QI Construction, sid 2

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna — Visa karta

Namnet QI Construction kommer från en kombination av qi, som handlar om energi, och det engelska ordet key, som betyder nyckel. Vi erbjuder dig nyckelfärdigt byggande och mycket energi!

Vi jobbar med helhet, styrning och kvalitet som ledord. Genom att satsa på projektledare med akademisk bakgrund lyckas vi samordna olika delar i projektet samt vara noggranna i varje detalj. Vår specialitet är badrum och kök, men vi har bred kompetens och många års erfarenhet i bolaget och vi utför också andra typer av RO-arbeten (renovering, ombyggnation och tillbyggnader).

Hör av dig till oss om du vill anlita en seriös byggfirma med mycket kundfokus i norra Stockholm!

Läs vad 138 kunder tycker om QI Construction

Lill A skrev om QI Construction
    Mycket professionellt bemötande med en tydligt beskriven process där förutsättningarna är klara innan arbetet påbörjas. Läs mer
  • Leena L

2016-11-11

Leena L skrev om QI Construction
    Från början ville renovera tvättstugan och byta spiskåpan. När vi var klara hade QI Con inte bara gjort dessa arbeten utan även bytt garageporten och panelen på garaget inkl. armatur, bytt balkongdörren och tre toalettstolar samt isolerat inkommande vattenröret i källaren. Vi var så nöjda redan efter första mötet att vi gav Ql Con nya uppgifter allt eftersom. Hela personalen var duktig, trevlig, tillmötesgående, artig och respektfull. Vi kommer med nya uppdrag till våren. Och förutom personalen gillar vi företagets arbetssätt, en kontakt och allt på ett och samma ställe. Läs mer

Mats W skrev om QI Construction
    Vi anlitade företaget för renovering av vårt badrum. Arbetet gick smidigt, tidplanen höll och vi är nöjda med slutresultatet.
    God kommunikation och lösningsorienterad projektledning. Läs mer

Jan A skrev om QI Construction
    Mycket bra kontakt inledningsvis, med snabba svar, detaljerad offert och flexibilitet till ändringar. Sämre projektledning med uteblivna protokoll och märkliga kostnadstillägg trots att jobbet var på fastpris. Tex fick vi betala extra för att kakelrivaren behövde en luftrenare. Jobbet blev två veckor försenat på en planerad byggtid på tre veckor, men slutresultatet blev som förväntat mycket bra Läs mer
    2016-11-11 QI Construction svarar Jan A
    Hej Jan
    tack för dina synpunkter. QICON är noga med att alltid inhämta accept av tillägg. Ingenting tas betalt för som inte godkänts av beställaren. När rivaren märker att kaklet dammar mer än vad vi kan förvänta oss, så ställs man inför valet luftrenare eller städning av lägenheten trots skydd. Vi tycker ni valde rätt. När projektet startar med kort varsel och beställningar av möbler och inredning inte hinns fås innan vi är klara så blir det ofta en väntetid på produkterna, vilket aldrig är ett problem. När sakerna väl kommit hem till er så monteras de alltid snabbt. Vi är glada att ni är nöjda med slutresultatet. Det är ju det som räknas. Sen kan jag hålla med om att vi har lite att jobba på när det gäller vissa av våra projektledare. Vi behöver utvecklas ännu mer för att kunna tillfredsställa alla olika typer av människor, som alla har olika krav på bemötande. Din feedback hjälper oss med detta!

Ulf P skrev om QI Construction
    Ordning och reda. Mycket bra med en utsedd kontakt/projektledare som jag förde dialogen med oftast via mail. Ett par månader försenat men bra slutresultat. Läs mer

Ingemar i skrev om QI Construction
    Uppdraget gällde ett badrum.
    Vi upplevde det som väldigt seriöst med en detaljerad budget och fast pris. Som gammal projektledare imponerades jag av att QI sedan höll sina planer till punkt och pricka. Startdatum sköts visserligen fram, men efter projektstart flöt allt väldigt bra.
    Viktigast av allt var ändå att vi fick ett badrum som rent estetiskt blev precis som vi hade önskat, att de arbetade fackmannamässigt och att vi fick alla intyg och certifieringar för el och vatten som man så gärna vill ha om något olustigt skulle hända i framtiden.
    BRA! Vi anlitar gärna QI igen om det blir aktuellt. Läs mer

Kimmo E skrev om QI Construction
    Ombyggnad av sovrum. Företaget skickade mycket duktiga och pålitliga hantverkare. Vi avser att använda samma firma igen när så behövs. Läs mer
    2016-11-11 QI Construction svarar Kimmo E
    Hej Kimmo
    Vi bytte ytterdörr och delade av ett rum, så att ni fick ett avskilt sovrum. Allt flöt på bra och dialogen var bra. Roligt att ni uppskattade oss och vill anlita oss igen!

Lars J skrev om QI Construction
    Qicon hjälpte oss med ombyggnation av vårt Kök/vardagsrum/hall (trägolv, stengolv, VVS, El, snickeri, m.m). Offerten som var till fast pris innehöll både material & arbete och var väl specificerad. Arbetet har utförts på tid och med hög kvalitet. Qicon har också varit rådgivande vad gäller utförande av olika lösningar samt har alla de certifikat som behövs. Läs mer
  • Samuel J

2016-11-09

Samuel J skrev om QI Construction
    Bästa byggbolaget jag haft att göra med. Offererat pris stämmer med fakturor, effektivt utfört arbete som utförts inom angivna perioder. Vi har renoverat flera rum, tvättstuga och el samt byggt om undervåningen med hjälp av killarna och tjejerna på QiCon. Bra kommunikation genom hela projektet. De har även varit duktiga att komma med förslag under arbetets gång. Läs mer
    2016-11-15 QI Construction svarar Samuel J
    Hej Samuel! Stort tack för din rekommendation. Det glädjer oss att du är så nöjd med vårt arbete. Avväxlingen av den bärande innerväggen i ditt vardagsrum skapade verkligen en öppnare känsla. Det har varit mycket trevligt att arbeta med dig, varmt välkommen tillbaka i framtiden!

Henrik D skrev om QI Construction
    Jättebra jobb. Fint kakelarbete och bra hjälp med idéer. Läs mer
  • 2016-06-29

Lars W skrev om QI Construction
    Vi skulle byta handfat, kommod, spegelskåp och montera nya högskåp i badrummet i juni 2016. Vi försökte få badrumsåterförsäljaren att rekommendera en hantverkarre som kunde hjälpa oss, men de lyckades inte hitta någon som ville ta ett så litet jobb.

Vi hörde oss därför för hos vänner och bekanta och fick höra talas om QI genom goda vänner som var väldigt nöjda med den renovering QI hade gjort hemma hos dem.

Det var enkelt attfå kontakt med dem, de svarar snabbt på både mail, sms och telefon. De kunde hjälpa oss med väldigt kort varsel. Vi tog jobbet på löpande räkning eftersom det var ett så litet jobb (max en dag) att det inte hade varit lönt att ta fram en riktig offert.

Det blev verkligen bra och rörmokaren och elektrikern gjorde ett fantastiskt fint jobb, samt hjälpte oss att fixa ett par problem till i badrummet när de ändå var på plats.

Vi är otroligt nöjda med deras arbete: De kom i tid, jobbade professionellt och effektivt, var supertrevliga, hjälpsamma och föreslog smarta lösningar hela vägen, städade innan de gick och tog med sig skräpet och slängde det.

Jag kan varmt rekommendera QI Construction. Läs mer
  • 2016-06-09

Sten-sture W skrev om QI Construction
    Vi renoverade vårt badrum våren 2016.
    Vi började med att kolla på Reco.se och valde ut 5 tänkbara leverantörer
    -Dåderman
    -Titania
    -QI Construction
    -Badrumsdax
    eftersom de var bland de högst rankade med många omdömen och som inlämnats nära i tiden.

Vi kollade även deras uppgifter i Allabolag.se för att få liten inblick i
    företagens historik och storlek.

Vi valde QI Construction som lämnade en mycket professionell offert
    som var detaljerad och informativ. Vi begärde och fick med ett förseningsvite
    i avtalet.

Man kunde i offerten hela tiden följa det planerade jobbet steg för steg med
    specificerad arbetskostnad/mtrl. kostnad. Dessutom lämnades annan info och
    rekommendationer som var relevanta utan att man känner sig ”dränkt” av
    info. I bland kan man uppleva att vissa andra företag satsar på kvantitet i stället
    för kvalitet när det gäller denna typ av information.
    Slutligen var dom näst billigast. (Det tycker jag personligen är ett plus eftersom det
    alltid kan finnas risk att den billigaste räknat bort sig, med andra problem som en följd av detta?!)

Arbetet genomfördes av teamet Anna/Alex/Ellen/Ingus och Mike till vår absolut
    största belåtenhet. Vi hade kontinuerlig fortlöpande kontakt under hela projektet
    och fick mycket god professionell hjälp i valsituationer som ju alltid uppstår i denna
    typ av projekt..

Det enda negativa var att projektet tog lite längre tid än beräknat. Med där är vi själva
    medskyldiga eftersom vi accepterade start strax före påsk.
    ( och alla vet vi ju hur det är med krav på påskledighet.).
    Å andra sidan stod QI till 100% för sin del i förseningsvitet i enlighet med.
    tidigare överenskommelse.
    Vi kan verkligen rekommendera QI Construction . Läs mer
    2016-06-15 QI Construction svarar Sten-sture W
    Tack Sten-Sture W för den varma rekommendationen. Det är vår största glädje att arbeta med glada, nöjda kunder.
    Det är min övertygelse att er fastighet kommer må bättre av att ni lät byta de där avluftningsledningarna som låg med bakfall, under ert badrumsgolv. Och med en spotlight extra som kommer rummet uppfattas luftigare även när ni dimrar ner belysningen.

Som du skriver så vet man inte riktigt vad man hittar när väggar och golv är öppnade. Därför vet man inte riktigt vilka kostnader som tillkommer. Vi arbetar på ett professionellt sätt med offerter, och därför lämnar vi detaljerade och informativa offerter.

Det blev så otroligt snyggt hos er, med handdukstorkarna som en accessoar i hörnet, samtidigt som det är praktiskt med tvättmaskin, tumlare och den stora spegeln som upptar hela blickfånget.
    Det glädjer oss särskilt att ni så noga valde leverantör, att det blev vi, och att ni var så nöjda med hela teamet!
  • 2016-05-11

Jon K skrev om QI Construction
    Suveräna! Vi anlitade QI för att totalrenovera ett badrum, vi fick en väldigt detaljerad offert som ingav trygghet. Vi visste exakt vad som skulle behöva göras och till vilket pris. Innan starten fick vi proffsiga ritningar för godkännande. Dom var extremt noggranna med Säkert Vatten vilket både jag och min förening uppskattade. Kommunikationen gick jättebra och det var en fröjd att jobba med Anna och dom övriga. Tidsschemat hölls, offerten stämde, resultat blev fantastiskt och prismässigt låg dom mycket bra! Läs mer
    2016-06-01 QI Construction svarar Jon K
    Tack Jon!
    Ert badrum blev verkligen ett på miljonen! helt unikt i Stockholm, allt tack vare plattsättningen i diagonal med rist.
    Att vara överens om vad som ska göras och hålla reda på ändringar (ÄTA-lista) är grundläggande i branschen (kanske i alla projekt). Vi lägger stor vikt vid det, både i offertstadiet och under projektet, och det bygger på god kommunikation.
    Säker Vatten är en av de branschregler som gäller i badrum, och som vi följer. Att få till det i ert badrum var lite knepigt, men efter att vi vänt och vridit på problemen, tycker jag vi hittade en lösning som är hållbar.
    Att tidsschemat hålls och att resultatet blir fantastiskt är sådant man förväntar sig av alla som lämnar offerter, men inte alla levererar.
  • 2016-03-31

Elin L skrev om QI Construction
    Jag anlitade Qi Construction för att åtgärda en fuktskada i mitt badrum och i samband med detta även renovera badrummet. Anledningen till att jag valde dem var den mycket tydliga offerten som gjorde att jag som lekman ändå fick en god uppfattning om vilka de olika momenten under renoveringen var och hur kostnaden såg ut. I jämförelse med andra hantverkare jag fick offert från så låg Qi Construction en aning, men inte mycket, högre i pris. Såhär i efterhand tycker jag att det ändå var väl investerade pengar. Kommunikationen gick mycket smidigt både med hantverkare och projektledare och jag kände mig delaktig under hela renoveringen bortsett från en liten kommunikationsmiss vid plattsättningen. Denna kunde vi relativt snabbt åtgärda med tillfredställande resultat och det är också det enda negativa jag har att säga. Några extra dagar fick läggas till den ursprungliga tidsplanen men med tanke på att vi drog igång projektet på kort tid så hade jag räknat med att det eventuellt skulle behövas.

Under hela processen kände jag att jag hade kontroll över de extra kostnaderna som tillkom (inga konstigheter) och slutpriset stämde väl överens med mina egna beräkningar och uppskattninar.

Badrummet blev verkligen fint och jag är jättenöjd både med hur renoveringen fortskred och slutresultatet. Jag kan definitivt rekommendera andra att anlita Qi Construction. Läs mer
  • 2016-02-23

Carl-Johan D skrev om QI Construction
    Qicon fick efter en omfattande offertrunda förtroendet att bygga ut vårt hus med 135 kvm i tre plan, inklusive nersprängd källare. Redan i offertstadiet stack Qicon ut med väldigt detaljerat och proffsigt underlag, vilket var bra så att man verkligen fick med allt i offerten.

Det är ett omfattande och komplicerat byggprojekt som de har utfört till vår fullaste belåtenhet. I bygget har ingått flera badrum och att se slutresultatet är en fröjd och extra kul när besiktningsmannen inte kunde hitta ett enda påpekande förutom någon liten rispa på en platta och kulan som de kollade fallet med rullade som på räls mot golvbrunnen varifrån den än släpptes. Även de nya fiskbensparkettgolven håller högsta klass och är väsentligt bättre än vad andra s.k. parkettspecialistfirmor som vi tidigare använt åstadkommit i andra delar av huset. Mindre påpekanden som kommit längs vägen har fixats till utan större knorr och nu återstår bara lite mindre anmärkningar ute tills allt är klart.

Vid ett större projekt är det nästan oundvikligt att det blir en del justeringar från ursprungsplanen och det ger givetvis tillägg till det ursprungliga fasta priset. Men med en god dialog har det aldrig känts som att vi blivit bortkollrade även om det jämfört med andra byggare vi använt ibland känts som att tröskeln för vad som blir tillägg är lägre hos Qicon. Men allt har ändå känts fair och vill man minska risken för tillägg får man nog själv vara mer noggrann och tänka på alla detaljer när man skriver underlaget. Bra och tydlig offert och fakturering så att vi alltid kunnat hålla koll på vad som gjorts och vad som är kvar.

Bygget har (enligt plan) pågått nästan ett år då det var så stort och innehöll sprängning och markarbeten innan de kunde sätta igång. Även om det är påfrestande att ha ett stort byggprojekt i huset under så lång tid har både Carl och killarna som byggt hos oss verkligen gjort vad de kunnat för att få en så smidig process som möjligt. Ordning och reda på bygget och i dokumentationen och en känsla av service och engagemang som få andra byggare uppvisar. Det har genomgående varit en positiv känsla i projektet och det har faktiskt varit kul att ha byggmöten med en väl fungerande dialog även om än det vid något tillfälle märkts att Carl haft det lite stressigt.

Qicon var inte billigast men givet resultatet, noggrannheten och en bra dialog genom hela projektet så känns det definitivt prisvärt och jag kan varmt rekommendera Qicon. Läs mer
  • 2016-02-04

Nettan N skrev om QI Construction
    Första intrycket väldigt bra med tydlig offert och bra idéer. Senarelagd byggstart gjorde att allt blev stressigt att få klart innan sommaren. Svårt att kommunicera med snickaren som visade sig skulle göra allt från att riva till att göra tätskikt o kakla. Det blev inte bra gjort, flera fogsprång på golvet o fult fogat på väggarna. Det visade sig att han inte isolerat i golvet så det drog kallt, vi valde att fixa det själva för att få det ordentligt gjort. Snickaren hade inte behörighet att utföra tätskiktsarbeten som vi fått utlovat enligt avtal. Hur kan man göra så!? Rent aggressivt bemötande från företagets chef när vi valde att hålla inne en del av betalningen tills vi kommit överens om en lösning. Han hotade med åtgärder som var juridiskt ohållbara. De fick göra om fogningen på större delen av väggarna och i samband med det repades flera av kakelplattorna.
    Golvbrunnen var felmonterad och godkändes inte av Anticimex besiktningsman så den var de tvungna att göra om. Vi är otroligt besvikna över bemötandet. Man lägger ner enorma summor när man renoverar badrum och då vill man att det ska bli fackmannamässigt utfört. Misstag kan alla göra men att få detta bemötande är helt oacceptabelt! Se till att få se papper och legetimation på att hantverkaren som gör tätskikt verkligen har behörighet, vi gjorde inte det utan var godtrogna och trodde på det chefen sa.
    Detta är vår upplevelse av det hela men vi vet oxå att företaget brukar skriva sista ordet och vända allt till sin fördel.
    Vi kommer aldrig att anlita dem igen och vi varnar andra så att ingen ska behöva gå igenom detta! Läs mer
    Terry S gillar detta
  • Anna R

2016-01-29

Anna R skrev om QI Construction
    Jag fick helt fantastisk service och snabb hjälp i en akut situation. Rörmokaren uppmärksammade mig även på brister som fanns sen tidigare i min installation och korrigerade dessa. Han var väldigt trevlig, professionell och noggrann. Jag kommer definitivt att anlita QI Construction igen och rekommenderar dom varmt. Läs mer
    2016-01-29 QI Construction svarar Anna R
    Anna, det var ett sant nöje att få hjälpa dig! Det finns nya branschregler från SäkerVatten från januari 2016 som gör att vi måste vara extra noga med att kontrollera hela installationen, inte bara det vi bytt ut.
  • 2016-01-02

Jakob H skrev om QI Construction
    Vi har under 2014 och 2015 använt QiCon för tre olika arbeten. Vi är är nöjda med alla tre arbetena som kännetecknats av noggrannt offertarbete som inneburit att risken för missförstånd under arbetet minimerats. I alla tre jobben har det även varit bra projektledning från projektledare som vi mer eller mindre dagligen haft kontakt med för att diskutera detaljer.

Det första arbetet var en badrumsrenovering med ångbastu. Plattsättningsarbetet blev mycket snyggt utfört.

Arbete nummer två var en tillbyggnad om ca 30 m2 med tillhörande terass och nyläggning av stavparkett i hela nedervåningen av vårt hus. Även här blev arbetet mycket bra utfört. Överlag duktiga snickare med omsorg om detaljerna.

Slutligen har QiCon hjälpt oss med att göra om köket vilket var ett relativt stort jobb som innefattade att slå samman två rum samt platsbygga ett kök. Mycket snyggt resultat.

Trots att QiCons offerter legat högre än en del alternativa offerter har vi valt att jobba vidare med dem så det inte blivit något strul längs vägen och arbetet blivit bra utfört. Man får det som man betalar för. Vi kan rekommendera QiCon till andra vilket inte alltid är fallet med byggare. Läs mer
  • 2015-12-21

Margot B skrev om QI Construction
    Qicon gjorde en helrenovering av mitt badrum i augusti 2015.

Under den förberedande tiden skedde kontakten med företagets chef
    Det gick snabbt att få ett första besök, då en mycket grundlig genomgång gjordes av de olika delmomenten. Samma dag kom offerten.
    Under tiden före byggstart var det exemplariskt lätt att kommunicera kring mina frågeställningar.

Under genomförandetiden var min kontaktperson en projektledare.
    Renoveringen påbörjades på utsatt datum med bl.a.noggrann inplastning av dörröppningar. Sammanlagt 4 veckor togs i anspråk.
    Hantverkarnas arbete är svårt att bedöma vad gäller kvalitet, men kontakten med dem var behaglig och jag kunde notera att de arbetade snabbt och hade god samverkan.

Resultatet blev ändå inte helt som förväntat, eftersom projektledaren gjorde en allvarlig miss beträffande placering av inredning, vilket gör att betyget inte blir mer är 4, dock följt av ett plus. Läs mer
    2015-12-21 QI Construction svarar Margot B
    Vi får tacka för de 4 + som vi får som omdöme för ditt vackra badrum.

Speglarna gör verkligen rummet större. Det är inte ett fel att de sitter högt, i linje med duschdörrarna, men i detta fall olämpligt så därför flyttade vi ner dem.

Det är viktigt med god kommunikation, med säljare, projektledare och hantverkare. Det är roligt att höra att det gått så bra!
  • 2015-11-25

Karin H skrev om QI Construction
    Tog något längre tid en planerat och några fel fick rättas till. Slutresultat bra och hantverkarna trevliga Läs mer
    2016-02-02 QI Construction svarar Karin H
    Tack Karin!
    Ert badrum blev verkligen snyggt med den kaklade fönsternischen och ek-skivan i nederkant.
    Att rätta till några enstaka fel hör dess värre till branschen, även om vi på QICON kan skryta om att ha få. I det här fallet gjorde det dess värre att projektet drog ut extra på tiden. Men som sagt, mycket snyggt och snygga fogar.
  • 2015-11-15

Jens L skrev om QI Construction
    Qicon byggde ett nytt badrum åt oss. Vi tog in flertalet offerter men Qicon stack ut i alla avseenden. Extremt tydlig och bra offert där det var lätt att förstå vad man betalar för och vad olika moment och byggdelar kostade. Genomförandet av själva bygget var också väldigt bra med en dedikerad projektledare som hanterade alla frågor och tillkommande beställningar. Trevliga och väldigt duktiga hantverkare under hela bygget och slutresultatet blev fantastiskt bra. Kommer definitivt anlita Qicon igen vid nästa projekt. Läs mer
  • Jens M

2015-11-01

Jens M skrev om QI Construction
    Vi valde Qicon på grund av att en besiktningsman i bekantskapskretsen rekommenderade.

Omständigheterna var minst sags speciella då vi drabbades av vattenskada i lägenheten veckorna före renoveringsstart.
    Upplevelsen var att min projektledare jobbade häcken av sig för att parera de aktiviteter och ytterligare parter som blev resultatet att genomföra en renovering i ena halvan av lägenheten, samtidigt som försäkringsjobb skulle utföras i en annan del av lägenheten.

Och skillnaden i kommunikation och arbetssätt var slående.

Qicon hörde av sig och bollade/frågade om saker som dök upp, toga initiativ och jagade självständigt tidsplan och slutdatum. -Det arbete som inte bedrevs av Qicon fick jag jaga, samordna, tjata om tidsplaner och information.

Där Qicon jobbade var det strukturerat med ordning och reda.
    Där "andra gänget" jobbade kunde det ligga material på golvet med spikarna uppåt, -med risk för skador.

Prisvärt? -Vet inte, vi hade inte omständigheter som gav oss möjlighet att jämföra tillräckligt många alternativ för att veta. Min gissning är att "hög klass" avspeglades i prislappen.

Värt det? Bra val?
    Troligen...jag tänker på citatet "If you think it's expensive to hire a professional, wait until you hire an amateur."

Kanske en liten "5-"kommentar på slutet för att de hade det körigt i samband med offert och beställning vilket gjorde att jag under ett par veckor kände mig otrygg med om vi skulle få ihop det...och lite kommunikationsröra i samband med fakturering.
    Men "för att vara en byggföretag" har de varit fantastiska. Läs mer
  • 2015-11-01

Birgitta Olsson O skrev om QI Construction
    Källarrenovering:
    Ett företag som håller vad de lovar
    Utförlig specificerad offert uppdelad på arbetskostnad och material kostnad
    En offert med fast pris men som också på ett mycket smidigt sätt gick att lägga till och dra ifrån moment
    Projektledare med byggmöten
    Proffsiga hantverkare, de som inte var svenskar var lätta att kommunicera med på engelska
    Vi fick bra förslag på lösningar som vi funderade på
    Snabb återkoppling på våra frågor
    Tidplanen hölls
    Dokumentation på utfört arbete
    Vi kan varmt rekommendera Qicon
    Göran och Birgitta Läs mer
  • 2015-10-29

Marie B skrev om QI Construction
    Total badrumsrenovering.
    Alla på QI Construktion var professionella och intresserade.
    Hantverkarna kom på utlovade tider och hade alltid verktyg och material med sig för dagens arbete. Utförandet var förstklassigt, jag är särskilt imponerad av kakel/klinker jobbet, men allt är snyggt gjort.
    Jag är helnöjd och älskar mitt "nya badrum".
    Marie B Läs mer
    2016-02-02 QI Construction svarar Marie B
    Tack Marie B för dina fina ord!
    Det glädjer mig att du trivs så bra i ditt luftiga badrum med det stora fönstret. Det är inte varje dag vi får sätta klinkers på diagonalen, och så ursnyggt det blev!

Att våra hantverkare kommer på utlovade tider och har med sig rätt verktyg är naturlig för oss, även om vi bara är människor vi med. Att arbeta professionellt ser vi som ett sätt att spara tid, och hur skulle vi kunna göra ett bra arbete om vi inte var intresserade (?!), självklarhet!
  • 2015-10-29

Damien M skrev om QI Construction
    Bathroom renovation.
    The company is very professional, maintained good communication and provided a supurb result. Läs mer
    2015-12-14 QI Construction svarar Damien M
    Thank you Damien M! and what a bath room it turned out to be, wow! of course result is the most important, and also during the work, you need a professional and nice people to do the work.
  • 2015-07-02

Carin E skrev om QI Construction
    Jag är mycket nöjd med det utförda arbetet och bemötandet Läs mer
    2015-12-15 QI Construction svarar Carin E
    Carin, Tack för att vi fick hjälpa dig att renovera ditt kök. Det var många beslut som skulle tas, men tillsammans kom vi fram till lösningar som passade dig bra. Vi är glada över att du är nöjd med både arbetet och bemötandet - vi lägger stor vikt i att göra ett fint och korrekt arbete samt att ha en fin kundkontakt!
  • 2015-06-29

Arthur R skrev om QI Construction
    QI har totalrenoverat vårt duschrum/badrum. Vi är mycket nöjda med hela processen: bra byggstart, trevligt bemötande med snabba svar på alla frågor som dök upp, utmärkt arbetsledning och duktiga hantverkare. Tidschemat höll, liksom budget. Vi rekommenderar gärna QI! Läs mer
  • Ulrich W

2015-06-26

Ulrich W skrev om QI Construction
    Qi Construction renoverade mitt badrum. Badrumsrenovering betyder att man ska tar tusentals beslut. Detta är inte lätt för en lekman, men ganska så avgörande för slutresultatet. Qi Construction hjälpte mig med allt, ibland rekommendera dem en lösning, ibland tog dem upp mina idéer eller hjälpte mig att hitta någonting som jag tyckte om. Mycket proffsig. Själva arbete utfördes med gammal hantverkarns heder. Alla fogar är rak och allt sitter symmetriskt på väggen. Naturligtvis fanns det problem, men allting löstes snabb och utan krångel. Läs mer
  • 2015-06-24

Kenneth L skrev om QI Construction
    De har byggt ett handikappanpassat badrum åt oss. Vi är toppennöjda med resultatet. Bra planering och kommunikation hela vägen. Nogrann dokumentation som är tryggt att ha ur försäkringssynpunkt. Vi rekommenderar varmt Qi Construction. Kenneth o Anneli Lindström Läs mer
  • 2015-05-06

Ola P skrev om QI Construction
    Badrumsrenovering bra gjort, ytskiktsrenovering mindre bra där delar av arbetet fick göras om. Varierande bemötande från engagerat och bra till ignorans och arrogans.

Jag kommer INTE anlita dem igen. Läs mer
  • 2015-04-19

Åsa-karin E skrev om QI Construction
    Helrenovering av badrum
    -Mycket bra och detaljerad offert
    -Mycket väl fungerande skydd av golv mm
    -Snabbt och samtidigt mycket noggrant och snyggt arbete
    -Mycket trevligt bemötande av både projektledning och de som utförde arbetet
    -Lätt att samarbeta vid frågor som uppstod under arbetets gång -Kostnads- och tidsram hölls helt och hållet
    -Allt städat och bortforslat efter det att badrummet var klart
    -Vi är verkligen nöjda med QI Construction, kommer att anlita dem igen
    -Vi rekommenderar QI Construction å det varmaste Läs mer
  • 2015-04-18

Lars W skrev om QI Construction
    QiCon gjorde om vår toalett. Jag har aldrig varit med om några mer strukturerade hantverkare. Allt de skulle göra var beskrivet innan de började arbetet. Det var bra för man visste vad som skulle göras. Det innebar ju även att allt som "växte" under arbetets gång debiterades extra. De höll tiden och utförde arbetet som utlovat. När en av deras underleverantörer gjorde misstag såg de till att kompensera oss på ett tillfredställande sätt. Läs mer
  • 2015-02-03

Otto H skrev om QI Construction
    Detta var andra gången vi anlitade QI Construction. Första gången renoverade de ett badrum och en toalett och denna gång installerade de 4 fönster och en dörr i källarplan. De utförde även invändig renovering i anslutning till den nya källarentrén.
    Vi är mycket nöjda. De genomförde arbetet snabbt och effektivt enligt tidsplan. Kvaliteten är bra och uppstår några fel rättar de genast till dem. Jag kan verkligen rekommendera QICON. Läs mer
  • 2014-11-26

David L skrev om QI Construction
    Lysande bemötande, offert och genomförande avseende vår badrumsrenovering. Offerten med mycket utförlig kalkyl gällande tidsåtgång och kostnader var lätt att följa och förstå. För oss som inte jobbar i byggsvängen är detta en nödvändighet, vilket många andra firmor inte har förstått. Vår uppfattning är att vi har betalat vad det verkligen kostade att renovera vårt badrum - inga dolda kostnader eller annat lull. Vi kommer att använda Qi-con för nästa renoveringsprojekt och rekommenderar gärna vidare. / David Läs mer
  • Mattias A

2014-11-25

Mattias A skrev om QI Construction
    Vi anlitade QI Construction för en badrumsrenovering under hösten 2014. Vårt första möte gav ett väldigt bra intryck (tack Carl!), och följande förberedelser och planering var prickfria. Arbetet påbörjades och flöt därefter på utan några större bekymmer, med undantag för ett tråkigt besked några dagar innan vi skulle flytta hem - badkaret vi hade beställt via QI Construction hade inte levererats till dem och därför skulle det dröja ytterligare några veckor innan vi fick flytta hem. I ett sådant läge hade vi förväntat oss att QI Construction haft bättre samarbete/kommunikation med sina leverantörer så att kunden inte blir lidande - det är ju precis därför man ger dem uppdraget att sköta beställningar av vissa varor så att de kan koordinera leverans av dessa allt eftersom arbetet förlöper (och parera eventuella problem i god tid så att arbetet flyter på utan problem)...

Bortsett från fördröjningen så är vi mycket nöjda med slutresultatet - det här är ett badrum som vi trivs i, och som redan fått massor av beröm från vänner och bekanta som varit på besök! Läs mer
  • 2014-11-23

Marianne A skrev om QI Construction
    Ommålning av trävilla.Arbetet sköttes snabbt och omsorgsfullt.Hantverkarna vänliga och tillmötesgående.Projektet sköttes elegant av en projektledare. Bl.a val av kulör så nära som möjligt befintlig kulör.Arbetet prisvärt. Läs mer
  • 2014-10-25

Johan V skrev om QI Construction
    QI Construction did it again. Har anlitat dem en gång tidigare och blev mycket nöjd. Denna gång ännu bättre. De renoverade min gamla mors badrum och hon oroade sig mycket innan. Men tvärtom fick hon trevligt sällskap, tjänstvilliga hantverkare som höll rent och snyggt så det gick att bo i lägenheten. Slutresultatet var toppen. Hon är helnöjd! Läs mer
  • 2014-09-16

Vilhelm F skrev om QI Construction
    QI Construction är väldigt professionella och tillmötesgående när man anlitar dem. Offerten vi fick var mycket detaljerad och noggrann, med i princip varenda skruv specificerad för att både kunden och entreprenören ska känna sig säker med priset.

De hantverkare som renoverade vårt badrum var väldigt trevliga och skickade till och med bilder till oss under renoveringens gång (tack Raimonds!) då vi avvaktade med att flytta in i vår nya lägenhet tills badrummet var klart. Vi är supernöjda och rekommenderar starkt detta företag! Läs mer
  • 2014-09-09

Björn V skrev om QI Construction
    Vi gav QI Construction i uppdrag att renovera vårt badrum sommaren 2014. Allt fungerade perfekt hela vägen, från offert till uppstartsmöte, genomförande och slutbesiktning. Bemötandet var genomgående fantastiskt bra och hantverkarna var både skickliga och trevliga. Logistiken med rivning, elektriker, rörmokare och plattsättare fungerade perfekt. Vi kan verkligen rekommendera QI Construction.

Björn V Läs mer

Jan K skrev om QI Construction
    Badrumsrenovering. Mycket bra bemötande. Tydlig process när det gäller t.ex ändring/tillägg. Mycket bra utförande. Läs mer

Victoria L skrev om QI Construction
    Planeringen inför starten av badrumsrenoveringen var både noggrann och effektiv. Kommunikationen under arbetet var alltid enkelt och det blev aldrig problem med att få prata och bolla ev. frågor med ansvarig.
    Så förvåningen blev inte så stor när resultatet var perfekt och otroligt snyggt.
    Rekommenderar starkt detta företa. Läs mer

Kjell A skrev om QI Construction
    Renovering av badrum och tvättstuga.
    Bra kontakt inför jobbet, väl utfört arbete noggrant och i tid. Läs mer
  • 2014-03-14

Ingemar B skrev om QI Construction
    Tydlig och klar offert med noggrann spec av planerat och offererat arbete, snyggt och rejält arbete och klart i tid!

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2014-02-27

Karin E skrev om QI Construction
    Vi använde företaget för att bygga ett till sovrum, och de gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2014-02-19

Isabelle C skrev om QI Construction
    Otroligt snyggt arbete i vårt badrum! Proffsigt bemötande, flexibla och snabba. Vi reste bort under ombyggnationen och vi kände oss trygga med de. Och vi kom hem till ett nytt badrum som vi är mycket nöjda med. Läs mer
  • 2014-02-15

Dag B skrev om QI Construction
    Än en gång ...

... fick QI Construction förtroendet att renovera vårt radhus - denna gång badrummet - och än en gång har de med råge uppfyllt våra förväntningar. Med sin skicklighet, sin noggrannhet och sina höga ambitioner har de förvandlat vårt gamla badrum till något mycket tilltalande. Och fort gick det!

Vi kan å det varmaste rekommendera QI Construction för renoveringar av högsta kvalitet.

Dag och Astrid Läs mer
  • 2014-02-07

Robert H skrev om QI Construction
    QI Construction utförde ett fantastiskt arbete från början till slut, både av VD initialt och av hantverkarna.

Fantastiskt bemötande och återkoppling rakt igenom, jag var hela tiden uppdaterad om status av projektledaren under projektet.
    Jag har aldrig varit med om detta i denna bransch, knappt någon annan heller.

Både tidsplan och offert hölls.
    Visonen på hemsidan stämde verkligen. Läs mer
  • 2014-01-13

Marit T skrev om QI Construction
    Stort tack till Qicon för arbetet med vår badrumsrenovering, med ett resultat vi är helnöjda med både vad gäller process och utförande! Trots att offertpriset låg högre än genomsnittet och vi behövde fundera ett tag innan vi kunde bestämma oss, så är vi i efterhand glada för att vi valde detta företag. Kommunikationen fungerade bra, arbetet var på förhand noggrant planerat och blev klart enligt tidplan i enlighet med ritningarna. Några överraskningar betr varuleveranser tacklades med ett proffsigt lugn som snabbt fick vår puls ner på normalnivå igen ... Det var skönt att kunna känna sig trygg från första dag med att ha fått arbetare i huset som man kunde lita på till fullo! En extra stjärna förtjänar mästerhantverkare Raimonds. Han visade enl vår förväntan imponerande stort hänsyn och engagemang, arbetade snabbt och fint och lämnade städat varje dag. Vi hoppas att få honom tillbaka till vårt nästa projekt! Läs mer
  • Jim E

2014-01-10

Jim E skrev om QI Construction
    Väldigt professionell företag som ger kunden en positiv upplevelse från dag 1.
    Allt är väl planerat och beskrivningar tom förklaringar är mycket detaljerat.
    Dem är inte de billigastes om finns men dem är pris värdefulla. Good things are not cheap and cheap things are not good.
    Väldigt positiv upplevelse och hög kvalité i resultaten. Läs mer
  • 2013-12-10

Astrid W skrev om QI Construction
    Vi är mycket nöjda med den köksrenovering som QI Construction nyligen genomfört i vårt radhus. Både projektledning och hantverkare är mycket skickliga, noggranna och snabba. Dessutom är de hjälpsamma, hänsynsfulla och trevliga. Det är lite med bävan man väljer byggnadsentreprenör för uppdrag som dessa. Detta val visade sig emellertid vara mycket lyckosamt - väl värt kostnaden enligt noggrant specificerade offerter och fakturor. QI Construction har vårt fulla förtroende och kommer nu att också genomföra renovering av vårt badrum.
    Astrid och Dag i Akalla Läs mer

Domherrevägen 11, 192 55 Sollentuna