Alla kategorier Rörmokare Skåne Lund Rörexpressen i Lund AB

Rörexpressen i Lund AB

Stora Råby Byaväg 25, 224 80 Lund — Visa karta

Behöver du VVS-tjänster, rör- eller avloppstjänster?

Hos oss på Rörexpressen i Lund får du snabb och professionell hjälp. Vi arbetar i hela Lund med omnejd och tar oss an alla typer av uppdrag inom VVS, stora som små. Bland våra tjänster hittar du allt från byte av gaspannor till installation av golvvärme, varmvattenberedare eller värmepumpar. Vi fixar uppdrag i både badrum, kök och tvättstuga.

När du anlitar oss kan du vara säker på att du får ett välskött företag med tryggheten i högsta fokus. Varmt välkommen!

Läs vad 52 kunder tycker om Rörexpressen i Lund AB

• Anna W
    Anna W skrev om Rörexpressen i Lund AB
    De utförde arbetet på ett ypperligt sätt!
    Det var svårt att kommunicera smidigt via mail då det gav en del missförstånd. Via telefon gick det hur bra som helst! Läs mer
  • Pia K
    Pia K skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Personalen gjorde verkligen allt för att tillgodose vårt behov. När vi fick bytt vår gaspanna, monterade & transporterade de bort allt. Satte en varmvattenberedare som var riktigt bra. De gjorde det när vi önskade. När badrummet började bli klart var det inga problem att synka tid för att de skulle montera vår nya pannan. Flöt perfekt.
    Bra jobbat allihop! Läs mer
  • Jessica J
    Jessica J skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Köpte och fick installerat en ny gaspanna. Snabb och bra service. Läs mer
  • Linda L
    Linda L skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Bra utfört jobb o bra bemötande. Läs mer
  • Jimmy B
    Jimmy B skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Rörexpressen hjälpte oss att byta ut vår gamla gaspanna. Otroligt glad över att vi valde just denna firma! Första kontakten med Tim var över förväntan, väldigt behjälplig och förtroendeingivande. Gav många bra tips och hjälpte med kontakt mot leverantör kring ett erbjudande.

Installationen sköttes punktligt av Kjell Åke, en väldigt sympatisk man! Jobbet utfördes enligt konstens alla regler och han hjälpte mig även att kolla och fixa lite andra saker i huset.

I slutändan fakturerades jag den summa som specats i offerten utan några (negativa) överraskningar. Så agerar ett seriöst företag som värnar om sina kunder, från början till slut!

Är oerhört nöjd över att ha anlitat denna firma och för framtida VVS-jobb kommer jag definitivt kontakta Rörexpressen först. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Dawid P
    Dawid P skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Really nice, professional and very helpful people. Highly recommended! Läs mer
  • Kristina N
    Kristina N skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Installation av vattenburen golvvärme.
    Trevlig bemötande både per telefon och "på plats".
    Uppfyllde förväntningarna och lite till.
    Jobbet utfördes snabbare än de beräknat och priset minskade rejält tack vare detta och fakturan hamnade på en bråkdel av offerten.
    Rekommenderar dem på det varmaste och kommer själv att anlita dem i fortsättningen. Läs mer
  • Filip G
    Filip G skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Väldigt kompetenta, trevliga att ha och göra med samt rimliga priser. Vi har dragit nya rör till, och kopplat in, blandare och vitvaror till kök och badrum, kopplat in ny vv-beredare och satt in nya golvbrunnar. Läs mer
  • Anna T
    Anna T skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Bra service. Svarar snabbt. Servicekillarna är bra på att förklara vad som orsakat fel och vad man ska tänka på för att förhindra att något liknande händer. Läs mer
  • Meta W
    Meta W skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Jag har fått hjälp både med badrum och kök och är mycket nöjd. Små missförstånd har lösts på bästa sätt. Trevliga att ha att göra med och leveranstiderna har hållits.
    Jag har då bara köpt tjänster och inte varor.
    Rekommenderas! Läs mer
  • Allan J
    Allan J skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Köksavlopp
    bemött mycket bra
    de levde upp till mina förväntningar med råge
    ett bra företag att samarbeta med. Läs mer
  • Edgy P
    Edgy P skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Vi fick en Vaillant gasvärmepanna installerad och är mycket nöjda med såväl arbetet som bemötandet! Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Anlitade nyligen Rörexpressen för andra gången för att byta blandare och bottenventil och lite sånt. Perfekt timing, excellent jobb och prisvärt. Nästa gång jag behöver hjälp kommer jag absolut vända mig till dem igen.
    Anders H
    Lund Läs mer
  • David H
    David H skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Vi har haft hjälp av Rörexpressen i två omgångar: ifjol för byte av gaspanna samt i år för byte av termostater och ventiler. Installationerna har gått utmärkt: montörerna har varit trevliga och duktiga. Responsen från kundservice har varit snabb. Anlitar gärna firman igen vid framtida behov. Läs mer
  • Joel E
    Joel E skrev om Rörexpressen i Lund AB
    En duktig hantverkare kom förbi och lagade mina element som behövde nya reglage och ventiler. Kunnig, trevlig och effektiv. Effektiv och snabb kommunikation med företaget är ett stort plus, mail svarade de på snabbt och med tydligt språk. Läs mer
  • Charlotte N
    Charlotte N skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Köpte och installerade en gaspanna. Från början till helt helt utmärkt bemötande och utförande. Mycket nöjd och kan verkligen rekommendera företaget. Läs mer
  • Inger P
    Inger P skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Mycket trevligt bemötande hos Rörexpressen. Bra hjälp i somras när pumpen i brunnen på gården gått sönder. Läs mer
  • Klemens G
    Klemens G skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Installation av ny hasparna i villa. Ett mycket bra bemötande i alla moment. Snabba svar på frågor och hjälp även efter installationen. Högsta betyg utan tvekan. Läs mer
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Snabb service och trevligt bemötande av kunnig personal som ser till kundens bästa. Läs mer
  • Eric W
    Eric W skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Mycket vänlig och kunnig personal som löste vårt problem snabbt och effektivt! Rörläggaren t.o.m. ringde mig några dagar senare för att höra om allting fungerade bra. Fantastisk service! De verkligen bryr sig om sina kunder. Jag kommer att använda Rörexpressen i fortsättningen. Läs mer
  • Torbjörn E
    Torbjörn E skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Helt perfekt.
    Annorlunda hantverkare.
    Hade tid. Kom i tid
    Hade med sig sakerna.
    Fakturan kom, den stämde!
    Kan inte bli bättre! Läs mer
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Snabb och proffsig hjälp. Reparation av badrumsskåp och byte av toastol Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Vi köpte en ny gaspanna med varmvattenberedare. Vi tyckte om deras sätt att agera. Snabba svar och snabb leverans/ installation. Vi tyckte dock att dom kunde luftat våra element och kollat våra termostater. Nu fick vi ringa och be dom komma och kolla dom åt oss. Dom kom med en gång och fixade allt på 15 minuter.
    Mycket bra och otroligt snabb service.
    Rekommenderar dom gärna. Läs mer
  • Renato M
    Renato M skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Gott bemötande från början till slut. Har anlitat Rörexpressen vid tre tillfällen för olika projekt och vi har varit lika nöjda varje gång. Vi på BRNDdsgn Interior kan varmt rekommendera Rörexpressen i Lund för både deras service och snabba återkoppling. Läs mer
  • Leif S
    Leif S skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Rapp respons och mycket trevligt/kunnigt bemötande av montör- samt en extra bonus för Rotavdragspåminnelse.
    Och denna ambition att följa upp.
    Kudos Läs mer
  • Sonja E
    Sonja E skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Information om installationen av multitank är obefintlig.
    Information om ny cirkulationspumpen är obefintlig

Företaget höll bokade tider och utförde arbetet snabbt.

Otillfredsställande att man som äldre kvinna behandlas som mindre vetande.
    Gäller ej killen som gjorde installationen. Läs mer
    2018-01-02 Tim P svarar Sonja E
    Hej Sonja!

Det är tråkigt att du känner på detta vis angående vårt utförda jobb.

Gällande installationen av multitanken och cirk.pumpen hade du inte tid då min servicekille var på plats för att ge dig nödvändig information. Det sa du själv när vi pratades vid i telefon.

Det är väldigt sällan kund frågar efter information (Manualer/Drift/Skötsel) kring pumpar m.m. som vi installerar. Då syftar jag på allt material du ville ha till detta som jag sedan skickade över när du bad mig.

Vi åkte ut till dig redan samma dag som vi pratades vid angående en genomgång av installationen samt vattnet som var skållhett.

Ser man på vår mailkonversation eller när vi pratats vid i telefon kommer detta som en mindre chock att du är så pass missnöjd och känner att du behandlats som mindre vetande för att du är en äldre kvinna.

Du får gärna höra av dig så jag får reda på vad som brustit i detta jobb och varför du känner på detta vis.

God Fortsättning!

/Tim
  • Ulf C
    Ulf C skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Fantastiskt bra bemötande och service. Läs mer
  • Vladimir K
    Vladimir K skrev om Rörexpressen i Lund AB
    utmärkt servis, byte av elementer Läs mer
  • Christer H
    Christer H skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Mycket bra service.
    Trevlig personal.
    Man höll tiderna som var bestämda. Läs mer
  • Roy B
    Roy B skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Köp och byte av VVB. Mycket trevligt och proffsigt bemötande vid kontakt i telefon. Snabbt agerat och tydlig info. Fick snabbt återkoppling både gällande att ringa tillbaka och skicka info via mail utifrån vad som lovades.

Killarna som utförde arbetet i vår bostad uppträdde vänligt och jobbade proffsigt, lugnt och effektivt. Löste problem och lämnade arbetsytan ren och snygg efter sig.
    Generellt mycket bra service och bemötande från alla jag hade kontakt med. Läs mer
  • Margareta M
    Margareta M skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Fick hjälp snabbt med att byta en WC-stol. Bra bemötande. Läs mer
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Min upplevelse med Rörexpressen i Lund AB är väldigt positiv. Vi behövde byta ut en fördelare och en cirkulationspump för vår vattenburna golvvärme. Företagspersonalen och rörläggaren var mycket vänliga och höll alla tider. Golvvärmet verkar fungerar bra så jag är mycket nöjd. Kostnaden för arbetet var exakt detsamma som förslaget, så det fanns inga gömda utgifter. Jag rekommenderar detta företag och återkommer definitivt om nya VVS problem uppstår. Läs mer
  • Jan G
    Jan G skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Fick hjälp med installation av ny värmepanna på en mycket professionell nivå. Medarbetarna var kunniga och vänliga, höll allt vad de lovade. Läs mer
  • Claes E
    Claes E skrev om Rörexpressen i Lund AB
    En miss vad gäller utskick av faktura, klarades upp på ett mycket bra sätt, tack vare trevligt och socialt kompetent bemötande av anställd, Tim Persson. Behövde ett intyg i samma veva, vilket han effektuerade bums!

Tjänsten företaget utförde var bl a att byta ventiler till radiatorer, vilket jag tror och hoppas gjorts på ett yrkesmässigt gott sätt. Fick företaget rekommenderat av vän och det har så här långt väl levt upp till de förväntningar jag hade. Kommer säkert att anlita det igen, om behov föreligger. Utifrån det ovan beskrivna, rekommenderar jag deras tjänster.
  • Randi P
    Randi P skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Jag var jätteimponerad och jättenöjd med Rörexpressen i Lund AB. Jag hade tre små problem (kranen som droppade, läckande badkar rör och läckande tvättfat rör) och rörmokaren fixade allt på en timme och kvaliteten var utmärkt. Han städade allt efter och lämnade allt i perfekt skick. Jag kan absolut rekommendera dem! Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Jag har anlitat Rörexpressen två gånger och varit mycket nöjd vid båda tillfällena. De kommer på utsatt tid och arbetar snabbt och med bra resultat. Inget krångel, och det blir snabbt och rätt fakturerat också. Senast fick jag hjälp med några småjobb, pluggning av ett par rör och byte av en ventil på ett värmelement. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd och kommer att anlita företaget även i fortsättningen. Läs mer
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Köpte en toalett med installation. De var trevliga och utförde tjänsten snabbt och smidigt. Inget att klaga på, har reda rekommenderat dem till en kollega. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Snabb hjälp med läckande rör under handfat i badrummet. Vänligt bemötande rakt igenom. Läs mer
  • Karin W
    Karin W skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Rörexpressen ställer alltid upp när jag behöver dem. Nu senast kom Kjell-Åke punktligt en måndagmorgonen för att rensa en golvbrunn, så att inte vattnet i stammarna skulle komma ut på golvet i grovköket. Känns alltid tryggt när han är här, han känner till det gamla hyreshuset och ska snart ta itu med brunnar på gården. Får dessutom alltid snabb respons från Tim när jag mejlar. Läs mer
  • Lina L
    Lina L skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Alltid trevliga och respektfulla hantverkare (viktigt när en släpper in folk i sitt hem), med stor yrkesskicklighet. Tack Rörexpressen! Läs mer
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Snabba svar vid kontakt och bra service vid installation på plats. Läs mer
  • Anette F
    Anette F skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Rörexpressen i Lund renoverade vårt badrum. Vid en första träff gick vi igenom vad vi hade tänkt oss. Tillsammans hittade vi ett bra koncept. Vi fick ett allt-i-allt-paket, rörexpressen skickade offert och vi kom snabbt överens. Arbetet organiserades väl och vi behövde inte vara utan badrum längre än nödvändigt. Alla tider hölls. Alla involverade var mycket hänsynsfulla och pålitliga. Vi är mycket nöjda med resultatet och glädjer oss åt det varenda dag. Priset kändes helt okej för den service och kvalité vi fick. Och visst skulle vi anlita Rörexpressen igen! Läs mer
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Mycket god och snabb service. Vi behövde inte vänta, utan nästa dag fanns gaspannan på plats.
    . Installatören var en trevlig ung man, och vi fick mycket god kontakt.. Vii vill gärna vrekommendera Rörexpressen. Läs mer
  • Samir S
    Samir S skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Nöjd kund. Rak komunikation utan strul. Läs mer
  • Stefan Å
    Stefan Å skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Min gaspanna gick sönder och redan dagen efter kom dom med en provisorisk så man kunde få varmvatten innan den nya pannan kunde installeras. Mycket bra bemötande och otroligt snabb service.
    Kan varmt rekommendera Rörexpressen Läs mer
  • Kerstin N
    Kerstin N skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Vår förening HSB Brf Tofta startade samarbetet med Rörexpressen årsskiftet 2014/2015, som sedan dess utfört framför allt utbyte av våra gas pannor. Vi har även anlitat Rörexpressen i annat behov av VVS arbeten, som renovering- och nya rördragningar, utbyte av trasiga element.
    Rörexpressens snabba agerande, deras vänliga bemötande vid bokning av jobb, utförande av jobbet, alltid behjälpliga vid frågor och problem är till vår fulla belåtenhet.
    Vi rekommenderar varmt deras tjänster. Läs mer
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Va-installation i bsdrumsrenovering
    Bra bemötande.
    Lite lång tid innan arbetet kunde utföras men höll utlovade tider. Läs mer
  • Patrik T
    Patrik T skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Snabba. Håller tider. Flexibla. Proffsiga. Trevliga. Läs mer
  • Ida K
    Ida K skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Fantastiskt vänligt bemötande och hjälpsamma.
    Kommer anlita er igen! Läs mer
  • Barbro T
    Barbro T skrev om Rörexpressen i Lund AB
    Jag har köpt en värmepanna, gas till ett mycket gammalt hus i Limhamn för femton år sedan. Allt har fungerat bekymmersfritt tills alldeles nyligen, då tryckfall uppstod.
    Utan knot och omedelbart har man kommit och hjälpt mig att åtgärda felet!
    Med andra ord är jag mycket nöjd med såväl kompetens som kundbemötande hos Rörexpressen!
    Barbro Tropé Läs mer

Stora Råby Byaväg 25, 224 80 Lund