Parkia KB

1.3

9 omdömen om Parkia KB

Anita H
Skrev om Parkia KB

Fick en parkeringsbot fast uthyraren sade att man kunde stå gratis på alla platser den dagen eftersom vår förening hade abonnerat lokalen. Skrev till Parkia om detta och fick svar ett par dagar senare att kontrollavgiften makulerats. Smidigt hanterat.

Tryggsam
4.4/5 i betyg av 1227 omdömen 4.4 av 1227 omdömen

Tjänsten är värdefull, det är tryggt och säkert, underbart.

Samer Matti F Samer Matti F
Stephan H
Skrev om Parkia KB

Ett fullständigt värdelöst företag,de skulle köra över sina egna utan att blinka,jag vet för jag har jobbat där och nu blivit utsatt för dem, håll er undan dem och ta fotobevis på allting.

Jo V
Skrev om Parkia KB

Blivit lovad återbetalning av felaktig bot för 5 månader sen, men trots flertalet kontakter via telefon och mail, där man varje gång lovar betalning kommande vecka, så har ingen återbetalning gjorts. Skämmigt att någon anlitar ett "företag" som detta.

Tvedbergs Lås
4.9/5 i betyg av 119 omdömen 4.9 av 119 omdömen

Snabb kontakt och dito hjälp av en glad, självständigt pysslande låssmed som gjorde allting precis som önskat mitt i pågående snöstorm. (Ja,

H
Skrev om Parkia KB

Fick en böter när jag helt kort var uppe och lastade av saker inne på min väns innegård i Uppsala. Noteringen gällde 12 minuter och jag stod inte i vägen för någon. Hur de ens hann hitta mig där och ge mig böter får mig och undra om någon stått och spionerat eftersom bilen inte ens kunde ses från gatan. Gjorde lite research på Parkia KB som, förutom att det verkar högst oseriöst (telefontider mellan 13-16 och en mejladress med swipnet.se på slutet som något hittepåföretag, samt att flera vittnat om otroligt otrevligt bemötande...

Dzurzuk W
Skrev om Parkia KB

idiotiska företag, dem kan böta vem som helst....utan orsak

Lasse L
Skrev om Parkia KB

Håller med Daniel H.om Parkia.Fick 2 falska böter då parkerat på min nya P-plats på brf. Djäknen-ursäkt efter 1 mån trots att skickat kopia av avtalet direkt.Försöker bluffa m. falska böter. Dessutom 2 st företag med samma namn-det ena med F-skatt,det andra utan.Undrar om dem fifflar mellan dessa 2 allteftersom det passar skattemässigt? Fick kämpa genom polisanmälan,brev till Tingsrätten,egna blogg-mm. rättskämparaktioner för att få rätt (ursäkt och avskrivning av bluff fakturor).Undrar varför brf Djäknen använder deras oprofessionella tjänster?

Daniel H
Skrev om Parkia KB

Parkia KB är ett skojarföretag. Deras parkeringsvakter bär ej uniform och kör privata bilar. De har systematisk förvirrande och motstridig information på deras parkeringsplatser för att man ska parkera fel, sedan bötfäller de. Det värsta är dock att de helt ignorerar dig om du bestrider parkeringsböterna. De skickar dig till inkasso oavsett. Därför finns bara en rekommendation: UNDVIK ALLA PARKERINGAR SOM BEVAKAS AV PARKIA!

loffe c
Skrev om Parkia KB

bötfäller trots betald avgift, hotar med tingsrätten om man har några invändnignar.

mora t
Skrev om Parkia KB

AMATÖRT Icke yrkesmässig utövare Dilettant AMATÖRT Icke yrkesmässig utövare Dilettant AMATÖRT Icke yrkesmässig utövare Dilettant AMATÖRT Icke yrkesmässig utövare Dilettant