Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Östermalm Rent a Chef Sweden AB

Rent a Chef Sweden AB

Artillerigatan 55, 114 45 Stockholm — Visa karta

Företaget är försatt i konkurs.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 110 kunder tycker om Rent a Chef Sweden AB

• Frida S
    Frida S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mycket bra kvalitet och bemötande.
  • Ted W
    Ted W skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Vi hade gourmet middag lagade hemma av Richard Kleingeldt. Han var jätte trevlig och maten var utsökt
  • Lars S
    Lars S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Tillagning av trerättersmiddag under kockledning.
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mycket trevligt koncept! Min man blev överraskad med att få hem en kock och tillsammans med honom fixa födelsedagsmiddag till sig själv och hela familjen! Stort plus till Greger som gjorde ett väldigt trevligt intryck och lagade en suverän middag.
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mycket. Trevligt och välordnat. God natt och gott vin.
    Lärorikt dessutom
  • Linda S
    Linda S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Trevligt bemötande och fina lokaler. Trodde det skulle bli stökigt med flera sällskap i samma lokal, men vara bara trevligt med lite restaurangvimmel.
  • Martin S
    Martin S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mat och vin i kombination

Trevligt bemötande och god råd. Möjligen en något dålig sammanfattning av vad övriga grupper gjort under kvällen.
  • Marie R
    Marie R skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Vi var mycket nöjda mer vår kväll. En perfekt team- buildingaktivitet. Trevliga lokaler och mycket välarrangerat från början till slut. Vi kan verkligen rekommendera Rent a Chef.
  • PAUL KRISTIAN R
    PAUL KRISTIAN R skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Vi köpte en matlagningskurs till vår Far och Farfar som fyllt 73.
    Hela familjen med barnbarn var med, totalt 14 personer.
    Kocken David var otroligt proffsig och guidade oss rätt i matlagningen till att göra fantastiska rätter, som på lyxkrog.
    Fick också många superbra tips som vi tagit med oss hem i matlagningen. Även vardagsmaten har fått sig ett rejält lyft med dessa tips.
    Rekommenderas varmt.
  • Kerstin S
    Kerstin S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Vi fick en toppenkock och trevligt bemötande av Nina! Det ända som inte riktigt stämde var förrätten. Hade beställt "Pilgrimsmusslor med rostade hasselnötter, äpple, palsternackspuré och serranochips" men det blev pilgrimsmusslor och linser. Blev alltså linser både till förrätt och huvudrätt, men det var gott. Hade varit trevligare med palsternackan :). Vi kommer rekommendera fler att göra så här. Mysigt att få vara i hemmiljö och kunna umgås med gästerna samtidigt som en duktig kock sköter maten. Han gjorde dessutom fint i köket efter sig,(är jag inte van vid.) Hälsningar Kerstin
  • Amerinel Lee M
    Amerinel Lee M skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Tyckte det va kanon. Men jag och min man gillar slapp stil. Men ska det finnas ett minus så drog mycket ut på tid pga letande av redskap som man använder i matlagning bestick glas talrika ect och en kaffe maskin som inte klarar många kaffe då den är för hemma bruk. Skulle vara mer ordning då det är flera olika människor som använder lokalen. Mer anpassad för många gäster som betalar för detta. Gillade de italienska killarna i det stora hela jätte kul. Skulle va bra med en ansvarig för ordning och städning som JAG skulle va grym i hahaha Tack för denna erfarenhet och min man va nöjd. Obs vecko dagarna skulle nog va bättre att lägga tiden något tidigare. Mvh Amerinel Lee Martinez
  • Ali Y
    Ali Y skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Det var fantastiskt bra! Mycket fina lokaler, proffsig personal. Kockarna var toppen. Bra råvaror. Bra arrangerat. Bra recept. Allt var superbra. Dessutom prisvärt! Och extra mycket kärlek till Gunnar som är grym!
    // Ali, Fresh Fitness, där 18/12-2014
  • Sofia S
    Sofia S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Vi köpte matlagning tre-rätters med fördrink.
    Trevliga lokaler men det var svårt att hitta köksutrustningen som behövdes och vi behövde fråga om rätt mycket (t.ex. mått, våg, tallrikar etc).
    Det stod att det skulle smuttas på vin under matlagningen men det gavs inga prisuppgifter innan. Hade uppskattats att man kunde få info om detta innan. Som det blev nu så överskreds budgeten vi hade för aktiviteten. Det hade även varit uppskattat om man bara tog betalt för antal deltagare som kom. Det blir ju alltid manfall sista dagen pga sjukdom och eftersom vi anpassar dryck och hur mycket mat som går år så borde även priset justeras.
    2014-12-18 Representant för Rent A Chef svarar Sofia S
    Hej Sofia,

Tack för feedback. Vi kan absolut bli bättre och tydligare på att informera om drycken. Som vi ser det är det fördrinken som man dricker under matlagningen och vill man ha mer än det så kan man köpa till på plats.
    Vi beställer och planerar maten innan och det är inte så att ni får mindre mat om ni är färre gäster. Den mat som är planerad är den mat som vi ställer fram.
  • Ylva G
    Ylva G skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Kanonbra! Gunnar var trevlig, lyhörd och lagade toppengod mat!
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Trevligt bemötande,då jag frågade om tjänsten hyr-kock. Fick menyförslag och kostnadsförslag. Beställde sedan en trerättersmeny.
    Trevlig kock, som lagade en mycket god middag och presenterade och serverade rätterna.
  • Birgitta F
    Birgitta F skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Hade fått ett presentkort på en middag för fyra. Det blev en fantastiskt kväll! Hade inga direkta förväntningar men allt överträffades!
    Kocken var trevlig och professionell och verkade ha allt under kontroll, en del små missar men det blev bara charmigt!
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Trevlig och kompetent kock. Allt var med och blev vältajmad vartefter middagen pågick.
    Att laga maten tillsammans var en höjdare!
  • Peter A
    Peter A skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Ett mycket trevligt och bra arrangemang, proffesionellt mottagnade. På det hela en mycket bra akktivitet för 10-15 personer.
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mycket tillmötesgående och bra service! Bra priser!
  • Anne P
    Anne P skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Gunnar kom med ett leende, lagade en gudomlig 3-rätters meny. Ingenting var främmande eller besvärligt för honom. Även gästerna är nöjda.
  • Kent W
    Kent W skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Det var bra och en mycket trevlig kock! Det som inte var så bra var att desserten brändes i ugnen, det drog ner lite på betyget.
  • Anna B
    Anna B skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Vi bokade ett företagsevent där vi lagade mat tillsammans med en av Rent a Chefs kockar Gunnar Frykfors!
    Vi hade en fantastisk kväll, mottagandet var välkomnande, maten professionell och en smaksensation! Väl utvalda viner och miljön är trendig men ändå mysig.. Personalen medgörlig och oerhört trevlig!
    Vi var alla på företaget väldigt nöjda och gör gärna om detta just här!
  • Minna H
    Minna H skrev om Rent a Chef Sweden AB
    4-rätters middag för 11 personer. Finns inget att anmärka på. Mycket god mat, trevligt bemötande. Bara nöjda gäster.
  • Birgitta E
    Birgitta E skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Tyvärr dålig administration. Väntar fortfarande på underlaget till kvittot på kortbetalningen samt de utlovade recepten som vi lagade. Dessutom alltför mycket prat om dåliga restaurang erfarenheter som inte hade att göra med vår kurs. Tycket inte heller om att kursledaren hade kompisar bredvid som satt och drack vin eller dyligt. Annars var maten god och det var kul att laga maten tillsammans.
    2014-12-02 Representant för Rent A Chef svarar Birgitta E
    Hej Birgitta,

Tack för feedback, det uppskattar vi mycket. Vad gäller kvittot så mailade jag det till dig tre dagar innan du skrev detta omdöme men det kanske kom på villovägar. Jag mailade även Pia som hade bokat in eventet och bad henne skicka kvittot till dig efter att jag sett detta omdöme.

Att kocken hade vänner här är helt oacceptabelt och jag förstår er kritik. Detta kommer vi absolut ta upp med våra kockar.
  • Rickard K
    Rickard K skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Bra service och en trevlig upplevelse!
  • Emelie L
    Emelie L skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Väldigt varmt och trevligt mottagande av personalen.
    Kunnig personal när man hade frågor angående vinerna.
    Helt utsökt god mat och underbara viner!
    Jag skulle absolut rekommendera detta till min kompisar och andra bekanta.
  • Malin F
    Malin F skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Rekommenderar Rent A Chef starkt. Förutom en jätte trevlig teamaktivitet med jobbet så var den kocken vi hade både pedagogisk och professionell (vi hade en lång lista med allergier som kocken tog hänsyn till så att alla kunde laga och äta samma mat). En mycket, mycket trevlig upplevelse!
  • Maria J
    Maria J skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Hej .
    Vi är jättenöjda med evenemanget och Kocken . Däremot så hade jag vid efterfrågan specifikt frågat efter att vi skulle vara aktiva i matlagningen , men kocken hade uppgifter om att han skulle laga all mat. Nu blev det tack vare honom så att vi var lite delaktiga iallafall och han skötte allt mycket bra. Vi tyckte mycket om alla rätterna dock var förätten och huvudrätten lite för liten i portionen. MVH Maria
  • Sofie N
    Sofie N skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mycket lyckad möhippemiddag. God mat, proffsigt intryck och suveränt bemötande då vi tyvärr inte lyckades tajma tiden
  • Mikael W
    Mikael W skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Gourmetmiddag (3-rätters) för 4-6 pers.
    Kocken överskred våra förväntningar med råge. Kom tidigt och var väl förberedd, men framför allt lagade han extremt god mat och hade ett mycket bra bemötande. Köket såg bättre ut när han kom, än när han gick!
  • Eji E
    Eji E skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Kocken var jättebra men administrativ personal lite disträ
  • Peter K
    Peter K skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mycket bra bemötande av Nina som hjälpte till med beställningen som var att få en kock som hjälpte oss att laga en trerätters middag. Kocken Greger var toppenbra.
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Rent a Chef Sweden AB
    It was great! Very well organized. The chef and assistant were polite, bilingual, very good at explaining the evening.

Very service oriented.
  • Lars O
    Lars O skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Italiensk matlagningskväll. Mottagandet var bra. Information inför mat-
    lagningen ganska knapphändig. Utrustning - skålar, pannor, redskap - var svår att finna. Trångt utrymme för vissa grupper. En råvara var möglig, men byttes ut vid påpekandet. Ojämn tidsåtgång för de olika grupperna vilket innebar lång vänta för andra. Recept utlovades om vi sände in e-post. Något recept har ännu inte erhållits. Trevlig, men sen, middag efter matlagningen.
  • Karin G
    Karin G skrev om Rent a Chef Sweden AB
    I helhet så tyckte vi det var bra, vi var mätta och belåtna. Fick med oss några tips att använda i vardagen.
  • Börje O
    Börje O skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Matlagningskursen var mycket lärorik och gav oss många tips och goda råd. Vi fick vara med om hur viktig planering och samverkan vid matlagningen är för att resultatet skall bli lyckat.

Bemötandet var helt enligt våra förväntningar och vi kände oss mycket tillfreds med kvällen.
  • Karin L
    Karin L skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Vi hade bokat en kock till min systers möhippa. 30 minuter efter utsatt tid hade dock kocken inte dykt upp och jag kontaktade Rent a Chef via deras akuta SMS-nummer. 15 min därefter blev jag uppringd och fick meddelande om att kocken blivit magsjuk och att det inte fanns någon ersättare. Rent a Chef ställde alltså in 45 minuter efter det att kocken skulle ha kommit. Väldigt tråkigt och dåligt skött.

Vi behövde naturligtvis inte betala något och fick en middag för 4 personer som kompensation. Den middagen blev som tur var av och den var jättelyckad.
  • Ebon H
    Ebon H skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Trevligt och avspänt bemötande.
    Vi var åtta personer i gruppen som aldrig hade träffats, men det fungerade perfekt med guidningen vi fick.
    Middagen blev god och stämningen bra, ingen stress, skön stämning med många skratt!
  • Lena S
    Lena S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Super bemötande både före under och efter vårt event.
  • Laurina T
    Laurina T skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Jag använde Rent a chef för en möhippa för 15 personer. Vi valde 3 -rättersmiddag där kocken lagar maten själv. Förberedelserna fungerade mycket väl, trevlig och tydlig mailkonversation innan. Vi fick dessutom bra vinrekommendationer till maten.
    Maten var riktigt god, alla var nöjda med dels val av menyutbud och dels av själva maten. Snyggt upplagd och välsmakande.
    Den mindre positiva delen var kocken. Först kom han en halvtimme för tidigt och förutsatte att det fungerade för oss. Vi var mitt uppe i att ställa i ordning inför kvällen och han förväntade sig ganska mycket av vår tid vilket ställde till det en del i våra förberedelser. Vi hade bokat middag till kl 19.30 vilket vi också tydliggjorde när kocken var på plats. Trots det var middagen serverad ca 20.15 vilket var 45 minuter för sent. Vi fick ingen förklaring eller ursäkt för förseningen.
    Vi upplevde kocken som ganska arrogant och periodvis otrevlig. Detta märktes inte av mot bruden eller resterande gäster, det var vi som förberedde som märkte av det. Han hade tråkig attityd i sitt sätt att vara mot oss. Det kändes som att han inte hanterade stress särskilt väl.
    2014-09-22 Representant för Rent A Chef svarar Laurina T
    Hej Laurina,

Tack för både ris och ros. Vi vill be om ursäkt då detta inte är det sätt som vi normalt jobba på. Visst kan en middag bli försenad men då ska kocken meddela er det i god tid och han/hon ska självklart vara ödmjuk och trevlig hela tiden.
    Vi har pratat med kocken ifråga och hoppas att andra gäster inte ska uppleva det ni upplevde.
  • Anna H
    Anna H skrev om Rent a Chef Sweden AB
    matlagning och middag företagsevent.

Helt ok. Upplevde det lite som stordrift med tre olika grupper samtidigt och en del buller. Jag skulle gärna sett mer fokus på lärande i matlagningen, tips från kocken etc. Recepten var lite för enkla med ex creme brulee och getost och lite för mkt väntetid.
  • Anke v
    Anke v skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Rent A Chef provided canapés and staff for an event I organised with 150 people. They had to work in a tiny kitchen and still managed everything with grace and aplomb!
  • Emma N
    Emma N skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Jag köpte en matlagningskväll för mina kollegor ute i en sommarstuga. 18 personer och vanligt kök.

Bemötande via mail inför kvällen var jättebra.

Recept och upplägg på matlagning bra. Dock hade kockarna, speciellt en av dem, en rätt olämplig gargong med en rad sexanspelade skämt och antydningar. Mina kollegor som "blev utsatta" tog som tur var inte åt sig utan skyllde på att "sådan är kockarnas mentalitet, det får man leva med"... Inte helt OK om du frågar mig!
  • Reza H
    Reza H skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Mycket god mat, och bra planerat och utfört.
  • Peter M
    Peter M skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Var där i helgen på möhippa och alla blev väldigt nöjda. Väldigt god och lättlagad mat och kocken var duktig på att hjälpa oss alla. Man fick mycket för pengarna:)
  • Stina S
    Stina S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Väldigt god mat dock blev det lite strul med betalningen vilket berodde på missförstånd mellan mig och kontaktpersoner på Rent a chef. Detta löste sig dock utan större problem. Annars supertrevligt mottagande både per mail,telefon och vid själva kvällen.Jättegod mat dom sagt.Alla var väldigt nöjda. Stort tack för att ni bidrog till en väldigt rolig möhippa. Mvh Stina Arslan Skärström
  • Emily P
    Emily P skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Var på matlagningskurs och tyckte att den var bra. Trevliga och duktiga kockar. Trodde nog att jag skulle lära mig mer än vad jag gjorde. Vi lagade mat och det kunde ju alla så det var mer lite tips och så som jag fick ut av kursen.
  • Leif S
    Leif S skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Proffsigt och snabbt. Väl bemött från första mailkontakt till själva middagen. Vi hade en team-building event med matlagning i olika grupper.
    Alla var supernöjda och gick in för uppgiften med gott humör. Kul och proffsig coaching från kockarna.
    Nöjda, belåtna - och mätta.
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Jag är mycket nöjd med Rent a chef! Vi bokade en kock som kom ut till oss på landet och grllade samt lagade fantastisk förrätt och efterrätt till min systers 50-årsdag! Både bemötandet innan och kontakten med kocken fungerade helt perfekt. Och maten som tillagades var fantastisk. Kocken tog sig tid och berättade om allt han lagade till och hade dessutom lite extra lektion med barnen.

Jag kan varmt rekommendera Rent a Chef och kan absolut tänka mig att använda Rent a Chef igen!
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Rent a Chef Sweden AB
    Upplever företaget mycket seriöst. Mycket bra bemötande av Nina Rossbäck när jag kontaktade er. Fick hem en kock för en kväll.Hur trevligt som helst, kocken Lasse lagade en underbar god middag till oss, det gör vi gärna om igen. Vi rekommenderar företaget till alla vi känner. MVH Kristina Näs.

Artillerigatan 55, 114 45 Stockholm