Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna — Visa karta

Kullens trafikskola erbjuder mer än bara körlektioner och intensivkurser. Vi har även introduktionskurser, Risketta, Risktvåan och mycket mer kring körkortsutbildningar. Kunden ska kunna köpa enstaka körlektioner och kurser även om vi har färdiga paket. Vi kör endast med miljöklassade kvalitetsbilar utrustade med dubbelkommando, vår bilpark består av Volvo V40, både automat och manuella fordon. Våra lärare är utbildade och väldigt pedagogiska, för att ständigt utveckla deras kunskaper går dom även på kurser och fortbildningar. Vår vision är att 100 % av våra elever klarar uppkörning och teoriprovet på första försöket.
Vi anordnar introduktionskurser i trafikskolans lokaler, kurschema uppdateras regelbundet på hemsidan och vår Facebook sida. Vårt arbetssätt är flexibel därför erbjuder vi körlektioner alla dagar i veckan 08:00 -22:00, detta är mycket uppskattat.
Lite kort om förteget och dess värderingar, vi bjuder alltid på fika, vissa tillfällen även tilltugg. Sist men inte minst så erbjuder vi gratis körkortsrådgivning till alla spekulanter.
Mån-Tor: 10:00-18:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 530 kunder tycker om Kullens Trafikskola

• 2020-09-29

Noura E skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte en intensivkurs med 10 lektioner + saker som risk1 och risk2 och uppkörning med deras bil.

I början var det jättesmidigt att boka lektioner med Kullens och boken som ingick i intensivkurspaketet var givande för teoriprovet. Det var även bra att allt man gjorde (både teori och praktiskt med körskolan) sparades på hemsidan, då man lätt kunde få en överblick av hur man låg till. Min körlärare var pedagogisk och uppmuntrande till körningen.

Överlag tycker jag att Kullens Trafikskola varit toppen. Med mitt fria schema var det lätt att boka in lektioner med samma lärare och allt flöt på bra. Det var även väldigt lätt att komma i kontakt med trafikskolan när jag hade funderingar, det var ett stort plus! Det enda som var knepigt var att det inte var möjligt att lösa en uppkörning med deras bil pga Corona och att det inte fanns bilar tillgängliga. Detta medförde att det blev oklart om när jag skulle köra upp efter min intensivkurs. Det slutade med att jag fick köra upp med trafikverkets egna bil. Förutom det så var det smärtfritt att köra hos Kullens Trafikskola! Läs mer
  • 2020-09-29

Mariam M skrev om Kullens Trafikskola
    Körde endast på kullens och klarade teorin och uppkörning på 1a försöket, tack vare dom suveräna trafiklärarna!! Läs mer
  • 2020-09-28

Marcus G skrev om Kullens Trafikskola
    Vi köpte intensivkurs 1. Helt fantastisk upplevelse med Magnus som är en helt fantastiskt lärare. Så tydlig med sina instruktioner och sånt tålamod. Sen har vi Rebecka som fixade dem bästa tiderna och varit trevlig trots att vi kanske varit lite jobbiga kunder. Skulle inte ändrar på en enda sak och igen, tusen tack till kullens trafikskolla. Läs mer
  • 2020-09-23

Lovisa J skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 18 körlektioner och skulle ändå säga att jag blev bemött på ett bra sätt men måste ändå klaga lite på upplägget. När jag bokade in mina lektioner bokade jag med 2 olika lärare för att utnyttja lektionstiderna så mycket som möjligt då min tanke var att läraren redan skulle känna mig och veta vad jag skulle behöva öva på när jag kom tillbaka. Det som däremot hände var att jag fick 4 olika lärare som ändrades helt utan förvarning vilket gjorde att det blev väldigt hoppigt i att gång på gång börja om från början med varje lärare. Sedan måste jag också nämna att det var en väldigt olik upplevelse att köra med olika lärare där jag ett tag trodde jag hade mycket bra kunskaper flera veckor innan min uppkörning men detta ändrades när jag en vecka innan min uppkörning fick en lärare som tyckte att jag hade en väldigt lång bit kvar tills jag var redo. Detta gjorde att jag fick köra väldigt väldigt mycket sista veckan trots att jag var i väldigt god tid. Jag klarade uppkörningen på första försöket så jag är nöjd med min insats. Läs mer
  • 2020-09-23

Jakob F skrev om Kullens Trafikskola
    Tog automatkörkort på första försöket med Kullen efter flera misslyckanden med andra skolor. Magnus är en fantastisk lärare. Per är också superbra! En allt igenom jättebra trafikskola. /Jakob Franzén Läs mer
  • 2020-09-22

Wilja B skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 1 paket och körde 10 lektioner. Jag blev bemött väldigt bra och det var skönt att köra 40 min innan uppkörningen så man inte blev nervös. Mina förväntningar var att se till att klara uppkörning och teori på första försöket vilket jag gjorde. Jag är jättenöjd🤩 Läs mer
  • 2020-09-16

Åsa P skrev om Kullens Trafikskola
    Superbra!! Vilket gäng ni är!! Christina, Habib, Aref, Pelle o alla andra. Supertack!! Rekommenderar verkligen er, ni tar det från 0-100 utan tvekan!! Läs mer
  • 2020-09-08

Natalie E skrev om Kullens Trafikskola
    Tack snälla Christina för en fantastisk utbildning och för en så rolig tid!
    Mycket pedagogisk, kunde inte blivit bättre.

Danke und auf Wiedersehen! Läs mer
  • 2020-09-07

Rasmus V skrev om Kullens Trafikskola
    Jag tog en intensivkurs på en vecka och fick teori- samt körprov i slutet på veckan.
    Dem löste allt jättebra!
    Christina var min körskollärare och hon var superbra, pedagogisk och lugn!

Tack för att ni hjälpte mig att skaffa körkortet så fort och bra!! Läs mer
  • 2020-09-03

Karin Maria Pauline G skrev om Kullens Trafikskola
    Jag är glad att jag valde Kullens trafikskola eftersom man kände sig först och främst trygg med den man körde med. Sedan är körskolelärarna väldigt bra då de hjälper en med det man behöver öva på. T.ex rondeller, motorväg eller kanske parkera. Om man är osäker på något är det bara att fråga så får man svar! Toppenval av trafikskola helt enkelt!! Läs mer
  • 2020-08-31

Soheila G skrev om Kullens Trafikskola
    Jag är jättenöjd med mitt val av trafikskola, det kunde inte ha blivit bättre. Jag köpte ett intensivpaket och på en månad lyckades jag ta körkortet på första försöket med hjälp av bästa Pelle. Han är väldigt bra på sitt jobb, tydlig och tålmodig. Jag tackar även bästa Habib i receptionen för all hjälp, han är en klippa. Läs mer
  • 2020-08-31

Tyra Z skrev om Kullens Trafikskola
    Äntligen körkort!!! Efter 20 härliga lektioner har jag äntligen klarat det. Jag ska göra lumpen till höst och hade som krav att jag behöver körkort, panikslaget började jag leta efter en trafikskola. På kullens fick jag bäst känsla och är inte det minsta missnöjd. Klarade på första försöket och är så nöjd. Tack till alla på kullens för att ni har varit så otroligt snälla och hjälpsamma. Hade inte klarat det utan er. Ni är bäst! Läs mer
  • 2020-08-26

Negar R skrev om Kullens Trafikskola
    Jag rekommenderar Kullens trafikskola starkt! Jag märkte direkt att det är en körskola som vill sina elevers bästa. De var väldigt hjälpsamma redan från början och planerade in lektioner och proven utifrån mina förutsättningar. Jag körde med Christina och jag hade aldrig klarat att ta körkortet utan henne. Hon peppade och pushade mig in i det sista. Läs mer
  • 2020-08-21

Rebecca L skrev om Kullens Trafikskola
    Först och främst är jag väldigt nöjd med valet av trafikskola. Köpte intensivpaket 2 plus några extra lektioner som jag sedan fick tillbaka pengarna på när det var tydligt att de inte behövdes längre - jag kände aldrig att de lurade mig eller något i den stilen. Klarade teorin och uppkörningen på första försöket! Läs mer
  • 2020-08-20

Måns W skrev om Kullens Trafikskola
    Fantasiskt trevlig personal och bra service! Läs mer
  • 2020-08-19

Ragi V skrev om Kullens Trafikskola
    Totalt sett tog jag fem körlektioner, två i början av körningen och tre precis före min uppkörning så att jag kunde slipa på min körning. Jag fick ett väldigt bra bemödande och mycket hjälp och tips på hur jag ska köra och agera för att vara säker i trafiken. Min förväntning var ju att kunna ta körkort efter de sista tre lektionerna och det lyckades jag med så jag är jätte nöjd! Läs mer

Erik B skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 10 lektioner som jag fick lära mig mycket på redan under första lektionen, lärarnas bemötande är väldigt bra och under lektionerna så är de lugna och förklarade noggrant och förståligt. Jag fick den hjälp jag behövde och tackar kullens trafikskola för hjälpen! Läs mer

Vera H skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 1 och det funkade jättebra för mig. Jag har fått den hjälp och det stöd jag har behövt. Trevlig personal och bra körskollärare. Läs mer

Felicia W skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 2 och lyckades ta både teorin och uppkörningen på första försöket. Är så tacksam för allt stöd och engagemang. Kan starkt rekommendera kullens trafikskola. Läs mer
  • 2020-08-14

Nalin S skrev om Kullens Trafikskola
    Jag rekommenderar ALLA som funderar på att ta körkort att ta det här.
    Detta måste vara Sveriges bästa trafikskola. Jag har verkligen dom att tacka för att jag äntligen har mitt körkort. Jag körde med Magnus och Aref, båda är helt fantastiska på sitt jobb!
    Så kom hit!!!!! Läs mer
  • 2020-08-03

Fernando O skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte några lektioner så fort man kommer in så får man en bra bemötande och hade en jätte bra lärare (Magnus).

Jag kommer att rekommendera den här trafikskolan till alla mina bekanta. Läs mer
  • 2020-08-02

Anton F skrev om Kullens Trafikskola
    Ja, vart skall man börja? Jag vände mig till Kullens Trafikskola efter att ha misslyckats med att min uppkörning där jag endast hade tränat privat. Jag bemöttes väldigt vänligt och ordentligt (Habib är en fereshteh). Varje lektion jag tog var sin egen ögonöppnande upplevelse som tillförde mig mycket kunskap, vilket i sin tur hjälpte mig nå den nivå av körning jag har idag, en nivå som får mig att känna mig självsäker och trygg i trafiken. Jag körde åtta lektioner och hade det jättetrevligt. Rekommenderar denna körskola starkt!!!!!!! Läs mer
  • 2020-07-30

Lea S skrev om Kullens Trafikskola
    Kullens var jättebra! Alla var supertrevliga och hjälpsamma, det har varit en rolig upplevelse :) Läs mer
  • 2020-07-16

Thea H skrev om Kullens Trafikskola
    Älskade körskolan! Lektionerna var alltid anpassade efter vad jag behövde öva på, och min lärare hade väldigt bra koll på vad jag gjort och vad jag behövde mer av. Läs mer
  • 2020-07-16

Johan K skrev om Kullens Trafikskola
    Kullen har varit grymt bra och hjälpsamma.
    Har haft flera lärare och alla har lärt mig nånting av värde.
    Lugnt och strukturerat där allting som behövts har gåtts igenom under lektionerna i rätt ordning. Klarade körprov och teori på första försöket 😃 stort tack för hjälpen! Johan Läs mer
  • 2020-07-14

Victoria N skrev om Kullens Trafikskola
    När jag kom in på kullens köpte jag ett startpaket på 10 körlektioner. Därefter lade jag till 2 lektioner och en uppkörningkontroll. Jag blev bemöt jättebra med enormt trevlig personal och fick väldigt bra hjälp. 13 lektioner senare står jag här med körkort och ingen är gladare än jag. Tack så extremt mycket kullens trafikskola!!! 5/5 stjärnor från världens gladaste tjej!! 🤩 Läs mer
  • 2020-07-06

Wilma S skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 3 st körlektioner, en vecka innan uppkörningen. Jag blev bemött på ett jättebra sätt, körlärarna var väldigt trevliga och jag var supernöjd med hela upplevelsen och utbildningen. Lärarna gav mycket bra tips inför uppkörningen och jag fick ut precis det jag ville få ut med lektionerna! Läs mer
  • 2020-07-04

Vasyl Z skrev om Kullens Trafikskola
    Toppen! Jag köpte och passerade bara riskettan med "Kullens trafikskola". Det var otroligt informativt, intressant och roligt. Under inlärningsprocessen presenteras utbildningen tillgängligt och tydligt! Kvalificerad personal kan förklara materialet på både svenska och engelska. Det är väldigt viktigt! Jättenöjd! Fortsätt så!
    Mvh,
    Vasyl Läs mer
  • 2020-07-01

Gabrielle A skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte ett 5-paket med körlektioner som jag tycker hade ett mycket rimligt pris. Dessutom va min körlärare Magnus jätteduktig. Även andra anställda var hjälpsamma när jag behövde flytta mina lektioner pga inställt teoriprov i och med Corona. Läs mer
  • 2020-06-30

Ella B skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte ett intensivpaket med 10 lektioner. Det jag gillade var att dom gjorde allt för att planera in lektioner så att det skulle gå så fort som möjligt för mig att klara kortet. Jag fick först en lärare jag inte tyckte om men det var inga problem att byta vilket jag uppskattade mycket! Är mycket nöjd, både Magnus och Christina har varit jättebra. Läs mer
  • 2020-06-23

Lana L skrev om Kullens Trafikskola
    Jag upptäckte egentligen Kullens trafikskola för att jag insåg rätt sent att jag behövde handledarkursen, vilket de hade när ingen annan i princip hade. Sedan dess har deras fantastiska individuella bemötande gjort att jag köpt risk 1, risk 2, teoritester och körlektioner av de och de hade alltid uppriktiga svar om vad jag behövde och inte behövde. Jag kände att de lyssnade på mig och respekterade min individuella inlärningsätt. Fantastiska Saber hade jag till första trafiklärare någonsin och han fick mig verkligen att känna mig trygg. Jag klarade teorin och uppkörningen på första försöket och fick den bästa starten på Kullens så rekommenderar verkligen de! Tusen tack Habib och Saber och hela Kullensfamiljen! :)) Läs mer
  • 2020-06-23

Catty P skrev om Kullens Trafikskola
    Jättenöjd med Kullens trafikskola i Sollentuna!
    Möttes första gången av Habib i receptionen som gav ett otroligt bra första intryck och som snabbt lade upp en 8 veckors plan som skulle passa mig som aldrig ens kört en bil. Bra och effektivt bemötande, och flexibel som attan med tider trots krångel med mina arbetstider och rådande covid-19 kris.

Sedan mina lärorika lektioner med Saber som stöttade och peppade mig hela vägen trots min stress över att ha valt manuellt körkort. Kunglärare! Jag klarade både kunskapsprov och uppkörning på första försöket och det hade aldrig gått utan deras stöd.
    Att Kjell håller i utbildningarna i Risk1 och hand.ledarkursen var pricken över i:et. Mycket underhållande. Kan varmt rekommendera Kullens trafikskola i Sollentuna! Ni e bäst grabbar! /Catty Läs mer
  • 2020-06-18

Richard F skrev om Kullens Trafikskola
    Väldigt kul att få ta körkort med Kullens trafikskola! Tydliga och trevliga körlärare som gav mig all hjälp jag behövde för att kunna bli godkänd på uppkörningen. Har jag haft några frågor har de alltid blivit besvarade på ett enkelt och tydligt sätt. Att ha tagit körkort nu är något som kommer att ha nytta av I resten av mitt liv och jag skulle starkt rekommendera att man kör med denna trafikskola! Läs mer
  • 2020-06-11

Lukas G skrev om Kullens Trafikskola
    Positiva: Kommunikation, Kvalitet, Mervärde, Professionalism
    Mycket pedagogiska körlärare, bra kommunikation. Gjorde min uppkörning enkel! Läs mer
  • 2020-06-04

Linda C skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte intensivkurs, bra bemötande från dag 1 och hela vägen till körkort. Klarade både Teori och uppkörning på första första försöket! Tack till Er alla!! Läs mer
  • 2020-05-18

Nicolina B skrev om Kullens Trafikskola
    På 2 veckors intensivkurs med bästa Magnus gick jag från att aldrig kört till att klara uppkörningen. Superbra bemötande av allihopa på körskolan, bra planering samt upplägg med lektioner osv. Jag är supernöjd att jag valde att köra med Kullens Trafikskola, kunde inte ha blivit bättre! Läs mer
  • 2020-05-13

Gabriel B skrev om Kullens Trafikskola
    Jag körde på kullens och körde 11 lektioner och är jättenöjd med servicen och lärarna. Läs mer
  • 2020-05-13

Kajsa G skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 15 lektioner. Jag blev bemött bra och fick hjälp när jag fråga. Ja förväntade mig att lära mig köra bil och ta körkort på första försöket och jag klarade det! Lätt att ta sig till skolan för den ligger centralt. Jag skulle rekommendera att du väljer Kullens. Läs mer
  • 2020-05-11

Rebecka J skrev om Kullens Trafikskola
    Superbra! Trevlig personal, bra teorihjälp & bra bilar. Tog körkortet på en månad! Läs mer
  • 2020-05-07

Maks B skrev om Kullens Trafikskola
    Habib var ju såklart bäst och vackrast, men Saber har också bidragit till mitt körkort. 5 av 5, ska ta kortet här igen. Läs mer
  • 2020-05-07

Linnea D skrev om Kullens Trafikskola
    17 lektioner, risk 1 & 2, handledarkurs.

Jag hade som mål att ta körkort innan sommaren och fick utmärkt hjälp och assistans av de på Kullens. Mycket nöjd med trafiklärare och utbildningens upplägg i stort.

Har varmt rekommenderar till andra kompisar. Läs mer
  • Sara T

2020-04-29

Sara T skrev om Kullens Trafikskola
    Bra trafikskola med bra trafiklärare och proffsigt bemötande. Bokade intensivkurs och la till 10 extra lektioner. Jättebra! Läs mer
  • Ajmal S

2020-04-22

Ajmal S skrev om Kullens Trafikskola
    Bästa Trafikskolan i Stockholm med väldigt bra lärare. Har kört hos de och klarade uppkörningen. Jag rekommenderar de väldigt stark till de som vill klara uppkörningen Läs mer
  • 2020-04-07

Ali Y skrev om Kullens Trafikskola
    Jag har kört på flera andra skolor men det har inte funkat alls. Fick höra av min mamma att kullens är en perfekt skola så jag började på Kullens. Det tog 2 veckor och idag tog jag körkort.
    REKOMMENDERAR STARKT! Läs mer

Martin H skrev om Kullens Trafikskola
    Supertrevlig personal. Perfekt om man ska köra upp i Sollentuna! Läs mer
  • 2020-03-27

Oscar C skrev om Kullens Trafikskola
    Super bra! Alla är jätte duktiga och alla är jätte trevliga! Läs mer
  • 2020-03-26

Mohammed A skrev om Kullens Trafikskola
    Rekommenderas starkt till alla som vill ta körkort. Extremt professionella, duktiga och pedagogiska handledare som hjälpte mig att ta körkort på mindre än tre veckor! Läs mer
  • 2020-03-26

Daniel A skrev om Kullens Trafikskola
    Innan jag kom till kullen hade jag aldrig kört bil och inom 2 månader har jag nu fått mitt körkort. Är jag nöjd, solklart. Läraren(Magnus) var alltid ärlig med mig angående mina brister, något jag alltid uppskattatde. Supporten är grym!!!. Habib har gjort ett strålande jobb. Här känner man sig omhändertagen.

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-03-24

Evelyn S skrev om Kullens Trafikskola
    Habib är riktigt jäkla duktig på vad han gör, jag gjorde det inte lätt för honom med mitt schema men han fixade det utan problem.
    Körlärarna är alla mycket duktiga på sina egna sätt. Aref är lugnande och hjälpte mig väldigt mycket när jag precis började, Malin likaså. Christina var den dom hjälpte mig mest mot slutet, hon såg varenda liten grej jag tvekade över och löste det direkt. Läs mer

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna