Riskettan

Läs vad 56 kunder tycker om Riskettan

• Ida S
    Ida S skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag gick på riskettan.
    Ett glatt bemötande och bra utlärningsmetod!
    Jag hade förväntningarna att det skulle vara en tystteorikväll, men det var bra diskussioner och bra framfört av trafikskolan! Alltså blev det bättre än vad jag hade förväntat mig! Läs mer
  • Ida Å skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Ja blev bra bemött, förväntade mig att prata om de stora olika riskerna i trafiken vilket vi gjorde. Alla säger att kursen är tråkig men va mycket bättre än förväntad Läs mer
  • Olivia G skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Gick på riskettan, bra kurs 👍 Läs mer
  • Nesreen P skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Super bra service, snälla personal. Hon som höll risk 1an var suverän Läs mer
  • Elissa D skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    det var jätte bra trafikskola jag har haft. jag är glad för att jag har varit där. Läs mer
  • Manolja B
    Manolja B skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag köpte riskettan och blev ganska bra bemött av företaget. Förväntningarna var att det skulle vara som jag trodde, en föreläsning om risker osv... det var en person som föreläste och man förstod henne bra.

En riktig bra föreläsning med humor som man lärde sig mycket av. Läs mer
  • Ellen T skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Har varit på både handledarkurs & riskettan hos Örebro Trafikskola. Blev bra bemött och dom levde upp till mina förväntningar! Helt klart nöjd. :) Läs mer
  • Ellinore L skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag var på riskettan. Ja blev bra bemött, mycket trevligt. Läs mer
  • Simon Christopher W skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Riskettan. Lite barnsligt och övertydligt när man haft körkort i 16 år som jag. Men måste ha det för mitt svenska körkort. Trevlig ledare Läs mer
    2018-04-09 Örebro Trafikskola A svarar Simon Christopher W
    Hej Simon och tack för din feedback. Vi förstår din kritik och tar till oss av den för att utveckla kursen till något som passar alla. :)
    Mvh Elin Utbildningsledare Örebro Trafikskola
  • Saiyai L
    Saiyai L skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jätte bra utbildning och upplägg, läraren var tydlig i tal o förklaring om olika risker i trafiken. Alldeles lagom med information.
    Bra utbildnings kväll Läs mer
  • Simon P skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag tycket det bra väldigt bra för att det var väl planerat, bra ledare, tydlig och väldigt rak men samtidigt mycket snäll. Jag hade inga förväntningar men jag tycker att dom frågor man fick blev besvarade på ett bra sätt. Läs mer
  • Felicia B skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag tycker att jag fick ett bra bemötande och det var en väldigt avslappnande miljö. Läs mer
  • Marcela F
    Marcela F skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag gjorde Risk 1 samt 2 körlektioner och är jättenöjd. Lärarna bryr sig mycket om studenterna.
    Jag skulle bara be Trafikskolan att sätta kontorens tidtabeller tydligare på webbsidan. Läs mer
    2018-04-05 Örebro Trafikskola A svarar Marcela F
    Hej och tack för din respons, kontorets öppettider ska vi försöka bli tydligare med! :)
  • Tresor H
    Tresor H skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag fick en hel del kunskaper som kommer att hjälpa mig i framtiden och minskar risken för olyckor i trafiken. Jag är jätte nöjd med bemötande dels att de var jätte snälla och var tydliga. De var i tid när de skulle hämta oss och lämna oss tillbaka Läs mer
  • Marina M skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Tycker det var en bra kurs!
    All info var toppen.
    Fikabrödet saknades! Hihi😀 Läs mer
  • Siim K
    Siim K skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Skolan är rätt bra, jag skulle rekommendera denna skola till andra som ska ta körkort. Läs mer
  • Mojtaba F skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Väldig bra , jag är tacksam av er Läs mer
  • Timmy S
    Timmy S skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Det som jag köpte var riskettan. Jag blev bemött p å ett bra sätt. Läs mer
  • Dzeneta L skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag har blivit bemött på väldigt trevligt sätt. Känner mig bekväm med att gå dit, även fast ja ej har varit där på länge så vet jag att jag är välkommen. Läs mer
  • Alida H skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Lärorikt, rolig lärare som gjorde det intressant och spännande! Läs mer
  • Isra Ahmed A skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Det var jättebra och rekommenderas starkt! Läs mer
  • Tochukwu Henry I skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Riskbedömningen var fantastisk. Det gav mig ett rum för att lära mig mycket mer om vägtrafik och trafikanter i allmänhet. Min körförmåga på över femton år är nu mer avancerad. Och jag hoppas få mitt svenska körkort snart. Med vänliga hälsningar till trafikverket. Jag älskar er Läs mer
  • Ikhlas Ahmed A skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Min upplevelse har mycket lärorik och bra. Tack för ni förklarade så att jag fullständigt förstog! Läs mer
  • Filippa B skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Det var intressant och jag lärde mig mycket. Läs mer
  • Kim Sara Sofia H skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jättebra, mycket duktig person som undervisade! Läs mer
  • Isabel M skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jätterolig lektion och väldigt bra och rolig lärare Läs mer
  • Mohamed Ali F skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Bra och lärorikt Bra lärare ............ Läs mer
  • Adam E skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag tyckye det var jätte bra!! Läraren gjorde det intressant att lyssna på! Läs mer
  • Harry Erik A skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag tyckte det var bra lärorikt o kul Läs mer
  • Hinda Y skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    De var jättebra, jag hade fått bra kunskap som jag kan bära hela mitt liv, vi hade en duktig och erfarna lärare. Läs mer
  • Hoda I skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag fick ett bra bemötande och mina förväntningar stämde. Läs mer
  • Inamulhaq D skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Snälla och trevliga. Gör sig förstådda, och förstår vad man vill ha sagt och hjälp med. Förklarar bra. Läs mer
  • Sena A skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Min upplevelse är bra från början. Men när jag såg att de har missat att rapportera körningslektioner och skriver hur gick det till, då blev inte lika bra. Jag tycker det här absolut viktigt för min utveckling som gäller körningen. Läs mer
  • Olena E skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jättebra organiserat, fint bemötande, in tressanta diskussioner, mycket information som ska sitta långt i huvudet. Tack! Läs mer
  • Dennis K skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Riktigt bra lärare som verkligen gjorde den långa lektionen bra och intressant så man verkligen tog till sig riskerna i trafiken sen att man fick en tankeställare Läs mer
  • Agoro K skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag fick ett positive bemötande av trafikskolan Läs mer
  • Heba A
    Heba A skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Riskutbildningen var riktigt kul. Jag vart väldigt imponerad att jag ens kunde hålla mig vaken under hela utbildningen utan att känna mig sömnig och uttråkad som jag normalt brukar bli :D Ämnet kanske låter tråkigt, men läraren gjorde det väldigt intressant, mycket bra pedagogik. Väl rekommenderat. Läs mer
  • Marissa J skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Örebro Trafikskolas Riskutbildning uppfattade jag som väldigt pedagogisk då man förstod innebörden av de risker som kan ske i trafiken. När man gick därifrån insåg jag det ansvar man måste ta som chaufför för att inte bara förhindra att skada sig själv utan även andra trafikanter, skyddade som oskyddade. Nu när jag kör i trafiken bär jag fortfarande med den kunskap som riskutbildningen medgav, och det är jag tacksam för. Läs mer
  • Linnéa F skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Mycket bra "föreläsare". Över förväntan avseende innehåll och framförande. Läs mer
  • Enkel H skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Det var jätte säkert och jätte kul samtidigt Läs mer
  • Hanna G skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag tycker att det har varit väldigt bra. Jag lärde mig mycket nytt! Jag fick chans att fråga frågor som jag saknade svar på. Läs mer
  • Tobias B skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Bra bemötande och en strukturerad presentation! Läs mer
  • Jessica F skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Bra bemötande men skulle innehållit mer relevant information. För mycket personlig information om handledaren samt barnsligt upplägg där man skulle berätta om sig själv för den som satt brevid. Var som att vara tillbaka i grundskolan. Tempot skulle varit snabbare samt mer relevant information, gav tyvärr inte så mycket. Läs mer
    2017-08-16 Örebro Trafikskola A svarar Jessica F
    Hej Jessica.

Tack för dina synpunkter. Vad bra att du upplever att du fick ett gott bemötande av oss :)

Syftet med övningarna och upplägget du nämnde är att lära känna varandra, skapa relation till de andra kursdeltagarna och en avslappnad atmosfär samt att bjuda på verklighetsbaserade anekdoter. Vi strävar mot att skapa en kurs som möter olika deltagare med varierande kunskapsnivåer och erfarenheter. Detta upplägg är säkert något vi kan se över och förbättra inom ramarna för Undervisningsplanen.

Kursen bedrivs enligt Transportstyrelsens föreskrifter, vad gäller innehåll och längd (minst 380 minuter exklusive raster). Kursen hålls vardagskvällar efter skola och jobb, vilket vi tagit hänsyn till i upplägget och försökt anpassat undervisningstempot därefter. Även här kommer vi se över hur vi kan förbättra.

Vi är tacksamma för de punkter du lyfter fram och kommer ta med dessa i trafikskolans kontinuerliga förbättringsarbete.

Med Vänlig Hälsning
    Elin Andersson
    Utbildningsledare, Örebro Trafikskola AB
  • Andrew L skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    I was treated very well. The risk education was informative and the driving section was very interesting, learning how little changes in tyres can make a huge difference in how a car handles and stops. Läs mer
  • Mathias H skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Lärorik och rolig, väldigt bra att veta hur väglaget kan vara under olika situationer, riktigt bra bemötande! Läs mer
  • Sardonia M skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag tycker att bemötandet av instruktören var toppen, väldigt trevlig och engagerad var han. Jag gillade även att instruktören la in lite humor i sin presentation av utbildningen. Läs mer
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag tyckte att de va bra lärare och man lärde sig mycket av all information som man fick.
    jag är tacksam att ha fått göra halkan Läs mer
  • Lilit M skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Det var hur bra och trevligt som helst! Läs mer
  • Mhretab B skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    De va bra för mig att uppleva riskutbildningen eftersom det förberedde mig inför olika saker som kan inträffa i trafiken. Väldigt lärorikt skulle jag säga. Läs mer
  • Semina S skrev om Riskettan en del av Örebro Trafikskola
    Jag känner mig bekvämt och litar på min trafiklärare. Jag vet att hon ska lära mig om goda kunskaper om hur man beter sig i trafiken. Läs mer

Storgatan 32, 703 63 Örebro