Jag köpte рå butik ECOAWEAR .9maj klockan 12:33 fick jag sms att min levers är levererat till min dorr..Jag ringde till sin fru.Hon öppnade dörren fins ingen paket.fru gick på alla våningen i trapphuset där fins inte ochså.Sen efter jobbet jag laddade postnord app där jag ser på bilder att dorren är rakt fram öppnas till höger sidan fins matta locka på betong -skor och min paket bredvid dorren.Jag bor på höger fins min dorr öppnas tll vänster sidan Jag ringde direkt till post nord Jag gav mitt ordernummer, han tittade...
Postnord AB - Solna
289 omdömen om Postnord AB - Solna
För ett paket jag beställt från Tyskland ger Postnord mig valet att hämta ut i paketbox eller hos ombud. Jag väljer en paketbox i närheten och dagen efter får jag en avisering om att paketet finns att hämta. Väl där får jag inget val i appen för att hämta ut paketet. Kontaktar kundtjänst som säger "nej telefonnummer och mejladress saknas i paketinformationen, då går det inte att hämta ut via paketbox". Varför ger Postnord mig valet att hämta ut i paketbox när paketinformationen enligt dem själva är ofullständig?
Bad om leverans till paketbox, gick inte att leverera dit. Då skickades det till ombud, vilket i sig är ok. Dock valde föraren att leverera paket till ett ombud på andra sidan stan. Kändes orimligt, bad dem felsortera paketet och skicka den till paketboxen igen. Får till svar att det går inte, nu levererar de bara till ombud? Varför kunde de inte svara på. De sa att det skulle ta 1-2 vardagar. Efter två vardagar hörde jag av mig igen. Då har de skrivit in fel nummer, så paketet ligger kvar på första ombudet. Jag ber dem...
Nykil/ Linköping. Hade fått besked om en paketleverans 14/4 i år, 2025. Kollade hela dagen. såg inget. Mitt hus ligger vid vägs ände och mycket nära brevlådan. Nästa dag gick jag bort till min verkstad, 100 m längre in på min tomt. DÄR på baksidan av byggnaden låg paketet. Det kändes som ett intrång. Obehagligt och helt omotiverat. Postnord har snokat inne bland mina grejor. Det är andra gången det händer. Självklart går det inte att hitta någon mailadress eller telefonnummer till deras kundtjänst. Skriftlig reklamation...
Som vanligt slarvar PostNord bort paketet på deras terminal, tar dom ansvar för det, nej såklart inte, läser man mellan raderna och i deras villkor, så får man helt enkelt skylla sig själv som använde sig av Sveriges sämsta postleverantör.
Riktigt uselt !!! Under all kritik hur de hanterar vår post/paket. Jag beställer hemleverans som kommer aldrig hem ,för de skickar det till pstombud .Okej tänker jag jag går och hämtar ut.Men då får jag sms att det kan jag hämta från Hässelby fast jag bor i Rinkeby.Jag ringer Postnord då säger Nathalie på kundtjänst att hon fixar den och de skickar det till Rinkeby 14/4-2025 Men vad händer jag får den nya sms-et 18/4 att jag kan hämta ut det tom. 29/4 från Hässelby Speldosan Jaha, jag har inget annat val än att åka ditt...
Jag skulle få ett paket levererat till mig och PostNords förare ringer, jag missar samtalet precis, ringer upp DIREKT men får inget svar och några minuter senare får jag ett sms att de "inte kunde leverera" och den finns att hämta hos någon ombud. Sen får jag sms att den finns att hämta på Regeringsgatan i centrala Stockholm när jag bor i VÄSBY. Ursäkta? Sen får jag betala frakt IGEN för att få tillbaka paketet till Väsby? Är det ett skämt? INTE ok att jag ska betala dubbla frakt pga att NI inte kan göra ert jobb. Även...
Återigen så skiter de leverera paketet fast de har portkod och ska leverera till lägenhetsdörren. Detta händer varje gång postnord ska leverera, hatar verkligen företag som endast har postnord som leverantör för de är helt klart det sämsta företaget i Sverige på att vara service minded.
Hemleverans av en helpall. Väljer att jobba hemma hela dagen för att kunna ta emot leveransen. Plötsligt får jag ett sms där det står att jag inte var hemma vid leverans och att jag får åka och hämta pallen själv på ett utlämningsställe. Jag var hemma hela tiden med telefonen brevid mig och ingen har ringt eller plingat på dörren. Vi har även kamera på parkering och ytterdörr och ingen har varit där. Alltså så ljuger chafören. Vilket jäkla pajasföretag. Hade någon gjort så på ett privatägt företag så hade dom fått sparken direkt. Förtroendet för Postnord är 0 på en skala mellan 0-100.
OBS gäller kundservice De som kör hit från Torsby är fantastiska Men enl kundservice vägde mitt paket en hundsäck på 12 kg 23kg när postnord vägde. Jag skickade kopia på beställningen men de fortsatte hävda att det vägde 23 kg. Skulle då kartongen väga 11 kg?? Paketet kom idag o vägde naturligtvis 13 kg Jag var tvungen att ta emot det eftersom de hävdade att det var övet 20 kg.Det är därför jag beställer en säck åt gången för att inte behöva vara hemma
"Ditt paket kunde inte levereras då du inte var anträffbar." Så har de hållit på i flera år. Jo, jag är hemma och jag har porttelefon och mobil. Gång på gång. Många gånger ska det leveras en viss tid och jag ser att postnordbilen stannar till på vägen utanför, skickar ett sms om att jag inte är hemma, sen POOF åker iväg igen. Detta måste vara det sämsta företaget någonsin. Ingen annan speditör gör så här. Alla sköter sig fläckfritt och serviceinriktat. Vill du att dina kunder ska sluta handla hos dig? Använd dig då av Postnord som leverantör.
Två gånger gällande samma försändelse har 30 min innan utlovad leverans fått sms att försändelsen inte kan levereras. Postnord är en urusel speditör. Kommer ej anlita dem igen
Pinsamt dåligt skämt till företag! Jag hade ett paket som skulle returneras till mig från närliggande stad 5 mil bort. Under den transporten lyckades PN felsortera mitt paket x antal gånger (enligt loggen) och dessutom skicka det fram och tillbaka mellan min hemstad och ytterligare en annan stad två gånger. Denna cirkulation lyckades jag få stopp på efter ett samtal (ja, kors i taket - jag fick prata med en MÄNNISKA i telefon efter 20 minuter!). Men efter att mitt paket enligt logg nu legat i min hemstad i ytterligare...
PostNord är ett skämt. Jag gjorde ett ändringsförfogande för över en vecka sedan och var fullt medveten om att det skulle kosta, vilket jag också godkände. Men trots det har de inte gjort ett dugg för att hantera mitt ärende. De tar betalt, lovar att det ska gå snabbt, men sen händer ingenting. Jag har ringt dem flera gånger och varje gång får jag samma lögn: ‘Det tar 24 timmar, personalen som har dit ärende ska jag jobba på den nu’ Det har gått dagar, en vecka, och jag har fortfarande inte fått något svar – om jag inte...
Postnord is the worst company ever! Postnord is the worst company ever. Everytime I call them I get really badly met. Also when they have been acting wrongly they cannot excuse themselves and meet the poor client well and solve the situation! Instead they said you talk badly and hang up and tell you that you lie ti them when telling them about previous communication with them! Worst communication and worst help to the client! No servicemind at all. So when you send something do not ever ever send through Postnord!!!! Catastrofic company!
PostNord är det sämsta POST-företag jag har haft kontakt med. De undviker att ha kontakt med levande människor och vill bsara sköta allting genom: klicka här-och-där och BETALA. VD-tjänar närmare en million kr / månad. USELT företag!
Post Nord har meddelat leverans av paket till mig den 7 februari via mobilapp.Ingen leverans. Ringer samt skickar meddelande via e-post att paket saknas. Får inget vettigt svar varken med e-posten eller via telefon. PostNord vet tydligen inte varför paketet inte anlänt, som planerat den 7 februari. Frågar ännu en gång om via e-post, när paketet beräknas komma. Svar: Vi svarar inom 24 timmar. Urusel service! Vad har hänt med PostNord ? Glädjen är att lantbrevbärarna är trevliga och serviceinriktade.De gör så gott den kan.
Satt hemma och väntade på hemleverans, plötsligt kom ett sms "leverans kunde inte ske eftersom mottagaren ej gick att nå". JAG VAR HEMMA HELA TIDEN, INGEN HAR RINGT PÅ TELEFONEN ELLER PÅ DÖRREN.
Otroligt oprofessionell hantering! Suger! Över 1 veckas försening trots upprepade samtal till Postnord Beställde hemleverans av ett paket som skulle levereras av postnord, skulle kommit Fredag för en vecka sedan. Fick sms att det blivit försenat. Ringer postnord på Måndagen efter helgen, gör en ny beställning och blev informerad att det skulle komma på Tisdagen mellan 12-16, kommer inget paket. Inga sms, ingenting. Ringer postnord igen och blir informerad om att det nu kommer skickas till ett utlämningsställe som vi kommit...
Värdelös, de suger. Skicka aldrig via de eller ta emot fr de. De kan inte ens leverera ett vanlig brev i brevlådan, de säger tyvärr ditt paket får plats i brevlådan och då får du hämta den från närmaste postombud. Eller vi försökte leverera ditt paket men ingen var på plats vilket är skitsnack. Det har alltid varit någon där när påstår att de har kommit. Jävla skit.
Inkompetent kundservice. Ett skämt "vi kan inte göra någonting", gör bara allt värre
Jag kommer aldrig att beställa något via PostNord igen. Detta är andra gången de skickar mitt paket till ett ombud där jag måste ta något typ av transportmedel och lägga en halv dag på att få hem paketet! Det är ett skämt. Ändå finns de flera paketboxar i mitt område. En bara 100 meter bort!! När jag försöker ändra ombud så hamnar det i min grannstad istället?! Alltså ännu längre bort! Ringer kundtjänst som säger att de ska skicka det till ett närmare ombud men inte hört något och snart går det i retur. Ni kan glömma att...
Då var det dags igen: Postnord schabblar bort ett extremt viktigt paket (unikt samlarobjekt), så jag ringer kundtjänsten. Samtal 1: Kundtjänstmedarbetaren meddelar att terminalen i fråga är på lunch, så han kan inte nå dem. Han gör en anteckning i systemet och ber mig att ringa igen efter lunchtid, för att de ska kunna göra ett nytt försök att kontakta terminalen (de kan inte bara ringa själv efter lunch och återkomma till mig - Jag måste ta mig igenom deras "robot" på nytt, för att internkommunikation hos dem ska kunna...
Betalat för expressfrakt, paketet ligger kvar i Örebro 5 dagar. Ingen hjälp från en genomusel kundservice.
Dåligt som vanligt. Skulle få hemleverans vilket jag betalt för. Sitter och väntar på leverans på bestämd tid då jag får ett sms där det står att de inte kunnat leverera paketet då ingen varit hemma. Nonsens. Ingen har knackat på vår dörr då vi vet att leverans skall komma ( Vi har angett att vi vill ta emot paketet personligen med signatur) och INGEN kan missa när någon använder våran dörrkläpp som ger ifrån sig ett fruktansvärt ljud i hela huset. Slutsats! Ingen har varit här! Istället måste vi hämta paketet hos ett ombud...
Every time I order home delivery, I receive a message stating that I need to pick up the package myself from a location 10km away from me. Each time, I have to contact the company and ask them to deliver the package, which ends up being delayed throughout the entire process. Every time, I leave a negative review for this. It's a shame that nothing ever changes.
Fick SMS där jag skulle klicka på önskad leveranstid. Klickade i valt alternativ och skickade iväg. Två minuter senare får jag nytt SMS där det meddelas att de inte kan leverera mitt paket…. De kör sig själva i graven!
skicka julkort den 16/12 olika ställen i sverige .i kiruna fick dom korten IGÅR den 30/12 .mkt besviken ,jag var i god tid men ALLA fick olika dagar men sent .uch ! så dyra frimärken 170 kr för en karta om 10 .pia från strängnäs
Ett riktigt dåligt företag!!! De har tagit betalt för hemleverans, sedan sitter jag här och väntar timme efter timme, tills jag får ett sms att jag inte varit anträffbar?????? En ren lögn, för de har mitt telefonnummer, och telefonen fungerar, men inget samtal från PostNord. Samma sak med porttelefonen, den fungerar också. Då jag är funktionshindrad och bor i ett anpassat boende, så vill jag ha varorna till min dörr. Nu kommer PostNord att skicka paketet i retur, och jag kommer att kräva tillbaka mina pengar!! Tänk att de ljuger om sina kunder!!!!
För mig är PostNord det mesta politliga leverans företag. De flesta andra ändrar alltid i sista stund leveranstid.
Paketet kunde inte levereras ? Jag är hemma, ingen har ringt mig, eller på porttelefonen, ändå skriver ni att ni inte fått tag på mig och att jag inte är hemma samt att jag ska hämta ett riktigt tungt paket från postombud.... Så sjukt dåligt!
Ombudsleverans istället för betalt hemleverans. Bara ingen lust att åka ut på landet. Samtal med kundtjänst var hemskt. De påstodd att någon var här och att det är i GPS trackingen men de ville inte visa mig någon protokoll. Så arg man blir!
Det är ett riktigt uselt företag med en kundtjänst som inte är värd namnet och som inte klarar av sin huvuduppgift - att leverera brev och paket. De är också lurendrejare som tar betalt för hemleverans men levererar till upphämtningsställe. Informerar man om tider när man inte är hemma och kommer överens om ett annat datum, påstår de att de försökt leverera precis när man informerat att man inte är hemma. Eventuellt ringer de någon minut efter att tiden när man inte skall vara hemma har börjat. De påstår att de informerar...
Fruktansvärd upplevelse med Postnord. Jag väntade på en leverans som skulle levereras den 5/12. När leveransfönstret passerat kontaktade jag deras kundtjänst och frågade när deras medarbetare skulle dyka upp. Fick till svar att mitt paket aldrig följt med från deras lager och att de skulle återkomma när jag kunde boka in en ny dag/tid för leverans. Jag förklarade att endast morgondagen var spelbar pga en utlandsresa, alt. om det gick bra för dem att låta varan stå på deras lager i 7 dagar tills dess att vi åter kommit hem...
Dom kan nästan aldrig leverera i tid, eller hela paket. Har själv inte möjlighet att hämta mina paket så hemleverans är tyvärr mitt enda val. Ibland måste jag ta ledigt från jobbet för att dom inte kunde leverera på bestämd dag, helt värdelöst. Ofta är paket punkterade, helt trasiga och mosade, då klagar postgubben varje gång att avsändarna inte packar bra, jo tjena! Och vanliga brev som räkningar osv är ibland helt försvunna, har kollat upp det och de är postnord som tappar bort dom.
Gav dom full beskrivning plus mobil nummer och Mail står 3 meter från dörren får SMS att de knackat och inte fått svar så jag får hämta ut hos ombud om några dagar. Slappa slöa och helt kass är PostNord har aldrig haft problem med andra företag. Kommer aldrig anlita detta bolag igen.
PostNord påstår att porten var låst och dem försökt nå mig 21:38 utan svar och kunde därför inte levera. Man ska inte in i ngn port och jag stod utanför dörren med telefonen i handen 21:30-21:42 när smset kom. Lögnare! Både privat och i jobbet har jag vid många tillfällen fått uppleva pornords katastrofala service. Rent skräp. ANVÄND ALDRIG!!! Betala hellre mer till annan transportör.
Var i kontakt med Posten Kundservice. Jag kan förstå att mitt ärende inte går att lösa, men att hänvisa till att det gick ut ett brev i januari där de genomförde en prishöjning från 2600 kr till 7600 kr. Fel av mig, och smällen jag får ta. Men bedrövligt bemötande, med spydighet och självgodhet jag inte mött på länge. Glatt hänvisar till villkoren om uppsägningstid som alltid finns att läsa, och hade jag gjort det hade jag inte fått fakturan. Och sen talade han om att vi betalade utan reaktion förra året för en tjänst vi...
Jag har ingen portkod till min port. Däremot porttelefon varför ringer ni inte upp på den så paketet kan levereras ? Nej.. istället så skickas paketet vidare till närmaste utlämningsställe...! Dåligt !
Sämsta företaget någonsin. Både för privatpersoner och företag. Hanterar paketen oförsiktigt och när de väl gjort sönder paketen så är det i princip omöjligt både för företag och privatpersoner att få tillbaka någon kompensation. Då de har monopol på frakter här i Sverige så kan de bete sig som de vill. Man borde utesluta detta företag och använda sig av andra företag inom branschen som både är mer tillmötesgående och humana.
Ett paket lev till dörren närmast utgång där det passera otroligt mycke mäniskor = att paketet blev snodd. Har anmält detta men blev avskriven att dom inget fel har gjort.Nu får jag betala för en vara som posten har gjort fel. Postnord är den STÖRSTA H........E Som finns
Skulle få paket med hemleverans Skrev mitt tel nr samt portkod. Ändå får jag meddelande att dom inte kan leverera för porten va låst och att det inte gick att nå mig??? Har inget missat samtal samt att dom fått portkod. Ringer kundtjänst som då ringer chaufför flera ggr men får inget svar så nu får jag ta mig till ett ombud för att hämta. Fanns ju en anledning varför jag beställde med hemleverans.
Helt inkompetenta de har slarvat bort två paket inom kort tid från tyskland och chaufförerna bara ljuger att de försökt kontakta vid utkörning 😡😡😡😡😡😡
Tyvärr är ni fortfarande amatörer. Du vet inte hur du ska leverera och det är vad du gör det är roligt
Katastrof, blir aviserad att paketet ska komma mellan 09-17. Gör mig anträffbar och befinner mig 3 minuter bort från min hemadress då det är svårt att ta ledigt i 9 timmar. Blivit lovad avisering men får plötsligt att sms att de varit hemma men att jag inte varit anträffbar. Omöjligt att få kontakt med chaffören och kommer få en ny avisering tidigast om 2 dagar. Kommer göra allt i fortsättningen för att slippa dem.. Dom hatar uppenbarligen sina kunder.
Först svarar de inte i chatten fastän de skriver att de ska. Sen när jag äntligen får tag på dem så vägrar de hjälpa till. Mitt husnummer i beställningen är fel- med en siffra- och de säger då att de inte kan ändra adressen och att paketet kommer komma fel. Jag är enda personen som heter som jag och de kan inte skicka paketet rätt? Det visar även att de har tydligen fel på sina system eftersom såna här misstag aldrig var ett problem innan PostNord tog över. Men det var mitt misstag att välja dom och inte någon av de andra leverantörerna.
PostNord har en uppgift: att leverera brev och paket i tid. Uppenbarligen för svårt för dem. Är nog lika bra att lägga ner detta statliga skitbolag.
postnords lantbrevbärare vill inte ta med sig brev å paket!! Det är ju deras arbersbetskrivning å ändå gnäller dom !! Dom säljer frakt på nätet men vill inte ta med paketet å lantbrevbärar turen!!! Ska jag som kund gå eller cykla 2mil för att lämna det på ca??? skäms på er!!!
Skulle få en leverans 12/8 mellan 12-16. Tittar på appen strax före 16 då står det att chauffören ringt mej 14.52 men har inga missade samtal. Kontaktar supporten men han har inget bra svar vem chauffören ringt, kommer överens om en ny utkörning 13/8 efter 15, men hör ingenting, ringer supporten igen men där finns ingen notering om en ny utkörning. Får överväga att avboka köpet. Lessnar på ett sådant skitföretag.
Fruktansvärt dåligt. Hade detta varit ett företag som alla andra så hade de fått lägga ner för länge sedan. Skrämmande att de får hålla på. Väntar fortfarande på mitt paket som skulle levereras hem för 24h sedan. Kundtjänst har ingen aning om var paketet är. När jag bråkat med personen som sitter på kundtjänst i en halvtimme så får han ur sig att paketet vist hade gått sönder och det paketeras om, därför är det försenat. Då frågar jag hur de tänker kompensera mig för detta. Men det är inget som han kunde hjälpa mig med....