Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna — Visa karta

Kullens trafikskola erbjuder mer än bara körlektioner och intensivkurser. Vi har även introduktionskurser, Risketta, Risktvåan och mycket mer kring körkortsutbildningar. Kunden ska kunna köpa enstaka körlektioner och kurser även om vi har färdiga paket. Vi kör endast med miljöklassade kvalitetsbilar utrustade med dubbelkommando, vår bilpark består av Volvo V40, både automat och manuella fordon. Våra lärare är utbildade och väldigt pedagogiska, för att ständigt utveckla deras kunskaper går dom även på kurser och fortbildningar. Vår vision är att 100 % av våra elever klarar uppkörning och teoriprovet på första försöket.
Vi anordnar introduktionskurser i trafikskolans lokaler, kurschema uppdateras regelbundet på hemsidan och vår Facebook sida. Vårt arbetssätt är flexibel därför erbjuder vi körlektioner alla dagar i veckan 08:00 -22:00, detta är mycket uppskattat.
Lite kort om förteget och dess värderingar, vi bjuder alltid på fika, vissa tillfällen även tilltugg. Sist men inte minst så erbjuder vi gratis körkortsrådgivning till alla spekulanter.
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-18:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 407 kunder tycker om Kullens Trafikskola

• 2019-10-17

Amanda G skrev om Kullens Trafikskola
    Jag är så nöjd verkligen med allt!!!!! Har fått jätte bra coachning i mitt körande under hela den här perioden,hade aldrig klarat att ta körkort utan kullens!! Läs mer
  • 2019-10-10

Sophie H skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 15 lektioner, jag har blivit väldigt bra bemött av Kullen och fått jättebra hjälp! Jag hade inga förväntningar men de peppade mig till att klara både uppkörning och teori! Vilket jag klarade på första försöket, tipsar alla om Kullen!
    Tack för hjälpen med allt, det betyder otroligt mycket. Läs mer
  • 2019-10-09

Amanda A skrev om Kullens Trafikskola
    Jättebra körlärare, speciellt Aref! Alltid kul att komma till Kullens och väldigt bra utbildning! Är supernöjd Läs mer
  • 2019-10-03

Efons N skrev om Kullens Trafikskola
    Otroligt glad att jag valde kullens trafikskola, har fått en sån uppbackning och hjälp av dom lärarna som stått vid min sida dom senaste månaderna. Från att inte ha någon typ utav vana i trafiken till att klara uppkörning och teori provet på första försöket. Läs mer
  • 2019-10-02

Mathias L skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte en intensivkurs 10 lektioner av Kullen och förväntningarna var att jag skulle få den kunskapen som krävdes för att fixa körkort och Kullen leverade med råge! Framförallt vill jag ge en enorm eloge till Pelle min körlärare som var otroligt pedagogiskt och gjorde det enkelt för mig att greja körkortet, utan honom hade det ej varit möjligt! Allt som allt är jag supernöjd! Läs mer
  • 2019-09-30

Sixten W skrev om Kullens Trafikskola
    Mycket bra och med mycket trevlig personal och lärare! Förväntningarna var att jag skulle ta körkort på 1 månad med risk 1/2 samt både proven! Och allt gick som planerat. Inga hinder på vägen.

Är mycket nöjd! Och ska rekommendera till nära och kära! Läs mer
  • 2019-09-20

Kajsa A skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 1 och jag blev väldigt bra bemött av alla som arbetade på kullens trafikskola. Jag är också väldigt nöjd att jag valde just den trafikskola efter rekommendationer från andra kompisar. Alla som arbetar här är snälla, trevliga och lättsamma. Läs mer
  • 2019-09-17

Seema S skrev om Kullens Trafikskola
    Jag är väldigt tacksam för Kullens trafikskola som hjälpte mig på väldigt kort tid innan uppkörning. De rekommenderade mig ta fem intensiv lektion och det höjde min självförtroende mycket. Under övningskör fick hjälp av min trafiklärare Aref med allt jag behövde. Innan uppkörning tog jag fyra lektion till och där jag körde med Christina. Tack för all tipset Christina ! Jag var väl bemött och alltid fått positiv upplevelse under körning / bokning av lektion. Jag är tacksam till er! Ni är bästa! Hoppas ni försätter så! Läs mer
  • 2019-09-17

Alexander B skrev om Kullens Trafikskola
    Bra lärare (faozi) och bra ägare, professionellt skött och väldigt bra helhetsupplevelse hos Kullens. Läs mer
  • 2019-09-16

Reddy M skrev om Kullens Trafikskola
    My confidence was raised when I met Habib and he arranges excellent teacher with a short noticed and planned very well my classes. Teacher Faozi was awesome with his great experience and teaching skills and patience.
    Many thanks Faozi and Kullens Trafikskola without them wouldn’t have been possible to get my Körkort. Läs mer
  • 2019-09-16

Fatemeh K skrev om Kullens Trafikskola
    بهترین ترافیک اسکولان که با وجدان و تجربه هستند و تمام نکات رانندگی رو به بهترین شکل آموزش میدن به همه دوستان توصیه میکنم ثبت نام کنن و سریع شورکورت بگیرن😊😊
    Jag är väldigt nöjd och fick körkort snabbt Läs mer
  • Johan L

2019-09-11

Johan L skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte ett 20 pack med lektioner. Jag har blivit jättebra bemött av företaget, helt fantastisk personal. De levde upp till alla förväntnigar. Sammanfattande så är jag hemskt glad över att jag valde kullens traffikskola och kommer rekommendera den till alla som jag känner! Läs mer
  • 2019-09-10

Gustav M skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 4 lektioner och blev mycket väl bemött! Trevligt ställe och lärare som kom med bra råd och finslipade min körning inför min uppkörning som därför gick väldigt bra. Mina förväntningar var att läraren skulle hitta saker i min körning som kunde förbättras och hjälpa mig rätta till dem felen. Jag tycker att jag fick just dem råden av aref min trafiklärare så att jag kunde rätta till dem innan uppkörningen. I helhet var jag mycket nöjd med mina körlektioner! Läs mer
  • 2019-09-09

Madeleine H skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte en intensivkurs på 20 körlektioner och fick sedan lägga till 10 för att finslipa. Jag har fått ett fantastiskt bemötande med kunnig körlärare som alltid har strävat efter att jag ska bli så bra som möjligt!

Jag hade inte så höga förväntningar men i och med att jag enbart körde på körskola blev jag positivt överraskad av hur professionella o h flexibla de är. De skräddarsyr ett schema som passar dig och ditt vardagsliv vilket är otroligt hjälpsamt!

Sammantaget är jag hur nöjd som helst och har främst Christina och Habib att tacka för mitt körkort!! Tack kullens ❤️❤️

/Madeleine Läs mer
  • 2019-09-09

Oussama A skrev om Kullens Trafikskola
    كثير منت متشنج و مستصعب السواقة بس بعد كم درس مع عارف بديت احب السواقة وأحس اني مرتاح و انا عّم سوق
    شكرا كولان و عارف ساعدتوني كثير Läs mer
  • 2019-09-05

Vusala A skrev om Kullens Trafikskola
    Allt började med att jag någon gång i mitten av juli kom in till receptionen och sa " jag vill ta körkortet så fort som möjligt". Idag 5 sept så klarade jag körningen och HAR NU ETT KÖRKORT! Bästa skolan, bästa lärarna.Skål. Läs mer

Demiana M skrev om Kullens Trafikskola
    Jag tog totalt tre körlektioner med Kullens Trafikskola med både Aref och Kjell. Bådas bemötande var mycket bra och de var även väldigt pedagogiska. Jag rekommenderar Kullens Trafikskola till alla som vill kunna ta körkortet snabbt och effektivt. 5/5 Läs mer

Nicole L skrev om Kullens Trafikskola
    I mina panikslagna dagar ringde jag kullens och bemött av den trevligaste receptionisten både hjälpe han mig med att fixa akuta körskoletider samt en körskolebok i sista sekunden. Bästa körskolan i sollentuna utan tvekan! Läs mer

Maja L skrev om Kullens Trafikskola
    Klarade körkortet på första försöket med hjälp av all otroligt bra personal på Kullens trafikskola! Kan varmt rekommendera både nybörjare eller folk som behöver hjälp med detaljer i körningen! Tack tack tack Kullens!! Läs mer
  • 2019-09-03

Giovanni I skrev om Kullens Trafikskola
    Jag vill tacka Habib som är en helt fantastiskt coach som hjälper till på alla möjliga sätt. Och ger perfekta förutsättningar att få körkort. Han löser verkligen allt.

Ett stort tack till körläraren Pelle som är helt otrolig på lära ut och coacha. Samt får en att känna sig säker på sin körning. Får man Pelle så är det fantastiskt.

Denna trafikskola är en riktig bra skola och rekommenderar stort. Läs mer
  • 2019-09-03

Paulina N skrev om Kullens Trafikskola
    Jag klarade båee teorin och uppkörningen på första försöken med 17 lektioner hos Kullens och lite privatkörning. Mycket nöjd med valet av körskola! Läs mer
  • 2019-09-02

Helena V skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte en intensivkurs på 15 lektioner och kände mig väldigt väl bemött från första stund och fick bra hjälp först av Habib i receptionen och sedan vidare med körningen av Pelle och Magnus. Mina förväntningar blev mycket väl uppfyllda, då jag fick hjälp med saker i körningen och kring trafiksäkerhet som jag hade fått bristfällig hjälp med av en tidigare trafikskola.
    Det kändes roligt att komma till körlektionerna och jag är så glad över den hjälp jag har fått för att fixa körkortet! Läs mer
  • 2019-08-28

Aran S skrev om Kullens Trafikskola
    Det var en bra körskola där jag lärde mig väldigt mycket om hur man kör i detalj. Jag körde med Faozi som var en fantastisk lärare som lärde mig allt. Jag blev bemött väldigt bra av all personal och är mycket nöjd med dem Läs mer
  • Tilde Z

2019-08-23

Tilde Z skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 15 lektioner och tog en extra lektion på slutet, sammanlagt 16 lektioner. Jag blev jättebra bemött och alla var väldigt trevliga. Mina förväntningar var höga då jag hört väldigt bra om detta företag och de levde verkligen upp till mina förväntningar, om inte mer än så.
    Hela min upplevelse hos kullens var väldigt bra och jag v fick lära mig väldigt mycket under dessa veckor. Läs mer
  • 2019-08-22

Maria T skrev om Kullens Trafikskola
    Jag hade intensivkurs 3, där 20 körlektioner ingår. Kom in ungefär 2 månader innan för att boka allt, det gick lätt och smidigt, fick välja de tider som passade mig bäst och vi bokade teorin och uppkörningen direkt. Risk 1 och 2 avvaktade vi med att boka tills jag började köra, men de gick även enkelt att boka. Habib i receptionen har alltid varit till hjälp om jag haft några frågor eller ifall några lektioner behövs bokas om, bemötandet har alltid varit på topp. Pelle som jag körde med mesta dels av tiden, förklarade alltid saker och ting lugnt och sansat och om jag glömde nåt var det bara att fråga. Det var alltid kul att komma till körlektionen. Jag är jätteglad att jag sökte mig till Kullens då de hjälp mig ta körkort på mycket kortare tid än vad jag skulle kunnat gjort på egen hand. Läs mer
  • 2019-08-21

Jesper J skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte en intensivkurs på 20 lektioner under 1 månads tid.
    Upplevelsen var toppen då lärarna var trevliga, hjälpsamma och vågar utmana en själv att prova saker man inte själv tror man kan.
    Jag rekommenderar starkt utbildningen till andra och tackar för allt de gett mig. Läs mer
  • 2019-08-16

Tony Z skrev om Kullens Trafikskola
    Jag har köpt totalt 25 lektioner att öva med.

Fick en mycket trevlig bemötande från företaget när man väl kom in och fick sedan tillsammans planera in lektionerna.

Mina förväntningar var att jag skulle få en lärare som skulle kunna göra mig redo inför trafiken på egen hand. Dessa förväntningar uppnåddes upp till 100%, Faotzi berättade efter varje lektion om vad jag gjorde bra och dåligt så jag kunde öva mer på det, vilket till slut ledde till ett körkort.

Upplevelsen här på kullens trafikskolan kunde inte haft blivit bättre, trevliga människor och en bra och rolig körlärare gjorde upplevelsen så mycket bättre. Läs mer
  • 2019-08-14

Clara M skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte paket med 10 körlektioner samt inloggning och kunskapsprover på nätet och har nu körkort. Klarade teoriprovet på första försöket tack vare tillgången till all information och övningarna. Klarade även uppkörningen på första försöket tack vare kullens trafikskola och den härliga stämningen! Hade inte klarat det utan er! Läs mer

Armin N skrev om Kullens Trafikskola
    Grymt kunniga, pedagogiska och trevliga lärare som inte bara förklarar bristerna med körningen, utan även hur man ska träna för att lyckas. Personalen visar stort engagemang och att de tror på dig som elev.
    Hade sammanlagt fem lektioner med Aref och Magnus. Båda två var superduktiga och jag kände på riktigt att jag lärde mig något för varje pass.
    Habib i receptionen är KUNG också. Läs mer

Smita B skrev om Kullens Trafikskola
    Tremendous support from Kullens. Pelle was my instructor from the beginning and he had been holding my hand till the end and helping me to drive with confidence.I took some last lessons with Christina and she gave me the extra push needed to sail through this license journey. Habib has always helped me to get the right kind of support from Kullens. Both Pelle and Christina had gone that extra mile to support and train me during the weekends.
    Kullens is highly recommended, they really ensure that one gets the right support from the right trainer. Läs mer

Jenny A skrev om Kullens Trafikskola
    Körde intensivkurs på 3 veckor med väldigt liten körvana sen innan och fick väldigt bra och pedagogisk uppkörning av Magnus.

Klarade uppkörningen på andra försöket och är mycket nöjd med Kullens trafikskola, utan dem hade jag inte haft körkortet idag! Läs mer
  • 2019-08-09

Saga T skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpta alla tjänster och jag kunde inte fått en bättre upplevelse, allas bemötande var varmt och välkomnande.
    Jag hade inga förväntningar när jag kom in, men wow vilken härlig upplevelse. Alla ät engagerade i din utveckling.
    De var kullens trafikskola som gav mig mitt körkort, utan alla hjälp jade de aldrig gått Läs mer

Alexandra L skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte paket på 5lektioner och har kört med kjell.
    Han är duktig på att lära ut, förklara på ett bra sett så man förstår, har humor och är trevlig!
    Tyvärr lite dåligt med tider som passade mig för lektioner (morgon&kvällstider)

Nöjd över lag :) Läs mer

Seria D skrev om Kullens Trafikskola
    Jättekompetenta, supertrevliga och effektiva. Alla lärare jag kört med imponerar med sin kunskap och trevliga bemötande. Supernöjd! Läs mer

Armin Z skrev om Kullens Trafikskola
    Gick inte att bli mer förberedd än med Kullens trafikskola, fantastisk hjälp från samtliga lärare från start till slut. Klarade uppkörning med goda marginaler, enbart tack vare Kullen! Läs mer
  • Haider A

2019-08-07

Haider A skrev om Kullens Trafikskola
    Jag körde med Pelle :) Super trevlig och lugn lärare. Alla på kullens var riktigt supportive, rekommenderar de starkt :) Läs mer
  • 2019-08-06

Smita B skrev om Kullens Trafikskola
  • 2019-08-06

Kuchin A skrev om Kullens Trafikskola
    Min uppkörning är godkänd idag. Rekommenderar varmt Kullens trafikskola Sollentuna. Ett stort tack till Pelle som gav mig bra tips kring min uppkörning! Läs mer
  • 2019-08-04

Vildan M skrev om Kullens Trafikskola
    Positive and friendly staff. They do their best to help students.

Every teacher has a different approach and you can learn different points from each of them.

There may be contradictions among teachers about some traffic rules. In this case I suggest the student should check Trafikverkets related videos on Youtube and practice it with the teacher. Läs mer
  • 2019-08-02

Juan M skrev om Kullens Trafikskola
    Really good experience, I learned exactly what I needed for the practical test. Keep up the good work Läs mer
  • Jimmy T

2019-08-02

Jimmy T skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte tio lektioner av Kullens och lärde mig otroligt mycket. Jag vill tacka Habib och Pelle för att dom hjälpt mig med mitt körkort. Bästa trafikskolan i Sverige :) Läs mer
  • 2019-07-30

Samer A skrev om Kullens Trafikskola
    Upplevelsen på Kullens Trafikskola var utmärkt! Väldigt trevlig personal och bra utbildade lärare som lär dig att köra samt trafikregler under körningen, är det även något du är orolig över inom trafiken så är det bara att fråga så ger dom ett utvecklat svar d.v.s varför det är så osv. Jag var nybörjare när jag bokade mina lektioner och idag känner jag mig otroligt självsäker i körningen. Inget jag skulle ändra på och skulle rekommendera denna trafikskola till alla som vill ta sitt körkort och känna sig säker på gatan. Läs mer
  • 2019-07-30

Malin T skrev om Kullens Trafikskola
    Jag gick en intensivkurs hos Kullens trafikskola och köpte paketet med 20 körlektioner plus ett par extra. Mitt första möte hos kullens var med Habib i receptionen som gav mig ett fantastiskt och proffsigt bemötande. Jag körde med Christina och jag kunde verkligen inte ha önskat mig en bättre trafiklärare. Hon har varit helt fantastisk genom hela utbildningen. Jag körde även en gång med Pelle och en gång med Aref som också är jättebra! Jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket och kan varmt rekommendera alla att välja kullens trafikskola. Tack för allt! Läs mer
  • 2019-07-29

Vincent F skrev om Kullens Trafikskola
    Det var bra. Trevliga och snälla personer med bra teoriredskap. Det är bra längd på lektionerna. Det enda jobbiga var dubbellektionerna på 2 timmar och 40 minuter men man blir glad när man gjort det. Läs mer
  • 2019-07-26

Axel G skrev om Kullens Trafikskola
    Tog 6 lektioner totalt. Trevlig personal, serviceinriktad. Min körlärare, Aref, var väldigt kunnig och visste exakt hur mina svagheter skulle förbättras. Det jag uppskattar också är att min lärare inte försökte påtala mig att ta en massa lektioner i onödan, utan anpassade rätt antal till mina förmågor. 10/10. Läs mer
  • 2019-07-26

Sara S skrev om Kullens Trafikskola
    بهترین تجربه من برای موفقیت با شما رقم خورد خیلی ممنونم از همگی شما که در این راه تا انتها همراه من بودید مخصوصا معلم عزیزم آقا عارف Läs mer
  • Adam T

2019-07-23

Adam T skrev om Kullens Trafikskola
    Världens bästa trafikskola utan tvekan. Jag rekommenderar den starkt i Stockholm, om ni vill ha körkort snabbt. Läs mer
  • 2019-07-21

Peter K skrev om Kullens Trafikskola
    Väldigt bra trafikskola. Engagerade och hjälpsamma lärare. Läs mer
  • 2019-07-19

Nina T skrev om Kullens Trafikskola
    Jag gick intensivkurs 3
    Jag tyckte att skolan var bra , personalen var mycket trevlig och jätte snälla. Jag fick mycket hjälp och uppskattade allt. Läs mer
  • 2019-07-18

Daniel V skrev om Kullens Trafikskola
    Jag blev väldigt bra bemött och omhändertagen under hela perioden som jag övningskörde på skolan. Skolan levde upp till förväntningarna som jag hade och hjälpte mig under hela processen. Jag rekommenderar att välja denna skola. Läs mer

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna