Kullens Trafikskola

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna — Visa karta

Kullens trafikskola erbjuder mer än bara körlektioner och intensivkurser. Vi har även introduktionskurser, Risketta, Risktvåan och mycket mer kring körkortsutbildningar. Kunden ska kunna köpa enstaka körlektioner och kurser även om vi har färdiga paket. Vi kör endast med miljöklassade kvalitetsbilar utrustade med dubbelkommando, vår bilpark består av Volvo V40, både automat och manuella fordon. Våra lärare är utbildade och väldigt pedagogiska, för att ständigt utveckla deras kunskaper går dom även på kurser och fortbildningar. Vår vision är att 100 % av våra elever klarar uppkörning och teoriprovet på första försöket.
Vi anordnar introduktionskurser i trafikskolans lokaler, kurschema uppdateras regelbundet på hemsidan och vår Facebook sida. Vårt arbetssätt är flexibel därför erbjuder vi körlektioner alla dagar i veckan 08:00 -22:00, detta är mycket uppskattat.
Lite kort om förteget och dess värderingar, vi bjuder alltid på fika, vissa tillfällen även tilltugg. Sist men inte minst så erbjuder vi gratis körkortsrådgivning till alla spekulanter.
Mån-Tor: 10:00-18:00
Fre: 10:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 495 kunder tycker om Kullens Trafikskola

• 2020-05-18

Nicolina B skrev om Kullens Trafikskola
    På 2 veckors intensivkurs med bästa Magnus gick jag från att aldrig kört till att klara uppkörningen. Superbra bemötande av allihopa på körskolan, bra planering samt upplägg med lektioner osv. Jag är supernöjd att jag valde att köra med Kullens Trafikskola, kunde inte ha blivit bättre! Läs mer
  • 2020-05-13

Gabriel B skrev om Kullens Trafikskola
    Jag körde på kullens och körde 11 lektioner och är jättenöjd med servicen och lärarna. Läs mer
  • 2020-05-13

Kajsa G skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivkurs 15 lektioner. Jag blev bemött bra och fick hjälp när jag fråga. Ja förväntade mig att lära mig köra bil och ta körkort på första försöket och jag klarade det! Lätt att ta sig till skolan för den ligger centralt. Jag skulle rekommendera att du väljer Kullens. Läs mer
  • 2020-05-11

Rebecka J skrev om Kullens Trafikskola
    Superbra! Trevlig personal, bra teorihjälp & bra bilar. Tog körkortet på en månad! Läs mer
  • 2020-05-07

Maks B skrev om Kullens Trafikskola
    Habib var ju såklart bäst och vackrast, men Saber har också bidragit till mitt körkort. 5 av 5, ska ta kortet här igen. Läs mer
  • 2020-05-07

Linnea D skrev om Kullens Trafikskola
    17 lektioner, risk 1 & 2, handledarkurs.

Jag hade som mål att ta körkort innan sommaren och fick utmärkt hjälp och assistans av de på Kullens. Mycket nöjd med trafiklärare och utbildningens upplägg i stort.

Har varmt rekommenderar till andra kompisar. Läs mer
  • Sara T

2020-04-29

Sara T skrev om Kullens Trafikskola
    Bra trafikskola med bra trafiklärare och proffsigt bemötande. Bokade intensivkurs och la till 10 extra lektioner. Jättebra! Läs mer
  • Ajmal S

2020-04-22

Ajmal S skrev om Kullens Trafikskola
    Bästa Trafikskolan i Stockholm med väldigt bra lärare. Har kört hos de och klarade uppkörningen. Jag rekommenderar de väldigt stark till de som vill klara uppkörningen Läs mer
  • 2020-04-07

Ali Y skrev om Kullens Trafikskola
    Jag har kört på flera andra skolor men det har inte funkat alls. Fick höra av min mamma att kullens är en perfekt skola så jag började på Kullens. Det tog 2 veckor och idag tog jag körkort.
    REKOMMENDERAR STARKT! Läs mer

Martin H skrev om Kullens Trafikskola
    Supertrevlig personal. Perfekt om man ska köra upp i Sollentuna! Läs mer
  • 2020-03-27

Oscar C skrev om Kullens Trafikskola
    Super bra! Alla är jätte duktiga och alla är jätte trevliga! Läs mer
  • 2020-03-26

Mohammed A skrev om Kullens Trafikskola
    Rekommenderas starkt till alla som vill ta körkort. Extremt professionella, duktiga och pedagogiska handledare som hjälpte mig att ta körkort på mindre än tre veckor! Läs mer
  • 2020-03-26

Daniel A skrev om Kullens Trafikskola
    Innan jag kom till kullen hade jag aldrig kört bil och inom 2 månader har jag nu fått mitt körkort. Är jag nöjd, solklart. Läraren(Magnus) var alltid ärlig med mig angående mina brister, något jag alltid uppskattatde. Supporten är grym!!!. Habib har gjort ett strålande jobb. Här känner man sig omhändertagen.

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-03-24

Evelyn S skrev om Kullens Trafikskola
    Habib är riktigt jäkla duktig på vad han gör, jag gjorde det inte lätt för honom med mitt schema men han fixade det utan problem.
    Körlärarna är alla mycket duktiga på sina egna sätt. Aref är lugnande och hjälpte mig väldigt mycket när jag precis började, Malin likaså. Christina var den dom hjälpte mig mest mot slutet, hon såg varenda liten grej jag tvekade över och löste det direkt. Läs mer
  • 2020-03-23

Roosa V skrev om Kullens Trafikskola
    Engarerade lärare som verkligen vill att eleverna ska ta körkort. Trevlig stämning på skolan. Läs mer
  • Tobias L

2020-03-20

Tobias L skrev om Kullens Trafikskola
    Fick ett fantastiskt bemötande första gången jag kom hit.
    Skräddar sydda tider som passade mig och körskollärare som verkligen gillar det dom gör!
    Teori testen och läsningen via nätet var jätte bra. Gjorde mig välförberedd för teoriprovet. Läs mer
  • 2020-03-19

Gloria S skrev om Kullens Trafikskola
    Sjukt bra kommunicering när det gällde bokningar och avbokningar och priser osv. Jag hade Christina och hon var jättebra. Ibland så kunde vi börja lektionen lite för sent, men dp förlängdes ändå tiden tyckte jag. Läs mer
  • 2020-03-18

Rijo G skrev om Kullens Trafikskola
    It was my new year resolution to obtain the driving license in 2020. Before narrating my story , I would like to introduce myself little bit . By being an outsider , I am still struggling to get hold of proficiency in Swedish language . In addition , I was having descent driving experience from other country. I do consider these are my Cons rather than Pros.

I do understand that , my previous driving experience may not fetch good dividend in Swedish driving condition .As we all know every country is different .

Since I decided to go for Swedish driving license , next question was – which driving school? . After lots of research in google and visiting different driving school , I decided to go with Kullens Trafikskola .

When I signed my contract , I had two ambitions not only the driving license but also to attain safe driving rhythm in Sweden . I decided to enroll myself for 24 classes. Since I had previous driving experience , I felt it may be difficult for me to reprogram my driving style to adapt to Swedish style. I definitely need a help , that was the reason for 24 classes enrollment .

By coming from a Tech industry , I am programmed to always look for Plan B . During my enrollment process , I used to check with Habib (Trafikskola) about Plan B. He was very straight forward and told me , There is no Plan B. You must pass in first attempt . Then he introduced me to my first teacher Sebbe. Then I got introduced to kahlil , Maguns and finally Christina . I learned something new from all these teachers. The important fact is that , you are constantly challenged by different teachers , which is going to instill more confidence in you . At the end you will be more equipped to face the completely unknown Traffic inspector.

I would like to talk little more about two teachers Magnus and Christina . While Magnus was really soft and good at explaining the technicality , Christina was terrific . Christina really brought me to my knees , taken me to difficult routes , shows me the variation in speed signs, reversing , breaks , enabled me to flirt more with mirrors , blind spot . I must admit that , It was a great effort from her to reprogram me completely . I am pretty sure , I wouldn’t have pass the test with out her help.

The whole journey started in February 2020. I had my risk workshops completed on 3rd march , Then theory 9th March and finally Today (18th march) the road test . It was an exhaustive journey , but at the same time fruitful one. The great thing is that , I could crack everything in my first attempt , No Plan B 😊

I am very much pleased with Kullens Trafikskola’s approach , experience of teachers , as well after a while I used to feel the place as a second home. From my perspective , I would highly recommend this school . Go ahead , Join , give yourself completely – rest assured , you will definitely taste your victory soon or later. Läs mer
  • 2020-03-13

Hui-yen C skrev om Kullens Trafikskola
    Best Stockholm driving school.Recommend !!!
    Pelle are good teacher who have many tips for me and patience.
    Habi are good too and plan many for you.
    So Choose Kullens!!! Läs mer
  • 2020-03-13

Yingying C skrev om Kullens Trafikskola
    I am so happy that I passed the tests the second time. I am really grateful for what Christina has done for me, always helpful, sharp, and interesting. Driving with her is relax, but also very helpful! Läs mer
  • 2020-03-12

Konstantina V skrev om Kullens Trafikskola
    Värdens bästa trafikskola. Blev rekommenderad av mina vänner och rekommenderar till alla jag känner. Tack kullens för att ni hjälpte mig ta körkort. Läs mer
  • 2020-03-12

Alexandra A skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte intensivpaket med 15 lektioner, men utnyttjade bara 13. Fick köra med fem olika lärare, vilket först kändes lite osäkert, men samtidigt gjorde att jag fick många olika bra tips och blev van att köra med olika personer. Bra och flexibelt med att boka om lektioner vid behov också. Läs mer
  • 2020-03-09

Rebbecca Y skrev om Kullens Trafikskola
    Ett riktigt bra trafikskola, professionella trafik lärare, jag tycker att deras online teori är jätte bra,lätt förstå och att inte glömma bort deras bra bemötande/ Tack för hjälpen Läs mer
  • 2020-03-08

Hanna B skrev om Kullens Trafikskola
    Jag kunde inte ha valt en bättre trafikskola! Jag köpte 24 körlektioner hos Kullens Trafikskola och med hjälp av min lärare Pelle och Habib i receptionen klarade jag både uppkörningen och kunskapsprovet på första försöket! Rekommenderar verkligen Kullens till alla som funderar på att ta körkortet. Läs mer
  • 2020-03-05

Emil W skrev om Kullens Trafikskola
    Köpt 10 lektioner, väldigt lärorikt och kännt att jag lär mig nytt på varje lektion. Trevlig personal och ett bra bemötande, man känner sig välkommen. Jag blev väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-03-03

Ingrid E skrev om Kullens Trafikskola
    När min mamma ringde och frågade om jag kunde köra där var de mycket mindre snorkiga än andra ställen. Jag körde med kullens i fler än 15 körlektioner. Sedan bokade jag uppkörning med körskolan och fick körkortet. Min körskolelärare var pedagogisk, trevlig och justerade varje dåligt litet körfel. (Christina) (hon är bäst)
    Så jag kan rekommendera stället. Läs mer
  • 2020-03-03

Mustafa H skrev om Kullens Trafikskola
    Jag tycker att Kullens Trafikskola är bästa. Personalen och lärare som jobbar är väldigt trevligt och kunniga. Jag haft en väldig lärorikt och trevlig upplevelse mer er.
    Tack 😊 Läs mer
  • 2020-02-29

Shaymaa Sherzad J skrev om Kullens Trafikskola
    Jag fick godkänt idag, tack för allt ni är bäst , jag rekommenderar att dom som vill ta körkort kom till Kulenstrafiksola 🙏🤗 stor tack till alla Läs mer
  • 2020-02-28

Shakila S skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte en intensivkurs hos Kullens Trafikskola med 25 lektioner. Fick bästa bemötandet av Habib samt dom bästa 2 trafikskolelärarna Magnus och Aref. Tog teorin samt uppkörning på första. Jätte nöjd!!! Läs mer
  • 2020-02-21

Mats L skrev om Kullens Trafikskola
    Intensivkurs.
    Mycket bra bemötande från både receptionist och trafiklärare.
    Mina förväntningar var att klara körkortet och jag fick den hjälp och vägledning som jag behövde för att göra det. Läs mer
  • Angela W

2020-02-20

Angela W skrev om Kullens Trafikskola
    Mycket bra. Bra lärare som tar sin tid och anpassar sej till eleven. Man känner sej alltid välkommen när man kommer dit. Läs mer
  • 2020-02-14

Mikael S skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte ett paket som jag gjorde på en månad. Jag blev väldigt bra bemött under hela tiden och på alla delkurser.
    Blev godkänd på både teori och uppkörning första gången.
    Allt som allt är jag väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-02-14

Ali J skrev om Kullens Trafikskola
    Jag började kullens trafikskola under Januarimånad, köpte en intensivkurs på 15 körlektioner. Det va en av de absolut bästa valen jag har gjort därför att det va väldigt lärorikt och bra förberett av alla inspektörer på kullens trafikskola. Sebbe, Aref och magnus tack för möjligheterna och för er tålamod! Läs mer
  • 2020-02-11

Hamed G skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte intensivkurs 3
    Gott bemötande och trevlig personal
    2 intensiva veckor med mycket utmaningar, viktigt med full fokus Läs mer
  • 2020-02-10

Joel L skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte ett paket där allt ingick, under hela tiden har jag blivit bemött väldigt bra och Kullens har varit över förväntan. Hela upplevelsen har varit väldigt bra. Läs mer
  • Ali N

2020-02-06

Ali N skrev om Kullens Trafikskola
    Jag är fantastisk nöjd med kullenstrafikskola.
    Alla försöker och bryr sig till målet.
    Ali// Läs mer
  • 2020-02-04

Rickard E skrev om Kullens Trafikskola
    Mycket bra körskola. Väldigt bra bemötande. Körlärare som ställer upp och är engagerade. Läs mer
  • 2020-02-03

Nazareth M skrev om Kullens Trafikskola
    Klart bästa trafikskola som följer med dig hela vägen till 110%. Deras bemötande går inte beskriva med ord. Jag rekommenderar alla som funderar på ta körkortet att ta kontakt med bästa trafikskolan ever !!!! Läs mer
  • 2020-01-31

Isaac T skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte 10 st körlektioner som gav mig relevanta kunskaper för att klara uppkörning. Oerhört bra bemötande, trevliga personal och bra stämning i kontoret. Jag är jätte glad o tacksam för den hjälp o stöd jag fick från min trafiklärare. Han är lugn och stabil, snäll, kunnig samt pedagogisk. Tack Magnus, o tack Habib för vägledning. Jag vill rekommendera Kullens Trafikskola till personer som är på jakt efter körkort👍 Läs mer
  • 2020-01-29

Anna C skrev om Kullens Trafikskola
    Bokade upp mig på körlektioner 3 månader framåt i tiden samt både teoriprov och körprov. Allt vid första besöket och körde sedan regelbundet efter ett schema per vecka.
    Har hela tiden blivit väl bemött och alltid med ett leende på läpparna.
    Dom upplevdes alltid som tillgängliga och professionella.
    Kan varmt rekommendera Kullens trafikskola till bekanta. Rekommenderar även att boka upp en längre period och hålla sig till planeringen. Det kan vara tufft men är värt det vid mållinjen. Läs mer
  • 2020-01-27

Saeideh A skrev om Kullens Trafikskola
    Jätte bra skolan med bra lärare! Läs mer
  • 2020-01-22

Yuxiang C skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte 10 lektioner som gav mig enorma utvecklingar och kunskaper. Extrem nöjd med hur trafikskolan hjälpte mig och nu sitter jag här med ett stort leende och körkort i handen. Läs mer
  • 2020-01-22

Alexandra E skrev om Kullens Trafikskola
    Jag köpte ett intensivkurs 3 paket med 26 lektioner totalt.

Har haft en otroligt bra upplevelse från det att jag ringde hit för första gången och Habib svarade i telefonen. Redan där visste jag att Kullen var trafikskolan för mig.

Sedan hade jag Aref i början av mina lektioner som fick mig att känna mig tryggare bakom ratten efter två veckor tog Magnus över. Det har gått väldigt med Magnus och jag har verkligen uppskattat hans lugn och erfarenhet. Utan honom hade det aldrig gått kan jag lova. Det här teamet är bäst.

Hade såklart förhoppningar om att klara det men trodde det inte. I efterhand tycker jag Habib gjorde iordning ett paket som fungerade för mig där jag körde tre ggr i veckan i två och en halv månad. Inte för intensivt men inte för långt heller.

Kommer rekommendera er till alla. Läs mer
  • 2020-01-16

Anton H skrev om Kullens Trafikskola
    Bra lärare
    Bra företag
    Bra bemött Läs mer
  • Erik S

2020-01-16

Erik S skrev om Kullens Trafikskola
    Det första jag gjorde på kullens trafikskola var att göra risk 1an. Jag bokade fel och skulle till rattens men kom hit. Habib vid receptionen var väldigt hjälpsam och ringde först ratten och frågade om det gick att lösa. När det blev ett nej så bokade han gratis in mig på nästa lediga kurs.

Dem jag har kört mest med är Faozi först och sen Kjell.

Faozi behövde tyvärr opereras så då fick jag Kjell.

Båda två var till så stor hjälp både med körningen och genom att berätta om regler så jag förstod teorin.

Kjell lärde mig flera bra sätt att köra på och det var endast därför jag klarade uppkörningen.

Jag är extremt tacksam mot hela Kullens trafikskola och hoppas att flera tar hjälp av dem för att klara av teorin och uppkörningen. Läs mer
  • 2020-01-10

Alva A skrev om Kullens Trafikskola
    Köpte intensivkurs med 10 lektioner, behövde dock lägga till 5 extra. Jättebra bemötande från alla och de hjälpte till med allt. Svarar på alla frågor, även de ”dumma”. Tyckte att teorisidan var jättebra och det var ett bra sätt att plugga på. Det var hela tiden tydligt vad jag behövde förbättra, på teori delen och med själva körningen. Läs mer
  • 2020-01-10

Nathalie I skrev om Kullens Trafikskola
    Mycket nöjd!
    Jag valde att boka en intensivkurs hos Kullen. Hade inte kört så mycket innan så jag tog paketet med 20 lektioner. Blev mycket bra bemött ändå från första början. Har kört med Aref som är super! Lugn och tydlig. Körde även två lektioner med Christina, också toppen!
    Jag klarade både teori och uppkörning på första försöket. Har bara positivt att säga om Kullens och alla som jobbar här.
    Stort tack för all hjälp! Läs mer
  • 2020-01-09

Cem C skrev om Kullens Trafikskola
    Jag behövde ta körkort så fort som möjligt och behövde en bra skola som skulle hjälpa mig med det. Efter första kontakten med Kullens så blev jag mer taggad än tidigare. Dom ställer upp och är flexibla, bästa lärarna utan tvekan. Klarade teorin och uppkörningen på första försöket. Nu har jag körkort och rekommenderar kullens trafikskola till alla. Läs mer
  • 2020-01-08

Abdullrahman M skrev om Kullens Trafikskola
    Jag började som en nybörjare utan någon erfarenhet alls, nu står jag här med mitt körkort och på grund av kullenstrafikskolas hjälp och stöd har jag fått lära mig allt jag behöver veta om både trafiken och bilen. Dom har hjälpt mig så mycket och jag skulle rekommendera dom till alla som är i min sits och som vill ha körkortet så snabbt så möjligt. Läs mer

Sollentunavägen 162 B, 191 48 Sollentuna