Qualitypool & Spa

Aminogatan 34, 431 53 Mölndal — Visa karta

Har du en dröm om en egen pool? Då ska du kontakta oss på Qualitypool & Spa. Vi har ett brett sortiment av pooler, pooltak och spabad och kan definitivt hitta det bästa alternativet för just dig. Hos oss kan du hitta allt från en glasfiberpool till en stålpool eller thermopool.

Vi hjälper till med hela poolköpet, från planering till den färdiga miljön. Vi både levererar och monterar och erbjuder massor av hjälp med underhållet som kemiprodukter och poolrobot.

Kolla in vår hemsida för att se mer av vårt fina utbud. Varmt välkommen!

Läs vad 41 kunder tycker om Qualitypool & Spa

• Sofia M

2020-10-14

Sofia M skrev om Qualitypool & Spa
    Jag köpte ett pooltak. Bra kvalitet och bra hjälp vid beställningstillfället!
    Taket blev försenat ett par månader pga av Corona och tillverkningstider vilket är helt ok, men tråkigt att behöva lägga pengar på annat poolskydd pga av detta.
    Där det finns förbättringspotential är kommunikation och service. I stort sett all kommunikation kring leveranser osv skedde på vårt initiativ.
    Vi var lovade fri leverans till tomtgräns - med egen avlossning. Detta visade sig vara ett problem senare då deras egen lastbil som de brukade köra ut taken med gått sönder/skrotats och de istället körde ut taket med den superstora lastbilen direkt från Polen.
    Den var för stor för att köra fram till oss, antar att det var därför Qualitypool propsade på att vi skulle boka kranbil, vilket vi inte ville då vi vid beställning fått veta att det går bra att lyfta av taket själva med "människokraft". Vi fick därmed lyfta av taket på en äng i närheten och bära taket hem därifrån, det betyder att vi inte fick det vi beställt - leverans till tomtgräns.
    Så för att summera - fint och dyrt tak som vi är nöjda med, men frustrerande undervägs med bristfällig kommunikation och leverans som inte gick som tänkt. Läs mer
  • 2020-10-14

Milad M skrev om Qualitypool & Spa
    Mycket bra snabba på jobba och dem har bra priser på pooler Läs mer
  • 2020-10-07

Henrik L skrev om Qualitypool & Spa
    Köpte ett pooltak modell R1 Flat. Pooltaket leverades ca 1 månad sent men det kunde jag acceptera då poolen ändå inte var klar. Däremot så visade det sig att pooltaket hade en transportskada som först blev synlig då skyddsplasten togs bort vid montering några veckor senare. Trots upprepade telefonsamtal och e-mail till Quality Pools serviceavdelning om detta händer ingenting. Quality Pool har överhuvudtaget inte bemödat sig om att svara på hur och när detta ska åtgärdas. Hur ska man kunna lita på deras 7 års garanti om de inte ens kan åtgärda en transportskada när taket är nytt. Trist att behöva anmäla till ARN för en sak som borde vara självklar. Läs mer
  • 2020-10-05

Cheng F skrev om Qualitypool & Spa
    Köpte ett pooltak från qualitypool, fick ett bra pris och dem var tillmötesgående när jag besökte butiken. Lite strul med leveransen annars bra. Läs mer
  • 2020-09-03

Sara N skrev om Qualitypool & Spa
    Varning! Detta företag har försökt att bygga en pool hos oss. Med så mycket fel att alla inte går att nämna. När man försöker få tag i ansvariga slutar de svara på mejl och telefon. Ägaren är hotfull mot dig som kund. Bygg INTE pool med detta företag!! Läs mer
  • 2020-09-02

DIKRAN K skrev om Qualitypool & Spa
    Bra bemötande och bra service.
    Extra stort tack till Christer och Michael som gjorde ett suveränt jobb med linersvetsningen. Läs mer
  • 2020-08-29

Anders J skrev om Qualitypool & Spa
    Köpte Athena QualitySPA.
    - Installationssnvisningarna upplevde jag som inkonsistenta, stod olika saker i olika dokument. Hade önskat en installationsmsnual för just vårt SPA.
    - Precis igångsatt, ser bra ut
    Förbättringspotential:
    - Bättre installationsanvisningar
    - Hade önskat att QualityPool kunnat erbjuda installation med behörig elektriker, som kunde dra el.
    - Saknade en genomgång av SPA’ets funktioner och underhållsfunktioner. Borde ingått i köpet. Läs mer
  • SARA E

2020-08-20

SARA E skrev om Qualitypool & Spa
    Hjälpsamma och väldigt kunniga vid bygge av pooltak. Snabb och proffsig service. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-08-20

Ulf L skrev om Qualitypool & Spa
    Bubbel pool spa. Bra bemötande vid köp men lite för dålig info om handhavande och skötselråd . Instruktioner borde skickats med . Läs mer
  • 2020-08-12

Erica H skrev om Qualitypool & Spa
    Bra bemötande! Och nöjd med slutresultatet Läs mer
  • 2020-08-10

Lassila R skrev om Qualitypool & Spa
    Jag köpte en platssvetsad liner. Bra bemött men en leverenastid som inte blev som lovat. Men kanonnöjd med resultatet. Läs mer
  • ROBERT G

2020-08-05

ROBERT G skrev om Qualitypool & Spa
    Bra bemötande från uppstart till färdigställd pool.
    Leveranserna kom som utlovats och personalen var mkt kunniga . Läs mer
  • 2020-08-04

Daniel M skrev om Qualitypool & Spa
    Har lyse som ej fungerar i spa badet man köpt som inte fins ut tag kontakt till dom säjer vi hör av oss med en fördelare ingen hör av sig !! Dålig stil! Läs mer
  • 2020-07-30

Fredrik J skrev om Qualitypool & Spa
    Snabb service och snabb leverans. Läs mer
  • 2020-07-23

Bergö Åkeri skrev om Qualitypool & Spa
    Toppen från beställning till leverans och montering mm Läs mer
  • 2020-07-19

Fredrik K skrev om Qualitypool & Spa
    Har beställt komplett pool med pooltak.
    Företaget är väldigt snabba med att skicka fakturor utan att informera om leveranstider och dyligt, jag har fått 2 st. fakturor men fortfarande ingen leverans!! Väldigt svåra att få tag på när man vill ha information, ingen verkar bry sig när köpet väl är klart!!
    Är väldigt orolig hur det kommer att bli om man behöver hjälp med frågor kring poolbygget. Läs mer
  • 2020-07-15

Michael S skrev om Qualitypool & Spa
    Har ännu inte fått spabadet och har inget i nuläget att återkoppla med. Läs mer
    2020-07-15 Qualitypool & Spa svarar Michael S
    Bästa kund
    Ja, ni får ju ert spabad i mitten av Augusti. Bara att se framemot leveransen och sedan massor av härliga bad.
    Vi från Qualitypool önskar en fin sommar.

Vänligen Qualitypool
  • 2020-07-15

Björn B skrev om Qualitypool & Spa
    Men blir inte kontaktad när varorna e sena Läs mer
    2020-07-15 Qualitypool & Spa svarar Björn B
    Bästa kund
    Ni är alltid välkommen att kontakta oss, vi finns här för att ge er svar på era frågor. Vi har en del störningar i våra leveranser just nu men vi jobbar hårt med att våra kunder ska få sina varor fortast möjligt.

Vi från Qualitypool önskar en fin sommar.

Vänligen Qualitypool
  • 2020-07-10

Therece O skrev om Qualitypool & Spa
    Vi har köpt en pool som de skulle leverera och installera för oss.
    En del moment skall vi göra själva. Men ingen beskrivning eller när vi skall göra det. Så oproffsigt. Hade de skickat ut hur det går till och när och hur vad vi skall göra så hade de nog flutit på bättre. Känns som de bara vill sälja sen så får vi inga riktiga riktlinjer. Vi är glada att det kom en kille som skulle sätta duken men han godkände inte det som har gjutits. skönt att det finns ärliga människor. De fick komma o spackla om trappan.
    Nu har vi väntat i 3 veckor på att de skall sätta duken. Men nu kommer jag inte betala om det inte händer något snart. Läs mer
  • 2020-06-06

Alex A skrev om Qualitypool & Spa
    Snabb och konkret service. Bra vägledning under beslutsfasen. Läs mer
  • 2020-05-27

Lars F skrev om Qualitypool & Spa
    Nytt Lock till spabadet.
    Tyvärr så väldigt lång leveranstid, har inte fått det än.
    Beställdes 2020-04-23 med lovad leverans 22020-04-23
    I dag är det 2020-05-27 Läs mer
    2020-05-30 Qualitypool & Spa svarar Lars F
    Hej Lars
    Vi tycker att det är tråkigt att du känner att du inte fått den hjälp du behöver med ditt köp. Vi på Qualitypool gör verkligen allt vi kan för att våra kunder ska bli nöjda. Vi har en leverantör som vi beställt ert spalock av men tyvärr så har leverantören längre leveranstider än normalt just nu. Vi är i svåra tider där fabriker lider och har väldigt svårt att hålla leveranstider. Vi kan tyvärr själva inte göra något åt detta och önskar att våra kunder har överseende med den rådande situationen.

Ni är alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi er.

Vänligen Qualitypool.
  • 2020-05-27

Peter K skrev om Qualitypool & Spa
    Pooltak.
    God service, lättillgängliga, snabb återkoppling på frågor. Läs mer
  • 2020-05-24

Peter A skrev om Qualitypool & Spa
    Pooltaket vi köpte är av utmärkt kvalité till ett mycket bra pris. Det enda som strulade var aviseringen av pooltaket så vi var inte riktigt beredd på att taket skulle levereras. Läs mer
  • 2020-05-22

Marie B skrev om Qualitypool & Spa
    Jag hade tidigare köpt ett utespa och skulle köpa ett nytt spalock till det då mitt gamla gått sönder. Jag fick fakturan snabbt och den skulle betalas inom 10 dgr. Jag gjorde så och nu har det gått en månad och har fortfarande inte fått det jag betalat för. Dessutom är personalen på Quality Pool svår att få tag i på telefon och ringer aldrig tillbaks trots löfte om det. De skyller på än det ena än det andra och verkar inte jobba speciellt mkt för att göra kunder nöjda. Först när man kommer dit börjar de ringa leverantör,o.s.v. Köp inte av dem,they are not worth it. Läs mer
    2020-05-22 Qualitypool & Spa svarar Marie B
    Hej Marie

Ni är välkommen att kontakta oss om ni önskar avsluta affären och vi återbetalar spalocket åt er.

Vänligen Qualitypool.
  • 2020-05-09

Wille E skrev om Qualitypool & Spa
    Utmärkt service samt ett mycket trevligt bemötande Läs mer
  • 2020-05-06

Anders E skrev om Qualitypool & Spa
    Manualer och driftinstruktioner var undermåliga (obefintliga). Läs mer
  • 2020-05-04

Ingemar J skrev om Qualitypool & Spa
    Vi köpte ett måttanpassat tak till vår pool. Lite högre än standard höjd. Det var inga problem. Taket kom som det skulle och vi är jättenöjda. Läs mer
  • 2020-04-22

Pär L skrev om Qualitypool & Spa
    Jättebra och trevliga. Offert som man förstår och nörvarande säljare. Läs mer
  • 2020-03-30

Jonas K skrev om Qualitypool & Spa
    Pooltak. Super bra bemötande och jätte trevliga. Saknar bara ett par lås och ett par plastlock men hoppas dom kommer snart. Läs mer
  • 2020-03-26

Sätoftagruppen A skrev om Qualitypool & Spa
    Proffsigt, hjälpsamt företag!
    Långt över mina förväntningar Läs mer
  • 2020-01-28

Johan S skrev om Qualitypool & Spa
    jag köpte ett pooltak som levererades snabbt och utan problem
    nu väntar jag på våren så att jag kan montera det och se om allt funkar för att ge ett slutbetyg på varan! Läs mer
  • Stephen S

2020-01-27

Stephen S skrev om Qualitypool & Spa
    Bra priser och bra service!
    Helnöjd! Läs mer
  • 2020-01-26

Mattias L skrev om Qualitypool & Spa
    Köpte pooltak utan strul eller krångel. Läs mer

Josefin K skrev om Qualitypool & Spa
    Köpte ett Spabad och leverans och all kontakt med företaget var toppen. Läs mer

Christer K skrev om Qualitypool & Spa
    Köpte platssvetsad liner och pooltak.
    Schyssta, ärliga, hjälpsamma och trevliga genom hela processen.
    Lite trassligt med missad kommunikation och logistik, men måna om att det slutade med god leverans och nöjd kund. Läs mer

Örebro S skrev om Qualitypool & Spa
    . jag har köpt komplett pool 4x 8 med tak

. bemötande va otroligt bra och vi fik bra information om hur kommer att utföra jobbet

. ja det klar vi bil sätt nöjda med allt

. jag ska värmt rekommendera qualitypool :) Läs mer

Magnus N skrev om Qualitypool & Spa
    Bra och personlig kontakt vid beställning. Ett litet problem med transportören löstes på ett bra sätt. Läs mer

David W skrev om Qualitypool & Spa
    Köpte pooltak. Grym info hela tiden, snabba svarstider. Leverans på utsatt tid till Västerås. Enkel betalning. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-07-20

Henrik Daniel H skrev om Qualitypool & Spa
    Varnar för detta bolag. Kostnaden för poolen är väldigt låg men de är usla på att genomföra arbetet. Tog lång tid och massor av jagande. Olika personer hela tiden och en inkompetent montör. Har fortfarande ca 10 åtgärdspunkter på grund av undermålig kvalite som inte är åtgärdade. Vi hade tur som fick poolen färdigställd innan badsäsong men jag har hört andra som inte hade den turen.
    Slutsats: Billig pool, mycket klydd och dålig kvalite på utfört arbete

OBS! Titta gärna på de som gett högt betyg här. Samtliga, just nu, 5 st omdömen som är höga är gjorda exakt samma dag av ”verifierade kunder”. Hur sannolikt är detta? Ännu ett bevis på oseriös firma. Läs mer
  • 2019-07-09

Joakim A skrev om Qualitypool & Spa
    Helt värdelösa på att leverera och kommunicera. Sannolikheten för att dom håller leveranstiden är lika med noll, och man får räkna med att de flyttar utlovade leveransdatum många gånger. Information om förseningar kommer dessutom alltid efter att man själv frågar kvarten innan dom sagt att dom ska dyka upp Läs mer
  • Ulrica H

2019-07-03

Ulrica H skrev om Qualitypool & Spa
    Usel leverantör. Vi har väntat sen 8 Maj på ett pooltak.
    De skyller på allt möjligt och är dåliga på att informera sina kunder vad som gäller.
    Jag brukar ha tålamod med leverantörer men den här firman borde anställa en projektledare! Läs mer

Aminogatan 34, 431 53 Mölndal