RiVe Juridiska Byrå AB

3.6 i betyg av av 26 omdömen

Läs vad 26 kunder tycker om RiVe Juridiska Byrå AB

• 2020-01-03

Rosmarie S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Anlitade Rive i början av december, bara för 2 timmar. De gjorde vad jag anlitad dom för och jag är nöjd. Jag fick det resultat jag behövde få. Läs mer
  • 2019-12-30

JUAN PABLO F skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag bokade inte ens tid med någon jurist men fick ändå hem en faktura på 2 timmars rådgivning (!) . Denna bransch borde regleras betydligt hårdare. Läs mer
  • 2019-12-27

Maria Gabriella V skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag var i kontakt med Rive angående ett arbetsrättsärende. Utan att jag fårr någon hjälp och inte skrivit på något kontrakt skickade de en faktura på 11.250 kr. Fakturan kom dessutom den 20e december med sista betaldag den 26e december, mitt i jultid alltså.
    De ljög dessutom om att det var extremt brådskande att handla i ärendet, vilket inte var sant då jag av en advokat fick information om att tidsgränsen var 4 månader. Jag vill verkligen avråda från att ha kontakt med denna mycket oseriösa och omoraliska byrå. Obs, de är inte advokater! Finns många reklamationer till ARN vad gäller Rive och även inslag i SVT om att de är oseriösa och överdebiterar. Läs mer
  • 2019-12-13

Daniel S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Rive har verkligen gjort ett bra jobb med mitt ärende. Skicklig jurist som vågade ta i mot min arbetsgivare som försökte avskeda mig utan grunder. Läs mer
  • 2019-12-05

Maria M skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag upplevde samarbetet med Rive som oerhört smidigt och givande. I förhandling innebar stödet från Rive att jag mer än dubblade det ursprungliga budet på avgångsvederlag.
    Jag skulle varmt rekommendera Rive till er som behöver arbetsrättslig hjälp i exempelvis en tvist. Läs mer

Fredrik A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Vill inte gå in på detaljer om vad jag fick för hjälp, men jag tyckte juristen var väldigt duktig och allt löste sig. Läs mer

Richard E skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Anlitade en jurist härifrån när turordningsreglerna inte följdes på min arbetsplats. Jag fick hjälp med en återanställning eftersom jag felaktigt hade fått sparken. Läs mer

Johanna E skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Chefen försökte sparka mig på felaktiga grunder så jag tog kontakt med Rive juridiska byrå för att få hjälp. Det var verkligen värt pengarna då jag fick ett riktigt bra skadestånd. Läs mer
  • 2019-11-29

Sofia A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Fick väldigt bra rådgivning i några frågor gällande rättigheter för tjänstledighet. Läs mer
  • 2019-11-27

Lars Anders Karl-Oskar L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    "RiVe Juridiska Byrå AB - När du vill ha mer problem än du redan hade"

RiVe Juridiska Byrå spelar in alla samtal som görs till deras fasta telefoner och mobiltelefoner och allt du säger kommer att användas emot dig om du har minsta klagomål. RiVe fakturerar alltid minst 2 timmar oavsett mötets längd så du får garanterat en faktura på minst 5 625 kr även om mötet bara tar 10 minuter.

RiVes primära mål är att försöka pressa ut så mycket pengar som möjligt från dig som kund och när du anlitar RiVe så finns det en stor risk att du drar på dig än mer problem än du redan hade.

Gå absolut inte på deras erbjudande om gratis bedömning då det bara är ett sätt att locka in dig. RiVe kommer att hänvisa att den kostnadsfria bedömningen skedde per telefon i samband med att de bokar ett första möte med dig. Du kommer sedan att bli fakturerad 5 625 kr för detta första möte oavsett om mötet bara tar 10 minuter. Läs mer
    2019-11-27 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Lars Anders Karl-Oskar L
    Hej Karl
    Ingen blir kund hos oss innan man träffat ett särskilt avtal om det, vi känner inte igen dig i våra system, kan du maila oss dina kontaktuppgifter så kan vi försöka att hjälpa dig.
    2019-12-02 Lars Anders Karl-Oskar L svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Vi har inte skrivit på något avtal utan ni hänvisar till att vi blev kunder i samband med att vi ringde er.
    Vårt fakturanummer är 7531 och kundnummer är 2472.
  • 2019-11-14

Manson M skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Got great help from them with my case. Läs mer
  • 2019-11-12

Melvin J skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Haha Efter jag såg dokumentären på SVT 1 så förstod jag att fler än jag blivit lurad. Fattar inte att man kan bedriva en verksamhet på att lura folk på sina pengar. Vilket skämt bolag anlita absolut inte Rive juristbyrå. Vill ni bli av med era pengar så anlita dom. Inte kompetenta alls lurade av mig 12 500 kr för ingenting. Stämde mig på det också. Jag betalade för att jag inte orkade driva det vidare. Skojare Läs mer
    2019-11-12 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Melvin J
    Nja, någon dokumentär kanske det inte var, men för att förhindra otydlighet så bjuder byrån på alla transportkostnader från och med 2019-11-07.
    2019-11-13 Melvin J svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Värden är bra liten min vän simma lugnt och ta hand om familjen dom behöver dig.
    Markus S, Melvin J gillar detta
  • 2019-11-11

Peter W skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    I'm really happy with the help I got from Rive when my employer tried to unjustfuly terminate my contract. Läs mer
  • 2019-11-11

Gabriel J skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Fick bra hjälp med mitt ärende. Läs mer
  • Thomas B

2019-11-11

Thomas B skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Juridiskt stöd i arbetstvist.
    Bemött med kunskap och professionalism.
    Ja RIVE lever upp till de förväntningar jag har

Enbart och professionell organisation som agerar så som en juristbyrå skall

//Thomas Broborn Läs mer
  • 2019-11-10

Gustav S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Fick hjälp med en tvist med min tidigare arbetsgivare. Mycket väl bemött. Goda förhoppningar och löste sig väldigt bra. Min sammanfattade upplevelse var väldigt bra. Läs mer
  • 2019-11-09

Linda S skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag fick en begäran om en recension nu först men mitt ärende var klart för ca 6 månader sen. Jag är dock fortfarande mycket tacksam för den hjälp jag fick när jag verkligen behövde den. Läs mer
  • 2019-11-08

Sara L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Tack för bra hjälp med väldigt bra avgångsvederlag Läs mer
  • 2019-11-08

Frida L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Snabba, professionella, mycket kunniga, alltid tillgängliga för alla mina frågor och funderingar.

Tack snälla! Läs mer
  • Sonja Ann-Mari Z

2019-11-06

Sonja Ann-Mari Z skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag är jättebesviken på Rives och skulle inte rekommendera detta företag till någon. Har betalat 4 ggr 25.000 för resor med privatplan som jag inte hade nån aning om samt fakturor som kom hela tiden, jag var helstressad under 1 år, hela kalaset slutade på 370.000, det blev förlikning, jag fick 110.000, alltså 260.000 mindre kapital än innan jag började. Jag ångrar så enormt att jag fortsatte här.
    Dom kan väl förfasen Skype, kan förstå 1:a träffen på flygplatsen men 2:a gången när vi skulle träffa motparten tog besöket 10 min och sen kom faktura på 25.000 till. Det är riktigt dåligt, därför vill jag nu varna...... Läs mer
    2019-11-08 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Sonja Ann-Mari Z
    Hej Sonja
    Vi ber hemskt mycket om ursäkt om något varit otydligt. Vi har från och med 2019-11-07 börjat att tillämpa att byrån bjuder samtliga klienter efter detta datum på samtliga resekostnader. För uppdrag utanför Skandinavien och i Domstolsärenden gäller istället en särskild överenskommelse avseende resor. I samtliga övriga ärenden gäller det ovan.
    2019-11-09 Sonja Ann-Mari Z svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Då hoppas jag detta gäller mig, annars kommer jag vara med på uppdrag granskning... så mycket jag betalat är inte rimligt..
    2019-11-09 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Sonja Ann-Mari Z
    Såvitt jag kan se så avser ditt ärende en hel Rättsprocess i Tingsrätten i ett ärende där du sedan Själv accepterat en förlikning på ett lägre belopp. I en sådan situation så är vi skyldiga att följa din instruktion. Jag ska dock ändå be handläggande jurister att kontakta dig.
    2019-11-09 Sonja Ann-Mari Z svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag kräver minst 50.000 kr tillbaka, det är för 10 min besöket med motparten och 30 min besöket på förundersökningen, 40 min sammanlagt och 50.000, helt sjukt...det måste ni ju fatta själva...
  • 2019-11-01

Jietse V skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Rive Juridiska Byrå has recently been sued by Konsumentverket and has been featured on SVT Plus for its bad business practices, deceptive marketing and incomplete price information. NOT RECOMMENDED TO ANYONE. Läs mer
    2019-11-08 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Jietse V
    Hello Jietse
    We sincerely apologize if anything has been unclear. From 2019-11-07, we have started to apply that the agency offers all clients after this date on all travel costs. For assignments outside Scandinavia and in Court cases, a special agreement regarding travel applies instead. In all other cases, the above applies.
    Sophia L, Ann-Charlotte Maria A gillar detta
  • 2019-10-24

Zara C skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag fick precis den rådgivning och hjälp jag behövde. Jag har bara gott att säga om RiVe. Alltid tillgängliga och riktigt duktiga! Läs mer
  • Sara H

2019-10-21

Sara H skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Jag fick fel lön under en period när jag hade tillfälligt jobb under sommaren, där jag jobbade väldigt mycket. Lönen kom sent, inget Ob, och betalt för hälten av timmarna. En kompis tipsade om Rive, där jag fick tala med en jurist som kontaktade min chef och såg till att jag fick min lön och kompensation för sen utbetalning. Sen visade det sig att min arbetagivare inte ens betalat skatt för personalen så det kan verkligen löna sig att ta hjälp och jag rekommenderar verkligen Rive. Läs mer
  • 2019-10-20

Suzanne L skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Dessa jurister är superduktiga.

Jag blev sjukskriven en period pga mitt arbete och en dag fick jag ett samtal från arbetsgivaren att jag inte behöve skicka in mer sjukintyg då han anställt en annan för mitt jobb eftersom jag var sjuk. Jag såg dem på nätet, ringde upp dem och det har jag inte ångrat för min arbetsgivare hade gjort väldigt fel så jag blev utköpt från min anställning. Rive skötte allt åt mig, jättetrevliga, trygga och kunniga. Läs mer
  • 2019-10-18

Ann-Charlotte Maria A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    för en minut sedan
    VARNING!;!!!!BONDFÅNGERI!!! använd för guds skull inte erbjudandet om gratis bedömning. du presenteras med guld och gröna skogar. själv blev jag tilldelad en helt färsk "jurist" (examen september 2019 ) som jag skedmatade med solklart fall av trakasserier på (företagsnamn borttaget pga lojalitetsprincipen). mitt ärende föll på en enkel teknikalitet och 60.000:- senare var jag mer illa däran än innan konsultationen. blir inte ett dugg förvånad över mängden positiva (fabricerade) omdömen här med tanke på vilka bedragare de uppenbarligen är. men hemsidan är snygg Läs mer
    2019-11-09 RiVe Juridiska Byrå AB svarar Ann-Charlotte Maria A
    Hej, det finns tyvärr inga solklara fall och det är fullt möjligt att ett ärende som för dig handlar om trakasserier av din arbetsgivare egentligen är frågan om en omorganisation i juridisk mening, sådana förhållanden kan förekomma ibland. De jurister vid byrån som har mindre erfarenhet arbetar tillsammans med Chefsjurist i ärenden. Vi beklagar att du inte är nöjd.
    2019-11-09 Ann-Charlotte Maria A svarar RiVe Juridiska Byrå AB
    ledsen Rive. men ni är uppenbara bedragare. har nu en utomstående faktura på drygt 11000:- upplupet pga ert privatflygande. efterskänk denna så driver jag det inte vidare till ARN.
    Markus S, Hans S, Sophia L gillar detta
  • 2019-06-25

John A skrev om RiVe Juridiska Byrå AB
    Anlitade byron för att jag va falskt anklagad, fanns inga bevis, utan bara ord. byron lovade mig "en bra och rätt fram deal" Eftersom bolaget blev tvungna att lägga ner pungt efter pungt, men jag fick fortfarande sparken. Mitt så kallade lagliga biträde från RiVe kostade mig nästan 100.000 kr och jag fick från företaget nästan 30.000. OCH........ fick en räkning på nästan 70.000 kr, TVÅ dagar innan den skulle vart betald... När jag ringde växeln och sa att jag kan inte betala för att jag måste för över pengar från en bank till en annan, 6 juni, röd dag, fick jag svaret, nej de går inte.......

Summa sumarium..... ANVÄND INTE DENNA ADVOKAT BYRO....!

Varför? Betala först, bli lurad sen.... Personen som skulle företräda mig tog betalt för massa timmar, men visste inte ens att bolaget måste via ett så kallat "skepps förhör" dokumenterat och klart, sen kunna hävda något. Men mitt så kallade lagliga , what ever, visste inte ens de, efter att ta betalt för 12h...... 1h= 2040kr Så hon, ja det va en hon, fick vika sig för allt de som va falskt... men så klart det va en kvinna som anklagade mig..................

Anlita icke.... icke icke icke icke........... Läs mer
    Hans S, Sophia L, Ann-Charlotte Maria A gillar detta