Alla kategorier Fasad Stockholms län Lidingö Roseb Entreprenad AB

Roseb Entreprenad AB

Birger Jarlsgatan 111, 113 56 Stockholm — Visa karta

Roseb Entreprenad startade 1995, främst med att måla takplåt. Redan några år senare hade verksamheten vuxit ordentligt och sedan dess gör vi i princip allt som har med tak-, fönster- och fasadrenovering att göra.

Vi åtgärdar både puts- och träfasader. Om din fasad är i trä ser vi till att ändträet oljas ordentligt för att minska risken för rötskador och vi målar med oljefärg, slamfärg eller lasyr efter dina önskemål.

När det gäller fönster gör vi allt: trälagning, omkittning, glasbyte till ljudisolerade eller energisparande glas t.ex., målning, träarbete, nya tätningslister - you name it! Att renovera ett helt fönster tar ca. 10 arbetsdagar.

Låt oss ta hand om ert tak! Vi lägger om, målar om, renoverar och uppdaterar ert tak med den senaste taksäkerheten. Alla våra takläggare och taksäkerhetsarbetare har gått CW Lundbergs Taksäkerhetsutbildning. Vi innehar även taksäkerhetskommitténs licens. Fråga oss om ni har några frågor om tak och/eller taksäkerhet så kommer vi ut till er och gör en kostnadsfri offert.
Mån-Sön: 07:00-20:00

Läs vad 8 kunder tycker om Roseb Entreprenad AB

• Ellika T
    Ellika T skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vi fick hjälp att montera snörasskydd. Positivt och trevligt bemötande från början till slut. Lätta att få tag på och mycket behjälpliga. Läs mer
    2017-11-09 Jojje svarar Ellika T
    Tack för att vi fick hjälpa er med detta!
  • Gabriel J
    Gabriel J skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vi anlitade Roseb för montage av snörasskydd. Kontakten fungerade mycket bra, de kom alltid i tid och höll deras ord i allmänhet. Arbetet utfördes på utsatt tid och utan strul. De gjorde vad som offererats och dessutom lite till.
    Kort sagt fick vi ett mycket gott intryck! Läs mer
    2017-11-08 Jojje svarar Gabriel J
    Tack för att vi fick vintersäkra ert tak! /Jojje, Roseb Entreprenad
  • Rönnberga Konferens
    Rönnberga Konferens skrev om Roseb Entreprenad AB
    Redan vid första kontakten så fick vi ett mycket trevligt bemötande. Vi begärde att få en offert på målning av vårt yttertak.
    Genomgående har service, bemötande och utförande varit med beröm godkänt.
    Även besiktningsmannen gav ett fint betyg för genomförandet av arbetet.
    Vi kan varmt rekommendera Roseb som leverantör. Läs mer
  • Anders N
    Anders N skrev om Roseb Entreprenad AB
    Gjorde ett bra jobb, höll vad det lovade. Läs mer
  • Uno E
    Uno E skrev om Roseb Entreprenad AB
    Ommålning av farstukvistar och carportar till 34 lägenheter tillhörande en bostadsrättsförening
    Arbetet utfördes i enlighet med lämnad offert både vad gäller utförandet och pris.v Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Roseb Entreprenad AB
    Roseb utförde målning av alla fönster och renovering av eventuella skador under 2011. Vi var mycket nöjda med arbetet. Medarbetarna visade stor hänsyn. Läs mer
  • Bernt Marcus N
    Bernt Marcus N skrev om Roseb Entreprenad AB
    Vår Brf har kulturglas i fönstren i vår 30-tals fastighet här på Södermalm, och behövde renovera några fönsterbågar,
    så jag kontaktade Roseb Entreprenad om offert för detta. Nu är jobbet klart! - Med facit i hand så måste jag säga att
    projektet utfördes både smidigt och kompetent. Både styrelse och berörda medlemmar är nöjda med
    hur arbetet sköttes.
    Som ordförande har jag haft många kontakter med olika slags hantverkare. I detta fall - kunde jag notera att allt gick väldigt friktionsfritt, bra samarbete mellan montören och styrelsen, förberedelserna, monteringen och slutresultatet, är till vår fulla belåtenhet, och därför vill jag här passa på att tacka, och rekommendera det här företaget.
    Och det gör jag utan reservationer. Gick faktiskt över förväntan bra!
    Marcus N Läs mer
  • Maja T
    Maja T skrev om Roseb Entreprenad AB
    Roseb Entreprenad renoverade fönstren hos får bostadsförening. Mycket bra jobb, väldigt proffsigt och vi kunde spara många kronor i renovering i stället för att bekosta nya fönster. Snabbt och mycket väl utfört! Läs mer

Birger Jarlsgatan 111, 113 56 Stockholm