Reservex

4.2 i betyg av av 5 omdömen

Reservex.se är en internetbaserad återförsäljare av reservdelar och tillbehör till vitvaror, hushållsmaskiner och hemelektronik. Hos oss hittar du reservdelar till i princip alla märken/tillverkare på marknaden.

Läs vad 5 kunder tycker om Reservex

• 2020-03-10

Rebecca K skrev om Reservex
    Beställde en reservdel i november och fick en ofullständig produkt, kontaktade bolaget per telefon och fick surt bemötande från personal där, men de lovade att skicka en ny produkt. Eftersom jag skulle resa iväg så blev jag irriterad att jag skulle vara tvungen att ordna så att någon skulle kunna hämta ut paketet med min legitimation. Det blev dock inte av eftersom jag ”hann” komma hem i februari och hade fortfarande inte fått reservdelen. Fick mail om att beställningen var restnoterad och skulle komma i slutet av februari. Mailade och frågade varför det dröjde och dem kunde tyvärr inte ge något svar på det. Den blev sedan restnoterad till mitten av mars och jag tänkte att jag får väl vänta. I början av mars fick jag meddelande där de bad om ursäkt för väntan och att varan skulle komma i mitten av mars och ifall jag inte ville vänta så kunde jag få pengarna tillbaka. Men jag vill ju ha reservdelen eftersom de är de enda återförsäljare på just den reservdelen. Sen kom datumet då den skulle komma in i lager men fortfarande så har den inte kommit utan blev istället restnoterad igen. Det har alltså gått 4 månader då jag har betalt utan att få min beställning. På deras hemsida så säljer de fortfarande den reservdel som jag har beställt vilket jag tycker är ofattbart eftersom dem inte har den på lager och verkar inte heller få in något eftersom de inte har fått den på de senaste 4 månaderna. Min rekommendation är att kontakta dem per telefon och fråga ifall reservdelarna finns på lager innan ni beställer något. Läs mer
  • 2017-04-27

Josefine T skrev om Reservex
    Blev efter mitt klagomål personligen kontaktad av företaget och kompenserad för besväret, toppen! (mitt förra omdöme nedan)

Mycket tråkiga svar från kundtjänst när jag ifrågasatte deras leveranstider då det inte framkom någonstans att ett specifikt märke hade betydligt längre leveranstid. Kände mig nedtryckt när jag bara påpekade att de borde i så fall ändra i villkoren om de inte stämmer. Jag var fortfarande förstående varför det tog längre tid när jag fick det förklarat för mig men bara påpekade för dem att detta borde ju framkomma någonstans. Läs mer
  • Anton B

2017-02-03

Anton B skrev om Reservex
    Beställde på fredagskväll, varan anlände på tisdagen. Jag är väldigt nöjd eftersom det var viktigt att delen om i tid till den kommande helgen. Tackar, ni räddade verkligen mig! 😊 Läs mer
  • 2017-01-30

Jonas E skrev om Reservex
    Grymt snabba! Behövde en reservdel till min blender. Beställde i fredags och såg att att ordern behandlades. Fick hem paketet idag måndag i brevlådan i Stockholm! Riktigt bra service! Läs mer
  • Magnus E

2015-06-27

Magnus E skrev om Reservex
    Reservex är grymma!
    Onsdag kväll, hm - torktumlaren låter konstigt.
    Inser efter googling att remmen är trasig.
    kl 01.10 torsdag natt - orderkräftelse
    kl 08.49 torsdag morgon - beställning skickad
    I brevlådan när man kommer hem på fredagen!
    Nästan så att jag vill att en maskin till ska gå sönder :-)
    /Magnus Läs mer