QI Construction

QI Construction

Namnet QI Construction kommer från en kombination av qi, som handlar om energi, och det engelska ordet key, som betyder nyckel. Vi erbjuder dig nyckelfärdigt byggande och mycket energi!

Vi jobbar med helhet, styrning och kvalitet som ledord. Genom att satsa på projektledare med akademisk bakgrund lyckas vi samordna olika delar i projektet samt vara noggranna i varje detalj. Vår specialitet är badrum och kök, men vi har bred kompetens och många års erfarenhet i bolaget och vi utför också andra typer av RO-arbeten (renovering, ombyggnation och tillbyggnader).

Hör av dig till oss om du vill anlita en seriös byggfirma med mycket kundfokus i norra Stockholm!

Läs vad 163 kunder tycker om QI Construction 2

• PARSOA T
    2021-06-15
    Grym service från både vd samt de anställda. Gjorde inget väsen av sig och höll rent och snyggt efter sig, samt att resultatet var över förväntan! Kan verkligen rekommenderas.
  • JOHNNY S
    2021-04-19
    Anlitade Qicon för att renovera ett litet badrum och tvättstugan. Resultatet blev jättebra och upplever att kommunikationen runt priser och vad som ingick i leveransen var kristallklar. Skulle definitivt anlita QI Construction igen för nya byggprojekt.
    2021-03-25
    QI Construction renoverade mitt kök - och målade om badrum och hall. Resultatet blev utmärkt, och arbetet blev klart i tid. Det var lätt att hålla kontakten med Qi Construction, som svarade blixtsnabbt på både mejl och telefon.
    Allt praktiskt runt renoveringen var väldigt välorganiserat - till exempel hantering av offerter och fakturor. Med andra ord - jag är supernöjd!
  • 2021-03-22
    QI hjälpte oss med en ganska så komlicerad utbyggnad på vår vind med snedtak och bärande bjälkar. Resultatet blev jättebra, det var också tydlig kommunikation kring priser och tidsplan och de höll vad de lovade både vad gäller pris och tid.
  • 2021-03-15
    Vi anlitade Qi Con för renovering av vårt badrum och kan varmt rekommendera dem. Riktigt proffsiga, kom med bra förslag, noggranna, höll utsatt tid och gjorde ett riktigt snyggt jobb. Ett extra plus även för att de var lättillgängliga och alltid återkopplade snabbt på frågor.
    2021-03-11
    Vi bytte fasad och tak på vår villa och fick väldigt proffsig hjälp från dag 1. Inte bara under förprojektering men även löpande under hela jobbet. Enkel och tydlig kommunikation. Har inga problem alls med att starkt rekommendera dem.
  • ROLAND L
    2021-03-11
    QI Construction renoverade nyligen vårt badrum och vi är synnerligen nöjda med deras arbete. De var noggranna, effektiva och mycket kunniga. Minsta lilla småsak åtgärdades omgående utan problem. Det var både lätt och trevligt att kommunicera med bolaget och dess anställda. Allt var väldokumenterat och kostnaderna var tydligt angivna i offerten. Ett mycket seriöst och professionellt bolag, som vi varmt kan rekommendera.
    2021-03-10
    Vi anlitade Qicon våren 2020 för utvändig målning av vårt trähus, elarbeten med trädgårdsbelysning etc samt rivning och byggnation av balkong. Qicon är superduktiga, punktliga och allt man kan önska sig. Stort plus att den "dagliga kontakten" sker med Gustav som i sin tur instruerar målare etc. vilket underlättar enormt i större projekt att en och samma person tar emot förändringar etc. Kanske inte billigast i offertläget men på slutraden och mht till levererad kvalité ett mycket bra beslut även ekonomiskt.
  • 2021-03-08
    Mycket bra bolag som alltid levererar. Vi har nu gjort utbyggnad, inrett källare och fått diverse småsaker fixade, allt med mycket bra resultat.
    2021-03-07
    Riktigt bra firma, hjälpte oss i en riktigt knipa när ingen annan ville färdigställa bygget efter en firma som konkat. Fixade ALLA fel och lämnade oss med ett fläckfritt kök. Har rekommenderat Gustav och Raimond för flera vänner och kommer själv anlita dom igen.

Tack!
    2021-03-07
    Jag behövde totalrenovera mitt badrum och tog därför in flera olika offerter. Valt landade på Qicon i och med att deras offert var oerhört tydligt med vad som skulle göras och på vilket sätt, kostnad och tidsåtgång. Pratade med flera pensionerade hantverkare i min omgivning som sa att Qicons offert är bland de bästa de har sett i hur den var presenterad. Kommunikationen har hela tiden fungerat väldigt bra. Allt har hela tiden flutit på och jag är oerhört nöjd med arbetet. Finns ingenting att klaga på som jag ser det. Kostanden för renoveringen var inom offerten så det ger Qicon ett stort plus i kanten. Jag kommer att anlita Qicon igen.
    2021-01-23
    Ytterväggarna till vår gillestuga i källarplanet i vår villa i Järfälla hade fått mycket allvarliga bristningar och sprickbildningar. Vi anlitade Qicon på hösten 2020 för renovering, vilket bl.a. innebar en mycket komplicerad ombyggnation av gillestugan med gjutning av stödpelare och murning av stödvägg på insidan, uppgrävning och dränering på utsidan. Qicon utförde arbetet på ett föredömligt sätt, noggrant och proffsigt i alla delar. Kostnadsplan och tidplan följdes exakt. Mycket bra arbete, mycket trevligt bemötande från alla inblandade under hela projektet. Vi kan verkligen rekommendera Qicon för denna typ av arbete och skulle säkert anlita Qicon på nytt vid behov. /Lars Wingqvist
    2020-12-22
    Anlitade Qicon för renovering av mitt radhus. Arbetet bestod av brandsäkring av takfot, renovering av takfotspanel och balkong. Arbetet upplevs som noggrant och proffisigt. Kontakt med hantverkare och chef har varit jättebra. Mycket nöjd.
    2020-10-24
    Det har genom hela renoveringen känns tryggt och bra med Qicon. Det tillkom en del extragrejer från vår sida med mottagning och uppbärning av vitvaror, lite nya måleriarbeten, mm som Qicon löste utan problem. Jättebra dialog och kommunikation genom hela processen.
    Köket blev väldigt bra och vi känner oss mycket nöjda! Tack!
    2020-10-13
    Vi anlitade Qicon för helrenovering av vår övervåning inkl ny isolering och nytt badrum. Vi är mycket nöjda, bra kommunikation och tidsåtgång.
    2020-09-13
    Jag är jättenöjd! Behövde hjälp med att flytta elcentral, byta väggarmatur i badrum, installera ett eluttag i badrum, byta strömbrytare och dra om en ful kabel på ett snyggare sätt. Jag fick svar snabbt och QI Construction skickade en proffsig och trevlig elektriker som kom med bra förslag och utförde jobben både noggrant och snabbt. Elektrikern hade öga för detaljer och slutresultatet blev snyggare än vad jag hade tänkt mig. Tycker bemötandet var jättetrevligt hela vägen från min förfrågan till faktureringen. Arbeten utfördes på löpande räkning och jag tycker att slutsumman blev rimlig. Jag skulle absolut rekommendera QI Construction och kommer garanterat anlita de igen för framtida renoveringar.
  • 2020-09-09
    Qicon har alldeles nyligen totalrenoverat vårt badrum och lyckats få till ett verkligen vackert sådant, dessutom blev det klart på utlovad tid!
    Jan B
  • 2020-06-15
    Vi anlitade Qicon vid två tillfällen, för renovering av badrum och för uppfräschning av inomhustrappa. Vid båda tilfällena var de kunniga, proffsiga, pålitliga och mycket nogranna. Tidsplanen hölls båda gångerna. Speciellt uppskattade vi den välfungerande kommunikationen och lyhördheten för våra önskemål. Våra erfarenheter är enbart positiva, och vi kommer att återkomma nästa gång vi behöver renoveringshjälp.
    2020-06-07
    Vi använde QICon för renovering/byggande av en tvättstuga och duschrum. De gav en seriös offert och var noggranna under hela jobbets gång. Det tog något längre tid än utsatt innan det blev klart, men det var i princip alltid någon här och jobbade. Personerna som var hos oss var alla anställda av QICon vilket gav trygghet. Samtliga var kunniga och trevliga. Vi har nu haft vår tvättstuga och duschrum i några månader och är väldigt nöjda. Vi kan rekommendera QICon
  • 2020-06-03
    Efter renovering av ett mindre duschrum 2019 så valde vi QI Construction igen när det var dags renovering av vårt badrummet tidigare i år, 2020.
    Det är ett betyg gott nog.
  • HELENA N
    2020-06-03
    Anlitade Qicon för renovering av badrum, toalett, tvättstuga och källare (för att byta gamla rör under huset). Det var ett omfattande arbete som totalt tog 3 månader och vi har bara positivt att säga om dem. Proffsigt planerat och genomfört. Bra rådgivning, duktiga hantverkare och väldigt trevliga.
    2020-05-26
    Anlitade QICON för totalrenovering av en mindre lägenhet. QICON respekterade mina och bostadsrättsföreningens riktlinjer och genomförde ett gediget arbete. Mina kontaktpersoner på QICON var dessutom alltid annträffbara och tillmötesgående vilket var ett stort plus i kanten.
    2020-05-24
    Jag anlitade QI-CON för renoveringen av en större takterass och en balkong. QI-CON genomförde revonering på tidsplan och budget och vi är väldigt nöjda med resultatet. Jag kan varmt rekommendera QI-CON som var enkla och bra att arbeta med från start till mål.
    2020-05-23
    Anlitade QI Construction för inredning av vind. Jättenöjda! Proffsigt bemötande och duktiga hantverkare.
    2020-03-09
    Vi är jättenöjda med QI Construction!

Så skönt att få jobba med professionella hantverkare som har koll på hela processen och som levererar det som avtalats. Det kändes bra hela vägen – ändå från offertstadiet med platsbesök och uppstartsmöte där vi gick igenom i detalj vad och hur allting skulle genomföras, själva genomförandet och till sist slutbesiktning. Vi fick bra råd och tips kring materialval som vi själva ville köpa in och alla ändringar och tillägg som vi kom på under resans gång har hanterats på ett bra och tydligt sätt. Trevliga hantverkare som alltid lämnade huset i snyggt skick när de var klara för dagen.

Kommer garanterat anlita Qi Construction igen vid nästa renovering.
  • JONAS E
    2019-11-24
    Vi anlitade QI Construction för en tillbyggnad på ca 25kvm. Tillbyggnaden skulle ge ny hall, ett badrum, matsal och de skulle dessutom renovera ytskikten(golv, väggar, tak) på resterade delar på samma våningsplan. Vi hade höga krav på kvalité och finish på det vi önskade.
    Offerten vi fick var väldigt detaljerad och ibland något svår att förstå för en lekman då den innehöll byggtekniska detaljer som krävdes för att uppfylla vår vision om vårt nya hem (detta är egentligen vår enda kritik och mycket av dessa detaljer förklarades i möte med genomgång av offert innan vi avtalade om byggstart). Hela entreprenaden skulle ta mellan 3-5 månader. Arbetet som sedan utfördes var otroligt professionellt gjort och alla hantverkare (målare, byggare, elektriker, plattsättare etc.) som jobbade hos oss var väldigt skickliga och dessutom trevliga! Det råder ingen tvekan om att den levererade kvalitén är otroligt hög.
    När det gäller prissättning så ligger de absolut i det högre skiktet jämfört med många av de övriga firmorna vi bad om offert från, men när man då jämför detta med leveranskvalitén och slutligt resultat, så förstår man skillnaden.
    Vi skulle absolut rekommendera QI Constructions till andra!
  • 2019-11-11
    Anlitade Qi Con för en totalrenovering av vårt då nyinköpta hus innan vi flyttade in i det.

De strippade först huset ner till bjälklaget och byggde sen upp vårt drömhus precis som vi ville ha det. Nytt kök, två nya badrum, flytta väggar och dörrar, nya ytskikt i alla rum, ny el i hela huset, bergvärme med vattenburen golvvärme och allt annat som en totalrenovering innebär.

Från första mötet när de mätte upp hela huset till slutbesiktningen så uppträdde de väldigt proffsigt och hade en positiv och lösningsinriktad attityd. De är inte billigast men de levde upp till våra högt ställda förväntningar. Tidsplanen var tight från början och så klart när det är en renovering av den här storleken så dök det upp överraskningar men de hittade alltid lösningar och gav det lilla extra.

Skulle kunna rabbla en massa namn på duktiga hantverkare och projektledare men det som verkligen stod ut var att de jobbade som ett team och satte sin yrkesheder i resultatet. De gav sig inte förrän både vi och de var nöjda.

Hade det funnits högre betyg hade vi gett det.

Qi Con, tack för att ni var med och förverkligade vårt drömhus.
    2019-11-03
    Vi anlitade Qicon för att renovera vår hall och trappa. Vi är mycket nöjda med resultatet och själva arbetsprocessen. Hantverkarna var skickliga, lyhörda och ordningsamma. Hanteringen av projektet var mycket professionellt och allt dokumenterades ordentligt. Vi anlitar därför gärna Qicons trevliga personal igen.
    2019-10-25
    Vi fick ett föreläggande om att bygga brandcellsgeänser mellan våra radhus. Vi gick ut med en gemensam upphandling i föreningen. Valet föll på QI Con vilket vi inte ångrat. De kom in med en detaljerad offert och beskrivning av byggprocessen. De levde upp till vad de lovade och följde tidsplanen. De tog ansvar för att rätt väggar byggdes och nu har vi fått OK från Brandkåren på att vi tack vare QI Con har skapat de väggar vi var ålagda att göra.
  • Camilla D
    2019-10-25
    Vi har anlitat Qicon fler gånger och nu senast så renoverades nästan hela vår bottenvåning inklusive kök och tvättstuga. Qicon är kunniga, proffsiga och mån om sina kunder. Vi kan berömma allt från otroligt detaljerade offerter till att de städar upp arbetsplatsen fint varje dag. Jobbet blir gjort snyggt och på tid. Ska jag nämna något negativt så var det att denna gång tog det lite tid att få svar på mailfrågor men det var en hektisk tid för firman så förståeligt ändå. Vi rekommenderar Qicon varmt och kommer gärna anlita dem igen.
  • Arne W
    Vi är supernöjda!

Vi hade ett ganska krångligt projekt, med många små moment. Renovering av en äldre lägenhet, som omfattade eldragning, finsnickeri, bygge av en gästtoalett, tillvaratagande av gamla dörrar, foder m.m. Samt målning av väggar, tak, fönster och snickerier. Därutöver kompletterande läggning av ny fiskbensparkett i delar av lägenheten. För att inte glömma golvslipning av hela lägenheten, som de löste fast vårt bohag stod där samtidigt!

Trots att vi som kunder krånglade med lite ändringar här och var, och petade i en del saker, under projektets gång, så fick de in våra önskemål i planeringen, och projektet blev ändå klart enligt tidsplan.

Dessutom fick vi flera kontaktpersoner, som alla gav i princip omedelbar återkoppling. Alla hantverkare vi träffade var ödmjuka, proffsiga och kunniga, och dök upp i tid.

Toppenbra!
    2019-10-15
    QI Construction fick i uppdrag att riva ut vårt gamla våtutrymme och i samband med detta även riva några icke bärande väggar samt grovåterställa ytorna. Utöver detta tillkom omdragning av rör och installation av diskbänk i det nya tvättstugeutrymmet.

Arbetet utfördes, trots sin delvis smutsiga karaktär, snyggt och prydligt med ett minimum av störning. Ytorna återställdes helt i enlighet med vad som överenskommits. Rörinstallationerna gjordes likaså professionellt och enligt avtalad tidplan och kostnad. Samtliga de vi hade kontakt med från QI Constructions uppträdde snyggt och trevligt, snabba svar på frågor och smidig hantering.

Sammanfattningsvis kan jag ge mina allra bästa rekommendationer.
    2019-08-13
    Vi har anlitat QICON för kompetterande arbeten i samband med att vi byggde på ett andra våningsplan på vår villa. Komponenterna till våningen levererades av en hustillverkare, och QICON utförde arbeten som upp- och nedmontering av byggnadsställning, montering och tilläggsisolering av träfasad, dragning av vatten, avlopp och el, montering av stommar till innerväggar, installation av vattenburen golvvärme, samt slutmontering av elkomponenter med brytare och kontakter i den nya våningen. De har även gjort allt väsentligt i ett nytt badrum i våningen, såsom tätskikt, ytskikt med plattsättning och montage av inredning och elkomponenter.

För att sammanfatta först: QICON är ett pålitligt, skickligt och gediget byggföretag, vi kan varmt rekommendera dem!

Lite mer i detalj, och exempel:
    QICON ger mycket detaljerade och omfattande offerter, och är snabba på att justera och lägga till eller dra ifrån delar, och visa på hur olika alternativa lösningar på jobb påverkar priset.

Vid senare tillägg under arbetets gång är de snabba och precisa med att speca vad kostnaden för tillägget blir.
    Det är alltid mycket tydligt vad jobb och material kommer att kosta, och fakturering sker med tydliga underlag och alltid i efterhand, när jobbet är utfört eller materialet levererat. Alla fakturor vi har fått har varit fullständigt korrekta till minsta kommatecken.

Kommunikationen har i vårt fall fungerat mycket bra, vi har alltid fått snabba svar på frågor, och projektledare och arbetsledare har alltid varit tillgängliga.

Vid något tillfälle blev jobbet inte tillräckligt bra, men QICON agerade på alla våra påpekanden, och rättade till det som blivit fel utan knot.

I vårt fall var QICON en part i jobbet, och ovan nämnda husleverantör en annan, vilket har krävt en del koordinering med vad som gjorts när. Vi har dessutom varit lite krångliga som kund, och har velat göra mycket jobb själva för att hålla ned kostnaden, som målning, montering av innerväggar, ytskikt, läggning av tak mm, vilket har krävt ytterligare planering och koordinering. Detta har funkat mycket bra med QICON, det har varit lätt att planera olika arbeten i sekvens.

Vid planering av hur saker ska göras har QICON varit kreativa och måna om att slutresultatet ska bli bra, och kommit med värdefull input och förslag, även i detalj.

I de fall QICON har stått för inköp av material, t.ex. golvvärmekomponenter, elkomponenter, isolering mm, har de alltid valt produkter av hög kvalitet, men hållit mycket rimliga priser.

Efter viss tvekan (budgeten var lite begränsad...) lät vi QICON göra badrummet, med bl.a. tätskikt och plattsättning. Resultatet blev fantastiskt, helt enligt vad vi hade hoppats på och ändå till en rimlig kostnad, som vi upplever det. Thanks Ben!

Tack för ett bra jobb, och stort lycka till i framtiden!
    J&M
  • Isabella G
    2019-08-08
    Fick hjälp med renovering av kök samt lite extra arbeten. De höll tidsschemat och kommunikationen var väldigt bra. Alla som var här och jobbade var väldigt trevliga och proffsiga.
  • 2019-08-06
    Proffsigt utförd badrumsrenovering, men väldokumenterad offert och kunnig och trevlig personal.
  • 2019-08-06
    QiCon har hjälpt mig med flera projekt.Renoverade mitt badrum i mitt nyköpta sekelskifteshus som visade sig ha dolda fel och qicon hjälpte mig dokumentera allt vilket gjorde att jag senare kunde få viss del ersatt av säljarens dolda fel försäkring. Vattenläcka i servisen till kommunens vatten och flera mindre elarbeten. De kommer som avtalat och har hög kvalitet
  • Helen Ö
    2019-05-19
    Vi har anlitat Qicon vid två tillfällen. Dels vid totalrenovering av en tvättstuga samt vid ombyggnation med ändringar i planlösning och ett helt nytt kök i en lägenhet.
    Qicon kommer alltid med ett mycket väl genomarbetat offertförslag där allt är specificerat. Som kund vet du alltid exakt vad som ingår. De är mycket noggranna, kunniga och proffsiga och arbetet som vi fått levererat håller mycket hög nivå. Vi slutbesiktningen så såg Qicon till och med grejer som vi inte hade noterat.
    Vi kan varmt rekommendera Qicon!
    Tack Helen! Det är alltid lika roligt att få renovera åt er. Ni är bra beställare, då ni alltid vet vad ni vill ha och har förberett er väl genom att välja material redan innan vi offererar. Då är det lätt att skriva en specad offert. Det som gjorde det här projektet lite annorlunda var alla vinklar i lägenheten, nästan som ett Pål Ross-hus, fast vinklar istället för runt ;-) QI Construction
  • 2019-03-20
    Vi vill verkligen rekommendera QI Construction som har hjälp oss vid två renoveringar. Dels en gästtoalett och nu senast en totalrenovering av hela övervåningen på vårt hus. Det senaste arbetet inkluderade två badrum, hall + fyra rum och en trapprenovering, så jag tror att vi nyttjade alla yrkeskategorier; plattsättare, rörmokare, elektriker, målare, snickare... Vi uppskattade det omfattande och väl genomarbetade offertarbetet innan vi bekräftade uppdragen och den smidiga kommunikationen med vår projektledare och arbetsledare på plats. Alla hantverkare var, förutom proffsiga, både artiga, trevliga och diskreta. Eventuella problem längs vägen har vi tillsammans hanterat och kommit fram till bästa lösning. Ändringar och tillägg har tydligt redovisats längs vägen så inga otrevliga överraskningar när fakturorna landar. Vi rekommenderar QI Con det varmaste och kommer med största sannolikhet att vända oss till dem på nytt när det är dags för nästa uppdrag.
    Hej Kajsa Stort tack för din fina rekommendation! Det var spännande att ändra om planlösningen i badrummen för att skapa möjlighet att ha två badrum med dusch och blev tillslut riktigt bra. Slipningen av trappan vart också verkligen ett lyft. QI Construction
  • 2019-01-18
    Helrenovering av badrum.
    Jag är jättenöjd med CI Construction, projektledaren Carl och hanteverkarna.
    På ett diskret, mycket noggrant och proffsigt sätt helrenoverade ett knepigt badrum i mitt sekelskifteshus.

Offerten var lite på den ”dyrare” sidan men jag är 100% nöjd och de löste alla problem som lätt blir i ett äldre hus utan större kostnad och tidsåtgång. Så mycket mer värt för mig som kund!

Rekommenderar varmt detta företagare som för mig står för ärlighet, proffessionalitet och stor hantverksskicklighet.
    2019-01-14
    Verifierad kundrelation
    Lurade mig stort , fick offert på ca 8000 kr för liten renovering i badrummet. Någon som presenterade sig som projektledare (jag får ej uppge namn enligt reco) o som senare visade sig vara ngn sorts elev tyckte han kunde bedöma arbetets omfattning via foton som jag skickade till honom, så han gav offert på 8000 kr så hela projektet skulle bli klart under en helg. När hantverkaren kom på den bestämda dagen, sa han att det var mycket mer arbete o att det skulle ta många fler timmar än vad deras projektledare sagt, och att de hade räknat totalt fel, så ngt arbete utfördes ej den dagen o nästa dag så min helg blev förstörd . Några dagar senare kom den uppdaterade offerten på 38000!!!!! i stället för tidigare offert på ca 8000, som jag självklart tackade nej till. Resultat: han som är ngn sorts elev / springpojke o som sa sig vara projektledare från början (enligt reco får jag inte uppge namn) kräver att jag ändå betalar för 5 tim arbete som hantverkaren ”hade tänkt” att lägga ner på projektet den dagen, ett arbete som aldrig blivit av!!! 😆😆😆, han sa att de ändå måste betala hantverkaren för de 5 tim han skulle ha jobbat den dagen! Jag sa att jag inte betalar, då svarade han att de inte lämnar tillbaka mina nycklar om jag inte betalar! jag polisanmälde honom! Obs: Den som inte tror mig får gärna skickad till sig kopia på offerten samt på sms som jag senare fick av deras vd där det står att de kräver att jag betalar för de 5 tim de hade tänkt lägga ner på projektet den dagen. Jag ringde till dem o enligt dem skickas fakturan nu direkt till inkasso då jag varit helt tydligt med att jag inte kommer betala 1 enda krona till dem., Det löjligaste är att varken vd svarar på tel längre när jag ringer eller den där springpojken/ eleven som sa sig vara projektledare från början. obs: den som vill får kolla på offerten samt på sms där de kräver att jag betalar dem ändå för de 5 tim arbete hantverkaren skulle ha jobbat samt 150 kr för deras firmabil! Och kolla här: enligt deras sms har jag rätt att använda rot avdrag hahaha 🤣🤣🤣🤣
    Hej M. Vi beklagar att du känner dig lurad av oss, vi vill självfallet inte att våra kunder ska känna sig bemötta på det sättet och vi har undersökt ärendet internt för att reda ut hur situationen har kunnat bli såhär. Eftersom det önskade arbetet var av service-karaktär föreslog vi att det skulle utföras på löpande räkning då ett platsbesök hade medfört onödigt stora fasta kostnader i en fast-pris-offert. Vi tog istället fram en budget åt dig och var mycket tydliga med att det var en budget och alltså endast en fingervisning samt att arbetet skulle utföras på löpande räkning och pratas igenom i detalj med den person som kommer ut för att utföra jobbet. Vi övertalade en av våra duktiga medarbetare att ställa upp på en helg och när han kom ut för att gå igenom jobbet tillsammans med dig på plats så skickades han av dig på en inköpsrunda för material. Tre butiker och fem timmars arbete senare så fastställde ni att materialet var beställningsvara överallt och vi avbröt arbetet. Du bad om uppdaterad budget baserad på nyvunna erfarenheter och la dessutom till en rad arbeten och ville också att material för bla glasblock och duschväggar skulle ingå i den nya budgeten. Du uppfattade den dock som alldeles för dyr och valde att tacka nej till vidare arbeten. Vi tar självklart till oss av din kritik och kommer att fundera på hur vi skall hantera liknande mindre service-jobb i fortsättningen. QI Construction
  • Karin B
    2018-11-07
    Vi lät QI Construction byta fem fasta strömbrytare till dimrar i lägenheten. Lite jobb, javisst. Men mycket positivt bemötande från både kontoret och av elektrikern. Rekommenderar verkligen dem. Vår dotter har tidigare gjort en större och komplex ombyggnad av sin lägenhet, med fantastiskt resultat.
  • Emelie L
    2018-10-25
    Satte upp innervägg och innerdörr, med målnings- och elarbeten.

Transparent, mycket tydlig offert. Mycket god kommunikation under hela processen. Projektet startade enligt överenskommelse, gick snabbare än förväntat och var väl genomfört. Projektledaren föreslog olika alternativ, deras för- och nackdelar och kostnader. Kändes proffsigt, engagerat och tryggt, helt enkelt!
    Hej Emelie, vad kul att du är nöjd. Det som var extra spännande med det här projektet var att vi har hittat en bra leverantör av fönster för innerväggar. Levererades och monterades med mycket gott resultat! QI Construction
    2018-10-15
    Vi renoverade nyligen i princip hela lägenheten efter en svår vattenskada. QiCon fick uppdraget då vi använt oss av dem för tidigare projekt och visste att det var ett tryggt val. Likaså var det även det denna gång precis som väntat. QiCon är proffsiga, hjälpsamma, och effektiva. Kommer inte tveka att vända mig till dem ytterligare en gång, vilket blir kommande stambyte.
    2018-09-06
    Renovering badrum.

Mycket välskriven offert och proffsigt bemötande av projektledaren som höll ihop från början till slut.
  • 2018-07-02
    För två år sedan fick vi hjälp med totalrenovering av vårt badrum av QI Construction. Arbetet blev mycket bra genomfört hela vägen från från planering, till genomförandet samt avslut. Hög kvalitet, effektivitet och professionalitet rakt igenom, samt tydligt och bra kundbemötande samt bra kommunikation. Nu två år senare så är badrummet fortfarande som nytt och allt fungerar bra. Under genomförandet tyckte jag kanske att det var en aning dyrt, men nu i efterhand var den lilla merkostnaden värt det alla gånger eftersom allt har fungerat bra. Stort tack till QI Construction för hjälpen. Rekommenderas varmt.
  • Therese A
    2018-05-01
    Vi anlitade QI Construction för en invändig totalrenovering av vårt hus. Ny planlösning, nya ytskikt, badrum, gästtoa och kök.
    Hela processen, från första mötet till slutförande kändes super proffsigt.

Vår projektledare Gustav var en stjärna när det gällde projektledning och kommunikation vilket fick oss att känna oss trygga under hela projektet. Raimonds var vår arbetsledare på plats och gjorde tillsammans med sitt team ett utmärkt jobb.
    De arbetar förebyggande och proffsigt. Stötte man på problem så blev vi tillfrågade hur vi önskade lösa det och de såg till att vi blev nöjda.

De höll tiden och vi fick vårat drömhus!
  • Assar S
    2018-03-22
    Renovering av källare. Bra bemötande och noggrann specifikation av vad som ingick. Tog ibland lite lång tid att få saker gjorda men vi hade ingen större tidspress så som helhet var det ändå ok.
    Kan rekommendera Qicon.
    2018-03-21
    Trevligt bemötande och snabba svar. Jag är nöjd!
    2018-03-20
    QI Construction hjälpte oss 2011 med renovering av ett badrum och vi var helnöjda då. Därför kändes det självklart att kontakta dem igen när det var dags att göra om vår gästtoalett. Förutom renovering av gästtoaletten (feb 2018) passade vi på att få hjälp med andra småsaker (extra el-, vvs- och snickeriarbeten i andra rum). Jag gillar det proffsiga bemötandet, tydligheten i vad som ingår, och att man kan lägga till extra grejer utöver offerten som då redovisas i ÄTA-listan på ett överskådligt sätt. Man har full koll på vad som händer och vad det kostar. Gillar dokumentationen man får också. Man känner sig trygg med att det blir välgjort. De svarar snabbt i telefon och på e-post.
  • Mats E
    2018-03-19
    Jag är supernöjd med det sätt man genomförde mitt projekt. De är kunniga, noggranna och ärliga. Har bra ordning och sköter redovisning och uppdateringar föredömligt!