Qualitypool & Spa

Qualitypool & Spa

Har du en dröm om en egen pool? Då ska du kontakta oss på Qualitypool & Spa. Vi har ett brett sortiment av pooler, pooltak och spabad och kan definitivt hitta det bästa alternativet för just dig. Hos oss kan du hitta allt från en glasfiberpool till en stålpool eller thermopool.

Vi hjälper till med hela poolköpet, från planering till den färdiga miljön. Vi både levererar och monterar och erbjuder massor av hjälp med underhållet som kemiprodukter och poolrobot.

Kolla in vår hemsida för att se mer av vårt fina utbud. Varmt välkommen!

Läs vad 54 kunder tycker om Qualitypool & Spa 2

• 2021-04-21
    Bestämde mig för Quality efter en del efterforskningar av kombon kvalite och pris. Har fått bra service av kundtjänst via telefon. Alltid någon som svarar. Grymt nöjd kund som funderar om ev sommarhuset ska få ett spa från Quality 🤔🌞
    2021-04-21
    Det har varit strul med detta företaget från min leverans av mitt pooltak, pooltaket har varit skadat på flera olika ställen. Dem skickade ut personal som skulle laga detta med ett lagstift när de va grova repor som syndes kraftigt oavsett om det jag hade godkännt den usla lösningen på det ena problemet. Jag sa att dem kunde åka hem direkt. Deras kontaktat person som ansvarar för reklamationer som heter Svante prata jag med senare. Jag förklara klart och tydligt för han att jag har betalat 90 000 kr för ett pooltak som är sönder repat och ni tycker en lämplig reparation är att detta ska fixas till med lagstift. Efter minst 1 år med dialoger så har dem nu bytt ut denna del.
    Men min ena huvudgavel är fortfarande buckling alltså deformerad som skulle bytas i Februari 2021.
    Nu står det helt still ! Jag väntar och väntar men hör inget !
    Sist jag prata med Svante så sa han.
    - Hahaha jag går i pension nu så detta är inte mitt bekymmer längre !

Nu har det ca gått 2 år från min leverans att mitt pooltak och detta är ej komplett ännu!
    Hoppas att ingen köper av detta företag, för krånglar det så får ni ingen hjälp !
    Jag har själv valt att gå vidare med detta nu då jag inte får någon kompensation eller något av dessa skit företag !

Bättre att betala 20 000 kr extra någon annanstans och få hjälp om något strular !

Otrevligt bemötande sen jag tog kontakt med att jag behövde hjälp med ett skadat pooltak, ingen kundservice, strul med leveranser. Milt sagt så har ingenting fungerat...... samt mitt ärende är ej slut efter snart 2 år!

Rekommenderar ingen att göra affärer med detta företag..
  • 2021-04-08
    Det har varit strul med detta företaget från början till slut. Personal som skyller på varandra, otrevligt bemötande, ingen kundservice, strul med leveranser. Milt sagt så har ingenting fungerat..

Rekommenderar ingen att göra affärer med detta företag..
    Hej Fanny! Du har varken köpt eller pratat med oss någon gång, så vet inte riktigt vart denna informationen kommer ifrån. I och med att du inte är en kund hos oss, kommer Recco gå vidare med detta. Allt gott:) Qualitypool Qualitypool & Spa
  • 2021-04-08
    Det värsta företaget jag någonsin haft att göra med. Otrevliga, hotfulla, helt obefintlig kundmottagning, passar inte tider. Skickar ut fakturor med 0 betaldagar och dessutom kräver förskottsbetalning. Milt sagt har det varit fruktansvärt att göra affär med dem och skulle inte önska min värsta fiende komma i deras händer.
    Hej igen Andreas! Allt har varit enligt tidsplan. Vid order står de klart och tydligt att de är 20% i hand peng & resterande 3 dagar innan leverans av pool samt pooltak. Vi på Qualitypool anser inte att vi har nått upp till de du påstår och ber om ursäkt om du fått denna uppfattningen. Önskar dig en fin dag Qualitypool Qualitypool & Spa
    2021-03-15
    Julia och Stefan har varit tillmötesgående och haft en bra service under hela beställningsprocessen.

Julia har dessutom svarat på frågor och återkopplat efter stängningstid, det kallar jag för bra service.

Nu är det bara att vänta på att poolen levereras/monteras och allt fungerar bra.
    2021-02-26
    Grymma produkter och grym personal!
    2021-02-25
    Alltid fått vad som utlovats av Stefan Haga avseende kvalitet och pris vilket uppskattas
    2021-01-13
    Underbart på 10 minuter har jag fått allt jag behöver för pool projektet till ett överkomligt pris.
    Dessutom så ordnade Julia offerten på en Fredag kväll. Det kallas serviceanda jag är imponerad.
    //Teo
    Hej Teo! Tack för ditt fina omdöme! De värmer i hjärtat att du känner dig bemött på ett så bra sätt från oss. Vi tackar för att du blev våran kund och hoppas du är nöjd med dina varor! Hälsningar/ Julia & Stefan Qualitypool Qualitypool & Spa
    2020-11-16
    Julia var jätte trevligt hoppas allt funkar när jag får pool och pooltak i slutet av mars Med vänlig hälsning, Björn
    Hej Björn! Tack för din fina respons. Självklart skall vi göra ditt projekt till en fantastisk hemester upplevelse. Vi vill tacka för ditt fina bemötande som kund. Vid frågor eller funderingar så finns vi alltid här för dig. Vi på Qualitypool önskar dig en fin vecka! Qualitypool & Spa
    2020-10-29
    Katastrof!!! Så fort de fått betalt så är det locket på. Köpte ett pooltak med montering, taket kom 29/5. Nu 5 månader senare är det fortfarande inte helt monterat som det var beställt. Vägrar att svara på mail/telefon. 0 kundservice, Stefan, ägare/chef är bara dryg och arrogant. Kvaliten på pooltaket verkar dock bra.
    Hej Richard Orderbekräftelsen stämmer överens med ritningen du själv godkänt. Vi har bara följt den ritningen som blivit godkänt från dig. Skulle vi leverera taket på något annat sätt utifrån den ritning du godkänt, hade vi gjort fel av oss. Vi på Qualitypool vill att våra kunder skall vara nöjd med sitt köp och är alltid öppna för att lösa problem som skapar ett leende på läpparna för dig som kund. Ha en fortsatt fin vecka! Qualitypool & Spa
  • Sargon S
    2020-10-22
    Jag köpte Thermopool av dem, Jag tycker att jag har blivit bemött på ett bra sätt. De har levt upp till alla mina förväntningar och stundtals överträffat dessa.

De höll överenskommen tidsplan och leveranser. Bra kommunikation från företaget
    Hej Sargon! De värmer i hjärtat att få detta fina omdömet. Vi tackar för de projektet vi fått göra hos dig och önskar er en fortsatt trevlig hemester med massa bad och nöje! Vi på Qualitypool önskar dig en fortsatt fin vecka! Qualitypool & Spa
  • Sofia M
    2020-10-14
    Jag köpte ett pooltak. Bra kvalitet och bra hjälp vid beställningstillfället!
    Taket blev försenat ett par månader pga av Corona och tillverkningstider vilket är helt ok, men tråkigt att behöva lägga pengar på annat poolskydd pga av detta.
    Där det finns förbättringspotential är kommunikation och service. I stort sett all kommunikation kring leveranser osv skedde på vårt initiativ.
    Vi var lovade fri leverans till tomtgräns - med egen avlossning. Detta visade sig vara ett problem senare då deras egen lastbil som de brukade köra ut taken med gått sönder/skrotats och de istället körde ut taket med den superstora lastbilen direkt från Polen.
    Den var för stor för att köra fram till oss, antar att det var därför Qualitypool propsade på att vi skulle boka kranbil, vilket vi inte ville då vi vid beställning fått veta att det går bra att lyfta av taket själva med "människokraft". Vi fick därmed lyfta av taket på en äng i närheten och bära taket hem därifrån, det betyder att vi inte fick det vi beställt - leverans till tomtgräns.
    Så för att summera - fint och dyrt tak som vi är nöjda med, men frustrerande undervägs med bristfällig kommunikation och leverans som inte gick som tänkt.
    Hej Sofia! Vi på Qualitypool har åkt på sena leveranstider pågrund av covid19. Vi pushar på vad vi kan för att få våra leveranser i tid. Vad kul att höra att du är nöjd med taket och vi ber om ursäkt för den tid de tagit, vi kan tyvärr inte rå för detta. Vi på Qualitypool önskar dig en fin vecka! Qualitypool & Spa
    2020-10-14
    Mycket bra snabba på jobba och dem har bra priser på pooler
    Hej Milad! De värmer i hjärtat att få detta fina omdömet. Vi tackar för de projektet vi fått göra hos dig och önskar er en fortsatt trevlig hemester med massa bad och nöje! Vi på Qualitypool önskar dig en fortsatt fin vecka! Qualitypool & Spa
    2020-10-07
    Köpte ett pooltak modell R1 Flat. Pooltaket leverades ca 1 månad sent men det kunde jag acceptera då poolen ändå inte var klar. Däremot så visade det sig att pooltaket hade en transportskada som först blev synlig då skyddsplasten togs bort vid montering några veckor senare. Trots upprepade telefonsamtal och e-mail till Quality Pools serviceavdelning om detta händer ingenting. Quality Pool har överhuvudtaget inte bemödat sig om att svara på hur och när detta ska åtgärdas. Hur ska man kunna lita på deras 7 års garanti om de inte ens kan åtgärda en transportskada när taket är nytt. Trist att behöva anmäla till ARN för en sak som borde vara självklar.
    Hej Henrik! Vi ber om ursäkt för att leveranstiden drabbade dig. Ingenting vi tyvärr kunde styra då man prioriterade polycarbonatet till skydd för covid19, därav stod fabriken still med pooltaken. Vi skall göra vad vi kan för att skapa ett leende på dina läppar. Ha en fortsatt fin vecka! Mvh.Julia Qualitypool Qualitypool & Spa
    2020-10-05
    Köpte ett pooltak från qualitypool, fick ett bra pris och dem var tillmötesgående när jag besökte butiken. Lite strul med leveransen annars bra.
    2020-09-02
    Bra bemötande och bra service.
    Extra stort tack till Christer och Michael som gjorde ett suveränt jobb med linersvetsningen.
    Hej Dikran! Tack för din fina respons, de värmer i hjärtat. Hoppas du fått en trevlig hemester med massa bad och nöje! Vi på Qualitypool önskar dig en fin fortsättning Qualitypool & Spa
    2020-08-29
    Köpte Athena QualitySPA.
    - Installationssnvisningarna upplevde jag som inkonsistenta, stod olika saker i olika dokument. Hade önskat en installationsmsnual för just vårt SPA.
    - Precis igångsatt, ser bra ut
    Förbättringspotential:
    - Bättre installationsanvisningar
    - Hade önskat att QualityPool kunnat erbjuda installation med behörig elektriker, som kunde dra el.
    - Saknade en genomgång av SPA’ets funktioner och underhållsfunktioner. Borde ingått i köpet.
    Hej Anders! Tråkigt att du känner att du inte fått tillräcklligt med instruktioner. Vi har manualer och skötselråd till ditt spabad om de önskas. Ha en fin fortsättning! Qualitypool Qualitypool & Spa
  • SARA E
    2020-08-20
    Hjälpsamma och väldigt kunniga vid bygge av pooltak. Snabb och proffsig service. Rekommenderas varmt.
    2020-08-20
    Bubbel pool spa. Bra bemötande vid köp men lite för dålig info om handhavande och skötselråd . Instruktioner borde skickats med .
    2020-08-12
    Bra bemötande! Och nöjd med slutresultatet
    2020-08-10
    Jag köpte en platssvetsad liner. Bra bemött men en leverenastid som inte blev som lovat. Men kanonnöjd med resultatet.
  • ROBERT G
    2020-08-05
    Bra bemötande från uppstart till färdigställd pool.
    Leveranserna kom som utlovats och personalen var mkt kunniga .
    2020-07-30
    Snabb service och snabb leverans.
    2020-07-23
    Toppen från beställning till leverans och montering mm
    2020-07-19
    Har beställt komplett pool med pooltak.
    Företaget är väldigt snabba med att skicka fakturor utan att informera om leveranstider och dyligt, jag har fått 2 st. fakturor men fortfarande ingen leverans!! Väldigt svåra att få tag på när man vill ha information, ingen verkar bry sig när köpet väl är klart!!
    Är väldigt orolig hur det kommer att bli om man behöver hjälp med frågor kring poolbygget.
    2020-07-15
    Har ännu inte fått spabadet och har inget i nuläget att återkoppla med.
    Bästa kund Ja, ni får ju ert spabad i mitten av Augusti. Bara att se framemot leveransen och sedan massor av härliga bad. Vi från Qualitypool önskar en fin sommar. Vänligen Qualitypool Qualitypool & Spa
    2020-07-10
    Vi har köpt en pool som de skulle leverera och installera för oss.
    En del moment skall vi göra själva. Men ingen beskrivning eller när vi skall göra det. Så oproffsigt. Hade de skickat ut hur det går till och när och hur vad vi skall göra så hade de nog flutit på bättre. Känns som de bara vill sälja sen så får vi inga riktiga riktlinjer. Vi är glada att det kom en kille som skulle sätta duken men han godkände inte det som har gjutits. skönt att det finns ärliga människor. De fick komma o spackla om trappan.
    Nu har vi väntat i 3 veckor på att de skall sätta duken. Men nu kommer jag inte betala om det inte händer något snart.
    2020-06-06
    Snabb och konkret service. Bra vägledning under beslutsfasen.
    2020-05-27
    Nytt Lock till spabadet.
    Tyvärr så väldigt lång leveranstid, har inte fått det än.
    Beställdes 2020-04-23 med lovad leverans 22020-04-23
    I dag är det 2020-05-27
    Hej Lars Vi tycker att det är tråkigt att du känner att du inte fått den hjälp du behöver med ditt köp. Vi på Qualitypool gör verkligen allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda. Vi har en leverantör som vi beställt ert spalock av men tyvärr så har leverantören längre leveranstider än normalt just nu. Vi är i svåra tider där fabriker lider och har väldigt svårt att hålla leveranstider. Vi kan tyvärr själva inte göra något åt detta och önskar att våra kunder har överseende med den rådande situationen. Ni är alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi er. Vänligen Qualitypool. Qualitypool & Spa
    2020-05-27
    Pooltak.
    God service, lättillgängliga, snabb återkoppling på frågor.
    2020-05-24
    Pooltaket vi köpte är av utmärkt kvalité till ett mycket bra pris. Det enda som strulade var aviseringen av pooltaket så vi var inte riktigt beredd på att taket skulle levereras.
    2020-05-22
    Jag hade tidigare köpt ett utespa och skulle köpa ett nytt spalock till det då mitt gamla gått sönder. Jag fick fakturan snabbt och den skulle betalas inom 10 dgr. Jag gjorde så och nu har det gått en månad och har fortfarande inte fått det jag betalat för. Dessutom är personalen på Quality Pool svår att få tag i på telefon och ringer aldrig tillbaks trots löfte om det. De skyller på än det ena än det andra och verkar inte jobba speciellt mkt för att göra kunder nöjda. Först när man kommer dit börjar de ringa leverantör,o.s.v. Köp inte av dem,they are not worth it.
    Hej Marie Vi tycker att det är tråkigt att du känner att du inte fått den hjälp du behöver med ditt köp. Vi på Qualitypool gör verkligen allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda. Vi har en leverantör som vi beställt ert spalock av men tyvärr så har leverantören längre leveranstider än normalt just nu. Vi är i svåra tider där fabriker lider och har väldigt svårt att hålla leveranstider. Vi kan tyvärr själva inte göra något åt detta och önskar att våra kunder har överseende med den rådande situationen. Ni är välkommen att kontakta oss om ni önskar avsluta affären och vi återbetalar spalocket åt er. Vänligen Qualitypool. Qualitypool & Spa
    2020-05-09
    Utmärkt service samt ett mycket trevligt bemötande
    2020-05-06
    Manualer och driftinstruktioner var undermåliga (obefintliga).
    2020-05-04
    Vi köpte ett måttanpassat tak till vår pool. Lite högre än standard höjd. Det var inga problem. Taket kom som det skulle och vi är jättenöjda.
    2020-04-22
    Jättebra och trevliga. Offert som man förstår och nörvarande säljare.
    2020-03-30
    Pooltak. Super bra bemötande och jätte trevliga. Saknar bara ett par lås och ett par plastlock men hoppas dom kommer snart.
    2020-03-26
    Proffsigt, hjälpsamt företag!
    Långt över mina förväntningar
    2020-01-28
    jag köpte ett pooltak som levererades snabbt och utan problem
    nu väntar jag på våren så att jag kan montera det och se om allt funkar för att ge ett slutbetyg på varan!
  • Stephen S
    2020-01-27
    Bra priser och bra service!
    Helnöjd!
    2020-01-26
    Köpte pooltak utan strul eller krångel.
    2020-01-23
    Köpte ett Spabad och leverans och all kontakt med företaget var toppen.
    2020-01-23
    Köpte platssvetsad liner och pooltak.
    Schyssta, ärliga, hjälpsamma och trevliga genom hela processen.
    Lite trassligt med missad kommunikation och logistik, men måna om att det slutade med god leverans och nöjd kund.
    . jag har köpt komplett pool 4x 8 med tak

. bemötande va otroligt bra och vi fik bra information om hur kommer att utföra jobbet

. ja det klar vi bil sätt nöjda med allt

. jag ska värmt rekommendera qualitypool :)
    2020-01-23
    Bra och personlig kontakt vid beställning. Ett litet problem med transportören löstes på ett bra sätt.
    2020-01-23
    Köpte pooltak. Grym info hela tiden, snabba svarstider. Leverans på utsatt tid till Västerås. Enkel betalning. Rekommenderas varmt!
    2019-07-22
    Vi anlitade Quality pool att svetsa en poolliner i vår nybyggda pool.

Kortfattat beskrivet så var arbetet dåligt utfört och efter 1.5 år samt ARN inkopplade stod vår pool färdig. Vi rekommenderar inte Quality pool, välj något annat företag.
  • 2019-07-20
    Varnar för detta bolag. Kostnaden för poolen är väldigt låg men de är usla på att genomföra arbetet. Tog lång tid och massor av jagande. Olika personer hela tiden och en inkompetent montör. Har fortfarande ca 10 åtgärdspunkter på grund av undermålig kvalite som inte är åtgärdade. Vi hade tur som fick poolen färdigställd innan badsäsong men jag har hört andra som inte hade den turen.
    Slutsats: Billig pool, mycket klydd och dålig kvalite på utfört arbete

OBS! Titta gärna på de som gett högt betyg här. Samtliga, just nu, 5 st omdömen som är höga är gjorda exakt samma dag av ”verifierade kunder”. Hur sannolikt är detta? Ännu ett bevis på oseriös firma.
    2019-07-09
    Helt värdelösa på att leverera och kommunicera. Sannolikheten för att dom håller leveranstiden är lika med noll, och man får räkna med att de flyttar utlovade leveransdatum många gånger. Information om förseningar kommer dessutom alltid efter att man själv frågar kvarten innan dom sagt att dom ska dyka upp
  • Ulrica H
    2019-07-03
    Usel leverantör. Vi har väntat sen 8 Maj på ett pooltak.
    De skyller på allt möjligt och är dåliga på att informera sina kunder vad som gäller.
    Jag brukar ha tålamod med leverantörer men den här firman borde anställa en projektledare!