Postnord AB
1.1 i betyg av av
147 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag147 omdömen om Postnord AB
-
skrev om Postnord AB
Har haft 4 paket denna månaden som skulle levereras till brevlåda alt dörr, men inte ett enda har gjort det, har fått notiser om att det inte gick leverera, trots att jag vart hemma de tider Postnord påstår sig har försökt leverera. Pratat med kundtjänst och ingen vet något. Paket har kommit bort och Postnord tar inget ansvar i det utan hänvisar att reklamera till avsändaren. Ena paketet tog flera dagar att tillslut lämnas hos ombud, trots att jag betalt för leverans till dörr och var hemma när det "inte gick leverera" att man som brevbärare inte reder ut att varken ringa på en telefon eller dörrklocka får ju mig djupt ororad över hur fan man fått körkort.
Att man sköter ett företag såhär uruselt och fortfarande får fortsätta är för mig helt ofattbart. Hade någon skött en restaurang på samma vis hade den fått slå igen inom en vecka..
Postnord måste gå till historien som det absolut sämsta företag som någonsin existerat, undrar vad det är för folk som jobbar där, känns som att kriterierna för en anställning är att vara kass, inte bry sig om något och vara totalt ovillig att jobba. -
skrev om Postnord AB
1) Man får meddelande från sändaren i UK att brevbäraren har kommit till dörren men vi har inte varit hemma så paketet har inte levererats. Inget SMS, inget brev. Försändelsens ID fungerar inte i appen så man funderar över om kollit har tagits hand om av annat företag.
2) Man söker och söker hos andra utan resultat tills man kommer på att ställa en fråga på Google och då dyker det upp en tredje parts app som påstår sig ha koll på alla försändelser. Fantastiskt nog så hittar den appen hela historiken med exakt samma ID. Ja, det är PostNord.
3) Där står det också att PostNord påstår sig ha skickat "Notification" både 3 dagar innan och samma dag som denna kommentar. Men ingen har sett något.
4) Så man ringer upp PostNord... igen... till en telefonsvarare som alla andra företag, okej. Man får en fråga, om man är privat eller ringer från företag och sedan är det tyst. Man väntar på att få välja en siffra men det händer inget. Då upptäcker man att man får kanske säga något.
5) Man gör det och den kända rösten kommer med att alla är upptagna så man får vänta. Sedan får man ingen tidsuppskattning utan får bara vänta och hoppas att man någon gång får svar.
6) När man väl får svar från kära och duktiga kundtjänst får man läsa upp numret och det visar sig att det har stått fel hela tiden, en '0' istället för bokstaven 'O'. PostNords app har därför inte hittat medan den tredje parts appen gjorde det på samma felaktiga kod.
7) Plus att det inte har kommit något meddelande i PostNords app om att man har fått ett paket. Utan det hittas först när man slår in den rätta koden.
8) Efter samtalet skulle man lämna omdöme. Men hur man än knappar så blir det fel och rösten säger något i typ med att jag inte uppfattar det, försök igen. Och systemet ger upp efter några försök och samtalet avslutas.
Som erfaren kundtjänsteman och professionell testare av både datorsystem och annat säger jag att detta system inte ens är värt en etta... 0.5 som max!
Skärp er!!!
Vi är så klart tacksamma för att ni håller kostnaderna nere för era kunder men till vilket pris? Kundtjänsten var hjälpsam, tack. De förtjänar en 5:a så klart. Tänk åtminstone på dem! -
skrev om Postnord AB
Får ett importpaket från China, där VAT är betalat via Företaget. Men då har säljaren missat att markera paketet för det. Så nu ska jag betala ytterligare 101 kr, då jag redan betalat 90 kr i VAT... Driver ni? Är det jag som ska ta straffet för något någon annan gjorde? Och jag har ju screenshot på allt, bevis på VAT ändå nekar ni. Skam företag! Kundservice är också helt värdelöst.
-
skrev om Postnord AB
Helt fantastiskt att någon klarar av att jobba på postnords kundtjänst. tycker verkligen synd om den personalen.
Min leverans som skulle kommit i fredags mellan 16-22 uteblev helt utan avisering varför.
De vet dessutom inte varför den inte blev levererad...
Hade ett annat pkt som aviserades skulle komma i lördags. Tog mindre än en timme att få ett nytt sms som sa vi kan inte leverera paketet. Så nu är det påväg till ombud.
Har faktiskt bara haft 9 paket av 8 sedan i november som kommit fram som de ska.
Finns möjligheten att välja annan leverantör av era paket gör det.
Personalen i kundtjänst är artiga men allt annat än serviceminded, men det kan jag förstå med tanke på den bristande kvalitet på leveranser av paket. -
skrev om Postnord AB
Jag gjorde en beställning 21 januari som skulle levererats hem till mig 24 januari mellan 17:00 och 22:00. Kl 22:15 den 24 januari får jag ett SMS där det står att paketet inte kunde levereras.
Dagen efter får jag ett SMS med ett nytt levereransdatum-torsdag 26 januari mellan 17:00 och 22:00. Kl 18:45 får jag ett SMS om att mitt paket finns att hämta på POSTNORD LANDVETTER. Detta trots att jag betalat för hemleverans.
Jag ringer supporten som inte kunde svara på någon av mina frågor men jag får ett nytt leveransdatum nästföljande dag, fredag 27 januari mellan 10:00 och 14:00.
Fredag 27 januari kommer men inte mitt paket. Jag ringer supporten. Hon kunde inte se att det gjorts någon notering om leverans 10:00-14:00 och säger att hon kan erbjuda mig leverans 30/1. Vid det här laget är jag riktigt irriterad och kräver att få mitt paket levererat idag. Jag behövde få det levererat i tisdag, jag måste ha det levererat idag.
Efter mycket om och men så ordnade supporten levererans senare samma dag (17:00-22:00).
Det är nu lördag kväll och jag har fortfarande inte fått mitt paket. När jag försöker spåra paketet står det att ”paketet kommer levereras torsdag 26 januari mellan 17:00 och 22:00”. Återigen, nu är det lördag 28 januari.
Jag förstår faktiskt inte hur svårt det ska vara. Ingen verkar ha någon koll på någonting på det här företaget. Bedrövligt och totalt oacceptabelt! -
skrev om Postnord AB
Alltid alltid problem med Postnord. Vill du ha försenade leveranser, fellevererade paket,, borttappade paket, osv - då är absolut Postnord något för dig.
Fan vad jag hatar dem. -
skrev om Postnord AB
Varning!! använd inte Postnord.
Helt värdelös företag, vet inte ens var jag ska börja och klaga, nästan inget fungerat och de är för fyrkantiga, olika informations ges och ber om att bara vänta medans de har tappat bort paketet.
Inget kan sitt jobb i det här företaget! det ges felaktig och oriktiga information om leveransen! så skamligt!
Nu står jag här som har betalat en massa för ett paket som Postnord har slarvat bort! de kan inte ens spåra vem som var den sista som hade paketet.
paketet hade levererats till paketbox ställe, men luckan på deras paketbox gick inte att öppna, jag ringde kundservice, de kunde inte ens felanmäla för att nån ska åka dit för att fixa paketboxen som tydligen är tekniskt fel på. -
skrev om Postnord AB
Helt värdelös företag, vet inte ens var jag ska börja och klaga, nästan inget fungerat och de är för fyrkantiga, i en tid då man kan använda e-legetimation till allt kan man inte ens legitimera sig på dera rekomenderade brev. SVerige borde sluta ha denna företag som huvud leverand företag, de är inte statliga längre och det finns flera bättre transport företag än denna värdelösa företag!
-
skrev om Postnord AB
Ett paket skulle ha leverats för en vecka sedan. Lastades inte ens. Beställde nu leverans nästa dag. Paketet kunde inte levereras fastän vi var hemma och hade beställt kontakfri leverans. Därefter åkte paketet runt i två dagar och under den tiden kunde inte någon omleverans beställas - fastän jag hade fått ett mejl att just göra det genom kundtjänsten. Timmar i telefonkö i onödan. Torsdag kväll kunde jag äntligen beställa en imleverans till lördag via kundtjänsten - i appen finns inte den möjligheten längre. Återigen ingen leverans trots vi var hemma och trots kontaktfri leverans och trots lapp på för dörr. Ingen uppdatering i appen, inget mejl, inget telefonsamtal.
-
skrev om Postnord AB
Jag säljer mycket online och använder mig av Skicka lätt / förbetalt frakt.
Tycker att det är brist i en köpt tjänst att ingen kollar paketets vikt när man lämnar in paket som man betalt online i förväg. Sedan blir det svårt för mig som kund att bevisa att jag köpt rätt frakt. Hände mig igår att jag skickade ett paket vikt 500 gr, då kom ett edterkrav från Postnord på 70 kr extra för de vägde paketet till 3 kg. Jag bad adressaten kolla vikten på paketet när hon tog emot det. Vikt 500 gr. Undrar hur Postnord fick detta till 3 kg. Jag skickade ett litet paket med en mindre sak. Hur går man vidare med detta ?
En annan gång försvann en annan Spårbar försändelse efter att jag lämnat in den hos ombud. Dök upp en månad senare. Då kom den fram till adressaten. Andra gånger : Skickar Spårbart, försvinner, jag efterlyser med hjälp av Post och telestyrelsen, sedan får jag paketet tillbaka i brevlådan utan anledning. Får skicka det igen för nytt porto på 45-50 kr.
Tur att tjänsten fungerar i 95 % av fallen, men man blir riktigt besviken när det inte gör det. -
skrev om Postnord AB
Hemleverans-SMS om att paket levererats- inget paket levererat. Storleken på paketet: hade gott och väl fått plats i den tomma brevlådan. Vad håller post Nord på med? Lurar de hela Sverige?
-
skrev om Postnord AB
Sveriges sämsta transportföretag.
Postnord är i särklass det mest usla, slöaste, dåligast och sämsta transportföretag i Sverige kanske till och med i världen. Superslöa anställda som inte orkar att köra ut paket som de lovat - botten!!!
Kan ett företag bli mycket sämre än så här - jag tvivlar. -
skrev om Postnord AB
En brevduva skulle lyckas bättre. Fått meddelanden hela eftermiddagen och kvällen att jag ska få leverans efter 17. Stressar hem från jobbet. Sitter och spårar hela kvällen. Vid 22 är det fortfarande 5 stopp före mig(det var 30 någea timmar innan)
Då lägger chauffören ner arbetet och vi som väntar får inte vår utlovade leverans. Sånt slöseri med en hel kväll för oss och oerhört dålig reklam för Postnord. Förstår nu ert usla rykte..... -
skrev om Postnord AB
Köpte varor som skickades från Kina 22/10. Den 6/11 envisas skämtet postnord en uppmaning att betala avgifter till dem till fel telefon nummer... 🤔😳... post nord menade att de hade fått fel nummer av avsändaren men ett mail därifrån så visar det att de har skickat RÄTT nummer men post nord kan inte skilja på 5or o 6or 😡
Jag betalar iallafall avgifterna till post nord den 6/11.
Den 7/11 anges paketet vara klart i post nords tullavdelning.
Efter upprepade mail och telefonsamtal framkallar det att IDAG Den 16/11 att nu är paketet FÖRSVUNNET!!!! Men ingen på skitföretaget post nord har informerat mig om det 😡😡😡😡
Nu anser skit nord att JAG ska kontakta företaget i Kina så att de ska göra en reklamation 😳😳😳😳 men det är ju post nord som har tappat bort det Efter att de fick paketet i sina händer. Skit företaget post nord frånsäger sig allt ansvar.... o paketet Ja det är borta...😡😡😡😡😡😡😡😡 -
skrev om Postnord AB
Köpte en tv av NetOnNet i tisdags. Påstådd lev. tid 1-2dagar. Blev aviserad från Postnord att dom skulle komma nån gång mellan 17-22 på onsdagen. Dom kom ju givetvis inte. Men jag fick sitta hemma och glo i fem timmar. Dagen efter (torsdag) fick jag ännu en avisering om att dom skulle komma nån gång mellan 17-22. Idag fredag fick jag ännu en avisering om att jag kan hämta skiten på Postnords terminal i Årsta! WTF?! Pratade men nån tomte på Postnords kundtjänst idag och berättade att jag vill ha min tv nu. Valet jag hade var att antingen få den levererad imorgon, lördag nån gång mellan 10-16. Eller nån gång på måndag mellan 17-22. Tomten i fråga slängde dessutom luren i örat på mig.
-
skrev om Postnord AB
Akta er för att skicka med PostNord. Har idag fått en faktura från er för att ett paket jag skickade vägde 300g mer än jag angivit. För detta skall jag enligt er betala hisnande 202kr. Att betala 169kr av dessa är alltså straffavgifter och 33kr övertaxeringen. Jag kommer ALDRIG att skicka ett paket med er igen och dessa stasimetoder kan ni lägga ner omgående.
-
skrev om Postnord AB
Att jag sätter en 1.a är till och med skämmigt. Ingen kundservice och ingen hjälp.
-
skrev om Postnord AB
Urusel kundtjänst. Olika svar och fruktansvärt oengagerad
-
skrev om Postnord AB
Bristfällig kommunikation, katastrofala (läs obefintliga) tekniska system, tveksamt utfört arbete och framförallt oengagerad kundtjänst.
-
skrev om Postnord AB
Det står på PostNords spårningssida att paketet levererades till mottagarens postlåda (och klockslag). Men jag har inte fått något paket?? Jag har varit hemma hela dan och det har inte varit någon brevbärare eller postbil här och ingen har ringt på dörren. Hur kan ni registrera ett paket som levererat när det inte är levererat?! Och kundtjänst är hopplösa att få kontakt med. USCH USCH USCH
-
skrev om Postnord AB
Har väntat 9 arbetsdagar på ett brev som fortfarande inte kommit… jag menar ska det verkligen ta så långt tid för att få ett brev på under 2 kg? Jag ringer deras kundtjänst och dem säger att dem ska mejla posten där jag bor för att kolla ”noggrant” efter brevet asså jag menar komigen hur svårt är det att skicka ett fking brev?
-
skrev om Postnord AB
Väntade på avin för att hämta ut mitt körkort i flera veckor. Får sedan avin plus en påminnelse om att hämta ut brevet samma dag. Då var det för sent att hämta ut körkortet som redan hade skickats tillbaka till transportstyrelsen.
-
skrev om Postnord AB
Tappat bort halva elcykeln. En pall på 46kg. Den andra pallen låtsades dom att dom försökte leverera. Jag och min sambo var båda hemma. Dax att skrota PostNord.
-
skrev om Postnord AB
Vunnit en beanie mössa på tradera,drygt 1 vecka senare får jag meddelande om att avsändaren fått brevet tillbaka sänt till sig alltså returnerat!..säljaren bifogar en bild på försändelsen och undrar om adressen är rätt ..ja det står klart och tydligt utanpå med skrift och adressen korrekt.Vad händer på på postnord? Missnöjda anställda lr dålig omdömen personal kontroll vid ansyällningarna+ en chef som gömmer sig nånstans ned skyhöglön utan nåt verkligt ansvar!! Inget företag att lita på för någon:(
-
skrev om Postnord AB
Då var man drabbad för andra gången - på två veckor - av Postnords tvivelaktiga service. Första gången tog det åtta(!) dagar att få mitt lilla paket (0,5 kg) från Gävle till Stockholm! Hur kan det ta så lång tid att få det lilla paketet till en stad som ligger 1h 40 min bort med bil? Jag tänkte att det var en engångsföreteelse och gjorde en ny beställning från samma företag och nu har jag väntat i fyra dagar på ett paket som borde anlänt dagen efter beställning. Så behandlar man inte sina kunder! Brev verkar fungera ok, men paket-nej!
Skärpning Postnord! -
skrev om Postnord AB
Absolut det sämsta fraktalternativet i Sverige, de försöker gång efter gång leverera 08.30 till vår butik. Vilka butiker har öppet 08.30?
Ett företag som aldrig lyssnar på kunderna, de bryr sig varken om oss eller sitt egna resultat, för att de vet att i slutet får vi skattebetalare kompensera dem för deras förluster! -
skrev om Postnord AB
5 vardagar för att leverera spårbart till ombud,3 dagar i veddesta, 3 ggn det händer.helt förkastligt!!!
-
skrev om Postnord AB
De kan inte leverera paket villet borde vara deras kärnverksamhet, och de har en kundtjänst som man i princip inte kan komma i kontakt med. Man måste t.o.m googla för att få fram telefonnumret då det inte går att hitta genom att navigera på hemsidan.
Lägg ner Postnord -
skrev om Postnord AB
Fick remissen för ultraljud två dagar efter att jag skulle vara där. Inte så ovanligt enligt de jag skulle till. Fick en påminnelse om att hämta upp paket samma dag som paketet returnerades. Fick aldrig första brevet om uthämtning. Nu är den reggad för retur och kan inte levereras. Så de som skickade paketet måste skicka det igen. Kan man inte fullfölja sitt uppdrag har man inget existensberättigande.
-
skrev om Postnord AB
Varning för tjänsten Spårningsbart utrikes brev.
Betalt för 2 försändelser spårbart utrikes brev. De 2 separata försändelserna - 1 till en person i Asti, Italien och den andra till Rom i Italien. 2 helt olika personer och adresser. Försändelserna gick att spåra till Italien men därefter fanns bara dokumentation om det ena brevet - det till Rom som levererades.
De visade sig då att den andra försändelsen också levererades till Rom. Jag gjorde reklammation då det var extremt viktiga dokument och all leveransinformation skulle hittas på portalen. Postnord kontaktade Poste Italia och de visste inte vad som hänt och efter att Postnord skrivit om detta 10 ggr meddelar man bara att de lägger ner ärendet då de inte kommer att få något svar.
Jag ville eskalera ärendet men de bara stängde ned - så varning använd inte Postnord! -
skrev om Postnord AB
Verkligen ett totalt oseriös är företag. Kan aldrig leverera i tid eller ens fatta hur man ställer ett paket utanför dörren så man får gå och hämta ut det för att "det inte gick att leverera". Svarar ej på mail heller så glöm att kunna föra en dialog om vad som händer med paketet.
-
skrev om Postnord AB
Sämsta är postnord som postleverantör. USCH! kan de gå i konkurs?!
Fick nåt skumt (såg ut som bluffmejl) om att jag måste betala tullavgift på 75kr, aaaaldrig behövt det med någon annan postleverantör även om det varit grejer från kina. Alltid NÅGOT med Postnord! varför finns de ens? alla recensioner är ju negativa folket har visat sitt missnöje och ni vet varför!
Hade gett en 0 om jag kunde.. -
skrev om Postnord AB
PostNord - er kundservice och hantering av kunder är under all kritik. Ni skulle igår leverera ett paket till mig, ni har (förmodligen pga överbelastning) underkontrakterat en annan budfirma som kom med paketet. Paketet var tyvärr väldigt transportskadat och budfirman ville därför inte leverera det utan körde tillbaka det till er (bilder togs givetvis på det skadade emballaget).
Idag får jag sms från er om att paketet ska hämtas på ert centrallager. Jag kontaktar er och förklarar situationen, ni visar då inte ett uns av supportvilja, personen jag pratar med känner inte ens till att man underkontrakterar andra budfirmor och hänvisar till att jag själv måste komma upp till er och skicka tillbaka det söndriga paketet. Man är 100% på att ni inte har underkontrakterat någon firma för denna leverans trots att jag via samtal med er underleverantör fått detta bekräftat och de uppenbarligen även kört tillbaka paketet till er eftersom det nu finns hos er.
Vill bara klargöra här, det är ni som har ansvar för min leverans och skicket av de paket ni ska leverera, att ni har använt en 3:e part pga överbelastning är inte mitt problem som slutkund, de problem som uppstår i ert leveransflöde ansvarar ni för i ert uppdrag gentemot er ursprungskund (i det här fallet Royal Design). Er underleverantör har i det här fallet valt att köra tillbaka paketet till er pga transportskador. Hanteringen av nästa steg ska självklart hanteras via kommunikation mellan er och det företag ni underkontrakterat.
Ni försöker då istället få mig att själv kontakta er underleverantör för att reda ut er egna röra. Dvs det svar jag får av er är att ”vi använder mig veterligen inte några underleverantörer, du får därför lösa detta själv på något vis, du kan om du vill köra upp hit och betala för att skicka tillbaka paketet till Royal Design, så kanske de kan lösa det sen.”
Det här är bara otroligt pinsamt och borde inte ligga i linje med hur ett så stort och ”seriöst” företag som PostNord agerar i sina kundärenden. Ofattbart dåligt att man i detta helt enkelt fullständigt "skiter i" att hjälpa sin kund i ett ärende som orsakats av egen oaktsamhet och egentligen bara säger "lös det själv".
Att ni sedan tar bort mitt inlägg på er Facebook-sida (eller gör det icke-offentligt) och skriver till mig "kontakta vår kundtjänst istället och uppge kolli-ID" visar ju bara ytterligare hur illa ställt det är, det är ju precis det jag gjort med ovan resultat. Detta inlägg är helt enkelt en redogörelse för hur ni hanterar era kundsupportärenden som ni uppenbarligen inte vill bemöta eller vill ska ses offentligt. Att åtminstone bemöta feedback offentligt borde ju vara en självklarhet för ett bolag som utger sig för att vara seriöst. -
skrev om Postnord AB
Sämsta företaget i världen, inte bara i Sverige. Ett brev skickades från ett företag i Södertälje till mig i Huddinge den 10/3. Idag är det den 24/3 och det har fortfarande inte levererats. Eftersom det var ett brev finns inget spårningsnummer. Lägg ner blufföretaget Postnord. De är inte bättre än nätskojare och skurkar som lurar äldre människor.
-
skrev om Postnord AB
Inte bra. Stelbenta och omoderna. Konkurrenterna slår dem med hästlängder. Bara problem varje gång leverans sker med Postnord. Undvik!
-
skrev om Postnord AB
Det sämsta Svenska företaget helt klart. Dom gör inget av det essentiella för att nå ut till sina kunder angående ändringar i leveranser. Jag hade tidigare ett paket som åkte tillbaka ut ur landet för att de varken mejlar eller smsar. Nu hade jag samma sak som hände mig då jag inte var hemma och de inte mejlar och skickar ett sms. Mitt paket hann såklart bli stulet.
-
skrev om Postnord AB
Detta företag öppnar ständigt paket som ska levereras till dörren. Skyller på avsändaren trots att avsändaren aldrig haft problem med paket till andra. Postnord vägrar också dela ut brev till min brevlåda sedan över 18 månader då de helt enkelt vägrar för de vill.
Tyvärr har man ju inget fritt val när det gäller postoperatör utan man är tvingad ha dessa kriminella på Postnord AB som stjäl post, öppnar post, slänger post och öppnar paket för att sprida information på nätet om personen i fråga. Tyvärr är det inte ovanligt men ingen bryr sig heller. -
skrev om Postnord AB
Finner inga ord om hur dåligt PostNord är!
Fick betala för moms för en gåva som var under 500kr gåvan är mitt eget bok som var printad från ett land utanför EU. Print av boken är en sample. Detta är bolag är en skam! -
skrev om Postnord AB
Kartongen var öppen, någon hade brutit upp tejpen som höll paket stängt och genomsökt innehållet. Tyvärr måste jag säga att detta händer ofta hos ICA Armégatan i Solna. När min personliga assistent fick paketet överlämnat över disken anmärkte hon detta till killen som hämtade kartongen direkt på plats men han bara ryckte på axlar och sa inget. Ingen reklamation blankett överlämnade heller till assistenten. Observation angående nämna butik.
-
skrev om Postnord AB
Det finns få företag som har så här dålig service. Ett av många exempel, expressleverans från USA (Priority Mail Express). Skeppning inom USA samt till Sverige 1 vecka, intern hantering i Sverige 5+ veckor. 3 misslyckade leveranser trots jag varit hemma. Nytt försök till leverans nästa vecka. Helt otroligt dåligt!
-
skrev om Postnord AB
Postnord har sugit nästan all livskraft ur mig. Jag väljer dock att spendera mina sista ansträngningar på att skapa ett konto hos Reco bara för att få ge dem sämsta möjliga betyg. Så dåliga är de.
-
skrev om Postnord AB
Varning Varning! Jag har aldrig någonsin varit med om ett företag som misslyckas så kopiöst och dessutom på samtliga punkter. Använd absolut aldrig vare sig Postnord eller Postnords Postboxar, den sämsta tjänsten som existerar. Jag är helt ärligt glad att det börjar komma konkurrenter på marknaden så man någon gång kan sätta detta skitföretag i konkurs.
-Paketet skickas från leverantör 8/12
-Kommer till Helsingborg
-Där det sker något fel och går tillbaka till sortering i Malmö
-Som i sin tur sorterar fel paketet så det går upp till Sundsvall
-Som därefter slarvar bort paketet
-Tar kontakt med huvudkontoret och får kontakt med någon ansvarig som säger att man ska leta upp paketet och skicka det med bud.
-Ändå kommer paketet 20/12 till postboxen, då har jag redan åkt iväg inför julledighet till annat land.
-Försöker få till att någon annan hämtar upp paketet men det går inte då appen behöver vara på plats.
-Har ett datum att paketet ska hämtas upp senast 28/12, kommer hem 28/12 19:00, åker och ska hämta ut det 20:00, då har paketet redan gått tillbaka till avsändaren.
Nej detta är alltså inte ett skämt utan verklighet när man använder sig av Postnord, snart 3 veckor och man har ändå inte fått paketet.
Något liknande när jag beställa julgrejer förra året till jobbet, beställde det i början av december och fick det lagom i tid i slutet av januari!!!
Som mottagare har man ingen kontroll alls på paketet, fast jag ändå har betalt produkterna och rent formellt äger dem, det är jag som väljer Postnord och dessutom betalar för frakten, ändå skiter man fullständigt i mottagaren och man kan inte påverka något alls. Där finns ingen på postnord som har någon kontroll utav något alls och har absolut ingen koll var paketet ens befinner sig, att hämta ut på en sorteringsterminal går inte, för de vet inte ens vart det finns. Vilket annars går utan några problem både hos DHL och Schenker.
I fortsättningen väljer jag faktiskt något annat fraktsätt, även om det tar 1 vardag längre, då får jag det på 2-3 vardagar istället för att vänta 21 dagar utan att jag ens får paketet. Sista gången jag använder Postnord. -
skrev om Postnord AB
Fick paket av post nord skulle levereras till dörren dom gjorde det men ringde inte på min dörr å sa att paketet är levererat det stod utan för dörren i en timma å dom hade inte ringt på dörren så jag öppnade dörren å där var paketet vem som helst har ju kunnat ta mitt paket .skärpning post nord är det samma gamla post nord som är så urysel
-
skrev om Postnord AB
Under all kritik.
Beställt en vara med hemleverans av större nätbutik.
PostNord kontaktar mig via sms och ber mig välja en leverans dag. Sagt och gjort. Tiden sätter de själva, mellan 17-22.
Jag ser till att vara hemma för att ta emot och i postnords app står det klart och tydligt att paketet är påväg och skall levereras överenskommet datum.
PostNord håller naturligtvis inte sin del av överenskommelsen.
Jag kan tycka att det minsta de kan göra i denna situation är att skicka ett enkelt, kort sms där de meddelat att leveransen tyvärr inte kommer delas ut efter överenskommelse, sedan kan de gott erbjuda en att välja ett nytt datum. Inte ens ett sms.
Varför ska de få betalt för en tjänst som de uppenbarligen inte sköter? Det är heller inte första gången detta sker.
I appen står det att kundservice för hemleverans är öppen till 22.30 - detta är en lögn. Man får prata med en dator som ger EXAKT samma info som appen. Kundservice stänger kl 19.00 vilket datorrösten var tydlig med att tala om.
Om möjligt så välj annan leverantör. Postnord är Sveriges i särklass sämsta leverantör som ger blanka Fan i sina kunder.
Jag är den första att fira den dag återförsäljare slutar anlita dem. 0 av 10. -
skrev om Postnord AB
-10 av 5 möjliga. Naturligtvis kom inte den medicinförsändelse, som jag igår fick beskedet från Postnord skulle levereras idag. Jag har lantbrevbäring , och paketet kräver personlig kvittens. Postnords kundtjänst säger, att paketet kanske inte fick plats i brevbärarens bil just idag!? Ber mig avvakta till nästa utdelningstillfälle ,som är om två dagar. Förutom att man måste vara hemma för att ta emot det, verkar det som det inte längre går att spåra, utan det kanske har trillat ur brevbärarens bil. Märkligt! Det här är återkommande problem och ansvarig enligt Postnords hemsida är Regeringskansliet ,då Postnord AB är till 51% ägt av svenska staten. De resterande 49% ägs av danska staten. Då jag saknar rösträtt i Danmark röstar jag ,för att den svenska delen läggs ner. L'État c'est moi.
-
skrev om Postnord AB
I had paid for home delivery and my supplier was using PostNord. I got notifications that the delivery would happen on 2021-10-21 between 17.00 and 22.00 (did not book these hours myself).
At about 18.50 on the delivery date I got a notification from PostNord saying my delivery was up next. I opened my gate to facilitate for them and waited until 23.00 when I gave up and closed the gate again.
I sent an email to PostNord letting them know that I never received my delivery. The following morning I also called their customer support and asked when they were going to deliver my parcel. They said they didn't have the time to deliver that day (day after the actual delivery date!).
When I asked them why my parcel wasn't delivered and why I was getting notifications (even that my delivery was up next) one PostNord staff said my area was inaccessible (not true of course). Another staff said it wasn't delivered because the hours were wrong (the hours they themselves had booked for my delivery).
Finally (2021-10-22) I had to go myself to PostNord in Veddesta to get my parcel. The staff were being cheeky and difficult and nobody even said they were sorry. -
skrev om Postnord AB
Sveriges absolut sämsta företag. Tar 0 ansvar för sitt slarv. Alltid någon annans fel.
-
skrev om Postnord AB
Vart ska man börja. Hade beställt hemleverans av träningsredskap. Missade ett samtal från okänt nummer men ringde upp direkt visar sig vara PostNord där de uppger att det troligen var chauffören som ville förvarna att han är på väg. Väntar ca 10 min då jag får ett sms att det inte går att leverera varan. Ringer upp kundtjänsten där de kommer på att adressen är fel och att det är omöjligt att leverera till rätt adress vilken jag är folkbokförd på. Ingen vill heller ta på sig att det blivit fel adress vilken är snarlik men det står ”gatan” istället för ”vägen” vilket är ganska uppenbart att man inte skriver om man bor på adressen.
Får ett sms någon dag senare att hämta kollit på en terminal. Väl där visar det sig att det blivit fel och att kollit ligger på en annan terminal. Några dagar senare får jag nytt sms och åker till den nya terminalen. Bemöts där otrevligt av personal då jag råkar stå på fel parkeringsplats och när jag ska hämta ut kollit är personen irriterad och anklagande uppger att det är flera kollin. Jag förstår inte vad jag har med det att göra och har svårt att förstå varför personen är otrevlig. Uppger att jag inte vet något mer än att jag gjort en beställning på nätet. Får tre kollin. Väl hemma visar det sig att det skulle vara fyra kollin. Ringer support som bekräftar detta och uppger att att jag kommer få ett sms när sista kollit kommit.
Jag förklarar alla turer och att jag förväntar mig att de ska köra ut sista kollit till min hemadress vilket jag betalat för från början. Personen går med på detta.
Nu ska jag vänta på ett sms och när det kommer ska ringa support för att få till hemleverans. Vi får se hur detta kommer att gå.. Jag är högst tveksam!
+ svarar snabbt på supporten.
- Finns inga rutiner för hur sms ska skickas
Omöjligt att leverera till annan adress även om personen är folkbokförd på denna. Det kan handla om en siffra eller bokstav som blivit fel.. hela hemkörningen blir då inställd.
Inga rutiner att rätta till när något blivit fel. Företaget skulle förslagsvis kunna erbjuda gratis hemkörning när det blivit fel. Då skulle det finnas incitament att skapa bättre rutiner.
Jag hoppas att PostNord jobbar på och har genuint intresse att blir bättre men de har lååååååååång väg att gå.
Uppdatering 14/9
Ringer åter då inget sms skickat och inget paket levererats. Nu visar det sig att det sista kollit är på väg tillbaka till avsändaren. Personen uppger att hans kollega sagt fel och att de inte tänker göra något åt saken utan hänvisar mig till att kontakta avsändaren.
Här med lägger jag ner några ytterligare försök att få de saker jag beställde en gång i tiden. -
skrev om Postnord AB
Hemleverans ska betyda hemleverans. Flera gånger nu under Corona har PostNord struntat i att leverera eftersom paketet inte går ner i brevlådan. De gör sig inte besväret att ringa på dörren för att leverera, utan skickar det till utlämningsställe istället. Det känns grymt onödigt att de ska vara utanför mitt hus med mitt paket men inte bry sig om att kolla om nån är hemma, vilket många är pga Coronan... Idag fick jag sms om att paketet inte kunde levereras även fast brevbäraren inte ens varit här än idag. När jag själv var brevbärare för 10 år sen ringde vi alltid på om det inte gick att leverera. Urusel service idag och en trist attityd mot kunderna.
-
skrev om Postnord AB
Makalöst dåligt!
Jag skickade ett paket i retur till det företag jag köpt det från. Efter att inte hört något på nära fyra veckor fick jag en avi från ett utdelningsställe tre mil från hemmet (där företaget finns) att jag hade ett paket att hämta. Då där också fanns ett försändelse-id kollade jag i postnord-appen vad som stod där. Det visar sig att paketet har åkt 15(!) enkelresor mellan Uppsala där jag lämnade in det, och sorteringen i Veddesta. Den sextonde resan hamnade det i Rosersberg där företaget finns. Förklaringen de har givit är att företaget inte hämtat ut paketet, att det var fel på retursedeln och att jag nu själv måste hämta ut det. På retursedeln stod adresser både från avsändare och till mottagare klart och tydligt utskrivna.
Mailkontakten med postnord har bara resulterat i "Goddag yxskaft"-svar, och ingen tillstymmelse till lösning på problemet. Jag får nu alltså åka till Rosersberg, hämta paketet och själv lämna in det på företaget 3 km bort från där jag hämtar det, då företaget inte har rätt att hämta ut det eftersom det står i mitt namn.
Paketet har alltså färdats 90 mil i onödan för att postnord inte bemödat sig med att läsa innantill på retursedeln och förlitat sig på ett automatiserat system som uppenbarligen inte fungerar. Nu var det förhållandevis lågt värde på varan, och jag kan ta mig till platsen där paketet finns och lämna det själv, vilket i sig är absurt.
Vad som hade hänt om det handlat om ett större värde, och om företaget legat på en ort längre bort vill jag inte tänka på. På frågan om vad som skulle hända om jag inte hämtade paketet, svarade postnord, att paketet skulle fortsätta sin resa mellan Uppsala och Veddesta i all oändlighet....