Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Kungsholmen Västermalms Trafikskola

Västermalms Trafikskola

Arbetargatan 22, 112 45 Stockholm — Visa karta

4.7 i betyg av av 41 omdömen
Välkommen till Västermalms Trafikskola!

Vi strävar efter att du ska få en så bra och effektiv körkortsutbildning som möjligt och anpassar utbildningsplanen efter dig och dina behov. Alla lär vi oss på olika sätt, i olika takt och vill lägga olika mycket tid på körkortet, därför är det viktigt att du får vara med i planeringen av din utbildning både vad gäller antal lektioner, körning hemma och teori.

Våra körlektioner är 70min långa och kör du mycket hemma kan din handledare få åka med på lektionerna för att lyssna och uppdatera sina kunskaper. Vi erbjuder även intensivutbildningar samt utbildning för B96-kort och BE-körkort.

Körtider finns att boka måndag-torsdag kl. 07.00-18.10.

Kontakta oss så kan vi börja hjälpa dig närmare körkortet!
Mån-Tis: 09:00-13:00
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 41 kunder tycker om Västermalms Trafikskola

• 2019-04-01

IDA V skrev om Västermalms Trafikskola
    Superbra bemötande från alla och Anna är en fantastisk lärare. Pedagogisk och rolig men framförallt fick hon mig att känna mig lugn och trygg bakom ratten. Kunde inte önskat mig en bättre trafikskola. Läs mer
  • 2019-03-25

LINDA C skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag kan verkligen rekommendera Västermalms trafikskola och Anna som trafiklärare. Anna är väldigt pedagogisk och kunnig, förklarar saker på ett lättförståeligt sätt och är trevlig och lätt att komma överens med.
    Väldigt trevligt bemötande från alla på trafikskolan - rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-03-22

CHRISTOFFER C skrev om Västermalms Trafikskola
    Västermalms Trafikskola är en fantastisk trafikskola. De är otroligt kunniga förare, skickliga pedagoger och dessutom passionerade människor. Lärarna är entusiastiska, färgstarka individer med väldigt olika personligheter, vilket är ytterligare en fördel för eleven då hon kan välja att utbilda sig med den lärare som passar henne bäst. Jag åkte mycket med Elise, men även med Anna och Pia och kände att mångsidigheten i inlärningen gav mig en nyanserad förståelse för både trafiken och själva körningen. De är även flexibla och svarar snabbt på både mail och telefon. Jag kunde inte ha önskat mig en bättre trafikskola för min övningskörning och körkortsutbildning. Läs mer
  • 2019-01-28

Sebastian H skrev om Västermalms Trafikskola
    Oerhört bra trafikskola. Tydlig, individanpassad plan med stöd hela tiden. Bra möjligheter att påverka själv. Trevlig bemötande från alla och bra hjälp med att besvara alla frågor som kan dyka upp. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Smilla W

2019-01-18

Smilla W skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag är supernöjd över att jag valde Västermalms Trafikskola som väg till mitt körkort. Fick superbra hjälp av Anna samt Elise och jag klarade både skrivningen och uppkörningen på första försöket. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-01-14

Julia K skrev om Västermalms Trafikskola
    Kanon bra trafikskola! Anna är en fantastisk lärare som är både lugn och pedagogisk samt väldigt peppande. Genom trafikskolan kunde jag lägga upp en bra planering vilket gjorde att jag kunde ta körkortet på ett smidigt sätt. Rekommenderar Västermalms Trafikskola starkt. Läs mer
  • 2018-12-20

Madeleine V skrev om Västermalms Trafikskola
    Vill ni få kortkort så ska ni definitivt välja Västermalms körskola.
    Man känner sig oerhört trygg med sin körlärare som är mycket bra på att peppa sin elev, altid snabba svar på mejl och telefon.
    Dessa människor gör allt för att du ska nå målet, helt underbara och proffsiga! Läs mer
  • 2018-10-04

Agnes V skrev om Västermalms Trafikskola
    Att ta körkort visade sig vara en riktig utmaning för mig men tack vare Anna på Västermalms Trafikskola så gick det till slut vägen. Så sjukt tacksam för all henne hjälp! Läs mer
  • Edwin B

2018-06-26

Edwin B skrev om Västermalms Trafikskola
    Tog mitt körkort med hjälp av Västermalms trafikskola. Hade inte möjlighet att övningsköra privat, men med stöd från trevliga och pedagogiska lärare lyckades jag ta mig i mål ändå! Körde främst med Anna men även lite med Perry och Clary. Bra att få möjlighet att köra med flera olika lärare med olika perspektiv! Catharina i receptionen var även väldigt behjälplig med att boka tider åt mig så jag kunde få ihop det med övriga livet!

Även bra längd på körlektionerna med 70 min så man hann träna tillräckligt varje gång. Läs mer
  • 2018-06-25

Ester S skrev om Västermalms Trafikskola
    Riktigt bra trafikskola! Effektiva och hjälpsamma när det gäller tider, bra priser, snabba på att svara på mail vid frågor, tydliga och hjälpsamma.
    Jag har haft lite svårt med tider då jag varit mammaledig men har kännt att dom alltid tänkt på mig och återkopplat angående tider snabbt och bra.

Alla lärare är jättebra, jag körde mest med Clary men även med Anna och Perry några enstaka gånger, alla är superduktiga. Och Catharina i receptionen som hjälpt till med allt och underlättat så mycket!

Klarade uppkörningen på första försöket och teorin likaså, webbtesterna man får via trafikskolan är jättebra.

Är supernöjd och så glad nu när jag lyckats ta mitt körkort! Utan all hjälp och deras engagemang hade det aldrig gått! Rekommenderas starkt:) Läs mer
  • 2018-06-25

Arvid P skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag tyckte allt fungerade superbra! Jag hade Anna som huvudlärare men körde även nån gång med Perry och Clary, och alla fungerade bra tycker jag. Klarade allt på första försöket! Läs mer
  • Maximiliam K

2018-06-25

Maximiliam K skrev om Västermalms Trafikskola
    Super bra! Effektiva och snabba! 2 månader sen va körkortet fixat! Läs mer
  • Erika

2018-06-20

Erika skrev om Västermalms Trafikskola
    Väldigt nöjd! Tog cirka 15 lektioner och klarade körkortet på första försöket. Bra lärare och engagemang från hela trafikskolan! Läs mer
    Shadi A gillar detta
  • Marielle P

2018-02-08

Marielle P skrev om Västermalms Trafikskola
    Supernöjd! Tack vare Perry så klarade jag uppkörningen på första försöket och har nu körkort! Han är pedagogisk och gav många bra tips inför uppkörningen. Tog totalt 16 lektioner inkl lite privat körning. Böckerna inför teorin var också väldigt bra. Rekommenderar! Läs mer
  • Jonas B

2018-02-08

Jonas B skrev om Västermalms Trafikskola
    Superbra trafikskola! På cirka två månader så fixade jag körkortet. Och med 15 lektioner på enbart körskola så klarade jag uppkörningen på första försöket. Väldigt bra lärare och engagemang från hela trafikskolan! Läs mer
  • 2017-11-23

Adelie G skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag tog kontakt med Västermalms trafikskola för lära mig köra bil inte bara för att få ett körkort. Jag var jättenervös för jag hade aldrig suttit bakom en ratt. Fick ett fantastiskt professionellt mottagande med humor och stor kunskap. Det tog mig nästan ett år men till slut kände jag mig säker och klarade av både teori och uppkörning. Jag hade aldrig klarat av det hela utan deras motivation och hjälp. Så glad att jag valde dem. Läs mer
  • 2017-11-22

Gunilla A skrev om Västermalms Trafikskola
    Jättebra trafikskola!
    Jag körde mest med bästa Anna Wendelin. Hon är en väldigt kompetent och trevlig lärare med ett otroligt tålamod - en pärla.

Mycket fint bemötande från alla på trafikskolan. Bra bokningssystem, enkelt och smidigt. Catharina i receptionen är grym på att hjälpa till med allt på ett supertrevligt sätt!

Jag kan verkligen kommendera trafikskolan! Läs mer
  • 2017-11-21

Sara W skrev om Västermalms Trafikskola
    Väldigt servicemindad personal, hjälpte mig att snabbt ordna tid för risktesterna trots att det egentligen var fullt. Väldigt duktiga instruktörer med bra pedagogisk förmåga och duktiga på att förklara. Läs mer
  • 2017-11-21

Emil E skrev om Västermalms Trafikskola
    Ca 20 körlektioner och riskkurserna.
    Jag är supernöjd, bra bemötande, mycket bra lärare och en trevlig skola överlag. Läs mer
  • 2017-10-10

Isabelle B skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag är verkligen supernöjd med Västermalms trafikskola. Från första övningskörningen till den sista, och min lärare Clary visade otroligt engagemang och vilja att hjälpa mig framåt. Läs mer
    2017-10-16 Christian L svarar Isabelle B
    Hej Isabelle! Tack för ditt fina omdöme. Vi är så glada att vi kunnat hjälpa dig hela vägen till ditt körkort! Clary hälsar så gott!
    Ha det så bra så kanske vi syns i trafiken. Med vänlig hälsning alla vi på Västermalms Trafikskola
  • Patrik S

2017-09-12

Patrik S skrev om Västermalms Trafikskola
    Mycket trevliga, professionella och lösningsorienterade. Läs mer
  • 2017-09-12

Sofie E skrev om Västermalms Trafikskola
    Hej!

Från början och hela vägen fram till körkortet möttes jag av riktigt glada och proffsiga medarbetare och körskollärare på Västermalms Trafikskola. Ett stort varmt tack till Catharina och Clary men framförallt till Anna! Jag hoppades på ett körkort men trodde kanske inte riktigt att det skulle gå - men det gick!! Det är aldrig för sent:) Läs mer
  • 2017-07-05

Shaheer M skrev om Västermalms Trafikskola
    Helpful & friendly staff. Perry was was patient and gave very good advice during lesson.

Regards Läs mer
  • Camilla M

2017-07-04

Camilla M skrev om Västermalms Trafikskola
    Bästa trafikskolan med skickliga, erfarna och professionella lärare!

Jag tog körkortet med Västermalms hjälp och fick min utbildning stegvis och anpassad till mig, vi är alla unika och för mig tog det lite längre tid men med mina lärares stöd gav jag aldrig upp utan jag övervann mina rädslor och har idag ett efterlängtat körkort!

Jag kan bara ge mina varmaste rekommendationer! De erbjuder bra paketlösningar och är väldigt tillmötesgående, en eloge till Catharina i receptionen också. Läs mer
  • 2017-07-04

Annika L skrev om Västermalms Trafikskola
    Mycket bra. Seriösa lärare som ger bra återkoppling. Bra service. Läs mer
  • 2017-07-04

Tove M skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag hade en seriös, duktig och lugn handledare! Rekommenderar absolut! Läs mer
  • 2017-07-03

Björn R skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag tog körlektioner och andra nödvändiga kurser för att ta körkort. Jag tycker att bemötandet var bra och lärarna höll god kvalitet. Det som drar ner nöjdheten en del är att ingen förklarade att de ordnade uppkörning endast i Västerås vilket avsevärt höjde priset för den - och därmed pressen för att lyckas första gången. Jag valde att göra uppkörningen på egen hand istället. Det hade varit bra om de varit tydliga med detta från början. Men på det stora hela var det ändå en positiv upplevelse. Läs mer

Peter N skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag är väldigt nöjd med Västermalmstrafikskola. Utan några egentliga förkunskaper så lyckades jag ta mitt körkort (på första försöket teori så väl som förarprov) på bara 24 lektioner och det är tack vare Västermalmstrafikskolas utomordentligt kompetenta instruktörer och utbildningsprogram. Läs mer

Anna S skrev om Västermalms Trafikskola
    Skulle rekommendera Västermalms trafikskola alla dagar i veckan! Så bra och professionella lärare. Läs mer

Oskar B skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag hade Sören Andersson som lärare och jag måste säga att han var perfekt.
    Lugn och sansad och pedagogisk.
    Nu hade jag svårt att få frekvens på lektionerna i början vilket gjorde att allt tog rätt lång tid men när vi väl var framme vid uppkörning så klarade jag den på första försöket så all cred till Västermalms Trafikskola! Läs mer

Agnes F skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag tycker att receptionisten (Katarina) var otroligt trevlig, hjälpsam och tillmötesgående. Min första lärare Petra var jättebra, även Clary gav ett seriöst intryck och de båda kändes väldigt duktiga. Min huvudlärare Perry tyckte jag dock mest mansplainade mig och jag tycker att jag lärde mig mer på än lektion med Clary än vad jag gjorde på 12 med honom. Som skola i sig är dom bra så länge man vänder sig till kvinnorna som jobbar där. Männen gav mest ett överlägset och oseriöst intryck enligt mig. Jag ger en 5:à till Katarina och Clary. Tyvärr kan jag endast ge skolan i sig en 2:a pga dålig upplevelse med lärare. Läs mer
  • 2017-01-18

Veronica D skrev om Västermalms Trafikskola
    Min tid på västermalmskörskola har varit toppen! Från bokning med super trevliga Catharina till mina körlektioner med Perry har allt var prickfritt. Mycket bra feedback från körlärare, lärt mig snabbt pga av duktig personal! Läs mer
  • 2017-01-12

Emelie H skrev om Västermalms Trafikskola
    Utan Clary hade jag inte klarat att ta mitt körkort på så kort tid, bra tydlig instruktör med mycket bra input och kunskap. Läs mer
  • 2017-01-11

Angelina L skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag tog mitt körkort för snart ett år sedan via Västermalms trafikskola och rekommenderar dem starkt. Jag körde med Perry och blev säkrare i trafiken steg för steg. Han gav bra tips, var pedagogisk och trappade upp lektionerna i en bra takt efter min nivå. När jag körde upp klarade jag det direkt och framför allt blev jag en lugn och säker bilförare. Stort tack! Läs mer
    2017-01-12 Christian L svarar Angelina L
    Hej Angelina. Bra att du är nöjd med vår utbildning. Det är vi glada för. Perry hälsar att du skall fortsätta köra lugnt och säkert som han lärt dig. Ha det så bra! Och tack för att vi fick förtroendet att lära dig köra bil. Hälsningar Västermalms Trafikskola
  • 2017-01-10

Henrik H skrev om Västermalms Trafikskola
    Bästa trafikskolan i Stockholms innerstad! Läs mer
    2017-01-10 Christian L svarar Henrik H
    Hej Henrik! Tack för ditt fina omdöme, det blir vi glada för! Hoppas att du kör mycket så att du fått användning för ditt körkort :)
    Ha det så bra! Hälsar alla vi på Västermalms Trafikskola

Rasmus A skrev om Västermalms Trafikskola
    Trevlig personal i allmänhet. Dock feltolkade en av lärarna en tvetydig del av informationen i trafikskyltshäftet, vad den nu heter, vilket är lite märkligt. Kan tycka att det hör till deras jobb att kunna skyltarna. Detta var dock enda klagomålet jag har, annars var det en väldigt bra skola. Läs mer
    2017-01-10 Christian L svarar Rasmus A
    Hej Rasmus. Vad bra att du är nöjd med oss. Vi gör vårt bästa :) Vi har som policy att om vi är osäkra på något så tar vi reda på svaret innan vi svarar våra elever. Så det känns olyckligt att det blev fel gällande tolkningen av vägmärkeshäftet, och det ber vi så hemskt mycket om ursäkt för. Ha det så bra! Hälsar alla vi på Västermalms Trafikskola inklusive hundarna :)

Rachel F skrev om Västermalms Trafikskola
    Byte till Västermalms från en annan trafikskola. Jättenöjd! Bra lärare, trevlig och hjälpsam receptionist, bra priser också. Skulle absolut rekommendera Västermalms om du tänker ta körkort 😄 Läs mer
    2017-01-10 Christian L svarar Rachel F
    Hej Rachel. Vad skönt att höra att ditt byte av trafikskola blev bra! Vi gör allt vi kan för att hjälpa våra elever på bästa sätt, och det värmer i våra hjärtan när vi lyckas. Må så gott hälsar alla vi på Västermalms Trafikskola

Moa L skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag vill ge Västermalms trafikskola högsta betyg samt kan tänka mig att rekommendera skolan till andra. Läs mer
    2017-01-10 Christian L svarar Moa L
    Tack så jättemycket Moa, det blir vi så glada för! Ha det gott, hälsar alla vi på Västermalms Trafikskola
  • Johan B

2017-01-09

Johan B skrev om Västermalms Trafikskola
    Mycket nöjd med Westermalms trafikskola. Proffsiga och effektivt, mycket pedagogiska. Tog mitt körkort på 3 månader, så inga onödiga lektioner för att mjölka pengar av eleverna👌👍 Läs mer
    2017-01-09 Christian L svarar Johan B
    Hej Johan! Tack för dina fina ord om oss. Det är precis så vi arbetar, försöker hjälpa er elever
    att ta körkortet så snabbt och smidigt som möjligt utan massa onödiga lektioner och kostnader.
    Ha det så bra och kör lugnt. Hälsningar alla på Västermalms Trafikskola

Almir C skrev om Västermalms Trafikskola
    Professionellt och trevlig upplevelse Läs mer
    2017-01-09 Christian L svarar Almir C
    Hej Almir Tack! Vi blir jätteglada att du är nöjd med din utbildning hos oss. Ha det så bra och kör försiktigt! Hälsar alla vi på Västermalms Trafikskola
  • Katrin H

2009-08-03

Katrin H skrev om Västermalms Trafikskola
    Jag är helnöjd med denna trafikskola. Bra bilar och många körtider. Väldigt bra att alla körlektioner är 70 minuter, man hinner komma in i körningen bättre då och hinner öva många olika moment under varje lektion. Läs mer

Bästa trafikskolorna i Stockholm:

Meryam K Meryam K tycker: