Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Sundbyberg Råsunda Flytt

Råsunda Flytt

Vasagatan 5, 172 67 Sundbyberg — Visa karta

Råsunda Flytt är ett transportföretag med lång erfarenhet av kontors-och bohagsflytt. Vår erfarna flyttpersonal utför alla typer av flyttuppdrag med hög kompetens och effektivitet. Vi hjälper företag att flytta stora som små i hela landet och i Norden.
Lilla Wikberga, 18147, Lidingö
Gopak AB
Peter W:
En helt ny förvarings service i Stockholm. Helt underbart att slippa tre onödiga moment lastning och att slippa hyra lastbil eller släp, vid...

Flyttfirmor nära Råsunda Flytt:

Box 110 06, BROMMA
Alla våra transporter samt personal är givetvis försäkrade. Läs mer ›
Steinar A:
Starkaste grabbarna, bästa pianoflyttfirman i stan !

Östervägen 6, SOLNA
Mirella P:
En seriös flyttfirma! Direkt vid ankomst började två killar varsamt att plasta in våra möbler och två andra började packa in grejer i flyttb...

Vegagatan 3, STOCKHOLM
Vi fixar allt för flytten! Läs mer ›
Tina J:
Otroligt nöjda, tack snälla för er försiktighet med våra möbler, noggrannhet och samtidigt effektiva. Rekommenderas starkt till andra som s...

Grimstagatan 71, VÄLLINGBY
Flyttgiganten - Säker, trygg, välplanerad och professionell service för både för... Läs mer ›
Mikael H:
Jag anlitade FlyttGiganten nu i november-11 när det var dags för min gamla pappa att flytta till seniorlägenhet. Beställde flyttning, bortfo...

Läs vad 5 kunder tycker om Råsunda Flytt

• Jonas B
    Jonas B skrev om Råsunda Flytt
    jag kan inte med ord beskriva denna upplevelse !!!! fy fan vilket skitföretag ifrån början till slut massa extra pålägg och otrevliga när man vill prata om detta .1000kr iframkörning ,150kr i fakturaavgift och då kostar det extra om du vill ha det på papper hemskickat??
    chaffisarna lämnar medvetet sista möbeln i bilen och ber sedan att gå på toa och ljuger sedan om antalet timmar dom jobbat Han som talar för företaget hotar min flickvän om vad som kan hända om vi inte betalar den felaktiga fakturan som vi fått på mail.Dom som flyttade ut ur huset hade också anlitat dom och dom hade blivit tillaga att betsla hela beloppet via Swish ?
  • Sara
    Sara skrev om Råsunda Flytt
    Vi flyttade med dem i början på året, så det har gått ett par månader. Men när jag såg den här sidan och även att firman själva gett sig 5 poäng var jag bara tvungen att dela med mig av våra erfarenheter.

Rekommenderar EJ denna flyttfirma. Firman har bytt namn från Nadif FlyttElit och var redan då riktigt oseriös (pratar då framförallt om deras "arbetsledare" under flytten).

De gjorde vår flytt till, kort sagt, ett rent helvete.
    * Vi hade bokat en viss tid, de ringde en timme tidigare och ville bekräfta att vi var hemma. Poängterade att vi var hemma men att vi hade en timme till godo (vi höll fortfarande på med förberedelserna till flytten hemma). Fick till svar: Vi är redan på väg, tiden börjar ticka när vi kommit till er port.
    * Väl framme, stormar deras "arbetsledare" in rätt in i vår lgh, utan att hälsa eller presentera sig. Börjar peka på saker och säger att det kommer kosta extra. Vi förklarar att alla saker inte är tänkta att tas med i flytten, utan har markerat vad som ska flyttas. Vi kommer också överens om att om det är något som väger för mycket, han ska säga till innan de flyttar så vi får ta ställning till det. Det höll inte! De flyttade bland annat ner massor av saker som inte skulle med och svor åt oss när poängterade det. De tog ner en stor möbel och lastade in i lastbilen, och sa att den skulle kosta mer eftersom den vägt för mycket. Poängterade att vad vi kommit överens om, att de skulle ha sagt till innan - återigen blev han arg - RIKTIGT ARG och började skrika, hotade med att han kunde kasta ut möbeln på marken, att han är så trött på kunder och att det snart svartnar för ögonen!
    * De bad om adressen till nya lägenheten och ville inte köra samtidigt som oss - trots att vi alla vara klara med att lasta respektive lastbil (vi sa att de bara kunde följa efter vår bil så att de hittade rätt, men det var de inte alls intresserade av. Ingen aning om vad de pysslade med, de dök upp på adressen 10-15 minuter efter oss trots att vi kört samtidigt.
    * Det maskades en hel del. Stod bland annat och pratade i telefon vissa gånger. Fyllde knappt hissen med flyttgods utan kunde åka upp med en lastpirra flyttkartonger (dvs 3 kartonger!). Det vi själva tog hand om kunde fylla hissen med 10-15 kartonger lätt! (mkt stor hiss i vårt hus).
    * Vissa möbler osv. sparade de till sist och hävdade att de inte skulle få plats i hissen - de ville ha extra pröjs för att lyfta upp det i trapporna. Vi provade skicka in möblerna i hissen, och så klart - det gick hur bra som helst!

För att summera: Uppstod mycket otrevlig stämning flera gånger under flytten och tidvis nästan så man kände att den här frontfiguren som skötte flytten på plats kunde explodera när som helst. När flyttiden började närma sig sitt slut var det en del grejer kvar. Som vi tog hand om själva; ville bara bli av med framförallt den här "arbetsledaren".

Vi fick bra pris, de var trevliga när vi bokade - men de flytten var så jävla otrevlig upplevelse att jag ångrar bittert att jag inte valde en riktig firma med människor som känner stolthet i sitt arbete.
    Lena A gillar detta
  • Lena A
    Lena A skrev om Råsunda Flytt
    Otroligt oseriöst. Dom är helt ointresserade av kunden och vill endast tjäna pengar. Dom maskade vid min flytt så det tog tre man att flytta från en tvåa till en etta - 7 TIMMAR. Jag har anmält till ARN och dom har så klart skickat till kronofogden. Som tur är så har vi kunder möjlighet att bestrida fakturor. Kolla "alla bolag" innan ni köper tjänster. Dessa har fler bolag.
  • Rättvisa R
    Rättvisa R skrev om Råsunda Flytt
    VARNING! Precis som föregående recension upplevde vi samma händelse. Ineffektivt och försöker lägga till flertal kostnadstillägg under flytten och skyller på massa dåliga ursäkter. Att det maskar med flytten för att få ihop fler timmar får ni som kund räkna med.
    Jag avråder er STARKT från denna bolag och rekommenderar att ni går till andra mer seriösa företag.
    Lena A gillar detta
  • Markus
    Markus skrev om Råsunda Flytt
    De börjar med att uppge ett pris men sedan så försöker de att åka på det så mycket de kan genom att skylla på "extrema flyttförhållanden". Exempel på detta är avsaknad av hiss alternativt mindre hiss.
    Det finns andra mer seriösa flyttfirmor där ute för samma kostnad. Jag rekommenderar att ni använder de istället.

Vasagatan 5, 172 67 Sundbyberg