Proffsbil

Proffsbil

Välkommen till Proffsbil!

Är det dags att köpa ny bil? Eller funderar du på att sälja din gamla? Hos oss på Proffsbil hittar du en rad kvalitetsmärkta bilar. Du kan även värdera din bil om du är nyfiken på vad du skulle tänkas få för din bil. Med många års erfarenhet inom branschen har vi kommit att bli mycket uppskattade.

Vi har genom åren byggt upp ett stort kontaktnät inom bilbranschen. Vi importerar och exporterar bilar från våra leverantörer i hela Europa. Tveka inte att höra av dig till oss om du vill värdera din bil. Vi lovar att matcha alla seriösa bud från andra handlare.

Läs vad 57 kunder tycker om Proffsbil 2

• 2021-04-20
    Mycket bra bemötande! Vi fick hjälp och svar på våra frågor av Randi! Rekommenderar.
  • 2021-04-10
    Köpte en Volvo xc 70 2011 och blev väldigt bra bemött och det var en smidig affär. Rekommenderas varmt
  • 2021-03-29
    Jag fick uppleva ett underbart bemötande och en suverän service.
    Jag köpte en Volvo s60 som jag fastnade för i första ögonblick
    Jag vill tacka er för ett kanon köp
    😊
  • 2021-03-28
    God service och trevligt bemötande när jag köpte bil.
  • 2021-03-16
    Dålig service, helt ointresserade, otrevliga. Ger felaktig information. Rekommenderas inte alls.
    Hej Angela, Tråkigt att du ska behöva tänka såhär, Men först av allt så vill jag säga att det inte var du som var köpare, Sedan låter det lite märkligt när du säger att vi var otrevliga och helt ointresserade då affären tog nästan " 2 timmar ". Ni undersökte bilen ORDENTLIGT under tiden och bilen såldes nybesiktigad samt ny servad samt att ni har köpt garanti till bilen. Så på så sätt ser jag inte att vi var otrevliga eller något annat, Vi försöker göra allt gott ifrån oss för att våra kunder skal vara nöjda, Är det något fel på bilen eller att ni inte är nöjda så får ni gärna ta kontakt med oss. Hur som helst så har du rätt att tycka vad du vill, Med vänliga hälsningar: Randi på Proffsbil Proffsbil
  • 2021-03-13
    Köpte en jättefin Audi !
    Bra människor och god service!
  • 2021-03-08
    Det är den andra bilen vi köper av bilfirman Proffsbil i Kungälv.
    Mycket bra informativt bemötande som andas trygg affär, det uppskattar vi.
    Rekommenderas.
  • 2021-03-08
    Detta företaget är mycket serviceminded och är mån om sina kunder. Proffsigt och trevligt bemötande på alla vis! Självklart att man ska köpa sin bil här, rekommenderas verkligen.
    Jag köpte en Bil!
    Mycket bra bemötande!
  • 2021-02-19
    Väldigt nöjd, mycket trevlig personal och bemötande. Håller vad de lovar! Inga problem.
    Rekommenderar dessa killar.
  • 2021-02-06
    Bra upplevelse och är nöjd med bilköpet.
  • 2021-02-04
    Jag bytte in min bil och köpte en annan hos dom. Fantastiskt bra bemötande, proffsigt och enkelt 👌
    Mitt nästa bil köp sker utan tvekan här.
  • 2021-02-01
    Mkt bra bemötande
    Serviceminded och trevliga
  • 2021-01-29
    Helt fantastisk service och super trevliga killar! Kan varmt rekommendera att göra sina affärer här.
  • 2021-01-20
    Köpte en Volvo v60 -16. Väldigt trevligt bemötande och "serviceminded". De var måna om att förklara detaljerna i köpet.
    Vid nästa bilköp kommer vi att börja sökandet hos dem.
  • 2021-01-20
    Trevligt bemötande av säljaren, Randi. Lättsam atmosfär.
    Hade nog inga förväntningar när jag kom men blev helt klart överraskad.
    Rekommenderar absolut Proffsbil till andra kunder.
    Bra urval och fina produkter.
    Kort sagt bara bra vibbar. Rekommenderas.
    Volvo V50
  • 2021-01-12
    Köpte min bil här och blev bra bemött, lämnade in den för byte av kamren några dagar senare och fick väldigt bra hjälp!

Rekommenderas!
  • 2020-12-30
    Bra bemötande och trevliga och mycket bra bilar! Rekommenderar!
  • 2020-12-11
    Proffsbil är en karismatisk supergrupp 😃
  • 2020-11-26
    Supernöjda!
    Vi köpte en V70 efter att ha kollat noga på många bilar. Randi och gänget var trevliga, proffsiga och hjälpsamma från början till slut. Vi kom snabbt överens om ett pris som båda var nöjda med och åkte hem med bilen.
    Efter köpet fick vi dessutom bra hjälp med några mindre detaljer på bilen!
    Stort tack!
    Rekommenderas varmt!
    Martin
  • 2020-11-16
    Fantastiskt mötande av personal, och väldigt fina tips och råd, min andra bil och fick hjälp med allt
  • 2020-11-15
    Killarna som jag köpte bilen utav lever verkligen upp till företagsnamnet. Otroligt proffsiga och trevliga samt hade exemplariskt bemötande. Hälsningar en nöjd kund som absolut kommer att komma tillbaka. / Henijad
  • 2020-11-04
    Jättenöjd med Proffsbil! Köpte min första bil i helgen och fick ett jättefint bemötande, det märks att kunden är viktig!
  • 2020-11-02
    Jag köpte en xc60.Mycket trevliga killar.Hade inga innan vi gick in i lokalen men blev helt nöjd ganska omgående.Mycket bra kändes kanon när vi körde i väg.
    Tack för ditt förtroende, det glädjer oss att få bekräftelse på att vi gjort våra kunder nöjda och att verkligen hjälpt kunderna på bästa sätt. Önskar dig allt gott / proffsbil Proffsbil
  • 2020-10-31
    Köpte en bil . Tog lång tid med ägarbytet
    Hej Fredrik. Tråkigt att det behövde bli så då vi hade problem med vårat datasystem, Men vi hoppas att du var nöjd med affären i I stort sätt ? :) Mvh Simon Proffsbil
  • 2020-10-29
    Jättebra upplevelse, allt kändes tryggt från start till mål. Supertrevlig och kunnig personal! Vid nästa bilköp kommer jag garanterat gå tills proffsbil först!
    Tack Jimmy, det var ju tredje gången gillt vi gjorde affärer! Välkommen åter! Proffsbil
  • 2020-10-29
    Allt bra 👍Trevlig personal. Blev behjälpt av Randi Aziz. Alla papper ifyllda och stämplade i servicehandboken vid alla besiktningar som det skall vara vid ett bilbyte =)
    Tack Andreas för ett trevligt besök och smidig affär! Välkommen åter! Proffsbil
  • 2020-10-28
    Mycket bra början till slut. Bra bemötande.
    Tack Jimmy för en snabb och smidig affär utan krångel! Proffsbil
  • 2020-10-14
    Mycket mycket nöjd! Bra service, smidigt och trevligt 👍
    Tack Amir för förtroendet att leverera din Volvo! Välkommen åter! Proffsbil
  • 2020-03-17
    Enkelt att göra affär och bra pris
  • 2020-03-11
    Proffsbil köpte min bil som jag har haft på annons på Blocket. Har beställt ny bil på annat håll. Blev kontaktad av Proffsbil per sms att de ville köpa min bil till ett pris som låg under mitt pris. Kom då överens per tfn om en justering uppåt. Jag var misstänksam eftersom jag inte har gjort bilaffär på det här sättet förut. Åkte dit dagen efter för att visa upp min bil. Blev mycket trevligt bemött. Kände att det här var en person jag kunde lita på . Affären gjordes snabbt upp. Betalningssättet diskuterades och jag fick ett förslag hur vi skulle hantera pengarna mig tillhanda. Det var ett upplägg som jag direkt kunde acceptera. Pengar skulle föras till mig mellan våra banker, jag kunde se att transaktionen gå iväg samtidigt som jag kunde behålla reg. beviset till dagen efter då jag kunde pengarna på mitt konto. Mycket förtroendefulle agerande från Proffsbils representant.
    Sammanfattningsvis, en bra Och snabb process utan schackrande och ett mycket fint bemötande. Jag kan verkligen rekommendera Proffsbil
  • 2020-02-13
    Köpte en Mercedes från företaget och det var inga konstigheter alls. Super trevlig personal som är beredda på att prata om allt. Hade inga som helst förväntningar men blev chokad över hur väl bemötta vi blev. Riktigt nöjd!!!
  • 2020-01-31
    Bästa bilfirma som finns 👍👍 varmt rekommenderar proffsbil.
  • 2020-01-31
    Trevligt, kunnigt och effektivt bemötande 👍🏼👍🏼
  • 2020-01-22
    Gick smidigt och lätt! Rekommenderas
  • 2020-01-20
    Köpte en xc 90 .Fick ett trevligt bemötande och en positiv känsla , affären gick smidigt att genomföra. Lätta att prata med och vi skrattade en del ,vi drog alltså en del historier 🙂🙂.Jag fick som jag ville när affären gjordes upp
  • 2020-01-18
    Köpte personbil och fick ett bra och trevligt bemötande.
  • 2020-01-17
    Mycket trevlig bemötande genom hela processen. Från provkörning till att jag hämtade vinterdäcken efter att jag tyckt att de som satt på var för dåliga. Aldrig några konstigheter.
    Tack för förtroendet och att du valt att köpa din bil hos oss Petrus :) Proffsbil
  • 2020-01-07
    Bra bemötande och trevlig personal
    Tack och välkommen in Jerry E. Med vänlig hälsning Simon Proffsbil
  • 2020-01-07
    Bra service och trevligt bemötande.
  • 2020-01-05
    Långsam service. Väntade i nästan 4 timmar för att köpa en bil, trots att vi bestämt tid s jag skulle komma osv.
  • 2019-12-31
    Vi hittade en xc70 på blocket, från Proffsbil i Kungälv, som vi ville titta närmare på. Vi åkte dit, provkörde bilen och var ganska intresserade av bilen men ville tänka lite på saken. En ung försäljare ville sälja till oss på en gång och gav oss bra pris i inbyte för vår gamla bil och ett pris för xc70:n. MEN vi ville vänta och fundera, så vi åkte hem, funderade och ringde några dagar senare och ville komma igen. Jag frågade om bilen var varudeklarerad men det var den inte men de kunde göra det, och det var gjort när vi kom. Vi provkörde igen och bestämde oss för att vi ville köpa bilen. Då stötte vi på problem, det priset som första säljaren hade gett oss, gick inte den andre säljaren med på. Här blev det jobbigt för oss, och det var på vippen att köpet inte blev av. Vi föreslog ett pris som var 5 tusen mer än det vi fått från förste säljaren, och tillslut gick andre säljaren med på det. Det blev ett köp.
    Det var första gången som vi köpte bil via bilfirma, har alltid köpt och sålt bil privat innan. Vi önskade få lite av "trygghet" som det utlovas av bilförsäljare på bilfirmor.

Efter 1.5 månad, så började låset på bilen strula och då kontaktade jag Proffsbil och berättade. Proffsbil svarade att de skulle laga låset om jag kom dit med bilen. Jag kom dit en dag och de lagade. Tyvärr hjälpte inte reparationen ( det var bara smörjning av låset). Fick kontakta Proffsbil igen och åka dit och denna gång satte de in en begagnad låskista och nu fungerar låset som det ska.

Alltså hjälpte Proffsbil oss med felet (kostnadsfritt) på bilen och det var bra. Lite jobbigt bara att behöva åka 2 gånger för att laga felet. Andra gången fick vi låna en bil så vi kunde göra annat under tiden som bilen reparerades, det var bra.

Ett stort plus till Proffsbil är att de gör sina bilar väldigt fina, och de är rekondade både utvändigt och invändigt + under huven. Jag gillar inte smutsiga bilar i bilhallen.

Minus, är svårigheter i kommunikationen det blev lätt missförstånd. Vi fick vänta i 30 minuter vid andra reperationstillfället innan mekanikern kom, fast vi hade avtalad tid.

Proffsbil får en 4:a av mig (det blir ingen 5:a pga svårigheterna med prisdiskussionen jag nämnde i början)

/ Billy Eliasson
  • 2019-12-27
    Pålitliga och ärliga killar jag rekommendera 100%
    👍👍👍 bra jobbat av Proffsbil.
    Tack för de orden Hardi K. Med vänlig hälsning Simon Proffsbil
  • 2019-12-24
    Fantastiskt bemötande och bra service supernöjd med min Golf 4, 👍👍👍
  • 2019-12-23
    Köpte en Kia Ceed av Randi. Mycket nöjd med bemötandet och väldigt nöjd med bilen. Fick hjälp att sätta på vinterdäcken när jag hämtade ut bilen. Allt gick väldigt smidigt och var aldrig något krångel. Mycket nöjd!
  • 2019-12-22
    Fina bilar. Gillade bemötandet på så sätt att jag hann skapa min egna uppfattning om bilen jag kollade på utan att försäljare springer på. Kunde i lugn och ro efteråt gå och prata med honom. Trevligt ställe.
  • 2019-12-22
    Bästa bilfirman i Göteborg !!

Jag köpte bil hos dom , dom hade bra service och bra bemötande,
    Jag är väldigt nöjd med dom, rekommenderar alla att ta en titt på proffsbil i Kungälv ,
  • 2019-12-21
    Jätte nöjd med bilen köpte från proffsbil bra service kommer alltid tillbaka för nästa bil.
  • 2019-12-20
    Jag köpte en bil av Proffsbil i somras och var där i förra veckan för att få några garantifel åtgärdade. Jättebra jobb, jättebra bemötande, snabbt och smidigt! Rekommenderas! /Anders
  • 2019-12-19
    Alltid bra bilar hittar man här rekommenderas