Rent A Mover

Huvudstagatan 29, 171 58 Solna — Visa karta

Vi har lång erfarenhet av tunga transporter samt att flytta pianon och flyglar. Vi har många återkommande kunder. Tveka inte att kontakta oss för att ta reda på hur vi kan hjälpa er!

Läs vad 201 kunder tycker om Rent A Mover

• 2020-11-27

Kimmo P skrev om Rent A Mover
    Efter en ganska rörig bokning på nätet fick jag bekräftat datum för flytten av vår flygel i samband med att vi skulle flytta. Vi hade en ganska kort period från utflyttning till överlämning av vår dåvarande lägenhet. jag tog ledigt från jobbet och åkte till lägenheten och väntade och väntade. Ringer och upp får tag på en person, delägare tror jag, som förklarar att han inte känner till flytten, trots bekräftelse från dem samt ett samtal ett par veckor innan ifrån hans kollega. Förklaring om att de håller på att bygga om etc. Fick vara ganska påstridig för att få en ny tid ett para dagar efter. Förutom stressen så förlorade jag två halvdagar på jobbet. Otrolig dåligt bemötande och oproffsigt företag. Kan ej rekommendera åt någon. UNDVIK Läs mer
    2020-11-27 Bror P svarar Kimmo P
    Hej Kimmo,

Jag är hemskt ledsen för alla problem med din flygeltransport. Vi höll verkligen inte vad vi lovade kring den transporten ser jag och alla fel landande tyvärr hos en och samma kund. Hoppas själva utförandet var bättre av personalen som utförde transporten och att flygeln skänker dig nöje.

Mvh Bror
  • 2020-11-26

Catharina H skrev om Rent A Mover
    Flytt av piano o sedan byrå.
    Utmärkt bemötande och snabb återkoppling och offert.
    Mer än nöjd! Läs mer
  • 2020-11-25

Peter M skrev om Rent A Mover
    Flyttade från Enskede till Södermalm. Packade allt själv och Rent a mover ombesörjda inlastning i lastbil, transport och inlastning i lägenhet. Toppenklass! Läs mer
  • 2020-11-12

Carina S skrev om Rent A Mover
    Flyttade från Vällingby till Sundbyberg. Väldigt trevliga då jag bokade och flytten gick väldigt bra. Proffsiga, noggranna och väldigt trevliga. Kan starkt rekommendera Rent A Mover.

Carina Läs mer
  • 2020-11-04

Saga Å skrev om Rent A Mover
    Vi köpte packning, flytt och flyttstäd från Rent A Mover. Alla som jobbade kändes proffsiga och snabba. Dock tog firmans flyttlådor slut och jag upplevde då en sur stämning kring att vi hade ”mycket lösa saker”. Dock hade ju inte så varit fallet om inte firmans flyttlådor tagit slut, så jag tycker att stämningen blev ganska obekväm. Efter att allt var packat i lastbilarna började det också kännas stressigt. Som att de ville ha klart allt så fort som möjligt. Detta resulterade i en kaosig känsla inne i lägenheten där det mesta slängdes in hux flux. Flera saker gick även sönder: Två affischer som bara hade knögglats ihop (affischrör fanns, och jag fanns på plats hela tiden för frågor) och ett nattduksbord var totalkvaddat. Alla var mycket trevliga, och självklart duktiga, men jag hade nog förväntat mig lite mer. Och var inte beredd på att bli anklagad för att ha ”för mycket saker”, när flyttlådor skulle ingå i priset. På det stora hela ändå en helt okej upplevelse, med viss förbättringspotential. Läs mer
  • 2020-10-22

Johan D skrev om Rent A Mover
    Kompetent och bra flytt av flygel. Vet vad de gör. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2020-10-13

Jon N skrev om Rent A Mover
    Perfekt utfört från första kontakten till att flytt och flyttstäd var utfört! Kan verkligen rekommendera Rent a mover! Läs mer
  • 2020-10-12

Dariush E skrev om Rent A Mover
    Proffsiga och duktiga. Gillar att man fick fastpris på arbetet.
    Priset var rimligt och låg bättre till än konkurrenterna.
    Kan varm rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-10-07

Linda F skrev om Rent A Mover
    Pianoflytt

De höll vad de lovade och levererade på tid. Jag träffade dem aldrig personligen men hörde att det funkade bra.
    Prisvärt vid jämförelse med alternativ. Läs mer
  • Adam Daniel Z

2020-10-01

Adam Daniel Z skrev om Rent A Mover
    Rekommenderas starkt! Efter att varit i kontakt med flera flyttfirmor fick vi en rimlig offert ifrån Rent A Mover. Pris, tid och utförande hölls enligt överenskommelse. Trevliga, lösningsorienterade killar! Läs mer
  • 2020-09-30

Joakim L skrev om Rent A Mover
    Min upplevelse av Rent a mover har varit bra. Bra och trevliga killar som kom och jobbade på, det gick snabbt och kändes tryggt och roligt. Läs mer

Håkan M skrev om Rent A Mover
    Snabba, effektiva och pålitliga. Läs mer

Jenny Z skrev om Rent A Mover
    Pianoflytt, snabbt svar, bra pris och trevligt bemötande. Läs mer

Camilla A skrev om Rent A Mover
    Pianoflytt 6 tr upp utan hiss var inget problem. Allt gick snabbt och smidigt. Proffsigt bemötande! Läs mer
  • 2020-09-25

My B skrev om Rent A Mover
    Jättebra, jag köpte en pianoflytt och alla var jättetrevliga. Läs mer
  • 2020-09-23

Malena O skrev om Rent A Mover
    Flyttstäd och flygelflytt.
    Alltid trevligt bemötande och kommer på utsatt tid.
    Endast en liten anmärkning på städningen då de glömde hela lådpartiet i köket. Läs mer
  • 2020-09-18

Erik N skrev om Rent A Mover
    Flytt av tunga snickerimaskiner. Läs mer
  • 2020-09-15

Ann H skrev om Rent A Mover
    jag fick flytt med ett piano och allt gick enligt plan! Läs mer
  • 2020-09-15

Martina C skrev om Rent A Mover
    Bra flytthjälp. Snabba och kunniga. Bokade flytthjälp med fast pris. Blev dock inte informerad i förväg om att det endast gällde för 5 timmar. Vår flytt tog mer än 5 timmar så de lastade ur vårt bohag och ställde utanför porten så fick vi bära upp det mesta själva. De hjälpte till 40 minuter extra, sen åkte de iväg.

Lite svåra att få tag på ibland, både på mail och telefon. Läs mer
  • 2020-09-09

Teresa S skrev om Rent A Mover
    Supersmidig och snabb service! Läs mer
  • 2020-09-07

Emelie J skrev om Rent A Mover
    Beställde flytt av piano. Är jättenöjd med allt; trevligt bemötande, snabb service, flexibelt upplägg, kunnig personal. Läs mer
  • 2020-09-04

Marie B skrev om Rent A Mover
    Flytt av tungt skåp, funkade perfekt snabbt och smidigt Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-09-04

Karin J skrev om Rent A Mover
    Beställde pianoflytt. Gick snabbt att boka en tid och flytten gick smidigt och problemfritt. De passade tiden perfekt!
    Trevliga och tillmötesgående! Läs mer
  • 2020-09-03

Hans E skrev om Rent A Mover
    Gällde en flytt av möbler inför en styling av en lgh. Och återställande. Eg var det så att det var stylingfirman som initialt hade alla kontakter med bolaget så jag träffade dem först när flytten började. Men mitt intryck är att de var väldigt professionella och trevliga. Kommer, om det fungerar för dem, att anlita dem vid den riktiga flytten. Läs mer
  • 2020-09-03

Patric L skrev om Rent A Mover
    Jag har haft med flera flyttfirmor att göra de senaste två åren. Och kan med lätthet säga att Rent a Mover var överlägset bäst. Prisvärda, snabba, och inte minst noggranna. Jag var på plats och såg hur packning gick till och det var inget slarv där. Allt togs om hand på bästa sätt. Dessutom var de trevliga att ha och göra med. Kanon Läs mer
  • 2020-08-29

William S skrev om Rent A Mover
    Flytthjälp med pianoflytt,

Toppenfirma som var snabb,effektiv, lösningsorienterad. Allt man vill ha. Stort tack. Läs mer
  • 2020-08-26

Li K skrev om Rent A Mover
    Tycker att allt från första samtalet till levererat piano på ny adress var fantastiskt bra!!
    Så tack för att ni gjorde det möjligt e mig att få behålla mitt gamla piano trots flytt👌 Läs mer
  • 2020-08-24

Samuel W skrev om Rent A Mover
    De hjälpte till med en pianoflytt till ett riktigt bra pris och med väldigt trevligt bemötande och snabb kommunikation. Läs mer
  • 2020-08-21

Anna S skrev om Rent A Mover
    Ett toppen företag som jag skulle kunna tänka mig att använda igen vid en flytt. De arbetade snabbt och effektivt och var trevliga. Läs mer
  • 2020-08-20

Titti W skrev om Rent A Mover
    Trevliga och duktiga, bra pris och stor kunskap om pianon. Läs mer
  • 2020-08-19

Johanna K skrev om Rent A Mover
    Inga krångligheter, trevligt bemötande och bra service. Rekommenderar gärna till andra. Läs mer
  • 2020-08-18

Gabriella C skrev om Rent A Mover
    Snabbt och trevligt bemötande. Fungerade ok med transporten men inte helt perfekt stuvat i bilen. Några möbler fick smärre skador. Läs mer

Siv L skrev om Rent A Mover
    Använde mig av flytthjälp
    Helt fantastiska killar
    Kom i tid och jättetrevliga
    Inget var omöjligt mkt att bära men humöret var på topp även om det var sommarens varmaste dag 28 g i skuggan ..
    Jag rekomendera er verkligen
    Tack för all hjälp
    SIW Läs mer

Lina R skrev om Rent A Mover
    Trevlig kontakt, snabb och smidig flytt. Läs mer

Malin G skrev om Rent A Mover
    Flytt av bohag. Mkt trevligt o professionellt bemötande. Bra kommunikation. Höll tider. Noggranna. Tog pauser och raster som de skulle. Bra bemannat. Läs mer
  • 2020-08-03

Annika P skrev om Rent A Mover
    Snabba och försiktiga med grejerna. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-08-03

Joakim C skrev om Rent A Mover
    Valde Rent A Mover för flytt av bohag och piano, och vi kunde inte ha varit mer nöjda.
    Mycket professionella med ett fantastiskt bemötande. Allt upplevdes enkelt och smärtfritt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-07-25

terese h skrev om Rent A Mover
    Fantastiskt service jätte duktiga killar som kämpade på trots diverse motgångar.
    Varmt rekomenderat! Läs mer
  • 2020-07-23

Eva Maria B skrev om Rent A Mover
    Proffsigt, flexibelt, smidigt, helt enkelt jättebra! Läs mer
  • 2020-07-20

Armin S skrev om Rent A Mover
    We are very happy with the perfect service! Läs mer
  • 2020-07-18

Anneli B skrev om Rent A Mover
    Duktiga snabba killar med en hög känsla för service. Anlitade dem för två år sedan och de var det självklara valet när jag nu flyttade igen. Läs mer
  • 2020-07-17

Ulla K skrev om Rent A Mover
    Det kom två unga starka killar och slet som djur med mina tunga möbler, bl a pianot. Jag fick ett trevligt och korrekt bemötande både vid kontakten i telefon och när de anlände. Och de tog t o m med sig lite mer än det vi avtalat i telefon.
    Jag var mycket nöjd.

Ulla Källbäck på Krysshammarvägen Läs mer

Henrik S skrev om Rent A Mover
    Jag beställde pianoflytt till min nya lägenhet.

De gick jättesmidigt! Läs mer

Yngve G skrev om Rent A Mover
    Bortforsling av möbler från dödsbo.
    Fick ett mycket bra bemötande vid Första kontakt med firman.
    Mycket snabba och skickligt jobb med tömningen av lägenheten.
    Kan varmt rekommendera firman i Framtiden. Läs mer

Malin N skrev om Rent A Mover
    Mycket bra firma. Har använt dom två gånger och jag har varit supernöjd.
    Punktliga, snabba.
    Priset har varit mycket bra oxå. Läs mer
  • 2020-07-15

Anna S skrev om Rent A Mover
    Otroligt duktiga och trevliga. Ordningsamma och försiktiga. Effektiva och vid en försening från tidigare kund så tog de in en extra person utan kostnad. Läs mer
  • Gabriella A

2020-07-15

Gabriella A skrev om Rent A Mover
    De var fantastikt trevliga hjälpsamma killar! Det gjorde att flytten gick smidigt och lätt. Supernöjd. Läs mer
  • 2020-07-13

Nael G skrev om Rent A Mover
    Professional and know their business well, they got the sufficient personnel, tools and equipments to do the moving smooth and prompt. Läs mer
  • 2020-07-13

Marjatta M skrev om Rent A Mover
    Beställde flytt av möbler. Bemötandet var mycket trevligt. De är professionella och vi kommer att anlita dem igen.

Mvh Marjatta Läs mer
  • 2020-07-06

Gösta Peter-anders C skrev om Rent A Mover
    Beställde en flytt av ett Piano och det genomfördes snabbt och effektivt. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte