Alla kategorier Administration Stockholms län Solna Postnord AB

Terminalvägen 24, 171 73 Solna — Visa karta

Läs vad 25 kunder tycker om Postnord AB

• mikael d
    mikael d skrev om Postnord AB
    Dom skickade tillbaka mitt paket från Kina samma dag det kom, samtidigt som det stod att paketet inte hade kommit än. Hände inte bara mig utan en hel laddning med paket från just Kina.
    Paketet var menat som en julklapp och tog 1 för att komma hit.
    Hur kommer det sig att ni bara blir sämre för varje år istället för bättre?
    Folk är så missnöjda med er service så ni borde skämmas! Läs mer
  • Alex W
    Alex W skrev om Postnord AB
    Ett skämt och ett riktigt pajasföretag. Väldigt dyrt att skicka med med tanke på hur dåligt sändningen hanteras. Är det nåt viktigt du ska skicka som måste komma fram så skulle jag absolut avråda från att skicka det med Postnord. De är ett sån enormt slarv. De har hänt som exempel att de "glömt" att komma och hämta upp paket tre dagar i rad trotts att jag bokat hämtning och ring två gånger och påmint och sagt att de inte hämtat. Läs mer
  • Moien E
    Moien E skrev om Postnord AB
    Postnord är riktigt uselt statlig bolag!

Jag köpte en kameraobjektiv från Cyberphoto på 12 månaders räntefri avbetalning via Svea Ekonomi.
    Första faktura/ brev dök aldrig upp i mitt brevlåda, men det visade sig att posten har levererat brevet till en Livsmedelsbutik i samma byggnad där jag bor!

Andra fakturan kom aldrig, då kontaktade jag Svea och ifrågasatt dom om vart är min faktura?
    Svaret var att dom har skickat fakturan per brev, i och med att betalning av fakturan var 5 dagar försenat, då ändras räntefri villkoren till 19,5% årsränta.

Vad ska jag göra nu? enligt postnord skadestånd eller ersättning utge till (Rek. brev och spårbar paket).

Det måste finnas ett alternative till Postnord.
    Jag är en av de drabbade som tog konsekvenser för Postnords fel, jag är helt säker att det finns så många svenskar som har hamnat hos inkasso eller kronofogden på grund av Postnord har slarva bort deras brev.

Jag är besviken och Jag tycker att en demonstration måste ordnas mot Postnord...... Läs mer
  • J K
    J K skrev om Postnord AB
    Skandal. Postnord markerar mitt paket som "levererat" men jag har inte tagit emot det. Nu säger de att jag måste kontakta avsändaren (som är i utlandet i detta fallet), och att de måste reklamera försändelsen. De säger att de inte kan se vem som kvitterat ut paketet????
    Någon på Postnord har alltså stulit paketet och sedan så måste jag reklamera mot avsändaren i utlandet. ALDRIG MERA POSTNORD!!!! Horribelt företag! Läs mer
  • N
    N skrev om Postnord AB
    2ggr har vi bokat tid för hemkörning för ett och samma paket.
    2ggr har Postnord struntat i att köra ut den till oss (Vi har varit hemma båda dagarna under hela tiden).
    De kan INTE lösa så att paketet levereras samma dag (Det är fredag idag och vi behövde paketet innan helgen).
    Utan vi får boka en ny hemkörning för nästa vecka (Varför ska man göra det då de ändå inte dyker upp? och varför ska vi sitta hemma och vänta igen när det är deras misstag?)
    De kan INTE betala för taxi-resan om vi själva hämtar paketet (vi har inte bil, det är därför vi vill ha hemkörning).
    De kan INTE kompensera för deras misstag på något annat sätt.
    Med andra ord, de kan INTE sköta sitt arbete och de kan INTE hjälpa till fast det är deras MISSTAG Läs mer
  • Jimmy
    Jimmy skrev om Postnord AB
    De lyckades tappa bort ett rekommenderat brev under transport från postombudet och sorteringsterminalen. Flera veckor senare och otaliga telefonsamtal kommer det fram att de stängt ärendet och slutat leta efter brevet som fortfarande är borttappat. Problemet är bara att de även tappat bort svaret där de berättar att brevet är permanent borta. Läs mer
  • Christina H
    Christina H skrev om Postnord AB
    Kan man lämna en 0:a? I sådant fall skulle jag vilja göra det. Läs mer
  • Adam A
    Adam A skrev om Postnord AB
    Riktigt uselt. Paket försvinner, man får ingen avi. Har du tur har dom spelat basket med ditt paket och inte bowling. Läs mer
  • Kim S
    Djävla idioter! Lägg ner skit bolaget!!!!!!!! Läs mer
  • Janet A
    Janet A skrev om Postnord AB
    Värsta storföretaget någonsin
    Skulle inte rekommendera någon att använda det Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Postnord AB
    Fick ett avi från Postnord i brevlådan som informerade om att jag hade ett större kuvär att hämta på Konsum, bra tänkte jag, äntligen. När jag skulle hämta försändelsen så sa de bara att det var försenat, ok,,,, men varför i hela friden delar man då ut ett avi som talar om att försändelsen finns för upphämtning ?? Detta har nu pågått i ett antal dagar och Konsum som agerar postombud kan bara om och om informera att försändelsen är försenad och ej spårbar. Ringt kundtjänst på postnord men kommer ej fram, lämnar nr att de ska ringa upp, men icke. Sanslöst illa skött företag !!! Fattar inte hur det kan vara så j-la svårt att leverera paket ? Läs mer
  • Greta G
    Greta G skrev om Postnord AB
    FAN VILKET SKIT JOBB NI GÖR PÅ POSTNORD ....får mina räkningar 2 v för sent så man får påminnelse Läs mer
  • Martin F
    Martin F skrev om Postnord AB
    Jag försöker få mina leverantörer att välja ett annat fraktalternativ (paket) då postnord 9 ggr av 10 ger mig ca 1 timmes merjobb. Jag har mailat och pratat med dem säkert 10 ggr och alltid med trevlig ton. Det slutar på samma sätt varje gång, en ursäkt och att de naturligtvis skall se över problemet. Jag har slutligen gett upp och försöker i den mån det går att utesluta postnord i mitt dagliga jobb. Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Postnord AB
    Post försvinner, endast 50 % av A-post kommer fram dagen efter, 5 % av post kommer efter fler än 3 vardagar. Post är öppnad på ett sätt som syns beror på stöldförsök. Över hälften av julkorten kom i januari, några inte alls (postade 16/12).

När stora brev ska levereras, kör inte postbilen in och tutar, utan åker bara förbi och lägger en lapp i lådan att de tutat men ingen var hemma. Fast vi stod i fönstret och såg det.

När Postnord sköter tull och moms på import, får man räkna med 2 månader försenad leverans. Efter att de fått alla uppgifter tar det veckor innan de skickar iväg varan, om alls (har väntat flera månader nu på senaste). Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Postnord AB
    Tänkte berätta om hur PostMord har hanterat mig som kund...

Jag beställde ett paket från Rumänien den 15 Januari, som skulle skickas till Bratislava, Slovakien. De passerade igenom Bratislava 23tim efter att de blev skickat från första anhalt.

Frakten var beräknad till 1-2 dagar. Så kollade först efter 3e dagen vart mitt paket befann sig. Neufarhn? Kontaktade då DPD(De var skickat med EMS Express) Fick inget svar förrän efter 2 dagar, då befann sig paketet i Hamburg, eller ja de hade skickats ut från deras terminal mot Sverige???
    De hänvisade till PostMord. Kontaktade dem och leverantören för att fråga vad de sysslade med.
    Leverantören svarade "de var underligt, vi ska kolla upp de"
    PostMord svarade efter 2 dygn att de står fel postnummer på paketet och därför har de skickats vidare inom landet.

Företaget jag bestältt från printar orders digitalt så de som står på paketet är vad jag skriver i adress fältet, dubbel kollade, jodå jag har skrivit rätt Namn, adress och LAND.

Men Postmord skriver att de ska rätta till felet och skicka paketet till mig(inget fel på paketet, kollat!) Den 25 Januari börjar bli smått irreterad så kontaktar dem igen, de skriver de ska återkomma när de har ny info. Kollar tracking då är mitt paket i UMEÅ!?

Får svar ifrån PostMord att de ska ordna med frakten till Slovakien, och att de ska kontakta DPD med, så de kan uppdatera sina system(vilket de redan gjort för länge sen).

22.01.2016 paketet når PostmMords terminal Malmö

25.01.2016 Paketet når Umeå

29.01.2016 Januari, paketet ligger fortfarande i Umeå, ingen uppdatering från PostMord, skriver igen, får inget svar....

02.02.2016 Februari får jag svar från postMord,

"Tack för din e-post.
    Jag kan se att ditt paket har kommit fram till Skelleftweå idag och att vi har korrigerat postnummret.
    Skulle inte paket få någon ny scanning underdagen är det bra om du ringer in till oss på telefonnummer 0771- 33 33 10 så att vi kan hjälpa dig vidare över telefon."

Skellefteå?! De har nu skickat paketet ÄNNU längre norrut, efter att ha legat stilla 8 dagar i Umeå i deras ansvar!

10.02.2016 Skickar PostMord paketet vidare mot "rätt destination" enligt dem själva....

12.02.2016 Paketet är äntligen i Bratislava - Delas paketet ut till mig, NEJ för Postmord har satt avsändar adressen som mottagare haha

18.02.2016 Paketet levererat till avsändaren...

17 dagar tog de alltså för PostMord att korrigera ett fel som inte existerade till att skapa ett fel som inte fanns.

Jag bor inte ens i Sverige och ändå ska jag drabbas av deras inkompetens, helt otroligt! Läs mer
  • Linda H
    Linda H skrev om Postnord AB
    Trasiga brev med hälften av innehållet borta, både från mig till kund och från leverantör till mig= INGEN ERSÄTTNING
    de tycker att man ska välja spårbart för 70kr. Brev som aldrig kommer fram, VAR TAR DE VÄGEN????
    Brev som kommer fram kan ta en vecka eller t.o.m längre tid att komma fram. VAR tar det stopp på vägen??
    USELT bemötande när man klagar...... Läs mer
  • Pia Valkyria W
    Pia Valkyria W skrev om Postnord AB
    Uselt o dåligt, brev försvinner, brev öppnas o töms på innehållet o tomma kuvert kommer fram :( På ca 6 månader har jag blivit av med vad jag vet 6 olika försändelser, kan vara flera. Numera kan man inte lita på att post kommer fram dagen efter, om det överhuvudtaget når adressaten så kan det vara flera veckor försenat. Jag betalar porto o frankerar efter portotabellen, då ska även Postnord göra sin del. kundtjänsten hänvisar till att man ska skicka spårbart, tycker det är magstark att man ska behöva rekommendera julkort eller vanliga brev. Dålig hänvisning. Kundtjänst har flera ggr då jag kontaktat dem, lovat att återkoppla till mig via telsamtal, ännu har ingen gjort det de lovat. I julas väntade jag på ett paket, jag hade betalat 400 kr i eftersändning, ingen paketlapp dök upp förrän ett par dagar innan jul, den hade legat någonstans i nästan 2 veckor??? jag hade en dag på mig att hämta ut mitt paket. Försökte via kundtjänst få att paketet skulle ligga ett extra dygn phga att jag bor långt från utlämningstället, men icke det var skickat som vanligt brev, så då kunde de inte hjälpa mig. Fy säjer jag bara :( Tomma kuvert som kommer, vart har innehållet tagit vägen?? Postnord har uppenbarligen tjuvar bland sina anställda. Skämmes ta mig fan!!! Läs mer
  • Bodil A
    Bodil A skrev om Postnord AB
    Brev som aldrig kommer fram, brev som tömts på sitt innehåll, postens påsar som skurits upp och tejpats igen om inget av värde hittats. Post som kommer fram 4 -5 dagar efter avsändandet, otrevlig supportpersonal som bara ignorerar det faktum att man betalar för dessa tjänster. Läs mer
  • Kristin W
    Kristin W skrev om Postnord AB
    Förvunnen post, personal på utlämningsställen som skamset rekommenderar en att skicka spårbart för att det annars kan saker försvinna, post som hamnar hos grannen, post som öppnats, paket som hanteras extremt ovarsamt etc etc. Läs mer
  • Jesse S
    Jesse S skrev om Postnord AB
    Två paket som var öppnade och rätt så fint öppnade också.

Inte visste jag att det stog någonstans att postnord har rätt att öppna paket. Inte för att jag läst det men jag börjar fundera vad fan ni håller på med. Läs mer
  • Johan P
    Johan P skrev om Postnord AB
    Har flyttat NÄRMARE mitt närmaste uthämtningsställe. Gissa vad som händer då? De skickar min post till ett helt annat ställe som jag måste ta buss, byta till en annan buss med 10-15 min väntetid, hämta paket, ta buss tillbaka med 10-15 min väntetid på två ställen. Istället för att hämta paket rakt över gatan så måste jag nu lägga ca en timme på att hämta varenda pyttepaket. Kundtjänst hörde inte av sig på över en vecka. Fick sedan ett standardsvar. Det här är ett skämtföretag. Läs mer
  • P-e F
    P-e F skrev om Postnord AB
    2 av 3 paket kom före avtalad tid. 1 paket har inte dykt upp än.

1 timma har gått åt att sitta i postnords telefonväxel. Vid ett tillfälle svarade en trevlig kille som vidarekopplade mig så jag fick fortsätta höra "vi hoppas kunna hjälpa dig" till samtalet bröts och kundservice telefontid tog slut.

Så här långt har ni eldat upp 3 timmar av mitt liv och jag har ännu inte fått mitt paket. Inte heller vet jag när/om paketet kan komma.

Jag fortsätter räkna timmarna imorgon.

Fortsättning följer:
    http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&xslURL=%2Fxsl%2Fpactrack%2Fstandard.xsl&kolliid=073942910032234742 Läs mer
    P-e F gillar detta
  • Tomas R
    Tomas R skrev om Postnord AB
    Bor i Småland, jönköpings kommun. Saknar en leverans med VVS-saker (stora saker) som leverantören skickat för över en månad sedan. Post nord kan inte ens spåra paketet. Detta har nu skickats med ett annat bolag och det kom fram punktligt.

Nu har en faktura från skånska byggvaror försvunnit som skickades den 18e juni med förfallodag den 28e juni. Har nu, den 3 juli mailat skånska byggvaror och bett dem skicka fakturan via e-post. Bedrövligt dåligt. vill tyvärr inte ens ge dem betyget 1... men sämre finns inte som alternativ.

/Tomas Läs mer
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Postnord AB
    Tar betalt för hempaket som de sedan vägrar leverera om man inte är arbetslös eller pensionär som kan sitta hemma en hel dag och vänta på posten.

Världens sämsta företag. Läs mer