Å skrev om Kista Trafikskola
    Fick mitt körkort förra veckan på första försöket. Skolan har riktigt bra kunniga lärare (jag hade Emanuel) och jag lovar du kommer inte att hitta några bättre lärare. Om du vill ha körkortet så är Kista Trafikskola det bästa och den mest prisvärda vägen som du kan ta.

Det bästa med Kista trafikskola:
    * Pedagogiska och kunniga lärare
    * Bra med dubbellektioner
    * Trevligt bemötande
    * Varje lektion är kul och lärande

Var inte dum VÄLJ KISTA TRAFIKSKOLA!!! ;)
    Dan gillar detta
  • Karl H
    Karl H skrev om Kista Trafikskola
    Tog mitt körkort igår! Tack vare kista trafikskola och speciellt raymond som va min lärare. Klarade uppkörningen utan ett enda fel för jag tänkte att de va raymond som satt brevid mig. Det viktigaste är att lyssna på allt han säger och försöka komma ihåg det. Jag vill rekommenderar Kista trafikskola till alla som vill ta körkort på ett roligt och lärorikt sett. Jag kommer sakna att inte behöva gå dit något mer. Tack så mycket för allt, ni gjorde det till en unik upplevelse och jag kommer aldrig att glömma er i första taget!
    Jackie gillar detta
  • Adam Mahmood A
    Adam Mahmood A skrev om Kista Trafikskola
    Hej! jag tog körkortet idag!!! och det är tack vare kista trafikskolan!! deras utbildning är unikt bra, de lärare som du får träffa är alltid professionella och erfarna! deras rådgivning/handledning är på hög nivå! Man känner sig alltid välkommen och trygg i deras "händer"! STARK REKOMMENDERAT!
    Till min körlärare (Emanuel): Tack så mycket! verkligen, jag kommer att ha nytta och användning av det du lärde mig!
  • Danijel G
    Danijel G skrev om Kista Trafikskola
    Tog körkortet tidigare i Mars och är kanon nöjd med Emanuel som min körskollärare. Har aldrig haft nån annan och hade aldrig valt nån annan heller! Han vet alltid precis på vilken nivå du är och vad du behöver, han vet om du sneglar på växelspaken genom solglasögonen du har på dig. Han går inte att lura och tar dig till nästa nivå när du är redo. Välj kista och Emanuel så kommer du att få en lärare som är taggad till tusen varje gång alla dagar i veckan och väldigt underhållande; ingen lektion är tråkig. Rekommenderas starkt. Lycka till!
  • Mikaela
    Mikaela skrev om Kista Trafikskola
    Jag kan verkligen rekomendera Kista Trafikskola av hela mitt hjärta!
    - Pedagogiska lärare ( körde med Emanuel), Trevlig receptionist som hjälper till när man behöver hjälp.
    - Bra med dubbellektioner, hinner mera och lär sig väldigt mkt. Med både teori och körning.
    - Trevligt bemötande och man känner sig trygg.
    - Ärlig i sin bedömning.
    - Mycket bra upplägg.
    - Jag hade så kul att jag skulle kunna gå dit och köra även fast jag fått mitt körkort ;)
    + Klarade allt på första försöket, mycket tack vare BÄSTA Emanuel!
  • Hanna K
    Hanna K skrev om Kista Trafikskola
    Är du i körkortstankar eller känner någon som är d, då vill jag passa på att av hela mitt hjärta rekommendera Kista trafikskola. Igår tog jag mitt körkort och är super nöjd med min körkortsutbildning samt mina två lärare Emanuel & Raymond.

Nedan följer fler anledningar att välja Kista trafikskola

1. Varje dag jobbar två trafikpedagoger som är lika laddade dag in och dag ut att få möta dig i bilen, lära dig, ta dig vidare steg för steg och där deras bredd/engagemang tar dig närmare ditt slutmål.

2. Varvar teori & praktik före och efter varje körning, där du medvetandegörs hela tiden om vilka trafikfel du gjort och självfallet vägledning i hur du kommer vidare, allt för att din körning ska bli så trafiksäkert som möjligt.

3. De är raka, ärliga och vill inte lura dig på pengar. Utan när du är så mogen att läraren bokar in ett körprov åt dig, då vet du att d krävs regnande elefanter för att ditt körprov inte ska gå vägen.

4. En riktig fin pärla är även Anki som bemannar receptionen och hjälper en med allt från körkortsfrågor och andra saker som dyker upp i huvudet efter exempelvis en körning. Alltid lika glad & hjälpsam och nöter och blöter dina funderingar tills du är nöjd.

Kista trafikskola, ett måste om du vill vara bland kunniga lärare vars uppdrag är att du ska lyckas och det kommer du göra med Kista trafikskola.
  • sara k
    sara k skrev om Kista Trafikskola
    Bättre trafikskola kan du inte hitta! Garanterat prisvärt och mycket duktiga lärare som är engagerade och vill ditt bästa. Jag kämpade i mer än ett halvår och var höggravid, utan Emanuels motivation hade jag nog inte haft körkortet ännu! Man känner sig välkomnad på trafikskolan och alltid med ett glatt bemötande. Det har varit värt varenda krona! Denna trafikskola rekommenderar jag varmt för Ni kommer inte ångra er! Man kör absolut inte mer körlektioner än nödvändigt och lärarna ser exakt vad man behöver träna mer på. Utan denna trafikskola hade jag inte haft mitt körkort!
    Hanna K gillar detta
  • Johan
    Johan skrev om Kista Trafikskola
    Jag tog några körlektioner med Kista Trafikskola i somras. Emanuel är en exceptionellt kunnig, pedagogisk och trevlig lärare. Man blir mycket väl förberedd inför uppkörningen och känner att de vill att man ska lyckas. Uppkörningen gick utan problem.
  • Lena A
    Lena A skrev om Kista Trafikskola
    Tog körkort i fredags efter sex månaders övningskörning på Kista trafikskola och är mycket nöjd med den utbildningen jag har fått. Körde främst med Emanuel men även lite med Raymond och de är båda toppenkillar som verkligen brinner för sina jobb. Kista trafikskola bemöter sina elever med stor omsorg och ser till att man får ut det mesta möjliga av varje lektionstillfälle samtidigt som man har kul ihop. Priserna är lägre än på många andra trafikskolor och man blir inte lurad till att ta fler lektioner än vad som verkligen behövs. Jag gick även handledarkursen och risk 1:an här som var intressanta och bra upplagda. Rekommenderar Kista trafikskola mycket varmt för alla som vill börja övningsköra.

Slutligen vill jag än en gång tacka för all hjälp och stöd jag fått på vägen till mitt efterlängtade körkort. Ni är bäst!
  • Andrey
    Andrey skrev om Kista Trafikskola
    I recommend this traffic school, they have everything you need, friendly atmosphere, experienced teachers, reasonable prices.
    I've passed the test without any problems.
  • Marthin J
    Marthin J skrev om Kista Trafikskola
    Började på Kista trafikskola i april(2011) och hade aldrig kört bil innan. Och klarade uppkörningen i september(2011). Emanuel som jag körde med är en riktigt bra lärare. Han ger bra instruktioner innan lektionen börjar så man förstår hur man ska göra och visar även själv hur man ska göra.

Rekomenderar verkligen Kista trafikskola om du vill ta körkort.
  • Krister J
    Krister J skrev om Kista Trafikskola
    Fick körkort för någon vecka sedan. Körde endast med denna trafikskola och inte privat alls. Klarade teori och uppkörning på första försöket. Körlektionerna var skojiga och lärorika.
  • Andrea K
    Andrea K skrev om Kista Trafikskola
    Det kan inte finnas någon bättre Trafikskola än Kista trafikskola!

Kunskapen, viljan, engagemanget, erfarenheten hos lärarna är obeskrivlig!
    Jag som knappt kört bil, var rädd för att köra och inte trodde att det skulle gå överhuvudtaget tog körkoret på 2,5 månader!!! Min lärare Emanuel ställde alltid upp med extra lektioner, pushade mig att plugga teorin och gjorde verkligen allt för att jag skulle fixa det! Man har hört om trafikskolor som lurar på eleverna extra lektioner för att tjäna pengar men så gjorde i n t e Kista, nästan tvärtom för jag ville ta fler lektioner innan uppkörningen men fick inte för Emanuel trodde på mig!

Priserna är dessutom mycket bättre än inne i City!
    Välj denna trafikskola så har du garanterat körkortet!!
    Återigen: TACK EMANUEL!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gurra
    Gurra skrev om Kista Trafikskola
    Skäl till varför valde kista trafikskola:

- Nära kollektivtrafik

- vettiga priser

- bra öppettider, vissa körskolor stänger tidigt.

- Nära varierade körmöjligheter, motorväg, landsväg samt att snabbt komma in och träna i tät trafik.

- Nära till uppkörningskontoret i Sollentuna.

Varför jag efter ett par lektioner valde att fortsätta:

- Trevlig personal

- Bra pedagoger, Min körlärare, Raymond var lugn, sansad och ger riktigt bra feedback. Totala intrycket av både raymond och emmanuel är de tycker om att lära ut och har tydliga idéer vad man bör träna mycket på i körplanen.

- Tydlig körplan, vad som ska göras och när det ska göras. Samtidigt få återkoppling till tidigare körlektioner.

Jag lärde mig teori hemma med körkortsteoriprogrammet, körde totalt 21 lektioner och körde run 10-15 timmar privat.

Slutsumman av kostnaden av mitt körkort blev(i runda slängar):

2 st uppkörningar: 2x1100 : 2200

Tillverkningskostnad av körkort 230

Körkortsteoriprogrammet v11. 300

--------------------------------------

summa: 24300

Så för en total gröngöling hos kista trafikskola med relativt lite privat körning blev kostnaden runt 25 tusen.
    Andrea K gillar detta
  • Rain H
    Rain H skrev om Kista Trafikskola
    (Gillar faktiskt inte att man måste registrera för att kunna komentera på denna hemsida, det är därför det dröjde så länge för mig att äntligen bli medlem.)

Jag tog ca 20 dubbelkörlektioner på Kista Trafikskola och pluggade teori hemma, klarade både teriprov och uppkörning på första försök den 4 februari. Rymon och Emanuel har varit 2 fantastiska lärare, de visste verkligen vad jag behövde öva på mest och har planerat hela kursen perfekt. Jämför med uppkörningen var deras krav under lektionerna mer strikta, vilket gjorde själva uppkörningen lätt som en plätt.

Nu har det gått över 2 månader sedan jag fick mitt körkort, och jag har känt mig trygg och säker när jag befann mig på vägar. Så jag vill bara säga STORT TACK till Rimon och Emanuel, bra jobbat!
  • Ying
    Ying skrev om Kista Trafikskola
    Jag tala bara liten svenska och Jag hade engelska lektionerna i Kista Trafikskolan.Jag hade ca 39 dubbla lektioner och läst med båda Emanuel och Raymond, speciallt med Emanuel.Jag överskattade mig själv och hade mycket fel under körning. Men Jag lärde mig allt om körning på de lektionerna som Jag hade i Kista.i går klarade Jag uppkörningen.Nu väntar jag mitt körkort!

Jag rekommedera Kista trafikskola för att lärarna här har mycket erfarenhet och kunskap. De är vänliga,trevliga och duktiga. Nu kan jag bli lugnt och självsäkert när jag kör. Tack!
  • Kai X
    Kai X skrev om Kista Trafikskola
    Had Rimon as my teacher, I was a pupil knowing nothing about driving. I do not speak Swedish, we have done all lessons in English. I had about 30 double sessions and passed the test at the first attempt. I would highly recommend Rimon as an experienced teacher, responsible and truthful person. He has been extremely helpful when preparing the test, he addressed all the issues and planed all the details for me.

The school is just located outside the Kista subway station, for people like me working in Kista is really convenient. The price I got is much cheaper comparing to other schools.

The website they have totally sucked, that's why I did not give a full mark.
    (comment later: looks they are really listening to feedbacks here, they are now making to a new website!)

Tips: book your lessons in advance, they are always fully booked.
  • Vinh C
    Vinh C skrev om Kista Trafikskola
    Eftersom det redan finns så många rekommendationer tänker jag fatta mig relativt kort. Hade Emanuel som lärare. Han var oerhört pedagogisk och direkt, vilket är två av de främsta egenskaper jag anser att en körskolelärare ska ha. Många pluspoäng även för hans humor och restaurang tips ;) Jämför man uppkörningen med hans körlektioner var det inga problem.

Stort tack till dig, Emanuel för lyckad uppkörning på första försöket. Men även tack till Raymond och Anki!

Hursomhelst, Kista Körskola som helhet: Grymt bra och garanterar dig ditt körkort helt enkelt.

/Vinh

ps. Emanuel, om du har kvar körskolan om en 20år lovar jag att skicka dit mina ungar ;)
  • hesho t
    hesho t skrev om Kista Trafikskola
    Ja fick körkort förevackan.Tack till Raymod trafiklärare som är en grymm och tålmodig lärare med alla . Jag rekomennderar alla som vill ta körkort börja med de utan tvek
  • stefan l
    stefan l skrev om Kista Trafikskola
    klarade uppkörning och teori på första försöket mycket tack vare kista trafikskola. tack till raymond och emanuel två grymma lärare som brys sig om sina elever och som är jätte sköna människor
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Kista Trafikskola
    Lyssna nu människor!
    Om ni ska fixa körkort så är det Kista trafikskola som gäller.
    Hade Emanuel som lärare. En helt underbar människa med mycket humor. Riktigt pedagogisk. Han visste verkligen vad han gjorde. Även receptionisten var helt underbar :-) Ett tips är att köra 2x40 min (dvs dubbellektion), man får ut så mycket mer av det än man tror. Bra priser, bra läge (nära t-banan), bilar osv. Jag fixade körkortet och teoriprovet på första uppkörningen och skrivningen :-)
    Tack Emanuel, vilken underbar människa du är. Ses ute på vägarna :-))
    Nikke L gillar detta
  • Rossi
    Rossi skrev om Kista Trafikskola
    überlyckligt tjej som klarade uppkörningen på 1:a försöket den 17/9 efter ca 2 månader med kista trafikskola =))!! Började med att köra 3-4 tillfällen i veckan till ca 2 gånger i veckan, körde bara med skolan.
    Har bara gott att säga om denna skola. Hög kvalitet! Väldigt hjälpfulla lärare och supertrevlig receptionist Anki. Hade Emanuel som lärare hela tiden som engagerar sig i sina elever och kämpar för att dom ska lyckas. Du lär dig allt och lite till som skapar trygga förare samt gjorde uppkörningen väldigtttt lätt.

Jag rekommenderar starkt Kista trafikskola till alla som vill ta körkortet! Tack så jättemycket!!!! =)
    /Rosanna
  • Ivan
    Ivan skrev om Kista Trafikskola
    Mycket professionella och trevliga lärare (och receptionist!)som med bra pedagogik gjorde min övningskörning mycket effektiv, och även något att verkligen se fram emot. Jag gillade att känna att jag utvecklats från gång till gång, vilket jag gjorde tack vare deras sätt att träna mig på de olika situationer och momenten i körningen.

Jag tyckte att det var bra att få köra med båda lärarna närmare slutet av utbildningen, för de har båda så mycket att ge. Dessutom är deras Saab 9-3or något olika, vilket är bra att testa på. Båda bilarna är jättetrevliga att köra!

Jag hade mycket ledig tid att avvara för utbildningen, och med stort fokus räckte det med 2 månaders övningskörning (bara på körskolan)innan jag tog körkort. Så de kan anpassa tempot bra efter eleverna.

Köpenhamnsgatan 6, 164 42 Stockholm