Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Q-Park AB

1.0 i betyg av av 10 omdömen

Läs vad 10 kunder tycker om Q-Park AB

• 2019-03-06

Magnus S skrev om Q-Park AB
    Varning! Undvik om det finns andra möjligheter!

Åkte in akut med in med min dotter till sjukhus. Det var mitt i natten och snöoväder. Min dotter kunde knappt andas så det var bråttom. I appen skrev jag fel regnr. så jag fick en kontrollavgift. Trodde att Q-Park skułle vara förstående och skriva av avgiften. Men det gör man inte. Spelar tydligen ingen roll alls vad som ligger bakom. Så jag fick betala 750 kr plus parkeringsavgiften. Kommer aldrig att använda detta företag igen via deras app. Läs mer
  • 2019-02-11

Kent Janson skrev om Q-Park AB
    Q-park har ett P-bots driv av aldrig skådad klass. P-vakten orkar inte, eller har försvagade muskler i handen så att hen inte orkar lyfta på en liten flik på frostskyddstäcket som sitter på framrutan där min P-avgift sitter.
    Dessutom höjer man P-avgiften med närmare 25% i en enda höjning från 130:- till 160:- deras uppgift är inte att bringa ordning i parkerandet utan är helt drivet av att dra in pengar.
    Det är ju ganska lätt att förstå när man läser omdömena här på Trustpilot. Läs mer
  • 2018-10-27

Fredrik L skrev om Q-Park AB
    Vedervärdigt företag. Usel kundservice och har som strategi att köpa upp all ledig mark samt ta ut ockerpriser för att få parkera där. Jag rekommenderar alla att kontakta dem butiker vars parkeringar hanteras av Q-park och meddela dem att ni slutar handla där så länge som Q-park tar hand om parkeringen. Läs mer
  • Anna

2018-03-20

Anna skrev om Q-Park AB
    Riktigt otrevlig kundservice som alltid har långa kötider på telefon och tar flera dagar på sig för att svara på e-post. Jag har haft månadsparkering men inte en enda gång har de skött fakturautskicken som de ska, utan jag har fått efterlysa fakturorna. Struligt och tar oerhörd energi. Nu säger jag upp platsen! Ett av de mest röriga företag jag någonsin har varit kund hos. Läs mer
  • Jacob H

2018-03-08

Jacob H skrev om Q-Park AB
    Felaktig felparkeringsavgift, överklagade 2 gr men fick kort mail med avslag både gångerna. Otrevlig kundtjänst vid telefonkontakt. Spelar in telefonsamtal utan att informera, katalogiserar sedan dessa på ett strukturerat sätt i sin kunddatabas OCH vägrar lämna ut samtal vid förfrågan vilket är ett klart brott mot PUL.

Stämningsansökan går iväg på måndag ang. både felaktig felparkeringsavgift samt brott mot PUL.

Känns ganska uppenbart att Q-park systematiskt nekar överklaganden för att motparten drar sig från stämningsansökan, tyvärr har man även i detta fall brutit mot PUL vilket kan komma att få lite mer påtagliga konsekvenser! Läs mer
  • Lars M

2010-07-07

Lars M skrev om Q-Park AB
    Kan inte rekommendera ens till någon jag ogillar starkt. Fleminggatan var en parodi på P-garage. Verkar som Tony Soprano är ägaren, och jag vill inte ens tänka tanken på hur det varit om jag haft en Chevrolet Impala i stället för Ford KA med tanke på in och utfarten (som var en och densamma, hallå, är det 2010 eller 1972?) Läs mer
  • Daniel M

2010-07-01

Daniel M skrev om Q-Park AB
    Garaget vid Fleminggatan är en katastrof - det går knappt att ta sig in eller ut varken med bil eller som gående och priserna är extremt höga, allt avslutas till råge på allt med ett "Tack" i displayen och en smiley som ser otroligt ondskefull ut. Aldrig Q-Park igen. Läs mer
    Lars M, Nikke L gillar detta
  • 2010-06-12

Kalle L skrev om Q-Park AB
    Q-park är en riktig maffia-organisation: De skickar en betalningspåminnelse för ett hyreskontrakt som aldrig påbörjats (dessutom kommer betalningspåminnelsen 3 månader efter att de påstår att fakturan skulle vara betald). När man försöker kontakta dem så gör sig Ekonomienheten fullständigt oanträffbar och hör inte av sig. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • 2009-07-27

Jörgen skrev om Q-Park AB
    Det är inte för inte som Q-Park kallas för "parkeringsfascisterna"... Läs mer
  • Gert T

2009-05-30

Gert T skrev om Q-Park AB
    Ett seriöst företag? Tror inte det. De utfärdar kontrollavgifter trots att man löst parkeringsavgift och lagt kvittot innanför vindrutan. Läs mer