Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Sollentuna QI Construction

QI Construction

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Namnet QI Construction kommer från en kombination av qi, som handlar om energi, och det engelska ordet key, som betyder nyckel. Vi erbjuder dig nyckelfärdigt byggande och mycket energi!

Vi jobbar med helhet, kontroll och kvalitet som ledord genom att satsa på projektledare med akademisk bakgrund, se helheten och samordna olika delar i projektet samt vara noggranna i varje detalj. Vår riktiga specialitet är kök och badrum, men vi har bred kompetens och många års erfarenhet i bolaget så vi utför också andra typer av renovering om ombyggnation.

Hör av dig till oss om du vill anlita en seriös byggfirma med mycket kundfokus i norra Stockholm!

Läs vad 110 kunder tycker om QI Construction

• Lars L
    Lars L skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction för en tillbyggnad i två plan på ca 15 kvm byggyta. Carl på QI Con. svarade snabbt på vår förfrågan och gjorde en mycket gedigen genomgång av vårt projekt och kom med väldigt professionell input. Arbetet genomfördes på uppsatt tidplan och budget med väldigt duktig personal. Vi hade löpande kommunikation och vi fick alltid snabbt svar på frågor och funderingar som uppstod. De ÄTA som uppstod under projektet fick vi snabbt svar på och de prissattes på ett mycket proffsigt sätt. Upplevde absolut inga försök att luras utan alltid rimliga kostnader som specificerades väldigt noggrant. Faktureringen skedde enligt uppsatt betalningsplan.

Vi tog in en extern besiktningsman och vi hittade endast ett handfull små anmärkningar som snabbt åtgärdades.

Vi är mycket nöjda med Qi Construction och rekommender dem gärna till personer i vår närhet. Läs mer
  • Malin M
    Malin M skrev om QI Construction
    Noggranna, punktliga och kunniga. Kan varmt rekommendera QICON som byggare. Läs mer
  • Filip F
    Filip F skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Con för att bygga om min 1:a i Vasastan till en 2:a vilket bland annat inkluderade att flytta på köket, ta ner och sätta upp en vägg, lägga nytt golv och måla om allt. De var mycket professionella från första kontakt i samband med offert till slutbesiktning samt uppföljning.

Projektledaren gjorde ett platsbesök med en noggrann genomgång av alla arbetsmoment och gav sedan en offert som var mycket tydligt med varje moment och tillhörande material och respektive kostnad specificerat.

Tidigare har jag haft fördomar om att hantverkare alltid är svåra att få tag på och inte passar tider och planering. QI Con är raka motsatsen, projektledaren som jag hade kontakt med så gott som varje dag under renoveringen var alltid tillgänglig eller ringde upp inom högst ett par timmar. Det var otroligt smidigt att bara behöva ha kontakt med en person från byggfirman under hela renoveringen som i sin tur synkade arbetet och kontakten med deras olika hantverkare.

För övrigt var projektledaren och hantverkarna aktiva och kom ofta med förslag på alternativ för bättre lösningar än de vi hade planerat från början. När jag påpekade några enstaka moment som avvek från planering åtgärdades detta snabbt utan invändningar.

Under renoveringens gång bad jag om att få några extra arbeten utförda vilket gick utmärkt, merkostnaden redovisades mycket tydligt i en excelfil som uppdaterades veckovis. Vissa kostnader drogs av när det visade sig att enstaka arbetsmoment var överflödiga och det blev bättre med en enklare lösning.

Renovering var planerad att pågå i 5-6 veckor och gick bara över tiden med 2-3 dagar vilket jag tycker var fullt rimligt eftersom hantverkarna jobbade på med bra tempo varje dag.

Slutresultatet blev riktigt snyggt och jag är mycket nöjd. QI Con var inte billigast men helt klart mycket prisvärda! Läs mer
  • Tom T
    Tom T skrev om QI Construction
    Anlitade QI för renovering av kök vilket innefattade el, vatten/avlopp ytskikt samt rivning av vägg mm. Mycket detaljerad offert.
    Kompetenta hantverkare och de höll tidplan samt ekonomisk kalkyl.
    Rekommenderas. Läs mer
  • Adam L
    Adam L skrev om QI Construction
    QI Construction fick förtroendet att renovera en råvindsyta i vår lägenhet. Projektet omfattade bl.a. ytskikt, nytt badrum och tvättstuga och en ny takkupa. Efter en mycket detaljerad offert fick vi ett mycket gott och professionellt intryck vid ett första möte.

Vi tilldelades en mycket kompetent, effektiv och lösningsorienterad projektledare. Detta, tillsammans med den detaljerade offerten, kändes mycket tryggt då vi inte hade renoverat i denna omfattning förut. Projektet var komplicerat och vi stötte på en rad komplikationer (sekelskifteshus). Qicon hjälpte oss att navigera i olika val och vägar framåt.

Hantverkarna var otroligt duktiga och gjorde allt fackmannamässigt och minutiöst. De frågade alltid en extra gång innan de började arbeta (t.ex. exakt placering av dusch, vilken ledd vi ville att kaklet skulle sitta på).

På slutbesiktning hade vi inga anmärkningar. Vi kommer absolut att anlita Qicon igen och kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Nmichael M
    Nmichael M skrev om QI Construction
    Super med endaste en ansvarig hantverkare på plats, och super med att ha en insatt och trevlig projektledare som är med hela vägen och med på alla beslut. Kanongenomförande från ax till limpa utan fördröjningar och med fantastisk kvalitet i alla steg. Läs mer
  • Katarina K
    Katarina K skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Construction för att lägga golv på min vind. Jag är mycket nöjd med det arbete som utfördes och den kontakt som varit under arbetets gång. Killen som var här och gjorde jobbet var både noggrann och effektiv. Man ser på det jobb som gjorts att det finns en yrkesstolthet och en vilja att göra ett bra jobb.
    Jag kommer definitivt att anlita QI Construction igen om behovet uppstår och jag ger dem mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • Anders A
    Anders A skrev om QI Construction
    Anlitade Ql construction för att renovera badrummet. Bra o proffsigt bemötande ifrån första kontakten.Mycket bra utfört arbete där vi fick fortlöpande information. Man höll både tidsplan o den ekonomiska kalkylen. Snyggt städat efteråt.Sammanfattningsvis. Väldigt nöjd. Skulle inte tveka att anlita QL construction igen Läs mer
  • Nina H
    Nina H skrev om QI Construction
    Efter vattenskada och ett drygt år av mycket tärande krångel med försäkringsbolag och 2 byggföretag fick vi slutligen in Qicon som räddade situationen på några veckor. Med rak och tydlig kommunikation, förståelse för våra önskemål och synpunkter samt ett modernt "tänk". Tror att vi hade extra tur med snickaren som verkligen tog personligt ansvar för sitt arbete och inte lämnade något halvdant. Vi kommer definitivt att anlita Qicon igen när det blir dags! Läs mer
  • Gert G
    Gert G skrev om QI Construction
    Vi Renoverade en toalett med dusch. Det gick smidigt och bra och kalkylen höll i princip på öret. Ett väldigt bra utfört jobb. Läs mer
  • Bengt A
    Bengt A skrev om QI Construction
    Vi gjorde en tillbyggnad 2016/17 ovanpå ett vidbyggt garage och ökade på så vis boytan på vår övervåning med ca 22kvm. I utbyggnaden finns nu ett sovrum, en klädkammare och ett jättefint badrum med bastu. Dessutom gjorde vi en del justeringar på befintliga ytor, som flytt av en vägg och vi fick ett stort härligt allrum. Vi uppgraderade till jordad el på hela övre planet och bytte el-central. Badrummet blev kanon med kakelsättning och bastu i världsklass. T.om besiktningsmannen var imponerad och berömde badrummet.

Utvändigt går det inte att se att huset är utbyggt, då panel, bröstning, takfot mm är helt integrerat med det ursprungliga huset från 1983.

Överlag var de trevliga och enkla att ha att göra med, vilket är viktigt då man har dem nära inpå sig en ganska lång period. Hantverkarna jobbade "snyggt" och samlade ihop skräp löpande. Under rivning av gamla badrummet behöll de en väggsektion för att minska nedsmutsning i den del av våningsplanet som vi fortsatte att använda. Eftersom Qicon beställde det mesta av materialet, hade de allt på plats vid rätt tidpunkt vilket också var skönt.

Dessutom var det toppen med deras strajpade bilar och personalen i tydligt märkta Qiconkläder som gjorde att det kändes tryggt när de kom och gick samt att även grannarna visste vilka som rörde sig i kvarteret.

Tydlig offert, tidplan och sk ÄTA-lista. Vi visste hela tiden vad eventuella tillägg kostade och vi kunde följa projektet löpande. Inga ändringar gjordes utan att vi hade bekräftat dom, normalt per mail. Kanonbra projektledare.

Det enda vi kanske hade önskat mer av, hade varit lite initiativ från deras sida när möjlighet gavs till justeringa. Som när väggar eller tak väl hade öppnats och det fanns chans att tänka till extra om tex placering av eluttag eller strömbrytare. Som exempel hade vi bestämt att elen i garaget skulle vara på samma plats som ursprungligt, men vara infälld. Dvs kontakter och el-uttag skulle sitta på samma ställe som innan bygget. Samtidigt bytte vi garage-dörr, men vi tänkte inte på att den nya öppnas annorlunda än den gamla dörren. Så nu sitter ström-brytaren lite tokigt jmf med dörren, men helt korrekt enligt beställningen… Några sådana händelser, men Inga stora saker.

Vi kan varmt recommendera Qicon. //Benke & Maria Läs mer
  • Lisbet W
    Lisbet W skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Construction för tillbyggnad av mitt radhus (en ny entré) eftersom de kunde ta ansvar för samtliga moment . Vi diskuterade noggrant igenom vad som skulle göras och val av material, vilket resulterade i en mycket detaljerad offert och tidplan. Medarbetaren från QI-Con utförde ett professionellt arbete och har fått väldigt mycket goda vitsord även från grannar som noterat hur snyggt och städat det varit kring arbetsplatsen. När jag nu går vidare med beställning av etapp två, som är invändig renovering och ombyggnad, vänder jag mig återigen till QI Construction, som jag varmt rekommenderar. Läs mer
  • Davy G
    Davy G skrev om QI Construction
    Efter en lång urvalsprocess av flertalet hantverkare så valde vi Qi Con. Uppdraget gällde en omfattande renovering av en tvättstuga som slutligen blev en toalett/tvättstuga. Offerten var väldigt detaljerad och priset var marknadsmässig. Hantverkarna var absolut professionella, tillmötesgående och trevliga. Det var alltid städat!
    Grundjobbet gjordes väldigt bra och man kunde följa deras arbete in till detalj. Allt gick enligt plan. Dock så var finishen inte helt 100%. Det blev lite små stressigt i slutet och man ville få jobbet klart i tid. Slutligen så var vi inte alls nöjda med projektledaren som dessvärre visade på bristande kunskap kring arbetet, var aldrig en bollplank kring bygget och föreslog material som (aldrig) mötte våra behov. Vi är småbarnsfamilj och tillgång till vatten och el är avgörande för vår vardag. Vi fick aldrig information om att de skulle t ex stänga av vatten och el en hel dag.

Är vi nöjda med slutresultatet och kommer vi att rekommendera Qi Con till familj och vänner? JA! Dock inte projektledaren. Läs mer
  • Victoria L
    Victoria L skrev om QI Construction
    Vi har gjort en mindre tillbyggnad av vårt hus samt omläggning av tak och dränering med QI Construction. Vi upplever att processen har fungerat mycket bra. Snabb återkoppling och kommunikation, trevliga byggnadsarbetare och ett gott resultat. Kan utan tvekan rekommendera QI Construction för liknande tillbyggnader och ombyggnationer. Vi hoppas fortsätta vårt samarbete med företaget till hösten men då för renovering av källare. Läs mer
  • Jenni S
    Jenni S skrev om QI Construction
    Vi anlitade Qicon hösten 2016 för att bygga ut vårt hus. De levererade exakt vad vi beställt enligt tidsplan och budget! Utöver det var det väldigt hög kvalitet på utförandet och vi fick hela tiden hjälp med förslag på vad som kunde göras/förbättras. Resultatet blev bättre till och med bättre än väntat! Vi kan varmt rekommendera Qicon. Tack från nöjda kunder! Jenni och Fredrik Läs mer
  • Linus H
    Linus H skrev om QI Construction
    Vi genomförde ett taklyft där ett annat företag lyfte av gamla taket och garaget och ställde på en ny övervåning och även byggde samman huset med ett nytt garage. Allt annat gjordes av QI (innerväggar, golv, el, vatten, värme, ventilation, fasad osv.) och vi är riktigt nöjda med dom då dom var både flexibla och självgående men ändå ställde frågor där det behövdes.
    Det vi uppskattade mest var omsorgen om detaljer, dom trevliga och professionella killarna och tjejerna som jobbar på QI och att vi fick ett bra förtroende för QI, vi kände att vi litade på vad dom sa och det är mycket befriande att känna.
    Det som var sämst var nog den slutgiltiga prislappen men det beror nog på att vi flera gånger bad dom göra mer och mer... Vi hade även lite svårare för två av QI's inhyrda underentreprenörer, närmare bestämt dom som gjorde vårt plåttak och dom som gjorde vår ventilation, men det är svårt att klandra QI för det.
    Vi kommer helt klart hyra in QI igen i framtiden och även rekommendera till vänner och bekanta. Läs mer
  • Connie
    Connie skrev om QI Construction
    Vi rekommenderar gärna QI Construction som har monterat handfat med tvättställ, spegelskåp, handdukstork i badrummet och suttit upp belysningar i både badrummet och köket. Vår rörledning har ändrats och blivit mycket snyggare samtidigt slapp vårt fina tvättställ bli borrat. Vi är väldigt nöjda med det fantastiska resultatet av riktig yrkesfärdighet. Supertrevliga och kunniga hantverkare och medarbetare möttes vi av hela tiden. De gjorde sitt bästa för att möta kundens efterfrågan. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om QI Construction
    QICON har renoverat ett av våra badrum på ett mycket föredömligt sätt. Det var en omfattande renovering där hela golvplattan fick bilas och gjutas på nytt med nya avloppsdragningar och vattenburen golvvärme. Vi är nöjda med både planering, uppföljning och genomförande av projektet som gick på budget och tid. Supertrevliga och kunniga hantverkare möttes vi av hela tiden.
    Vi kommer använda QICON i framtiden för nya projekt och rekommenderar gärna företaget. Läs mer
    2017-01-19 QI Construction svarar Peter B
    Peter
    Tack för ett bra projekt. Det är alltid svårt att estimera tiden när man bilar bort hela betongplattan och gjuter nytt, eftersom betongen måste vila i 2 månader tills vi får sätta tätskikt, så att vi kan uppfylla kraven i branschreglerna. Det gick väldigt bra, och det är skönt att ni var flexibla och oberoende av badrummet i källaren, eftersom projektet stod stilla under väntetiden. På dagen efter viloperioden var vi tillbaka och slutförde snabbt. Allt var ju klart, förutom tätskiktet och kaklingen, och självklart slutmonteringen. Det blev verkligen fint och vi ser fram emot att få komma tillbaka vid nästa tillfälle.
  • Terry S
    Terry S skrev om QI Construction
    Vi hade otur när vi valde QI Construction AB. Under badrumsrenoveringen bilats rör till skyddsrum sönder, taket hängdes om två gånger, golvet las om tre gånger, en oberoende besiktningsman konstaterade bakfall tack vare att unidrain var fellagt, inspektionslucka glömdes bort, duschdörrar var felvända, (de tåg bort etikett) torkfläkt mm. Projektet led av personalbrist och kommunikationsproblem. Badrummet blev fint till slut men tog nio månader att avsluta. Under halva tiden kunde vi inte använda badrummet. Läs mer
  • Harald J
    Harald J skrev om QI Construction
    QI Construction gjorde en ombygnation i min lägenhet. Köket bygdes upp på ny plats, och rör för vatten/avlopp, samt el-ledningar och ventilation drogs fram till ny plats. Målning av vägger, och kök monterades upp.

QI Construction har varit proffsiga ända från första möte. Bra offert, och tydlig komunikation under tiden arbetet pågick. Duktiga medarbetare som såg till att hålla "röra-nivå'n" under kontroll genom att städa efter sig varje dag. Viktigt då jag bodde i lägenheten medan arbetet pågick. Läs mer
  • Mattias A
    Mattias A skrev om QI Construction
    Vi gav QiCon i uppdrag att inreda vår kallvind (isolering, takfönster, el & VVS samt ytskikt med takpanel, golvläggning, målning/tapetsering). Vi fick en genomarbetad och detaljerad offert från QiCon och som stod ut i jämförelse med de andra företagen vi var i kontakt med. Alla moment var specade med kostnad för material och arbete. Vi hade inga inplanerade byggmöten på plats utan skötte all löpande dialog via mail och telefon med projektledaren. Med facit i hand kanske vi ångrar detta lite, då det blev en del missar i kommunikationen mellan oss, projektledaren och byggarna. Själva byggprocessen flöt på enligt plan utan större ändringar eller förseningar. Möjligen lite utdraget i slutfasen av projektet, då alla lösa trådar skulle sys ihop. Man hade nog kunnat kapa en vecka eller så av den totala byggtiden. Byggarna var väldigt trevliga och bra att ha att göra med, höll rent och snyggt på arbetsplatsen och kom och gick alltid som utlovat. Rätt och slätt duktiga och pålitliga hantverkare. Bra dialog och uppföljning kring ÄTOR. Upplevde att slutbesiktningen blev aningen forcerad då QiCon ville ha den innan bygget var helt klart. Dock tydlig dokumentation på kvarstående arbete och alla moment har slutförts inom rimlig tid. Vårt projekt var lite speciellt i den meningen att QiCon parallellt även inredde vår grannes vind, motsvarande omfattning som på vår vind. Det blev en del stordriftsfördelar i detta, som både vi och QiCon kunde dra nytta av, och över lag skötte QiCon detta bra. Enda "problemet" var väl att jag och grannen kunde jämföra utförande och kvalitet hos varandra, vilket medförde en ibland aningens infekterad dialog med QiCon, då byggarna på ena vinden utförde vissa moment snyggare än vad byggarna gjorde på den andra vinden... Vi kommer att rekommendera QiCon till våra grannar i området som planerar att inreda sina vindar! Läs mer
  • Lars B
    Lars B skrev om QI Construction
    QI Construction renoverade mitt badrum
    De gav från början ett seriöst intryck och presenterade en väl specificerad offert.
    När jobbet gjordes så skötte de löpande rapportering om hur det gick och snabb återkoppling på eventuella problem som dök upp och jag fick fasta priser på tillkommande arbeten tillkom pga av omständigheter som inte kunnat förutses från början. Så sammanfattningsvis kan jag definitivt rekommendera QI-Con som entreprenör, om de sedan är billigast i stan vet jag inte men med de jämförbara offerter jag tog in så tror jag inte att de heller prismässigt behöver skämmas för sig. Läs mer
  • Lill A
    Lill A skrev om QI Construction
    Mycket professionellt bemötande med en tydligt beskriven process där förutsättningarna är klara innan arbetet påbörjas. Läs mer
  • Leena L
    Leena L skrev om QI Construction
    Från början ville renovera tvättstugan och byta spiskåpan. När vi var klara hade QI Con inte bara gjort dessa arbeten utan även bytt garageporten och panelen på garaget inkl. armatur, bytt balkongdörren och tre toalettstolar samt isolerat inkommande vattenröret i källaren. Vi var så nöjda redan efter första mötet att vi gav Ql Con nya uppgifter allt eftersom. Hela personalen var duktig, trevlig, tillmötesgående, artig och respektfull. Vi kommer med nya uppdrag till våren. Och förutom personalen gillar vi företagets arbetssätt, en kontakt och allt på ett och samma ställe. Läs mer
  • Mats W
    Mats W skrev om QI Construction
    Vi anlitade företaget för renovering av vårt badrum. Arbetet gick smidigt, tidplanen höll och vi är nöjda med slutresultatet.
    God kommunikation och lösningsorienterad projektledning. Läs mer
  • Jan A
    Jan A skrev om QI Construction
    Mycket bra kontakt inledningsvis, med snabba svar, detaljerad offert och flexibilitet till ändringar. Sämre projektledning med uteblivna protokoll och märkliga kostnadstillägg trots att jobbet var på fastpris. Tex fick vi betala extra för att kakelrivaren behövde en luftrenare. Jobbet blev två veckor försenat på en planerad byggtid på tre veckor, men slutresultatet blev som förväntat mycket bra Läs mer
    2016-11-11 QI Construction svarar Jan A
    Hej Jan
    tack för dina synpunkter. QICON är noga med att alltid inhämta accept av tillägg. Ingenting tas betalt för som inte godkänts av beställaren. När rivaren märker att kaklet dammar mer än vad vi kan förvänta oss, så ställs man inför valet luftrenare eller städning av lägenheten trots skydd. Vi tycker ni valde rätt. När projektet startar med kort varsel och beställningar av möbler och inredning inte hinns fås innan vi är klara så blir det ofta en väntetid på produkterna, vilket aldrig är ett problem. När sakerna väl kommit hem till er så monteras de alltid snabbt. Vi är glada att ni är nöjda med slutresultatet. Det är ju det som räknas. Sen kan jag hålla med om att vi har lite att jobba på när det gäller vissa av våra projektledare. Vi behöver utvecklas ännu mer för att kunna tillfredsställa alla olika typer av människor, som alla har olika krav på bemötande. Din feedback hjälper oss med detta!
  • Ulf P
    Ulf P skrev om QI Construction
    Ordning och reda. Mycket bra med en utsedd kontakt/projektledare som jag förde dialogen med oftast via mail. Ett par månader försenat men bra slutresultat. Läs mer
  • Ingemar i
    Ingemar i skrev om QI Construction
    Uppdraget gällde ett badrum.
    Vi upplevde det som väldigt seriöst med en detaljerad budget och fast pris. Som gammal projektledare imponerades jag av att QI sedan höll sina planer till punkt och pricka. Startdatum sköts visserligen fram, men efter projektstart flöt allt väldigt bra.
    Viktigast av allt var ändå att vi fick ett badrum som rent estetiskt blev precis som vi hade önskat, att de arbetade fackmannamässigt och att vi fick alla intyg och certifieringar för el och vatten som man så gärna vill ha om något olustigt skulle hända i framtiden.
    BRA! Vi anlitar gärna QI igen om det blir aktuellt. Läs mer
  • Kimmo E
    Kimmo E skrev om QI Construction
    Ombyggnad av sovrum. Företaget skickade mycket duktiga och pålitliga hantverkare. Vi avser att använda samma firma igen när så behövs. Läs mer
    2016-11-11 QI Construction svarar Kimmo E
    Hej Kimmo
    Vi bytte ytterdörr och delade av ett rum, så att ni fick ett avskilt sovrum. Allt flöt på bra och dialogen var bra. Roligt att ni uppskattade oss och vill anlita oss igen!
  • Lars J
    Lars J skrev om QI Construction
    Qicon hjälpte oss med ombyggnation av vårt Kök/vardagsrum/hall (trägolv, stengolv, VVS, El, snickeri, m.m). Offerten som var till fast pris innehöll både material & arbete och var väl specificerad. Arbetet har utförts på tid och med hög kvalitet. Qicon har också varit rådgivande vad gäller utförande av olika lösningar samt har alla de certifikat som behövs. Läs mer
  • Samuel J
    Samuel J skrev om QI Construction
    Bästa byggbolaget jag haft att göra med. Offererat pris stämmer med fakturor, effektivt utfört arbete som utförts inom angivna perioder. Vi har renoverat flera rum, tvättstuga och el samt byggt om undervåningen med hjälp av killarna och tjejerna på QiCon. Bra kommunikation genom hela projektet. De har även varit duktiga att komma med förslag under arbetets gång. Läs mer
    2016-11-15 QI Construction svarar Samuel J
    Hej Samuel! Stort tack för din rekommendation. Det glädjer oss att du är så nöjd med vårt arbete. Avväxlingen av den bärande innerväggen i ditt vardagsrum skapade verkligen en öppnare känsla. Det har varit mycket trevligt att arbeta med dig, varmt välkommen tillbaka i framtiden!
  • Henrik D
    Henrik D skrev om QI Construction
    Jättebra jobb. Fint kakelarbete och bra hjälp med idéer. Läs mer
  • Lars W
    Lars W skrev om QI Construction
    Vi skulle byta handfat, kommod, spegelskåp och montera nya högskåp i badrummet i juni 2016. Vi försökte få badrumsåterförsäljaren att rekommendera en hantverkarre som kunde hjälpa oss, men de lyckades inte hitta någon som ville ta ett så litet jobb.

Vi hörde oss därför för hos vänner och bekanta och fick höra talas om QI genom goda vänner som var väldigt nöjda med den renovering QI hade gjort hemma hos dem.

Det var enkelt attfå kontakt med dem, de svarar snabbt på både mail, sms och telefon. De kunde hjälpa oss med väldigt kort varsel. Vi tog jobbet på löpande räkning eftersom det var ett så litet jobb (max en dag) att det inte hade varit lönt att ta fram en riktig offert.

Det blev verkligen bra och rörmokaren och elektrikern gjorde ett fantastiskt fint jobb, samt hjälpte oss att fixa ett par problem till i badrummet när de ändå var på plats.

Vi är otroligt nöjda med deras arbete: De kom i tid, jobbade professionellt och effektivt, var supertrevliga, hjälpsamma och föreslog smarta lösningar hela vägen, städade innan de gick och tog med sig skräpet och slängde det.

Jag kan varmt rekommendera QI Construction. Läs mer
  • Sten-Sture W
    Sten-Sture W skrev om QI Construction
    Vi renoverade vårt badrum våren 2016.
    Vi började med att kolla på Reco.se och valde ut 5 tänkbara leverantörer
    -Dåderman
    -Titania
    -QI Construction
    -Badrumsdax
    eftersom de var bland de högst rankade med många omdömen och som inlämnats nära i tiden.

Vi kollade även deras uppgifter i Allabolag.se för att få liten inblick i
    företagens historik och storlek.

Vi valde QI Construction som lämnade en mycket professionell offert
    som var detaljerad och informativ. Vi begärde och fick med ett förseningsvite
    i avtalet.

Man kunde i offerten hela tiden följa det planerade jobbet steg för steg med
    specificerad arbetskostnad/mtrl. kostnad. Dessutom lämnades annan info och
    rekommendationer som var relevanta utan att man känner sig ”dränkt” av
    info. I bland kan man uppleva att vissa andra företag satsar på kvantitet i stället
    för kvalitet när det gäller denna typ av information.
    Slutligen var dom näst billigast. (Det tycker jag personligen är ett plus eftersom det
    alltid kan finnas risk att den billigaste räknat bort sig, med andra problem som en följd av detta?!)

Arbetet genomfördes av teamet Anna/Alex/Ellen/Ingus och Mike till vår absolut
    största belåtenhet. Vi hade kontinuerlig fortlöpande kontakt under hela projektet
    och fick mycket god professionell hjälp i valsituationer som ju alltid uppstår i denna
    typ av projekt..

Det enda negativa var att projektet tog lite längre tid än beräknat. Med där är vi själva
    medskyldiga eftersom vi accepterade start strax före påsk.
    ( och alla vet vi ju hur det är med krav på påskledighet.).
    Å andra sidan stod QI till 100% för sin del i förseningsvitet i enlighet med.
    tidigare överenskommelse.
    Vi kan verkligen rekommendera QI Construction . Läs mer
    2016-06-15 QI Construction svarar Sten-Sture W
    Tack Sten-Sture W för den varma rekommendationen. Det är vår största glädje att arbeta med glada, nöjda kunder.
    Det är min övertygelse att er fastighet kommer må bättre av att ni lät byta de där avluftningsledningarna som låg med bakfall, under ert badrumsgolv. Och med en spotlight extra som kommer rummet uppfattas luftigare även när ni dimrar ner belysningen.

Som du skriver så vet man inte riktigt vad man hittar när väggar och golv är öppnade. Därför vet man inte riktigt vilka kostnader som tillkommer. Vi arbetar på ett professionellt sätt med offerter, och därför lämnar vi detaljerade och informativa offerter.

Det blev så otroligt snyggt hos er, med handdukstorkarna som en accessoar i hörnet, samtidigt som det är praktiskt med tvättmaskin, tumlare och den stora spegeln som upptar hela blickfånget.
    Det glädjer oss särskilt att ni så noga valde leverantör, att det blev vi, och att ni var så nöjda med hela teamet!
  • Jon K
    Jon K skrev om QI Construction
    Suveräna! Vi anlitade QI för att totalrenovera ett badrum, vi fick en väldigt detaljerad offert som ingav trygghet. Vi visste exakt vad som skulle behöva göras och till vilket pris. Innan starten fick vi proffsiga ritningar för godkännande. Dom var extremt noggranna med Säkert Vatten vilket både jag och min förening uppskattade. Kommunikationen gick jättebra och det var en fröjd att jobba med Anna och dom övriga. Tidsschemat hölls, offerten stämde, resultat blev fantastiskt och prismässigt låg dom mycket bra! Läs mer
    2016-06-01 QI Construction svarar Jon K
    Tack Jon!
    Ert badrum blev verkligen ett på miljonen! helt unikt i Stockholm, allt tack vare plattsättningen i diagonal med rist.
    Att vara överens om vad som ska göras och hålla reda på ändringar (ÄTA-lista) är grundläggande i branschen (kanske i alla projekt). Vi lägger stor vikt vid det, både i offertstadiet och under projektet, och det bygger på god kommunikation.
    Säker Vatten är en av de branschregler som gäller i badrum, och som vi följer. Att få till det i ert badrum var lite knepigt, men efter att vi vänt och vridit på problemen, tycker jag vi hittade en lösning som är hållbar.
    Att tidsschemat hålls och att resultatet blir fantastiskt är sådant man förväntar sig av alla som lämnar offerter, men inte alla levererar.
  • Elin L
    Elin L skrev om QI Construction
    Jag anlitade Qi Construction för att åtgärda en fuktskada i mitt badrum och i samband med detta även renovera badrummet. Anledningen till att jag valde dem var den mycket tydliga offerten som gjorde att jag som lekman ändå fick en god uppfattning om vilka de olika momenten under renoveringen var och hur kostnaden såg ut. I jämförelse med andra hantverkare jag fick offert från så låg Qi Construction en aning, men inte mycket, högre i pris. Såhär i efterhand tycker jag att det ändå var väl investerade pengar. Kommunikationen gick mycket smidigt både med hantverkare och projektledare och jag kände mig delaktig under hela renoveringen bortsett från en liten kommunikationsmiss vid plattsättningen. Denna kunde vi relativt snabbt åtgärda med tillfredställande resultat och det är också det enda negativa jag har att säga. Några extra dagar fick läggas till den ursprungliga tidsplanen men med tanke på att vi drog igång projektet på kort tid så hade jag räknat med att det eventuellt skulle behövas.

Under hela processen kände jag att jag hade kontroll över de extra kostnaderna som tillkom (inga konstigheter) och slutpriset stämde väl överens med mina egna beräkningar och uppskattninar.

Badrummet blev verkligen fint och jag är jättenöjd både med hur renoveringen fortskred och slutresultatet. Jag kan definitivt rekommendera andra att anlita Qi Construction. Läs mer
  • Carl-Johan D
    Carl-Johan D skrev om QI Construction
    Qicon fick efter en omfattande offertrunda förtroendet att bygga ut vårt hus med 135 kvm i tre plan, inklusive nersprängd källare. Redan i offertstadiet stack Qicon ut med väldigt detaljerat och proffsigt underlag, vilket var bra så att man verkligen fick med allt i offerten.

Det är ett omfattande och komplicerat byggprojekt som de har utfört till vår fullaste belåtenhet. I bygget har ingått flera badrum och att se slutresultatet är en fröjd och extra kul när besiktningsmannen inte kunde hitta ett enda påpekande förutom någon liten rispa på en platta och kulan som de kollade fallet med rullade som på räls mot golvbrunnen varifrån den än släpptes. Även de nya fiskbensparkettgolven håller högsta klass och är väsentligt bättre än vad andra s.k. parkettspecialistfirmor som vi tidigare använt åstadkommit i andra delar av huset. Mindre påpekanden som kommit längs vägen har fixats till utan större knorr och nu återstår bara lite mindre anmärkningar ute tills allt är klart.

Vid ett större projekt är det nästan oundvikligt att det blir en del justeringar från ursprungsplanen och det ger givetvis tillägg till det ursprungliga fasta priset. Men med en god dialog har det aldrig känts som att vi blivit bortkollrade även om det jämfört med andra byggare vi använt ibland känts som att tröskeln för vad som blir tillägg är lägre hos Qicon. Men allt har ändå känts fair och vill man minska risken för tillägg får man nog själv vara mer noggrann och tänka på alla detaljer när man skriver underlaget. Bra och tydlig offert och fakturering så att vi alltid kunnat hålla koll på vad som gjorts och vad som är kvar.

Bygget har (enligt plan) pågått nästan ett år då det var så stort och innehöll sprängning och markarbeten innan de kunde sätta igång. Även om det är påfrestande att ha ett stort byggprojekt i huset under så lång tid har både Carl och killarna som byggt hos oss verkligen gjort vad de kunnat för att få en så smidig process som möjligt. Ordning och reda på bygget och i dokumentationen och en känsla av service och engagemang som få andra byggare uppvisar. Det har genomgående varit en positiv känsla i projektet och det har faktiskt varit kul att ha byggmöten med en väl fungerande dialog även om än det vid något tillfälle märkts att Carl haft det lite stressigt.

Qicon var inte billigast men givet resultatet, noggrannheten och en bra dialog genom hela projektet så känns det definitivt prisvärt och jag kan varmt rekommendera Qicon. Läs mer
  • Nettan N
    Nettan N skrev om QI Construction
    Första intrycket väldigt bra med tydlig offert och bra idéer. Senarelagd byggstart gjorde att allt blev stressigt att få klart innan sommaren. Svårt att kommunicera med snickaren som visade sig skulle göra allt från att riva till att göra tätskikt o kakla. Det blev inte bra gjort, flera fogsprång på golvet o fult fogat på väggarna. Det visade sig att han inte isolerat i golvet så det drog kallt, vi valde att fixa det själva för att få det ordentligt gjort. Snickaren hade inte behörighet att utföra tätskiktsarbeten som vi fått utlovat enligt avtal. Hur kan man göra så!? Rent aggressivt bemötande från företagets chef när vi valde att hålla inne en del av betalningen tills vi kommit överens om en lösning. Han hotade med åtgärder som var juridiskt ohållbara. De fick göra om fogningen på större delen av väggarna och i samband med det repades flera av kakelplattorna.
    Golvbrunnen var felmonterad och godkändes inte av Anticimex besiktningsman så den var de tvungna att göra om. Vi är otroligt besvikna över bemötandet. Man lägger ner enorma summor när man renoverar badrum och då vill man att det ska bli fackmannamässigt utfört. Misstag kan alla göra men att få detta bemötande är helt oacceptabelt! Se till att få se papper och legetimation på att hantverkaren som gör tätskikt verkligen har behörighet, vi gjorde inte det utan var godtrogna och trodde på det chefen sa.
    Detta är vår upplevelse av det hela men vi vet oxå att företaget brukar skriva sista ordet och vända allt till sin fördel.
    Vi kommer aldrig att anlita dem igen och vi varnar andra så att ingen ska behöva gå igenom detta! Läs mer
    Terry S gillar detta
  • Anna R
    Anna R skrev om QI Construction
    Jag fick helt fantastisk service och snabb hjälp i en akut situation. Rörmokaren uppmärksammade mig även på brister som fanns sen tidigare i min installation och korrigerade dessa. Han var väldigt trevlig, professionell och noggrann. Jag kommer definitivt att anlita QI Construction igen och rekommenderar dom varmt. Läs mer
    2016-01-29 QI Construction svarar Anna R
    Anna, det var ett sant nöje att få hjälpa dig! Det finns nya branschregler från SäkerVatten från januari 2016 som gör att vi måste vara extra noga med att kontrollera hela installationen, inte bara det vi bytt ut.
  • Jakob H
    Jakob H skrev om QI Construction
    Vi har under 2014 och 2015 använt QiCon för tre olika arbeten. Vi är är nöjda med alla tre arbetena som kännetecknats av noggrannt offertarbete som inneburit att risken för missförstånd under arbetet minimerats. I alla tre jobben har det även varit bra projektledning från projektledare som vi mer eller mindre dagligen haft kontakt med för att diskutera detaljer.

Det första arbetet var en badrumsrenovering med ångbastu. Plattsättningsarbetet blev mycket snyggt utfört.

Arbete nummer två var en tillbyggnad om ca 30 m2 med tillhörande terass och nyläggning av stavparkett i hela nedervåningen av vårt hus. Även här blev arbetet mycket bra utfört. Överlag duktiga snickare med omsorg om detaljerna.

Slutligen har QiCon hjälpt oss med att göra om köket vilket var ett relativt stort jobb som innefattade att slå samman två rum samt platsbygga ett kök. Mycket snyggt resultat.

Trots att QiCons offerter legat högre än en del alternativa offerter har vi valt att jobba vidare med dem så det inte blivit något strul längs vägen och arbetet blivit bra utfört. Man får det som man betalar för. Vi kan rekommendera QiCon till andra vilket inte alltid är fallet med byggare. Läs mer
  • Margot B
    Margot B skrev om QI Construction
    Qicon gjorde en helrenovering av mitt badrum i augusti 2015.

Under den förberedande tiden skedde kontakten med företagets chef
    Det gick snabbt att få ett första besök, då en mycket grundlig genomgång gjordes av de olika delmomenten. Samma dag kom offerten.
    Under tiden före byggstart var det exemplariskt lätt att kommunicera kring mina frågeställningar.

Under genomförandetiden var min kontaktperson en projektledare.
    Renoveringen påbörjades på utsatt datum med bl.a.noggrann inplastning av dörröppningar. Sammanlagt 4 veckor togs i anspråk.
    Hantverkarnas arbete är svårt att bedöma vad gäller kvalitet, men kontakten med dem var behaglig och jag kunde notera att de arbetade snabbt och hade god samverkan.

Resultatet blev ändå inte helt som förväntat, eftersom projektledaren gjorde en allvarlig miss beträffande placering av inredning, vilket gör att betyget inte blir mer är 4, dock följt av ett plus. Läs mer
    2015-12-21 QI Construction svarar Margot B
    Vi får tacka för de 4 + som vi får som omdöme för ditt vackra badrum.

Speglarna gör verkligen rummet större. Det är inte ett fel att de sitter högt, i linje med duschdörrarna, men i detta fall olämpligt så därför flyttade vi ner dem.

Det är viktigt med god kommunikation, med säljare, projektledare och hantverkare. Det är roligt att höra att det gått så bra!
  • Karin H
    Karin H skrev om QI Construction
    Tog något längre tid en planerat och några fel fick rättas till. Slutresultat bra och hantverkarna trevliga Läs mer
    2016-02-02 QI Construction svarar Karin H
    Tack Karin!
    Ert badrum blev verkligen snyggt med den kaklade fönsternischen och ek-skivan i nederkant.
    Att rätta till några enstaka fel hör dess värre till branschen, även om vi på QICON kan skryta om att ha få. I det här fallet gjorde det dess värre att projektet drog ut extra på tiden. Men som sagt, mycket snyggt och snygga fogar.
  • Jens L
    Jens L skrev om QI Construction
    Qicon byggde ett nytt badrum åt oss. Vi tog in flertalet offerter men Qicon stack ut i alla avseenden. Extremt tydlig och bra offert där det var lätt att förstå vad man betalar för och vad olika moment och byggdelar kostade. Genomförandet av själva bygget var också väldigt bra med en dedikerad projektledare som hanterade alla frågor och tillkommande beställningar. Trevliga och väldigt duktiga hantverkare under hela bygget och slutresultatet blev fantastiskt bra. Kommer definitivt anlita Qicon igen vid nästa projekt. Läs mer
  • Jens M
    Jens M skrev om QI Construction
    Vi valde Qicon på grund av att en besiktningsman i bekantskapskretsen rekommenderade.

Omständigheterna var minst sags speciella då vi drabbades av vattenskada i lägenheten veckorna före renoveringsstart.
    Upplevelsen var att min projektledare jobbade häcken av sig för att parera de aktiviteter och ytterligare parter som blev resultatet att genomföra en renovering i ena halvan av lägenheten, samtidigt som försäkringsjobb skulle utföras i en annan del av lägenheten.

Och skillnaden i kommunikation och arbetssätt var slående.

Qicon hörde av sig och bollade/frågade om saker som dök upp, toga initiativ och jagade självständigt tidsplan och slutdatum. -Det arbete som inte bedrevs av Qicon fick jag jaga, samordna, tjata om tidsplaner och information.

Där Qicon jobbade var det strukturerat med ordning och reda.
    Där "andra gänget" jobbade kunde det ligga material på golvet med spikarna uppåt, -med risk för skador.

Prisvärt? -Vet inte, vi hade inte omständigheter som gav oss möjlighet att jämföra tillräckligt många alternativ för att veta. Min gissning är att "hög klass" avspeglades i prislappen.

Värt det? Bra val?
    Troligen...jag tänker på citatet "If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur."

Kanske en liten "5-"kommentar på slutet för att de hade det körigt i samband med offert och beställning vilket gjorde att jag under ett par veckor kände mig otrygg med om vi skulle få ihop det...och lite kommunikationsröra i samband med fakturering.
    Men "för att vara en byggföretag" har de varit fantastiska. Läs mer
  • Birgitta Olsson O
    Birgitta Olsson O skrev om QI Construction
    Källarrenovering:
    Ett företag som håller vad de lovar
    Utförlig specificerad offert uppdelad på arbetskostnad och material kostnad
    En offert med fast pris men som också på ett mycket smidigt sätt gick att lägga till och dra ifrån moment
    Projektledare med byggmöten
    Proffsiga hantverkare, de som inte var svenskar var lätta att kommunicera med på engelska
    Vi fick bra förslag på lösningar som vi funderade på
    Snabb återkoppling på våra frågor
    Tidplanen hölls
    Dokumentation på utfört arbete
    Vi kan varmt rekommendera Qicon
    Göran och Birgitta Läs mer
  • Marie B
    Marie B skrev om QI Construction
    Total badrumsrenovering.
    Alla på QI Construktion var professionella och intresserade.
    Hantverkarna kom på utlovade tider och hade alltid verktyg och material med sig för dagens arbete. Utförandet var förstklassigt, jag är särskilt imponerad av kakel/klinker jobbet, men allt är snyggt gjort.
    Jag är helnöjd och älskar mitt "nya badrum".
    Marie B Läs mer
    2016-02-02 QI Construction svarar Marie B
    Tack Marie B för dina fina ord!
    Det glädjer mig att du trivs så bra i ditt luftiga badrum med det stora fönstret. Det är inte varje dag vi får sätta klinkers på diagonalen, och så ursnyggt det blev!

Att våra hantverkare kommer på utlovade tider och har med sig rätt verktyg är naturlig för oss, även om vi bara är människor vi med. Att arbeta professionellt ser vi som ett sätt att spara tid, och hur skulle vi kunna göra ett bra arbete om vi inte var intresserade (?!), självklarhet!
  • Damien M
    Damien M skrev om QI Construction
    Bathroom renovation.
    The company is very professional, maintained good communication and provided a supurb result. Läs mer
    2015-12-14 QI Construction svarar Damien M
    Thank you Damien M! and what a bath room it turned out to be, wow! of course result is the most important, and also during the work, you need a professional and nice people to do the work.
  • Carin E
    Carin E skrev om QI Construction
    Jag är mycket nöjd med det utförda arbetet och bemötandet Läs mer
    2015-12-15 QI Construction svarar Carin E
    Carin, Tack för att vi fick hjälpa dig att renovera ditt kök. Det var många beslut som skulle tas, men tillsammans kom vi fram till lösningar som passade dig bra. Vi är glada över att du är nöjd med både arbetet och bemötandet - vi lägger stor vikt i att göra ett fint och korrekt arbete samt att ha en fin kundkontakt!
  • Arthur R
    Arthur R skrev om QI Construction
    QI har totalrenoverat vårt duschrum/badrum. Vi är mycket nöjda med hela processen: bra byggstart, trevligt bemötande med snabba svar på alla frågor som dök upp, utmärkt arbetsledning och duktiga hantverkare. Tidschemat höll, liksom budget. Vi rekommenderar gärna QI! Läs mer
    2015-07-03 QI Construction svarar Arthur R
    Tack Arthur!
    Vår byggprocess är vi mycket stolta över, det är vad som gör vårt företag så bra. Det trevliga bemötandet och de duktiga hantverkarna får man liksom på köpet när man anlitar oss.
    Tidsschemat och budgeten ska man inte förringa, det är väl så viktiga faktorer i en ombyggnation/renovering. Vi fixar båda!
  • Ulrich W
    Ulrich W skrev om QI Construction
    Qi Construction renoverade mitt badrum. Badrumsrenovering betyder att man ska tar tusentals beslut. Detta är inte lätt för en lekman, men ganska så avgörande för slutresultatet. Qi Construction hjälpte mig med allt, ibland rekommendera dem en lösning, ibland tog dem upp mina idéer eller hjälpte mig att hitta någonting som jag tyckte om. Mycket proffsig. Själva arbete utfördes med gammal hantverkarns heder. Alla fogar är rak och allt sitter symmetriskt på väggen. Naturligtvis fanns det problem, men allting löstes snabb och utan krångel. Läs mer
    2015-07-10 QI Construction svarar Ulrich W
    Tack Ulrich, Det är många beslut som måste tas för att slutresultatet i ett badrum ska bli bra och vi är glada att vi kan stötta våra kunder genom dessa beslut samt fånga upp vad som är viktigt för just dem. I ditt fall löste vi ditt behov av att ha mycket förvaring genom att specialbygga ett stort spegelskåp som fälldes in i väggen. Snyggt och stilrent!

Vi är också glada för att du uppskattar vårt hantverk. Vi har duktiga hantverkare som lägger stor vikt i att göra ett bra jobb.

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna