QI Construction

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Namnet QI Construction kommer från en kombination av qi, som handlar om energi, och det engelska ordet key, som betyder nyckel. Vi erbjuder dig nyckelfärdigt byggande och mycket energi!

Vi jobbar med helhet, styrning och kvalitet som ledord. Genom att satsa på projektledare med akademisk bakgrund lyckas vi samordna olika delar i projektet samt vara noggranna i varje detalj. Vår specialitet är badrum och kök, men vi har bred kompetens och många års erfarenhet i bolaget och vi utför också andra typer av RO-arbeten (renovering, ombyggnation och tillbyggnader).

Hör av dig till oss om du vill anlita en seriös byggfirma med mycket kundfokus i norra Stockholm!

Läs vad 150 kunder tycker om QI Construction

• 2020-10-24

MATS B skrev om QI Construction
    Det har genom hela renoveringen känns tryggt och bra med Qicon. Det tillkom en del extragrejer från vår sida med mottagning och uppbärning av vitvaror, lite nya måleriarbeten, mm som Qicon löste utan problem. Jättebra dialog och kommunikation genom hela processen.
    Köket blev väldigt bra och vi känner oss mycket nöjda! Tack! Läs mer
  • 2020-10-13

ANNA S skrev om QI Construction
    Vi anlitade Qicon för helrenovering av vår övervåning inkl ny isolering och nytt badrum. Vi är mycket nöjda, bra kommunikation och tidsåtgång. Läs mer
  • 2020-09-13

TUUKKA T skrev om QI Construction
    Jag är jättenöjd! Behövde hjälp med att flytta elcentral, byta väggarmatur i badrum, installera ett eluttag i badrum, byta strömbrytare och dra om en ful kabel på ett snyggare sätt. Jag fick svar snabbt och QI Construction skickade en proffsig och trevlig elektriker som kom med bra förslag och utförde jobben både noggrant och snabbt. Elektrikern hade öga för detaljer och slutresultatet blev snyggare än vad jag hade tänkt mig. Tycker bemötandet var jättetrevligt hela vägen från min förfrågan till faktureringen. Arbeten utfördes på löpande räkning och jag tycker att slutsumman blev rimlig. Jag skulle absolut rekommendera QI Construction och kommer garanterat anlita de igen för framtida renoveringar. Läs mer
  • 2020-09-09

Jan Bruno L skrev om QI Construction
    Qicon har alldeles nyligen totalrenoverat vårt badrum och lyckats få till ett verkligen vackert sådant, dessutom blev det klart på utlovad tid!
    Jan B Läs mer
  • 2020-06-15

ALEXANDER D skrev om QI Construction
    Vi anlitade Qicon vid två tillfällen, för renovering av badrum och för uppfräschning av inomhustrappa. Vid båda tilfällena var de kunniga, proffsiga, pålitliga och mycket nogranna. Tidsplanen hölls båda gångerna. Speciellt uppskattade vi den välfungerande kommunikationen och lyhördheten för våra önskemål. Våra erfarenheter är enbart positiva, och vi kommer att återkomma nästa gång vi behöver renoveringshjälp. Läs mer
  • 2020-06-07

Staffan K skrev om QI Construction
    Vi använde QICon för renovering/byggande av en tvättstuga och duschrum. De gav en seriös offert och var noggranna under hela jobbets gång. Det tog något längre tid än utsatt innan det blev klart, men det var i princip alltid någon här och jobbade. Personerna som var hos oss var alla anställda av QICon vilket gav trygghet. Samtliga var kunniga och trevliga. Vi har nu haft vår tvättstuga och duschrum i några månader och är väldigt nöjda. Vi kan rekommendera QICon Läs mer
  • 2020-06-03

SVEN-OLOV A skrev om QI Construction
    Efter renovering av ett mindre duschrum 2019 så valde vi QI Construction igen när det var dags renovering av vårt badrummet tidigare i år, 2020.
    Det är ett betyg gott nog. Läs mer
  • HELENA N

2020-06-03

HELENA N skrev om QI Construction
    Anlitade Qicon för renovering av badrum, toalett, tvättstuga och källare (för att byta gamla rör under huset). Det var ett omfattande arbete som totalt tog 3 månader och vi har bara positivt att säga om dem. Proffsigt planerat och genomfört. Bra rådgivning, duktiga hantverkare och väldigt trevliga. Läs mer
  • 2020-05-26

Sam G skrev om QI Construction
    Anlitade QICON för totalrenovering av en mindre lägenhet. QICON respekterade mina och bostadsrättsföreningens riktlinjer och genomförde ett gediget arbete. Mina kontaktpersoner på QICON var dessutom alltid annträffbara och tillmötesgående vilket var ett stort plus i kanten. Läs mer
  • 2020-05-24

PER Ö skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI-CON för renoveringen av en större takterass och en balkong. QI-CON genomförde revonering på tidsplan och budget och vi är väldigt nöjda med resultatet. Jag kan varmt rekommendera QI-CON som var enkla och bra att arbeta med från start till mål. Läs mer
  • 2020-05-23

JENS F skrev om QI Construction
    Anlitade QI Construction för inredning av vind. Jättenöjda! Proffsigt bemötande och duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2020-03-09

Christer B skrev om QI Construction
    Vi är jättenöjda med QI Construction!

Så skönt att få jobba med professionella hantverkare som har koll på hela processen och som levererar det som avtalats. Det kändes bra hela vägen – ändå från offertstadiet med platsbesök och uppstartsmöte där vi gick igenom i detalj vad och hur allting skulle genomföras, själva genomförandet och till sist slutbesiktning. Vi fick bra råd och tips kring materialval som vi själva ville köpa in och alla ändringar och tillägg som vi kom på under resans gång har hanterats på ett bra och tydligt sätt. Trevliga hantverkare som alltid lämnade huset i snyggt skick när de var klara för dagen.

Kommer garanterat anlita Qi Construction igen vid nästa renovering. Läs mer
  • JONAS E

2019-11-24

JONAS E skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction för en tillbyggnad på ca 25kvm. Tillbyggnaden skulle ge ny hall, ett badrum, matsal och de skulle dessutom renovera ytskikten(golv, väggar, tak) på resterade delar på samma våningsplan. Vi hade höga krav på kvalité och finish på det vi önskade.
    Offerten vi fick var väldigt detaljerad och ibland något svår att förstå för en lekman då den innehöll byggtekniska detaljer som krävdes för att uppfylla vår vision om vårt nya hem (detta är egentligen vår enda kritik och mycket av dessa detaljer förklarades i möte med genomgång av offert innan vi avtalade om byggstart). Hela entreprenaden skulle ta mellan 3-5 månader. Arbetet som sedan utfördes var otroligt professionellt gjort och alla hantverkare (målare, byggare, elektriker, plattsättare etc.) som jobbade hos oss var väldigt skickliga och dessutom trevliga! Det råder ingen tvekan om att den levererade kvalitén är otroligt hög.
    När det gäller prissättning så ligger de absolut i det högre skiktet jämfört med många av de övriga firmorna vi bad om offert från, men när man då jämför detta med leveranskvalitén och slutligt resultat, så förstår man skillnaden.
    Vi skulle absolut rekommendera QI Constructions till andra! Läs mer
  • 2019-11-11

Karl Anders Lennart G skrev om QI Construction
    Anlitade Qi Con för en totalrenovering av vårt då nyinköpta hus innan vi flyttade in i det.

De strippade först huset ner till bjälklaget och byggde sen upp vårt drömhus precis som vi ville ha det. Nytt kök, två nya badrum, flytta väggar och dörrar, nya ytskikt i alla rum, ny el i hela huset, bergvärme med vattenburen golvvärme och allt annat som en totalrenovering innebär.

Från första mötet när de mätte upp hela huset till slutbesiktningen så uppträdde de väldigt proffsigt och hade en positiv och lösningsinriktad attityd. De är inte billigast men de levde upp till våra högt ställda förväntningar. Tidsplanen var tight från början och så klart när det är en renovering av den här storleken så dök det upp överraskningar men de hittade alltid lösningar och gav det lilla extra.

Skulle kunna rabbla en massa namn på duktiga hantverkare och projektledare men det som verkligen stod ut var att de jobbade som ett team och satte sin yrkesheder i resultatet. De gav sig inte förrän både vi och de var nöjda.

Hade det funnits högre betyg hade vi gett det.

Qi Con, tack för att ni var med och förverkligade vårt drömhus. Läs mer
  • 2019-11-03

HÅKAN N skrev om QI Construction
    Vi anlitade Qicon för att renovera vår hall och trappa. Vi är mycket nöjda med resultatet och själva arbetsprocessen. Hantverkarna var skickliga, lyhörda och ordningsamma. Hanteringen av projektet var mycket professionellt och allt dokumenterades ordentligt. Vi anlitar därför gärna Qicons trevliga personal igen. Läs mer
  • 2019-10-25

Jan-erik J skrev om QI Construction
    Vi fick ett föreläggande om att bygga brandcellsgeänser mellan våra radhus. Vi gick ut med en gemensam upphandling i föreningen. Valet föll på QI Con vilket vi inte ångrat. De kom in med en detaljerad offert och beskrivning av byggprocessen. De levde upp till vad de lovade och följde tidsplanen. De tog ansvar för att rätt väggar byggdes och nu har vi fått OK från Brandkåren på att vi tack vare QI Con har skapat de väggar vi var ålagda att göra. Läs mer
  • Camilla D

2019-10-25

Camilla D skrev om QI Construction
    Vi har anlitat Qicon fler gånger och nu senast så renoverades nästan hela vår bottenvåning inklusive kök och tvättstuga. Qicon är kunniga, proffsiga och mån om sina kunder. Vi kan berömma allt från otroligt detaljerade offerter till att de städar upp arbetsplatsen fint varje dag. Jobbet blir gjort snyggt och på tid. Ska jag nämna något negativt så var det att denna gång tog det lite tid att få svar på mailfrågor men det var en hektisk tid för firman så förståeligt ändå. Vi rekommenderar Qicon varmt och kommer gärna anlita dem igen. Läs mer
  • Arne W

2019-10-25

Arne W skrev om QI Construction
    Vi är supernöjda!

Vi hade ett ganska krångligt projekt, med många små moment. Renovering av en äldre lägenhet, som omfattade eldragning, finsnickeri, bygge av en gästtoalett, tillvaratagande av gamla dörrar, foder m.m. Samt målning av väggar, tak, fönster och snickerier. Därutöver kompletterande läggning av ny fiskbensparkett i delar av lägenheten. För att inte glömma golvslipning av hela lägenheten, som de löste fast vårt bohag stod där samtidigt!

Trots att vi som kunder krånglade med lite ändringar här och var, och petade i en del saker, under projektets gång, så fick de in våra önskemål i planeringen, och projektet blev ändå klart enligt tidsplan.

Dessutom fick vi flera kontaktpersoner, som alla gav i princip omedelbar återkoppling. Alla hantverkare vi träffade var ödmjuka, proffsiga och kunniga, och dök upp i tid.

Toppenbra! Läs mer
  • 2019-10-15

Mats V skrev om QI Construction
    QI Construction fick i uppdrag att riva ut vårt gamla våtutrymme och i samband med detta även riva några icke bärande väggar samt grovåterställa ytorna. Utöver detta tillkom omdragning av rör och installation av diskbänk i det nya tvättstugeutrymmet.

Arbetet utfördes, trots sin delvis smutsiga karaktär, snyggt och prydligt med ett minimum av störning. Ytorna återställdes helt i enlighet med vad som överenskommits. Rörinstallationerna gjordes likaså professionellt och enligt avtalad tidplan och kostnad. Samtliga de vi hade kontakt med från QI Constructions uppträdde snyggt och trevligt, snabba svar på frågor och smidig hantering.

Sammanfattningsvis kan jag ge mina allra bästa rekommendationer. Läs mer
  • 2019-08-13

Jörgen R skrev om QI Construction
    Vi har anlitat QICON för kompetterande arbeten i samband med att vi byggde på ett andra våningsplan på vår villa. Komponenterna till våningen levererades av en hustillverkare, och QICON utförde arbeten som upp- och nedmontering av byggnadsställning, montering och tilläggsisolering av träfasad, dragning av vatten, avlopp och el, montering av stommar till innerväggar, installation av vattenburen golvvärme, samt slutmontering av elkomponenter med brytare och kontakter i den nya våningen. De har även gjort allt väsentligt i ett nytt badrum i våningen, såsom tätskikt, ytskikt med plattsättning och montage av inredning och elkomponenter.

För att sammanfatta först: QICON är ett pålitligt, skickligt och gediget byggföretag, vi kan varmt rekommendera dem!

Lite mer i detalj, och exempel:
    QICON ger mycket detaljerade och omfattande offerter, och är snabba på att justera och lägga till eller dra ifrån delar, och visa på hur olika alternativa lösningar på jobb påverkar priset.

Vid senare tillägg under arbetets gång är de snabba och precisa med att speca vad kostnaden för tillägget blir.
    Det är alltid mycket tydligt vad jobb och material kommer att kosta, och fakturering sker med tydliga underlag och alltid i efterhand, när jobbet är utfört eller materialet levererat. Alla fakturor vi har fått har varit fullständigt korrekta till minsta kommatecken.

Kommunikationen har i vårt fall fungerat mycket bra, vi har alltid fått snabba svar på frågor, och projektledare och arbetsledare har alltid varit tillgängliga.

Vid något tillfälle blev jobbet inte tillräckligt bra, men QICON agerade på alla våra påpekanden, och rättade till det som blivit fel utan knot.

I vårt fall var QICON en part i jobbet, och ovan nämnda husleverantör en annan, vilket har krävt en del koordinering med vad som gjorts när. Vi har dessutom varit lite krångliga som kund, och har velat göra mycket jobb själva för att hålla ned kostnaden, som målning, montering av innerväggar, ytskikt, läggning av tak mm, vilket har krävt ytterligare planering och koordinering. Detta har funkat mycket bra med QICON, det har varit lätt att planera olika arbeten i sekvens.

Vid planering av hur saker ska göras har QICON varit kreativa och måna om att slutresultatet ska bli bra, och kommit med värdefull input och förslag, även i detalj.

I de fall QICON har stått för inköp av material, t.ex. golvvärmekomponenter, elkomponenter, isolering mm, har de alltid valt produkter av hög kvalitet, men hållit mycket rimliga priser.

Efter viss tvekan (budgeten var lite begränsad...) lät vi QICON göra badrummet, med bl.a. tätskikt och plattsättning. Resultatet blev fantastiskt, helt enligt vad vi hade hoppats på och ändå till en rimlig kostnad, som vi upplever det. Thanks Ben!

Tack för ett bra jobb, och stort lycka till i framtiden!
    J&M Läs mer
  • Isabella G

2019-08-08

Isabella G skrev om QI Construction
    Fick hjälp med renovering av kök samt lite extra arbeten. De höll tidsschemat och kommunikationen var väldigt bra. Alla som var här och jobbade var väldigt trevliga och proffsiga. Läs mer
  • 2019-08-06

Karin Johanna W skrev om QI Construction
    Proffsigt utförd badrumsrenovering, men väldokumenterad offert och kunnig och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-08-06

Ann-charlotte E skrev om QI Construction
    QiCon har hjälpt mig med flera projekt.Renoverade mitt badrum i mitt nyköpta sekelskifteshus som visade sig ha dolda fel och qicon hjälpte mig dokumentera allt vilket gjorde att jag senare kunde få viss del ersatt av säljarens dolda fel försäkring. Vattenläcka i servisen till kommunens vatten och flera mindre elarbeten. De kommer som avtalat och har hög kvalitet Läs mer
  • Helen Ö

2019-05-19

Helen Ö skrev om QI Construction
    Vi har anlitat Qicon vid två tillfällen. Dels vid totalrenovering av en tvättstuga samt vid ombyggnation med ändringar i planlösning och ett helt nytt kök i en lägenhet.
    Qicon kommer alltid med ett mycket väl genomarbetat offertförslag där allt är specificerat. Som kund vet du alltid exakt vad som ingår. De är mycket noggranna, kunniga och proffsiga och arbetet som vi fått levererat håller mycket hög nivå. Vi slutbesiktningen så såg Qicon till och med grejer som vi inte hade noterat.
    Vi kan varmt rekommendera Qicon! Läs mer
    2019-05-19 QI Construction svarar Helen Ö
    Tack Helen! Det är alltid lika roligt att få renovera åt er. Ni är bra beställare, då ni alltid vet vad ni vill ha och har förberett er väl genom att välja material redan innan vi offererar. Då är det lätt att skriva en specad offert. Det som gjorde det här projektet lite annorlunda var alla vinklar i lägenheten, nästan som ett Pål Ross-hus, fast vinklar istället för runt ;-)
  • 2019-03-20

Anna Kajsa W skrev om QI Construction
    Vi vill verkligen rekommendera QI Construction som har hjälp oss vid två renoveringar. Dels en gästtoalett och nu senast en totalrenovering av hela övervåningen på vårt hus. Det senaste arbetet inkluderade två badrum, hall + fyra rum och en trapprenovering, så jag tror att vi nyttjade alla yrkeskategorier; plattsättare, rörmokare, elektriker, målare, snickare... Vi uppskattade det omfattande och väl genomarbetade offertarbetet innan vi bekräftade uppdragen och den smidiga kommunikationen med vår projektledare och arbetsledare på plats. Alla hantverkare var, förutom proffsiga, både artiga, trevliga och diskreta. Eventuella problem längs vägen har vi tillsammans hanterat och kommit fram till bästa lösning. Ändringar och tillägg har tydligt redovisats längs vägen så inga otrevliga överraskningar när fakturorna landar. Vi rekommenderar QI Con det varmaste och kommer med största sannolikhet att vända oss till dem på nytt när det är dags för nästa uppdrag. Läs mer
    2019-03-24 QI Construction svarar Anna Kajsa W
    Hej Kajsa

Stort tack för din fina rekommendation! Det var spännande att ändra om planlösningen i badrummen för att skapa möjlighet att ha två badrum med dusch och blev tillslut riktigt bra. Slipningen av trappan vart också verkligen ett lyft.
  • 2019-01-18

Christian B skrev om QI Construction
    Helrenovering av badrum.
    Jag är jättenöjd med CI Construction, projektledaren Carl och hanteverkarna.
    På ett diskret, mycket noggrant och proffsigt sätt helrenoverade ett knepigt badrum i mitt sekelskifteshus.

Offerten var lite på den ”dyrare” sidan men jag är 100% nöjd och de löste alla problem som lätt blir i ett äldre hus utan större kostnad och tidsåtgång. Så mycket mer värt för mig som kund!

Rekommenderar varmt detta företagare som för mig står för ärlighet, proffessionalitet och stor hantverksskicklighet. Läs mer
  • 2019-01-14

Verifierad kundrelation
    Mehran T skrev om QI Construction
    Lurade mig stort , fick offert på ca 8000 kr för liten renovering i badrummet. Någon som presenterade sig som projektledare (jag får ej uppge namn enligt reco) o som senare visade sig vara ngn sorts elev tyckte han kunde bedöma arbetets omfattning via foton som jag skickade till honom, så han gav offert på 8000 kr så hela projektet skulle bli klart under en helg. När hantverkaren kom på den bestämda dagen, sa han att det var mycket mer arbete o att det skulle ta många fler timmar än vad deras projektledare sagt, och att de hade räknat totalt fel, så ngt arbete utfördes ej den dagen o nästa dag så min helg blev förstörd . Några dagar senare kom den uppdaterade offerten på 38000!!!!! i stället för tidigare offert på ca 8000, som jag självklart tackade nej till. Resultat: han som är ngn sorts elev / springpojke o som sa sig vara projektledare från början (enligt reco får jag inte uppge namn) kräver att jag ändå betalar för 5 tim arbete som hantverkaren ”hade tänkt” att lägga ner på projektet den dagen, ett arbete som aldrig blivit av!!! 😆😆😆, han sa att de ändå måste betala hantverkaren för de 5 tim han skulle ha jobbat den dagen! Jag sa att jag inte betalar, då svarade han att de inte lämnar tillbaka mina nycklar om jag inte betalar! jag polisanmälde honom! Obs: Den som inte tror mig får gärna skickad till sig kopia på offerten samt på sms som jag senare fick av deras vd där det står att de kräver att jag betalar för de 5 tim de hade tänkt lägga ner på projektet den dagen. Jag ringde till dem o enligt dem skickas fakturan nu direkt till inkasso då jag varit helt tydligt med att jag inte kommer betala 1 enda krona till dem., Det löjligaste är att varken vd svarar på tel längre när jag ringer eller den där springpojken/ eleven som sa sig vara projektledare från början. obs: den som vill får kolla på offerten samt på sms där de kräver att jag betalar dem ändå för de 5 tim arbete hantverkaren skulle ha jobbat samt 150 kr för deras firmabil! Och kolla här: enligt deras sms har jag rätt att använda rot avdrag hahaha 🤣🤣🤣🤣 Läs mer
    2019-01-23 QI Construction svarar Mehran T
    Hej M.

Vi beklagar att du känner dig lurad av oss, vi vill självfallet inte att våra kunder ska känna sig bemötta på det sättet och vi har undersökt ärendet internt för att reda ut hur situationen har kunnat bli såhär.

Eftersom det önskade arbetet var av service-karaktär föreslog vi att det skulle utföras på löpande räkning då ett platsbesök hade medfört onödigt stora fasta kostnader i en fast-pris-offert. Vi tog istället fram en budget åt dig och var mycket tydliga med att det var en budget och alltså endast en fingervisning samt att arbetet skulle utföras på löpande räkning och pratas igenom i detalj med den person som kommer ut för att utföra jobbet.

Vi övertalade en av våra duktiga medarbetare att ställa upp på en helg och när han kom ut för att gå igenom jobbet tillsammans med dig på plats så skickades han av dig på en inköpsrunda för material. Tre butiker och fem timmars arbete senare så fastställde ni att materialet var beställningsvara överallt och vi avbröt arbetet. Du bad om uppdaterad budget baserad på nyvunna erfarenheter och la dessutom till en rad arbeten och ville också att material för bla glasblock och duschväggar skulle ingå i den nya budgeten. Du uppfattade den dock som alldeles för dyr och valde att tacka nej till vidare arbeten.

Vi tar självklart till oss av din kritik och kommer att fundera på hur vi skall hantera liknande mindre service-jobb i fortsättningen.
    2019-01-23 Mehran T svarar QI Construction
    Varför ljuger du? Var i offerten står ngt om glasblock ? Visa mig! Var lite ärlig o erkänn att ni gjort fel istället för att ljuga så, Både du o hantverkaren som var på plats vet att jag själv hade redan köpt glasblock o de fanns där när hantverkaren kom, han till och med tittade på dem o godkände dem men bad mig att även köpa några s.k halvblock vilket jag gjorde samma dag , sedan skickade jag sms till honom o sa att jag köpt halvblocken o han svarade med tummen upp, kom ihåg att jag har alla e mail o sms kvar bl.a där jag säger till projektledaren att jag själv köpt glasblocken dock inte fix/ lim o han svarar att hantverkaren fixar det. Projektledaren hade trott att han kunde bedöma arbetets omfattning genom foton som han bett mig skicka till honom, dock kunde han inte säga ngt om duschdörrens mått o därför sa han att hantverkaren själv kunde ta mått o beställa glasdörr / duschdörr, o han visste att det är beställningsvara, Har du hört med honom?? Så det var inte därför arbetet avbröts utan det gjorde det pga att hantverkaren som kom den dagen tyckte att det var mycket mer jobb än projektledaren sagt till honom från början, han sa att man inte hade tänkt bl.a på att en rörmokare behövde komma o fixa några saker först, han sa att han behövde prata med projekrledaren. Sedan, vilket extra arbete bad jag om senare? Nämn en enda sak! Hantverkaren sa att hade fått fel info av projektledaren, bl.a fel info om hur befintliga duschväggen ser ut, att man behöver nu göra hål i glasblocken för att vattenrören skulle passera genom vilket han ville undvika, o åkte därför till bauhaus för att hitta på en lösning med deras hjälp , senare sms:ade han o skrev att det fanns list som man kunde köpa för att göra hål i istället för att göra hål i glasblocken , senare skickade han sms igen o sa att det inte fanns personal som kunde hjälpa honom (jag har alla hans meddelande kvar), det hade gått mer än en timme så ringde han o sa att det inte fanns kunnig personal då det var en lördag, jag rekommenderade att han skulle åka till hornbach, han åkte o fick råd, men han sa att han inte kunde köpa ngt på hornbach då ni har kontrakt med bauhaus ! Kl 11,15 ringde han o sa att han inte kunde göra ngt mer förrän han har pratat med projektledaren , jag sms:ade att jag var på t bana o skulle vara framme 11,30, så hur har du räknat att han jobbade 5 timmar den dagen ? Han kom på morgonen kl 8.50.
    Och du säger att jag skickade honom till flera butiker , nämn en till?,??

Projektledaren hade sagt att hantverkaren SKA åka o handla det som behövs, jag kopierar hans sms: ”tror det bästa är om du går igenom med plattsättaren på plats hur ni ska göra, sedan kan han åka och köpa det som behövs”

Varför gav projektledaren honom felaktig information? Har du frågat hantverkaren? Jag har offerten som jag kan visa! Allt material utom lim var inköpta , allt från hornbach o bauhaus o allt fanns på plats när hantverkaren kom, är det inte så? Varför säger eran praktikant att jag inte får mina nycklar tillbaka om jag inte betalar? Jag behöver mina nycklar!
    Du skriver att du övertalade hantverkaren att jobba på en lördag, varför ljuger du? När jag frågade om man kunde utföra projektet på en helg sa projektledaren att det fanns en kille som jobbat hos er i 2 månader, det var exakt va han sa, o som ville tjäna extra o kunde därför ta jobbet, så varför vill du visa att du är ett offer? Tror du jag kommer ge upp o slutar kräva att få mina nycklar tillbaka?
    ———————————————-
    Tillägg augusti 2019:
    9 månader har gått o företaget vägrar återlämna mina nycklar.
    Allmänna reklamationsnämnden är inkopplad o senast för 5 dagar sedan vädjade företaget till dem att de ska avsluta fallet, och de kräver fortfarande att jag ska betala för 5 tim jobb de aldrig utförde, här är delar av deras utlåtande till ARN:
    ”Tack för ert mail.
    Vi bestrider alla typer av kostnader. Detta pga att vi inte innehar någon nyckel, och således inte heller kan lämna tillbaka en nyckel som vi inte innehar.
    Vi upprepar tidigare uttalanden i mailet till er skickat den 24 april kl 15:02.
    Utöver detta vill vi framföra att M ljuger. Han har sedan mailet ovan inte fört några samtal med Gustav Kyllenbeck. Det han påstår i bilaga 031 är direkt felaktigt. Det han påstår i bilaga 033 är också en direkt lögn. Vår kollega Ann-Charlotte Sahlin, som han pratat med som hastigast vid ett tillfälle, har inte uttalat sig på något sätt i ärendet, då hon inte känner till ärendet alls. Varken Gustav Kyllenbeck, Ann-Charlotte Sahlin eller någon annan av våra anställda har rätt att uttala sig i ärendet, utan endast Firmatecknare har rätt att uttala sig i rättsliga ärenden”

—————————————-
    Jag har polisanmält dem 2 gånger för olaga hot, och kommer gå vidare med hjälp av jurist,
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Karin B

2018-11-07

Karin B skrev om QI Construction
    Vi lät QI Construction byta fem fasta strömbrytare till dimrar i lägenheten. Lite jobb, javisst. Men mycket positivt bemötande från både kontoret och av elektrikern. Rekommenderar verkligen dem. Vår dotter har tidigare gjort en större och komplex ombyggnad av sin lägenhet, med fantastiskt resultat. Läs mer
  • Emelie L

2018-10-25

Emelie L skrev om QI Construction
    Satte upp innervägg och innerdörr, med målnings- och elarbeten.

Transparent, mycket tydlig offert. Mycket god kommunikation under hela processen. Projektet startade enligt överenskommelse, gick snabbare än förväntat och var väl genomfört. Projektledaren föreslog olika alternativ, deras för- och nackdelar och kostnader. Kändes proffsigt, engagerat och tryggt, helt enkelt! Läs mer
    2018-10-25 QI Construction svarar Emelie L
    Hej Emelie, vad kul att du är nöjd. Det som var extra spännande med det här projektet var att vi har hittat en bra leverantör av fönster för innerväggar. Levererades och monterades med mycket gott resultat!
    Emelie L gillar detta
  • 2018-10-15

Daniel A skrev om QI Construction
    Vi renoverade nyligen i princip hela lägenheten efter en svår vattenskada. QiCon fick uppdraget då vi använt oss av dem för tidigare projekt och visste att det var ett tryggt val. Likaså var det även det denna gång precis som väntat. QiCon är proffsiga, hjälpsamma, och effektiva. Kommer inte tveka att vända mig till dem ytterligare en gång, vilket blir kommande stambyte. Läs mer
  • 2018-09-06

Mattias G skrev om QI Construction
    Renovering badrum.

Mycket välskriven offert och proffsigt bemötande av projektledaren som höll ihop från början till slut. Läs mer
  • 2018-07-02

Per-Einar T skrev om QI Construction
    För två år sedan fick vi hjälp med totalrenovering av vårt badrum av QI Construction. Arbetet blev mycket bra genomfört hela vägen från från planering, till genomförandet samt avslut. Hög kvalitet, effektivitet och professionalitet rakt igenom, samt tydligt och bra kundbemötande samt bra kommunikation. Nu två år senare så är badrummet fortfarande som nytt och allt fungerar bra. Under genomförandet tyckte jag kanske att det var en aning dyrt, men nu i efterhand var den lilla merkostnaden värt det alla gånger eftersom allt har fungerat bra. Stort tack till QI Construction för hjälpen. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Therese A

2018-05-01

Therese A skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction för en invändig totalrenovering av vårt hus. Ny planlösning, nya ytskikt, badrum, gästtoa och kök.
    Hela processen, från första mötet till slutförande kändes super proffsigt.

Vår projektledare Gustav var en stjärna när det gällde projektledning och kommunikation vilket fick oss att känna oss trygga under hela projektet. Raimonds var vår arbetsledare på plats och gjorde tillsammans med sitt team ett utmärkt jobb.
    De arbetar förebyggande och proffsigt. Stötte man på problem så blev vi tillfrågade hur vi önskade lösa det och de såg till att vi blev nöjda.

De höll tiden och vi fick vårat drömhus! Läs mer
  • Assar S

2018-03-22

Assar S skrev om QI Construction
    Renovering av källare. Bra bemötande och noggrann specifikation av vad som ingick. Tog ibland lite lång tid att få saker gjorda men vi hade ingen större tidspress så som helhet var det ändå ok.
    Kan rekommendera Qicon. Läs mer
  • 2018-03-21

Maria L skrev om QI Construction
    Trevligt bemötande och snabba svar. Jag är nöjd! Läs mer
  • 2018-03-20

Ylva E skrev om QI Construction
    QI Construction hjälpte oss 2011 med renovering av ett badrum och vi var helnöjda då. Därför kändes det självklart att kontakta dem igen när det var dags att göra om vår gästtoalett. Förutom renovering av gästtoaletten (feb 2018) passade vi på att få hjälp med andra småsaker (extra el-, vvs- och snickeriarbeten i andra rum). Jag gillar det proffsiga bemötandet, tydligheten i vad som ingår, och att man kan lägga till extra grejer utöver offerten som då redovisas i ÄTA-listan på ett överskådligt sätt. Man har full koll på vad som händer och vad det kostar. Gillar dokumentationen man får också. Man känner sig trygg med att det blir välgjort. De svarar snabbt i telefon och på e-post. Läs mer
  • Mats E

2018-03-19

Mats E skrev om QI Construction
    Jag är supernöjd med det sätt man genomförde mitt projekt. De är kunniga, noggranna och ärliga. Har bra ordning och sköter redovisning och uppdateringar föredömligt! Läs mer
  • Jasmina D

2018-03-03

Jasmina D skrev om QI Construction
    Fantastisk upplevelse! Snabba och väldigt professionell, duktig och trevlig elektriker Kristian. Snabba och handlingskraftiga. Bra kommunikation både telefon-och mejlledes.
    Rekommenderas verkligen varmt. Läs mer
  • 2018-02-19

M F skrev om QI Construction
    Vi gjorde om bägge våra badrum och redan vid första besöket fick man intrycket av att Qicon var seriösa. Efter att Carl presenterat sig så började han mäta redan vid ytterdörren för att se hur mycket yta som behövde skyddas inför renoveringen innan vi ens hade börjat prata om vad vi skulle göra, det är inte många företag som gör så och det gav oss ett väldigt stort förtroende.

På mötena var det aldrig nåt pushigt säljsnack utan det kändes som att Carl och Therese rekommenderade material m.m. utefter våra önskemål. De kom även med idéer om förbättringar osv som var genomtänkta och inte för att sälja på mer.

Vi var nyinflyttade och bodde i huset medans renoveringarna gjordes, det var ju inte optimalt med två småbarn och en hund men teamet (Raimonds, Ingus och Eduards) som jobbade var väldigt respektfulla och omtänksamma.

Ett stort tack till Raimonds (som var hos oss mest) för att han tog hänsyn till grabbarna och sa till när det skulle föras mycket oväsen. Han också väldigt noggrann och tog sin tid för att allt skulle bli perfekt och det blev det!

Stort tack till alla som var med! Läs mer
  • 2018-01-01

Claudia F skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction i somras för renovering av en 104 kvm stor lägenhet i Stockholms innerstad. Renoveringen täckte kök, badrum, golv, väggar och dörrar. För oss var det av vikt att kvalitet och tidsplanering skulle hålla då vi hade ett fix datum att flytta in. Vi gjorde en noggrann research och valde till slut Qicon. Vi fick redan från första början förtroende för företaget, man gjorde en gedigen genomgång, ställde rätt frågor och gav rekommendationer som kändes ärliga och korrekta. Offert och tidsplan var tydlig och väl specad. När arbetet väl påbörjades följdes den noggrant av väldigt duktig projektledare som gav oss uppdateringar och information löpande samt fanns tillgänglig snabbt vid frågor. Hela projektet kändes mycket professionellt genomfört, med bra styrning och uppföljning, duktiga arbetare, säker arbetsmiljö och användning av bra material. Tidsplanen hölls 100%, vilket var mycket positivt och viktigt för oss. Vid besiktning kom endast mindre fel fram som snabbt åtgärdades av Qicon och godkändes av besiktningsman. Vi har nu låtit det gå ett tag för att säkerställa att inga omedelbara fel uppstod och är fortsatt mycket nöjda.

Att renovera är en sån investering både kostnads- och tidsmässigt och för oss var det värt varenda krona att få denna kvalitativa och tidsenliga leverans av ett duktigt och ansvarsfullt företag. Vi rekommenderar varmt detta företag. Läs mer
  • 2017-11-27

Lars L skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction för en tillbyggnad i två plan på ca 15 kvm byggyta. Carl på QI Con. svarade snabbt på vår förfrågan och gjorde en mycket gedigen genomgång av vårt projekt och kom med väldigt professionell input. Arbetet genomfördes på uppsatt tidplan och budget med väldigt duktig personal. Vi hade löpande kommunikation och vi fick alltid snabbt svar på frågor och funderingar som uppstod. De ÄTA som uppstod under projektet fick vi snabbt svar på och de prissattes på ett mycket proffsigt sätt. Upplevde absolut inga försök att luras utan alltid rimliga kostnader som specificerades väldigt noggrant. Faktureringen skedde enligt uppsatt betalningsplan.

Vi tog in en extern besiktningsman och vi hittade endast ett handfull små anmärkningar som snabbt åtgärdades.

Vi är mycket nöjda med Qi Construction och rekommender dem gärna till personer i vår närhet. Läs mer
  • 2017-11-06

Malin M skrev om QI Construction
    Noggranna, punktliga och kunniga. Kan varmt rekommendera QICON som byggare. Läs mer
  • Filip F

2017-10-24

Filip F skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Con för att bygga om min 1:a i Vasastan till en 2:a vilket bland annat inkluderade att flytta på köket, ta ner och sätta upp en vägg, lägga nytt golv och måla om allt. De var mycket professionella från första kontakt i samband med offert till slutbesiktning samt uppföljning.

Projektledaren gjorde ett platsbesök med en noggrann genomgång av alla arbetsmoment och gav sedan en offert som var mycket tydligt med varje moment och tillhörande material och respektive kostnad specificerat.

Tidigare har jag haft fördomar om att hantverkare alltid är svåra att få tag på och inte passar tider och planering. QI Con är raka motsatsen, projektledaren som jag hade kontakt med så gott som varje dag under renoveringen var alltid tillgänglig eller ringde upp inom högst ett par timmar. Det var otroligt smidigt att bara behöva ha kontakt med en person från byggfirman under hela renoveringen som i sin tur synkade arbetet och kontakten med deras olika hantverkare.

För övrigt var projektledaren och hantverkarna aktiva och kom ofta med förslag på alternativ för bättre lösningar än de vi hade planerat från början. När jag påpekade några enstaka moment som avvek från planering åtgärdades detta snabbt utan invändningar.

Under renoveringens gång bad jag om att få några extra arbeten utförda vilket gick utmärkt, merkostnaden redovisades mycket tydligt i en excelfil som uppdaterades veckovis. Vissa kostnader drogs av när det visade sig att enstaka arbetsmoment var överflödiga och det blev bättre med en enklare lösning.

Renovering var planerad att pågå i 5-6 veckor och gick bara över tiden med 2-3 dagar vilket jag tycker var fullt rimligt eftersom hantverkarna jobbade på med bra tempo varje dag.

Slutresultatet blev riktigt snyggt och jag är mycket nöjd. QI Con var inte billigast men helt klart mycket prisvärda! Läs mer
  • 2017-10-22

Tom T skrev om QI Construction
    Anlitade QI för renovering av kök vilket innefattade el, vatten/avlopp ytskikt samt rivning av vägg mm. Mycket detaljerad offert.
    Kompetenta hantverkare och de höll tidplan samt ekonomisk kalkyl.
    Rekommenderas. Läs mer
  • 2017-10-19

Adam L skrev om QI Construction
    QI Construction fick förtroendet att renovera en råvindsyta i vår lägenhet. Projektet omfattade bl.a. ytskikt, nytt badrum och tvättstuga och en ny takkupa. Efter en mycket detaljerad offert fick vi ett mycket gott och professionellt intryck vid ett första möte.

Vi tilldelades en mycket kompetent, effektiv och lösningsorienterad projektledare. Detta, tillsammans med den detaljerade offerten, kändes mycket tryggt då vi inte hade renoverat i denna omfattning förut. Projektet var komplicerat och vi stötte på en rad komplikationer (sekelskifteshus). Qicon hjälpte oss att navigera i olika val och vägar framåt.

Hantverkarna var otroligt duktiga och gjorde allt fackmannamässigt och minutiöst. De frågade alltid en extra gång innan de började arbeta (t.ex. exakt placering av dusch, vilken ledd vi ville att kaklet skulle sitta på).

På slutbesiktning hade vi inga anmärkningar. Vi kommer absolut att anlita Qicon igen och kan varmt rekommendera dem till andra. Läs mer
  • 2017-10-19

Nmichael M skrev om QI Construction
    Super med endaste en ansvarig hantverkare på plats, och super med att ha en insatt och trevlig projektledare som är med hela vägen och med på alla beslut. Kanongenomförande från ax till limpa utan fördröjningar och med fantastisk kvalitet i alla steg. Läs mer
  • Katarina K

2017-10-18

Katarina K skrev om QI Construction
    Jag anlitade QI Construction för att lägga golv på min vind. Jag är mycket nöjd med det arbete som utfördes och den kontakt som varit under arbetets gång. Killen som var här och gjorde jobbet var både noggrann och effektiv. Man ser på det jobb som gjorts att det finns en yrkesstolthet och en vilja att göra ett bra jobb.
    Jag kommer definitivt att anlita QI Construction igen om behovet uppstår och jag ger dem mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2017-10-18

Anders A skrev om QI Construction
    Anlitade Ql construction för att renovera badrummet. Bra o proffsigt bemötande ifrån första kontakten.Mycket bra utfört arbete där vi fick fortlöpande information. Man höll både tidsplan o den ekonomiska kalkylen. Snyggt städat efteråt.Sammanfattningsvis. Väldigt nöjd. Skulle inte tveka att anlita QL construction igen Läs mer
  • Nina H

2017-10-17

Nina H skrev om QI Construction
    Efter vattenskada och ett drygt år av mycket tärande krångel med försäkringsbolag och 2 byggföretag fick vi slutligen in Qicon som räddade situationen på några veckor. Med rak och tydlig kommunikation, förståelse för våra önskemål och synpunkter samt ett modernt "tänk". Tror att vi hade extra tur med snickaren som verkligen tog personligt ansvar för sitt arbete och inte lämnade något halvdant. Vi kommer definitivt att anlita Qicon igen när det blir dags! Läs mer
  • 2017-10-16

Gert G skrev om QI Construction
    Vi Renoverade en toalett med dusch. Det gick smidigt och bra och kalkylen höll i princip på öret. Ett väldigt bra utfört jobb. Läs mer

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna