Jarla Trafikskola Vasastan

Välkommen till Jarla Trafikskola Vasastan, f.d Dahlbergs Bilskola.

Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors riksförbund och är FR 2000-certifierade. Vi följer riksförbundets regler och rekommendationer och certifieringen innebär att vi har ett ledningssystem som standard när det gäller kvalité och miljö. Transportstyrelsen är vår tillsynsmyndighet som givetvis godkänt vår utbildningsplan.

Vi utbildar förare för både manuellt körkort och för automatkörkort och du kan välja att gå en vanlig traditionell utbildning eller om du vill ha en intensivutbildning.

Vi tillhandahåller även introduktionskurs för handledarskap, riskutbildningarna och individuell teori.

Välkomna till oss!

Läs vad 176 kunder tycker om Jarla Trafikskola Vasastan 2

• BJÖRN ANTON H
    2021-09-19
    Kan rekommendera Heval tusen gånger om! Någon som är mer lugn, trygg och omtänksam får man leta efter - Heval bryr sig verkligen!

Har övningskört enbart med Heval och Dahlbergs, ingenting privat, och klarade körkortet på ~25 lektioner.

Mycket, mycket nöjd!
    2021-09-15
    Idag hämtade jag ut mitt körkort på posten. En plastbricka som inte ser så mycket ut för världen, men som innebär nya möjligheter och en obeskrivlig frihetskänsla för mig.

Jag vet att jag har kämpat för det här körkortet, men jag vet också att jag inte hade klarat min uppkörning i fredags om det inte vore för Heval. Hans arbetsmoral, pedagogiska färdigheter och engagemang var avgörande för att jag skulle få det här körkortet i handen. Heval är en genomfantastisk människa som höjt mitt självförtroende och självkänsla och byggt upp min körförmåga från grunden. Han är en ovärderlig tillgång till denna körskola, och personifierar hur en körlärare ska vara. Dahlbergs är stolta över att ha honom som deras körlärare, och det är dom med all rätt.

Tack för allt Heval och Dahlbergs trafikskola, säg till om ni behöver skjuts!
    2021-09-14
    Jag tog mitt körkort genom Dahlbergs trafikskola och jag tycker att det har varit en väldigt trevlig upplevelse rakt igenom. Väldigt trevlig personal och bra bilskola. Ett extra tack till Heval som hjälpte mig hela vägen för att nå fram till att bli godkänd. Väldigt bra pedagogiskt, väldigt snäll och trevlig. Finns inget dåligt att säga om varken skolan eller Heval!:)
  • MARIELLE G
    2021-09-10
    Tog mitt körkort (manuell) på första försöket efter att ha kört med Dahlbergs bilskola. Den jag främst vill tacka är min körlärare Heval, tror få körlärare bryr sig så mycket om sina elever som Havel gör. Han lärde mig alla moment noggrannt, tog sig tid att anpassa utbildningen och lektionerna utefter mina behov, gav mig bra råd att öva på mellan lektionerna och såg till att jag var välförberedd till alla prov. Fick aldrig känslan att man försökte sälja fler lektioner än nödvändigt och fick enormt mycket stöd och pepp under tiden, även då man hade en dålig dag. Om ni ska ta körkort tipsar jag alla om att köra med Heval - ni kommer ha svårt att hitta någon som verkligen bryr sig om sina elever så mycket som han!
  • Carl Martin B
    2021-09-07
    Lyckades ta mitt körkort på första försöket tack vare denna fina skola och dess lärare! Min huvudsakliga lärare, Heval, hjälpte mig hela vägen med att verkligen förstå vad som krävs för att bli en bra förare. Utbildningsplanen passade mig perfekt och Heval såg till så att jag verkligen förstod hur jag låg till i de olika momenten. Även de andra lärarna som jag jobbade med (Theo och Eva) samt Maria i receptionen bemötte mig alltid trevligt och professionellt.

Jag kan starkt rekommendera Dahlbergs bilskola om man vill vara säker på att få ett körkort! Det går inte att hitta en bättre bilskola än den här!
    Tack Carl för dina fina ord! Stort Grattis till körkortet från alla oss på Jarla. Ta hand om dig! Jarla Trafikskola Vasastan
    2021-08-25
    Dahlbergs var den tredje skola jag gick på och det är tveklöst tack varje deras begåvade utbildare och framförallt Theo som jag idag ÄNTLIGEN tog körkort!

Han satte tillsammans med mig upp en plan anpassad för mig och mitt utgångsläge. Utvecklades tio gånger mer med honom på en bråkdel av tiden jag lagt på de andra skolorna. Är gravid och har haft en del hälsoutmaningar relaterat till detta vilket har påverkat körningen - också här har han verkligen varit en klippa gällande tålamod, proffsighet och empati. Fantastisk lärare!

Sammanfattningsvis är Dahlbergs experter inom området, har supertrevlig personal, hög nivå av pedagogik samt bra struktur. Rekommenderar dem varmt till dig som ännu inte har körkort och vill ta det så snabbt, tryggt och proffesionellt som möjligt.
    Tack Emma! Grymt jobbat! Vi önskar dig all lycka till och kör försiktigt :)
    Ta hand om dig och bebisen.
    2021-07-28
    Om du funderar på att ta körkort rekommenderar jag tveklöst Dahlbergs bilskola. Här jobbar ett härligt team som är superengagerade i sina elever och tar hand om alla steg hela vägen till körkortet.
    När jag mötte utmaningar i processen fick jag all hjälp, förståelse och pepp som behövdes för att ta mig framåt och vidare. Det är inte en enkel sak att ta körkort, kraven har höjts i jämförelse med bara några år sedan.
    Dalhlbergs har förstås koll på exakt vad du behöver fokusera på för att lyckas. Jag fick mitt körkort efter första uppkörning och första teoriprov. Till stor del berodde det på Dahlbergs och: allt ljus på Stockholms bästa körskollärare HEVAL! En mer engagerad, smart, inkännande pedagog är svårt att hitta. Tack!!!
    Tusen tack för din fina rekommendation Paulina! Det var ett nöje att få träffa dig och ha dig som elev hos oss. Stort Grattis och hoppas att vi ses ute på vägarna. Varm hälsningar från oss alla. Jarla Trafikskola Vasastan
    2021-07-12
    Först och främst, stort tack till Dahlbergs! Personalen jobbar hårt och såg till att jag hade en bra planering med lektioner samt att jag var väl förberedd inför proven. Jag körde mest med Heval som tog till vara på varenda sekund under lektionen och hade en väldigt effektiv planering. Jag kände att jag alltid hade utvecklats efter hans lektioner och fått något nytt att reflektera över inför nästa lektion.

Mängdträningen inför uppkörningen var verkligen avgörande för min del och bidrog till att jag hämtade hem det på första försöket. Alla jag körde med: Heval, Ali och Theo har stor lokalkännedom, vilket gjorde mig extra säker och byggde upp mitt självförtroende inför den stora dagen. Speciellt tack till Heval för din expertis, stöd och många roliga stunder i bilen. Dahlbergs bilskola rekommenderas starkt!

Ser fram emot många år i bilen, tack vare er! :)
    2021-06-21
    Min väg till körkortet har varit givande och rolig tack vare Heval. Med honom som lärare lär du dig allt du förväntas kunna. Heval är professionell, tydlig och stöttande. Han hjälper dig hela vägen fram och försöker aldrig sälja på dig mer lektioner än nödvändigt. Om du ska ta lektioner via Dahlbergs Bilskola rekommenderar jag honom starkt!
    2021-05-26
    Jag är väldigt glad att jag valde Dahlbergs! Skolan känns både personlig, professionell och investerad i ens utbildning. Min körlärare Heval är en absolut stjärna, en både varm och pedagogisk lärare som genuint bryr sig om ens utveckling. Han gjorde det möjligt att ta körkort på kort tid och på första försöket. Tusen tack till Theo, Ina och alla på Dahlbergs, och framför allt Heval! Vi ses!
    2021-05-21
    Stort tack till teamet på Dahlbergs Bilskola som hjälpte mig med körkortet! Det var långa väntetider till både teoriprovet och uppkörningen, men personalen tog fram ett flexibelt lektionsschema som fungerade bra trots pandemitider. Dahlbergs Bilskola har sin fokus på eleverna, och jag kände mig alltid välkommen att komma med frågor och funderingar. Jag sökte mig till flera bilskolor, men jag valde Dahlbergs Bilskola genom att köra en startlektion med traffikläraren Heval som från första början var mycket pedagogisk, varm, lyhörd och uppmuntrande. Med sin lång erfarenhet och kunnande, hjälpte Heval mig att klara alla svåra körmoment och skaffa bättre förståelse för traffikmiljön och teorifrågor. Heval stärkte mitt självförtoende och skapade trygghetskänsla som var viktig under hela utbildningsperioden. Jag kunde inte önska en bättre körskoleläre! Tusen tack! Vi möts på vägarna! :)
    2021-04-29
    En bilskola med eleven i fokus? - Dahlbergs Bilskola säger jag bara!

Klarade allting på första försöket och det är nu 6 dagar sedan jag tog mitt körkort. Dimmans röst, "släpp gasen, titta upp, spegel- och avsökningsrutinerna!", sitter så långt in att jag nästan blir galen på mig själv när jag kör, men det är nog bäst så! Med Dahlbergs så lovar jag att eleven står i fokus och att det är "enkelt - hela vägen". Jag kan inte nog rekommendera alla som funderar, Dahlbergs Bilskola är den rätta vägen att köra!!!

Stort tack till Ina som trots denna pandemi och mitt fullspäckade schema fick det att fungera.
    Ali, trots att vi bara körde en lektion tillsammans så lärde du mig att vi alla börjar någonstans och att man genom hårt jobb, medmänsklighet och ödmjukhet kan komma långt, både som bilförare men också som människa.
    Bästa Heval som jag träffade första gången när jag skulle köra upp. Enormt stort tack till dig som läste av situationen, svarade på ALLA mina frågor och var precis det stödet man vill ha vid en uppkörning. Att se Hevals glädje när jag efter uppkörningen klev ut ur bilen och gav en tumme upp kommer jag leva på länge! Tack Heval!
    Och Dimman, Dimman Dimman Dimman... Vi kom aldrig fram till vilket stockholmslag som är bäst, men överens om att man måste få reta varandra och ibland gå över den där tunna tunna linjen av stolthet. Ditt skratt till dina egna torra skämt sitter ännu kvar i mitt huvud. Tack för ditt TÅLAMOD, din grymma pedagogik, lugn och alla roliga samtalsämnen!
    Stort grattis till körkortet, Lisa! Och vilket beröm.. Tack så väldigt mycket :)
    Vi är jätteglada över att trivts så bra med oss och att vi fått vara med dig på vägen till körkortet.
    Njut av körkortet och ta hand om dig.

2021-04-26
    Ska ni välja ngn som hjälper er i mål - välj detta gäng!!
    Har hållit på i olika omgångar hur länge som helst med mitt körtkort, men det var inte förrän jag kom till Dahlbergs som det blev verklighet!! Jag är evigt tacksam till hela teamet på skolan som verkligen helhjärtat engagerat sig i min utbildning och att jag skulle lyckas bärga hem "lappen". Proffsiga, kunniga och enormt hjälpsamma, alla jag träffat under mina månader.. Ett stort tack till Ina för allt fix och don med tider för lösa mitt kaos med heltidsjobb, möten och mitt under pågående pandemi. Sedan - det allra största tacket i historien till världens bäste Heval!!! Utan dig hade det aldrig gått!! Evigt glad och tacksam för all hjälp!!! Glömmer aldrig "blicken" igen!!
    Stort grattis, Anna :)
    Vad glada vi blir för att du trivts så bra med oss och Heval är ju verkligen en pärla!
    Tack för att du valde oss som utbildare och för att vi fått vara med dig på vägen till körkortet.
    Njut av det nu och kör klokt.
    Ta hand om dig och ha en riktigt härlig sommar!

Varma hälsningar från alla oss på Dahlbergs Bilskola.
    2021-04-15
    Ska du ta körkort så ska du göra det genom Dahlbergs!
    Jag är så nöjd med all personal som har varit super och trots pandemin löst alla problem på ett smidigt sätt.
    Hade flera lärare pga covid men måste säga att alla var pedagogiska, trevliga och väldigt kunniga. Theo min huvudlärare är otroligt kunnig, super tacksam för hans sätt!
    Ina som sitter i receptionen är snabb på att lösa tider och höra av sig samt super trevlig!
    Tog mitt körkort (teori och praktisk) på första försöket. Säger en del!
    Stort tack alla på Dahlbergs :)
    Stort, stort grattis fina Karolina till körkortet!
    Vi är väldigt tacksamma för att vi fick vara med dig på vägen till körkortet och att du trivts med oss.
    Kör klokt, ta hand om dig och ha en riktigt härlig sommar.

Varma hälsningar från hela gänget på Dahlbergs Bilskola.
  • Linus John Einar H
    2021-04-13
    Supernöjd hela vägen till körkortet! Allt har sköts proffsigt, det har varit lärorikt och en väldigt trevlig resa.
    Stort tack till hela teamet bakom Dahlbergs!
    Stort grattis till körkortet, Linus!
    Vi är glada att du trivts med oss och att vi fick vara med dig på vägen till körkortet.
    Ha en härlig sommar och kör klokt!

Varma hälsningar fån oss alla.
    2021-04-12
    Om ni ska köra med Dahlbergs bilskola, vilket jag starkt rekommenderar så kör med bästa Heval! Kunde inte önskat mig en bättre lärare. Så pedagogisk, varm, stöttande och peppande!! Fler borde ta efter Hevals sett att vara som person och lära ut! Så tacksam för män som honom!
    Stort grattis till körkortet, Tilde!
    Vi är glada att du gillade läraren och tacksamma för att du valde oss som utbildare.
    Njut av körkortet nu och ha en superhärlig körkortssommar.

Vänliga hälsningar /Dahlbergs Bilskola
    2021-04-09
    Jag vill rikta ett stort tack till gänget på Dahlbergs Bilskola som banade min väg till körkortet! Trots struliga pandemitider med lång väntetid till uppkörning hjälpte fantastiska Ina mig att sätta upp en plan som vi sedan arbetade efter. När jag först hörde av mig till Dahlbergs vågade jag bara hoppas på att jag skulle få en så klockren körlärare som Heval. Jag kan inte tänka mig en mer pedagogisk, lyhörd, självförtroendeingivande och (lagom) utmanande handledare när det kommer till att lära sig köra bil. Verkligen en enorm trygghet, utan honom hade det inte gått! Nu cruisar vi med Eric Clapton i högtalarna, Heval! Stort tack för allting.
    Stort grattis, Markus!
    Vad glada vi blir att du trivts så bra med oss.
    Vi är jätteglada över att fått vara med dig på vägen till körkortet och tacksamma för att du valde oss som utbildare.
    Ta hand om dig och njut av Clapton. Kör klokt!

Varma hälsningar från alla oss på Dahlbergs Bilskola.
    2021-03-24
    Fantastisk skola! Hade Heval som lärare i ca 2 månader och tog körkortet på första försöket. Väldigt pedagogisk, lugn och kunnig lärare.
    Stort grattis , Yngve!
    Vad glada vi blir över att du trivts med oss :)
    Ta hand om dig och ha en riktigt härlig körkorts-sommar!

Varma hälsningar från oss alla.
  • Eliot M
    2021-03-15
    SVERIGES KANSKE NORDENS BÄSTA BILSKOLA
    Det kanske låter som en överdrift men jag skulle säga att man kan dela upp min upplevelse i två delar: Service och Utbildning.

Många skolor erbjuder en god utbildning men Dahlbergs erbjuder hela paketet och ännu mer. Bilskolans motto är just "enkelt - hela vägen" och med den servicen teamet, med Ina i spetsen på Dahlbergs erbjuder så kan helt enkelt inget gå fel. Ina som står för bilskolans struktur erbjuder helt otrolig på service, det finns ingenting som den människan inte har koll på.

Innan jag valde körskola så var jag i kontakt med många olika skolor i Stockholm. Dahlbergs var på riktigt de enda som faktiskt såg till att jag fick min startlektion och fick börja köra bil. Det var där jag träffade Heval.

Jag vet inte var jag ska börja riktigt med Heval men han är den mest pedagogiska och förstående människan jag har träffat. Han läste mig som en bok och visste direkt hur han skulle jobba med mig för att jag skulle gå därifrån med ett körkort.

Det Heval har förstått är att det är just kundupplevelsen som ska stå i centrum, detta gäller också för resterande körskolelärare då jag vid enstaka tillfällen också fick testa att köra med Eva, Theo och Dimman som allihopa håller en otroligt kvalitativ nivå på utbildningen. Det är för att Dahlbergs anställer lärare med OTROLIG erfarenhet av att föra fordon framåt på asfalt.

Om du väljer Dahlbergs så väljer du körkort. Väljer du Dahlbergs så väljer du toppkvalité på utbildning och service. Väljer du Dahlbergs så vet du att du med säkerhet en dag precis som jag gjorde idag, kommer lämna Trafikverkets förarprov med ett leende på läpparna och ett Rosa Kort som redan är påväg med posten.
    Stort grattis, Eliot och stort tack för den otroligt fina feedbacken!
    Vi är superglada över att du trivts så bra med oss och att du berömmer oss så väl.
    Vi önskar all lycka till med körkortet och hoppas du får en riktigt fin bilsommar!
    Ta hand om dig och kör klokt.

Varma hälsningar från hela gänget på Dahlbergs Bilskola.
    2021-03-04
    Väldigt nöjd med Dahlbergs. Tog körkortet efter 2 dubbellektioner. Vänlig personal, bra kommunikation och inte minst - grymma körskollärare :)
    Grattis, Benjamin! Vi är glada att kunnat hjälpa dig och väldigt nöjda med att du trivts med oss!
    Ta hand om dig och kör klokt.

Varma hälsningar från oss alla på Dahlbergs Bilskola.
  • ELLE H
    2021-02-25
    Världens bästa bilskola! Klarade idag uppkörningen tack vare all hjälp jag har fått. Så värt varenda krona. Hade Dimman och Salwan som lärare. Båda två var alltid otroligt pedagogiska, lugna och helt fantastiska. Dessutom alltid trevliga och pratglada. Är så himla nöjd med Dahlbergs och hade aldrig kunnat hitta en bättre. Stort tack också till Ina i receptionen för allt. Precis den man vill träffa som nervös inför uppkörning. Från att ha varit ett nervvrak tog jag mig igenom uppkörningen tack vare coachning från både henne och Salwan. Tack för allt!
    Stort grattis, Elle!
    Vi så glada att det gick bra och du tog körkortet med vår hjälp!
    Tack för att du valde oss som utbildare och härligt att du trivts så bra med oss.
    Ta hand om dig och kör klokt :)

2021-02-20
    Jag är så himla nöjd med Dahlbergs bilskola. Otroligt trevligt, tryggt och familjärt bemötande redan från början. Ett extra stort tack till min lärare Heval som var så bra, lugn och pedagogisk och som trots en viss tidsbrist hjälpte mig att ta körkortet på första försöket! Helt fantastisk!
    //Saga H
    Stort grattis Saga! Vad skönt att det gick bra för dig! :)
    Vi är glada och tacksamma för att vi fått vara med dig på vägen till körkortet som stöd till din privata körning och önskar dig allt gott!
    Kör försiktigt och ta hand om dig.
    Vänliga hälsningar från oss alla på Dahlbergs Bilskola.
  • HELEN D
    2021-01-10
    Körkort tack vare en lyhörd, flexibel, kunnig och ärlig körskola! Jag har haft svårt med körkortet på grund av rädsla i trafiken och med hjälp av er, och ett särkilt tack till Theo- så har jag övervunnit rädslan! Theo har med sitt tålamod, erfarenhet och kunskap stärkt mig i processen och varit hjälpsam i alla dess delar. Stort tack Theo!
    Även de andra trafiklärarna som jag har kört med har varit professionella och jag har alltid känt mig i trygga händer.
    Stort tack till alla på Dahlbergs! Jag rekommenderar varmt denna fantastiska körskola.
    Stort grattis till körkortet och den överkomna rädslan för att köra bil. Och tack för de fina orden!
    Vi är väldigt glada att vi fick dela den processen med dig och hoppas verkligen att du är ute och kör på egen hand nu.
    Tuta om du åker förbi utanför :)

God fortsättning på körkortsåret 2021 och ta hand om dig.
    Med vänliga hälsningar, alla vi på Dahlbergs Bilskola.
  • Daniel Erik Johan L
    2020-11-19
    Jag är toknöjd! Allt var smidigt och enkelt, från ändringar av lektioner till frågor m.m.
    Stort grattis Daniel!
    Vi är glada att du är toknöjd och att vi fått hänga med dig under din utbildning.
    Kör klokt och ta hand om dig.
    2020-11-07
    Igår tog jag mitt körkort, och vill speciellt tacka min lärare Heval, på Dahlbergs Bilskola.
    Lugn, vänlig, uppmärksam, pedagogisk och mot slutet med skärpa så att jag klarade mig på första uppkörningen.
    Så glad att jag fick ha dig som lärare.
    Stort grattis till körkortet Lovisa! :)
    Vi är glada att du trivts med oss och din lärare. Fortsätt att lära dig nu på egen hand och kör försiktigt.
    Tack för att du valde oss som utbildare.
    2020-10-26
    Jag är väldigt nöjd med min upplevelse på Dahlbergs Bilskola. Det var tacksamt till en början att få alla moment organiserade och bokade av Ina och är väldigt tacksam över engagemanget från henne och körlärare Heval att få in alla moment och lektioner i mitt knepiga schema.

Att ha Heval som körlärare var en "game-changer", redan första lektionen upplevde jag ett lugn och självförtroende i min körning som inte funnits tidigare. Jag är tveksam till att jag skulle ha klarat teoriprov och körprov på första försöket på om jag inte hade haft Heval som instruktör.

Jag är väldigt tacksam för min upplevelse på Dahlbergs och rekommenderar den gärna!
    Stort grattis Mikaela,
    Vad roligt att du trivts med oss. Vi är glada att vi fick hjälpa dig på vägen till körkortet!
    Ta hand om dig och kör försiktigt.
    2020-10-22
    Jag har bara positiva saker att säga om Dahlbergs bilskola. Bra bemötande och väldigt välgenomtänkt kursplan. Jag klarade teori och körprov på första försöket efter 30 lektioner med min körlärare Heval.

Heval är en fantastisk pedagog som visade stort intresse för mig som elev och mina egna förutsättningar för att lära mig köra bil. Heval förmedlar körglädje och man dras med av hans entusiasm och vilja att förstå och hantera olika trafiksituationer.
    Stort grattis till körkortet, Björn! Att greja det första försöket med manuellt växlad bil i unga 54 år är faktiskt inte lätt.
    Vi är glada över att du trivts med oss och att du valde oss som utbildare.
    Ta hand om dig och kör klokt!
    2020-10-12
    Jag klarade både teorin och förarprovet på första försöket efter runt 25 körlektioner. Jag hade väldigt begränsad möjlighet till privat träning så det blev en del mängdträning med Dahlbergs också.

Min körlärare var Heval, och jag kan inte säga annat än att han är en ytterst skicklig instruktör. Jag hade under en lång tid känt mig väldigt stressad över att köra bil, det kändes obehagligt och stressigt i trafiken. Redan efter första lektionen med Heval började det släppa. Han anpassade lektionerna efter min bekvämlighetsnivå samtidigt som han trappade upp utmaningsnivån i precis rätt takt. Hans lugna och metodiska pedagogik fick mig snabbt att börja se fram emot lektionerna och att lära mig köra bil.

Resten av personalen på bilskolan är också väldigt trevliga, och man känner sig välkommen när man småpratar med dem innan en lektion.

Tack för en rolig resa mot mitt körkort Dahlbergs, jag önskar er all lycka i framtiden!
    Så kul att du varit nöjd, Navid! Stort grattis till körkortet.
    Och vad roligt att vi fick vara med att ändra en negativ känsla till positiv!
    Tack för att vi fick vara med om det och att du valde oss som utbildare.
    Ta hand om dig och tuta när du kör förbi.
    Hälsningar från gänget på Dahlbergs Bilskola.
    2020-09-11
    Fick idag mitt körkort på första försöket efter drygt 20 lektioner, topp klass körskola och lärare. Speciellt tack till Heval och Dimman som tog mig från 0 tidigare erfarenhet till körkort under ett par veckors lektioner absolut grymma lärare! Rekommenderar starkt till alla som vill ta sitt körkort.
    Stort grattis till ditt körkort, William! Vad härligt att du trivts med oss.
    Tack för att vi fick utbilda dig.
    Njut av körkortet och kör klokt.

Vänliga hälsningar från oss på Nya Dahlbergs Bilskola.
    2020-08-16
    Klarade både uppkörning och teoriprov på första försöket och hade inte gjort det utan Haval som körlärare! Han är en väldigt varm person som alltid sätter eleven först och ger väldigt bra körtips. Som elev på Dahlbergs får du en väldigt bra körutbildning till ett pris som är väl värt pengarna. Personalen i receptionen är otroligt trevliga och hjälpsamma. De hjälpte mig med planeringen av hela utbildningen precis så att det passade mig perfekt. Kan varmt rekommendera Dahlbergs Bilskola för dig som vill ta körkortet och samtidigt bli en väldigt bra och trafiksäker förare!
    2020-07-27
    Stort tack Dahlbergs bilskola, ni har överträffat mina förväntningar från början till slut!

Framför allt vill jag tacka min fantastiska lärare Heval, utan dig hade jag inte klarat detta. Du är bäst! Du har förutom att stötta och peppa, gett mig alla de verktyg jag behöver för att bli en bra och säker förare. En investering för livet.

Vill även tillägga att jag har kört med alla lärare och måste säga att alla är sjukt proffsiga och duktiga. Alltid trevligt bemötande i receptionen etc. Ni är alla fantastiskt duktiga på det ni gör.

Jag gjorde en hel del research innan jag valde skola. Efter att ha varit på en handledarkurs på Dahlbergs kände jag direkt att det var rätt.

Till dig som funderar på Dahlbergs så rekommenderar jag att ni kontaktar skolan, ni kommer förstå vad jag menar med att personalen är engagerad och ger er förutsättningarna att lyckas.
    Lycka till!
    2020-07-22
    Jag hade kuggat mitt körprov tidigare och giltighetstiden på mitt kunskapsprov höll på att rinna ut. i panik mejlade jag olika trafikskolor och Dahlbergs Bilskola var först som svarade. De tog väl hand om mig från dag ett. Maria på kontoret bokade en start lektion och ett körprov direkt och jag fick köra med bästa Salwan. Salwan förstod både styrka och brister i min körningen och rättade allt under några lektioner på ett väldigt kort tid. Jag klarade mitt uppkörningen i Järfälla tack vare Salwan och Dahlbergs Bilskola. Jag kan varmt rekommendera denna skolan till alla. Grymt bra skolan och fantastiska personal!
    2020-07-16
    Bästa bilskolan och bästa personalen!! Alla lärare är otroligt duktiga och min körlärare Häval är bäst !! Tjejerna i receptionen glada och hjälpsamma !! Tack alla för all tålamod!!
    2020-07-14
    Jeg kan anbefalte Dahlbergs Bilskola på det sterkeste og spesielt stor takk til min kjøreskolelærer Häval. Takket være min kunnskapsrike og pedagogiske lærer kjente jeg meg lugn og trygg gjennom hele prosessen. Han var tydelig på hva som kreves og hvordan vi skulle ta oss dit, og stilte opp på kvelder og helger for å sørge for at vi kom i mål. Jeg kunne virkelig ikke ha bedt om en bedre lærer! Tilogmed norsk snakker og forstår han perfekt! 😊

Jeg klarte teori og oppkjøring på første forsøk og vil virkelig takke Häval og kjøreskolen for all hjelp!
  • PIA R
    2020-07-03
    Bästa trafikskolan och de bästa lärarna! 😍
    Tack SALWAN för att du stod ut med mig och trodde på mig från början till slutet.
    Du måste vara bäst eftersom du kunde lära en "gammal hund" att sitta haha.
    Tack Theo för att du guida mig rätt och för all stöttning från skolan.
    Tack Maria i receptionen.
    Är så glad för att jag valde er fantastiska utbildning 🥰
    Ni är grymma 🤩
    2020-06-07
    Jag kan varmt rekommendera Dahlbergs bilskola!

Dahlbergs sätter eleven i fokus och ger det stöd just du behöver för att lyckas ta ditt kortkort och bli en trygg bilförare på sikt. Jag satte tillsammans med min huvudlärare upp ett mål om att ta körkortet på tre månader, och började livrädd förste lektionen med krypkörning på parkeringen vid Sjöhistoriska museet. Tre månader senare är körkortet mitt med all den frihet som kommer med det. Mot förmodan har jag haft (och har nu) kul på vägen!

Dahlbergs två främsta styrkor är lärarnas pedagogiska skicklighet och genuina engagemang för att eleven ska lyckas. Jag fick möjlighet att köra med tre lärare: Salwan, min huvudlärare, Dimitrios och Theo, alla oerhört skickliga och med skarp blick för vad just du som elev behöver för att utvecklas till en bra trafikant och förare - tekniskt, kunskapsmässigt och personligt.

Jag är 52 år och hade aldrig suttit bakom ratten innan vi rullade ut på parkeringen vid Sjöhistoriska.
    Tack, Team Dahlbergs!
    2020-05-28
    Dahlbergs bilskola har överskridit alla mina förväntningar. De är genuina och fantastiskt proffsiga. Jag har kört med fler skolor och kan med säkerhet säga att Dahlberg är den enda skolan som kommer vara raka vägen till körkortet. Salwan var min lärare och kan inte rekommendera honom tillräckligt. Det är en perfekt körskola (och lärare) i alla avseenden och ser inte varför man inte skulle välja dem. Går du genom Dahlbergs kommer du inte bara ta körkort utan också bli en riktigt bra förare! Oändligt tacksam för deras hjälp.
    2020-05-13
    Rekommenderas väldigt starkt! Alla personaler är väldigt trevliga, välutbildade och vill alltid elevens bästa. Jag körde med Salwan och är väldigt nöjd. Jag fick hjälp, tips och allt möjligt för att känna mig säker när jag kör. Ur en helhetsbild skulle jag säga att Dahlbergs trafikskola är oerhört bra!
  • DARIAN DANA R
    2020-02-25
    Jag klarade lyckligt nog både teori och uppkörning på första försöket båda på samma dag. Detta tack vare min fantastiska lärare Häval. Dagen då jag hade mina prov kände jag mig väldigt säker och trygg. Jag kände mig även väldigt trygg och bekväm med trafikskolan. Jag kan varmt rekommendera denna bilskola om du vill lära dig att köra bekvämt och med en fungerande struktur. 💫
    Stort grattis i efterskott på 18-årsdagen och stort grattis till körkortet. Snyggt jobbat!
    Tack för att du valde oss som utbildare och vad glada vi blir att du trivts så bra med oss.
    Kör klokt och njut av körningen nu.
    Ta hand om dig!
  • RALPH T
    2020-01-16
    Jag började från absolut noll, aldrig ens suttit bakom ratten. Hade Dejan som lärare, trodde aldrig jag skulle klara det. Dejan va den absolut bästa läraren jag någonsin haft, jag såg fram emot varenda lektion även fast det va så intensivt då jag jobbade och tog kursen samtidigt. Klarade allt på första försöket utan några problem alls med 3 veckors intensivkurs och det tack vare Dejan och Teamet på Dahlbergs. Vill tacka Dejan, Ina, Selma, Salwan och Theo för en fantastisk upplevelse och en kurs som verkligen funkar. Värt varenda krona!
    Supergrattis till ditt körkort! Så bra kämpat :)
    Vi är väldigt glada över att du trivdes med oss och att det gick så bra med den tidspress som ändå rådde.
    Njut av ditt körkort och kör klokt!

• MARIA H
    2019-11-27
    Jag är så lycklig idag, tog körkortet igår! Är så tacksam över Salwan som hjälpt mig fram till körkortet genom att peppa och stötta - och antagligen velat slita sitt hår ibland ;). Bättre lärare kan man inte ha! Klarade teorin och uppkörningen på första försöket. Dahlbergs är bästa körskolan, de tar hand om allt! Tack även till Selma och Ina, riktiga pärlor!
    Jättestort grattis till ditt efterlängtade körkort, Maria!
    Du (och Salwan;) ) har kämpat på så bra och vi är så glada över att du är nöjd med din utbildning hos oss.

Ta hand om dig och njut av körkortet!

• RUBEN F
    2019-11-21
    Bokade fem lektioner i anslutning till uppkörningen och klarade det på första försöket!
    Stort grattis till körkortet, Ruben!
    Vi hoppas du trivts med oss och vi tackar för att du valde att komma till oss för lite tips och råd inför din privatbokade uppkörning :)

• Ida A
    2019-11-18
    Jag klarade både teori och körprovet på första försöket. Selma är en stjärna i receptionen väldigt trevlig och hjälpsam!
    Men den STORA stjärnan på bilskolan är Häval! Kan varmt rekommendera honom. Lugn och fin människa som stöttar och alltid ställer upp! Dra vinst lotten och ta körkortet med Häval🌟
    Stort grattis till körkortet, Ida. Vad glada vi blir att du varit nöjd!
    Kör försiktigt och ha en riktigt fin tid framöver bakom ratten.

• Christopher
    2019-10-21
    Jag anlitade Dahlbergs bilskola helt utan erfarenhet av att köra bil, jag fick alltså börja från absolut nybörjarnivå. Dahlbergs sydde ihop en bra deal för mig och det slutade med att jag klarade både teori och praktik på första försöket. Jag är supernöjd med bilskolelärarna och personalen på Dahlbergs. De är duktiga på att lära ut och dessutom väldigt trevliga människor som är roliga och givande att umgås med samtidigt som man lär sig att köra bil. De är flexibla och tillmötesgående för eventuella problem som kan uppstå på vägen fram mot ett körkort. Rekommenderar Dahlbergs Bilskola med varm hand, ni är bäst!
    Stort tack för att du valde oss som utbildare och stort grattis till körkortet, Christopher!
    Vi är glada att du trivts med oss och hoppas du får njuta av körkortet i många, många år framöver.
    Ha en fin höst och tut om du far förbi oss.

Varma hälsingar från oss på Dahlbergs.
    2019-09-14
    Jag har kommit till Dahlbergs med erfarenhet av en annan bilskola och fullspäckat eget schema. Jag fick direkt exakt det stödet jag behövde. Stort tack till min instruktör Andre för professionalism och otrolig stöttning hela vägen och fantastiska Selma som var min högra hand i all planering. Tack för att ni ser individen, bryr er och ser till att man når målet! Grym bilskola helt enkelt.
    Hej på dig Olga
    Stort tack till dig, du har fått göra den stora jobbet, väldigt duktig elev.
    Ta han om dig och ditt körkort.
    Varma hälsningar
    Dahlbergs Bilskola :)
    2019-08-21
    Proffsigt! Läste av mig som förare.
    Gjorde mig trygg och lugn.
    Hej Emil
    Jätte kul att höra att du kände dig trygg och lugn.
    Ta hand om dig och ditt körkort.
    Mvh; Dahlbergs Bilskola :)
    2019-04-17
    Köpte fast pris stor packet.
    Bönotande har vart jätte bra både av min lärare och i receptionen.
    Målet blev att jag ska klara körkort och det blev så. Min lärare Andre var den bästa som jag kunde ha. Dahlbergs körskola kan jag värkligen att rekomnedra vidare
    2019-03-22
    Jag är jättenöjd med Dahlbers bilskola. Jag bokade in mig på Fast Pris och klarade uppkörningen på första försöket. Jag körde med Dimman och han var grym som lärare. Även Selma i receptionen är superhärlig att ha och göra med.
    Hej Isabelle
    Stort tack för dom fina orden.Super kul att du trvides hos oss:)
    Mvh;Selma med Dahlbergs bilskola
    2019-02-22
    Min kompis rekommenterade mig om Dahlberg skolan. Jag hade ett parket kurs som kostade ca. 28000 i totalt. Kurs är bra och du kan ibland ha olika lärare. Lärare kallas Teo och Salman är bra.
    2019-01-15
    jättenöjd, trevlig personal i receptionen och duktiga körlärare.
    Hej Malin
    Jätte kul att höra att du trivdes hos oss .Stort tack för fina komplimanger .
    Kör lugnt och ta hand om dig .
    Mvh :Alla från Dahlbergs bilskola :)