RiVe Juridiska Byrå AB

2.9 i betyg av av 44 omdömen

Läs vad 44 kunder tycker om RiVe Juridiska Byrå AB

• 2020-09-23

MALIN M skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    VARNING!! Uppger att de har gratis rådgivning och vill sen snabbt boka in ett möte för att kunna debitera!
    Jag pratade med dem i telefon 2 gånger och sen ville de boka in möte för att träffas personligen, jag avbokade snabbt när jag läste alla recensioner.
    Jag debiterades då ett minimumbelopp på 3x2250kr.
    Jag rekommenderar istället att kontakt en RIKTIGT advokatbyrå som ALLA såklart har gratis rådgivning när man ringer och frågar om man har någon möjlighet att gå vidare.
    RiVe lovar också guld och gröna skogar för att ”locka in” en på ett möte och ”köra igång snabbt”, sen när du pratar med en advokat får du lite mer verklighetsuppfattning och ett realistiskt och ärligt svar.
    För din egen skull - ring aldrig RiVe eller boka ABSOLUT inget möte med dem! Läs mer
  • 2020-09-21

MIKAEL H skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Mitt ärende var en lång process. men som löst sig på det absolut bästa
    tänkbara sätt ! är mycket nöjd att jag kontakt
    er. löpande kontakt och uppdaterande genom hela processen . vilket kände
    mycket tryggt. jag kommer absolut använda mig av er igen vid behov. ni är
    proffs och jag vill verkligen rekommendera er. Läs mer
  • 2020-09-17

Hans Bertil Colin A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag rekommenderar Rive Juridiska Byrå till alla som vill ha hög kompetens, gott bemötande och vass skärpa.
    Den hjälp jag fått för att lösa viktiga juridiska angelägenheter har varit helt enastående.
    I kontakten med Rive har jag känt mig sedd, hörd och förstådd.
    Jag har kunnat tillgodogöra mig råden på ett bra sätt och fått en heltäckande lösning anpassat efter just mina behov.
    Så vill man ha jurister som står på ens sida, lyssnar, kommunicerar rakt och erbjuder kompetenta juridiska lösningar- då rekommenderar jag att ta kontakt med Rive. Läs mer
  • 2020-09-16

Patrik Sven Erik F skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag fick ett bra bemötande när det gäller mitt ärende.
    Rak, tydlig och förtroendeingivande hjälp och rådgivning som gör att man lätt kan rekommendera Rive juridiska byrå! Läs mer
  • 2020-09-10

YVONNE B skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag vill verkligen varna er för RiVe Juridiska Byrå AB .Det kostar bara pengar och SPINNER på din okunskap/situation (tyvärr).Det borde vara olagligt . Du får ingen hjälp utan får bara betala pengar rakt ut i luften.
    DE frågar ganska snabbt om du vill ha löpande eller fast pris redan där skulle en klocka ringt och jag reagerat och tackat för mig och lagt på luren ...men tyvärr min okunskap och min upprördhet lurade mig.....
    Att RiVe kommer högst upp när du googlar är troligtvis för att de själva betalt/prenumererar för vissa sökord typ uppsagd,avskedad osv fullt lagligt detta för att komma högre upp i olika sökmotorer .
    Ett tips... du som behöver hjälp vänd dig till en auktoriserad advokatbyrå . Ta dig tid att verkligen bestämma vem som ska få hjälpa dig .Det gäller din framtid.Ring advokatsamfundet och fråga om du är osäker ...
    Det är stor skillnad på att få hjälp av en advokat och jurist lagmässigt samt rättsligt och inte dyrare.
    En advokat tar inte/får inte ta betalt i förskott och om du inte är nöjd med det utförda arbetet kan du klaga hos advokatsamfundet . En advokat måste redovisa timme för timme vad de gjort. RiVe Juristbyrå är inte skyldiga att lämna den sortens redovisning( ja ingen juristbyråå behöver det ) och det är de väl medvetna om skillnaden .
    Googla skillnaden jurist/advokatbyrå så förstår ni .
    Jag betalade ca 40.000kr till Rive Juridiska byrå (fast pris samt den berömda reseräkningen) för INGENTING mer än att jag kände/känner mig grundlurad .En dyrköpt läxa .Så sammanfattningsvis ni som behöver hjälp ring advokatsamfundet och be om råd eftersom tomt snack kan bli väldigt dyrt för dig med okunskap. Läs mer
    MALIN M gillar detta
  • SEVERIN A

2020-09-03

SEVERIN A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    UNDVIK!!!
    Jag blev grovt överdebiterad för mitt ärrende. Jag fick betala 120.274 kr. Mycket hot om stämning och Kronofogden när jag ifrågasatte fakturan. Enligt ARN hade RiVe rätt till 27.550 kr för utfört arbete.
    Överdebitering på 92.724 kr som RiVe fortfarande inte har reglerat. Läs mer
    MALIN M gillar detta
  • Åke B

2020-09-01

Åke B skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Bedrägeri. Flera ärenden mot sig i ARN. Rive struntar i det och kör vidare. Man tar betalt för resor som inte gjorts. Läs mer
  • ALINA R

2020-08-26

ALINA R skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    VARNING!!! Stark rekommenderar INTE!!! De skickar faktura med stora summor utan att jobba på ärendet.De Vårnar inte om deras superblåsade kostnader. Kommer överens om en summa men skickar helt annat summa. Var försiktig innan ni kontaktar dem. Läs mer
  • ANNA P

2020-07-26

ANNA P skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Kan tyvärr inte rekommendera detta företag Läs mer
  • 2020-07-13

BELMIN S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Det har fungerat bra till slut med ett gott samarbete. Läs mer
  • Siv Ingrid K

2020-07-06

Siv Ingrid K skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Googla samt läs här på reco så ser ni enkelt varför ni inte bör använda dem.
    De överdebiterar och vill ha betalt i förskott för att gå vidare med ett ärende.
    Vidare om ni kollar med advokatsamfundet så ser ni att de inte är registrerade- vill ni bli ha en riktig advokat och inte bara en jurist så ska ni inte vända er hit. De lockar med "tak" priser men de kommer även se till att debitera upp till taket oavsett om ditt ärende är enkelt. Ger inte tidsredovisning med fakturan. Jag ångrar mitt misstag att använda dem. Gör inte samma misstag. Läs mer
  • 2020-05-14

SABINA K skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Mitt enkla arbetsrättsärende skulle enligt Rive ta 5-10 timmar a 2250 kr. Alltså max 22500 plus övriga kostnader som tidsspillan 1700kr X 2 och konferensrum 2000 kr. Ingen information om hur och när fakturering skulle ske. Juristen påstod att han inte kunde nå arbetsgivaren och dagen efter fick jag en chock faktura. 16 timmar i arvode, 9000 för förhandling, 1700 för resa, plus moms. Summa 46655kr. Detta var alltså förskottsbetalning och de tryckte på att jag skulle skynda mig med betalningen. Tog kontakt med konsumentvägledare som kände till dem och sa åt mig att bestrida fakturan via mail. Det gjorde jag och fick hot tillbaka. Om jag inte betalade skulle de skicka stämningsansökan till domstolen. Efter att ha läst att de varit föremål för plus på SVT så skrev jag dit och fick svar samma dag där de skrev att många kunder var missnöjda och att de ville ha mer uppgifter om detta, vilket de fick. Har även skrivit till konsumentombudsmannen efter att ha läst om deras stämning av Rive.
    Jag tror inte att Rive kan komma så långt med detta men det är ändå för jäkligt att oseriösa jurister får härja så här. Avråder alla från att anlita dem. Läs mer
    ANNA P, Katja L, Markus S gillar detta
  • 2020-04-18

Malin J skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag kan inte rekommendera någon att anlita RiVe Juridiska Byrå AB, jag har aldrig stött på ett företag med mer tvivelaktiga och oetiska affärsmetoder. RiVe undanhåller viktig information gällande fakturering, de skrämmer och hotar dessutom sina egna klienter. Jag anlitade RiVe i ett enkelt arbetsrättsärende. Jag betalade fullt arvode för juristtjänsterna efter första mötet och efter några dagar fick jag en faktura på drygt 27 000 för resor med privatjet, RiVe hade flugit privatjet för mina pengar utan att nämna detta för mig innan. Jag valde då att avsluta samarbetet med RiVe men ville ha tillbaka en stor del av resefakturan och för de timmar de faktiskt inte lagt ner på mitt fall som jag betalt för. RiVe vill inte betala tillbaka en krona och jag sa då att jag kommer att ta mitt fall vidare till ARN, KO och Google recensioner etc. Då hotade de mig med polisanmälan. Jag har idag en rekommendation från ARN gällande mitt fall att RiVe bör återbetala knappt halva summan av vad jag har betalt. RiVe kommer inte att följa ARNs beslut. Som sagt så kan jag inte rekommendera någon att använda sig av RiVe. Titta på Plus och läs på ARNs och KOs sidor om RiVe, där finns mycket information om detta urusla företag. Läs mer
    Katja L, Markus S, Tanja G, RIKARD J, Jon E gillar detta
  • 2020-04-07

Nils Henrik B skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Skojarföretag anlita ej. Se ARN .
    Faktura som inte säger ett skit vad man betalar för. Går ej att prata med någon om ens missnöje endast mailkontakt. Fick ej kostnadsförslag innan jag anlitade skräpföretaget.. Läs mer
    Katja L, Markus S, Tanja G, Jon E, Malin J, RIKARD J gillar detta
  • 2020-04-02

RIKARD J skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Anlitade RiVe och fick besked om att mitt fall var solklart och skulle kosta max 50000 kr och att dom skicka faktura när det hamnar runt 20-25000 kr . Men efter antal fakturor runt 40000 kr som slutade på 145000 kr där jag under tiden ifrågasatte deras saftiga fakturor ringde dom upp och var mycket otrevliga och hotade med avstängning , till en person som varit utsatt och sjukskriven för livsleda. Pressades och betala med orden att nu ser ärendet bra ut och vi har skickat iväg det till domstol.
    Men efter långt tyst uppehåll innan muntlig förberedelse hörde jag av mig och då var det väldigt angeläget om att Juristen skulle flyga ner och bo på hotell m.m vilket var mest effektivt . Men ifrågasatte varför det inte gick via videolänk , då helt plötsligt hoppade dom av och lämnade mig i sticket. Använde en advokat som direkt såg deras stora felaktiga oseriösa agerande. Ringt dom flertal ggr men chefsjurist är "upptagen i telefon" varje gång. Vilket sen slutar med att tjejen i växeln försöker fråga vad det gäller och säger dom vill inte prata med mig .
    Har alla samtal dokumenterade samt mötet hos dom i Borlänge . Driver via min advokat att får mina pengar tillbaka men som ni alla läst om ARN samt på tv Plus med Nils Pejryd är Rive ej intresserade att ej diskutera saken.
    Kommer driva detta tills dom tar sitt ansvar mot mig samt alla som blivit lurade. Påkostad hemsida med köpta recensioner där jag kollat upp namn som ej finns .
    Ja tydligt att RiVe som ej är advokater och lyder under advokatsamfundet ej ska får vara med på marknaden längre.
    Vi alla tillsammans måste få bort dom en gång för alla.
    Tack för mig ...så länge Läs mer
    Katja L, Markus S, Tanja G, Jon E, Malin J, RIKARD J gillar detta
  • 2020-03-23

MADELEINE N skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    VARNING!!!!!
    Anlita inte detta fruktansvärda företag vad ni än gör. Dom är mycket oseriösa. Går ni på ett möte med dom kommer ni debiteras stora summor och tvingas betala i förskott eller skickas till inkasso.
    Dem är trevliga och hjälpsamma fram till att du betalt- därefter är du inte värd något i deras ögon utan min upplevelse är att du snarare är ett problem som de behöver göra sig av med så snart som möjligt. Befann mig i en otrevlig situation med min arbetsplats men upplevelsen av detta företag är 100 resor värre. Anlita ett seriöst företag som är medlem i Advokatsamfundet, kolla recensioner och skriv ett uppdragsavtal med din advokat. Precis ALLT med detta företag är oseriöst och vill du ha fler problem än du redan har så kan du såklart anlita dessa. Annars skulle jag rekommendera ALLA att spring åt motsatt håll så snabbt ni kan om du kommer i kontakt med Rive. Läs mer
    Tanja G, Jon E, Malin J, RIKARD J gillar detta
  • MARTIN E

2020-03-18

MARTIN E skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Läs beslut från ARN samt SVT’s granskning och programmet Plus samt rapport från Konsument på SVT nyheter 2020-03-17. Följer inte Allmänna reklamationsdomstolens rekommendationer. Läs mer
    Katja L, Markus S, Tanja G, Jon E, Malin J, RIKARD J, SHAHLA N gillar detta
  • 2020-03-17

SHAHLA N skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Läs först beslut från ARN samt SVT’s granskning och programmet Plus samt rapport från Konsument på SVT nyheter 20200317.

De och många med mig AVRÅDER STARK att anlita denna byrå.

Jag fick kontakt med Rive juristbyrå pga ett arbetsrätts ärende. Vi kom överens att hela processen skulle ta ca 16 timmar a. För ca 2250 kr/ timme alltså max 36000 kr. Efter första mötet som varade en timme fick jag en räkning på 36000 samt en reseräkning för över 11000.

Det visade sig att byrån flyger in sin jurist med privat plan från Borlänge till Arlanda, juristen tar en taxi till Bromma flygplats där äger mötet rum på ett konferensrum på ett hotel vid Bromma flygplats, mötet varar en timme, juristen tar taxi tillbaka till Arlanda för att flyga tillbaka till Borlänge och detta första möte kostar ca 14000 kr.
    Byrån hänvisar till avtalet där det framgår att deras kontor är i Borlänge och resekostnader( privatplan+taxiresor till och från flygplatser) ska betalas av kunden.
    När jag ifrågasatte det fick jag i svar att deras klienter har inkomster på över en miljon /år och detta inte är konstig och att de har av ” medkänsla” tagit mitt ärende trot min årsinkomst på bara 400.000 /år , de ville ha betalt inom en vecka annars skulle ärendet skickas till kronofogden.
    Jag hade redan betalat 20000 och ville avbryta avtalet efter första mötet då jag ansåg att det skulle kosta mig mycket mer än vår överenskommelse på 36000 eftersom varje timslångt möte+ resa skulle kosta mig enorma summor.
    Dock ville inte Rive detta och skickade mitt ärende till kronofogden.
    När jag ringde och ville ha specifikation på det de tyckte att de ska ha betalt då de redan hade fått 20000 efter första mötet, får jag i svar att om de skickar mig specifikation ska jag betala för en timmes arbete dvs 2250 kr!
    En kan undra om det är deras jurister som skriver ut specifikationen eller en enkel administratör!
    Jag är övertygad om att Rive kommer att skicka mig en räkning och påminna mig att betala något de inte har gjort men känner sig ha rätt att ta betalt för trots att de har fått 20000 för ett enda möte och vägrar berätta vad de har gjort för att förtjäna 20000.
    Jag fick hjälp i mitt ärende hos en annan byrå där jag betalade 10000 och fick rätt i saken då arbetsgivaren dömdes att betala 170000 plus rättegångskostnader.
    Hälsningar
    Från Göteborg Läs mer
    Katja L, Tanja G, Jon E, Malin J, RIKARD J gillar detta
  • 2020-01-03

Rosmarie S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Anlitade Rive i början av december, bara för 2 timmar. De gjorde vad jag anlitad dom för och jag är nöjd. Jag fick det resultat jag behövde få. Läs mer
  • 2019-12-30

JUAN PABLO F skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag bokade inte ens tid med någon jurist men fick ändå hem en faktura på 2 timmars rådgivning (!) . Denna bransch borde regleras betydligt hårdare. Läs mer
    Tanja G, Jon E, RIKARD J, SHAHLA N gillar detta
  • 2019-12-27

Maria Gabriella V skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag var i kontakt med Rive angående ett arbetsrättsärende. Utan att jag fårr någon hjälp och inte skrivit på något kontrakt skickade de en faktura på 11.250 kr. Fakturan kom dessutom den 20e december med sista betaldag den 26e december, mitt i jultid alltså.
    De ljög dessutom om att det var extremt brådskande att handla i ärendet, vilket inte var sant då jag av en advokat fick information om att tidsgränsen var 4 månader. Jag vill verkligen avråda från att ha kontakt med denna mycket oseriösa och omoraliska byrå. Obs, de är inte advokater! Finns många reklamationer till ARN vad gäller Rive och även inslag i SVT om att de är oseriösa och överdebiterar. Läs mer
    Tanja G, Malin J, RIKARD J gillar detta
  • 2019-12-13

Daniel S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Rive har verkligen gjort ett bra jobb med mitt ärende. Skicklig jurist som vågade ta i mot min arbetsgivare som försökte avskeda mig utan grunder. Läs mer
  • 2019-12-05

Maria M skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag upplevde samarbetet med Rive som oerhört smidigt och givande. I förhandling innebar stödet från Rive att jag mer än dubblade det ursprungliga budet på avgångsvederlag.
    Jag skulle varmt rekommendera Rive till er som behöver arbetsrättslig hjälp i exempelvis en tvist. Läs mer

Fredrik A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Vill inte gå in på detaljer om vad jag fick för hjälp, men jag tyckte juristen var väldigt duktig och allt löste sig. Läs mer

Richard E skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Anlitade en jurist härifrån när turordningsreglerna inte följdes på min arbetsplats. Jag fick hjälp med en återanställning eftersom jag felaktigt hade fått sparken. Läs mer

Johanna E skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Chefen försökte sparka mig på felaktiga grunder så jag tog kontakt med Rive juridiska byrå för att få hjälp. Det var verkligen värt pengarna då jag fick ett riktigt bra skadestånd. Läs mer
  • 2019-11-29

Sofia A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Fick väldigt bra rådgivning i några frågor gällande rättigheter för tjänstledighet. Läs mer
  • 2019-11-27

Lars Anders Karl-Oskar L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    "RiVe Juridiska Byrå AB - När du vill ha mer problem än du redan hade"

RiVe Juridiska Byrå spelar in alla samtal som görs till deras fasta telefoner och mobiltelefoner och allt du säger kommer att användas emot dig om du har minsta klagomål. RiVe fakturerar alltid minst 2 timmar oavsett mötets längd så du får garanterat en faktura på minst 5 625 kr även om mötet bara tar 10 minuter.

RiVes primära mål är att försöka pressa ut så mycket pengar som möjligt från dig som kund och när du anlitar RiVe så finns det en stor risk att du drar på dig än mer problem än du redan hade.

Gå absolut inte på deras erbjudande om gratis bedömning då det bara är ett sätt att locka in dig. RiVe kommer att hänvisa att den kostnadsfria bedömningen skedde per telefon i samband med att de bokar ett första möte med dig. Du kommer sedan att bli fakturerad 5 625 kr för detta första möte oavsett om mötet bara tar 10 minuter. Läs mer
    2019-11-27 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Lars Anders Karl-Oskar L
    Hej Karl
    Ingen blir kund hos oss innan man träffat ett särskilt avtal om det, vi känner inte igen dig i våra system, kan du maila oss dina kontaktuppgifter så kan vi försöka att hjälpa dig.
    2019-12-02 Lars Anders Karl-Oskar L svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Vi har inte skrivit på något avtal utan ni hänvisar till att vi blev kunder i samband med att vi ringde er.
    Vårt fakturanummer är 7531 och kundnummer är 2472.
    RIKARD J gillar detta
  • 2019-11-14

Manson M skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Got great help from them with my case. Läs mer
  • 2019-11-12

Melvin J skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Haha Efter jag såg dokumentären på SVT 1 så förstod jag att fler än jag blivit lurad. Fattar inte att man kan bedriva en verksamhet på att lura folk på sina pengar. Vilket skämt bolag anlita absolut inte Rive juristbyrå. Vill ni bli av med era pengar så anlita dom. Inte kompetenta alls lurade av mig 12 500 kr för ingenting. Stämde mig på det också. Jag betalade för att jag inte orkade driva det vidare. Skojare Läs mer
    2019-11-12 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Melvin J
    Nja, någon dokumentär kanske det inte var, men för att förhindra otydlighet så bjuder byrån på alla transportkostnader från och med 2019-11-07.
    2019-11-13 Melvin J svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Värden är bra liten min vän simma lugnt och ta hand om familjen dom behöver dig.
    RIKARD J, SHAHLA N, Markus S, Melvin J gillar detta
  • 2019-11-11

Peter W skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    I'm really happy with the help I got from Rive when my employer tried to unjustfuly terminate my contract. Läs mer
  • 2019-11-11

Gabriel J skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Fick bra hjälp med mitt ärende. Läs mer
  • Thomas B

2019-11-11

Thomas B skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Juridiskt stöd i arbetstvist.
    Bemött med kunskap och professionalism.
    Ja RIVE lever upp till de förväntningar jag har

Enbart och professionell organisation som agerar så som en juristbyrå skall

//Thomas Broborn Läs mer
  • 2019-11-10

Gustav S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Fick hjälp med en tvist med min tidigare arbetsgivare. Mycket väl bemött. Goda förhoppningar och löste sig väldigt bra. Min sammanfattade upplevelse var väldigt bra. Läs mer
  • 2019-11-09

Linda S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag fick en begäran om en recension nu först men mitt ärende var klart för ca 6 månader sen. Jag är dock fortfarande mycket tacksam för den hjälp jag fick när jag verkligen behövde den. Läs mer
  • 2019-11-08

Sara L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Tack för bra hjälp med väldigt bra avgångsvederlag Läs mer
  • 2019-11-08

Frida L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Snabba, professionella, mycket kunniga, alltid tillgängliga för alla mina frågor och funderingar.

Tack snälla! Läs mer
  • Sonja Ann-Mari Z

2019-11-06

Sonja Ann-Mari Z skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag är jättebesviken på Rives och skulle inte rekommendera detta företag till någon. Har betalat 4 ggr 25.000 för resor med privatplan som jag inte hade nån aning om samt fakturor som kom hela tiden, jag var helstressad under 1 år, hela kalaset slutade på 370.000, det blev förlikning, jag fick 110.000, alltså 260.000 mindre kapital än innan jag började. Jag ångrar så enormt att jag fortsatte här.
    Dom kan väl förfasen Skype, kan förstå 1:a träffen på flygplatsen men 2:a gången när vi skulle träffa motparten tog besöket 10 min och sen kom faktura på 25.000 till. Det är riktigt dåligt, därför vill jag nu varna...... Läs mer
    2019-11-08 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Sonja Ann-Mari Z
    Hej Sonja
    Vi ber hemskt mycket om ursäkt om något varit otydligt. Vi har från och med 2019-11-07 börjat att tillämpa att byrån bjuder samtliga klienter efter detta datum på samtliga resekostnader. För uppdrag utanför Skandinavien och i Domstolsärenden gäller istället en särskild överenskommelse avseende resor. I samtliga övriga ärenden gäller det ovan.
    2019-11-09 Sonja Ann-Mari Z svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Då hoppas jag detta gäller mig, annars kommer jag vara med på uppdrag granskning... så mycket jag betalat är inte rimligt..
    2019-11-09 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Sonja Ann-Mari Z
    Såvitt jag kan se så avser ditt ärende en hel Rättsprocess i Tingsrätten i ett ärende där du sedan Själv accepterat en förlikning på ett lägre belopp. I en sådan situation så är vi skyldiga att följa din instruktion. Jag ska dock ändå be handläggande jurister att kontakta dig.
    2019-11-09 Sonja Ann-Mari Z svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag kräver minst 50.000 kr tillbaka, det är för 10 min besöket med motparten och 30 min besöket på förundersökningen, 40 min sammanlagt och 50.000, helt sjukt...det måste ni ju fatta själva...
    RIKARD J gillar detta
  • 2019-11-01

Jietse V skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Rive Juridiska Byrå has recently been sued by Konsumentverket and has been featured on SVT Plus for its bad business practices, deceptive marketing and incomplete price information. NOT RECOMMENDED TO ANYONE. Läs mer
    2019-11-08 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Jietse V
    Hello Jietse
    We sincerely apologize if anything has been unclear. From 2019-11-07, we have started to apply that the agency offers all clients after this date on all travel costs. For assignments outside Scandinavia and in Court cases, a special agreement regarding travel applies instead. In all other cases, the above applies.
    RIKARD J, Sophia L, Ann-Charlotte Maria A gillar detta
  • 2019-10-24

Zara C skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag fick precis den rådgivning och hjälp jag behövde. Jag har bara gott att säga om RiVe. Alltid tillgängliga och riktigt duktiga! Läs mer
  • Sara H

2019-10-21

Sara H skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag fick fel lön under en period när jag hade tillfälligt jobb under sommaren, där jag jobbade väldigt mycket. Lönen kom sent, inget Ob, och betalt för hälten av timmarna. En kompis tipsade om Rive, där jag fick tala med en jurist som kontaktade min chef och såg till att jag fick min lön och kompensation för sen utbetalning. Sen visade det sig att min arbetagivare inte ens betalat skatt för personalen så det kan verkligen löna sig att ta hjälp och jag rekommenderar verkligen Rive. Läs mer
  • 2019-10-20

Suzanne L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Dessa jurister är superduktiga.

Jag blev sjukskriven en period pga mitt arbete och en dag fick jag ett samtal från arbetsgivaren att jag inte behöve skicka in mer sjukintyg då han anställt en annan för mitt jobb eftersom jag var sjuk. Jag såg dem på nätet, ringde upp dem och det har jag inte ångrat för min arbetsgivare hade gjort väldigt fel så jag blev utköpt från min anställning. Rive skötte allt åt mig, jättetrevliga, trygga och kunniga. Läs mer
  • 2019-10-18

Ann-Charlotte Maria A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    för en minut sedan
    VARNING!;!!!!BONDFÅNGERI!!! använd för guds skull inte erbjudandet om gratis bedömning. du presenteras med guld och gröna skogar. själv blev jag tilldelad en helt färsk "jurist" (examen september 2019 ) som jag skedmatade med solklart fall av trakasserier på (företagsnamn borttaget pga lojalitetsprincipen). mitt ärende föll på en enkel teknikalitet och 60.000:- senare var jag mer illa däran än innan konsultationen. blir inte ett dugg förvånad över mängden positiva (fabricerade) omdömen här med tanke på vilka bedragare de uppenbarligen är. men hemsidan är snygg Läs mer
    2019-11-09 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Ann-Charlotte Maria A
    Hej, det finns tyvärr inga solklara fall och det är fullt möjligt att ett ärende som för dig handlar om trakasserier av din arbetsgivare egentligen är frågan om en omorganisation i juridisk mening, sådana förhållanden kan förekomma ibland. De jurister vid byrån som har mindre erfarenhet arbetar tillsammans med Chefsjurist i ärenden. Vi beklagar att du inte är nöjd.
    2019-11-09 Ann-Charlotte Maria A svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    ledsen Rive. men ni är uppenbara bedragare. har nu en utomstående faktura på drygt 11000:- upplupet pga ert privatflygande. efterskänk denna så driver jag det inte vidare till ARN.
    RIKARD J, Markus S, Hans S, Sophia L gillar detta
  • 2019-06-25

John A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Anlitade byron för att jag va falskt anklagad, fanns inga bevis, utan bara ord. byron lovade mig "en bra och rätt fram deal" Eftersom bolaget blev tvungna att lägga ner pungt efter pungt, men jag fick fortfarande sparken. Mitt så kallade lagliga biträde från RiVe kostade mig nästan 100.000 kr och jag fick från företaget nästan 30.000. OCH........ fick en räkning på nästan 70.000 kr, TVÅ dagar innan den skulle vart betald... När jag ringde växeln och sa att jag kan inte betala för att jag måste för över pengar från en bank till en annan, 6 juni, röd dag, fick jag svaret, nej de går inte.......

Summa sumarium..... ANVÄND INTE DENNA ADVOKAT BYRO....!

Varför? Betala först, bli lurad sen.... Personen som skulle företräda mig tog betalt för massa timmar, men visste inte ens att bolaget måste via ett så kallat "skepps förhör" dokumenterat och klart, sen kunna hävda något. Men mitt så kallade lagliga , what ever, visste inte ens de, efter att ta betalt för 12h...... 1h= 2040kr Så hon, ja det va en hon, fick vika sig för allt de som va falskt... men så klart det va en kvinna som anklagade mig..................

Anlita icke.... icke icke icke icke........... Läs mer
    Tanja G, RIKARD J, Hans S, Sophia L, Ann-Charlotte Maria A gillar detta