Rörexpressen i Lund

Stora Råby Byaväg 25, 224 80 Lund — Visa karta

Behöver du VVS-tjänster, rör- eller avloppstjänster?

Hos oss på Rörexpressen i Lund får du snabb och professionell hjälp. Vi arbetar i hela Lund med omnejd och tar oss an alla typer av uppdrag inom VVS, stora som små. Bland våra tjänster hittar du allt från byte av gaspannor till installation av golvvärme, varmvattenberedare eller värmepumpar. Vi fixar uppdrag i både badrum, kök och tvättstuga.

När du anlitar oss kan du vara säker på att du får ett välskött företag med tryggheten i högsta fokus. Varmt välkommen!

Läs vad 147 kunder tycker om Rörexpressen i Lund

• 2020-10-29

Mathias P skrev om Rörexpressen i Lund
    Rörexpressen i Lund bytte en 40år gammal fjärrvärmeväxlare(med vattenberedare) samt ett dussin radiatorventiler åt oss. Inkl elarbete.

- Snabb och tydlig kommunikation via epost. Jätteviktigt för oss.
    - Konkurrensmässigt pris med ROT. Tog in 3 offerter.
    - Utförande på avsatt tid och längd.
    - Trevlig personal med yrkesstolthet och kvalitémedvetenhet.

Rekommenderas varmt. Läs mer
  • EMIR B

2020-10-26

EMIR B skrev om Rörexpressen i Lund
    Rör expressen hjälpte till med att bygga en ovanvåning med både värme och vatten. Dessutom bytte de värmepumpen. Alla mindre oklarheter löstes snabbt och enkelt.
    Punktliga, duktiga och trevliga. Bra kommunikation, rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-13

Katarina E skrev om Rörexpressen i Lund
    INSTALLATION AV GASPANNA
    Snabb, effektiv kontakt. Väl utfört arbete. Trevligt bemötande. Vi är supernöjda 😊 Läs mer
  • 2020-10-01

Per N skrev om Rörexpressen i Lund
    Ny fällbar kran i köket. Mycket bra bemötande och personen på plats var kunnig och trevlig. Kan rekommendera Rörexpressen efter detta första jobb. Läs mer
  • 2020-10-01

Gun Britt O skrev om Rörexpressen i Lund
    Installation av ny hasparna .
    Bra arbete , proffsigt uppförande . Läs mer
  • 2020-09-23

Lars H skrev om Rörexpressen i Lund
    Beställde ett enkelt jobb, byte av del till gaspanna.

Rörexpressen både svarade och återkom med besked på utsatt tid vilket ett flertal andra jag kontaktade först inte gjorde.

Vet exakt vem jag ringer eller rekommenderar nästa gång.

/Lasse Läs mer
  • 2020-09-17

Marx R skrev om Rörexpressen i Lund
    Installation af gaspanna.

Fantastisk service.

Rekommandere rørexpressen på det varmeste. Läs mer
  • 2020-09-08

Lena R skrev om Rörexpressen i Lund
    Proffsigt bemötande, bra kommunikation från första kontakt till slutfört uppdrag. Läs mer
  • 2020-09-01

David S skrev om Rörexpressen i Lund
    Rörexpressen i Lund installed new radiators for us. They provided an excellent professional service- very efficient, customer focussed and happy to answer all questions. I would most certainly use them again and am very happy to recommend them. Läs mer
  • 2020-08-18

Britta N skrev om Rörexpressen i Lund
    Jag har köpt ny gaspanna och både den som kom ut i samband med rådgivning och sen installatören har varit både trevliga och hjälpsamma.
    Är mycket nöjd med deras arbete och trevliga medarbetare.
    Dessutom ombesörjde de så att jag fick en ny panna ganska omgående (vilket behövdes då den gamla inte fungerade). Läs mer
  • 2020-07-15

Lars A skrev om Rörexpressen i Lund
    Vi anlitade Rörexpressen för byte av gaspanna.
    Vi blev alltid mycket bra bemötta, såväl när dom först kom ut för att titta på och uppsatta jobbet för grund till offert som av montörerna som utförde pannbytet. Vi fick alltid snabb respons och ett vänligt bemötande.
    Vi upplevde att Rörexpressen är mycket hjälpsamma och har hög servicegrad. Exempel på detta är att dom kom ut extra på helgen för att byta ut den tillfälliga VVB som inte fungerade och vi fick hjälp med att fixa en blandare (inte relaterat till det egentliga jobbet).
    Jobbet utfördes på utsatt till och på ett sätt som överträffade våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda och skulle att anlita Rörexpressen igen. Baserat på vår upplevelse skulle jag inte tveka att rekommendera Rörexpressen till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2020-07-15

Torbjörn L skrev om Rörexpressen i Lund
    Bra jobb. Trevliga killar som löste allt. Läs mer
  • 2020-06-12

Jakob R skrev om Rörexpressen i Lund
    Vi har genomfört en totalrenovering där vi renoverat 3 badrum,, tvättstuga, lagt in vattenburen golvvärme, luft/vatten pump och byt ut alla avlopp. Detta kunde ha blivit en mardröm men allt har gått jätte bra. Vi har haft en jätte bra dialog med Tim från dag ett. Jätte proffsig personal som kan sina saker och som är trevlig och lätt att diskutera saker med. Rekommenderar utan tvekan! Läs mer
  • 2020-05-04

Mats S skrev om Rörexpressen i Lund
    Köp och installation av ny gaspanna, allting fungerade perfekt från start till mål. Mycket bra bemötande av Tim på Rörexpressen. Läs mer
  • 2020-04-17

Kenneth H skrev om Rörexpressen i Lund
    Ett mycket snabbt agerande efter att befintlig gaspanna hade kraschat. De fixade en temporär lösning till dess att den fasta installationen kunde utföras. Installationen gjordes sedan snabbt och prydligt av duktiga och trevliga medarbetare. Kan rekommenderas! Läs mer
  • 2020-04-06

Ingrid M skrev om Rörexpressen i Lund
    Har gjort byte av gaspanna. Är mycket nöjd med all kontakt med rörexpressen, trevlig personal som gjorde ett bra jobb och höll överenskomna tider. Lätta att ha kontakt med och bra information. Läs mer
  • 2020-03-25

Martin F skrev om Rörexpressen i Lund
    Mycket nöjd. Hade behöv av en snabb lösning och de levererade 'over and beyond' vad jag kunde förvänta mig och nu har jag värme i huset igen. Läs mer

Peter R skrev om Rörexpressen i Lund
    Mkt bra. Trevlig i kommunikation. Enkelt att boka in tid. Dök upp som avtalat samt gjorde ett snabbt och bra arbete Läs mer

Rune G skrev om Rörexpressen i Lund
    Köpt gaspanna, var utan värme och varmvatten, de fixade det snabbt och gjorde ett bra arbete.
    Bra bemötande från samtliga, både via telefon och på plats. Läs mer

Martin R skrev om Rörexpressen i Lund
    Bra kommunikation från början till slut.
    Fint utfört arbete. Läs mer
  • 2020-02-19

Marianne H skrev om Rörexpressen i Lund
    Jag fick lagat en läcka på ett rör under den nyinsatta gaspannan av Rörexpressen. Snabbt , seriöst och vänligt bemötande från början till slut. Klargjorde klart och tydligt vad som behövdes göra. Rekommenderar det företaget verkligen. Läs mer
  • 2020-01-23

Eva B skrev om Rörexpressen i Lund
    Allt fungerade perfekt . Killarna som var här var vänliga o duktiga fick svar på mina frågor o känner om jag har fler nu efter så är de lika tillmötesgående /Eva Brink Läs mer
  • 2020-01-18

Hans P skrev om Rörexpressen i Lund
    Vi köpte en ny gaspanna med integrerar varmvattenberedare. De har varit snabba på att återkoppla och varit tydliga med vad som ingått. De har också hanterat installationen av våra nya panna på ett mycket bra sätt, även med visst oförutsett arbete. Mycket nöjd! Randanmärkning på 10 dagars betaltid och 15 % dröjsmålsränta (enligt lag 8%), vilket inte framgick av offert Läs mer
  • 2020-01-12

Cecilia E skrev om Rörexpressen i Lund
    Mycket bra bemötande på plats.
    Kunnig, Läs mer

Josefina D skrev om Rörexpressen i Lund
    Behövde akut hjälp med att byta ut min gamla gaspanna som gav upp mitt i julhelgen. Fick snabb och god hjälp av Rörexpressen. Ett professionellt och mycket gott bemötande. Kan varmt rekommendera företaget Läs mer

Michael J skrev om Rörexpressen i Lund
    Kom när de skulle. Gjorde så gott det gick. Läs mer

Malin J skrev om Rörexpressen i Lund
    Byte av gaspanna, otroligt bra service.Tog 24 timmar från det att vår panna gick sönder tills vi hade ny fungerande. Läs mer
  • 2019-12-16

Roger O skrev om Rörexpressen i Lund
    Bra seriöst snabbt effektivt. Kom på utsatta tider. Höll vad man lova. Gav snabba svar. Bra utförande. Läs mer
  • 2019-12-12

Joakim B skrev om Rörexpressen i Lund
    Anlitade rörexpressen för installation av ny panna på kort varsel. De utförde jobbet utan några problem och de höll tidsplanen som de lovade. Snabba och effektiva. Läs mer
  • 2019-12-06

Christoffer L skrev om Rörexpressen i Lund
    Byte av frånluftpannan samt bort koppling av befintligt värmesystem (gas)

Utmärkt jobb, super nöjd kommer anlita dom fler gånger

100% Nöjd! Läs mer
  • 2019-12-04

Gert M skrev om Rörexpressen i Lund
    Offerering och installation av gaspanna. Mycket nöjd med det bemötande jag fick av alla involverade under hela förfarandet - från offert till driftsättning. Installationen utförd av kvalitetsmedveten duktig installatör.

Kan verkligen rekommendera Rörexpressen för liknande uppdrag. Läs mer
  • 2019-12-04

Helen K skrev om Rörexpressen i Lund
    Snabb hanteringa hela vägen , från offert till färdigställande.

Trevligt bemötande av alla inblandade Läs mer
  • Michael B

2019-12-03

Michael B skrev om Rörexpressen i Lund
    Köpte Nibe luft/vatten-värmepump med total nyinstallation eftersom jag hade naturgaspanna tidigare.
    Rörexpressen svarade snabbt på mina frågor, var snabba på plats och installerade och utförde arbetet lika snabbt och smidigt som de lovat.
    När man betalar 130 tkr för pannbyte har man rätt att ha höga förväntningar på att det ska bli bra. Samtidigt har jag ofta blivit väldigt dåligt bemött och ofta lurad av hantverkare, så jag var ganska orolig för detta, och hade dragit mig för pannbyte in i det sista. Men Rörexpressen har varit heltigenom korrekta och proffsiga, och överträffade alla mina förväntningar.

Sammanfattningsvis kan jag helhjärtat rekommendera Rörexpressen. Läs mer
  • 2019-11-27

Mikael B skrev om Rörexpressen i Lund
    Bra service och väl utfört arbete av Tim, Erik och Mårten.
    Kan inte annat än rekommendera Rörexpressen. Läs mer
  • 2019-11-26

Monica B skrev om Rörexpressen i Lund
    Mycket god service jättetrevlig o personlig personal kan rekommendera dem på det bästa Läs mer
  • 2019-11-20

Anita K skrev om Rörexpressen i Lund
    Vi köpte en ny värmepanna som Rörexpressen levererade och installerade, samt justerade golvvärmen. Snabb och noggrannt.Mycket bra!
    Mycket trevligt bemötande! Läs mer
  • 2019-11-19

Roland J skrev om Rörexpressen i Lund
    Bra bemötande både av kundmottagare/säljare och hantverkare. Jobbet utfört direkt samma dag som ni skulle komma och titta på det och det uppskattas. Läs mer
  • 2019-11-19

Malin S skrev om Rörexpressen i Lund
    Trevligt bemötande från VVS-montören. Proffsigt utfört arbete.
    /Malin Läs mer
  • 2019-11-13

Lars M skrev om Rörexpressen i Lund
    gaspanna mycket trevliga snabba Läs mer
  • 2019-11-11

Leif N skrev om Rörexpressen i Lund
    Installation av ny gaspanna.
    Proffsigt bemötande under hela processen från offert till installation. Duktiga och trevliga killar. Läs mer
  • Brf thomander 24

2019-11-01

Brf thomander 24 skrev om Rörexpressen i Lund
    Kom i tid. Arbetade proffsigt och metodiskt. Bra utfört arbete. Läs mer
  • 2019-10-23

Lisa H skrev om Rörexpressen i Lund
    Fick hjälp med stopp i avloppet i köket och är mycket nöjd! Killen som kom var punktlig, kunnig och gjorde ett mycket noggrant jobb. Jag rekommenderar Rörexpressen och kommer att anlita dem igen vid behov. Läs mer
  • Torbjörn S

2019-10-11

Torbjörn S skrev om Rörexpressen i Lund
    Vi köpte via Rörexpressen en luftvärmepump av märket Vaillant. RE installerade den. Vi har hela tiden blivit både proffsigt och trevligt bemötta. Vi kontaktade Rörexpressen på rekommendation och hade därför höga förväntningar, men de överträffades. Det blev problem med leveransen från Tyskland, vilket inte RE kan lastas för. Det uppstod ett annat problem pga ett fel i vårt hus. Trots dessa saker löste RE allt på bästa sätt och inom den tid de angett. Allt sköttes jättesnyggt. Det trevliga bemötandet var genomgående. Vi har bara gott att säga! Läs mer
  • 2019-09-27

Filip L skrev om Rörexpressen i Lund
    Trevliga och kunniga både i telefon och sen även när dom kom för att utföra jobbet. Priset stämde bra överrens med det dom beräknade i förhand och jobbet blev professionellt och snabbt utfört, kommer att ringa rörexpressen i Lund nästa gång jag behöver få ett vvs-arbete utfört. Läs mer
  • 2019-09-24

Jan B skrev om Rörexpressen i Lund
    Köpte gaspanna
    Trevligt och proffesionellt bemötande
    Gick igenom vad det skulle kosta och höll kontakten med de andra entreprenörerna
    Kan bara ge högsta betyg
    Tim var en mycket trevlig och proffesionell i sitt arbete Läs mer
  • 2019-09-22

Mikael K skrev om Rörexpressen i Lund
    Vår fjärrvärmecentral gick sönder och lämnade oss utan värme och vatten. Rörexpressen skötte allt föredömligt, efter jag ringt dom var de på plats efter 1h och efter ytterliggare 2h hade de fixat en tillfällig varmvattenberedare så att vi hade varmvatten igen. Innan dagen var slut hade vi en offert och ungefärlig tidsplan för byte av fjärrvärmecentralen. Vi kan varmt rekommendera rörexpressen för bra service till ett bra pris. Läs mer
  • 2019-09-19

Stefan K skrev om Rörexpressen i Lund
    Rör Expressen har offererat mig en ny Gaspanna inkl. installation.

Detta har de fixat på ett smidigt och bra.

Upplevs väldigt proffsiga

/SK Läs mer
  • 2019-09-13

Ulf J skrev om Rörexpressen i Lund
    Snabbt, noggrant, trevligt och tätt! Läs mer
  • 2019-09-12

Jonas J skrev om Rörexpressen i Lund
    Mindre ändring i befintligt. Snabbt, rappt, kom i tid. Läs mer
  • 2019-09-12

Pia T skrev om Rörexpressen i Lund
    Väl utfört arbete. Bra pris. Professionellt bemötande./Pia Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte