Risbergs Bil

Hägernäsvägen 15, 183 60 Täby — Visa karta

Att köpa bil är en stor affär. Det är något vi på Risbergs bil är medvetna om. Vi är fokuserade på Subaru och Citroën och erbjuder begagnade bilar, nya bilar och reservdelar.

Vi tycker att varje bilaffär är lika viktig och rolig och vi gör alltid vårt bästa för att du ska bli så nöjd som möjligt med ditt köp eller din försäljning. Vi fick utmärkelse som bästa och största Subaruåterförsäljare i Sverige både år 2012, 2013 och 2014.

Titta in hos oss i Täby så hjälper vi dig. Förutom försäljningen driver vi även en verkstad där du kan boka full service.

Läs vad 32 kunder tycker om Risbergs Bil

• 2019-12-13

Lars J skrev om Risbergs Bil
    Jag tycker att bemötandet var helt ok. Säljaren höll det han lovade och bilen levererades vid överenskommen tid. De var dock lite dyra. Läs mer
  • 2019-12-10

Erik K skrev om Risbergs Bil
    Våra förväntningar blev som alltid infriade.
    Vi blir alltid vänligt och professionellt bemötta. Vi förväntar oss att vår nya bil ska passa oss lika bra som alla de andra som vi har köpt av företaget. Läs mer
  • Lars A

2019-12-10

Lars A skrev om Risbergs Bil
    E Subaro outlander
    Ytterst välvilligt o kompetent
    Hade höga förväntningar som uppfylldes
    Bra bemötande som ledde till köp Läs mer
  • 2019-11-30

Åsa E skrev om Risbergs Bil
    Det enda är att leveranstiden av nyköpt bil blev fördröjd flera ggr. För övrigt ett bra bemötande och inget att klaga på. Läs mer
  • Fredrik W

2019-11-19

Fredrik W skrev om Risbergs Bil
    Väldigt trevligt bemötande, smidig och trygg affär. Inga konstigheter och väldigt flexibla.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-11-18

Cecilia S skrev om Risbergs Bil
    Köp av privatleasing Subaru Outback. Trevlig service och bra genomgång av bilens funktioner Läs mer
  • 2019-11-08

Patrik L skrev om Risbergs Bil
    Bilköp. Fantastisk service och hjälp hela vägen. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2019-11-02

Arne B skrev om Risbergs Bil
    En Subaru forest bemötandet var trevligt o servicen bra Läs mer
  • 2019-10-24

Anders T skrev om Risbergs Bil
    Proffsig bilförsäljare som fixar en smidig affär med en helhetslösning. Säljer kvalitetsbilen Subaru. Läs mer
  • 2019-10-24

Mikael M skrev om Risbergs Bil
    Superservice och väldigt kunniga! Kan varmt rekommendera Risbergs bil. Läs mer
  • 2019-10-18

Bo L skrev om Risbergs Bil
    Trevligt bemötande med raka och tydliga svar. Läs mer
  • 2019-10-03

Hans J skrev om Risbergs Bil
    En bil.
    På ett bra sätt.
    Jag förväntade mig ett korrekt och vänligt bemötande och det fick jag!
    Den var helt OK. Läs mer
  • 2019-10-02

Hans-Olof K skrev om Risbergs Bil
    Hej!
    Beg bil.
    Kanonbra helt nöjd!! Läs mer
  • 2019-10-01

Pia F skrev om Risbergs Bil
    Service som gick snabbt över dagen. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Läs mer
  • 2019-06-26

Joakim S skrev om Risbergs Bil
    Håller med tidigare recensenter. Risbergs Bil är allt annat än seriösa. Jag köpte en begagnad Subaru Outback hos Risbergs Bil i december 2018. Tämligen omgående så började framvagnen klonka betänkligt vid rattutslag. När jag efter en koll i serviceboken blir osäker på när senaste servicen är gjord och då ringer den verkstad som utfört den senast stämplade servicen så visar det sig att bilen har felsökts där för exakt samma symptom vid två tillfällen.
    Deras rekommendation var att öppna växellådan för vidare felsökning. Ingen åtgärd görs och inget i bilens dokumentation tyder heller på det. Sen dyker bilen upp till försäljning hos Risbergs Bil på Blocket. Risbergs vägrar först att göra något med hänvisning till att den månadslånga garantin har gått ut. Efter ytterligare påtryckningar och en skriftlig reklamation tar de slutligen in bilen för felsökning och erbjuder sig därefter att byta en av de främre drivaxlarna. Risberg själv meddelar mig att bilen är 100% säker att köra fram tills bytet ska göras. När bytet slutligen gjorts så kvarstår problemet vilket jag snabbt påpekar för Risbergs. De svarar då iskallt via mail att de har utfört bytet av drivaxeln enligt överenskommelse och anser därmed att ärendet är avslutat. Nu står vi med en trasig bil som Ribergs vid försäljningen kallade "Mycket bil för pengarna". Efter konsultation med den lokala konsumentvägledaren går jag nu vidare med ärende till ARN. Felet är ursprungligt och väsentligt så det blir upp till Risbergs att bevisa att det inte är det. Jag gissar att de två felsökningsprotokollen kommer att försvåra deras bevisföring. Bra ny info för mig är att Blocket nu slänger ut bilhandlare som inte följer ARNs rekommendationer. ARNs handläggning tar 4-6 månader och man undrar ju nu om bilen verkligen är 100% säker att köra enligt Risbergs tidigare löfte? Läs mer
  • Anders H

2019-05-24

Anders H skrev om Risbergs Bil
    UPPDATERING: Efter många turer fram och tillbaka så har detta nu lösts parterna emellan på ett bra sätt för alla.

-------------------------------

Akta er för detta skojarföretag. Hur dom ens kan få titulera sig som Subarusäljare är ju ett skämt.

Ingen som helst kunskap om bilar.
    Säger bland annat att man inte kan åka i bilköer med en manuell dieselbil och att det inte är något man skall övningsköra i. Varför? Det måste ju vara dagens skämt.

Sålde en trasig bil och tar inget som helst ansvar. Tanten i växeln slänger på telefonen i örat på en.

Riktigt skojarföretag.

Om någon Subarureorepresentant läser detta så bör ni överväga om denna firman ens skall få förknippas med Subaru som i övrigt är väldigt fina bilar. Läs mer
  • Oscar L

2019-01-30

Oscar L skrev om Risbergs Bil
    Troligtvis det otrevligaste mottagande jag fått hos en bilhandlare. Ringde o frågade om de kunde hjälpa mig att ställa in klockan på en sprillans ny Subaru XV Ridge (manual + internetsök hade fel info) och svaret var barskt att jag skulle vända mig till säljaren i Dalarna som jag köpte den av. Det är ju 30 mil dit sa jag. Vi tar bara hand om våra kunder sa hon. Jag som hade tänkt köpa takbox mm av dem samtidigt, men jag väljer en annan Subaruhandlare. Den damen borde jobba med ngt annat. Läs mer
  • 2018-10-22

Christel skrev om Risbergs Bil
    VARNING, SKOJARE! Vi blev ordentligt lurade när vi köpte en ny Subaru Outback härförleden. Sonen till chefen gjorde en rad "missar", som alla resulterade i att Risbergs bil sparade pengar på vår bekostnad. Vi fick mycket billigare vinterhjul än vi betalat för. Bensintanken var inte fylld, så som vi blivit utlovade i offerten. Stora repor i bagageutrymmet. Vi fick helt enkelt en annan bil än vi betalat för. När vi bett företaget ersätta oss för felen och missarna, har de visat mycket litet intresse för det. Efter dussintals mejl och telefonsamtal har Risbergs bil ännu inte gjort rätt för sig. HÅLL ER BORTA FRÅN RISBERGS BIL! Läs mer
  • 2017-08-04

Ingrid K skrev om Risbergs Bil
    Riktigt bra service genom hela bilköpet. Läs mer
  • 2017-08-01

Göran S skrev om Risbergs Bil
    Mycket bra och trevlig service, tummen upp! Läs mer
  • 2017-04-18

Bo G skrev om Risbergs Bil
    Köpt bil hos Risbergs för drygt 2 år sedan och haft den på service där.
    Alltid snabba svar och trevligt bemötande.

Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2017-04-13

Sverker J skrev om Risbergs Bil
    Trevlig och duktig personal.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2016-08-16

Maria L skrev om Risbergs Bil
    Trevligt och bra bemötande av verkstaden. Läs mer
  • 2016-08-09

Mats S skrev om Risbergs Bil
    Köpt bil från Risbergs för lite över 2 år sedan och kan varmt rekommendera verkstaden och försäljningen. Trevliga personer och bra priser.

MVH Mats Läs mer
  • 2016-02-14

Linnea M skrev om Risbergs Bil
    Man hör så mycket om dåliga verkstäder, här kommer en rekommendation om en liten verkstad där jag togs emot på ett trevligt sätt och bilen fick bra service. Jag kan verkligen rekommendera Risbergs, då priserna stämde exakt med vad som var avtalat och jobbet vart bra gjort. Till skillnad från andra verkstäder...
    MVH Linnea Läs mer
  • 2016-02-14

Gustav A skrev om Risbergs Bil
    Hej! jag har köpt 2 nya Subaru hos Risbergs och haft service där. Jag är nöjd och har alltid blivit bemött på ett bra sätt. Jag har blivit erbjuden lånebil varje gång jag servat bilen, dock tackat nej då jag fått en väntetid så att jag kan vänta medan bilen är inne. Läs mer
  • 2015-02-20

S-e skrev om Risbergs Bil
    I förhållande till vad verkstaden tar betalt och med tanke på att de är auktoriserade för Subaru så har de inte övertygat, om man jämför med andra "allbils- verkstäder". Bilförsäljningen och reservdelsförsäljningen är dock helt ok även om man önskade att de hade lite mer delar "på hyllan" istället för att det ska göras en beställning varje gång man ska ha något till bilen. Läs mer
  • Nenne A

2013-09-23

Nenne A skrev om Risbergs Bil
    Känner mig lurad. Lämnade in en bil för 1500 milaservice. Ut kommer det en bil med lackskada på passdörren, vilket upptäcktes av mig dagen efter. Då jag inte upptäckte skadan på en gång menade de att det var mitt fel då jag kunnat få denna skada ngn annanstans. Då jag förklarade att bilen inte parkerats ngn annanstans än hemma på en gårdsplan sa de iskallt att det var mitt problem!! Åk någon annanstans och INTE till RISBERGS!!! Läs mer
  • 2013-04-11

K skrev om Risbergs Bil
    Här är min berättelse: Besökte Riesbergs Bil i Täby våren 2011 då jag via Hyundais hemsida såg en annons om denna bil. På plats fick jag höra av en försäljare (K.G) att bilen har 6 år kvar av sina 9 år av kvalitetsgarantin. Vid köpet fick jag och min pappa (som följde med som stöd då detta var köpet av min första bil någonsin) på nytt höra att jag har 6 år kvar av kvalitetsgarantin och jag fick även höra att eftersom bilen blev "slutservad" i samband med försäljningen/köpet så behöver en ny service inte göras förrän om ca ett år efter köpet dvs förrän 2012. Detta sas till mig muntligen av försäljaren. Omfattningen av garantivillkor m.m. informerades jag inte om. Jag fick heller inte med mig bilens garanti- och servicebok vid köpet så jag kunde heller inte kontrollera omgående ovanstående uppgifter, utan fick 2 exemplar (!!!) hemskickat till mig per brev efter ett par månaders påtryckningar från min och min pappas sida. Att kontrollera serviceboken och om slutservice blev gjord föll då i glömska. Efter köpet har det varit många turer. Det krånglade bl.a. med motorvärmaren. Jag uppsökte då en verkstad som är närmare min bostad som informerade mig om att detta kan bero på att motorvärmaren som installerades av Risbergs Bil i Täby inte är av den sort som Hyundai rekommenderar. De rådde mig att ta ny kontakt med Risbergs för att få den utbytt vilket åtgärdades av dem (Risbergs). Jag fick dock inget kvitto av utfört arbete. Jag har inte upplevt att det varit något "fel" i övrigt me
    d min bil, allt har fungerat väl. I juni 2012 bokade jag tid för service hos den andra verkstaden då ett år hade gått sedan köpet och att detta var vad jag skulle göra enl. den muntliga information som jag fick vid köpet samt då jag vet att regelbunden service och underhåll är bra för bilen och för miljön. På verkstaden fick jag då höra att min kvalitetsgaranti troligen fallerat då stämpling saknades mellan 2008 samt 2009 samt att bevis på att bilen var s.k. slutservad 2011 saknas i garanti- och serviceboken. De tittade även på mitt köpeavtal och jag blev då informerad om att man vid köpet ej har fyllt i garantivillkoren vilket är obligatoriskt vid varje försäljning hos en auktoriserad Hyundai-försäljare. Jag kontaktade Risbergs Bil i Täby juni 2012 per telefon och fick då besked om att detta skulle korrigeras. Försäljaren (K.G) fick jag inte tala med då han var på semester. Jag fick istället tala med en receptionist vid namn Kristoffer? samt med ägaren (C.R). Dagen efter samtalet åkte jag till Risbergs Bil i Täby i sällskap av min pappa för att få allt detta korrigerat. Ägaren av Risbergs bil stämplade då retroaktivt 12-månadersservicen i min garanti- och servicebok och hävdade bestämt att bilen blev slutservad 2010-08-20 och inte vid köpet som sas till mig tidigare och skulle inte inte stämpla 36-månaders servicen. Jag blev således felinformerad i samband med köpet. Jag fick då höra att enligt dem har garantin inte fallerat utan om jag servar bilen hos dem och gör det även i fortsättningen så skulle kvalitetsgarantin gälla och de skulle då kunna stämpla 36-månadersservicen retroaktivt. Jag blev lättad av att höra att kvalitetsgarantin fortfarande gällde och bokade snabbt en tid för service. Allt lät bra till en början men insåg senare att jag på det viset blir bunden till denna firma i ytterligare fem år och jag kände mig smått utpressad. Jag fick rådet av den andra verkstaden att höra av mig till Hyundays huvudkontor i Sverige och jag fick tala med en handläggare. Handläggaren erhöll kopior på bägge serviceböckerna med stämplingarna och köpeavtalet mm och detta kommer att utredas av dem. Efter allt detta bokade jag av servicen hos Risbergs bil och jag har förlorat all förtroende för Risbergs Bil. Läs mer
  • 2012-12-05

Mats N skrev om Risbergs Bil
    Jag har inte haft något bekymmer alls med Risbergs Bil. De är trevliga och ställer alltid upp. Än så länge har jag bara gjort normala servicar, mer brukar det inte behöva vara med Subaru :-). Läs mer
  • 2012-08-20

Oskar L skrev om Risbergs Bil
    En riktigt, riktigt dålig verkstad.

Tog dem 1,5 månader att byta bromsar. Inga ursäkter, ingen kompensation. Ingen lånebil.

Att bilen lämnades ut TVÅ gånger utan fungerande bromsar (livsfarligt?) verkar inte bekomma personalen alls. Läs mer
  • Patrick E

2011-10-25

Patrick E skrev om Risbergs Bil
    Det finns längre redovisningar för situationen på diverse Subaruforum, men en generell varning bör utfärdas då företag som dessa borde vakna upp och inse att vi konsumenter knappast är maktlösa.

Jag har erbjudit Risbergs möjligheten att rätta till felen som beskrivs men de väljer att inte göra det. Den enda kommentaren kring detta var: "jaja, det ska inte ske".

Min personliga uppfattning är att omdömen på nätet kan ge mer än en eventuell polisanmälan eller arn-anmälan.

Jag fick ett erbjudande från Subaru om fri förbesiktning och passade då även på att göra min 7500 mila service. En mindre service, oljebyte m.m.

Iaf, på den påskrivna checklistan "arbetsorder" är det en hel radda med olika saker som ska vara gjorda. Ett underskrivet dokument där det står att en sak är genomförd men inte är det, kallas [b]bedrägeri[/b] och kan då polisanmälas.

4 saker missade de:
    1. Handbromsen tar inte (är dock lovad av säljaren justering om bilprovningen underkänner funktionen men visst hade det varit skönt om förbesiktningen hade kännts korrekt?).
    2. Batteripoler fulla med oxid.
    3. Batterisyra låg nivå.
    4. Vakuumslang skadad.

Nu känner jag mig tvingad att till helgen kontrollera så mycket jag kan själv, kolla kupefilter, oljefilter (båda bör vara nya) samt luftfilter (ska vara rengjort).

Ska jag verkligen behöva göra detta?

Då jag frågar om resten av checklistan är utfört svarar Claes "ja det ska det vara". Jag frågar om jag ska ta bilen till en oberoende verkstad och be de kolla och får då svaret att den ska inte behövas.

Mekanikern heter Peter, undvik honom. Ja, undvik Risbergs så blir du nog lite gladare helt enkelt då de varken uför bra jobb eller har "rätt kundfokus".

Hälsningar
    Patrick Läs mer