Rörexpressen i Lund

Rörexpressen i Lund

Behöver du VVS-tjänster, rör- eller avloppstjänster?

Hos oss på Rörexpressen i Lund får du snabb och professionell hjälp. Vi arbetar i hela Lund med omnejd och tar oss an alla typer av uppdrag inom VVS, stora som små. Bland våra tjänster hittar du allt från byte av gaspannor till installation av golvvärme, varmvattenberedare eller värmepumpar. Vi fixar uppdrag i både badrum, kök och tvättstuga.

När du anlitar oss kan du vara säker på att du får ett välskött företag med tryggheten i högsta fokus. Varmt välkommen!

Läs vad 171 kunder tycker om Rörexpressen i Lund 2

2021-06-22
    Köpte leverans och installation av gaspanna till småhus.

Bemöttes vänligt, informativt och genuint intresse av att förstå och svara på mina frågor innan beställning

Mina förväntningar om en väl utförd installation på utsatt tid inkl samordning av olika aktörer uppfylldes med råge!

Högsta betyg!
    2021-06-08
    Proffesionella och respektfulla. Gjorde ett mycket bra och snabbt jobb, samtidigt som de tog stor hänsyn till vår familj.
    2021-06-04
    Köpte och fick installerat en värmepump.
    Fick råd och ett trevligt bemötande
    Jobbet utfördes snabbt och bra.
    Rekommendera verkligen RörExpressen!

Ulf Kölle
  • MATTIAS L
    2021-05-14
    Rörexpressen anlitades för att byta ut en trasig tryckvakt till bostadsrättsföreningen. Normalpris för en sådan är 400-600kr. Rörexpressen fakturerade 4.000kr i materialkostnad och har inte kunnat lämna en trovärdig förklaring på vad som gör just denna tryckvakt så dyrbar. Det finns andra, mer seriösa firmor som inte försöker skinna en på pengar, och vi kommer inte anlita Rörexpressen fler gånger.
    Hej Mattias, Priset varierar en del för tryckvakter, vissa enligt priset du skriver och andra som är dyrare. Finns inget som heter normalpris på tryckvakter. Min leverantör försökte hitta en som var så likvärdig som möjligt och det fanns inte, då blev det tyvärr ett alternativ som var dyrare. Att ” skinna” er på pengar tycker jag är att ta i samt ger en orättvis bild. Du har t.o.m. fått se min faktura vad den kostar, knappt 15% tillägg så definitivt inget överpris. Att du sedan gjort ett aktivt val att inte kontakta min leverantör för mer info då du inte tror på mig, är inte mitt fel. Mer eller mindre har du fått den info du önskat och bett om. Såklart är det tråkigt när man inte är nöjd eller tror man blivit lurad. Men som du redan vet enligt vår mailkonversation jobbar inte vi för att lura våra kunder, isf hade vi i slutänden inte haft några kunder kvar. Lycka till framöver! Mvh /Tim Rörexpressen i Lund
    2021-04-13
    Snabbt och snyggt utfört arbete utav trevlig och lösningsorienterad rörmockare. De hade alla grejor i bilen, så som kopplingar och nödvändiga verktyg. Så ska det vara!
    2021-04-09
    Snabb och professionell service. Snygg och noggrann rördragning och installation av vår BIBO vattenmaskin. Rekommenderas!
    2021-04-08
    Pålitliga,korrekta,experter, bäst i pris gällande VVS arbete o gaspann byte.
    2021-04-08
    Vi kontaktade rörexpressen angående diverse småjobb, bl a ta bort 3 onödiga element i vårt hus. Såg att rörexpressen hade fått bra betyg.
    Jag kan bara instämma i kören och säga att vi blev mycket väl bemötta från början till slut. Inga besserwissrar detta utan de lyssnar och agerar proffsigt!
    Jobbet blev snabbt och smidigt avklarat.
    Vi är mycket nöjda, och har hittat en rörmokare som vi definitivt kommer anlita igen om det behövs.
    2021-04-08
    Gaspanna inklusive installation: allt har fungerat perfekt.
    2021-03-30
    När vår gaspanna gav med sig på helgen kontaktade jag Tim på Rörexpressen. På måndagen var dom på plats och plockade ut den gamla pannan och satte in en varmvattenberedare till oss. På tisdagen var jobbet klart och pannan driftsatt. Hatten av för samtliga inblandade för professionellt bemötande samt utförande.
    Kommer anlita Rörexpressen igen.

Johan
    2021-03-29
    Mycket snabb och prydlig installation av ny gaspanna som ersättning för den gamla. Trevligt bemötande och fin servicekänsla hela vägen.
    2021-03-16
    Detta företag kan jag varmt rekommendera. Köpte en valliant gaspanna och installation. Efter att jag beställt pannan var den levererad och installerad dagen efter.Blev vänligt bemött från första till sista stund. Har ringt några gånger efter allt var klart och har fått en kanonbra service. Detta företag får 10 av 10 möjliga stjärnor. Kent Ekvall.
    2021-02-12
    Installation av gaspanna. Proffsigt gjort!
  • Magnus J
    2021-02-10
    Fick snabb hjälp när vår gamla gaspanna gav upp. Från att jag kontaktade Rörexpressen tog det mindre än 24 timmar innan de kom och rev ut gamla pannan och installerade en tillfällig varmvattenberedare. En och en halv vecka senare var nya gaspannan på plats. Samtidigt fick jag ett par andra VVS jobb fixade när de ändå var på plats. All har varit smidigt och utan klydd. Trevligt bemötande och ett mycket bra jobb från alla inblandade. Jag kan rekommendera Rörexpressen alla dagar i veckan
    2021-02-02
    Vänliga och hjälpsamma. Satte snabbt upp en duschblandare och drog om en del vattenrör. Snyggt och proffsigt.

Vi är helnöjda och skulle absolut anlita dem igen. Rekommenderas.
    2021-01-31
    Installation värmepump. Bra bemötande, snabb leverans och montering. Motsvarade våra förväntningar.
    2021-01-31
    Anlitade Rörexpressen för att installera två radiatorer. Jobbet gjordes snabbt och till hög standard - vi är mycket nöjda. Ett mindre problem som uppstod i efterhand avhjälptes också snabbt. Kommunikationen både med kontoret och montörerna var smidig, fast jag saknade en tydligare offert som exempelvis beskrev storleken på radiatorerna.

Kan tillägga att det inte är det lättaste att hitta en vvs-montör just nu. Bara genom att svara på min förfrågan, samt be om feedback här på Reco, tycker jag att Rörexpressen utmärker sig positivt från sina konkurrenter.
    2021-01-29
    Allt är fenomenalt med rörexpressen, jag har anlitat dom två gånger. Dom fixar tider snabbt, rörmokare och bokningspersonalen är trevliga, rimliga priser och ett BRA slutresultat.

Jag kommer alltid välja rörexpressen!
    2021-01-26
    Byte av gaspanna. Vailant återförsäljare har rekommenderat dem.De har gjort en riktigt bra och snabbt jobb.Jag är jätte nöjd. Rekommenderar varmt.
    2021-01-12
    Jag har ingen bra erfarenhet av VVS:are, men Rörexpressen var ett trevligt undantag. Otroligt bra hjälp, att kunna "diagnostisera" och byta VVB på ett par timmar.

Priset var ok, men utfästelsen "knappt X kr" visade sig blir "exakt X kr". Det hade varit rakare att säga det. Men inget som sänker mitt betyg.
    2021-01-08
    Proffs, snabba, duktiga. Kommer att anlita de igen. (2 badrum renov.)
    2020-12-26
    Pannbyte, bra respons och råd, samt ett snabbt utfört jobb, 5 stjärnor 🌟
    2020-12-18
    Lösningsorienterade! De prioterar små uppdrag lika mycket som stora. Alltid trevligt bemötande och håller vad de lovat. Rekommenderas varmt!
    2020-12-16
    Byte av gaspanna
    Otroligt engagerad personal trevlig på alla sätt
    Mycket snabb service
    2020-10-29
    Rörexpressen i Lund bytte en 40år gammal fjärrvärmeväxlare(med vattenberedare) samt ett dussin radiatorventiler åt oss. Inkl elarbete.

- Snabb och tydlig kommunikation via epost. Jätteviktigt för oss.
    - Konkurrensmässigt pris med ROT. Tog in 3 offerter.
    - Utförande på avsatt tid och längd.
    - Trevlig personal med yrkesstolthet och kvalitémedvetenhet.

Rekommenderas varmt.
  • EMIR B
    2020-10-26
    Rör expressen hjälpte till med att bygga en ovanvåning med både värme och vatten. Dessutom bytte de värmepumpen. Alla mindre oklarheter löstes snabbt och enkelt.
    Punktliga, duktiga och trevliga. Bra kommunikation, rekommenderas!
    2020-10-13
    INSTALLATION AV GASPANNA
    Snabb, effektiv kontakt. Väl utfört arbete. Trevligt bemötande. Vi är supernöjda 😊
    2020-10-01
    Ny fällbar kran i köket. Mycket bra bemötande och personen på plats var kunnig och trevlig. Kan rekommendera Rörexpressen efter detta första jobb.
    2020-10-01
    Installation av ny hasparna .
    Bra arbete , proffsigt uppförande .
    2020-09-23
    Beställde ett enkelt jobb, byte av del till gaspanna.

Rörexpressen både svarade och återkom med besked på utsatt tid vilket ett flertal andra jag kontaktade först inte gjorde.

Vet exakt vem jag ringer eller rekommenderar nästa gång.

/Lasse
    2020-09-17
    Installation af gaspanna.

Fantastisk service.

Rekommandere rørexpressen på det varmeste.
    2020-09-08
    Proffsigt bemötande, bra kommunikation från första kontakt till slutfört uppdrag.
    2020-09-01
    Rörexpressen i Lund installed new radiators for us. They provided an excellent professional service- very efficient, customer focussed and happy to answer all questions. I would most certainly use them again and am very happy to recommend them.
    2020-08-18
    Jag har köpt ny gaspanna och både den som kom ut i samband med rådgivning och sen installatören har varit både trevliga och hjälpsamma.
    Är mycket nöjd med deras arbete och trevliga medarbetare.
    Dessutom ombesörjde de så att jag fick en ny panna ganska omgående (vilket behövdes då den gamla inte fungerade).
    2020-07-15
    Vi anlitade Rörexpressen för byte av gaspanna.
    Vi blev alltid mycket bra bemötta, såväl när dom först kom ut för att titta på och uppsatta jobbet för grund till offert som av montörerna som utförde pannbytet. Vi fick alltid snabb respons och ett vänligt bemötande.
    Vi upplevde att Rörexpressen är mycket hjälpsamma och har hög servicegrad. Exempel på detta är att dom kom ut extra på helgen för att byta ut den tillfälliga VVB som inte fungerade och vi fick hjälp med att fixa en blandare (inte relaterat till det egentliga jobbet).
    Jobbet utfördes på utsatt till och på ett sätt som överträffade våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda och skulle att anlita Rörexpressen igen. Baserat på vår upplevelse skulle jag inte tveka att rekommendera Rörexpressen till vänner och bekanta.
    2020-07-15
    Bra jobb. Trevliga killar som löste allt.
    2020-06-12
    Vi har genomfört en totalrenovering där vi renoverat 3 badrum,, tvättstuga, lagt in vattenburen golvvärme, luft/vatten pump och byt ut alla avlopp. Detta kunde ha blivit en mardröm men allt har gått jätte bra. Vi har haft en jätte bra dialog med Tim från dag ett. Jätte proffsig personal som kan sina saker och som är trevlig och lätt att diskutera saker med. Rekommenderar utan tvekan!
    2020-05-04
    Köp och installation av ny gaspanna, allting fungerade perfekt från start till mål. Mycket bra bemötande av Tim på Rörexpressen.
    2020-04-17
    Ett mycket snabbt agerande efter att befintlig gaspanna hade kraschat. De fixade en temporär lösning till dess att den fasta installationen kunde utföras. Installationen gjordes sedan snabbt och prydligt av duktiga och trevliga medarbetare. Kan rekommenderas!
    2020-04-06
    Har gjort byte av gaspanna. Är mycket nöjd med all kontakt med rörexpressen, trevlig personal som gjorde ett bra jobb och höll överenskomna tider. Lätta att ha kontakt med och bra information.
    2020-03-25
    Mycket nöjd. Hade behöv av en snabb lösning och de levererade 'over and beyond' vad jag kunde förvänta mig och nu har jag värme i huset igen.
    2020-02-21
    Mkt bra. Trevlig i kommunikation. Enkelt att boka in tid. Dök upp som avtalat samt gjorde ett snabbt och bra arbete
    2020-02-21
    Köpt gaspanna, var utan värme och varmvatten, de fixade det snabbt och gjorde ett bra arbete.
    Bra bemötande från samtliga, både via telefon och på plats.
    2020-02-21
    Bra kommunikation från början till slut.
    Fint utfört arbete.
    2020-02-19
    Jag fick lagat en läcka på ett rör under den nyinsatta gaspannan av Rörexpressen. Snabbt , seriöst och vänligt bemötande från början till slut. Klargjorde klart och tydligt vad som behövdes göra. Rekommenderar det företaget verkligen.
    2020-01-23
    Allt fungerade perfekt . Killarna som var här var vänliga o duktiga fick svar på mina frågor o känner om jag har fler nu efter så är de lika tillmötesgående /Eva Brink
    2020-01-18
    Vi köpte en ny gaspanna med integrerar varmvattenberedare. De har varit snabba på att återkoppla och varit tydliga med vad som ingått. De har också hanterat installationen av våra nya panna på ett mycket bra sätt, även med visst oförutsett arbete. Mycket nöjd! Randanmärkning på 10 dagars betaltid och 15 % dröjsmålsränta (enligt lag 8%), vilket inte framgick av offert
    2020-01-12
    Mycket bra bemötande på plats.
    Kunnig,
    2020-01-10
    Behövde akut hjälp med att byta ut min gamla gaspanna som gav upp mitt i julhelgen. Fick snabb och god hjälp av Rörexpressen. Ett professionellt och mycket gott bemötande. Kan varmt rekommendera företaget
    2020-01-10
    Kom när de skulle. Gjorde så gott det gick.