Fruktansvärd upplevelse med Postnord. Jag väntade på en leverans som skulle levereras den 5/12. När leveransfönstret passerat kontaktade jag deras kundtjänst och frågade när deras medarbetare skulle dyka upp. Fick till svar att mitt paket aldrig följt med från deras lager och att de skulle återkomma när jag kunde boka in en ny dag/tid för leverans. Jag förklarade att endast morgondagen var spelbar pga en utlandsresa, alt. om det gick bra för dem att låta varan stå på deras lager i 7 dagar tills dess att vi åter kommit hem...
Postnord AB
256 omdömen om Postnord AB
Dom kan nästan aldrig leverera i tid, eller hela paket. Har själv inte möjlighet att hämta mina paket så hemleverans är tyvärr mitt enda val. Ibland måste jag ta ledigt från jobbet för att dom inte kunde leverera på bestämd dag, helt värdelöst. Ofta är paket punkterade, helt trasiga och mosade, då klagar postgubben varje gång att avsändarna inte packar bra, jo tjena! Och vanliga brev som räkningar osv är ibland helt försvunna, har kollat upp det och de är postnord som tappar bort dom.
Gav dom full beskrivning plus mobil nummer och Mail står 3 meter från dörren får SMS att de knackat och inte fått svar så jag får hämta ut hos ombud om några dagar. Slappa slöa och helt kass är PostNord har aldrig haft problem med andra företag. Kommer aldrig anlita detta bolag igen.
PostNord påstår att porten var låst och dem försökt nå mig 21:38 utan svar och kunde därför inte levera. Man ska inte in i ngn port och jag stod utanför dörren med telefonen i handen 21:30-21:42 när smset kom. Lögnare! Både privat och i jobbet har jag vid många tillfällen fått uppleva pornords katastrofala service. Rent skräp. ANVÄND ALDRIG!!! Betala hellre mer till annan transportör.
Var i kontakt med Posten Kundservice. Jag kan förstå att mitt ärende inte går att lösa, men att hänvisa till att det gick ut ett brev i januari där de genomförde en prishöjning från 2600 kr till 7600 kr. Fel av mig, och smällen jag får ta. Men bedrövligt bemötande, med spydighet och självgodhet jag inte mött på länge. Glatt hänvisar till villkoren om uppsägningstid som alltid finns att läsa, och hade jag gjort det hade jag inte fått fakturan. Och sen talade han om att vi betalade utan reaktion förra året för en tjänst vi...
Jag har ingen portkod till min port. Däremot porttelefon varför ringer ni inte upp på den så paketet kan levereras ? Nej.. istället så skickas paketet vidare till närmaste utlämningsställe...! Dåligt !
Sämsta företaget någonsin. Både för privatpersoner och företag. Hanterar paketen oförsiktigt och när de väl gjort sönder paketen så är det i princip omöjligt både för företag och privatpersoner att få tillbaka någon kompensation. Då de har monopol på frakter här i Sverige så kan de bete sig som de vill. Man borde utesluta detta företag och använda sig av andra företag inom branschen som både är mer tillmötesgående och humana.
Ett paket lev till dörren närmast utgång där det passera otroligt mycke mäniskor = att paketet blev snodd. Har anmält detta men blev avskriven att dom inget fel har gjort.Nu får jag betala för en vara som posten har gjort fel. Postnord är den STÖRSTA H........E Som finns
Skulle få paket med hemleverans Skrev mitt tel nr samt portkod. Ändå får jag meddelande att dom inte kan leverera för porten va låst och att det inte gick att nå mig??? Har inget missat samtal samt att dom fått portkod. Ringer kundtjänst som då ringer chaufför flera ggr men får inget svar så nu får jag ta mig till ett ombud för att hämta. Fanns ju en anledning varför jag beställde med hemleverans.
Helt inkompetenta de har slarvat bort två paket inom kort tid från tyskland och chaufförerna bara ljuger att de försökt kontakta vid utkörning 😡😡😡😡😡😡
Tyvärr är ni fortfarande amatörer. Du vet inte hur du ska leverera och det är vad du gör det är roligt
Katastrof, blir aviserad att paketet ska komma mellan 09-17. Gör mig anträffbar och befinner mig 3 minuter bort från min hemadress då det är svårt att ta ledigt i 9 timmar. Blivit lovad avisering men får plötsligt att sms att de varit hemma men att jag inte varit anträffbar. Omöjligt att få kontakt med chaffören och kommer få en ny avisering tidigast om 2 dagar. Kommer göra allt i fortsättningen för att slippa dem.. Dom hatar uppenbarligen sina kunder.
Först svarar de inte i chatten fastän de skriver att de ska. Sen när jag äntligen får tag på dem så vägrar de hjälpa till. Mitt husnummer i beställningen är fel- med en siffra- och de säger då att de inte kan ändra adressen och att paketet kommer komma fel. Jag är enda personen som heter som jag och de kan inte skicka paketet rätt? Det visar även att de har tydligen fel på sina system eftersom såna här misstag aldrig var ett problem innan PostNord tog över. Men det var mitt misstag att välja dom och inte någon av de andra leverantörerna.
PostNord har en uppgift: att leverera brev och paket i tid. Uppenbarligen för svårt för dem. Är nog lika bra att lägga ner detta statliga skitbolag.
postnords lantbrevbärare vill inte ta med sig brev å paket!! Det är ju deras arbersbetskrivning å ändå gnäller dom !! Dom säljer frakt på nätet men vill inte ta med paketet å lantbrevbärar turen!!! Ska jag som kund gå eller cykla 2mil för att lämna det på ca??? skäms på er!!!
Skulle få en leverans 12/8 mellan 12-16. Tittar på appen strax före 16 då står det att chauffören ringt mej 14.52 men har inga missade samtal. Kontaktar supporten men han har inget bra svar vem chauffören ringt, kommer överens om en ny utkörning 13/8 efter 15, men hör ingenting, ringer supporten igen men där finns ingen notering om en ny utkörning. Får överväga att avboka köpet. Lessnar på ett sådant skitföretag.
Fruktansvärt dåligt. Hade detta varit ett företag som alla andra så hade de fått lägga ner för länge sedan. Skrämmande att de får hålla på. Väntar fortfarande på mitt paket som skulle levereras hem för 24h sedan. Kundtjänst har ingen aning om var paketet är. När jag bråkat med personen som sitter på kundtjänst i en halvtimme så får han ur sig att paketet vist hade gått sönder och det paketeras om, därför är det försenat. Då frågar jag hur de tänker kompensera mig för detta. Men det är inget som han kunde hjälpa mig med....
Leveransen skulle ske idag, 2024-08-12, 09.00-15.00 De hade ringt när jag var i duschen. Försökte ringa tillbaka och fick ingen kontakt. Försökte igen och det visade sig att de kontaktar/ringer två stationer innan de har anlänt till leveranspunkten. Svarar man inte av någon anledning, ha varit i duschen eller dyl., så är det kört. Hade ingen aning om vad postnord har för kontaktregler, och nu i efterhand berättar de om vad som gäller.!!! Ringt nu och pratat med dem och velat och är beredd att ta dubbla kostnader för...
Postnord försöker leverera ett utkörningspaket utan att meddela i förväg om leveransdag och tid, dyker bara upp och meddelar att de ej fick tag i mig, sedan tog det flera samtal och mejl över flera dagar för att ordna med ny leverans. Skrämmande amatörmässigt!!
Deras paketboxar är riktigt dåliga. De tar inget ansvar när väl ditt paket är lagt i boxen. efter det är det du som kund som står för risken. Deras rekommendation för att inte få fel i leveransen att att använda deras ombud istället. tänk på det om du skickar privata saker.
Leveransen skulle komma idag mellan 17:00-22:00 och 17:02 får jag sms om att man har försökt leverera utan framgång då portkoden inte stämde! 1. Jag bor i hus och har inte ens angett portkod! 2. Skrev en notering i leverans bekräftelsen att dem kunde ringa vid frågor och angav mitt telefonnummer! 3. Jag var hemma sedan 15:30! Helt oacceptabelt och kommer undvika i framtiden att välja PostNord som leverantör, under all kritik! Och detta är inte första gången, därav denna recension!!
Hade leverans igår men de kom inte de har ej heller hört av sig om ett nytt leveransdatum
Beställde 6 fönster med hemleverans via PostNord. Valde att jag ville bli kontaktad via telefon innan leverans så jag själv skulle kunna köra hem från mitt jobb o ta emot leveransen (jobbar 5 min ifrån min bostad). Dock var min sambo hemma hela tiden utifall att jag inte skulle kunna komma hem pga av jobbet. Jag har själv mkt kundsamtal via mitt arbete och oftast viktiga sådana så jag kan inte bara avbryta dem när jag har en kund på linjen. Jag ser att jag bli uppringd av PostNord men kan inte avsluta pågående samtal. Jag...
Otroligt dåligt hanterat vid reklamationer. Betalar inte ut vad varan är värd fast paketet är borttappat. Varken Tradera eller Postnord tar något som helst ansvar i frågan och vet knappt vad som gäller utan skyller på varandra. Skicka inget genom Tradera eller Postnord för då går du istället back på pengarna och blir utan vara.
Köper spårbart när jag skickar iväg ett paket som såklart försvinner någonstans på vägen. Får ingen information när jag spårar paketet??? Det står att det lämnat ombudet men inte vart det hamnat? Ingen idé att betal för spårning då varken kundtjänst eller appen kan spåra något ändå. Det gärningen ens att ringa till godsterminalen? Förra gången jag skickade paket snurrade det runt i Sverige i 6 månader innan det slutligen kom åter till mig? Köp inte spårningsbart då det är totalt Värdelöst och lurendrejeri. Sen har dom så...
Väntade ett paket. Det stod på appen att det skulle komma mellan 20.35-21.35. Vi väntade utanför från 20.20 men ingen kom. Sen såg vi på att appen att pakete kunde inte levereras 20.34 för att porten var stängd och att mottagaren kunde inte nås. Vi såg ingen person som kom den tiden och att vi har inte blivit kontaktad. Riktigt uselt POSTNORD 😡😡😡😡
PostNord har satt i system att påstå och kräva betalning för förtullning av gåvor som understiger 600:- som sänds från utlandet i små paket emellan privatperson . Man påstår lögnaktigt att varan är belagd med restriktioner tex. Obs detta gäller inte Kina försändelser utan försändelser där fraktkostnaderna är mycket höga redan.
Amatörer levererar ej i tid . Men dom tycker dom är jättebra.
Använda INTE Postnord för era leveranser. Återigen levererar de inte till dörren, utan till ett utlämningsställe. De ljuger konsekvent. När jag bokade min leverans blev jag lovad att paketet skulle levereras direkt till min dörr. Detta visade sig vara en ren lögn. Istället måste jag hämta på en utlämningsplats på andra sidan stan. När jag kontaktade kundtjänst om detta fick jag endast undvikande svar och ingen hjälp alls. Det kan tilläggas att detta händer aldrig med DHL, UPS eller Schenker.
Trasiga paket, borttappade paket, leveranser som ibland tar över en månad på sig att komma fram, och när man begär ersättning för paket som de skadat får man nej och så skyller de på att jag som avsändare packat för dåligt, fast det finns bildbevis. Paketet har tydligt blivit påkört! Helt värdelöst!!
Märkligt att detta företag överlever. Har kämpat i 4 månader med att få hem kompletterande delar till ett kök. Första försöket - PostNord levererar 4 totalt demolerade kollin. Vi vägrar ta emot. Leverantör skickar ny leverans. Andra försöket - PostNord levererar 2 kollin, 2 st spårlöst borta. Leverantör skickar ny leverans. Tredje försöket -PostNord levererar 1 kolli med försäkran om att det andra går på en annan bil och kommer snart. Inget miljötänk. Fint väder och vi är hemma i trädgården hela kvällen. Pling - PostNord...
Har skickat ett kuvert utomlands, som har kommit bort. Postnord hävdar att dom utfört sitt åtagande och skyller på norska posten. Man får leta och göra allt själv. Typiskt! Lägg ner Postnord!
Upptäckte precis att deras förfrankerade blå påsar hux flux blivit 2-3 cm mindre och rymmer inte ens ett A4 brev.....Vad har dom tänkt att man ska skicka i dom där ? Småspik ? Spricker i sidorna och taskigt lim vid öppningen. Obrukbara helt enkelt... Varför göra något sämre som redan är dåligt....samlar dom på skitomdömen ?
Beställt utemöbler med hemleverans som skickades i 2 kollin. Första kom fram, det andra kom till ett utlämningsställe 11 mil hemifrån. Efter 4 samtal med över 3 timmars telefonkö returneras paketet till leverantören, trots att jag förlängt tiden. Fick behålla det paketet jag fått och leverantören skickar en helt ny beställning. Behövde åka akut till tandläkaren och skickar i appen att jag hämtar på terminalen 2 timmar innan det kommit till terminalen. MEN, chauffören skriver att jag vägrat ta emot paketet för att 5 minuter...
Postnord gått från uselt tiil superbt! Sällan några bekymmer numera, vilket har fått mig att välja dom när tillfälle ges.
Ytterligare en väntan mellan kl. 10.00 till 17.00 och inget paket har kommit. Tror de på PostNord att vi inte har annat för oss än att vänta på paket som inte kommer. Nej, nu är det sluthandlat på nätet där PostNord anväds som distributör.
Systematiska bedrägerier. Leverar inte, vilket är tjänsten de säljer. Påstår ofta att man inte har varit anträffbar vid tillfällen då jag vet att de inte ens har varit på gatan. Borde bli föremål för rättsvårdande myndigheter. Dessutom gravt underbemannad kundservice. 80 före en i telefonkö är det vanliga en ordinär förmiddag. Jag skäms över Sverige.
Postmord håller inte längre. Jag är så trött på att få vänta 2 veckor innan paketet kommer fram. PostMord är en kriminell verksamhet och jag är fortfarande sjukt imponerad att postmord fortfarande får jobb....
Postnord är f.n i mej totalt värdelösa. Dom klarar inte att dela ut post varje dag (skyller på kostnad) samtidigt som deras ledning tjänar storkovan. Hur kan svenska folket acceptera ett sådant företag. Normalt sett hade alla bojkottat ett sådant företag eller lagt ner det. Om ett företag inte har "råd" att fullfölja sina åttaganden så skall dom inte bedriva någon verksamhet.
Sista gången jag väljer Postnord som leveransalternativ! Får bekräftelse att paketet jag beställt har levererats.. till någon annans brevlåda, 8km bort dessutom! Ringer kundservice som är allt annat än tillmötesgående! Riktigt otrevlig och dryg person fick man prata med som bara kunde hänvisa mig till företaget jag beställt mina varor ifrån trots att det är postnord som gjort fel! Ingen ursäkt, ingenting!
Skickar hemleveran till utlämningsställe 1 mil bort pga fel på egna utrustningen. Osäkrare företaget som bara säger att de aldrig ger några garantier. Undvik om behöver det som skickas för postnord gör vad som helst och hävdar att de har rätt!
PostNord är värdelöst. Ett paket som var väldigt efterlängtat och behövdes vara framme idag skickades med en dags marginal för att vara på säkra sidan och skulle således vara framme som igår. Vad händer då; PostNord skickar paketet till fel utlämningsställe. Istället för att kontrollera med mig om jag kan hämta paketet där, vilket bara är 1km ifrån rätt butik, så skickas paketet tillbaka. När jag kontaktar kundservice och ber att få hämta paketet var det än är, blir svaret Går Ej, men paketet kommer imorgon. När jag...
Beställde en spis som kom tidigare än planerat. Frågade om dom kunde hjälpa min fru att ta ner den 3 trappsteg till våran dörr. Pga min fru har ryggproblem och jag var på jobbet.Svaret var nej vi ställer den utanför eran port. Så fick åkt 3 timmar tidigare från jobbet och förlora mina timmar på arbetet och hjälpa min fru in med spisen. De står leverans till dörr. Vi bor väl inte i porten
Nästan obeskrivligt dåligt. Väntade nästan hela dagen på mitt paket och chauffören orkar inte ringa mig för att bli insläppt i huset. Nu har paketet gått tillbaka till terminalen och ny tid bokas efter helgen. Timtals väntetid i telefon för att nå PostNord som vet nada....
Är sjuk och har svårt att gå.Beställer därför det mesta från nätet och beställer när det går hemleverans till postlåda. Minst en gång i veckan hamnar mina paket till ombud och inte hem.Jag har klagat över 1 års tid men inget hjälper.Jag måste ta färdtjänst till ombud,kostar 86,- och sedan tillbaks med kostnad på 86 och färdtjänst regel är att det måste vara halvtimme mellan körningarna.Hämta ett paket kostar mig 172 kronor och mellan 30 och 40 minuters väntetid hos ombud
oduglig, men kanske vad man kan förvänta sig av dem.
Behöver kontakta kundtjänsten. Suttit i tel hur länge som helst. Ingen anvisning om hur länge man får vänta, ingen emailadress. Så irriterande. Struntar de totalt i kunderna?
Absolut det sämsta företag genom tiderna, väntar på en gitarr som min musikbutik har beställt hem till mig, dom väntar 4 paket ifrån post nord idag, när dom kom så levererades bara 2 paket, dom konfronterade PostNord mannen, då sa han att ja då lär jag åka tillbaka till terminalen och leta efter dom andra 2 jättestora paketen. Vilken j…a stjärna, tror tamefan att alla är analfabeter på detta skit företag, lägg ner PostNord och låt något annat fraktföretag ta över som kan sitt arbete. Den dagen PostNord lägger ner sitt...
Nu har jag tröttnat. Chauffören gick inte ens ur bilen men orkade tydligen sms:a att jag inte var anträffbar så nu får jag betala 120:- för att få mitt paket hemlevererat. Kommer ALDRIG mer beställa från företag som anlitar PostNord. Är skitförbannad. Dessutom var ett kolli trasigt så 14 kg hundmat for omkring i lådan. Hällde allt i en sopsäck, vem fan orkar sitta i den telefonkön mer än 1 gång/dag.
Väntar på paket och ser postnords budbil utanför min port med varningsblinkers igång. Så förväntansfull som jag är kör budet iväg 10 minuter senare utan att ens varit utanför bilen. Satt budet och spelade patiens? Halvtimmen senare får jag meddelandet att paketet inte gick att leverera. Trots angiven adress, telefonnummer och portkod gjordes inget försök att kontakta mig. Får meddelandet att paketet hämtas på angivet utlämningsställe. Går dit dagen efter och inget paket då heller. Ringer kundtjänst och 60 personer före mig i kö. Irriterad.