Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna — Visa karta

Kullens trafikskola erbjuder mer än bara körlektioner och intensivkurser. Vi har även introduktionskurser, Risketta, Risktvåan och mycket mer kring körkortsutbildningar. Kunden ska kunna köpa enstaka körlektioner och kurser även om vi har färdiga paket. Vi kör endast med miljöklassade kvalitetsbilar utrustade med dubbelkommando, vår bilpark består av Volvo V40, både automat och manuella fordon. Våra lärare är utbildade och väldigt pedagogiska, för att ständigt utveckla deras kunskaper går dom även på kurser och fortbildningar. Vår vision är att 100 % av våra elever klarar uppkörning och teoriprovet på första försöket.
Vi anordnar introduktionskurser i trafikskolans lokaler, kurschema uppdateras regelbundet på hemsidan och vår Facebook sida. Vårt arbetssätt är flexibel därför erbjuder vi körlektioner alla dagar i veckan 08:00 -22:00, detta är mycket uppskattat.
Lite kort om förteget och dess värderingar, vi bjuder alltid på fika, vissa tillfällen även tilltugg. Sist men inte minst så erbjuder vi gratis körkortsrådgivning till alla spekulanter.
Mån-Tor: 10:00-18:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 455 kunder tycker om Kullens Trafikskola

• 2020-01-29

Anna C skrev om Kullens Trafikskola
    Bokade upp mig på körlektioner 3 månader framåt i tiden samt både teoriprov och körprov. Allt vid första besöket och körde sedan regelbundet efter ett schema per vecka.
    Har hela tiden blivit väl bemött och alltid med ett leende på läpparna.
    Dom upplevdes alltid som tillgängliga och professionella.
    Kan varmt rekommendera Kullens trafikskola till bekanta. Rekommenderar även att boka upp en längre period och hålla sig till planeringen. Det kan vara tufft men är värt det vid mållinjen. Läs mer
  • 2020-01-27

Saeideh A skrev om Kullens Trafikskola
    Jätte bra skolan med bra lärare! Läs mer
  • 2020-01-22

Yuxiang C skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte 10 lektioner som gav mig enorma utvecklingar och kunskaper. Extrem nöjd med hur trafikskolan hjälpte mig och nu sitter jag här med ett stort leende och körkort i handen. Läs mer
  • 2020-01-22

Alexandra E skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte ett intensivkurs 3 paket med 26 lektioner totalt.

Har haft en otroligt bra upplevelse från det att jag ringde hit för första gången och Habib svarade i telefonen. Redan där visste jag att Kullen var trafikskolan för mig.

Sedan hade jag Aref i början av mina lektioner som fick mig att känna mig tryggare bakom ratten efter två veckor tog Magnus över. Det har gått väldigt med Magnus och jag har verkligen uppskattat hans lugn och erfarenhet. Utan honom hade det aldrig gått kan jag lova. Det här teamet är bäst.

Hade såklart förhoppningar om att klara det men trodde det inte. I efterhand tycker jag Habib gjorde iordning ett paket som fungerade för mig där jag körde tre ggr i veckan i två och en halv månad. Inte för intensivt men inte för långt heller.

Kommer rekommendera er till alla. Läs mer
  • 2020-01-16

Anton H skrev om Kullens Trafikskola
    Bra lärare
    Bra företag
    Bra bemött Läs mer
  • Erik S

2020-01-16

Erik S skrev om Kullens Trafikskola
    Det första jag gjorde på kullens trafikskola var att göra risk 1an. Jag bokade fel och skulle till rattens men kom hit. Habib vid receptionen var väldigt hjälpsam och ringde först ratten och frågade om det gick att lösa. När det blev ett nej så bokade han gratis in mig på nästa lediga kurs.

Dem jag har kört mest med är Faozi först och sen Kjell.

Faozi behövde tyvärr opereras så då fick jag Kjell.

Båda två var till så stor hjälp både med körningen och genom att berätta om regler så jag förstod teorin.

Kjell lärde mig flera bra sätt att köra på och det var endast därför jag klarade uppkörningen.

Jag är extremt tacksam mot hela Kullens trafikskola och hoppas att flera tar hjälp av dem för att klara av teorin och uppkörningen. Läs mer
  • 2020-01-10

Alva A skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte intensivkurs med 10 lektioner, behövde dock lägga till 5 extra. Jättebra bemötande från alla och de hjälpte till med allt. Svarar på alla frågor, även de ”dumma”. Tyckte att teorisidan var jättebra och det var ett bra sätt att plugga på. Det var hela tiden tydligt vad jag behövde förbättra, på teori delen och med själva körningen. Läs mer
  • 2020-01-10

Nathalie I skrev om Kullens Trafikskola
    Mycket nöjd!
    Jag valde att boka en intensivkurs hos Kullen. Hade inte kört så mycket innan så jag tog paketet med 20 lektioner. Blev mycket bra bemött ändå från första början. Har kört med Aref som är super! Lugn och tydlig. Körde även två lektioner med Christina, också toppen!
    Jag klarade både teori och uppkörning på första försöket. Har bara positivt att säga om Kullens och alla som jobbar här.
    Stort tack för all hjälp! Läs mer
  • 2020-01-09

Cem C skrev om Kullens Trafikskola
    Jag behövde ta körkort så fort som möjligt och behövde en bra skola som skulle hjälpa mig med det. Efter första kontakten med Kullens så blev jag mer taggad än tidigare. Dom ställer upp och är flexibla, bästa lärarna utan tvekan. Klarade teorin och uppkörningen på första försöket. Nu har jag körkort och rekommenderar kullens trafikskola till alla. Läs mer
  • 2020-01-08

Abdullrahman M skrev om Kullens Trafikskola
    Jag började som en nybörjare utan någon erfarenhet alls, nu står jag här med mitt körkort och på grund av kullenstrafikskolas hjälp och stöd har jag fått lära mig allt jag behöver veta om både trafiken och bilen. Dom har hjälpt mig så mycket och jag skulle rekommendera dom till alla som är i min sits och som vill ha körkortet så snabbt så möjligt. Läs mer
  • 2019-12-30

Tara R skrev om Kullens Trafikskola
    Jag skulle inte klara mig utan kullen! Super bra och roliga lärare och dessutom var Habib väldigt hjälpsam och rolig. Tack för er tålamod Läs mer
  • 2019-12-29

Danko L skrev om Kullens Trafikskola
    Jag upplevde trafikskolan mycket tillmötesgående och mycket professionella. Läs mer
  • 2019-12-23

Sesen A skrev om Kullens Trafikskola
    Engagerade och stöttande personal som ser till att din körkortsresa blir en riktig fröjd! Tack till er på Kullen, ni är grymma! Läs mer
  • 2019-12-19

Jennifer H skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte en intensivkurs på 15 lektioner + två extra lektioner.
    Jag blev bemött på ett snällt och positivt sätt.
    Jag hade inga speciella förväntningar men jag blev positivt överraskad.
    Sammanfattningsvis tycker jag att det var en rolig upplevelse, och personalen är väldigt snäll och hjälpsam. Läs mer
  • 2019-12-19

Oliver W skrev om Kullens Trafikskola
    Alla var riktigt trevliga här, mycket hjälpsamma. Hjälpte med att få tider fort.
    Plus väldigt tydliga lärare som var ärliga. Läs mer
  • 2019-12-17

Lucas H skrev om Kullens Trafikskola
    Tog 15 lektioner, det var perfekt, bra trafiklärare osv. Läs mer
  • 2019-12-12

Hamid N skrev om Kullens Trafikskola
    Kullens är bäst. Tack för bra planering och allt. Läs mer
  • 2019-12-12

Sojida K skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 11 stycken körlektioner, alla på Kullens skola är jättetrevliga , och dem uppfyllde alla mina förväntningar!
    Min upplevelse är bara positiv tack vare Kullens trafikskola så har jag körkort nu! Läs mer
  • 2019-12-10

Ava N skrev om Kullens Trafikskola
    Jättebra trafikskola!!! Jag hade inte kört bil innan och tänkte ta manuellt, jag tog körkortet efter 20 lektionens. Perfekt trafikskola, rekommenderar till alla. Läs mer
  • 2019-12-10

Seghen G skrev om Kullens Trafikskola
    Jag tyckte allt var bra, jättebra instruktörer. Läs mer
  • 2019-12-06

Alex P skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte 15 pack lektioner. Blev bemött av värsta personalen dom var väldigt sköna o vi kom bra överens. Mina förväntningar var att kunna ta körkortet efter dessa lektioner vilket jag gjorde. Rekommenderar denna trafikskola till alla som vill ta körkortet. Läs mer
  • 2019-12-06

Anton P skrev om Kullens Trafikskola
    Helt fantastisk körskola med helt fantastisk personal! Läs mer
  • 2019-12-05

Janni L skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte ett intensivpaket totalt 30 lektioner. Alltid blivit bra bemött av alla på skolan. Fick en toppen lärare Pelle, som lärde ut allt på bästa sätt! Tack Kullens för att jag klarade mitt körkort! Läs mer
  • 2019-11-28

Marvin A skrev om Kullens Trafikskola
    Kullens trafikskola hjälpte mig väldigt mycket med att skaffa mitt körkort. Jag hade inte kört någonting innan jag kom hit och bestämde mig för att ta mitt körkort. Trots det så var dem alla extremt hjälpsamma och hag gick från noll till hundra på bara tre veckor! Tack! Läs mer
  • 2019-11-28

Filimon N skrev om Kullens Trafikskola
    Det var jätte kul.jag skulle tack alla som jobbar på kullens trafikskola.
    Ni är Bästa!!!👈 Läs mer
  • 2019-11-27

Rashid G skrev om Kullens Trafikskola
    Bästaaaaaaaa skolan
    Utbildningen var grymt bra
    Lärarna var bästa av alla skolor
    På kullens trafik skola tar du garanterat körkort Läs mer
  • 2019-11-27

Feliz E skrev om Kullens Trafikskola
    Trevliga lärare och de är jätte duktiga på att lära ut! Högsta betyg får Kullens trafikskola av mig 🙂👍🏻! Läs mer
  • 2019-11-26

Magnus Ö skrev om Kullens Trafikskola
    Bra körskola som lägger ett bra fokus på inlärningen av körning som inte görs hemma. Härlig personal som hjälper med inlärning av trafikregler. Läs mer
  • 2019-11-26

Julia M skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 1 via telefon. Jag blev bemött väldigt trevlig och kände mig alltid välkommen. Mina förväntningar var höga då jag hört bra om trafikskolan och förväntade mig att den skulle vara bättre än den jag varit på tidigare och gått handledarkursen. Och kullens skola levde upp till mina förväntningar, om inte ännu bättre! Jag körde med samma lärare hela tiden vilket var väldigt bra och underlättade då han hade koll på allt jag gjort tidigare så vi kunde jobba med mina svagheter. Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2019-11-22

Noman A skrev om Kullens Trafikskola
    Jag letade efter bra trafikskola i Sollentuna. Kullens var en rekommenderad. Dom är flexibla, professionella och oerhört trevliga.
    Rekommenderar till alla att välja kullen om ni vill ha en pålitlig trafikskola. Läs mer
  • 2019-11-21

Klara F skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte en intensiv kurs, har blivit bra bemött, är nöjd! Läs mer
  • 2019-11-20

Sara I skrev om Kullens Trafikskola
    Precis tagit mitt körkort med hjälp av Kullens! 💪 Så nöjd med riskettan, körlektioner, och allmänt mottagande och engemeng från alla involverade. Tack!! Läs mer
  • 2019-11-20

Zainab H skrev om Kullens Trafikskola
    Jag tog intensivkurs och det var det bästa jag har gjort. Hade alltid drömt om att ta körkortet och tack vare kullens trafik skola så uppfyllde jag min dröm. Blev sååå bra omhändertagen av trafiklärarna och lärde mig jätte bra. Det bästa är att alla i trafikskolan bryr sig om sina elever och vill att dem ska kunna ta körkortet på ett säkert sätt.
    Kullens trafikskola är såklart det bästa valet jag har tagit och rekommenderar STARKT!! Läs mer
  • 2019-11-19

Jingqiu L skrev om Kullens Trafikskola
    Really nice teacher, good understanding and instructions. Läs mer
  • 2019-11-18

Tsolmonbayar S skrev om Kullens Trafikskola
    Jättebra skola, hjälpte mig med körkortet , både teori och körningen. Klarade båda proven på första försöket. Alla på kullens är hjälpsamma och duktiga. Har varit på flera skolor men kullen är överlägset bäst! Läs mer
  • 2019-11-14

Gabriel E skrev om Kullens Trafikskola
    Otroligt lärorikt och roligt ett stark rekommendation👍 Läs mer
  • 2019-11-09

Abdelkamel Y skrev om Kullens Trafikskola
    Hade jag kunnat ge er 0 betyg så hade jag gjort det!

Absolut sämsta trafikskola jag har varit på, slarvig chef som vill bara ta betalt och sen slarva sig!
    de slarvade med mitt schema som fan de kunde ringa 1h innan och flytta en lektion inte en gång inte två, de följde inte planering som de lovade, det var upp och ner olika lärare varje dag som inte vet ens vart man ligger och vad man behöver, en av sakerna är att i Sollentuna så har Trafikverket gjort så att man inte kan hämta egen bil men kullen lovar fortfarande sina nya kunder att de kan låna bilen men när du har betalat så dyker hela sanningen, de lovar att man får sina 40 min innan uppkörning men när man ringer den där Habib så säger han nej asså förlåt det finns inga bilar imrn men boka inte provet då, lättare sagt har jag aldrig sett en sån slarvig körskola och kom ihåg ni får inte ta kontakt med deras gamla kunder och fråga saker för då blir kullens chef helt gallen, mitt livs största misstag men man lär sig så är livet, jag tog körkortet på egen hand lyckades veckan efter.
    de väljer kunder som ska ge de omdöme så lita inte på det som står här det är så jag blev lurad jag skriver detta efter 1 år ungefär för jag känner att jag har en plikt att varna er!

Tack Läs mer
    2019-11-11 Kullens Trafikskola svarar Abdelkamel Y
    Hej Abdel kamel,
    Tack för recot.
    Jag gick tillbaka i tiden i vår databas och hittade några anteckningar från din tid hos oss.
    Du tog en intensivkurs på 3 veckor (20 körlektioner) utan tidigare körkunskaper och hade bokat en privatuppkörning. Då är det inte möjligt att låna skolans bil till uppkörning och det var du tydligt informerad om, det gäller inte bara i Sollentuna, utan hela landet.
    Jag vill också nämna att istället för lån av bil till uppkörningen samt 40 minuters uppvärmning som ingick i intensivkursen, så fick du 2 extra körlektioner utan extra kostnad.
    Att du fick olika lärare varje dag är inte möjligt då vi inte är så många, men däremot fick du köra med 3 lärare, vilket är positivt.
    Utbildningen var välplanerad och vi uppfyllde alla våra lovord samt krav och kriterier enligt reglerna.

Jag tycker att resultatet talar för sig själv. Du tog körkortet på 4 veckor med låg kostnad, det är otroligt bra för en person med tajt budget som aldrig har kört bil innan.
    Riktigt bra jobbat!

Vi är tacksamma för din åsikt.

Vi önskar dig all lycka ute i trafiken.
    Allt gott!
  • 2019-11-06

Carl S skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 2.
    Jag blev väl bemött och alla var mycket trevliga. Jag hade inga speciella förväntningar men jag var mycket nöjd med jag fick it av kursen.
    Min upplevelse som en helhet var mycket bra och lärorik med bra bemötande. Läs mer
  • 2019-11-05

Mohamad F skrev om Kullens Trafikskola
    Jag tycker att kullens trafikskolan är en bra skola som kan leda till att eleverna får körkortet snabbt och på ett tryggt sätt .
    Jag upplevde att jag har lärt mig mycket saker inom några körlektioner och har fått godkänd .
    Jämför med de två andra trafikskolan som jag har gått och inte fått något bra ,tipsar jag väldigt mycket kullens trafikskolan till andra som vill lära sig och får körkortet snabbt. Läs mer
  • 2019-11-05

Lukas R skrev om Kullens Trafikskola
    Jag blev rekommenderad av min syster att köra på denna körskola. Hon tyckte att hon blev så bra bemött och lärde sig så mycket här. Det tyckte jag då också när det var min tur att köra och jag blev bemött på bästa och deras körskollärare ville verkligen det bästa för att jag skulle bli en säker och bra förare på vägen.
    Det är tack vare kullens trafikskola att jag klarade körkortet. Läs mer
  • 2019-11-04

Linnéa R skrev om Kullens Trafikskola
    Så bra upplevelse! Professionellt och smidigt! Körkortet satt på första försöket🥳 Läs mer
  • 2019-11-04

Rebecca S skrev om Kullens Trafikskola
    Jag har tagit 10 lektioner med Kullens trafikskola. De har varit jättebra och lärorika. Lärare pushar så att man blir bättre varje gång och ger jättebra tips och verktyg för att klara uppkörningen. Jag är så nöjd, det går alltid att ringa till Kullens för att ändra tider och ställa frågor!! Läs mer
  • 2019-11-01

Emelie N skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte endast lektioner hos Kullens Trafikskola och fick godkänt på teorin samt uppkörningen på första försöket tack vare dom! Är supernöjd med min körskolelärare och min upplevelse hos dom, och skulle absolut rekommendera andra att köra med dom! Läs mer
  • 2019-10-30

Trisha T skrev om Kullens Trafikskola
    Hej!
    Jag har tidigare försökt ta körkort men misslyckats, men nu efter att ha valt att köra med Kullens Trafikskola har jag äntligen fått godkänt! Jag har fått bra med stöd av min körlärare och alla andra på skolan. Alla är extremt trevliga och välkomnande. Läs mer
  • 2019-10-28

Vikramjeet S skrev om Kullens Trafikskola
    Bästa trafikskola som lär upp ena fram till man har både självförtroende och både kunskaper & egenskaper. Jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Stort tack till Kullens för allt.
    Välj rätt, välj kullens trafikskola :) Läs mer
  • 2019-10-23

Mustafa M skrev om Kullens Trafikskola
    Duktiga, snälla och läraren som jobbar på kullenstrafiksola har mycket erfarenhet och har bra sätt att utbilda en elev. Läs mer
  • 2019-10-23

Faith L skrev om Kullens Trafikskola
    Personalen här vet vad de gör!
    Superbra service med professionellt och trevligt bemötande. Jag ville från början ta körkortet på 10 lektioner. Habib och Aref rekommenderade mig att ta 20-25. Jag var envis och bokade in 10, det visade sig mycket riktigt att jag behövde 10 till. Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. Och så kan man ju alltid komma in o prata av sig med Habib i receptionen. Rekomenderar starkt denna körskola alla gånger om! Läs mer
  • 2019-10-22

Sara B skrev om Kullens Trafikskola
    Jag fick den stöd samt hjälp jag behövde. Kände mig lugn och förbered till uppkörning och teorin. De hjälpte mig att uppnå mitt körkort samtidigt som de fixade upp mitt självförtroende gällande körning, även lita mer på mig själv i trafiken och utanför. Läs mer
  • 2019-10-17

Amanda G skrev om Kullens Trafikskola
    Jag är så nöjd verkligen med allt!!!!! Har fått jätte bra coachning i mitt körande under hela den här perioden,hade aldrig klarat att ta körkort utan kullens!! Läs mer
  • 2019-10-10

Sophie H skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte 15 lektioner, jag har blivit väldigt bra bemött av Kullen och fått jättebra hjälp! Jag hade inga förväntningar men de peppade mig till att klara både uppkörning och teori! Vilket jag klarade på första försöket, tipsar alla om Kullen!
    Tack för hjälpen med allt, det betyder otroligt mycket. Läs mer

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna