Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Dahlbergs Bilskola
Rekommenderat företag 2016 - Dahlbergs Bilskola
Rekommenderat företag 2015 - Dahlbergs Bilskola

Dahlbergs Bilskola

Roslagsgatan 4, 113 55 Stockholm — Visa karta

Dahlbergs bilskola fyller snart 100 år, etbl. 1928! Inte många trafikskolor som har den gedigna och långa erfarenheten Dahlbergs bilskola kan skryta med. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors riksförbund och är FR 2000 Certifierad. Vi följer riksförbundets regler och rekommendationer och Transportstyrelsen är vår tillsynsmyndighet som givetvis godkänt vår utbildningsplan. Vi utbildar förare för både manuellt körkort och för automatkörkort. Vi tillhandahåller introduktionskurs för handledarskap, riskettan samt teorikurser i grupp alternativt individuellt. Välkomna till oss!

Läs vad 101 kunder tycker om Dahlbergs Bilskola

• Marie
    Marie skrev om Dahlbergs Bilskola
    Min upplevelse har varit jättebra! Jag kan verkligen rekommendera Dahlbergs bilskola. Stort tack till Erik som hjälpte mig hela vägen fram till körkortet!
    2016-12-05 Dahlbergs Bilskola svarar Marie
    Vad roligt :) Tack för det, Marie. Stort grattis. Kör försiktigt!
  • Nicky
    Nicky skrev om Dahlbergs Bilskola
    Bästa lärarna! Man lär sig allt grundligt, bra tålamod! 31 årig elev som precis fått körkort :)
    2016-12-05 Dahlbergs Bilskola svarar Nicky
    Stort grattis, Nicky! Bra jobbat :) Kör försiktigt.
  • Karin G
    Karin G skrev om Dahlbergs Bilskola
    Bra lärare och taktik till lärandet.
    2016-11-24 Dahlbergs Bilskola svarar Karin G
    Tack, Karin :) Lycka till med körkort och bebis. Kör försiktigt!
  • Jennifer
    Jennifer skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag har haft en bra upplevelser på Dahlbergs Bilskolan. Lärarna var kunniga, trevliga och positiva. De jobbade hårt så att jag skulle var bra utbildad inför uppkörningen.
    2016-11-21 Dahlbergs Bilskola svarar Jennifer
    Tack, Jennifer. Ta hand om dig och kör klokt :)
  • Teodor T
    Teodor T skrev om Dahlbergs Bilskola
    Mycket bra bemötande, utlärande och även bra deadlines! Tack!
    2016-11-04 Dahlbergs Bilskola svarar Teodor T
    Tack Teodor! Grattis igen :) Trevlig helg!
  • Nathalie B
    Nathalie B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Dahlbergs bilskola really succeded my expectations. I had heard horror stories of the process of getting the driving license but they made it a breeze. They helped me a lot with scheduling in spite my very busy work life, they really take care of the small (and big) details to consider during the tests, and they do this with a smile :).
    I would recommend this school to anyone that wants to get their driver license in Sweden, and have fun at the same time.
    2016-10-26 Dahlbergs Bilskola svarar Nathalie B
    Thank you so much Nathalie! Take care of yourself and drive carefully :)
  • Fabian Å
    Fabian Å skrev om Dahlbergs Bilskola
    Dahlbergs bilskola har behandlat mig fruktansvärt bra från första stunden jag klev in genom dörren.
    Vill speciellt tacka Eric som kört med mig dag ut och dag in, samt Ida som skött alla bokningar och och utan problem bytt tider oxh körtillfällen!
    Tog körkort på första försöket och det är mycket tack vare Dahlbergs!
    Stort tack för allt!
    2016-10-24 Dahlbergs Bilskola svarar Fabian Å
    Vi är så glada är du är nöjd Fabian! Tack för fin kommentar. Kör försiktigt och ta hand om dig!
  • Sofié M
    Sofié M skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag rekommenderar Dahlbergs till alla som är ute efter ett proffesionellt bemötande, kunniga utbildningsledare och en trevlig miljö att ta körkort i! Bästa veckorna någonsin, har verkligen haft kul och lärt mig så mycket på ett effektivt sätt när jag gick intensivkurs. Bästa betyget till Dahlbergs bilskola!
    2016-10-19 Dahlbergs Bilskola svarar Sofié M
    Tack Sofié! Det har varit så kul att ha dig här hos oss! :) Njut av körkortet!
  • Kim K
    Kim K skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag tog automatkörkort med Dahlbergs Bilskola.
    Jag började i mitten av augusti och hade körkortet i handen inom två månader.
    Allting har fungerat perfekt och jag är väldigt nöjd.
    2016-10-19 Dahlbergs Bilskola svarar Kim K
    Tack Kim! Vi är glada att du är nöjd :) Grattis igen!
  • Malin D
    Malin D skrev om Dahlbergs Bilskola
    Tack Akram och Dahlbergs bilskola för all tänkbar support i samband med att jag tog mitt körkort på första försöket, jag är mer än nöjd med allt!
    2016-10-26 Dahlbergs Bilskola svarar Malin D
    Tack snälla Malin! Vi är så glada för din skull. Lycka till!
  • Otto H
    Otto H skrev om Dahlbergs Bilskola
    Hade enbart en lärare så kan inte kommentera där men den jag hade var superbra! Receptionen är alltid lika trevlig varje gång man frågar något! 10/10, would recommend
    2016-09-12 Dahlbergs Bilskola svarar Otto H
    Grattis igen Otto!! Tack för ett fint inlägg. Njut av körkortet och ta hand om dig!
  • Jacob L
    Jacob L skrev om Dahlbergs Bilskola
    Rolig och väldigt lång och lärorik! Trevlig personal!
    2016-09-09 Dahlbergs Bilskola svarar Jacob L
    Tack så mycket Jacob! Grattis igen och kör försiktigt :)
  • Carolina R
    Carolina R skrev om Dahlbergs Bilskola
    Väl strukturetat och ett gediget upplägg. Proffsiga instruktörer och trevligt och varmt mottagande i receptionen och bra hjälp och stöd per mail. Kommer absolut rekommendera Dahlbergs till min vänkrets och sätta barnen där när det är dags.
    2016-09-09 Dahlbergs Bilskola svarar Carolina R
    Tack snälla Carolina! Stort grattis önskar vi alla från skolan. Ha en trevlig helg och ta hand om dig!
  • Astrid L
    Astrid L skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag är nöjd men min tid hos Dalbergs Bilskola och tycker jag lärt mig mycket och på ett mer effektivt sätt än om jag endast hade övningskört hemma eftersom körskolan har en större uppfattning om vad som är viktigt att fokusera på. Jag upplever också att vi aktivt arbetat mot min uppkörning på ett smidigt sätt, steg för steg och sedan kollat närmare på de moment jag haft svårare för.
    2016-06-30 Dahlbergs Bilskola svarar Astrid L
    Tack Astrid! Vi är glada att du är nöjd. Ha en skön sommar och ta hand om dig!
  • Anna L
    Anna L skrev om Dahlbergs Bilskola
    Fantastsikt bemötande från start.
    Fick hjälp med val av paket, samt teoriupplägg på ett proffsigt sätt, tack Ida!
    Ett stort tack till er fantastiska instruktörer som hjälp mig, givit mig konstruktiv kritik och boostat mitt självförtroende när det behövts. Utan er hade det aldrig gått så snabbt och smidigt...
    Kan varmt rekommendera Dahlbergs Bilskola!
    2016-06-29 Dahlbergs Bilskola svarar Anna L
    Tack snälla Anna! Kul att få ha dig här! Ha en härlig sommar och kör så det ryker :)
  • Corinne J
    Corinne J skrev om Dahlbergs Bilskola
    Klarade teorin och uppkörningen på första försöket - mycket tack vare Dahlbergs!
    2016-06-21 Dahlbergs Bilskola svarar Corinne J
    Grattis igen och ha en fin sommar!
  • Lisa B
    Lisa B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Körskola med god service mitt i stan. Körskolans styrka är bra körlärare (jag körde med Eric) och mycket bra service i receptionen (Ida).
    2016-05-31 Dahlbergs Bilskola svarar Lisa B
    Tack snälla Lisa! Ha en kanonbra sommar och kör försiktigt :)
  • Alexander G
    Alexander G skrev om Dahlbergs Bilskola
    Superbra bilskola med bra inlärningsmetoder och väldigt bra planering!!
    2016-05-26 Dahlbergs Bilskola svarar Alexander G
    Tack Alexander :-) Lycka till med körningen!
  • Sofia M
    Sofia M skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag har inte haft möjlighet att köra privat, utan lärde mig allt på Dahlbergs bilskola. Deras bemötande var mycket professionellt och trevligt från första början. Dessutom är de väldigt flexibla och tillmötesgående. Jag är jättenöjd med Dahlbergs bilskola och skulle därför rekommendera den till alla som vill ta körkort.
    2016-05-19 Dahlbergs Bilskola svarar Sofia M
    Tack Sofia! Vi är så glada för din skull :) Bra jobbat! Ha en härlig sommar och kör försiktigt!
    2016-05-20 Sofia M svarar Dahlbergs Bilskola
    Tack snälla, det ska jag göra!! :)
    Ha en fin sommar ni med!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Johannes B
    Johannes B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Trevligt bemötande från första testlektionen till uppkörningen, både ifrån Ida i receptionen till dom körlärare jag fick åka med. Jag fick testa totalt 3 körlärare under min tid och valde 1 av dom att lära ut mig.

Det ända jag har att klaga på är att mitt i sluttampen till körkortet fick jag byta lärare utan förvarning. Men han var minst lika bra så det gjorde inte så mycket.

Rekommenderar Dahlbergs bilskola starkt!
    2016-05-10 Dahlbergs Bilskola svarar Johannes B
    Tack Johannes! Vi är glada att du är nöjd :-) Ber om ursäkt för byte av lärare i slutet, det kan bli så ibland och speciellt när det är högsäsong och lärarnas scheman är kalasfulla. Hoppas du förstår! Grattis igen och ha en bra sommar!
  • Anja K
    Anja K skrev om Dahlbergs Bilskola
    Toppen! Alla var snälla o hjälpsamma.
    2016-05-10 Dahlbergs Bilskola svarar Anja K
    Tack Anja! Kör försiktigt och ha en bra sommar!
  • Frida S
    Frida S skrev om Dahlbergs Bilskola
    Bra upplägg, bra lärare och professionellt bemötande! Väl investerade pengar!
  • Malin H
    Malin H skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag är oerhört glad att jag valde Dahlbergs Bilskola då de var väldigt duktiga, pedagogiska och roliga att köra med ( Dimman och Johan som jag körde med har en stor portion av humor). Under min tid hos Dahbergs lärde jag mig mycket och nu är det så underbart skönt att ha körkort ( Ida mfl, tack för all stöttning!)
    2016-03-22 Dahlbergs Bilskola svarar Malin H
    Tack Malin! Vi är glada att vi har haft dig här hos oss :) Grattis igen och kör försiktigt!
  • Zandra A
    Zandra A skrev om Dahlbergs Bilskola
    Min uppfattning är att jag fick bästa möjliga utbildning i att lära mig köra bil på Dahlbergs Bilskola. Nu är jag rustad med kunskap och färdighet som räcker mycket längre än att "bara" klara en uppkörning. Jag är så nöjd att jag valde just dem!
    2016-03-07 Dahlbergs Bilskola svarar Zandra A
    Tack Zandra! Superstort grattis igen :) Må bäst!
  • Gabriel B
    Gabriel B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jättebra körlektioner, lärde mig mycket. Bra bemötande från alla. Fick hjälp hela vägen, från första lektionen till körprovet. Kändes supertryggt!
    2016-02-26 Dahlbergs Bilskola svarar Gabriel B
    Stort tack Gabriel :) Grattis igen! Ta hand om dig och kör försiktigt.
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag bytte till Dahlbergs (eftersom jag inte var så nöjd med den första jag provade) och på Dahlbergs blev jag otroligt bra mött och omhändertagen direkt. Astrevliga, pedagogiska och hjälpsamma med allt man behöver få koll på. Är det något man undrar eller behöver hjälp med ringer man bara till deras supertrevliga kontorsansvariga receptionist (eller vad man ska kalla det) som löser allt. Annars fixar man med bokningar av lektioner å så själv på sajten, funkar mycket bra. Har kört med tre olika lärare, alla var riktigt bra. Kan verkligen rekommendera Dahlbergs. Inget att klaga på. Måste va Stockholms bästa trafikskola.
    2016-02-24 Dahlbergs Bilskola svarar Oskar L
    Tack snälla Oskar! Vi är så glada är du känner dig nöjd :) Grymt jobbat, skönt att äntligen få bränna runt själv :-) Ha det bra!
  • Oskar D
    Oskar D skrev om Dahlbergs Bilskola
    Fantastisk bilskola med extremt kompetent personal! Bra bemötande och bra utlärning. 10/10
    2016-05-10 Dahlbergs Bilskola svarar Oskar D
    Tack snälla Oskar! Jag trodde jag hade svarat på ditt inlägg men någonting buggade sig kanske, ledsen för det! Hoppas du njuter av körkortet :-) Ha en fin sommar!
  • Li V
    Li V skrev om Dahlbergs Bilskola
    Ida i repan är fantastisk och Dimman är en klippa!
    2016-02-03 Dahlbergs Bilskola svarar Li V
    DU är en klippa! Grymt jobbat Li! Vi kommer sakna dig :)
  • Alexander E
    Alexander E skrev om Dahlbergs Bilskola
    Relativt dyrt men bortsett från det en super körskola!! Körde i huvudsak med Dimman och kan inte annat än rekommendera honom, det var en glädje att gå på körlektion med honom!
    2016-02-02 Dahlbergs Bilskola svarar Alexander E
    Tack Alexander! Vi är så glada för din skull. Kör försiktigt :) Dimman hälsar så mycket!
  • Paulina B
    Paulina B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Mycket bra lärare och fantastisk service!
    2016-01-20 Dahlbergs Bilskola svarar Paulina B
    Tack Paulina!! Lycka till med körningen. Johan hälsar -" See you in court" ;-)
  • Felix B
    Felix B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag är supernöjd! Väldigt duktig och peppad personal. Jag körde nästan bara med Dimman. Han är GRYM. Kunnig, erfaren, pedagogisk och väldigt trevlig.

Fem av fem växelspakar!
    2016-01-18 Dahlbergs Bilskola svarar Felix B
    Tack Felix! Kul att du är nöjd :) Dimman hälsar till dig! Lycka till med körningen.
  • Åsa D
    Åsa D skrev om Dahlbergs Bilskola
    Från början till slut har jag varit supernöjd med Dahlbergs. De är professionella och trevliga. Lärarna är duktiga och personalen i receptionen väldigt hjälpsam och serviceminded. De har en bra hemsida där man enkelt kan boka tider, ha överblick över sina bokningar och ekonomin. Jag har gjort all min körning på Dahlbergs, hade ingen möjlighet till privat körning. Det har så klart inneburit att det blivit en hög kostnad. Men nu när jag har tagit körkortet, som jag klarade på första uppkörningen, så är det värt varenda krona!
    2015-12-21 Dahlbergs Bilskola svarar Åsa D
    Tack för fina ord Åsa! Stort grattis till ditt körkort. God jul :)
  • Thomas W
    Thomas W skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag fick ett mycket bra bemötande från allra första början. Alla jag har har haft kontakt med den tiden då jag tog körkort har varit trevliga och hjälpsamma. Kan inte annat ge högsta betyg!!!!! Jag saknar min och Dimmans "tugg" i bilen och alla tråkningar och humor på hög nivå! Tummen upp och fortsätt på den inslagna vägen.
    2015-12-21 Dahlbergs Bilskola svarar Thomas W
    Tack Thomas! Vi är glada att du är nöjd :) Dimman hälsar!
  • Louise P
    Louise P skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag tycker det är en grym trafikskola med bra lärare! Jag köpte ca 20 lektioner, enkla och dubbla. Samt även tester och studiehäfte för boken. Jag fick hjälpen att använda mig av teorin samtidigt som jag körde och fick hjälp med allt jag behövde. Jag har inget negativt att säga om Dahlbergs trafikskola, utan bara positivt och rekommenderar den starkt. De utgår från hur du kan lära dig som bäst och gör körningen till något kul. Jag hade aldrig klarat både provet och uppkörningen på första försöken utan er! Ett grymt bra jobb, rekommenderar er till alla, helt klart!
    2015-12-14 Dahlbergs Bilskola svarar Louise P
    Tack snälla Louise :) Du har varit superduktig!! Kör försiktigt och ha en mysig jul!
  • Timmy
    Timmy skrev om Dahlbergs Bilskola
    Trevliga och kunniga, Dahlbergs är en bilskola som jag verkligen kan rekommendera!
    2015-12-09 Dahlbergs Bilskola svarar Timmy
    Tack för fin rekommendation Timmy! :) Grattis igen!
  • Julia B
    Julia B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Rekommenderar starkt! Proffsigt bemötande och effektiv undervisning. Tack för hjälpen.
    2015-11-30 Dahlbergs Bilskola svarar Julia B
    Tack Julia och superstort grattis!! Ta hand om dig :-)
  • Helena R
    Helena R skrev om Dahlbergs Bilskola
    Superbra skola med seriöst och tydligt upplägg av körkortsutbildning. Trevlig och kompetent personal, som stöttade o handledde mig till att idag klara uppkörningen :)
    2015-11-30 Dahlbergs Bilskola svarar Helena R
    Tusen tack Helena! Det har varit ett nöje att ha dig här! Grattis igen och kör försiktigt :-)
  • Sofie G
    Sofie G skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag är mycket nöjd med Dahlbergs bemötande mot mig, när jag kom dit så gjordes det en tydlig och ordentlig plan för mitt körkort, vilken följdes och målet nåddes. Alla på bilskolan är hjälpsamma och trevliga. Jag rekommenderar Dahlbergs till alla som ska ta körkort!
    2015-11-24 Dahlbergs Bilskola svarar Sofie G
    Grattis igen Sofie, så roligt! Tack för en fin rekommendation! Unna dig den där väskan, det är du värd :)
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Dahlbergs Bilskola
    Detta är absolut den bäst tänkbara bilskola som finns och kan rekommendera vidare.
    2015-11-23 Dahlbergs Bilskola svarar Stefan K
    Tusen tack Stefan! :) Ta hand om dig!
  • Clara S
    Clara S skrev om Dahlbergs Bilskola
    Mycket bra lärare som noggrant går igenom alla steg i utbildningen. De får en att känna sig bra och självsäker!
  • Kristoffer O
    Kristoffer O skrev om Dahlbergs Bilskola
    Mycket bra! Pedagogiskt och metodiskt.
    2015-11-23 Dahlbergs Bilskola svarar Kristoffer O
    Tack Kristoffer! Kör försiktigt och ta hand om dig :)
  • Katja F
    Katja F skrev om Dahlbergs Bilskola
    Dahlbergs bilskola är fantastiskt duktiga. De gjorde allt för att hjälpa mig ta mitt körkort så snabbt och
    smidigt som möjligt och ställde även upp med extra tider då jag jobbar långt från stan. Extra stort tack till Bekim som
    på ett pedagogiskt sätt hjälpte till ända fram till mål. Jag skulle rekommendera Dahlbergs bilskola till alla som vill ta körkort!!
    2015-11-23 Dahlbergs Bilskola svarar Katja F
    Tack Katja! Hoppas du njuter av körkortet :) Sköt om dig!
  • Karin B
    Karin B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Alla de som jag har träffat och kört med på Dahlbergs har varit fantastiskt trevliga, professionella och hjälpsamma. Jag hade det krångligt i min vardag att få tid till att köra, men personalen på Dahlbergs gjorde verkligen allt för att hjälpa mig att till slut ta mitt körkort.
    2015-11-23 Dahlbergs Bilskola svarar Karin B
    Grattis igen Karin! Tack för fin rekommendation :)
  • Nam F
    Nam F skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag är extremt nöjd med Dahlbergs Bilskola och kan varmt rekommendera den. Jag ville ta automat körkort och känner att jag fick exakt det bemötande och den hjälp som behövdes av den mycket erfarna och väldigt trevliga personalen.
    2015-11-23 Dahlbergs Bilskola svarar Nam F
    Tack Nam :) Kör försiktigt och sköt om dig!
  • Olivia L
    Olivia L skrev om Dahlbergs Bilskola
    Världens bästa bilskola!! Personalen är grymma!!
  • Felicia S
    Felicia S skrev om Dahlbergs Bilskola
    En bilskola som verkligen vill och ser till att man lyckas! Mycket trevligt bemötande i repan. Väldigt engagerade och flexibla lärare. Extra stort tack till Johan! Kan varmt rekommendera Dahlbergs.
  • Fanny B
    Fanny B skrev om Dahlbergs Bilskola
    Dahlbergs har varit den perfekta bilskolan för mig och rekommenderar de starkt till andra! Bra service och kontakt, alla är dessutom väldigt trevliga.
  • Robert F
    Robert F skrev om Dahlbergs Bilskola
    Jag är djupt imponerad av alla jag träffat i egenskaper av instruktörer, från Dahlbergs Bilskola, (Härifrån DB). Allas bemötande har varit professionellt, särskilt som undertecknad med stor sannolikhet varit en delvis annorlunda kund. Det kräver mognad och insikt att föra igenom en äldre elev. Samtlig personal på DB, har hela tiden varit oklanderligt pådrivande. Ett särskilt erkännande utsträckes till den person som innehar titeln receptionist. Vad undertecknad anbelangar är trafikskolan djupt beroende av denna person, varför det är nödvändigt att utsträcka ett särskilt erkännande till vederbörande.
  • Annika S
    Annika S skrev om Dahlbergs Bilskola
    Kunniga, supertrevliga (speciellt Ida, Bekim och Risk 1 instruktören). Hela processen var v grundlig och enkel. Man kände sig väldigt väl omhändertagen. De vill verkligen att man skall lyckas.
  • Tanja V
    Tanja V skrev om Dahlbergs Bilskola
    Toppenbra trafikskola! Kan verkligen rekomendera Dahlbergs trafikskola till alla som vill ta körkort. Seriös trafikskola som verkligen har kvalitet på sin utbildning.

Roslagsgatan 4, 113 55 Stockholm