Alla kategorier Byggkonsult Stockholms län Huddinge Reidar Ågren AB

Fullerstatorget 8, 141 35 Huddinge — Visa karta

Fritiofs Väg 69, 19452, UPPLANDS VÄSBY
Coff Entreprenad AB
Inger C:
Duktiga, pålitliga, vänliga och inte minst arbetsamma. Bästa rekommendationer!

Byggkonsulter nära Reidar Ågren AB:

Västberga allé 1A, Västberga
Vi berättar gärna mer om hur vi kan hjälpa er och erbjuder även fasta priser. Läs mer ›
Marianne L:
Det har i stort varit bra! Jag är nöjd med resultatet men det blev en del förseningar-från utlovade tre veckor till fem-delvis på grund av s...

Slakthusgatan 20, JOHANNESHOV
Culimar hjälper er att bygga era drömmar. Vi har aldrig någonsin haft lika många... Läs mer ›
Eva V:
Skåpen är väldigt fina men en dörr vill inte riktigt stänga den sista biten. Jag antar att det måste finnas en garanti på arbetet. Ni kan vä...

Läs vad 2 kunder tycker om Reidar Ågren AB

• Andreas E
    Andreas E skrev om Reidar Ågren AB
    Hej Reidar Ågren !

Konstigt att du hänvisar till vårt ärende då vi ej svarat på detta.

Men tar tillfället i akt nu istället.

Gällande din milersättning så är den ej korrekt vid 2:a tillfället så ringde jag dig för att fråga om du var hemma hos oss, då sa du per telefon att du alldeles strax var framme !

Så var ej fallet du kom efter 20 min och min tanke var att avboka besiktningen eftersom hantverkarna borrat hål i golvet, men du dök upp ändå. Detta kan bekräftas av hantverkarna, bara att ringa mig så kan numner erhållas till dem.

Ett av tillfällena så utgick du ifrån Täby ,men har ändå debiterat milersättning ifrån Huddinge.

Du har heller inte skrivit en korrekt milersättning ifrån Huddinge. Du säger att www.viamichelin.com har fel när de räknar ut hur lång sträckan är. du har även sagt att de tar "ibland" 2-2,5 h ifrån Huddinge till oss ?? Cyklar du då eller ? Vid flera utav besöken har du åkt en bra stund innan rusningstrafiken så hur kan det ta sådan tid. Har det möjligtivs vart 4-5 olyckor i sådant fall?

Det var en del om resorna.

Vid dina 3 besök så har du vart max 15 min hos oss vid varje tillfälle , men ändå debiterat 6 h?

Hur går detta ihop?

Detta kan bekräftas utav av 5 personer !

Sist men inte minst hur tänkte du när du när vi bestred din faktura ?

Sämre svar en ditt kan man nog inte få !

Föreningen sa så är i princip det ända du skrivit, inget svar på våra frågor ! Tragiskt om du nu säger att du ska bedriva en så seriös verksamhet.

Mvh Andreas E 0730-224526
  • Johan J
    Johan J skrev om Reidar Ågren AB
    Anlita aldrig denna besiktningsman, värre saltade fakturor får man leta efter. ==== Det gäller ju inte ens det ärendet. Kom in i matchen och släpp hörnflaggan. Bara att gå tillbaka i dina fakturor så ser du.
    2009-05-07 Representant för Reidar Ågren AB svarar Johan J
    Påståendet är ärekränkande. HSB Norra Storstockhom krävde att undertecknad skulle utföra besiktningar av avloppsdragningar i badrum på lgh Herrgårdsvägen 33, Upplands Väsby. Detta var ett villkorför att bostadsrättinnehavaren skulle få gjuta igengolvet i badrummet. Vid första överenskomna besiktningstillfället var rör- och byggnadsarbetna ej färdigställda. Vid andra tillfället dagen efter frankom att det var bilat kring rören så att de kom ner i underliggande grannes badrum.
    Jag hade meddelat innan vi påbörjade besiktningsarbetet att jag skulle vara bortrest f.o.m. 3 april 2009. Innehavaren var då orolig för att deras ombyggnad av badrummet skulle bli försenat varför jag erbjöd mig att göra ett tredje försök på väg till Arlanda den 3 april utföra besiktning av avloppsdragningarna, vilket jag gjorde och meddelade att om att om man stöttade rören innan gjutning kunde igengjutning ske
    Totalt debiterad tid är 5 timmar inkluderat restid vid tre besök samtreskostnader. Detta inkluderar även rapport, telefonsamtal med HSB Norra StorStockholm, eftersom det var ett krav att de fick rapport om läget.
    Enligt bostadsrättföreningens styrelse samt HSB Nora Stor-Stockholm skulle bostdsrättsinnehavren betala erforderliga besiktningar. Att påpekas är det styrelsen för bostdsrättföreningen som utsett oss till besiktningsman. Önskas närmare upplysningar om detta kan den som önskar ta kontakt med förvaltaren Leif Vesterdal, tel 08-560 897 00.
    Reidar Ågren

Fullerstatorget 8, 141 35 Huddinge