Proffsbil

SOLBRÄCKEGATAN 10, 442 45 Kungälv — Visa karta

Välkommen till Proffsbil!

Är det dags att köpa ny bil? Eller funderar du på att sälja din gamla? Hos oss på Proffsbil hittar du en rad kvalitetsmärkta bilar. Du kan även värdera din bil om du är nyfiken på vad du skulle tänkas få för din bil. Med många års erfarenhet inom branschen har vi kommit att bli mycket uppskattade.

Vi har genom åren byggt upp ett stort kontaktnät inom bilbranschen. Vi importerar och exporterar bilar från våra leverantörer i hela Europa. Tveka inte att höra av dig till oss om du vill värdera din bil. Vi lovar att matcha alla seriösa bud från andra handlare.
Lör: 11:00-16:00
Sön: 12:00-15:00

Läs vad 37 kunder tycker om Proffsbil

• 2020-11-16

Aya A skrev om Proffsbil
    Fantastiskt mötande av personal, och väldigt fina tips och råd, min andra bil och fick hjälp med allt Läs mer
  • 2020-11-15

Henijad V skrev om Proffsbil
    Killarna som jag köpte bilen utav lever verkligen upp till företagsnamnet. Otroligt proffsiga och trevliga samt hade exemplariskt bemötande. Hälsningar en nöjd kund som absolut kommer att komma tillbaka. / Henijad Läs mer
  • 2020-11-04

Katherine V skrev om Proffsbil
    Jättenöjd med Proffsbil! Köpte min första bil i helgen och fick ett jättefint bemötande, det märks att kunden är viktig! Läs mer
  • Dick T

2020-11-02

Dick T skrev om Proffsbil
    Jag köpte en xc60.Mycket trevliga killar.Hade inga innan vi gick in i lokalen men blev helt nöjd ganska omgående.Mycket bra kändes kanon när vi körde i väg. Läs mer
    2020-11-02 Proffsbil svarar Dick T
    Tack för ditt förtroende, det glädjer oss att få bekräftelse på att vi gjort våra kunder nöjda och att verkligen hjälpt kunderna på bästa sätt.

Önskar dig allt gott / proffsbil
  • 2020-10-31

Fredrik L skrev om Proffsbil
    Köpte en bil . Tog lång tid med ägarbytet Läs mer
    2020-10-31 Proffsbil svarar Fredrik L
    Hej Fredrik.
    Tråkigt att det behövde bli så då vi hade problem med vårat datasystem,
    Men vi hoppas att du var nöjd med affären i I stort sätt ? :)

Mvh Simon
  • Jimmy T

2020-10-29

Jimmy T skrev om Proffsbil
    Jättebra upplevelse, allt kändes tryggt från start till mål. Supertrevlig och kunnig personal! Vid nästa bilköp kommer jag garanterat gå tills proffsbil först! Läs mer
    2020-10-29 Proffsbil svarar Jimmy T
    Tack Jimmy, det var ju tredje gången gillt vi gjorde affärer! Välkommen åter!
  • 2020-10-29

Andreas B skrev om Proffsbil
    Allt bra 👍Trevlig personal. Blev behjälpt av Randi Aziz. Alla papper ifyllda och stämplade i servicehandboken vid alla besiktningar som det skall vara vid ett bilbyte =) Läs mer
    2020-10-29 Proffsbil svarar Andreas B
    Tack Andreas för ett trevligt besök och smidig affär! Välkommen åter!
  • 2020-10-28

Jimmy J skrev om Proffsbil
    Mycket bra början till slut. Bra bemötande. Läs mer
    2020-10-29 Proffsbil svarar Jimmy J
    Tack Jimmy för en snabb och smidig affär utan krångel!
  • AMIR B

2020-10-14

AMIR B skrev om Proffsbil
    Mycket mycket nöjd! Bra service, smidigt och trevligt 👍 Läs mer
    2020-10-29 Proffsbil svarar AMIR B
    Tack Amir för förtroendet att leverera din Volvo! Välkommen åter!
  • 2020-03-17

Robert P skrev om Proffsbil
    Enkelt att göra affär och bra pris Läs mer
  • 2020-03-11

Lars J skrev om Proffsbil
    Proffsbil köpte min bil som jag har haft på annons på Blocket. Har beställt ny bil på annat håll. Blev kontaktad av Proffsbil per sms att de ville köpa min bil till ett pris som låg under mitt pris. Kom då överens per tfn om en justering uppåt. Jag var misstänksam eftersom jag inte har gjort bilaffär på det här sättet förut. Åkte dit dagen efter för att visa upp min bil. Blev mycket trevligt bemött. Kände att det här var en person jag kunde lita på . Affären gjordes snabbt upp. Betalningssättet diskuterades och jag fick ett förslag hur vi skulle hantera pengarna mig tillhanda. Det var ett upplägg som jag direkt kunde acceptera. Pengar skulle föras till mig mellan våra banker, jag kunde se att transaktionen gå iväg samtidigt som jag kunde behålla reg. beviset till dagen efter då jag kunde pengarna på mitt konto. Mycket förtroendefulle agerande från Proffsbils representant.
    Sammanfattningsvis, en bra Och snabb process utan schackrande och ett mycket fint bemötande. Jag kan verkligen rekommendera Proffsbil Läs mer
  • 2020-02-13

Cazim Z skrev om Proffsbil
    Köpte en Mercedes från företaget och det var inga konstigheter alls. Super trevlig personal som är beredda på att prata om allt. Hade inga som helst förväntningar men blev chokad över hur väl bemötta vi blev. Riktigt nöjd!!! Läs mer
  • 2020-01-31

Andreas B skrev om Proffsbil
    Gick smidigt och lätt! Rekommenderas Läs mer
  • 2020-01-20

Börje J skrev om Proffsbil
    Köpte en xc 90 .Fick ett trevligt bemötande och en positiv känsla , affären gick smidigt att genomföra. Lätta att prata med och vi skrattade en del ,vi drog alltså en del historier 🙂🙂.Jag fick som jag ville när affären gjordes upp Läs mer
  • 2020-01-18

Jonathan A skrev om Proffsbil
    Köpte personbil och fick ett bra och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-17

Petrus A skrev om Proffsbil
    Mycket trevlig bemötande genom hela processen. Från provkörning till att jag hämtade vinterdäcken efter att jag tyckt att de som satt på var för dåliga. Aldrig några konstigheter. Läs mer
    2020-01-18 Proffsbil svarar Petrus A
    Tack för förtroendet och att du valt att köpa din bil hos oss Petrus :)
  • 2020-01-07

Jerry E skrev om Proffsbil
    Bra bemötande och trevlig personal Läs mer
    2020-01-16 Proffsbil svarar Jerry E
    Tack och välkommen in Jerry E.

Med vänlig hälsning Simon
  • 2020-01-07

Johanna J skrev om Proffsbil
    Bra service och trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-05

Sebastian J skrev om Proffsbil
    Långsam service. Väntade i nästan 4 timmar för att köpa en bil, trots att vi bestämt tid s jag skulle komma osv. Läs mer
  • 2019-12-31

Sofia E skrev om Proffsbil
    Vi hittade en xc70 på blocket, från Proffsbil i Kungälv, som vi ville titta närmare på. Vi åkte dit, provkörde bilen och var ganska intresserade av bilen men ville tänka lite på saken. En ung försäljare ville sälja till oss på en gång och gav oss bra pris i inbyte för vår gamla bil och ett pris för xc70:n. MEN vi ville vänta och fundera, så vi åkte hem, funderade och ringde några dagar senare och ville komma igen. Jag frågade om bilen var varudeklarerad men det var den inte men de kunde göra det, och det var gjort när vi kom. Vi provkörde igen och bestämde oss för att vi ville köpa bilen. Då stötte vi på problem, det priset som första säljaren hade gett oss, gick inte den andre säljaren med på. Här blev det jobbigt för oss, och det var på vippen att köpet inte blev av. Vi föreslog ett pris som var 5 tusen mer än det vi fått från förste säljaren, och tillslut gick andre säljaren med på det. Det blev ett köp.
    Det var första gången som vi köpte bil via bilfirma, har alltid köpt och sålt bil privat innan. Vi önskade få lite av "trygghet" som det utlovas av bilförsäljare på bilfirmor.

Efter 1.5 månad, så började låset på bilen strula och då kontaktade jag Proffsbil och berättade. Proffsbil svarade att de skulle laga låset om jag kom dit med bilen. Jag kom dit en dag och de lagade. Tyvärr hjälpte inte reparationen ( det var bara smörjning av låset). Fick kontakta Proffsbil igen och åka dit och denna gång satte de in en begagnad låskista och nu fungerar låset som det ska.

Alltså hjälpte Proffsbil oss med felet (kostnadsfritt) på bilen och det var bra. Lite jobbigt bara att behöva åka 2 gånger för att laga felet. Andra gången fick vi låna en bil så vi kunde göra annat under tiden som bilen reparerades, det var bra.

Ett stort plus till Proffsbil är att de gör sina bilar väldigt fina, och de är rekondade både utvändigt och invändigt + under huven. Jag gillar inte smutsiga bilar i bilhallen.

Minus, är svårigheter i kommunikationen det blev lätt missförstånd. Vi fick vänta i 30 minuter vid andra reperationstillfället innan mekanikern kom, fast vi hade avtalad tid.

Proffsbil får en 4:a av mig (det blir ingen 5:a pga svårigheterna med prisdiskussionen jag nämnde i början)

/ Billy Eliasson Läs mer
  • 2019-12-27

Hardi K skrev om Proffsbil
    Pålitliga och ärliga killar jag rekommendera 100%
    👍👍👍 bra jobbat av Proffsbil. Läs mer
    2020-01-16 Proffsbil svarar Hardi K
    Tack för de orden Hardi K.

Med vänlig hälsning Simon
  • 2019-12-24

Zana S skrev om Proffsbil
    Fantastiskt bemötande och bra service supernöjd med min Golf 4, 👍👍👍 Läs mer
  • 2019-12-23

William S skrev om Proffsbil
    Köpte en Kia Ceed av Randi. Mycket nöjd med bemötandet och väldigt nöjd med bilen. Fick hjälp att sätta på vinterdäcken när jag hämtade ut bilen. Allt gick väldigt smidigt och var aldrig något krångel. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-12-22

Mikael S skrev om Proffsbil
    Fina bilar. Gillade bemötandet på så sätt att jag hann skapa min egna uppfattning om bilen jag kollade på utan att försäljare springer på. Kunde i lugn och ro efteråt gå och prata med honom. Trevligt ställe. Läs mer
  • 2019-12-22

Balen O skrev om Proffsbil
    Bästa bilfirman i Göteborg !!

Jag köpte bil hos dom , dom hade bra service och bra bemötande,
    Jag är väldigt nöjd med dom, rekommenderar alla att ta en titt på proffsbil i Kungälv , Läs mer
  • 2019-12-21

Hoshman A skrev om Proffsbil
    Jätte nöjd med bilen köpte från proffsbil bra service kommer alltid tillbaka för nästa bil. Läs mer
  • 2019-12-20

Anders J skrev om Proffsbil
    Jag köpte en bil av Proffsbil i somras och var där i förra veckan för att få några garantifel åtgärdade. Jättebra jobb, jättebra bemötande, snabbt och smidigt! Rekommenderas! /Anders Läs mer

Sangar O skrev om Proffsbil
    Alltid bra bilar hittar man här rekommenderas Läs mer

Salah S skrev om Proffsbil
    Härlig och trevliga säljere kommer alltid tillbaka Läs mer

Mohammed N skrev om Proffsbil
    Alltid kommer hit och handla bilar tack för den fina bilen jag fik tackaarrrrrr Läs mer

Jutjar O skrev om Proffsbil
    Bästa bilfirma lät och förhandla med dom alltid seriös 👍 Läs mer

Fix And Go skrev om Proffsbil
    Bra & snabb service tack för hjälpen! Läs mer

Ali A skrev om Proffsbil
    Bra bemötande. Engagerade i att hitta en lösning som passar mig bra och trevliga.
    En riktig bra bilfirma, fantastikt service.👍👍👍 Läs mer

Said O skrev om Proffsbil
    Hej har varit hoss er ett antal ggr o jort bilaffärer supernöjd o är jätte nöjd med alla bilaffärer. Bra bemötande o mycket bra o seriösa billhandlarer o jätte trevlig personal.👌👌👌 Läs mer

Ahmed A skrev om Proffsbil
    Rekomenderar stark av proffsbil. bra service, trevlig bemötande. 👍👍👍👍 Läs mer
    Proffsbil gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte