Paydrive
1.1 i betyg av av
17 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag17 omdömen om Paydrive
-
skrev om Paydrive
Undvik som pesten!
Blev pålurad en försäkring från Paydrive via en bilhandlare. Det såg OK ut, skulle räcka i 3 månader och sedan försäkrade säljaren att Paydrive skulle höra av sig med ett nytt avtal beroende på hur jag kört och att jag då enkelt kunde välja att avsluta.
Tre månader senare. Fick aldrig något meddelande utan istället dök en ny faktura upp. Efter 3,5 timme (!!!!) i telefonkö kom jag äntligen fram till kundtjänst som sa "Men du har ju precis skrivit på för ett år till". Ingen bekräftelse via mail eller post hade kommit utan det skulle tydligen finnas något meddelande inne på paydrive's hemsida.
Jag sa att jag skulle bestrida fakturan och inte betala och då kunde kundtjänst säga upp försäkringen som tur var... Får hoppas att allt går igenom nu.
Fruktansvärt oseriöst bolag. Det var dessutom dyrare än mitt gamla försäkringsbolag. -
skrev om Paydrive
Oseriöst företag! Jag sålde min bil för 3 månader sedan till Riddermark men Paydrive fortsätter fakturera mig för sin försäkring och de svarar inte på varken mail eller telefon eller meddelande i Mina Sidor. I 3 månader har jag väntat på svar från dem, nu bestrider jag 3 fakturor. Välj ej Paydrive !!
-
skrev om Paydrive
Jag satt i telefonkö 4 timmar och 20 minuter, att jag kom längre fram i kör berodde inte på att dom svarade utan att batterit tog slut eller att kunderna gav upp till slut. Det var 55 st före mej i kön 11,30 klockan 16,00 var det 2 st före mej, dom svarade aldrig.
Det värsta bluffarna jag kommit i kontakt med. -
skrev om Paydrive
Blufföretag - och detta blir lite mer klart nör man undersöker var VDn har ”jobbat” tidigare - på Allra😡
Någon som minns bluffen med våra premiepensionspengar för några år sedan?
Nu har han och hans ledning kapat detta företag som ju funkade alldeles utmärkt när Telia stod som ägare. Telia har blivit förda bakom ljuset.
Affärsiden verkar vara att göra det väldigt lätt att teckna en försäkring men sen omöjligt att säga upp densamma.
Jag har anmält Paydrive till Konsumentverket idag - till vad nytta detta kan ha.🤬
C-G Taube -
skrev om Paydrive
Otroligt oseriösa,
Höjer premien från 350kr till 1900kr i månaden på en volvo xc60 med ca 50 körda mil i månaden och medelar inte detta.
Går i praktiken inte att ringa dom för att kunna säga upp försäkringen. Ringer man så säger dom på telefonsvararen att det inte finns några fler tider för dagen att kontakta dom.
Uppmanar alla som har vart i kontakt med detta oseriösa företag att anmäla dom till ARN. -
skrev om Paydrive
Värdelös support, går inte att komma fram på telefon - "Ring nästa vardag" när man ringer på en vardag.
Att det bara går att säga upp abonnemanget via telefon - och att ni inte svarar i telefon, kan ju inte vara godkänt någonstans. Katastrof. -
skrev om Paydrive
Den Paydrive boxen räknade mina körda mil helt fel: ungefär 10 gånger mer än den riktiga siffrorna. När jag ringde berättade kundtjänst att deras tekniska personal skulle undersöka problemet. Men de ringde aldrig tillbaka. Sådan här repeterade flera gången, tills jag sade upp mig efter tre månader. Det kostade mig mycket pengar och tid.
-
skrev om Paydrive
De är riktiga skojare och lurar de som försäkrar sig hos dem. De ändrar villkoren i försäkringen utan att du får någon information om det. Har nu försökt komma in kontakt med dem sedan flera veckor för att avsluta försäkringen hos dem utan att lyckas. Jag har nu suttat i telefonkö i över tre timmar som sedan bara avslutas med att de inte kan ta emot samtal och att man ska ringa igen nästa vardag. Deras krav för att avsluta försäkring är att man ska ringa utan möjlighet att komma i kontakt med dem. HELT BEDRÖVLIGT!
-
skrev om Paydrive
VARNING för Paydrive.
Du får ingen svar på mejl.
De skickar fakturor fast man inte valt deras tjänster.
Bara att bestrida, följ bara konsumentverkets anvisningar om hur man bestrider faktura. -
skrev om Paydrive
Paydrive är ett i riktigt oseriöst företag som jag avråder alla från att anlita. Anledningarna är flera:
- Min premie för vår XC60 har ökat från ca 600kr/ mån till 1700kr/mån utan att det har motiverats och trots att jag kör "Supersäkert" och färre mil än tidigare. Företaget har av någon anledning höjt det fasta dygnspriset till över 40 kr/mån från tidigare 7 kr/dygn.
Jag kör mindre och enligt Paydrive väldigt säkert, men min premie har ändå tredubblats.
- När jag vill prata med Paydrive ringer jag kundtjänst men har inte kommit fram till någon på mer än en månad nu. De svarar helt enkelt inte alls, och de motiverar det med att de har många sjuka just nu.
- På mail svarar de efter flera dagar eller veckor. -
skrev om Paydrive
Om det gick att sätta lägre skulle jag göra det. Ville avsluta försäkringen igår via kundservice (orkar inte ens förklara varför mer än att det här är ett blufföretag numera) och fick först svaret att de har ändrat villkoren och att min försäkringsperiod sträcker sig till maj 2023. Jag skulle alltså behöva vänta sju månader innan jag blir fri. Jag undrar när denna förändring har skett och när de har informerat om det. Får svaret att det har skickats ut. Efter att ha ifrågasatt detta ändrar sig killen plötsligt och säger att han kan säga upp försäkringen från nästa dag?! När jag lagt på kollar jag min mail och hittar absolut ingen information alls om några nya villkor, kan inte logga in på hemsidan (om det beror på att de avslutat mig på bara fem minuter är oklart) och när jag läser deras avtalsvillkor (från 2021) på hemsidan så hittar jag ingenting om att försäkringsperioden är på ett år. Dagen efter har jag fortfarande inte fått någon bekräftelse på min uppsägning så jag ringer igen, precis som dagen innan är det flera timmars väntetid. Sen när de ringer upp förklarar en nonchalant kille att det verkar vara något fel på min mail. För det ska ha skickats ut en bekräftelse på uppsägningen och även de nya villkoren. Men han frågar inte efter eller bekräftar om han har rätt mailadress? Jag påpekar att det inte står något om ett årsperioden i avtalsvillkoren på hemsidan och får först svaret att det kan se olika ut beroende på när man tecknat sig…. jag svarar att jag haft dem sedan 2018… då blir svaret att han inte kan något om det, att det är så mycket text och att han bara sitter på kundtjänst och att det INTE står det motsatta iallafall. Alltså att det INTE står att man får sätta ett år som period?! Va? Så okunnigt så man baxnar. Plus att vem ska man då prata med gällande avtalsvillkor om inte kundtjänst? Det här har blivit ett stort skämt, välj absolut inte det här företaget! Jag har dessutom fortfarande inte fått någon bekräftelse på uppsägningen.
-
skrev om Paydrive
DET ÄR FRUKTANSVÄRT & SCAM!!!
Snälla köp inte!!!
När jag upptäckte att det var en bluff försökte jag stoppa försäkringen, men jag tvingades betala i 3 månader och då höjde priset från 153kr fast avgift till 428kr och 0,9/mil till 6,39/mil. -
skrev om Paydrive
Sorgligt dåligt Paydrive, detta duger inte längre. Funderar du på att bli kund? Bli INTE det!
Om jag kunde ge lägre betyg än 1 skulle jag göra det med glädje. Jag har varit nöjd kund sedan 2017, men det senaste året har allt utvecklats till en katastrof. Dosan slutade fungera utan att jag fick något meddelande om det. Kundtjänst som svarar på mail fyra månader senare. Debiteringar som plötsligt är mycket högre än någonsin tidigare. Ringer man på dagtid blir man uppringd på kvällstid av ett gäng personer som inte har tillgång till systemet och inte kan göra annat än boka in samtal en annan dag.
Nu har jag fått nog och ville säga upp min försäkring, ringde kl 16.30 (eftersom man skall ringa före 17.00) fick ett meddelande om att jag blir uppringd kl 19. En trevlig ung man ringde mycket riktigt upp och har INGEN behörighet att ta emot min uppsägning. Istället kan han boka in mig att bli uppringd på tisdag nästa vecka kl13!!!!!!!!!!!!!! Jag krävde att få en bekräftelse på mail som jag kan svara på, men vägrar behöva passa ett samtal om 6 dagar. Nu har jag fått nog. Passa er mycket noga för att bli kund i detta företag som gått från bra till sorgligt dåligt!
Paydrive säger själva att de nu satsar hårt på kundtjänsten, men det de har gjort är att anställa personer som ringer tillbaka på kvällstid och bokar in samtal till en annan dag. De har nämligen ingen behörighet i systemet och kan inte själva utföra något. Helt meningslöst! -
skrev om Paydrive
Fruktansvärt dåligt företag.
Ingen vet vad den andra gör och det är omöjligt att få tag i någon som vet något.
Har försökt att ringa och säga upp mitt avtal flera gånger, men en röst på telefonsvararen säger att de inte har möjlighet att besvara mitt samtal idag.
Jag läste att företaget blivit börsnoterat i dagarna, hoppas verkligen ingen luras att investera sina pengar i detta blufföretag.
Med deras metoder lär dom gå i konkurs innan årsskiftet. -
skrev om Paydrive
Kundtjänst svarar inte, inte ens på sina ordinarie öppettider. Jag ångrade mitt köp av försäkring hos dem, väl inom angiven tid, men har väntat i över två veckor på återkoppling. Det här är ett oseriöst företag.
-
skrev om Paydrive
Jag var mycket nära att teckna ny försäkring eftersom jag gillade idén med premie beroende av körstil.
Observera då att efter 3 månader tillkommer 117 kr/månad i fast avgift vilket i mitt fall betyder ett helt års körsträcka! Detta framkommer i steg två när man lägger in sina uppgifter. -
skrev om Paydrive
Vilken bluff.
Först försökte jag med min privata Beetle, för gammal.
Sen försökte jag med mitt företags Dodge, där dom skulle ha lika mycket på 2 månader (1840, mån) som jag har idag hos Länsförsäkringar Blekinge. OCKER!!
Ska tilläggas att jag har ca. 500 000 tusen skadelösa mil, (fem hundra tusen mil), såväl i bolag som privat.