Alla kategorier Glasmästare Stockholms län Stockholm Östermalm Rammakarna på Östermalm AB

Rammakarna på Östermalm AB

Sturegatan 32, 114 36 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Rammakarna på Östermalm AB

• Anders S
    Anders S skrev om Rammakarna på Östermalm AB
    Rammakarna förstörde ett konstverk helt vid en ominramning (flera hål rakt genom målningen), vilket jag efter flera månader och många telefonsamtal till slut fick ersättning för.

De erbjöd restaurering, vilket jag med viss skepsis avvaktade resultatet av, men Rammakarna glömde helt bort att göra denna, därav ersättningen (som de helt motsatte sig till en början, trots att de medgav att de förstört oljemålningen).

Vad som är uppseendeväckande är att de inte meddelade mig om skadorna när jag hämtade ut verket, men berättade att de visste om dem när jag ringde upp och påtalade detta.

Ytterligare två inramningar från företaget har varit undermåliga ("bubblande", utbuktande papper på litografier som varit plana vid inlämning), vilket skedde vid samma tillfälle.

Tidigare har jag dock haft bra erfarenheter av företaget, och sannolikt berodde misstagen på den enskilda person som utförde jobbet. Aldrig mer dock för min del - framförallt på grund av det dåliga bemötandet och totala ointresset av kompensation då jag påtalade att de förstört en oersättlig originalmålning!
  • Eva v
    Eva v skrev om Rammakarna på Östermalm AB
    Jag kan varmt rekommendera det här stället. En riktig fräsch rammaffär! Proffsigt bemötande och mycket att välja på./Eva

Sturegatan 32, 114 36 Stockholm