Alla kategorier Trafikskola Stockholms län Stockholm Södermalm Hornstulls Trafikskola

Hornstulls Trafikskola

Heleneborgsgatan 11B, 117 31 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Hornstulls Trafikskola

Hornstulls Trafikskola är Björgs Trafikskola som bytt namn men vi är samma trafikskola med samma duktiga lärare. Trafikskolan har funnits sedan 1950.
Vår lilla gemytliga trafikskola som har ett centralt läge på Södermalm, endast 200 meter från Hornstulls tunnelbanestation eller med buss nummer 4 till hållplatsen Högalidsgatan. Vi på skolan vill först och främst ge dig en effektiv utbildning så att du sedan med eget körkort blir en säker och riskmedveten förare. Vi satsar på en mer personlig inriktning där vi tar oss tid för dig. Från skolan ligger många av våra olika övningsområden bara runt hörnet. Du förlorar därför inte 10 min av din körtid för att ta dig till övningsområdena utan du kan själv börja köra bilen direkt utanför skolans dörr. Vi har flera olika utbildningar där du väljer den som passar dig. Se vidare under Utbildningar på vår hemsida.
Vi är godkända för F-skatt. Vi erbjuder körkortsutbildning, Riskutbildningar och Introduktionsutbildningar.
Nyhet! Nu även automatväxlad bil!
Vi tillämpar oss av STR:s policy gällande avbokningsregler/reklamations - och återbetalningspraxis (www.str.se).
RIDDARPLATSEN 3, 17730, Järfälla
Riddarplatsens Trafikskola
Narin T:
Fantastisk trafikskola med kvalificerade, enastående & skickliga Trafiklärare & reception!! Helt fantastiskt bemötande & lektionerna ger...

Trafikskolor nära Hornstulls Trafikskola:

Nybohovsbacken 18, STOCKHOLM
Välkomna till Körkortshuset Liljeholmen som med rimliga priser och hög kvalitet ... Läs mer ›
Alexandra O:
Tyckte det var riktigt bra, man fick nya perspektiv på det hela och gick därifrån lite klokare än när man kom dit. Vissa frågeställningar so...

Krukmakargatan 9, STOCKHOLM
Välkomna till Körkortshuset på Söder som med hög kvalitet utbildar säkra bilföra... Läs mer ›
Jonas L:
Körkortshuset utbildning och bemötande var mycket bra. Däremot känns hela grejen med kursen rätt meningslös.

Arbetargatan 22, STOCKHOLM
Körkortsutbildning på Kungsholmen -- Vi skräddarsyr utbildningen efter dina beho... Läs mer ›
Veronica D:
Min tid på västermalmskörskola har varit toppen! Från bokning med super trevliga Catharina till mina körlektioner med Perry har allt var pri...

Ringvägen 89, STOCKHOLM
Målsättningen på Ringens Bilskola är att vara Sveriges bästa körskola. Duktiga i... Läs mer ›
Victoria H:
Omtänksamma och hjälpsamma beskriver hela personalen. Jag hade Ivan som körlärare och han var lugn och trygg samt pedagogisk och såg direkt ...

Läs vad 31 kunder tycker om Hornstulls Trafikskola

• Petter N
    Petter N skrev om Hornstulls Trafikskola
    Jag var väldigt nöjd med körskolan. Hade Hawkar som lärare, han kändes seriös och var pedagogisk. Klarade uppkörningen/teorin på första försöket. Körde inget privat.
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Hornstulls Trafikskola
    Klarade både uppkörningen och teoriprovet på första försöket med hjälp av Hornstulls Trafikskola!!
  • Fredrik  L
    Fredrik L skrev om Hornstulls Trafikskola
    Klarade teorin på första men uppkörning på andra försöket.

Se till att byta handledare under perioden du övar, dvs om det finns möjlighet, det hjälpte mig mycket. Kör lärarna Hawkar och Marie använder sig av olika pedagogiska metoder där båda hjälpte mig, på olika sätt, att tillslut nå mitt mål. Genom bytet och genom att samtidigt köra med en bekant, fick jag flera personers synvinklar och åsikter vilket gav mig mycket i slutändan.
    Tänk på att inte ha för bråttom med första uppkörningen men kanske främst den andra, känn själv och avgör när du känner dig redo. Planera väl så du hinner allt som krävs av dig kunskapsmässigt och mentalt inom loppet av 2 mån. Jag rekommenderar Hornstulls trafikskola, med mycket duktiga lärare och seriöst bemötande med stark vilja att genomföra din utbildning på ett bra sätt, efter dina behov.

Lycka till!
  • Awed
    Awed skrev om Hornstulls Trafikskola
    Kan varmt rekommendera Hornstulls Körskola. Extremt pedagogiska handledare som hjälper dig fram till körkortet
  • Laura t
    Laura t skrev om Hornstulls Trafikskola
    During the fall of 2016 I took my drivers lessons at Hornstulls Trafikskola with Marie. It was a great experience, because she made me feel very welcome and comfortable driving around in Stockholm. The lessons were very professional but we also had a lot of fun together. The schedule was perfectly organized and they were very flexible. They helped me a lot with all the official arrangements with the Transportstyrelsen. Because I am not Swedish, it was hard for me to understand everything but they took care of all my doubts and so I could fully focus on learning how to drive. I finished the practical exam on my first try and that was all thanks to Marie. I would really recommend Hornstulls Trafikskola to anyone who wants to get their drivers license quickly and well prepared. Moreover, I feel very confident with my driving capabilities because the lessons were of high quality. Thank you so much Marie for your efforts and the great time!
  • Linnea W
    Linnea W skrev om Hornstulls Trafikskola
    Jag började med en intensivkurs på två veckor i juni 2016 och körde ca 1-2 dubbellektioner i veckan på skolan efter det. Klarade uppkörningen i slutet av november! Upplevde skolan som seriös, ingen känsla av att man ville "lura på" mig fler lektioner än jag behövde, till och med körskolläraren som peppade att boka uppkörning. Bra undervisning, lite sträng ibland men rättvis, tydlig och metodisk. Riskettan kändes lite hafsig, som att den trafikläraren mest ville ta sig igenom det för att få gå hem - vilket ju var ganska skönt för oss andra också men man är ju där för att lära sig ändå.
  • Tina T
    Tina T skrev om Hornstulls Trafikskola
    Fantastiskt bra bemötande ifrån kompetenta, trevliga bilskolelärare! Varje lektion var lärorik och utformad individuellt efter min körförmåga och mot mina mål. Tack vare fantastiska Hawkars stöttning och råd i trafiken så har jag nu ett körkort och kan tuta och köra ute i trafiken på ett tryggt och defensivt sätt. :) Mycket väl värda lektioner. Jag köpte intensivpaketet med det mesta inkluderat och var mycket nöjd. Innan jag köpte paketet så köpte jag en provlektion där jag fick en känsla av hur lektionerna skulle vara uppbyggda. Jag rekommenderar Hornstulls Trafikskola eftersom jag anser att de jobbar stenhårt för att hjälpa eleverna att få sina körkort och stöttar dem tills de lyckas. Jag kommer och har redan rekommenderat Hornstulls trafikskola till alla jag känner som inte har körkort.
  • Hanna S
    Hanna S skrev om Hornstulls Trafikskola
    Jag har varit otroligt nöjd med Hornstulls Trafikskola från dag ett. Trevligt bemötande, perfekt att få köra i stan med en gång, pedagogiska och lyhörda lärare. En extra guldstjärna till Hawkar som jag kört med som alltid trott på mig och min förmåga, han pushade mig att våga köra upp långt innan jag räknat med. Idag klarade jag det på första försöket och det är tack vare honom! Det tog totalt ca 2,5 månad och trafikskolan är dessutom väldigt prisvärd. Jag kan varmt rekommendera Hornstulls Trafikskola till alla som överväger körkort.
  • Oscar L
    Oscar L skrev om Hornstulls Trafikskola
    Professionella, säkra, duktiga, smidiga och flexibla. Klarade uppkörningen i morse i Farsta på första försöket. Började köra med Marie på skolan i sep/okt - så tog mig cirka 1,5 månader totalt. Jobbar heltid och har två småbarn hemma, men Marie var otroligt flexibel och smidig att ha att göra med så vi lyckades alltid hitta tider som fungerade för oss båda. Kan verkligen rekommendera denna skola för er som vill lära er köra bra på kort tid till en låg kostnad.
  • Romina M
    Romina M skrev om Hornstulls Trafikskola
    Så himla nöjd med körskolan! Rekommenderar Marie och Hawkar any day!
    Det var så kul att kör att jag faktiskt inte ville att det skulle ta slut.
  • Idil O
    Idil O skrev om Hornstulls Trafikskola
    Jag bytte till Hornstulls Trafikskola efter att ha varit missnöjd med min första körskola. Vilken kontrast!! Jag hade Hawkar som körlärare; han var pedagogisk, seriös, lyhörd och service-minded, men framförallt inspirerande. Han peppade och trodde på mig från dag 1, vilket jag är väldigt tacksam över. Jag hade min uppkörning igår och klarade det på första. Jag kan verkligen rekommendera skolan varmt!
  • Emma R
    Emma R skrev om Hornstulls Trafikskola
    Trevlig och välutbildad personal. Jag känner mig alltid välkommen. Bra pris och rekommenderar verkligen denna bilskola
  • Erik G
    Erik G skrev om Hornstulls Trafikskola
    Kan starkt rekommendera Hornstulls Trafikskola.
    Körde 20 lektioner med Hawkar och är riktigt nöjd resultatet.
    Klarade uppkörningen på första försöket :)
    /Erik
  • Tommy T
    Tommy T skrev om Hornstulls Trafikskola
    Mycket nöjd med instruktör och upplägg. Fokus ligger på lära sig grunderna och fixa uppkörningen och inte mjölka eleven på lektioner.

Trevligt och avslappnat.
  • Ida A
    Ida A skrev om Hornstulls Trafikskola
    Jag valde Hornstulls trafikskola efter att ha blivit rekommenderad av flera bekanta. Jag är otroligt nöjd med mitt val. Jag blev väldigt trevligt bemött från första början av både Marie och Hawkar. De har verkligen ansträngt sig för att hjälpa mig påvägen till mitt körkort med ett pedagogiskt och noggrant lärande.
  • Marat D
    Marat D skrev om Hornstulls Trafikskola
    It was very difficult to book test driving lesson: a lot of emails and rescheduling. In result, I woke up early, arrived 10 mins ahead, was waiting for 20 minutes, called for 3 times but nobody answered. After reporting via email, they explained that the manager got ill and stayed at home. Surprisingly, I was not informed about that.

Horrible service! I'll stay away from this school!
  • Marat D
    Marat D skrev om Hornstulls Trafikskola

Horrible service! I'll stay away from this school!
  • Olle V
    Olle V skrev om Hornstulls Trafikskola
    Fick idag mitt körkort och kan inte annat än att ge högsta betyg till Hornstulls Trafikskola! Har känts superbt från dag 1, då jag tog min första provlektion. 3 veckors intensivpaket med bästa tänkbara lärare gjorde att jag kände mig trygg i utvecklingen. Rekommenderar verkligen intensivpaketet! Stort tack till Hawkar som hjälpte mig!
  • Anna-Li
    Anna-Li skrev om Hornstulls Trafikskola
    Jag bytte körskola i januari för att köra med Hawkar på Hornstull Trafikskola, bästa beslutet jag fattat för att ta mig närmare körkortet! Mycket pedagogiskt och individanpassat. Försöker alltid att anpassa tider som fungerar för mig som elev när det behövs, och bra stöd inför uppkörning och teori. Igår tog jag äntligen mitt körkort och det kan jag tacka Hawkar och Hornstull Trafikskola för! Jag kan varmt rekommendra dem.
  • Mikael E
    Mikael E skrev om Hornstulls Trafikskola
    Hornstulls Trafikskola är en liten skola med personligt och mycket trevligt bemötande. Hawkar, som jag körde med, är en mycket pedagogisk lärare som verkligen anpassade utbildningen efter mina behov. Han var mycket flexibel och ansträngde sig hela tiden för att hitta tider och upplägg som passade mig. Jag rekommenderar starkt den här körskolan!
  • john e
    john e skrev om Hornstulls Trafikskola
    Är mycket nöjd med Hornstulls bilskola, som är mindre, men har lite mer personligt bemötande. Tog lektioner för Marie som anpassade utbildningen efter mina behov. Hon var lugn och gav bra feed-back under körlektionerna, och förberedde en väl inför uppkörningen.
  • Carl E
    Carl E skrev om Hornstulls Trafikskola
    Efter att ha lämnat en annan trafikskola, och börjat köra privat, klarade jag inte första uppkörningen. Inför det andra försöket valde jag däremot att ta två lektioner på Hornstulls Trafikskola. Jag körde med Hawkar som var lugn och pedagogisk, vilket fick mig att känna mig tio gånger säkrare än innan.Jag lärde mig mer på 2 lektioner än vad jag lärt mig under 8 på föregående skola. Det resulterade i att jag fick körkortet på andra försöket. Ifall jag hade kört med Hornstull från början misstänker jag att jag skulle kunnat ta kortet betydligt mycket tidigare - på första försöket. Hornstulls Trafikskola rekommenderas starkt!
  • Sanna Z
    Sanna Z skrev om Hornstulls Trafikskola
    Jag kom till Hornstulls Trafikskola efter att ha varit missnöjd med min första trafikskola. Jag är supernöjd med valet och det enda jag ångrar är att jag inte började hos Hornstulls Trafikskola från första början. Hawkar har varit pedagogisk och lättsam och jag fick snabbt tillbaka både körglädje och självsäkerheten i trafiken. Mot slutet bestämde vi gemensamt ett datum för uppkörningen och jag har hela tiden kunnat följa min utbildningsplan vilket gjorde att jag kände mig klar och säker när det väl kom till uppkörningen, som jag klarade på första försöket. Extra plus för att övningskörningen också gjordes mitt i stan. Kan varmt rekommendera Hornstulls Trafikskola till alla!
  • Ludvig W
    Ludvig W skrev om Hornstulls Trafikskola
    Har övningskört privat i perioder sedan ett par år tillbaka. Innan sommaren bestämde jag mig för att hitta en körskola för en intensivkurs. Efter att ha jämfört priser och recensioner på en del skolor på och runt Södermalm tog jag kontakt med Hornstulls trafikskola och bokade in en testlektion med Marie. Jag förklarade att jag hade ganska bråttom att ta körkortet innan terminen skulle dra igång igen efter sommaren. Hon förstod direkt min situation och tillsammans satte vi upp en lektionsplan. Varje lektion följde sedan en logisk ordning där varje körpass medförde något nytt. Med Maries hjälp kunde jag klara både teori- och körprov på första försöket och äntligen få ett körkort!

Tack Marie och Jürgen!
  • Ludvig W
    Ludvig W skrev om Hornstulls Trafikskola
    Har övningskört privat i perioder sedan ett par år tillbaka. Innan sommaren bestämde jag mig för att hitta en körskola för en intensivkurs. Efter att ha jämfört priser och recensioner på en del skolor på och runt Södermalm tog jag kontakt med Hornstulls trafikskola och bokade in en testlektion med Marie. Jag förklarade att jag hade ganska bråttom att ta körkortet innan terminen skulle dra igång igen efter sommaren. Hon förstod direkt min situation och tillsammans satte vi upp en lektionsplan. Varje lektion följde sedan en logisk ordning där varje körpass medförde något nytt. Med Maries hjälp kunde jag klara både teori- och körprov på första försöket och få mitt mycket efterlängtade körkort!

Tack Marie och Jürgen!
  • Martin S
    Martin S skrev om Hornstulls Trafikskola
    Väldigt nöjd med den utbildning jag fick här. Pedagogiskt, trevligt och vänligt. Bytte från en annan skola till Björgs och kände direkt att min förståelse ökade med Marie som lärare, hon är väldigt bra på att lista ut vad man är för sorts person och förare och anpassa lärandet utifrån detta. Supernöjd!
  • ebba
    ebba skrev om Hornstulls Trafikskola
    Bra och pedagogisk undervisning. Trafikläraren var lugn och trevlig. Jag har nu tagit körkortet!
  • Sofia  T
    Sofia T skrev om Hornstulls Trafikskola
    Kan starkt rekommendera Björgs trafikskola i Hornstull! Min trafiklärare var Jürgen som var väldigt engagerad, pedagogisk och trevlig och väldigt mån om att man skulle fixa körkortet. Och det gjorde jag! //Sofia
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Hornstulls Trafikskola
    Eftersom jag bor i Hornstull så var mitt självklara val av bilskola Björgs. Min lärare Marie var både pedagogisk och tålmodig under mina körlektioner och jag har nu fått mitt mycket efterlängtade körkort. Jag kan varmt rekommendera Björgs Trafikskola.
  • Finn E
    Finn E skrev om Hornstulls Trafikskola
    Mysig liten skola i Hornstull. Flexibel och personlig undervisning. 10 dubbel-lektioner räckte för att klara uppkörning i Farsta.

Tack Marie!
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Hornstulls Trafikskola
    Bra och trevlig liten trafikskola nära Hornstull. Jag hade Marie som körskolelärare och hon var toppen!

Körde hyfsat intensivt, runt 25 lektioner och tog mitt körkort på 1,5 månader och satte både teorin och uppkörningen på första försöket.

Heleneborgsgatan 11B, 117 31 Stockholm