Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag65 omdömen om Outl1
-
skrev om outl1.se
KÖP INTE AV DETTA FÖRETAG. Jag läste alla dåliga omdöme med magkänslan att här borde jag nog inte handla. Dum som man är chansar man på ett växthus Gazebo 13m2. Men den fick man rakt i röva. Regnvatten fullkomligt forsar in. Växthuset är helt felkonstruerat. Vatten kan INTE hoppa in i en takränna det måste rinna på ett naturligt sätt.
Men tar OUTL1 sitt ansvar och kompenserar mig eller häver köpet? NEJ dom frisäger sig hela ansvaret och säger att man MÅSTE silikona hela växthuset för att det ska vara tätt. Så dum man är det borde man ju fattat... synd att jag inte kunde läsa det på deras hemsida när jag handla det.
HANDLA INTE FRÅN OUTL1. -
-
skrev om outl1.se
Efter köp av växthus med flera felaktiga delar är företaget oförmögna / ointresserade av att lösa problem med deras produkter och föreslår bla att vi ska såga i taket för att lösa ett av problemen!? När vi inte är överens efter många diskussioner hänvisar man till ARN med svaret vi kan inget göra.
För mer information sök på "Så får du rätt mot Outl1 och andra besvärliga företag"
Sök på "alla bolag.se" och för bolagsnamnet "Arc E-commerce AB" där ser man att bolaget 2021 omsatte 638 miljoner- med vinst på 78 miljoner så pengar verkar inte saknas i bolaget. Frågan är bara på vems bekostnad? -
skrev om outl1.se
Uselt företag!
Köpte en vinkyl som slutade fungera efter 7-8 månader. Vid reklamationen blev jag tillsagd att kontakta en tekniker för felsöka och om produktfel så skulle Outl1 stå för åtgärden. Teknikern konstaterade produktfel som inte gick att reparera och jag fick en ersättning vinkyl men när jag bad om ersättning för felsökningen så ingick detta helt plötsligt inte i åtgärden utan det fick jag stå för själv. Teknikerns undersökning kostade 40% av vinylens pris…… -
-
skrev om outl1.se
Jättebra köpupplevelse! Bra sortiment och trevlig personal som svarade snabbt på frågor. Snabb leverans och inget att klaga på.
-
skrev om outl1.se
Det går inte att publicera inlägg med 0 i betyg annars hade jag gjort det. Köpte en Poolrobot våren 2022 som jag använde första gången samma sommar. Roboten sög i bästa fall upp löv som svävade i vattnet medan allt på botten låg kvar. Påtalade detta för kundtjänsten via Mail då de inte svarar på telefon. Fick ett drygt svar att ångestriden gått ut varpå jag skrev samma sak som i det ursprungliga mailet, att jag vill reklamera skiten som inte fungerar som det står i beskrivningen. Idioten i kundtjänst svarar då igen att köpet inte går att ångra… Efter diverse mailväxling där de bla annat krävt att jag ska filma när den inte suger upp skräp, under vattnet!!!
Riktigt skitföretag som lurar sina kunder. Borde få näringsförbud. KÖP INGET AV OUTL1!!!! -
-
skrev om outl1.se
Om det hade gått att ge ett sämre betyg hade jag gjort det
Handla inte av Outl1.
I torsdags den 1 sept gav vår gamla tvättställsblandare upp och vi behövde snabbt en ny. Beställde en torsdag middag och sent på kvällen lyckades vi märkligt nog att få den gamla blandaren att fungera. Ringer Outl1 och pratar med en ytterst oservice minded Gabriel som först vägrar hjälpa till att stoppa ordern som ännu ej var packad (inget mejl från Outl1 och ej från transportören). Han skyllde på GDPR och vi tjafsade ett tag och jag sa att ordern var kortbetald och han konsulterade en kollega som då svarade att om jag mejlade mina uppgifter så skulle han hjälpa. Jag mejlade och fick ett svars mejl med texten "Jag har nu skickat en förfrågan om att stoppa den order". På lördag morgon kl 08:01( Dagen efter), får jag ett nytt mejl att de skickat ordern trots att jag bett dem stoppa. Så fruktansvärt osevice minded att skicka ut en vara man vet att man får i retur och så dålig stil först 98 kr i porto och sen returfrakt, 198 kr i transportkostnad.
Det var första och sista gången jag handlade av outl1. Kommer absolut kräva att de betalar tillbaka alla pengarna.
Kommer absolut kräva att alla pengarna betalas tillbaka och sen kommer konsumentvägledarna och ARN få kännedom om detta företag. Såg just att Svt har kännt till detta företag i flera år -
skrev om outl1.se
Oseriöst och proffsigt företag som inte har nåbar kundservice i första taget. Fick vänta 2 månader på saknade muttrar till motionscykel som sedan visade sig vara ett misstag att köpa; motståndet till exempel nästan oreglerbart, funktioner på displayen tveksamma. Varning för pajas företag.
-
skrev om outl1.se
Är så besviken och ledsen, önska att jag läste allas omdöme innan jag gjorde min beställning.
Beställde ett badrumspaket kommod + spegel de kom skadade eftersom emballaget är hel då antar jag att det redan var skadad före leverans förutom det har de tagit bort det jag har köpt ifrån hemsida med det menas att jag fick dem sista och priset var för att locka mig sedan får man en vara som redan är trasig och de vägrar att lämna tillbaka varorna nu har vi meddelat varandra i en vecka och de försöker utmatta mig men fan att jag ger upp. Medan jag skriver detta står jag i kö för att prata med polisen!
Detta är bedrägeri har aldrig varit med om ett sådant oseriöst företag förutom det är dem väldigt otrevliga mot deras kunder. Det står att vi har rätt att lämna tillbaka men när det väl gäller då backar de! -
skrev om outl1.se
Bluff företag med värdelös kundservice via mail. Rekommenderar alla att hålla sig borta från detta företag.
-
skrev om outl1.se
Oseriöst företag, kommer aldrig köpa något av dem igen!
-
skrev om outl1.se
VARNING!!!! Ett riktigt skitföretag! Min svärmor köpte en elcykel där batteriet slutade fungera efter tre laddningar! Kundservice går ej att nå via telefon. Svaret via mail blir att vi ska mäta batteri och laddare. När vi gjort detta och konstaterar att batteriet är trasigt kräver de bilder på mätningen. Vi skickar bilder och avkrävs hela tiden nya bilder i andra vinklar etc. Ärendet ligger nu hos ARN där de har ca 800 anmälningar sedan tidigare. Ett rent blufföretag som kör utmattningstaktik mot hjälplösa kunder! Vidrigt!
-
skrev om outl1.se
Varning ljuger och är svåra att kontakta samt först när man gick till ARN fick jag rätt. Har aldrig varit med om ett sådant beteende från ett företag.
-
skrev om outl1.se
Outl1 Varning! (Trodde att jag skulle göra ett kap men fan vilken överraskning jag fick!)
De skickar ut trasiga produket och följer ej svensk konsumentlag! Handla fan ej här.
Outl1 är livsfarliga att handla av när du får en vara som är trasig.
Har försökt att prata med outl1 men deras support är inte kloka. De vill att jag ska betala för transport av min trasiga produkt sedan ska jag betala ytterligare 500:- kr för ett nytt emballage fast jag har skickat tillbaka varan i orginal emabllage. (Brukar sparar emballage ifall att)
När jag inte håller med att betala 500kr så skickar de ärendet till inkasso (Alektum) Sutit med alektum i 5 månader nu för att förklara att outl1 har gjort fel.
Välj ett mer seriöst företag så du blir du nöjd!
OUTL1 borde förbjudas att agera på den svenska marknaden!
You get what you pay for! -
skrev om outl1.se
Vilket skämt till företag! Handla aldrig någonsin från dom!!!
Vi beställde en duschvägg som det va skador på paketet när vi mottog, chauffören noterade detta och tog kort. När vi sen öppnar paketet så är duschväggen skadad varpå jag kontaktar outl1 hon säger då att inget finns noterat och att dom inte gör något då det är vårat fel som inte tagit bilder och noterat det. Min man kontaktar då chauffören som bekräftar att han visst anmält skadan och har bilderna.
Min man ringer då outl1 och får prata med en annan på kundtjänsten och han bekräftar då att det visst finns en anmärkning gjord av chauffören! Under tiden har jag kontakt med den första personen jag hade kontakt med på outl1 som fortsätter ljuga.. Hon påstår då tex att hennes kollega inte sagt till min man att det finns noterat att paketet var skadat vid leverans!
Efter en hel dag skriver den första personen att hon fått bekräftat att det finns noteringar om transportskador och svarade mig att det va tur för oss!
Vi vill nu verkligen inte ha med detta företag att göra mer och är inte intresserade av att få en ny duschvägg utskickad utan vill bara att dom hämtar den trasiga. Och det ska dom mot en betalning av frakten. Men hade vi valt att ta en ny hade vi inte behövt betala något.
Så nej akta er för detta företag som är en enda stor bluff!!! -
skrev om outl1.se
Stor varning för denna bedrägeributik!!!!
Köpte en elskooter och just nu har detta hänt:
Det har varit strul från dag ett och tills idag har jag inte kunnat köra den.
Först betalade jag för express leverans som skulle ta 1 dag, den skickades inte förrän efter 14 dagar.
Sen väntade jag ytterligare 1 vecka, då tappade er fraktbolag bort cykeln, så ni fick skicka ut en ny igen efter nån vecka till, och då tog frakten ännu en gång över en vecka istället för expressleverans som jag betalade för.
Sen när den väl kommer så är batteriet kasst och kedjan kärvar, plus att en del av instruktionsboken saknades.
Sen gör jag reklamation som ska ta några dagar, även den tar några veckor.
Sen skickar ni tillbaka den, den kommer fram utan laddare, nycklar samt att kartongen är helt sönderslagen så elskootern är skadad.
Nu väntar jag ytterliggare på att ni ska göra nått åt detta och fortfarande händer absolut ingenting!
Nu får väl väl ta ert ansvar för detta?
Boka frakt och kom och hämta den nu, jag är så trött på detta!
Jag kommer gå vidare med detta nu. -
skrev om outl1.se
Deras produkter är ett besvikelse, dålig kvalite, dusch är i 150cc men dem skriver att det kan justeras till 160cc och i 160cc med adapter så ser det äckligt ut men med adaptern som har annan färg gör att dusch brickan sticker ut ifrån väggen ett par centimeter vilket gör duschen ser jätte ful och man vill bara kasta det i soptunnan. Sluta importera kines produkter speciellt i mått som inte passar i Sverige och då räknar jag det som rena bluff till kund. Och även stora förseningar på leverans och att även personal inte har någon aning när saker bör dyka upp vilket skapar oro hos kunden och rörmokaren. Aldrig Aldrig Aldrig mer någonsin beställa något hos Out1 i Jordbro/Stockholm.
-
skrev om outl1.se
Önskar att jag läste omdömena om detta skitföretag innan jag gav mig på och köpte deras skitprodukter.
Köpte badrumsspegel med belysning. Levereras helt sönder. Får en till, sönder. Vill jag skicka tillbaka får jag betala returfrakt på över 500kr själv.
Skitkvalite, och skitservice! Gör er själva tjänsten och köp ej av dessa mög! -
skrev om outl1.se
Handla ej av detta företag.
Skit produkter och lika värdelös kundservice. -
skrev om outl1.se
Segt att få svar, segt överhuvudtaget. Så lång leveranstid att man glömmer bort att man beställt varor därifrån, går inte att ångra köpet på något smidigt vis. Oskäliga kostnader på ångrade köp. Undvik dom så mycket det går!!
-
skrev om outl1.se
KATASTROF-FÖRETAG. Undvik att köpa någonting som helst härifrån. Sämsta kvaliteten jag någonsin varit med om och automatiserad "kundservice" - dvs det finns ingen som kan eller vill hjälpa dig när du får en vara som är fel. STOR VARNING!
-
skrev om outl1.se
Fick leverans av en defekt motionscykel. Företagets villkor för reklamation är omöjliga att leva upp till och hela ansvaret ligger på köparen. Företaget är inte villigt att hjälpa till. KÖP ALDRIG NÅGOT FRÅN DETTA BOLAG.
-
skrev om outl1.se
Warning! DO NOT PURCHASE FROM THIS COMPANY! Horrible customer service when things go wrong with their under suppliers. We purchased installation from Outl1 8 weeks ago and still are waiting for installation. Total radio silence from Outl1. Can’t even get money back.
-
skrev om outl1.se
Försökte avbeställa en leverans 3 minuter efter att jag fått ordeerkännande pga att leveransadressen är fel. De hävdar att de redan skickat produkten och jag får betala 1200 sek för returfrakt. Helt sjukt. Skrev runt 25 email till kundtjänst inte ett enda vettigt svar. Köp inte här vad ni en gör.
-
skrev om outl1.se
VARNING!!!!!
Köp inte från detta företag!!! Håller inte leverans tider. Får skadade delar och trots att jag fotade kartongerna så nekas jag ersättning. Transportbolaget noterade inte skadan fast jag sa till. Skitdålig kundservice. Bara mail. Dålig kvalite och passform.
Om jag läst på denna sidan tidigare hade jag aldrig köp från detta "företag"
hade gått att sätta minus hade de fått -10 minst!!!! -
skrev om outl1.se
Exceptionellt dålig hjälp vid problem
Köpte en vägghängd toalettstol med Cistern.
fästet för avloppet till cisternen var trasigt när rörmokaren plockade upp den.
Bad kundservice om hjälp, helst om en ny vara så badrummet kan fortgå.
Efter ca 2 veckor av mailande fram och tillbaka, dom ville först ha ett mail med problemet, sedan en bild på problemet, sedan en bild på manualen så fick jag ett erbjudande att lösa det själv för 300kr i ersättning.
Problemet är att det är bara Outl1 som säljer märket, så det är omöjligt att lösa en reservdel själv.
Tackade nej, nu är mitt badrum försenat två veckor.
En vecka senare så får jag en notifikation på att ett paket från outl1 är på väg.
Jag har inte bett om en reservdel, jag har inte fått info innan om att de tänker skicka en reservdel.
Mitt badrum kommer vara försenat tre veckor nu och jag kommer stå men en reservdel till en vvs produkt som jag inte har en aning om hur man byter själv.
Dom svarar dessutom inte på mina frågor i mail utan skriver bara samma fraser om och om igen.
Riktigt dåligt! Har aldrig varit med om en sån värdelös service. -
skrev om outl1.se
Handla inte här!
Dålig kvalite, köpte solstolar som rostade efter 3 månader! Kundtjänst svar ”måla om dem då” . Inga garantier eller andra regler gäller hos Outl1. Svarar också att ”man får räkna med att det blir såhär när man köper på nätet vad tror du?” -
skrev om outl1.se
Helt galna. Köpte ett spabad för 25000 kr i november 2020. Kom hem och packade upp. Fixade med elektriker och fick det inkopplat och allt var frid och fröjd. Vi följde alla instruktioner hur man ska sköta det. Var även i en butik och fick råd hur man sköter det. Efter mycket bad under vinter och fram till våren så i maj månad började jag märka att där försvann vatten. Började undersöka och såg sedan att det läckte från massage pumpen. Skrev till Outl1 och beskrev vad som var fel. Till svar så fick jag att bilder måste tas för att deras tekniker skulle kunna kolla på det. Fick inget svar efter att bilderna skickades in så fick ta kontakt igen. Då skrev dom att dom bad om ursäkt och ville se en film på det. Fixade allt det och väntade på svar. Då jag inte fick svar skrev jag igen och då fick jag till svar att ursäkta men dom hade haft översvämning och därför hade det dragit ut på tiden. Nu är vi inne i juli månad. Fortsätter och fråga hur vi ska gå till väga och om dom kan skicka reservdelar. Till svar i augusti månad så skriver dom att dom inte kan se vad som är fel och att jag måste beställa ut en spabadstekniker. I semestern var det inte så lätt. Skrev till outl1 och frågade om dom står för kostnaden för teknikern men får inget svar direkt. Dom drar på svaret och skickar en massa strunt bara. Nu är vi inne i oktober och jag har tagit kontakt med en tekniker via mejl. Med dom bilderna jag skickade till outl1 kunde deras tekniker säga vad som är fel och artikelnummer på massage pumpen. För att dom skulle komma ut och kolla på det och byta pump skulle det kosta 3750 för pumpen och 2250 kr så sammanlagt 6000 kr. Skrev till outl1 vsd tekniker skrivit och skickade offerten. Till svar 2021-10-12 skriver dom i ett mejl att badet är mer än 6 månader och att man skulle ha inkommit med detta dom första sex månaderna från det att man köpte det så dom står inte för kostnaden. Vi är helt förstörda. Vad vi har fattat är att dom har dragit ut på detta för att dom sex månaderna skulle gå ut. Så för alla andra som läser detta HANDLA INTE DÄR.
Kan även tillägga att från Maj 2021 till idag Oktober 2021 har vi skrivit över 40 tal mejl och med över 10 olika människor inte kunnat få hjälp. -
skrev om outl1.se
Helt värdelösa.
Försöker returnera en sparkcykel får olika bud med kostnader , ingen fraktsedel har jag fått, ringt till olika företag och alla säger samma sak .Hur har dem tänkt att jag ska boka att det är dem som ska hjälpa mig. Nu svarar dem inte på mina mejl och paketet är hemma.Handla inte ut av dem
Returfrakt:
Det står er fritt att använda er av valfri speditör för retur av er order/produkt och det går även bra att returnera produkten på egen hand till vår returmottagning. Returfrakten bekostas av er som kund, ni kan även köpa denna tjänst av oss 1000 kr.
Glöm inte bort att ni måste sända tillbaka produkten som företagspaket, det är även möjligt att köpa returfrakten av oss.
Detta skulle kosta 1500 kr för att skicka tillbaka denna produkt till oss -
skrev om outl1.se
Stor varning för att handla från Outl1.Bestälde en markis för 7800kr,leveransen tog 1 mån.Och sen när Jag fick den Hem så var det transp.skadat.Gjorde en reklam.och dem Ville ha Bilder efter Bilder av skadan.Tydligare och ytdligare.Det här har nu pågått 3 månader
-
skrev om outl1.se
Köpte en poolvärmare för flera tusen till våran ovanmarkpool för att kunna förlänga badsäsongen för våra barn. Vi kopplade in pumpen, hade rätt utrustning för att den skulle fungera bra och uppnådde alla rekomundationer för att det skulle fungera.
I början funkade pumpen ok och alla var nöjda men efter nån vecka började värmen avta och tillsist var vattnet kallt, pumpen blåste nu bara runt kall vatten och värmde inte alls längre.
Jag kontaktade Outl1´s kundtjänst för att få hjälp, då sa man att jag skulle ta bilder på serie nummer och maskinen och skicka in, detta gjorde jag.
Efter flera dagar fick jag då svar från an annan medarbetare som skrev att jag skulle ta bild på kopplingarna, jag gjorde då detta och skickade in allt. Efter ytterligare flera dagar fick jag ett nytt svar från en annan medarbetare som skrev att jag skulle filma när den var igång, vilket jag också gjorde. Men nu hade maskinen blivigt så pass dålig att den inte ens startade. Återigen skickade jag inte filmen och fick svar flera dagar senare.
Efter detta fick jag frågan från en 4dje medarbetare om jag ville ha samma produkt igen varpå jag svarade nej, jag ville ha pengarna tillbaka och ville skicka tillbaka varan igen speciellt med tanke på hur dom hade hanterat ärendet hittils.
Efter ytterligare flera dagar kom där då ett annat svar från en anställd där man sa att jag inte kunde få tillbaka mina pengar utan fick välja en annan produkt från deras hemsida och jag kunde inte få pengar tillbaka för eventuella mellanskillnader.
Nu har det gått flera veckor sen jag skickade första mailet och jag har fortfarande inte fått någon större hjälp från någon. Det går inte att ringa dem och dom ringer aldrig ut, deras sälj avdelning hänvisar till kundtjänst som bara ber dig att skicka mer info och vi kommer ingen vart!
Jag rekomenderar alla som läser detta att tänka efter en extra gång innan de mbeställer något härifrån för får ni produkter som itne fungerar kan ni vara säkra på att ni är lämnade åt er själva. -
skrev om outl1.se
Har jobbat med försäljning i 30 år har aldrig varit med om nåt liknande köpte robotklippare 1800 som Aftonbladet skrev om 4 plus!har även skickat till dem inget svar.
Detta företag är så jävla dåligt så vi borde stämma dem gemensamt ska inte få finnas på marknaden.skickar Mail flera ggr i veckan ska jaga dessa kriminella varelser så länge jag lever antagligen går de i konkurs inom snar framtid då sitter vanliga medborgare som betalt skatt och utfört bra insatser för sej själv och samhället och blir blåsta på pengar som är beskattade -
skrev om outl1.se
Handla inte från detta företag.
Säljer saker som de sedan inte levererar. Beställde varor i februari och efter oändliga kontakter via telefon och mail är inte leveransen klar.
Vilket skämt till kundservice och etik!
Oseriöst så det förslår!
Borde få näringsförbud! -
skrev om outl1.se
Lådcykeln kom på utsatt tid, men det fattas ett styrstag. Vi blir rådda att skaffa den del som fattas själva. Tyvärr finns det inte några serienummer eller någon medföljande manual med kontakt till tillverkare. Nu har vi varit i mailkontakt i tre veckor utan någon indikation på möjliga lösningar. De har hittills angett att de har vattenskador på lagret och "hanteringen av reservdelavdelningen har blivit drabbat". Jag kan inte rekommendera att köpa något från outl1 innan deras lagerhantering kommit på fötter igen.
-
skrev om outl1.se
Köpte en robotgräsklippare härifrån, som hade problem med batteriet.
Jag kontaktade kundtjänst, men dom svarar på mail max 1 gång i veckan, så ett enkelt ärende kan ju dra ut på tiden och ta över 1 månad att lösa! -
skrev om outl1.se
VARNING för Outl1.se – min sämsta köpupplevelse någonsin! För tre månader sedan returnerade jag en robotgräsklippare till företagets lager i Haninge. Pengarna för återköpet – 10 281 kr – såg jag dock inte röken av trots massor av påstötningar från min sida. Först efter att jag anmält företaget till både ARN och Konsumentverket återbetalades pengar för klippare och tillbehör. Men de 3 495 kr jag betalt för installationen (som alltså inte blev av), vägrar Outl1.se att betala tillbaka. Funderar nu på att polisanmäla dem. Mer kundreaktioner finns att läsa på Facebook i den offentliga gruppen Vi som blivit blåsta av Outl1.se
-
skrev om outl1.se
VARNING!!!!
HANDLA ALDRIG AV DETTA BOLAG.
Beställde en vit utemöbel, bord och 8 stolar i början av juni. 4 av stolarna var benvita och fyra kritvita, samt att ett bordsben var trasigt. Anmälde det direkt, och problemet är fortfarande inte löst. Vi ska skicka tillbaka emballerade produkter, trots att dom gjort fel. Först då kan vi få korrekta produkter skickade. Men varför ska vi stå utan möbler?? Dom kan inte ange datum när nya varor skickas, så helt oacceptabelt. Mail fram o tillbaka minst en gång i veckan utan resultat. Har nu gått två månader. Dom har t o m meddelat Klarna att vi kommit fram till en lösning och är överens, och att dom kan skicka faktura. Sämsta hantering jag upplevt. Dom har erbjudit 1000 kr i avdrag om vi behåller allt. Inte ok med tanke på att möbeln kostade 7000 kr och 55% gruppen är felaktig.
Vi beställde också en dynbox i början av juni. Den skulle levereras inom 2-5 dagar och kom 6 veckor senare. Vi ville då avbeställa den, men blev hotade om att då skulle vi få stå för kostnad av leverans för att returnera den. I ren förskräckelse och utmattning av att maila dem varje dag om våra ärenden, hämta vi ut den. Precis som många andra har vi fått ursäkten att dom drabbats av översvämning och det orsakat försening. Har förstått att det är något dom kört med i ett antal år. -
skrev om outl1.se
Varning!! Handla ingenting här!! Köpte en promenadscooter till min 79 år gamla mamma som bor 45 mil bort för att hon skulle kunna komma ut ur huset och inte vara fast i lägenheten då hon börjat få svårt att gå. Produkten är felbyggd och kundtjänst svarar inte eller svarar bara trams.Har reklamerat men får inget svar. Nu sitter mamma fast i sin lägenhet, kanske sista sommaren hon får😞 Handla inte här!!!!
-
skrev om outl1.se
Köpte en AC till våran husvagn för 13900 kr, i somras.
Jag ville returnera varan inom 14 dagar av flera anledningar, och utan att ens ha packat upp den på något sätt.
Jag fick anvisningar på hur det skulle gå till, och varan avlämnades hos Arc E-commerce AB sin adress i Haninge den 2/8 kl 10:45.
Efter att jag efterfrågat status på min retur, svarade dom den 10 aug att dom inte fått varan, och ville då ha en spårningslänk till fraktfirman..
Efter att jag svarade med ankomsttid och datum, samt bild på kollit, så har dom inte svarat på mina frågor..
Nu är jag lite orolig över att mina pengar inte kommer att återbetalas..
Jag betalade med mitt Amex kort, så jag får kolla med dom om det går att stoppa eller reklamera den vägen.
Annars blir det väl ARN -
skrev om outl1.se
Nog det värsta jag varit med om när det gäller kundbemötande!
Från att först förnekat att det skulle vara något fel på den levererade varan tog det ca 2 månader av intensiv mailkonversation innan en handläggare såg felet. Denne slutade strax efter. Varför kan man undra.
Nästa steg var att de begärde att vi skulle hitta någon installatör som kunde ge ett besked och ett kostnadsförslag på åtgärd. SKA KUNDEN OMBESÖRJA DETTA?!?!!?
Småningom efter att de begärt att vi skulle hitta någon som kunde kolla felet och ev avhjälpa detta så insåg man att det skulle blir för dyrt för OUTl1. Varan vi beställt var slutsåld men de erbjöd en annan produkt istället. VI SKULLE BETALA MELLANSKILLNADEN. Produktens mått passade inte. Vem vill ha en SCANIA när man beställt en Fiat?
Den 29 juni erbjöd man att betala tillbaka köpeskillingen. Den 8 augusti kom pengarna,
ÄR DET OK ATT FÖRDRÖJA ÅTERBETALNINGEN SÅ LÄNGE?!
Sen hade man mage att meddela att vi inte skulle skicka fler mejl, FÖR DET SKULLE FÖRLÄNGA HANDLÄGGNINGSTIDEN?!?
Svarstiden hos deras s k Kundservice är 3-6 dagar. Efter ca 3 dagar kommer ett automatmejl om att de har mycket att göra. Sen kommer ett mejl som säger "Ha en fantastisk dag".
Stackars satar som jobbar där. De har inga mandat men stränga förhållningsorder om att fördröja ärenden så länge det går. Antagligen tills de hoppas att kunden tröttnar.
VARNING VARNING VARNING FÖR DETTA FÖRETAG!!! -
skrev om outl1.se
Hej
Får även jag instämmer i skaran som har problem med Outl1. Jag beställde en cykel i december med leverans i maj . Den dök upp 1 mån senare. Cykeln har vissa fel. Ett av dom var att jag fick två punkteringar på bakslangen på exakt samma plats. Jag undersökte fälgen och fann att det var vassa skador på insidan bakfälgen och vassa taggar vid fästet till ekrarna. Det är också fel på strömföringen till elmotorn för när jag cyklar så stänger motorn av sig. Jag har bett dom åtgärda detta med att ta tillbaka cykeln och skicka mej en ny men det förhalas och nu efter två månader så kontaktade jag ARN så nu får framtiden utvisa vad som händer. Jag meddelade dom via mejl att jag blandat in ARN och nu är det tyst från Outl1
Gert -
skrev om outl1.se
Varning för en mycket oseriös aktör.
Vi beställde ett växthus i början av juni 2021, som enligt deras webbplats fanns i lager och som skulle levereras inom en vecka. Vi stämde också av denna leverans med dem per telefon innan. Leveransen blev dock några veckor försenad och när den väl kom saknas det många delar. Vi har i en månads tid försökt få kontakt med deras support men de är inte intresserade av att ens återkomma. Sitter nu i augusti fortfarande med delar av ett växthus som vi inte kan montera.
Undvik att köpa här om du inte gillar problem. -
skrev om outl1.se
Liksom många andra här så instämmer jag. Uselt företag, noll tillmötesgående, noll service/kundtänk, nonchalanta, undviker konsekvent besvara frågor. Bye bye….
-
skrev om outl1.se
Fruktansvärt dåligt! Har fått en redan använd/monterad produkt levererad till mig trots att jag betalt fullpris. Kan nu bara kontakta via mail för att begära retur, går trögt...
-
skrev om outl1.se
Jag håller med er alla i era omdömen om Outl 1 ! Hur kan detta bolag tillåtas att existera. Med 600+ ärenden liggande på allmänna reklamationsnämndes bord.. Det dom sysslar med är inget annat än organiserad brottslighet, med bedrägeri som ledstjärna.. Jag köpte en Robotgräsklippare Lyfco 1800 där det var helt omöjlig att installera mjukvaran på min router. Efter att ha försökt oändligt många ggr mailat bett om hjälp men inte fått någon så tröttnade jag på allt. Packade ihop allt i sina original förpackningar och åkte själv till deras lager i Haninge och lämnade in den efter kontroll av deras personal fick jag ett kvitto på att allt var inlämnat. saken är den att man vid huvudleverantör glömde att skicka med extra tråd. Nu har dom efter en vecka skickat en ny försändelse med tråd! Eftersom det inte går att ringa så skickade jag ett mail med budskapet att den kommer jag inte att lösa ut! Igår kom det ett mail från dem med en mkt hotfullt undertext som kanske passar i Nord Korea samt ett stycke information om hur vi som vägrar hämta ut försändelser kommer att straffas med minst 700 kr i böter. Eftersom dom inte har satt in mina pengar 8700 kr för gräsklipparen så lär dom säkert hitta på något fyndig fördröjning för pengarna. Svarsmailets innehåll och deras extremt kriminella hantering kommer nu att rendera till både en anmälan till polisen för bedrägligt beteende och till konsumentverket/ allmänna rekamationsnämnden.
Jag blir så förbannad på mig själv att jag inte innan köp läste alla negativa omdömen -
skrev om outl1.se
VARNING!!!
Försökte köpa en dynbox, betalade via kort, väntade på hemleverans.
Fick meddelande att den skulle komma ett viss datum mellan 17-21 så jag höll mig hemma men ingen leverans!
Fick ett meddelande att den skulle komma dagen efter, höll mig hemma men ingen leverans!!
Får ett meddelande att den gått på retur pga nekad acceptans av leverans?!! Dom tänker försöka debitera mig för tur och retur kostnad samt en hanterings avgift på 700kr !!!!??
Och här står man och har betalat för en dynbox man inte fått och stått och väntat två dagar när dom skulle kommit. Och hot om extra kostnader.
Kommer anmäla detta företag.
/ M -
skrev om outl1.se
Varning !! Köp inget här 2 mån mailkonversation och en Robotklippare som aldrig fungerat , går 4 dar mellan varje svar, hela tiden är det något nytt man ska kontrollera , och då har man kontrollerat även det som dom inte begär ( jag jobbar med elektronik) Gud så lurad , bara problem, katastrof .
-
skrev om outl1.se
Fruktansvärt företag! Köp ALDRIG från detta bolag. De lurar kunderna. Oavsett om det handlar om leveranser som inte kommer fram eller beställningar som aldrig beställs trots förskottsbetalning. Att detta företag fortsatt får verka i Sverige är obeskrivligt. Varning!!!! Kundservice är under all kritik.
-
skrev om outl1.se
VARNING! Köp inget från detta bluffbolag. Köpte ett spa samt loungemöbler för 64000 kr, de skulle ha betalt inom 24 timmar(!) vilket de fick. Varorna fanns i lager och vi skulle få dem inom 2-6 vardagar. Nu 3 v senare har inte ens varorna kommit till det första fraktbolaget som ligger max 50 km bort från Out1. Vi har fått fyra olika datum då varorna ska ha skickats. Idag efter MÅNGA mail kröp det fram att varorna inte ens fanns på lagret! Det går inte att ringa kundtjänst, utan endast maila och man får bara "datorsvar" och lögner. När jag nu läst recensioner om företaget får man reda på att kvaliteén på varorna är katastrofal dessutom. De har minst 600 anmälningar mot sig hos ARN. Att de ens får finnas kvar är ett mysterium. UNDVIK detta bluff-företag.
-
skrev om outl1.se
Handla inte här!!!
Ett uselt företag som fullkomligt struntar i sina kunder så fort köpet är genomfört. Gå inte på det där om service i Sverige. Det går inte att kontakta servicen på något annat sätt än mail och deras hantering bygger på att "trötta ut" kunden. De klarar inte ens det enklaste ärende och bara det att de inte kan kontaktas per telefon säger allt.
Köper du något av företaget får du räkna med att reparera och byta delar själv!!! -
skrev om outl1.se
Fruktansvärt dåligt från början och vi är ännu inte klara. Hade jag vetat detta från början hade jag ALDRIG köpt från denna sida.
Vi köpte en ovanmarkpool för ca 17000 och beställde i sambande med detta en Poolpump (värme) som skulle levereras i första halvan av Maj (ännu ej sett röken av den).
Poolen lyckades DSV slarva bort och det tog lång tid innan jag lyckades övertyga Outl1 om att detta inte låg på mitt ansvar och att de skulle skicka en ny Pool till mej och sedan lösa sitt problem med sin speditör. ( ingen kompensation erbjöds) jag hade hyrt in företag för att markbereda med mera , men fick bara till svar att sådant skall man aldrig göra innan poolen kommit... Så att lita på en sida när det står, finns i lager skickas inom 3 arbetsdagar kan man INTE göra, ej heller lita på att de följer upp sina leveranser eller åtgärdar fel så snart de dykt upp. Löften om återkopplingar som aldrig skedde.
Nu till pumpen... i samband med att vi beställde denna frågade vi om kunde lita på den estimerade lev. tiden och man sa att detta skulle INTE va några problem. Vi beställde 2 v minst före sista orderdatum för att säkra vår leverans. När vi nu kontaktade Outl1 och meddelade att vi nu är i ANDRA halvan av Maj och att man inte ens hört av sig med en uppdatering / anledning till varför man ej levererat i FÖRSTA halvan som man lovat, fick vi till svar att det var olyckligt och att det troligen blir första veckan i Juni... kompensation? NIX sånt sysslar man inte med på förbokningar...men att låsa pengarna på KLARNA och ha bra oderstatus i sin bokföring det har man inga problem med.
FUKTANSVÄRT DÅLIGT från start till upplopp... kommer vi i mål?? tveksamt.
Ja man var mycket snabba med att be oss avbeställa...kan detta vara ett tecken på att man sålt FLER enheter än man har påväg in??? HÖGST TROLIGT!
Tillägg: jag blev kontaktad och man skulle göra allt för att fixa detta enligt representant från OUTL1. När jag återkoppla idag får jag svaret att kanske du kan få besked torsdag/fredag... detta är så sjukt dåligt skött så jag finner snart inga ord.
Hur detta företag beter sig är anmärkningsvärt, man skyller STÄNDIGT ifrån sig och tar NOLL ansvar för sitt extremt dåliga flödesschema.
SÄLJ INTE MER ÄN NI KLARAR LEVERERA!
Första halvan av MAJ är inte ANDRA halvan av JUNI