Rekommenderat företag 2016 - Potentia Bygg

Potentia Bygg

Steglitsvägen 55, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Företaget grundades vintern 2003 och är ett aktiebolag.
Grundidén är att utföra jobb utöver det vanliga, och jag sätter alltid kunden i centrum.
Jag tar oftast helentreprenad där jag anlitar 'mitt team' av duktiga hantverkare, målare,
rörmokare, elektriker, platsättare mf.
Samtliga hantverkare har mindre företag och är därför mer måna om resultatet.

Läs vad 44 kunder tycker om Potentia Bygg

• Johan R
    Johan R skrev om Potentia Bygg
    VI fick hjälp av Potentia Bygg att helrenovera undervåningen i vårt radhus.
    Övergripande gjordes följande:
    - Stambyte och ny dragning av avlopp
    - Flytt av vattenmätare och omdragning av vatten
    - Flytt av elcentral och omdragen el (från ojordat till jordat) i hela huset (inte bara undervåning)
    - Indragning av trådat nätverk inklusive patchpanel
    - Ny isolering av ytterväggar
    - Gjutning av golv inklusive vattenburen golvvärme i hela undervåningen
    - Platsbyte på vardagsrum och kök
    - Ny ventilationskanal för spisfläkt inklusive kanalfläkt på vinden
    - Plattsättning; hallgolv, tolettgolv och -väggar, köksvägg
    - Vägghängd toalett
    - Förberedelse för braskamin (eldsäkra skivor och isolering) på tänkt ställe
    - OSB- och gipsskivor på alla väggar
    - Montering av två nya balkongdörrar
    - Nytt tak med infällda LED-spottar
    - Platsbyggt skafferi i köket
    - Platsbyggda fönsterbrädor
    - Monering av kök och inkoppling av häll, ugn, fläkt etc.
    - Inbyggda IKEA-garderober i hallen
    - Spackling och målning i tak och på väggar
    - Golvläggning utan trösklar
    - Infällda LED-spottar i fönster

Trots att arbetet påbörjades mitt i sommaren så lyckades Potentia hålla tidsestimatet. Både i arbetstid och kalendertid.
    Eventuella problem löstes under tiden, ofta genom ett enkelt telefonsamtal.
    Vi är mycket nöjda med det utförda arbetet och anlitar gärna Potentia igen.

Eftersom vi hade löpande fakturering så kunde jag också vara med och hjälpa till i bygget så mycket jag kunde. Bl.a körde jag iväg alla rivningsmassor och var med och satte upp skivor på väggarna. Dessutom kunde jag vara med på plats och förklara exakt vart eluttag, strömbrytare, nya väggar etc. skulle placeras. Detta gjorde att vi sparade lite pengar och att vårt hem blev precis som vi ville ha det.

Det enda negativa var att vi efter någon månad fick sprickor i alla hörn och i kanterna mot taket. Men Potentia kom och fogade och målade dessa vid ett senare tillfälle utan extra kostnad.
  • Peter S
    Peter S skrev om Potentia Bygg
    Bra bemötande, mycket kunniga hantverkare som löser problem när de uppstår, bra finish på jobbet. Helrenovering av villa - golv, tak och väggar
  • Lars E
    Lars E skrev om Potentia Bygg
    Vår Brf Konstgjutaren anlitade Potentia Bygg för renoveringsarbeten i gemensamma utrymmen.
    Arbetet gällde rivning o bortforsling, rörmokeri, plattsättning, spackling o målning. Allt utfördes mycket proffsigt, städat o klart inom utlovad tid. Vi kommet att anlita Potentia Bygg fler gånger och kan givetvis rekommendera dem.
    Lars E
  • Peter G
    Peter G skrev om Potentia Bygg
    Bra bemötande, bra genomgång av projektet. Återkommande uppföljningar vilket uppskattades.
    Bra utfört arbete.
  • Johan S
    Johan S skrev om Potentia Bygg
    Jonny har gjort stora ändringar i vår bostadsrätt. Jonny och Potentia är alltid pålitliga och lyhörda för önskemål. Rekommenderas verkligen!
  • Hans-åke R
    Hans-åke R skrev om Potentia Bygg
    Vi har byggt om wc + duschrum på bottenvåning av vårt hus. Ombyggnation innebar kakel på väggar och klinker på golv, vidare att en liten bastu också byggts. Nya tvättställ, ny vägghängande WC och ny belysning såväl som elgolvvärme ingick också i projektet. Vi fick goda råd både från Kakeldesign och Potentia Bygg, vilket gör att vi är mycket nöjda med resultatet. Potentia Bygg har ansvarat för snickeri, kakelsättning, el, rörmokeri och ventilation.
  • Iggy S
    Iggy S skrev om Potentia Bygg
    Gav uppdraget att bygga en stor träaltan med inbyggd spa-pool. Supernöjda med resultatet och en smidighet genom hela projektet. Rekommenderas!!
  • Per M
    Per M skrev om Potentia Bygg
    Jag kontaktade Potentia bygg då jag behövde hjälp att platsbygga en bokhylla. Bemötandet var mycket trevligt och resultatet strålande, han var dessutom i tid! Nästa gång jag behöver en snickare är valet givet Potentia Bygg.
  • Christian D
    Christian D skrev om Potentia Bygg
    Gjorde en omfattande renovering av kök, badrum samt en hel undervåning. Potentia bygg levererade kvalitet genom hela processen med ett trevligt bemötande och pragmatiskt inställning. Renoveringen påbörjades och färdigställdes inom avtalad tidsram vilket vi värdesatte mycket högt. Rekommenderas starkt.
  • Christer
    Christer skrev om Potentia Bygg
    Vi renoverade två badrum och Jonny hittade en lösning som passade oss väldigt bra. Jobbet var bra utfört, och därför kommer vi anlita Jonny igen i vårt nästa projekt (som blir att bygga en bastu på tomten).
  • Bertil E
    Bertil E skrev om Potentia Bygg
    Golvläggning och konstuktion av platsbyggd garderob.
    Väldigt proffsig och dessutom trevlig firma att arbeta med.
    Bra att bolla idéer med och man får förslag på lösningar som man inte tänkt på.
    Framförallt så blev resultatet bra.(det blir ju ofta det när man anlitar proffs)

Tidplan och budget hölls enligt överenskommelse (blev väl tom lite billigare än offerten)

Rekomenderas helt enkelt
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Potentia Bygg
    Trevligt bemötande med god service och bred kompetens. Så vill jag beskriva detta företag som hjälpte mig hemma och på mitt kontor.
    Mvh Micke
  • Johan W
    Johan W skrev om Potentia Bygg
    Potentia levererade enligt avtal, är lätta att komma överens med och kom med bra egna idéer när vi renoverade hall och kök. Vi kommer anlita dem igen.
  • Johan K
    Johan K skrev om Potentia Bygg
    Johnny på Potentia är mycket nogrann och kundfokuserad. Han stänmer av och kollar att allt blir som man vill. Vi rekommenderar gärna Johnny och Potentia Bygg!
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Potentia Bygg
    Målning, plattsättning, snickeri
    Jättebra service, mån om kund o slutresultat
  • Daniel W
    Daniel W skrev om Potentia Bygg
    Jag totalrenoverade min lägenhet med Potentia bygg. Jag anlitade företaget efter rekommendation och blev otroligt nöjd. Allt sköttes exemplariskt, alltid i tid, alltid trevliga och viktigast av allt, ett fantastiskt snyggt och solitt resultat. Rekommenderas starkt.
  • Göran L
    Göran L skrev om Potentia Bygg
    terassbygge samt inbyggda skåp.
    Utmärkt i alla avseenden.
  • Jan H
    Jan H skrev om Potentia Bygg
    Proffsigt bemötande. Bra tips på fiffiga lösningar. Humana priser. Höll utlovade tider och hög kvalitet.
    Platsbygda bokhyllor och garderober. Kök och badrum.
    Stort tack till Jonny och hans medarbetare.
    Janne
  • Martin T
    Martin T skrev om Potentia Bygg
    Vi har under många år anlitat Potentia för större och mindre ombyggnadsarbeten och snickeriarbeten. Jonny och hans medarbetare har mycket höga kvalitetsambitioner och infriar dessa på ett fantastiskt sätt. Vi kan verkligen rekommendera Potentia!!
  • Björn M
    Björn M skrev om Potentia Bygg
    Potentia har totalrenoverat båda våra badrum nu med mycket bra slutresultat på båda.
    Vi rekommenderar definitivt Potentia till andra som vill ha hjälp med sina renoveringar
  • Paul H
    Paul H skrev om Potentia Bygg
    This is not the first time we have used Potentia/Jonny and will not be the last. On both occasions, he has custom built wardrobes for us and done a great job. We will certainly be using him and company again for other work. He communicates perfectly on what needs to be done, decisions needed and is quick to make recommendations on how to improve the look and feel of the project. Certainly one of the best people/companies we have used. Very highly recommended.
  • Anna D
    Anna D skrev om Potentia Bygg
    Vi blev rekommenderade detta företag av vänner och skulle varmt rekommendera det alla andra! Jonny och hans team duktiga hantverkare hjälpte oss att isolera och inreda ett vindsplan i vår 30-tals villa, inklusive wc. Vi är supernöjda med resultatet samt bemötandet och råden under byggtiden. Behöver vi hantverkare igen skulle vi utan tvekan anlita samma gäng!
  • Sandra A
    Sandra A skrev om Potentia Bygg
    Mycket gott hantverk och utmärkt hantering av alla moment i den tillbyggnad de gjorde i vår bostad. De är lösningsorienterade och tar ett helhetsansvar. Vi hölls väl informerade om nästa steg, kostnader och tidsplan. Vi kommer att anlita dem igen och kan varmt rekommendera Potentia Bygg!
  • Dan H
    Dan H skrev om Potentia Bygg
    Jonny och hans hantverkare har renoverat två badrum, hall och bastu hemma hos oss. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Perfekt kvalité i varje detalj och vi fick flera goda råd på vägen. Håller kontakt hela tiden så man vet när de olika momenten ska fixas. Extra viktigt när det gäller badrum då flera olika hantverkare är inblandade. När det blir dags att renovera tredje badrummet kommer vi att anlita dem igen.
  • niklas t
    niklas t skrev om Potentia Bygg
    Har anlitat Potentia Bygg flertalet tillfällen för div renoveringsprojekt av lägenheter och alltid varig mycket nöjd med resultatet. Inte det lägsta timpriset på marknaden men kvalitén är mycket bra och förmodligen landar slutpriset lägre än lågprissnickare som gör fel och behöver göra om. professionell konsultation i planering och fördigt i tid på uppskattad kostnad - dessutom håller de rent o snyggt omkring sig! uppskattas när man bor i bygget.
    2014-01-29 Potentia Bygg svarar niklas t
    Tack Niklas för din rekommendation.
    Vore kul med något nytt projekt snart;)
    Hälsa Michaela och barnen.
  • Sebastian T
    Sebastian T skrev om Potentia Bygg
    Vi lät Jonny bygga en väggfast garderob med skjutdörrar i vår hall. Vi hade inte helt klart för oss hur vi ville ha det men Jonny gav mycket goda, handfasta råd. Resultatet blev över förväntan! Kan varmt rekommenderas! Vi kommer att återkomma till Potentia med fler uppdrag.
    2014-01-29 Potentia Bygg svarar Sebastian T
    Tack Sebastian för din rekommendation.
    Alltid kul att göra gammeldagsa dörrar, får se vad nästa projekt blir.
    Hälsa familjen.
  • David W
    David W skrev om Potentia Bygg
    Vi genomförde en stor renovering av vår sekelskifteslägenhet i Stockholms innerstad. Vi fick hjälp med att bygga paneler, listverk, garderob, göra om kök, riva innertak, läggning av marmorgolv och massa annat smått. Vi är väldigt petiga och har haft dåliga erfarenheter av ombyggnationet tidigare men den här gången blev allt sjukt bra! Vi fick känslan av att kompetensen är väldigt bred och sträcker sig från att sätta upp enkla gippsväggar till byggnadsvårdsmässigt hantverk. Vi fick många tips på vägen angående hur vi skulle nå det resultat vi eftersträvade och som sagt, slutresultatet blev fantastiskt!
    2014-01-29 Potentia Bygg svarar David W
    Tack David för dina otroligt fina vitsord.
    Det var super kul att hjälpa er, speciellt när ni verkligen uppskattar det lilla extra.
    Jag gillar verkligen att bygga i gammal stil.
    Ska bli kul att se lägenheten i magasinet.
    Ses snart.
  • Malin G
    Malin G skrev om Potentia Bygg
    Vi är super nöjda med den hjälp vi fick av Johnny och hans kollega. Vi gjorde iordning bl s en källar plan med vinkällare etc. Otroligt proffsigt utfört!!!
    2014-01-29 Potentia Bygg svarar Malin G
    Hej Malin tack för din rekommendation.
    Vinkällaren blev super fin, får se om det blir en till i det nya huset.
    Hälsa Kalle och barnen.
  • Britt M
    Britt M skrev om Potentia Bygg
    Vi är mycket nöjda med utfört arbete. Framför allt uppskattade vi de egna förslag som Jonny framförde på ett bra sätt. Det kändes bra att ha Jonnys gedigna kunnande om inredningssnickerier i vårt projekt.
    2013-09-30 Potentia Bygg svarar Britt M
    Hej Britt.

Tack för dina fina ord och en ännu större tack för det fina vinet.

Hälsa Kjell.
  • Malin F
    Malin F skrev om Potentia Bygg
    Företaget utförde jobbet inom utsatt tid & budget till fullt godkänd kvalitet. Dök något upp under tiden stämde dom alltid av innan ändringar gjordes. Kan rekommenderas.
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Malin F
    Hej Malin.

Tack för ditt svar och det är alltid kul att bygga till lite extra kvadrat till kunder.
  • Petter P
    Petter P skrev om Potentia Bygg
    Proffsiga och pålitliga. Håller tiderna.
    2013-09-30 Potentia Bygg svarar Petter P
    Hej Petter.

Tack för din rekomendation, får se när vi ska ta och bygga om badrum och tvättstuga.

Hälsa Jessica och hoppas allt är bra med barnen.
  • Benke B
    Benke B skrev om Potentia Bygg
    Johnny på Potentia Bygg örn pålitlig person som håller vad han lovar. Han är oerhört noggrann och duktig att hitta lösningar. Han håller rent och snyggt efter sig, varje dag efter avslutad arbetsdag. Jag kan varmt rekommendera Potentia Bygg till det mesta inom byggnation!
    Benke Berg
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Benke B
    Hej Benke

Tack för din rekomendation och fina vitsord lite besviken på betyget;-)

Ha det bra.
  • Robert L
    Robert L skrev om Potentia Bygg
    Profisionellt företag med mycket personlighet. Man får alltid det lilla extra och jag blev supernöjd med resultatet.
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Robert L
    Hej Robert

Tack för dina fina ord, det är alltid kul att komma tillbaka och jobba hos er.

Hälsa Diana och barnen.
  • Jessica F
    Jessica F skrev om Potentia Bygg
    Vi har anlitat Potentia bygg Ab för att bla bygga en ny vägg med skjutdörrdparti. Vi är väldigt nöjda med deras insats och kan varmt rekommemdera dem samt kommer att anlita dem igen!!
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Jessica F
    Hej Jessica.

Tack för din rekomendation får se när bokhyllan blir aktuell:)

Hälsa Micke och grabbarna.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Potentia Bygg
    Bra bemötande
    Bra i leverans. Undermåligt i ekonomisk uppföljning.
    Bra med Johnny. Dock brister hos de underleverantörer som Potentiabygg anlitade
    Värdet ej i paritet med leverans då ingen ekonomisk uppföljning gjordes under arbetets gång. Kom som en kalldusch efter avslutat arbete med kostnader från underleverantör som vi trodde vi betalat för tidigare.
    Potentiabygg/Johhny bra hantverkare med stort kunnande men när Johhny får för mycket arbete blir administrationen lidande.
    Dock bra slutleverans
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Magnus W
    Hej Magnus

Tack för ditt svar, förstår känslan med kallduschen den kom för mig också.

Hoppas ni är nöjda med ert fina badrum och kök.

Hälsa Lotta
  • Ola M
    Ola M skrev om Potentia Bygg
    Precission och skicklighet. Mkt nöjd!
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Ola M
    Hej Ola

Tack för rekomendationen, får se när man får nästa tokiga och roliga idé från dig med nya huset.

Hälsa Maria och grabbarna.

Vi ses
  • Göran T
    Göran T skrev om Potentia Bygg
    Hög kvalité i genomförande.
    Svårt att läsa och följa specifikationer
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Göran T
    Hej Göran

Tack för din rekomendation, jag får väl detaljera bättre till nästa projekt.

Hälsa Ulla
  • Jonne P
    Jonne P skrev om Potentia Bygg
    Ett mer seriösare företag får man leta länge efter. Rekommenderas varmt vidare till andra.
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Jonne P
    Hej Jonne

Stort tack för dina fina ord, måste säga att det alltid är kul och komma hem och jobba hos er, speciellt när man får hjälp av dig.

Hälsa Lena och tjejerna.
  • Martin H
    Martin H skrev om Potentia Bygg
    Kompetent och otroligt duktiga.
    Löser problem !
    2013-09-30 Potentia Bygg svarar Martin H
    Hej Martin

Tack för din rekomendation, lätt att jobba till kunder som är lite händiga själva.

Hälsa Kristin och tjejerna.
  • Ralf E
    Ralf E skrev om Potentia Bygg
    Proffsiga. Pålitliga. Håller tidsscheman. Rekommenderar varmt.
    2013-09-30 Potentia Bygg svarar Ralf E
    Hej Ralf

Tack för din rekomendation och alla jobb som du ständigt ger oss, alltid kul när man får så mycket fria händer.

Hälsa Sara och självklart Winston (favorit hunden)
  • Frida H
    Frida H skrev om Potentia Bygg
    Proaktiva, professionella och håller tid och budget.
    2013-09-30 Potentia Bygg svarar Frida H
    Hej Frida

Tack för dina fina ord, det vart riktigt bra loft för Noel.

Hälsa Patrik och Noel
  • Fredric J
    Fredric J skrev om Potentia Bygg
    Mycket proffesionell service med bra kvalitet. Vi kände oss trygga genom hela byggprocessen och fick precis det resultat vi önskade oss, till beräknat pris.
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Fredric J
    Tack Fredric

Förra jobbet gick väldigt bra och ni var lätta att jobba för, får se om ni hittar något nytt projekt nu.

Hälsa Monica och barnen.
  • Lars Olof N
    Lars Olof N skrev om Potentia Bygg
    Bra resultat i slutändan inom förväntad budget. Mycket trög och trevande start.
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Lars Olof N
    Hej Lars Olof.

Tack för din rekomendation, antar att syftar på att det tog lite tid innan vi fick något svar ang takstolarna.
    När vi väl börjat gick allt fint.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Potentia Bygg
    Jonny och hans far lade nytt tak på vårt fritidshus. Jonny är pålitlig och professionell. Kan ge honom mina bästa rekommendationer.
    2013-10-01 Potentia Bygg svarar Nikola T
    Hej Nikola

Tack för din rekomendation, det var kul att få hjälpa till ute på ert fina landställe och få jobba med Dragan.

Hälsa Mamma och farmor också.

Steglitsvägen 55, 192 55 Sollentuna