Rörexpressen i Lund

Behöver du VVS-tjänster, rör- eller avloppstjänster?

Hos oss på Rörexpressen i Lund får du snabb och professionell hjälp. Vi arbetar i hela Lund med omnejd och tar oss an alla typer av uppdrag inom VVS, stora som små. Bland våra tjänster hittar du allt från byte av gaspannor till installation av golvvärme, varmvattenberedare eller värmepumpar. Vi fixar uppdrag i både badrum, kök och tvättstuga.

När du anlitar oss kan du vara säker på att du får ett välskött företag med tryggheten i högsta fokus. Varmt välkommen!

Läs vad 200 kunder tycker om Rörexpressen i Lund 2

2022-06-08 Spontant omdöme
    Trevigt bemötande smidig kommunikation Proffsigt arbete och fint städat efteråt!
    2022-04-25 Spontant omdöme
    Väldigt trevligt bemötande av Tim Persson. Installation av luft/vatten värmepump gick väldigt snabbt på en dag. Kan varmt rekommenderas.
    2022-04-11 Insamlad av företaget
    Kort väntetid, trevligt bemötande, jobbet (flytt av radiator i vattenburet värmesystem) gjordes snabbt och smidigt och utan problem. Uppfattade även som prisvärt men tog inte in andra offerter.
    2022-03-25 Insamlad av företaget
    En mycket bra upplevelse från början till slut. Vi bokade en tid, rörläggaren kom som avtalat. Vi diskuterade lösningar, hade en bra dialog och jag fick konstruktiva idéer på hur det skulle genomföras. Sedan la han alla rör, kopplingar och brunnar på ett snyggt och proffsigt sätt och blev klar samma dag. Fakturan kom dagen efter och var oxå väldigt detaljerad ner på minsta komponent. Jag är imponerad och jättenöjd med allt. Rekommenderar verkligen detta företag då jag haft mindre bra upplevelser på annat håll. Jag kommer garanterat anlita dem igen! Tack!
    2022-03-04 Insamlad av företaget
    Trevliga jobbade effektivt
    Tim mycket omtänksam och trevlig
    2022-02-24 Insamlad av företaget
    Fantastiskt bra service och lätta att ha att göra med. Rörmokaren på plats gjorde ett supersnyggt arbete. Jag hade höga krav och förväntningar, men arbetet överträffade i alla fall.
    2022-02-14 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra arbete, super kundservice 👍
    2022-01-28 Insamlad av företaget
    Professionellt arbete och trevligt bemötande!
    2022-01-09 Insamlad av företaget
    Mycket bra service, snabbt och enkelt. Lösningsorienterad hjälp och ett mycket trevligt bemötande. Rekommenderas!
    2021-12-23 Insamlad av företaget
    Jobbet gick som planerat, väldigt nöjd med resultatet. Fantastiskt service från Tim och teamet. Kompetenta, trevliga och professionella tekniker. Jag kan bara rekommendera.
    2021-12-23 Insamlad av företaget
    Vi blev snabbt och vänligt och proffsigt bemötta. Vår gaspanna hade gått sönder helgen före jul o vi vågade inte hoppas på att få en ny installerad innan jul. Men där hade vi fel! Den 22/12 fick vi en ny och det är härligt med värme i hela huset.
    Duktiga killar och mycket bra service på alla sätt. Kan verkligen rekommendera Rörexpressen!
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Snabbt, proffsigt utfört arbete!
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Beställde byte av kökskran och inkoppling av diskmaskin. Beställningen gick fort, följdes upp via email. Jobbet utfördes på tid med utmärkt kvalité.
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Jag fick hjälp med avloppet under vasken I köket. Fick tid dagen efter att jag ringt. Hantverkaren kom i tid, förklarade tydligt vad som behövdes ordnas och var mycket hjälpsam. Jag är verkligen nöjd med arbetet och rekommenderar Rörexpressen.
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Jobbet ser snyggt ut och kommer när de säger att det ska och är trevliga.
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Toppen service o utfört arbete på alla vis. Jag är Helnöjd. Rekommenderas.
    Karl
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Vi fick hjälp med att montera dusch och trasig spolning på toa. Trevlig hantverkare och snabb respons+fix på frågor som uppkom längs vägen
    2021-11-03 Insamlad av företaget
    Behövde ny blandare till köket.
    Blev väl bemött fr första stund. Fick snabb hjälp och montören som kom var mkt trevlig och tillmötesgående.
    Mkt positiv erfarenhet av Rörexpressen.
    2021-10-07 Insamlad av företaget
    Kontaktade Rörexpressen eftersom vi hade problem med läckage och dåligt avflöde i köksvasken. Fick snabbt besked att de kunde komma om ett par dagar. Trevlig rörmokare åtgärdade felen, men jag fick höra av mig åter då det uppstod nya stopp. Redan dagen efter fick jag hjälp igen. Nu med en mer grundlig rensning längre ned i rören. Allt verkar nu fungera som det ska och vi är nöjda. Kan absolut rekommendera Rörexpressen för snabb och god service.
    2021-09-30 Insamlad av företaget
    Bra
    Bolaget kom i rätt tid. Tyvärr måste gatan grävas upp men det kunde inte Rörexpressen hjälpa.
    Sammanfattningsvis så ordnade Rörexpressen det som vi förväntade oss
  • 2021-09-30 Spontant omdöme
    Vi fick jättebra och snabb hjälp med VVS-arbetet men i samband med bokningen (som skedde via ett formulär på nätet) fick vi ingen fråga kring fakturauppgifter och eventuellt rot-avdrag. Några dagar efter utfört arbete kommer fakturan utan rotavdrag och när vi återkommer och ber om detta så är det tvärstopp. Den person som sitter med administrationen är minst sagt svår att samarbeta med och vill inte hjälpa oss. Vi kommer tyvärr inte anlita dem igen vilket känns tråkigt då vi var väldigt nöjda med själva VVS-arbetet.
    Hej Helena,

tack för din recension!

Tråkigt att du tycker på detta vis men då vi båda stod på två olika sidor gick det ej att komma fram i diskussionen. När det tog tvärstopp skulle ni inte anlita oss igen, la på luren och sedan i frustration skriva ett inlägg. Tråkig attityd när vi haft en så pass bra dialog.

Formuläret på hemsidan fungerar inte utan du har skickat mail där vi haft kontakt samt på telefon.

Innan fakturan kom var det radiotystnad men när den damp ner i brevlådan blev det andra bullar.

Tyvärr kan inte jag ringa upp alla efter varje jobb utan jag informerar när jobbet bokas vad som gäller. Sen att man inte följer detta eller glömmer skall inte jag bli drabbad av.

Jag tackar för din feedback.

Trevlig Torsdag!

2021-09-27 Insamlad av företaget
    Trodde inte att det fanns så duktiga företag längre, när alltmer går i riktningen snabbt jobb, snabb faktura.

Hade hoppfulla förväntningar, efter att grannar nämnt företaget när jag snabbt behövde hjälp, men blev väldigt positivt överraskad över hur långt företaget var villiga att gå.

Det började med att en släktings värmepanna gick sönder dagar före julafton. Rörexpressen lyckades få fram reservdelar och se till att det blev en varm jul.
    Därefter har avloppsproblem, i tvättstugan, ställt till det. Ett samtal till Rörexpressen och några dagar senare fungerade allt igen.
    Dom har även ställt upp på ett fantastiskt sätt med avhjälpande av maskinellt fel i hushållet, utanför deras egentliga arbetsområde (vågar inte skriva ut vad, för att inte tvinga Rörexpressen att bli ett allt-i-allo företag, som alla kunder ringer om alla problem).

Mycket nöjd och tacksam.
    2021-09-10 Insamlad av företaget
    Beställde en offert från Valliant och de gav uppdraget till Rörexpressen som kom samma dag. Fick snabbt offert och förslag på datum för installation av den nya gaspanna. När vi accepterat offerten kom de redan dagen efter och satte dit en tillfällig varmvattenberedaren och ny panna kom på plats efter ytterligare någon dag. Allt gick väldigt smidigt och stort plus för att vi kunde få en ny gaspanna redan samma vecka som vi begärde offert. Kommer garanterat använda dem igen för VVS och värme jobb framöver.
    2021-09-10 Insamlad av företaget
    Håller vad de lovar.
    Dessutom hantverkare som kommer de tider som det ska.
    Det är sällsynt :)
    2021-09-06 Insamlad av företaget
    De utför ett bra jobb men det är omöjligt / svårt att ta kontakt med dem då de är väldigt dåliga på att svara i telefon.
    Har ringt i två dagar till det telefonnummer som står på hemsidan men har ännu inte nått annat än en telefonsvarare.
    Kontaktformuläret fungerade inte heller när jag testade det (MacOS / Chrome).

Av dessa orsaker blir det tyvärr svårt med en rekommendation.
    Hej Joacim,

såklart är det beklagligt att vi inte svarat när du ringt. Vår växel går in när vi inte kan svara, sitter i möte, lunch etc. Så det bästa är om man pratar in ett röstmeddelande. Att vi inte svarat på 2 dagar låter lite konstigt då jag inte haft några andra kunder som hört av sig om detta.

Man kan alltid blir bättre, så jag tackar för info och feedback Joacim!

2021-08-20 Insamlad av företaget
    Proffsigt bemötande och proffsigt utförande. Byte av två utkastare.
    2021-08-20 Insamlad av företaget
    Smidig process och proffsigt utfört arbete!
    2021-08-18 Insamlad av företaget
    Snabbt och bra helt enkelt! Bra bemötande. Inget att klaga på.
    2021-08-13 Insamlad av företaget
    Jag kontaktade Rörexpressen då min gaspanna hade gått sönder. De kom och tittade samma dag som jag ringde och offerten skickades även den samma dag. Tre dagar senare var den nya pannan installerad o klar. 😊
    2021-06-22 Insamlad av företaget
    Köpte leverans och installation av gaspanna till småhus.

Bemöttes vänligt, informativt och genuint intresse av att förstå och svara på mina frågor innan beställning

Mina förväntningar om en väl utförd installation på utsatt tid inkl samordning av olika aktörer uppfylldes med råge!

Högsta betyg!
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Proffesionella och respektfulla. Gjorde ett mycket bra och snabbt jobb, samtidigt som de tog stor hänsyn till vår familj.
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Köpte och fick installerat en värmepump.
    Fick råd och ett trevligt bemötande
    Jobbet utfördes snabbt och bra.
    Rekommendera verkligen RörExpressen!

Ulf Kölle
  • MATTIAS L
    skrev om Rörexpressen i Lund
    2021-05-14 Spontant omdöme
    Rörexpressen anlitades för att byta ut en trasig tryckvakt till bostadsrättsföreningen. Normalpris för en sådan är 400-600kr. Rörexpressen fakturerade 4.000kr i materialkostnad och har inte kunnat lämna en trovärdig förklaring på vad som gör just denna tryckvakt så dyrbar. Det finns andra, mer seriösa firmor som inte försöker skinna en på pengar, och vi kommer inte anlita Rörexpressen fler gånger.
    Hej Mattias,

Priset varierar en del för tryckvakter, vissa enligt priset du skriver och andra som är dyrare. Finns inget som heter normalpris på tryckvakter.

Min leverantör försökte hitta en som var så likvärdig som möjligt och det fanns inte, då blev det tyvärr ett alternativ som var dyrare. Att ” skinna” er på pengar tycker jag är att ta i samt ger en orättvis bild. Du har t.o.m. fått se min faktura vad den kostar, knappt 15% tillägg så definitivt inget överpris.

Att du sedan gjort ett aktivt val att inte kontakta min leverantör för mer info då du inte tror på mig, är inte mitt fel. Mer eller mindre har du fått den info du önskat och bett om.

Såklart är det tråkigt när man inte är nöjd eller tror man blivit lurad. Men som du redan vet enligt vår mailkonversation jobbar inte vi för att lura våra kunder, isf hade vi i slutänden inte haft några kunder kvar.

Lycka till framöver!

2021-04-13 Insamlad av företaget
    Snabbt och snyggt utfört arbete utav trevlig och lösningsorienterad rörmockare. De hade alla grejor i bilen, så som kopplingar och nödvändiga verktyg. Så ska det vara!
    2021-04-09 Insamlad av företaget
    Snabb och professionell service. Snygg och noggrann rördragning och installation av vår BIBO vattenmaskin. Rekommenderas!
    2021-04-08 Insamlad av företaget
    Pålitliga,korrekta,experter, bäst i pris gällande VVS arbete o gaspann byte.
    2021-04-08 Insamlad av företaget
    Vi kontaktade rörexpressen angående diverse småjobb, bl a ta bort 3 onödiga element i vårt hus. Såg att rörexpressen hade fått bra betyg.
    Jag kan bara instämma i kören och säga att vi blev mycket väl bemötta från början till slut. Inga besserwissrar detta utan de lyssnar och agerar proffsigt!
    Jobbet blev snabbt och smidigt avklarat.
    Vi är mycket nöjda, och har hittat en rörmokare som vi definitivt kommer anlita igen om det behövs.
    2021-04-08 Insamlad av företaget
    Gaspanna inklusive installation: allt har fungerat perfekt.
    2021-03-30 Insamlad av företaget
    När vår gaspanna gav med sig på helgen kontaktade jag Tim på Rörexpressen. På måndagen var dom på plats och plockade ut den gamla pannan och satte in en varmvattenberedare till oss. På tisdagen var jobbet klart och pannan driftsatt. Hatten av för samtliga inblandade för professionellt bemötande samt utförande.
    Kommer anlita Rörexpressen igen.

Johan
    2021-03-29 Insamlad av företaget
    Mycket snabb och prydlig installation av ny gaspanna som ersättning för den gamla. Trevligt bemötande och fin servicekänsla hela vägen.
    2021-03-16 Insamlad av företaget
    Detta företag kan jag varmt rekommendera. Köpte en valliant gaspanna och installation. Efter att jag beställt pannan var den levererad och installerad dagen efter.Blev vänligt bemött från första till sista stund. Har ringt några gånger efter allt var klart och har fått en kanonbra service. Detta företag får 10 av 10 möjliga stjärnor. Kent Ekvall.
    2021-02-12 Insamlad av företaget
    Installation av gaspanna. Proffsigt gjort!
  • Magnus J
    skrev om Rörexpressen i Lund
    2021-02-10 Insamlad av företaget
    Fick snabb hjälp när vår gamla gaspanna gav upp. Från att jag kontaktade Rörexpressen tog det mindre än 24 timmar innan de kom och rev ut gamla pannan och installerade en tillfällig varmvattenberedare. En och en halv vecka senare var nya gaspannan på plats. Samtidigt fick jag ett par andra VVS jobb fixade när de ändå var på plats. All har varit smidigt och utan klydd. Trevligt bemötande och ett mycket bra jobb från alla inblandade. Jag kan rekommendera Rörexpressen alla dagar i veckan
    2021-02-02 Insamlad av företaget
    Vänliga och hjälpsamma. Satte snabbt upp en duschblandare och drog om en del vattenrör. Snyggt och proffsigt.

Vi är helnöjda och skulle absolut anlita dem igen. Rekommenderas.
    2021-01-31 Insamlad av företaget
    Installation värmepump. Bra bemötande, snabb leverans och montering. Motsvarade våra förväntningar.
    2021-01-31 Insamlad av företaget
    Anlitade Rörexpressen för att installera två radiatorer. Jobbet gjordes snabbt och till hög standard - vi är mycket nöjda. Ett mindre problem som uppstod i efterhand avhjälptes också snabbt. Kommunikationen både med kontoret och montörerna var smidig, fast jag saknade en tydligare offert som exempelvis beskrev storleken på radiatorerna.

Kan tillägga att det inte är det lättaste att hitta en vvs-montör just nu. Bara genom att svara på min förfrågan, samt be om feedback här på Reco, tycker jag att Rörexpressen utmärker sig positivt från sina konkurrenter.
    2021-01-29 Insamlad av företaget
    Allt är fenomenalt med rörexpressen, jag har anlitat dom två gånger. Dom fixar tider snabbt, rörmokare och bokningspersonalen är trevliga, rimliga priser och ett BRA slutresultat.

Jag kommer alltid välja rörexpressen!
    2021-01-26 Insamlad av företaget
    Byte av gaspanna. Vailant återförsäljare har rekommenderat dem.De har gjort en riktigt bra och snabbt jobb.Jag är jätte nöjd. Rekommenderar varmt.
    2021-01-12 Insamlad av företaget
    Jag har ingen bra erfarenhet av VVS:are, men Rörexpressen var ett trevligt undantag. Otroligt bra hjälp, att kunna "diagnostisera" och byta VVB på ett par timmar.

Priset var ok, men utfästelsen "knappt X kr" visade sig blir "exakt X kr". Det hade varit rakare att säga det. Men inget som sänker mitt betyg.
    2021-01-08 Insamlad av företaget
    Proffs, snabba, duktiga. Kommer att anlita de igen. (2 badrum renov.)