Läs vad 41 kunder tycker om Roseb Entreprenad AB 2

• 2020-12-29
    Roseb gjorde en entreprenad med putsning av vårt nybyggda hus i Danderyd. Vi valde tjockputs med kalkbruk då vi eftersträvade en äldre stil på huset. Vi hade även en hel del extra putsarbeten ex takfotsdetaljer, pilastrar, pelare som Roseb skötte på ett mycket bra sätt.
    Platschefen Adrian och putsteamet var mycket professionella, pragmatiska och lätta att arbete med. Vi kan varmt rekommendera Roseb. /JB
  • 2020-12-23
    Vi är ett etablerat plåtslageri med säte i Stockholm som använder oss av Roseb sedan några år både i projekteringar av projekt samt utförande. Micke som vi haft mest kontakt med levererar alltid enlig avtal och lite därtill. Rekommenderas varmt om man önskar ett kostnadseffektivt och pålitligt utförande!
    // Projektledare BPAB
    Jonatan L
  • 2020-12-23
    Allt gick snabbt och smidigt. Vi hade skickat ut en offert till flera firmor och fick ett bra pris hos Roseb Entreprenad AB. Vi
    är mycket nöjda.
  • 2020-11-27
    Anlitade Roseb Entreprenad AB l för omläggning av vårat villatak i oktober 2020. Vi är mycket nöjda med allt från början till slut. Arbetslaget har vart väldigt duktiga.
  • 2020-06-26
    Roseb AB har utfört en renovering av plåttaket på vårt hus i Råsunda, byggår 1912. Vi beställde Takmålning Premium och fullständig Taksäkerhet. Roseb har varit väldigt bra att ha och göra med, tydlig och bra kommunikation och ruskigt snabba från början till slut. Vi är väldigt nöjda med entreprenören och rekommenderar Roseb AB varmt till alla som behöver måla, renovera och installera taksäkerhet på sin fastighet.
    //Lennart Hannu,
    Brf Solna Oxeln 5
    Tack för omdömet Lennart! Hör av er i framtiden om ni har behov av annan yttre renovering, fasad eller fönster. Trevlig sommar! Vänligen, Tobias, Roseb

• 2020-05-29
    Roseb renoverade vår fasad i Tyresö. Noggranna, snabba, trevliga och proffsiga. Kort sagt så är jag enastående nöjd.
  • 2020-05-17
    Sedan 1997 har jag arbetat som fastighetsskötare i vår brf, och tagit hand om många hantverkare. Måste medge att jag aldrig stött på någon som Peter som löste taksäkerheten galant. Så flitig och hängiven till uppdraget och serviceinriktad. Ett nöje att anlita seriösa hantverkare. Tack Peter & Tobias! Thanks Peter😉
    Peter S
  • 2020-05-15
    Detta företags arbetare tyckte tydligen inte att min cykel fick stå fastlåst vid stuprännan vid vårt hus när de skulle renovera taket. Det måste ha irriterad dem på något vis, eftersom de valde att vrida på cykeln så att den stod på högkant, fastkilad mellan stuprännorna, vilket resulterade i att låset vreds och gick sönder. Det gick därefter inte att låsa upp cykeln, utan låset fick klippas upp och ersättas av ett nytt.

Den här onödiga aggressionen mot en av husets hyresgäster känns väldigt märklig och oprovocerad. Om de inte vill att cyklar ska parkeras invid väggen så går det bra att sätta upp anslag och informera om det. Fegt och barnsligt att anonymt göra åverkan på en cykel. Det fanns gott om plats på parkeringen för deras byggmaterial. Riktig badwill för detta företag. När jag mejlade och frågade vad de sysslar med så fick jag inget svar, ingen ursäkt. Trist. Rekommenderar dem inte.
    SONJA H
  • 2020-04-26
    Vi anlitade Roseb våren 2020 för att lägga om vårt tak. De gjorde ett utmärkt jobb, redan i offertskedet tyckte jag de var snabba på att återkoppla och hade bra och tydlig offertsammanställning. Vi hade en bra dialog om när de skulle starta arbetet. Själva arbetet tog ca 3 veckor, de var proffsiga, städade efter sig hela tiden, åtgärdade allt vi bad om och gjorde ett mycket bra jobb. Vi är supernöjda med resultatet. Tobias, vår projektledare var proffsig och svarade alltid inom kort när vi ville stämma av något. Hela teamet med Tobias, Tomas och Tommy var toppenbra. Kan varmt rekommendera dem.
    SANDRA I
  • 2020-01-13
    Vi använde oss av Roseb ab för att rengöra/ rensa taket på vår Brf:s fastighet. Vi blev mycket nöjda!
    Killarna kom i tid, var mycket serviceminded och gjorde ett mycket bra jobb på taket. Arbetet blev väl dokumenterat som önskat från vår sida med bilder före/efter.
    De har en god referens här och garanterat en återkommande kund...
    Stefan
  • 2019-12-30
    Anlitade Roseb AB med kort varsel för omläggning av vårat villatak i nov 2019. Vi är fruktansvärt nöjda med allt från början till start.
    Arbetslaget har vart väldigt proffsiga och lyhörda. Tobias dokumenterar allt i bilder och håller en informerad under arbetets gång vilket känns mycket tryggt.
    Tidsplanen har inte kunnat hållas, men då vädret varit kasst och jul/nyår kommit emellan är det inte någonting som man kan lasta företaget för.
    Har också fått mycket vänligt bemötande de gånger jag kontaktat admin.
    Skadar heller inte att offerten låg en bra bit under övriga som vi tog in, och inga dolda avgifter har dykt upp längs vägen.

Jag kan varmt rekommendera Roseb AB för liknande arbeten.
  • 2019-12-22
    Vi har samarbetat på flera projekt så som takmålning och fasadarbeten bla. Kontakt med projektledaren Mikael Vestman har fungerat utmärkt. Snabb kontakt och snabba svar! Vi ser fram emot fortsatt samarbete under 2020 !
  • 2019-12-21
    Bra firma som vi tagit hjälp av på bl.a tegelobjekt med hög kulturklassning, takmålningar, taksäkerhet m.m
    Roseb har levererat bra priser och hög kvalitet. Rekommenderas
  • 2019-12-17
    De höll vad de lovade till ett bra pris. De föreslog dessutom en bättre lösning än vad deras konkurrenter gjorde. Kan varmt rekommenderas.
  • 2019-11-25
    Omläggning av tak:

1) Roseb ställde upp med, erfaren, professionell och mycket trevlig personal. Var angelägen om att visa vad man åstadkommit, steg för steg, med bilddokumentation. Mycket värdefullt. Möjliggjorde för mig som kund särskilda möjligheter att kontrollera arbetets framfart, just steg för steg. Rörde sig "hemvant" och säkert på det förhållandevis höga och branta taket.

2) Kunnig och skicklig projektledning, lyhörd för kundsynpunkter. God hand med "verkställarna" på taket. Leveranser av beställt, nödvändigt, rätt material kom i tid.
    Bra samband x vab mellan olika samtidigt pågående taktprojekt i bygden och med Företagets Huvudkontor. Beslut om ändrad anpassning - väderförändringar, reservdelar, togs utan dröjsmål. Plåtslageri utfördes under gångna helgen. Måleri återstår.

3) Vi ser fram emot att hela projektet ska bli klart denna vecka, och att projektet därmed har färdigställts på kortare tid än två veckor.

Jag vill på det varmaste rekommendera denna firma för detta slags arbete, total omläggning av tak, efter nogsam föranalys, nogsam tids- och kostnadsberäkning av delar och total, och erbjudande av fastprisåttagande, som är prismässigt konkurrenskraftigt och ändå kvalitetsmässigt av bästa slag.

4) Åren avslöjar om arbetet kommer att visa sig bra gjort. Allt ser nytt och fräscht ut i början. Verkligt kvalitetstest (hållbarhet, förmågan att långsiktigt bemästra fukt, mögel , mm) kan göras först om 10 eller 20 år. Min bedömning är att detta kommer att hålla. Den valda logiken och valet av produkter (papp, läkt, plattor, tätningsmedel, ytöverklädnad mm) som installeras, avslöjar att man valt klokast möjliga ordning.

5) Företagets offerttext och text i dess faktureringsrutiner har visat sig inte stämma alla viktiga delar. De önskade delbetalningsterminerna är inte särskilt framhållna i avtal som tecknades. Men jag bistår i ändrandet så allt blir rätt, också ur kundsynpunkt.

Fem stjärnor för takarbete, och projektledning som ledde det hela till önskat resultat
    (Därtill lågmäld viskning i örat på de ytterst ansvariga om värdet av att förbättra sättet man skriver offerter, med högre precision, och med detaljer gällande önskad betalordning, dvs sättet man förväntar sig att betalflödet ska fungera)
  • 2019-08-23
    Vi bestämde oss för att byta tak på kort varsel och fick fin hjälp och rådgivning från Jojje och Daniel. Taket byttes medan vi var på semester och det känns som vi fått ett nytt hus! Kan absolut rekommendera deras tjänster.
    Kimmo B
  • 2019-08-21
    Tack så jättemycket för hjälpen med vårt tak, supernöjd! Bra service. Rekommenderar Roseb varmt!
  • 2019-08-14
    Roseb Entreprenad hjälpte oss med att lägga om vårat tak i Åkersberga.
    Från första kontakt till slutfört arbete har allt flutit på bra, kontakten med projektledare Jojje och arbetsledare Daniel har varit utmärkt. Jag rekommenderar absolut Roseb om nån behöver lägga om tak!
  • 2019-08-07
    Roseb Entreprenad hjälpte oss (mig och två grannar) att renovera vårt garage. De bytte och målade panel samt la om taket (papptak)

Mycket nöjd med Roseb och Jojje som arbetsledare/kontaktperson.

Jag rekommenderar Roseb!
  • 2019-01-08
    Vi valde Roseb att täta vår gesimsränna. Allt gick inte som planerat då rännan var illa däran. Men med riktigt bra kommunikation och en stor känsla för service fick Jojje oss att bli riktigt nöjda i slutändan. Jag kan rekommendera Jojje och Roseb Entreprenad framöver.
    Dick K
    skrev om Roseb Entreprenad AB
    Tack Dick för att vi fick hjälpa er! Hör av er om ni behöver hjälp igen.

• 2018-12-05
    Reparation av ett äldre tegeltak

Lite tröga i starten men när de väl kom på plats så lagade de taket effektivt och erfaret med stor känsla för detaljer och samtidigt utan det tröttsamma bondfångeriet att alltid påstå att hela taket behöver läggas om.

Rekommenderas
  • 2018-11-26
    Jag tog in anbud från tre olika som jag fått rekommenderade. Detta var mest prisvärt. Mycket bra och vänligt bemötande.
  • 2018-11-25
    Fick mina fönster målade. Resultatet blev fint och arbetet utfördes snabbt och smidigt av duktiga målare. Jag är mycket nöjd.
  • 2018-11-19
    Roseb målade om fastighetens plåttak. Bra dialog i upphandlingen och bra kontakt under genomförandet. Klart enligt tidplan och budget. Arbetet känns gediget utfört. Mycket hjälpsamma om något strulade på beställaren sida.
    Så som man vill att entreprenörer ska vara men alltför sällan är.
    Mats W
    skrev om Roseb Entreprenad AB
    Tack Mats för att vi fick hjälpa er förening!

• 2018-11-18
    Renovering skorsten.
    (plåtarbeten - Takrenovering - skorsten)
    Trevlig bemöt och snabb respons.
    Var på plats dagen efter och gick igenom arbetet som behövde
    utföras.
    Fick en offert inom ett par dagar samt ett uppföljnings samtal och genomgång av offerten.

Då jag godkänt offerten var entreprenaden igång inom ett par dagar.

Montörerna utförde arbetet städat och enligt plan.

Väldigt nöjd över hela arbete från bemötande / offert / genomgång / montering.

Rekommenderas

Vänliga hälsningar

David Gustafsson
  • 2018-11-08
    Jag anlitade ROSEB AB för att riva en gavel av mexitegel, reparera grunden som var i dåligt skick och sedan mura upp gavel igen. Arbetet utfördes raskt av duktiga hantverkare och på utlovad tid. De problem som dök upp på vägen löstes snabbt av ROSEB. Jag fick information om hur arbetet forgick och alla frågor jag hade besvarades inom kort via mobil och sms. Jag kan varmt rekommendera ROSEB AB.
    skrev om Roseb Entreprenad AB
    Tack Kåre för att vi fick hjälpa er med detta!

• 2018-10-19
    Montering av 2x8 m snörasskydd. Bra pris, bra leverans. Gav lite av det där extra.
  • 2018-10-03
    Vi köpte tvättning av tak från mossa. Snabbt och bra bemötande till bra pris. Kommer använda igen!
    Nicklas L
  • 2018-09-27
    Lagning av tak och byte av taklucka
  • 2018-08-28
    Vi bytte färg på huset från gult till mörkgrått med vita knutar o fönsterkarmar. Jobbet utfördes under senare delen av juli och början av augusti. Trots värmen så flöt jobbet på bra med vissa vilodagar då solen låg på för starkt.
    Jag har själv haft möjlighet att vara hemma och följt jobbet och vi är väldigt nöjda nu när allt är klart.
    Sammanfattningsvis kan vi verkligen rekommendera Roseb Entreprenad AB för ett bra utfört jobb. Inget spill, inga skador av ställningar och flitiga målare som höll humöret uppe.
    Hälsningar Ola o Mia Kunosson
    Ola K
  • 2018-01-09
    Bra kommunikation med arbetsledningen!
    Snabba duktiga hantverkare.
    skrev om Roseb Entreprenad AB
    Tack Tommy för att vi fick hjälpa er med att lägga om tegeltaken hos er! /Jojje, Roseb Entreprenad

• 2018-01-04
    BRF Sjömannen 7, fastigheten Sibyllegatan 7 / Riddargatan 20 i Stockholm behövde rengöra och måla delar av vårt tak. Offerter togs in och vi valde Roseb dels för deras pris men också mycket för deras bemötande. Arbetet utfördes professionellt och på tid. Vi fick dagligen rapport om arbetets fortlöpande. Vi fick även information från dem att delar av vårt tak saknade snörasskydd. Nya offerter togs in och även denna gång valde vi Roseb. De hanterade allt från leveranser till montering till största belåtenhet.
    Vi kan verkligen rekommendera Roseb för takarbeten.
    Peder M
    Tack Peder för att vi fick hjälpa er med detta! /Jojje, Roseb Entreprenad

• 2017-12-29
    Kunniga o trevliga, före, under o efter bra utfört arbete.
    skrev om Roseb Entreprenad AB
    Tack Bengt för att vi fick hjälpa er förening med att uppdatera er taksäkerhet!

• 2017-11-09
    Vi fick hjälp att montera snörasskydd. Positivt och trevligt bemötande från början till slut. Lätta att få tag på och mycket behjälpliga.
    skrev om Roseb Entreprenad AB
    Tack för att vi fick hjälpa er med detta!

• 2017-11-08
    Vi anlitade Roseb för montage av snörasskydd. Kontakten fungerade mycket bra, de kom alltid i tid och höll deras ord i allmänhet. Arbetet utfördes på utsatt tid och utan strul. De gjorde vad som offererats och dessutom lite till.
    Kort sagt fick vi ett mycket gott intryck!
    Tack för att vi fick vintersäkra ert tak! /Jojje, Roseb Entreprenad

• 2017-10-10
    Redan vid första kontakten så fick vi ett mycket trevligt bemötande. Vi begärde att få en offert på målning av vårt yttertak.
    Genomgående har service, bemötande och utförande varit med beröm godkänt.
    Även besiktningsmannen gav ett fint betyg för genomförandet av arbetet.
    Vi kan varmt rekommendera Roseb som leverantör.
  • 2017-10-06
    Gjorde ett bra jobb, höll vad det lovade.
  • 2017-05-05
    Ommålning av farstukvistar och carportar till 34 lägenheter tillhörande en bostadsrättsförening
    Arbetet utfördes i enlighet med lämnad offert både vad gäller utförandet och pris.v
  • 2017-05-04
    Roseb utförde målning av alla fönster och renovering av eventuella skador under 2011. Vi var mycket nöjda med arbetet. Medarbetarna visade stor hänsyn.
  • 2017-01-30
    Vår Brf har kulturglas i fönstren i vår 30-tals fastighet här på Södermalm, och behövde renovera några fönsterbågar,
    så jag kontaktade Roseb Entreprenad om offert för detta. Nu är jobbet klart! - Med facit i hand så måste jag säga att
    projektet utfördes både smidigt och kompetent. Både styrelse och berörda medlemmar är nöjda med
    hur arbetet sköttes.
    Som ordförande har jag haft många kontakter med olika slags hantverkare. I detta fall - kunde jag notera att allt gick väldigt friktionsfritt, bra samarbete mellan montören och styrelsen, förberedelserna, monteringen och slutresultatet, är till vår fulla belåtenhet, och därför vill jag här passa på att tacka, och rekommendera det här företaget.
    Och det gör jag utan reservationer. Gick faktiskt över förväntan bra!
    Marcus N
  • 2016-12-10
    Roseb Entreprenad renoverade fönstren hos får bostadsförening. Mycket bra jobb, väldigt proffsigt och vi kunde spara många kronor i renovering i stället för att bekosta nya fönster. Snabbt och mycket väl utfört!
    Maja T