Alla kategorier Fasad Stockholms län Lidingö Roseb Entreprenad AB

Roseb Entreprenad AB

Kyrkvägen 38, 181 42 Lidingö — Visa karta

Roseb Entreprenad startade 1995, främst med att måla takplåt. Redan några år senare hade verksamheten vuxit ordentligt och sedan dess gör vi i princip allt som har med tak-, fönster- och fasadrenovering att göra.

Vi åtgärdar både puts- och träfasader. Om din fasad är i trä ser vi till att ändträet oljas ordentligt för att minska risken för rötskador och vi målar med oljefärg, slamfärg eller lasyr efter dina önskemål.

När det gäller fönster gör vi allt: trälagning, omkittning, glasbyte till ljudisolerade eller energisparande glas t.ex., målning, träarbete, nya tätningslister - you name it! Att renovera ett helt fönster tar ca. 10 arbetsdagar.

Låt oss ta hand om ert tak! Vi lägger om, målar om, renoverar och uppdaterar ert tak med den senaste taksäkerheten. Alla våra takläggare och taksäkerhetsarbetare har gått CW Lundbergs Taksäkerhetsutbildning. Vi innehar även taksäkerhetskommitténs licens. Fråga oss om ni har några frågor om tak och/eller taksäkerhet så kommer vi ut till er och gör en kostnadsfri offert.
Öppet just nu
Mån-Sön: 07:00-20:00

Läs vad 22 kunder tycker om Roseb Entreprenad AB

• Dick K

2019-01-08

Dick K skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vi valde Roseb att täta vår gesimsränna. Allt gick inte som planerat då rännan var illa däran. Men med riktigt bra kommunikation och en stor känsla för service fick Jojje oss att bli riktigt nöjda i slutändan. Jag kan rekommendera Jojje och Roseb Entreprenad framöver. Läs mer
    2019-01-08 Jojje svarar Dick K
    Tack Dick för att vi fick hjälpa er! Hör av er om ni behöver hjälp igen.
  • 2018-12-05

Per R skrev om Roseb Entreprenad AB
    Reparation av ett äldre tegeltak

Lite tröga i starten men när de väl kom på plats så lagade de taket effektivt och erfaret med stor känsla för detaljer och samtidigt utan det tröttsamma bondfångeriet att alltid påstå att hela taket behöver läggas om.

Rekommenderas Läs mer
  • 2018-11-26

Liselott R skrev om Roseb Entreprenad AB
    Jag tog in anbud från tre olika som jag fått rekommenderade. Detta var mest prisvärt. Mycket bra och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2018-11-25

Anna D skrev om Roseb Entreprenad AB
    Fick mina fönster målade. Resultatet blev fint och arbetet utfördes snabbt och smidigt av duktiga målare. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Mats W

2018-11-19

Mats W skrev om Roseb Entreprenad AB
    Roseb målade om fastighetens plåttak. Bra dialog i upphandlingen och bra kontakt under genomförandet. Klart enligt tidplan och budget. Arbetet känns gediget utfört. Mycket hjälpsamma om något strulade på beställaren sida.
    Så som man vill att entreprenörer ska vara men alltför sällan är. Läs mer
    2018-11-20 Jojje svarar Mats W
    Tack Mats för att vi fick hjälpa er förening!
  • 2018-11-18

David G skrev om Roseb Entreprenad AB
    Renovering skorsten.
    (plåtarbeten - Takrenovering - skorsten)
    Trevlig bemöt och snabb respons.
    Var på plats dagen efter och gick igenom arbetet som behövde
    utföras.
    Fick en offert inom ett par dagar samt ett uppföljnings samtal och genomgång av offerten.

Då jag godkänt offerten var entreprenaden igång inom ett par dagar.

Montörerna utförde arbetet städat och enligt plan.

Väldigt nöjd över hela arbete från bemötande / offert / genomgång / montering.

Rekommenderas

Vänliga hälsningar

David Gustafsson Läs mer
  • 2018-11-08

Kåre P skrev om Roseb Entreprenad AB
    Jag anlitade ROSEB AB för att riva en gavel av mexitegel, reparera grunden som var i dåligt skick och sedan mura upp gavel igen. Arbetet utfördes raskt av duktiga hantverkare och på utlovad tid. De problem som dök upp på vägen löstes snabbt av ROSEB. Jag fick information om hur arbetet forgick och alla frågor jag hade besvarades inom kort via mobil och sms. Jag kan varmt rekommendera ROSEB AB. Läs mer
    2018-11-20 Jojje svarar Kåre P
    Tack Kåre för att vi fick hjälpa er med detta!
  • 2018-10-19

Staffan S skrev om Roseb Entreprenad AB
    Montering av 2x8 m snörasskydd. Bra pris, bra leverans. Gav lite av det där extra. Läs mer
  • Nicklas L

2018-10-03

Nicklas L skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vi köpte tvättning av tak från mossa. Snabbt och bra bemötande till bra pris. Kommer använda igen! Läs mer
  • 2018-09-27

Emelie R skrev om Roseb Entreprenad AB
    Lagning av tak och byte av taklucka Läs mer
  • Ola K

2018-08-28

Ola K skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vi bytte färg på huset från gult till mörkgrått med vita knutar o fönsterkarmar. Jobbet utfördes under senare delen av juli och början av augusti. Trots värmen så flöt jobbet på bra med vissa vilodagar då solen låg på för starkt.
    Jag har själv haft möjlighet att vara hemma och följt jobbet och vi är väldigt nöjda nu när allt är klart.
    Sammanfattningsvis kan vi verkligen rekommendera Roseb Entreprenad AB för ett bra utfört jobb. Inget spill, inga skador av ställningar och flitiga målare som höll humöret uppe.
    Hälsningar Ola o Mia Kunosson Läs mer
  • 2018-01-09

Tommy Å skrev om Roseb Entreprenad AB
    Bra kommunikation med arbetsledningen!
    Snabba duktiga hantverkare. Läs mer
    2018-01-09 Jojje svarar Tommy Å
    Tack Tommy för att vi fick hjälpa er med att lägga om tegeltaken hos er! /Jojje, Roseb Entreprenad
  • Peder M

2018-01-04

Peder M skrev om Roseb Entreprenad AB
    BRF Sjömannen 7, fastigheten Sibyllegatan 7 / Riddargatan 20 i Stockholm behövde rengöra och måla delar av vårt tak. Offerter togs in och vi valde Roseb dels för deras pris men också mycket för deras bemötande. Arbetet utfördes professionellt och på tid. Vi fick dagligen rapport om arbetets fortlöpande. Vi fick även information från dem att delar av vårt tak saknade snörasskydd. Nya offerter togs in och även denna gång valde vi Roseb. De hanterade allt från leveranser till montering till största belåtenhet.
    Vi kan verkligen rekommendera Roseb för takarbeten. Läs mer
    2018-01-04 Jojje svarar Peder M
    Tack Peder för att vi fick hjälpa er med detta! /Jojje, Roseb Entreprenad
  • 2017-12-29

Bengt E skrev om Roseb Entreprenad AB
    Kunniga o trevliga, före, under o efter bra utfört arbete. Läs mer
    2018-01-02 Jojje svarar Bengt E
    Tack Bengt för att vi fick hjälpa er förening med att uppdatera er taksäkerhet!
  • 2017-11-09

Ellika T skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vi fick hjälp att montera snörasskydd. Positivt och trevligt bemötande från början till slut. Lätta att få tag på och mycket behjälpliga. Läs mer
    2017-11-09 Jojje svarar Ellika T
    Tack för att vi fick hjälpa er med detta!
  • 2017-11-08

Gabriel J skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vi anlitade Roseb för montage av snörasskydd. Kontakten fungerade mycket bra, de kom alltid i tid och höll deras ord i allmänhet. Arbetet utfördes på utsatt tid och utan strul. De gjorde vad som offererats och dessutom lite till.
    Kort sagt fick vi ett mycket gott intryck! Läs mer
    2017-11-08 Jojje svarar Gabriel J
    Tack för att vi fick vintersäkra ert tak! /Jojje, Roseb Entreprenad
  • 2017-10-10

Rönnberga Konferens skrev om Roseb Entreprenad AB
    Redan vid första kontakten så fick vi ett mycket trevligt bemötande. Vi begärde att få en offert på målning av vårt yttertak.
    Genomgående har service, bemötande och utförande varit med beröm godkänt.
    Även besiktningsmannen gav ett fint betyg för genomförandet av arbetet.
    Vi kan varmt rekommendera Roseb som leverantör. Läs mer
  • 2017-10-06

Anders N skrev om Roseb Entreprenad AB
    Gjorde ett bra jobb, höll vad det lovade. Läs mer
  • 2017-05-05

Uno E skrev om Roseb Entreprenad AB
    Ommålning av farstukvistar och carportar till 34 lägenheter tillhörande en bostadsrättsförening
    Arbetet utfördes i enlighet med lämnad offert både vad gäller utförandet och pris.v Läs mer
  • 2017-05-04

Björn B skrev om Roseb Entreprenad AB
    Roseb utförde målning av alla fönster och renovering av eventuella skador under 2011. Vi var mycket nöjda med arbetet. Medarbetarna visade stor hänsyn. Läs mer
  • 2017-01-30

Bernt Marcus N skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vår Brf har kulturglas i fönstren i vår 30-tals fastighet här på Södermalm, och behövde renovera några fönsterbågar,
    så jag kontaktade Roseb Entreprenad om offert för detta. Nu är jobbet klart! - Med facit i hand så måste jag säga att
    projektet utfördes både smidigt och kompetent. Både styrelse och berörda medlemmar är nöjda med
    hur arbetet sköttes.
    Som ordförande har jag haft många kontakter med olika slags hantverkare. I detta fall - kunde jag notera att allt gick väldigt friktionsfritt, bra samarbete mellan montören och styrelsen, förberedelserna, monteringen och slutresultatet, är till vår fulla belåtenhet, och därför vill jag här passa på att tacka, och rekommendera det här företaget.
    Och det gör jag utan reservationer. Gick faktiskt över förväntan bra!
    Marcus N Läs mer
  • Maja T

2016-12-10

Maja T skrev om Roseb Entreprenad AB
    Roseb Entreprenad renoverade fönstren hos får bostadsförening. Mycket bra jobb, väldigt proffsigt och vi kunde spara många kronor i renovering i stället för att bekosta nya fönster. Snabbt och mycket väl utfört! Läs mer

Kyrkvägen 38, 181 42 Lidingö