QI Construction

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Namnet QI Construction kommer från en kombination av qi, som handlar om energi, och det engelska ordet key, som betyder nyckel. Vi erbjuder dig nyckelfärdigt byggande och mycket energi!

Vi jobbar med helhet, styrning och kvalitet som ledord. Genom att satsa på projektledare med akademisk bakgrund lyckas vi samordna olika delar i projektet samt vara noggranna i varje detalj. Vår specialitet är badrum och kök, men vi har bred kompetens och många års erfarenhet i bolaget och vi utför också andra typer av RO-arbeten (renovering, ombyggnation och tillbyggnader).

Hör av dig till oss om du vill anlita en seriös byggfirma med mycket kundfokus i norra Stockholm!

Läs vad 137 kunder tycker om QI Construction

• 2019-11-11

Karl Anders Lennart G skrev om QI Construction
    Anlitade Qi Con för en totalrenovering av vårt då nyinköpta hus innan vi flyttade in i det.

De strippade först huset ner till bjälklaget och byggde sen upp vårt drömhus precis som vi ville ha det. Nytt kök, två nya badrum, flytta väggar och dörrar, nya ytskikt i alla rum, ny el i hela huset, bergvärme med vattenburen golvvärme och allt annat som en totalrenovering innebär.

Från första mötet när de mätte upp hela huset till slutbesiktningen så uppträdde de väldigt proffsigt och hade en positiv och lösningsinriktad attityd. De är inte billigast men de levde upp till våra högt ställda förväntningar. Tidsplanen var tight från början och så klart när det är en renovering av den här storleken så dök det upp överraskningar men de hittade alltid lösningar och gav det lilla extra.

Skulle kunna rabbla en massa namn på duktiga hantverkare och projektledare men det som verkligen stod ut var att de jobbade som ett team och satte sin yrkesheder i resultatet. De gav sig inte förrän både vi och de var nöjda.

Hade det funnits högre betyg hade vi gett det.

Qi Con, tack för att ni var med och förverkligade vårt drömhus. Läs mer
  • 2019-11-03

HÅKAN N skrev om QI Construction
    Vi anlitade Qicon för att renovera vår hall och trappa. Vi är mycket nöjda med resultatet och själva arbetsprocessen. Hantverkarna var skickliga, lyhörda och ordningsamma. Hanteringen av projektet var mycket professionellt och allt dokumenterades ordentligt. Vi anlitar därför gärna Qicons trevliga personal igen. Läs mer
  • 2019-10-25

JAN-ERIK J skrev om QI Construction
    Vi fick ett föreläggande om att bygga brandcellsgeänser mellan våra radhus. Vi gick ut med en gemensam upphandling i föreningen. Valet föll på QI Con vilket vi inte ångrat. De kom in med en detaljerad offert och beskrivning av byggprocessen. De levde upp till vad de lovade och följde tidsplanen. De tog ansvar för att rätt väggar byggdes och nu har vi fått OK från Brandkåren på att vi tack vare QI Con har skapat de väggar vi var ålagda att göra. Läs mer
  • CAMILLA D

2019-10-25

CAMILLA D skrev om QI Construction
    Vi har anlitat Qicon fler gånger och nu senast så renoverades nästan hela vår bottenvåning inklusive kök och tvättstuga. Qicon är kunniga, proffsiga och mån om sina kunder. Vi kan berömma allt från otroligt detaljerade offerter till att de städar upp arbetsplatsen fint varje dag. Jobbet blir gjort snyggt och på tid. Ska jag nämna något negativt så var det att denna gång tog det lite tid att få svar på mailfrågor men det var en hektisk tid för firman så förståeligt ändå. Vi rekommenderar Qicon varmt och kommer gärna anlita dem igen. Läs mer
  • ARNE W

2019-10-25

ARNE W skrev om QI Construction
    Vi är supernöjda!

Vi hade ett ganska krångligt projekt, med många små moment. Renovering av en äldre lägenhet, som omfattade eldragning, finsnickeri, bygge av en gästtoalett, tillvaratagande av gamla dörrar, foder m.m. Samt målning av väggar, tak, fönster och snickerier. Därutöver kompletterande läggning av ny fiskbensparkett i delar av lägenheten. För att inte glömma golvslipning av hela lägenheten, som de löste fast vårt bohag stod där samtidigt!

Trots att vi som kunder krånglade med lite ändringar här och var, och petade i en del saker, under projektets gång, så fick de in våra önskemål i planeringen, och projektet blev ändå klart enligt tidsplan.

Dessutom fick vi flera kontaktpersoner, som alla gav i princip omedelbar återkoppling. Alla hantverkare vi träffade var ödmjuka, proffsiga och kunniga, och dök upp i tid.

Toppenbra! Läs mer
  • 2019-10-15

Mats V skrev om QI Construction
    QI Construction fick i uppdrag att riva ut vårt gamla våtutrymme och i samband med detta även riva några icke bärande väggar samt grovåterställa ytorna. Utöver detta tillkom omdragning av rör och installation av diskbänk i det nya tvättstugeutrymmet.

Arbetet utfördes, trots sin delvis smutsiga karaktär, snyggt och prydligt med ett minimum av störning. Ytorna återställdes helt i enlighet med vad som överenskommits. Rörinstallationerna gjordes likaså professionellt och enligt avtalad tidplan och kostnad. Samtliga de vi hade kontakt med från QI Constructions uppträdde snyggt och trevligt, snabba svar på frågor och smidig hantering.

Sammanfattningsvis kan jag ge mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-08-13

JÖRGEN R skrev om QI Construction
    Vi har anlitat QICON för kompetterande arbeten i samband med att vi byggde på ett andra våningsplan på vår villa. Komponenterna till våningen levererades av en hustillverkare, och QICON utförde arbeten som upp- och nedmontering av byggnadsställning, montering och tilläggsisolering av träfasad, dragning av vatten, avlopp och el, montering av stommar till innerväggar, installation av vattenburen golvvärme, samt slutmontering av elkomponenter med brytare och kontakter i den nya våningen. De har även gjort allt väsentligt i ett nytt badrum i våningen, såsom tätskikt, ytskikt med plattsättning och montage av inredning och elkomponenter.

För att sammanfatta först: QICON är ett pålitligt, skickligt och gediget byggföretag, vi kan varmt rekommendera dem!

Lite mer i detalj, och exempel:
    QICON ger mycket detaljerade och omfattande offerter, och är snabba på att justera och lägga till eller dra ifrån delar, och visa på hur olika alternativa lösningar på jobb påverkar priset.

Vid senare tillägg under arbetets gång är de snabba och precisa med att speca vad kostnaden för tillägget blir.
    Det är alltid mycket tydligt vad jobb och material kommer att kosta, och fakturering sker med tydliga underlag och alltid i efterhand, när jobbet är utfört eller materialet levererat. Alla fakturor vi har fått har varit fullständigt korrekta till minsta kommatecken.

Kommunikationen har i vårt fall fungerat mycket bra, vi har alltid fått snabba svar på frågor, och projektledare och arbetsledare har alltid varit tillgängliga.

Vid något tillfälle blev jobbet inte tillräckligt bra, men QICON agerade på alla våra påpekanden, och rättade till det som blivit fel utan knot.

I vårt fall var QICON en part i jobbet, och ovan nämnda husleverantör en annan, vilket har krävt en del koordinering med vad som gjorts när. Vi har dessutom varit lite krångliga som kund, och har velat göra mycket jobb själva för att hålla ned kostnaden, som målning, montering av innerväggar, ytskikt, läggning av tak mm, vilket har krävt ytterligare planering och koordinering. Detta har funkat mycket bra med QICON, det har varit lätt att planera olika arbeten i sekvens.

Vid planering av hur saker ska göras har QICON varit kreativa och måna om att slutresultatet ska bli bra, och kommit med värdefull input och förslag, även i detalj.

I de fall QICON har stått för inköp av material, t.ex. golvvärmekomponenter, elkomponenter, isolering mm, har de alltid valt produkter av hög kvalitet, men hållit mycket rimliga priser.

Efter viss tvekan (budgeten var lite begränsad...) lät vi QICON göra badrummet, med bl.a. tätskikt och plattsättning. Resultatet blev fantastiskt, helt enligt vad vi hade hoppats på och ändå till en rimlig kostnad, som vi upplever det. Thanks Ben!

Tack för ett bra jobb, och stort lycka till i framtiden!
    J&M Läs mer
  • ISABELLA G

2019-08-08

ISABELLA G skrev om QI Construction
    Fick hjälp med renovering av kök samt lite extra arbeten. De höll tidsschemat och kommunikationen var väldigt bra. Alla som var här och jobbade var väldigt trevliga och proffsiga. Läs mer
  • 2019-08-06

Karin Johanna W skrev om QI Construction
    Proffsigt utförd badrumsrenovering, men väldokumenterad offert och kunnig och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-08-06

ANN-CHARLOTTE E skrev om QI Construction
    QiCon har hjälpt mig med flera projekt.Renoverade mitt badrum i mitt nyköpta sekelskifteshus som visade sig ha dolda fel och qicon hjälpte mig dokumentera allt vilket gjorde att jag senare kunde få viss del ersatt av säljarens dolda fel försäkring. Vattenläcka i servisen till kommunens vatten och flera mindre elarbeten. De kommer som avtalat och har hög kvalitet Läs mer
  • HELEN Ö

2019-05-19

HELEN Ö skrev om QI Construction
    Vi har anlitat Qicon vid två tillfällen. Dels vid totalrenovering av en tvättstuga samt vid ombyggnation med ändringar i planlösning och ett helt nytt kök i en lägenhet.
    Qicon kommer alltid med ett mycket väl genomarbetat offertförslag där allt är specificerat. Som kund vet du alltid exakt vad som ingår. De är mycket noggranna, kunniga och proffsiga och arbetet som vi fått levererat håller mycket hög nivå. Vi slutbesiktningen så såg Qicon till och med grejer som vi inte hade noterat.
    Vi kan varmt rekommendera Qicon! Läs mer
    2019-05-19 QI Construction svarar HELEN Ö
    Tack Helen! Det är alltid lika roligt att få renovera åt er. Ni är bra beställare, då ni alltid vet vad ni vill ha och har förberett er väl genom att välja material redan innan vi offererar. Då är det lätt att skriva en specad offert. Det som gjorde det här projektet lite annorlunda var alla vinklar i lägenheten, nästan som ett Pål Ross-hus, fast vinklar istället för runt ;-)
  • 2019-03-20

Anna Kajsa W skrev om QI Construction
    Vi vill verkligen rekommendera QI Construction som har hjälp oss vid två renoveringar. Dels en gästtoalett och nu senast en totalrenovering av hela övervåningen på vårt hus. Det senaste arbetet inkluderade två badrum, hall + fyra rum och en trapprenovering, så jag tror att vi nyttjade alla yrkeskategorier; plattsättare, rörmokare, elektriker, målare, snickare... Vi uppskattade det omfattande och väl genomarbetade offertarbetet innan vi bekräftade uppdragen och den smidiga kommunikationen med vår projektledare och arbetsledare på plats. Alla hantverkare var, förutom proffsiga, både artiga, trevliga och diskreta. Eventuella problem längs vägen har vi tillsammans hanterat och kommit fram till bästa lösning. Ändringar och tillägg har tydligt redovisats längs vägen så inga otrevliga överraskningar när fakturorna landar. Vi rekommenderar QI Con det varmaste och kommer med största sannolikhet att vända oss till dem på nytt när det är dags för nästa uppdrag. Läs mer
    2019-03-24 QI Construction svarar Anna Kajsa W
    Hej Kajsa

Stort tack för din fina rekommendation! Det var spännande att ändra om planlösningen i badrummen för att skapa möjlighet att ha två badrum med dusch och blev tillslut riktigt bra. Slipningen av trappan vart också verkligen ett lyft.
  • 2019-01-18

Christian B skrev om QI Construction
    Helrenovering av badrum.
    Jag är jättenöjd med CI Construction, projektledaren Carl och hanteverkarna.
    På ett diskret, mycket noggrant och proffsigt sätt helrenoverade ett knepigt badrum i mitt sekelskifteshus.

Offerten var lite på den ”dyrare” sidan men jag är 100% nöjd och de löste alla problem som lätt blir i ett äldre hus utan större kostnad och tidsåtgång. Så mycket mer värt för mig som kund!

Rekommenderar varmt detta företagare som för mig står för ärlighet, proffessionalitet och stor hantverksskicklighet. Läs mer
  • 2019-01-14

Verifierad kundrelation
    Mehran T skrev om QI Construction
    Lurade mig stort , fick offert på ca 8000 kr för liten renovering i badrummet. Någon som presenterade sig som projektledare (jag får ej uppge namn enligt reco) o som senare visade sig vara ngn sorts elev tyckte han kunde bedöma arbetets omfattning via foton som jag skickade till honom, så han gav offert på 8000 kr så hela projektet skulle bli klart under en helg. När hantverkaren kom på den bestämda dagen, sa han att det var mycket mer arbete o att det skulle ta många fler timmar än vad deras projektledare sagt, och att de hade räknat totalt fel, så ngt arbete utfördes ej den dagen o nästa dag så min helg blev förstörd . Några dagar senare kom den uppdaterade offerten på 38000!!!!! i stället för tidigare offert på ca 8000, som jag självklart tackade nej till. Resultat: han som är ngn sorts elev / springpojke o som sa sig vara projektledare från början (enligt reco får jag inte uppge namn) kräver att jag ändå betalar för 5 tim arbete som hantverkaren ”hade tänkt” att lägga ner på projektet den dagen, ett arbete som aldrig blivit av!!! 😆😆😆, han sa att de ändå måste betala hantverkaren för de 5 tim han skulle ha jobbat den dagen! Jag sa att jag inte betalar, då svarade han att de inte lämnar tillbaka mina nycklar om jag inte betalar! jag polisanmälde honom! Obs: Den som inte tror mig får gärna skickad till sig kopia på offerten samt på sms som jag senare fick av deras vd där det står att de kräver att jag betalar för de 5 tim de hade tänkt lägga ner på projektet den dagen. Jag ringde till dem o enligt dem skickas fakturan nu direkt till inkasso då jag varit helt tydligt med att jag inte kommer betala 1 enda krona till dem., Det löjligaste är att varken vd svarar på tel längre när jag ringer eller den där springpojken/ eleven som sa sig vara projektledare från början. obs: den som vill får kolla på offerten samt på sms där de kräver att jag betalar dem ändå för de 5 tim arbete hantverkaren skulle ha jobbat samt 150 kr för deras firmabil! Och kolla här: enligt deras sms har jag rätt att använda rot avdrag hahaha 🤣🤣🤣🤣 Läs mer
    2019-01-23 QI Construction svarar Mehran T
    Hej M.

Vi beklagar att du känner dig lurad av oss, vi vill självfallet inte att våra kunder ska känna sig bemötta på det sättet och vi har undersökt ärendet internt för att reda ut hur situationen har kunnat bli såhär.

Eftersom det önskade arbetet var av service-karaktär föreslog vi att det skulle utföras på löpande räkning då ett platsbesök hade medfört onödigt stora fasta kostnader i en fast-pris-offert. Vi tog istället fram en budget åt dig och var mycket tydliga med att det var en budget och alltså endast en fingervisning samt att arbetet skulle utföras på löpande räkning och pratas igenom i detalj med den person som kommer ut för att utföra jobbet.

Vi övertalade en av våra duktiga medarbetare att ställa upp på en helg och när han kom ut för att gå igenom jobbet tillsammans med dig på plats så skickades han av dig på en inköpsrunda för material. Tre butiker och fem timmars arbete senare så fastställde ni att materialet var beställningsvara överallt och vi avbröt arbetet. Du bad om uppdaterad budget baserad på nyvunna erfarenheter och la dessutom till en rad arbeten och ville också att material för bla glasblock och duschväggar skulle ingå i den nya budgeten. Du uppfattade den dock som alldeles för dyr och valde att tacka nej till vidare arbeten.

Vi tar självklart till oss av din kritik och kommer att fundera på hur vi skall hantera liknande mindre service-jobb i fortsättningen.
    2019-01-23 Mehran T svarar QI Construction
    Varför ljuger du? Var i offerten står ngt om glasblock ? Visa mig! Var lite ärlig o erkänn att ni gjort fel istället för att ljuga så, Både du o hantverkaren som var på plats vet att jag själv hade redan köpt glasblock o de fanns där när hantverkaren kom, han till och med tittade på dem o godkände dem men bad mig att även köpa några s.k halvblock vilket jag gjorde samma dag , sedan skickade jag sms till honom o sa att jag köpt halvblocken o han svarade med tummen upp, kom ihåg att jag har alla e mail o sms kvar bl.a där jag säger till projektledaren att jag själv köpt glasblocken dock inte fix/ lim o han svarar att hantverkaren fixar det. Projektledaren hade trott att han kunde bedöma arbetets omfattning genom foton som han bett mig skicka till honom, dock kunde han inte säga ngt om duschdörrens mått o därför sa han att hantverkaren själv kunde ta mått o beställa glasdörr / duschdörr, o han visste att det är beställningsvara, Har du hört med honom?? Så det var inte därför arbetet avbröts utan det gjorde det pga att hantverkaren som kom den dagen tyckte att det var mycket mer jobb än projektledaren sagt till honom från början, han sa att man inte hade tänkt bl.a på att en rörmokare behövde komma o fixa några saker först, han sa att han behövde prata med projekrledaren. Sedan, vilket extra arbete bad jag om senare? Nämn en enda sak! Hantverkaren sa att hade fått fel info av projektledaren, bl.a fel info om hur befintliga duschväggen ser ut, att man behöver nu göra hål i glasblocken för att vattenrören skulle passera genom vilket han ville undvika, o åkte därför till bauhaus för att hitta på en lösning med deras hjälp , senare sms:ade han o skrev att det fanns list som man kunde köpa för att göra hål i istället för att göra hål i glasblocken , senare skickade han sms igen o sa att det inte fanns personal som kunde hjälpa honom (jag har alla hans meddelande kvar), det hade gått mer än en timme så ringde han o sa att det inte fanns kunnig personal då det var en lördag, jag rekommenderade att han skulle åka till hornbach, han åkte o fick råd, men han sa att han inte kunde köpa ngt på hornbach då ni har kontrakt med bauhaus ! Kl 11,15 ringde han o sa att han inte kunde göra ngt mer förrän han har pratat med projektledaren , jag sms:ade att jag var på t bana o skulle vara framme 11,30, så hur har du räknat att han jobbade 5 timmar den dagen ? Han kom på morgonen kl 8.50.
    Och du säger att jag skickade honom till flera butiker , nämn en till?,??

Projektledaren hade sagt att hantverkaren SKA åka o handla det som behövs, jag kopierar hans sms: ”tror det bästa är om du går igenom med plattsättaren på plats hur ni ska göra, sedan kan han åka och köpa det som behövs”

Varför gav projektledaren honom felaktig information? Har du frågat hantverkaren? Jag har offerten som jag kan visa! Allt material utom lim var inköpta , allt från hornbach o bauhaus o allt fanns på plats när hantverkaren kom, är det inte så? Varför säger eran praktikant att jag inte får mina nycklar tillbaka om jag inte betalar? Jag behöver mina nycklar!
    Du skriver att du övertalade hantverkaren att jobba på en lördag, varför ljuger du? När jag frågade om man kunde utföra projektet på en helg sa projektledaren att det fanns en kille som jobbat hos er i 2 månader, det var exakt va han sa, o som ville tjäna extra o kunde därför ta jobbet, så varför vill du visa att du är ett offer? Tror du jag kommer ge upp o slutar kräva att få mina nycklar tillbaka?
    ———————————————-
    Tillägg augusti 2019:
    9 månader har gått o företaget vägrar återlämna mina nycklar.
    Allmänna reklamationsnämnden är inkopplad o senast för 5 dagar sedan vädjade företaget till dem att de ska avsluta fallet, och de kräver fortfarande att jag ska betala för 5 tim jobb de aldrig utförde, här är delar av deras utlåtande till ARN:
    ”Tack för ert mail.
    Vi bestrider alla typer av kostnader. Detta pga att vi inte innehar någon nyckel, och således inte heller kan lämna tillbaka en nyckel som vi inte innehar.
    Vi upprepar tidigare uttalanden i mailet till er skickat den 24 april kl 15:02.
    Utöver detta vill vi framföra att M ljuger. Han har sedan mailet ovan inte fört några samtal med Gustav Kyllenbeck. Det han påstår i bilaga 031 är direkt felaktigt. Det han påstår i bilaga 033 är också en direkt lögn. Vår kollega Ann-Charlotte Sahlin, som han pratat med som hastigast vid ett tillfälle, har inte uttalat sig på något sätt i ärendet, då hon inte känner till ärendet alls. Varken Gustav Kyllenbeck, Ann-Charlotte Sahlin eller någon annan av våra anställda har rätt att uttala sig i ärendet, utan endast Firmatecknare har rätt att uttala sig i rättsliga ärenden”

—————————————-
    Jag har polisanmält dem 2 gånger för olaga hot, och kommer gå vidare med hjälp av jurist,
  • Karin B

2018-11-07

Karin B skrev om QI Construction
    Vi lät QI Construction byta fem fasta strömbrytare till dimrar i lägenheten. Lite jobb, javisst. Men mycket positivt bemötande från både kontoret och av elektrikern. Rekommenderar verkligen dem. Vår dotter har tidigare gjort en större och komplex ombyggnad av sin lägenhet, med fantastiskt resultat. Läs mer
  • Emelie L

2018-10-25

Emelie L skrev om QI Construction
    Satte upp innervägg och innerdörr, med målnings- och elarbeten.

Transparent, mycket tydlig offert. Mycket god kommunikation under hela processen. Projektet startade enligt överenskommelse, gick snabbare än förväntat och var väl genomfört. Projektledaren föreslog olika alternativ, deras för- och nackdelar och kostnader. Kändes proffsigt, engagerat och tryggt, helt enkelt! Läs mer
    2018-10-25 QI Construction svarar Emelie L
    Hej Emelie, vad kul att du är nöjd. Det som var extra spännande med det här projektet var att vi har hittat en bra leverantör av fönster för innerväggar. Levererades och monterades med mycket gott resultat!
    Emelie L gillar detta
  • 2018-10-15

Daniel A skrev om QI Construction
    Vi renoverade nyligen i princip hela lägenheten efter en svår vattenskada. QiCon fick uppdraget då vi använt oss av dem för tidigare projekt och visste att det var ett tryggt val. Likaså var det även det denna gång precis som väntat. QiCon är proffsiga, hjälpsamma, och effektiva. Kommer inte tveka att vända mig till dem ytterligare en gång, vilket blir kommande stambyte. Läs mer
  • 2018-09-06

Mattias G skrev om QI Construction
    Renovering badrum.

Mycket välskriven offert och proffsigt bemötande av projektledaren som höll ihop från början till slut. Läs mer
  • 2018-07-02

Per-Einar T skrev om QI Construction
    För två år sedan fick vi hjälp med totalrenovering av vårt badrum av QI Construction. Arbetet blev mycket bra genomfört hela vägen från från planering, till genomförandet samt avslut. Hög kvalitet, effektivitet och professionalitet rakt igenom, samt tydligt och bra kundbemötande samt bra kommunikation. Nu två år senare så är badrummet fortfarande som nytt och allt fungerar bra. Under genomförandet tyckte jag kanske att det var en aning dyrt, men nu i efterhand var den lilla merkostnaden värt det alla gånger eftersom allt har fungerat bra. Stort tack till QI Construction för hjälpen. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Therese A

2018-05-01

Therese A skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction för en invändig totalrenovering av vårt hus. Ny planlösning, nya ytskikt, badrum, gästtoa och kök.
    Hela processen, från första mötet till slutförande kändes super proffsigt.

Vår projektledare Gustav var en stjärna när det gällde projektledning och kommunikation vilket fick oss att känna oss trygga under hela projektet. Raimonds var vår arbetsledare på plats och gjorde tillsammans med sitt team ett utmärkt jobb.
    De arbetar förebyggande och proffsigt. Stötte man på problem så blev vi tillfrågade hur vi önskade lösa det och de såg till att vi blev nöjda.

De höll tiden och vi fick vårat drömhus! Läs mer
  • Assar S

2018-03-22

Assar S skrev om QI Construction
    Renovering av källare. Bra bemötande och noggrann specifikation av vad som ingick. Tog ibland lite lång tid att få saker gjorda men vi hade ingen större tidspress så som helhet var det ändå ok.
    Kan rekommendera Qicon. Läs mer
  • 2018-03-21

Maria L skrev om QI Construction
    Trevligt bemötande och snabba svar. Jag är nöjd! Läs mer
  • 2018-03-20

Ylva E skrev om QI Construction
    QI Construction hjälpte oss 2011 med renovering av ett badrum och vi var helnöjda då. Därför kändes det självklart att kontakta dem igen när det var dags att göra om vår gästtoalett. Förutom renovering av gästtoaletten (feb 2018) passade vi på att få hjälp med andra småsaker (extra el-, vvs- och snickeriarbeten i andra rum). Jag gillar det proffsiga bemötandet, tydligheten i vad som ingår, och att man kan lägga till extra grejer utöver offerten som då redovisas i ÄTA-listan på ett överskådligt sätt. Man har full koll på vad som händer och vad det kostar. Gillar dokumentationen man får också. Man känner sig trygg med att det blir välgjort. De svarar snabbt i telefon och på e-post. Läs mer
  • Mats E

2018-03-19

Mats E skrev om QI Construction
    Jag är supernöjd med det sätt man genomförde mitt projekt. De är kunniga, noggranna och ärliga. Har bra ordning och sköter redovisning och uppdateringar föredömligt! Läs mer
  • Jasmina D

2018-03-03

Jasmina D skrev om QI Construction
    Fantastisk upplevelse! Snabba och väldigt professionell, duktig och trevlig elektriker Kristian. Snabba och handlingskraftiga. Bra kommunikation både telefon-och mejlledes.
    Rekommenderas verkligen varmt. Läs mer
  • 2018-02-19

M F skrev om QI Construction
    Vi gjorde om bägge våra badrum och redan vid första besöket fick man intrycket av att Qicon var seriösa. Efter att Carl presenterat sig så började han mäta redan vid ytterdörren för att se hur mycket yta som behövde skyddas inför renoveringen innan vi ens hade börjat prata om vad vi skulle göra, det är inte många företag som gör så och det gav oss ett väldigt stort förtroende.

På mötena var det aldrig nåt pushigt säljsnack utan det kändes som att Carl och Therese rekommenderade material m.m. utefter våra önskemål. De kom även med idéer om förbättringar osv som var genomtänkta och inte för att sälja på mer.

Vi var nyinflyttade och bodde i huset medans renoveringarna gjordes, det var ju inte optimalt med två småbarn och en hund men teamet (Raimonds, Ingus och Eduards) som jobbade var väldigt respektfulla och omtänksamma.

Ett stort tack till Raimonds (som var hos oss mest) för att han tog hänsyn till grabbarna och sa till när det skulle föras mycket oväsen. Han också väldigt noggrann och tog sin tid för att allt skulle bli perfekt och det blev det!

Stort tack till alla som var med! Läs mer
  • 2018-01-01

Claudia F skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction i somras för renovering av en 104 kvm stor lägenhet i Stockholms innerstad. Renoveringen täckte kök, badrum, golv, väggar och dörrar. För oss var det av vikt att kvalitet och tidsplanering skulle hålla då vi hade ett fix datum att flytta in. Vi gjorde en noggrann research och valde till slut Qicon. Vi fick redan från första början förtroende för företaget, man gjorde en gedigen genomgång, ställde rätt frågor och gav rekommendationer som kändes ärliga och korrekta. Offert och tidsplan var tydlig och väl specad. När arbetet väl påbörjades följdes den noggrant av väldigt duktig projektledare som gav oss uppdateringar och information löpande samt fanns tillgänglig snabbt vid frågor. Hela projektet kändes mycket professionellt genomfört, med bra styrning och uppföljning, duktiga arbetare, säker arbetsmiljö och användning av bra material. Tidsplanen hölls 100%, vilket var mycket positivt och viktigt för oss. Vid besiktning kom endast mindre fel fram som snabbt åtgärdades av Qicon och godkändes av besiktningsman. Vi har nu låtit det gå ett tag för att säkerställa att inga omedelbara fel uppstod och är fortsatt mycket nöjda.

Att renovera är en sån investering både kostnads- och tidsmässigt och för oss var det värt varenda krona att få denna kvalitativa och tidsenliga leverans av ett duktigt och ansvarsfullt företag. Vi rekommenderar varmt detta företag. Läs mer
  • 2017-11-27

Lars L skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction för en tillbyggnad i två plan på ca 15 kvm byggyta. Carl på QI Con. svarade snabbt på vår förfrågan och gjorde en mycket gedigen genomgång av vårt projekt och kom med väldigt professionell input. Arbetet genomfördes på uppsatt tidplan och budget med väldigt duktig personal. Vi hade löpande kommunikation och vi fick alltid snabbt svar på frågor och funderingar som uppstod. De ÄTA som uppstod under projektet fick vi snabbt svar på och de prissattes på ett mycket proffsigt sätt. Upplevde absolut inga försök att luras utan alltid rimliga kostnader som specificerades väldigt noggrant. Faktureringen skedde enligt uppsatt betalningsplan.

Vi tog in en extern besiktningsman och vi hittade endast ett handfull små anmärkningar som snabbt åtgärdades.

Vi är mycket nöjda med Qi Construction och rekommender dem gärna till personer i vår närhet. Läs mer
  • 2017-11-06

Malin M skrev om QI Construction
    Noggranna, punktliga och kunniga. Kan varmt rekommendera QICON som byggare. Läs mer
  • Filip F

2017-10-24

Filip F skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Con för att bygga om min 1:a i Vasastan till en 2:a vilket bland annat inkluderade att flytta på köket, ta ner och sätta upp en vägg, lägga nytt golv och måla om allt. De var mycket professionella från första kontakt i samband med offert till slutbesiktning samt uppföljning.

Projektledaren gjorde ett platsbesök med en noggrann genomgång av alla arbetsmoment och gav sedan en offert som var mycket tydligt med varje moment och tillhörande material och respektive kostnad specificerat.

Tidigare har jag haft fördomar om att hantverkare alltid är svåra att få tag på och inte passar tider och planering. QI Con är raka motsatsen, projektledaren som jag hade kontakt med så gott som varje dag under renoveringen var alltid tillgänglig eller ringde upp inom högst ett par timmar. Det var otroligt smidigt att bara behöva ha kontakt med en person från byggfirman under hela renoveringen som i sin tur synkade arbetet och kontakten med deras olika hantverkare.

För övrigt var projektledaren och hantverkarna aktiva och kom ofta med förslag på alternativ för bättre lösningar än de vi hade planerat från början. När jag påpekade några enstaka moment som avvek från planering åtgärdades detta snabbt utan invändningar.

Under renoveringens gång bad jag om att få några extra arbeten utförda vilket gick utmärkt, merkostnaden redovisades mycket tydligt i en excelfil som uppdaterades veckovis. Vissa kostnader drogs av när det visade sig att enstaka arbetsmoment var överflödiga och det blev bättre med en enklare lösning.

Renovering var planerad att pågå i 5-6 veckor och gick bara över tiden med 2-3 dagar vilket jag tycker var fullt rimligt eftersom hantverkarna jobbade på med bra tempo varje dag.

Slutresultatet blev riktigt snyggt och jag är mycket nöjd. QI Con var inte billigast men helt klart mycket prisvärda! Läs mer
  • 2017-10-22

Tom T skrev om QI Construction
    Anlitade QI för renovering av kök vilket innefattade el, vatten/avlopp ytskikt samt rivning av vägg mm. Mycket detaljerad offert.
    Kompetenta hantverkare och de höll tidplan samt ekonomisk kalkyl.
    Rekommenderas. Läs mer
  • 2017-10-19

Adam L skrev om QI Construction
    QI Construction fick förtroendet att renovera en råvindsyta i vår lägenhet. Projektet omfattade bl.a. ytskikt, nytt badrum och tvättstuga och en ny takkupa. Efter en mycket detaljerad offert fick vi ett mycket gott och professionellt intryck vid ett första möte.

Vi tilldelades en mycket kompetent, effektiv och lösningsorienterad projektledare. Detta, tillsammans med den detaljerade offerten, kändes mycket tryggt då vi inte hade renoverat i denna omfattning förut. Projektet var komplicerat och vi stötte på en rad komplikationer (sekelskifteshus). Qicon hjälpte oss att navigera i olika val och vägar framåt.

Hantverkarna var otroligt duktiga och gjorde allt fackmannamässigt och minutiöst. De frågade alltid en extra gång innan de började arbeta (t.ex. exakt placering av dusch, vilken ledd vi ville att kaklet skulle sitta på).

På slutbesiktning hade vi inga anmärkningar. Vi kommer absolut att anlita Qicon igen och kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • 2017-10-19

Nmichael M skrev om QI Construction
    Super med endaste en ansvarig hantverkare på plats, och super med att ha en insatt och trevlig projektledare som är med hela vägen och med på alla beslut. Kanongenomförande från ax till limpa utan fördröjningar och med fantastisk kvalitet i alla steg. Läs mer
  • Katarina K

2017-10-18

Katarina K skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Construction för att lägga golv på min vind. Jag är mycket nöjd med det arbete som utfördes och den kontakt som varit under arbetets gång. Killen som var här och gjorde jobbet var både noggrann och effektiv. Man ser på det jobb som gjorts att det finns en yrkesstolthet och en vilja att göra ett bra jobb.
    Jag kommer definitivt att anlita QI Construction igen om behovet uppstår och jag ger dem mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2017-10-18

Anders A skrev om QI Construction
    Anlitade Ql construction för att renovera badrummet. Bra o proffsigt bemötande ifrån första kontakten.Mycket bra utfört arbete där vi fick fortlöpande information. Man höll både tidsplan o den ekonomiska kalkylen. Snyggt städat efteråt.Sammanfattningsvis. Väldigt nöjd. Skulle inte tveka att anlita QL construction igen Läs mer
  • Nina H

2017-10-17

Nina H skrev om QI Construction
    Efter vattenskada och ett drygt år av mycket tärande krångel med försäkringsbolag och 2 byggföretag fick vi slutligen in Qicon som räddade situationen på några veckor. Med rak och tydlig kommunikation, förståelse för våra önskemål och synpunkter samt ett modernt "tänk". Tror att vi hade extra tur med snickaren som verkligen tog personligt ansvar för sitt arbete och inte lämnade något halvdant. Vi kommer definitivt att anlita Qicon igen när det blir dags! Läs mer
  • 2017-10-16

Gert G skrev om QI Construction
    Vi Renoverade en toalett med dusch. Det gick smidigt och bra och kalkylen höll i princip på öret. Ett väldigt bra utfört jobb. Läs mer
  • Bengt A

2017-10-10

Bengt A skrev om QI Construction
    Vi gjorde en tillbyggnad 2016/17 ovanpå ett vidbyggt garage och ökade på så vis boytan på vår övervåning med ca 22kvm. I utbyggnaden finns nu ett sovrum, en klädkammare och ett jättefint badrum med bastu. Dessutom gjorde vi en del justeringar på befintliga ytor, som flytt av en vägg och vi fick ett stort härligt allrum. Vi uppgraderade till jordad el på hela övre planet och bytte el-central. Badrummet blev kanon med kakelsättning och bastu i världsklass. T.om besiktningsmannen var imponerad och berömde badrummet.

Utvändigt går det inte att se att huset är utbyggt, då panel, bröstning, takfot mm är helt integrerat med det ursprungliga huset från 1983.

Överlag var de trevliga och enkla att ha att göra med, vilket är viktigt då man har dem nära inpå sig en ganska lång period. Hantverkarna jobbade "snyggt" och samlade ihop skräp löpande. Under rivning av gamla badrummet behöll de en väggsektion för att minska nedsmutsning i den del av våningsplanet som vi fortsatte att använda. Eftersom Qicon beställde det mesta av materialet, hade de allt på plats vid rätt tidpunkt vilket också var skönt.

Dessutom var det toppen med deras strajpade bilar och personalen i tydligt märkta Qiconkläder som gjorde att det kändes tryggt när de kom och gick samt att även grannarna visste vilka som rörde sig i kvarteret.

Tydlig offert, tidplan och sk ÄTA-lista. Vi visste hela tiden vad eventuella tillägg kostade och vi kunde följa projektet löpande. Inga ändringar gjordes utan att vi hade bekräftat dom, normalt per mail. Kanonbra projektledare.

Det enda vi kanske hade önskat mer av, hade varit lite initiativ från deras sida när möjlighet gavs till justeringa. Som när väggar eller tak väl hade öppnats och det fanns chans att tänka till extra om tex placering av eluttag eller strömbrytare. Som exempel hade vi bestämt att elen i garaget skulle vara på samma plats som ursprungligt, men vara infälld. Dvs kontakter och el-uttag skulle sitta på samma ställe som innan bygget. Samtidigt bytte vi garage-dörr, men vi tänkte inte på att den nya öppnas annorlunda än den gamla dörren. Så nu sitter ström-brytaren lite tokigt jmf med dörren, men helt korrekt enligt beställningen… Några sådana händelser, men Inga stora saker.

Vi kan varmt recommendera Qicon. //Benke & Maria Läs mer
  • 2017-09-27

Lisbet W skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Construction för tillbyggnad av mitt radhus (en ny entré) eftersom de kunde ta ansvar för samtliga moment . Vi diskuterade noggrant igenom vad som skulle göras och val av material, vilket resulterade i en mycket detaljerad offert och tidplan. Medarbetaren från QI-Con utförde ett professionellt arbete och har fått väldigt mycket goda vitsord även från grannar som noterat hur snyggt och städat det varit kring arbetsplatsen. När jag nu går vidare med beställning av etapp två, som är invändig renovering och ombyggnad, vänder jag mig återigen till QI Construction, som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • 2017-08-14

Davy G skrev om QI Construction
    Efter en lång urvalsprocess av flertalet hantverkare så valde vi Qi Con. Uppdraget gällde en omfattande renovering av en tvättstuga som slutligen blev en toalett/tvättstuga. Offerten var väldigt detaljerad och priset var marknadsmässig. Hantverkarna var absolut professionella, tillmötesgående och trevliga. Det var alltid städat!
    Grundjobbet gjordes väldigt bra och man kunde följa deras arbete in till detalj. Allt gick enligt plan. Dock så var finishen inte helt 100%. Det blev lite små stressigt i slutet och man ville få jobbet klart i tid. Slutligen så var vi inte alls nöjda med projektledaren som dessvärre visade på bristande kunskap kring arbetet, var aldrig en bollplank kring bygget och föreslog material som (aldrig) mötte våra behov. Vi är småbarnsfamilj och tillgång till vatten och el är avgörande för vår vardag. Vi fick aldrig information om att de skulle t ex stänga av vatten och el en hel dag.

Är vi nöjda med slutresultatet och kommer vi att rekommendera Qi Con till familj och vänner? JA! Dock inte projektledaren. Läs mer
  • Victoria L

2017-07-17

Victoria L skrev om QI Construction
    Vi har gjort en mindre tillbyggnad av vårt hus samt omläggning av tak och dränering med QI Construction. Vi upplever att processen har fungerat mycket bra. Snabb återkoppling och kommunikation, trevliga byggnadsarbetare och ett gott resultat. Kan utan tvekan rekommendera QI Construction för liknande tillbyggnader och ombyggnationer. Vi hoppas fortsätta vårt samarbete med företaget till hösten men då för renovering av källare. Läs mer
  • 2017-05-09

Jenni S skrev om QI Construction
    Vi anlitade Qicon hösten 2016 för att bygga ut vårt hus. De levererade exakt vad vi beställt enligt tidsplan och budget! Utöver det var det väldigt hög kvalitet på utförandet och vi fick hela tiden hjälp med förslag på vad som kunde göras/förbättras. Resultatet blev bättre till och med bättre än väntat! Vi kan varmt rekommendera Qicon. Tack från nöjda kunder! Jenni och Fredrik Läs mer
  • 2017-04-28

Linus H skrev om QI Construction
    Vi genomförde ett taklyft där ett annat företag lyfte av gamla taket och garaget och ställde på en ny övervåning och även byggde samman huset med ett nytt garage. Allt annat gjordes av QI (innerväggar, golv, el, vatten, värme, ventilation, fasad osv.) och vi är riktigt nöjda med dom då dom var både flexibla och självgående men ändå ställde frågor där det behövdes.
    Det vi uppskattade mest var omsorgen om detaljer, dom trevliga och professionella killarna och tjejerna som jobbar på QI och att vi fick ett bra förtroende för QI, vi kände att vi litade på vad dom sa och det är mycket befriande att känna.
    Det som var sämst var nog den slutgiltiga prislappen men det beror nog på att vi flera gånger bad dom göra mer och mer... Vi hade även lite svårare för två av QI's inhyrda underentreprenörer, närmare bestämt dom som gjorde vårt plåttak och dom som gjorde vår ventilation, men det är svårt att klandra QI för det.
    Vi kommer helt klart hyra in QI igen i framtiden och även rekommendera till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2017-02-12

Connie skrev om QI Construction
    Vi rekommenderar gärna QI Construction som har monterat handfat med tvättställ, spegelskåp, handdukstork i badrummet och suttit upp belysningar i både badrummet och köket. Vår rörledning har ändrats och blivit mycket snyggare samtidigt slapp vårt fina tvättställ bli borrat. Vi är väldigt nöjda med det fantastiska resultatet av riktig yrkesfärdighet. Supertrevliga och kunniga hantverkare och medarbetare möttes vi av hela tiden. De gjorde sitt bästa för att möta kundens efterfrågan. Läs mer
  • Peter B

2017-01-19

Peter B skrev om QI Construction
    QICON har renoverat ett av våra badrum på ett mycket föredömligt sätt. Det var en omfattande renovering där hela golvplattan fick bilas och gjutas på nytt med nya avloppsdragningar och vattenburen golvvärme. Vi är nöjda med både planering, uppföljning och genomförande av projektet som gick på budget och tid. Supertrevliga och kunniga hantverkare möttes vi av hela tiden.
    Vi kommer använda QICON i framtiden för nya projekt och rekommenderar gärna företaget. Läs mer
    2017-01-19 QI Construction svarar Peter B
    Peter
    Tack för ett bra projekt. Det är alltid svårt att estimera tiden när man bilar bort hela betongplattan och gjuter nytt, eftersom betongen måste vila i 2 månader tills vi får sätta tätskikt, så att vi kan uppfylla kraven i branschreglerna. Det gick väldigt bra, och det är skönt att ni var flexibla och oberoende av badrummet i källaren, eftersom projektet stod stilla under väntetiden. På dagen efter viloperioden var vi tillbaka och slutförde snabbt. Allt var ju klart, förutom tätskiktet och kaklingen, och självklart slutmonteringen. Det blev verkligen fint och vi ser fram emot att få komma tillbaka vid nästa tillfälle.
  • Terry S

2016-12-12

Verifierad kundrelation
    Terry S skrev om QI Construction
    Vi hade otur när vi valde QI Construction AB. Under badrumsrenoveringen bilats rör till skyddsrum sönder, taket hängdes om två gånger, golvet las om tre gånger, en oberoende besiktningsman konstaterade bakfall tack vare att unidrain var fellagt, inspektionslucka glömdes bort, duschdörrar var felvända, (de tåg bort etikett) torkfläkt mm. Projektet led av personalbrist och kommunikationsproblem. Badrummet blev fint till slut men tog nio månader att avsluta. Under halva tiden kunde vi inte använda badrummet. Läs mer
  • Harald J

2016-11-28

Harald J skrev om QI Construction
    QI Construction gjorde en ombygnation i min lägenhet. Köket bygdes upp på ny plats, och rör för vatten/avlopp, samt el-ledningar och ventilation drogs fram till ny plats. Målning av vägger, och kök monterades upp.

QI Construction har varit proffsiga ända från första möte. Bra offert, och tydlig komunikation under tiden arbetet pågick. Duktiga medarbetare som såg till att hålla "röra-nivå'n" under kontroll genom att städa efter sig varje dag. Viktigt då jag bodde i lägenheten medan arbetet pågick. Läs mer
  • Mattias A

2016-11-24

Mattias A skrev om QI Construction
    Vi gav QiCon i uppdrag att inreda vår kallvind (isolering, takfönster, el & VVS samt ytskikt med takpanel, golvläggning, målning/tapetsering). Vi fick en genomarbetad och detaljerad offert från QiCon och som stod ut i jämförelse med de andra företagen vi var i kontakt med. Alla moment var specade med kostnad för material och arbete. Vi hade inga inplanerade byggmöten på plats utan skötte all löpande dialog via mail och telefon med projektledaren. Med facit i hand kanske vi ångrar detta lite, då det blev en del missar i kommunikationen mellan oss, projektledaren och byggarna. Själva byggprocessen flöt på enligt plan utan större ändringar eller förseningar. Möjligen lite utdraget i slutfasen av projektet, då alla lösa trådar skulle sys ihop. Man hade nog kunnat kapa en vecka eller så av den totala byggtiden. Byggarna var väldigt trevliga och bra att ha att göra med, höll rent och snyggt på arbetsplatsen och kom och gick alltid som utlovat. Rätt och slätt duktiga och pålitliga hantverkare. Bra dialog och uppföljning kring ÄTOR. Upplevde att slutbesiktningen blev aningen forcerad då QiCon ville ha den innan bygget var helt klart. Dock tydlig dokumentation på kvarstående arbete och alla moment har slutförts inom rimlig tid. Vårt projekt var lite speciellt i den meningen att QiCon parallellt även inredde vår grannes vind, motsvarande omfattning som på vår vind. Det blev en del stordriftsfördelar i detta, som både vi och QiCon kunde dra nytta av, och över lag skötte QiCon detta bra. Enda "problemet" var väl att jag och grannen kunde jämföra utförande och kvalitet hos varandra, vilket medförde en ibland aningens infekterad dialog med QiCon, då byggarna på ena vinden utförde vissa moment snyggare än vad byggarna gjorde på den andra vinden... Vi kommer att rekommendera QiCon till våra grannar i området som planerar att inreda sina vindar! Läs mer
  • 2016-11-14

Lars B skrev om QI Construction
    QI Construction renoverade mitt badrum
    De gav från början ett seriöst intryck och presenterade en väl specificerad offert.
    När jobbet gjordes så skötte de löpande rapportering om hur det gick och snabb återkoppling på eventuella problem som dök upp och jag fick fasta priser på tillkommande arbeten tillkom pga av omständigheter som inte kunnat förutses från början. Så sammanfattningsvis kan jag definitivt rekommendera QI-Con som entreprenör, om de sedan är billigast i stan vet jag inte men med de jämförbara offerter jag tog in så tror jag inte att de heller prismässigt behöver skämmas för sig. Läs mer
  • 2016-11-11

Lill A skrev om QI Construction
    Mycket professionellt bemötande med en tydligt beskriven process där förutsättningarna är klara innan arbetet påbörjas. Läs mer

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna