Roseb Entreprenad

Roseb Entreprenad

www.roseb.se
  • BadgeSixYears

Roseb Entreprenad startade 1995, främst med att måla takplåt. Redan några år senare hade verksamheten vuxit ordentligt och sedan dess gör vi i princip allt som har med tak-, fönster- och fasadrenovering att göra. Vi åtgärdar både puts- och träfasader. Om din fasad är i trä ser vi till att ändträet oljas ordentligt för att minska...

73 omdömen om Roseb Entreprenad

Annsofi B
Skrev om Roseb Entreprenad

Vår BRF har anlitat Roseb för snöskottning den här vintersäsongen. Det har varit bra bemötande och snabb respons från start och personalen som varit ute och skottat har varit trevliga. Bevakningsavtalet har fungerat jättebra.

Richard H
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb la om taket på vårt hus. Arbetet genomfördes snabbt och proffesionellt. Vi är mycket nöjda.

Elin F
Skrev om Roseb Entreprenad

Vår förening behövde akut hjälp med att rensa stuprör och tak frön löv, detta för att undvika en ev översvämning. Vi fick snabbt hjälp och ett mycket trevligt bemötande! Supernöjda!

Khosrow M
Skrev om Roseb Entreprenad

Bra bemötande och duktiga tekniker.

Linnéa J
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb är superproffsiga. Att anlita dem var ett bra val. Det var en lugn process där de förklarade allt som gjordes och dokumenterade allt steg för steg. Vårt tak byttes från början av en annan firma som ej var seriös. Det nya taket blev underkänt i besiktningen. När de sen vägrade dyka upp för att fixa bristerna fick vi istället tag på Roseb som fixade allt så vi nu har ett tak som är komplett och godkänt.

Gustav M
Skrev om Roseb Entreprenad

En smidig process och gott bemötande. Rekommenderar verkligen Roseb.

Thomas C
Skrev om Roseb Entreprenad

Gjorde det dom skulle inom rätt tid och gjorde klart

Janne S
Skrev om Roseb Entreprenad

Ett väldigt bra arbete utfört med vårat plåttak. Ett bemötande i toppklass och tydligt och bra kommunikation. Vi fick t e x ett sms när de var 10 minuter sena. Vi kan varmt rekommendera detta företag.

Balazs S
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi har i vår BRF haft Roseb för takskottning i 5 år och nu även för snöskottning på mark. Professionellt utförande och det vi uppskattar mest är att de efterfrågar återkoppling och kommer med bra förslag.

Marianne H
Skrev om Roseb Entreprenad

Tecknat avropsavtal för skottning av tak. Det visade sig att säkerhetslinor måste installeras. Roseb fixade det. Bra kontakt med Jannis. Snabba svar. Ännu inte behövt avropa snöskottning. Brf Alphyddans Ros.

Nils E
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb Entreprenad visade pã stort ansvarstagande och var mycket professionella i sin leverans. Kan varmt rekommendera dem till alla som behöver hjälp med takrenovering av fastigheter i Stockholms förorter och innerstad.

Hans S

Professionellt bemötande - höll budget

Jocke S
Skrev om Roseb Entreprenad

Hej Vi har använt oss av Roseb i ett tak och fasad renovering där allt flöt på väldigt bra komunikationen liksom slutresultatet. Rekommenderas starkt. Mvh jocke.

Erik V
Skrev om Roseb Entreprenad

Har anlitat Roseb för takmålning och taksäkerhet vid ett flertal tillfällen Kontakten har varit bra Slutresultatet håller vad jag kan se hög kvalitet Mvh Erik

Mangnus R

Varit i kontakt med dem. Och allt fungerad galant. Mycket bra. Nöjd 👍

Kristoffer B
Skrev om Roseb Entreprenad

Snabb respons och utmärkta på taksäkerhet.

Lena M
Skrev om Roseb Entreprenad

Vår bostadsrättsförening har anlitat Roseb i flera är för besiktning och rensning av vårt plåttak. Roseb har också monterat vajersystem, takstegar, genomtrampskydd m.m. på taket (taksäkerhet). Rosebs personal är kunnig, punktlig, lyhörd och trevlig.

Lennart H
Skrev om Roseb Entreprenad

Bra kommunikation och kommer på överenskommen tid. Vi är nöjda med Roseb som bl a har målat/renoverat vårt tak och installerat taksäkerhet.

Jonathan A
Skrev om Roseb Entreprenad

Anlitade Roseb som hjälpte oss med rensning av våran hängrännor och stuprör, servicekillarna var supertrevliga och snabba på att fixa!

Micke J
Skrev om Roseb Entreprenad

Trevlig personal som utför jättebra arbeten och återkopplar i tid. Vi är supernöjda med takservicen som utfördes. Rekommenderar detta företag.

Gustav L
Skrev om Roseb Entreprenad

Kunniga & lätta att ha och göra med.

Irene W
Skrev om Roseb Entreprenad

Vilka fantastiskt bra killar som fixade mina fönster. Hövliga, gjort bra jobb o städade så bra varje gång de lämnade lägenheten Irene Wigzell

Robert Magnus F
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb montera taksäkerhet till oss och vi är mycket nöjda, kan varmt rekommendera Roseb

Mats Daniel N
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb monterade taksäkerhet hemma hos mig. Snabbt gjort och bra service.

CAROLINE S
Skrev om Roseb Entreprenad

Jag förvaltar många fastigheter och har behov både av snabba små insatser till att få stora takprojekt i mål. Vi har ett väldigt bra samarbete. Rekommenderar Roseb, trevliga och proffsig personal.

EMRE K
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi anlitade Roseb AB för att åtgärda taktsäkerheten hos en av våra kunder! Bra företag!

LENA M
Skrev om Roseb Entreprenad

Vår bostadsrättsförening har anlitat Roseb under flera år för besiktning och rensning av vårt plåttak och för taksäkerhetsåtgärder (installation av takstegar, vajersystem och genomtrampskydd för takfönster). Vi är mycket nöjda med samarbetet. Rosebs anställda är mycket trevliga, tillmötesgående, kunniga och håller tidsschemat. Lena Moore, styrelseledamot

Lars Erik Christian B
Skrev om Roseb Entreprenad

Servicekillarna på Roseb tätade en skorsten på taket åt oss som läckte in, läckan blev tät och servicen var 5/5

PATRIK N
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi har anlitat ROSEB Entreprenad såväl för arbeten på en äldre fastighet i Gamla Stan vid Kornhamnstorg samt på en likaledes kulturhistoriskt värdefull fastighet i Sollentuna, nämligen anrika Edsbacka Krog. På båda platser har vi fått utomordentligt bra service för våra takmålnings- och fasadarbeten med raskt genomförande, genomgående bra dialog och bra uppföljning. Vi kan således rekommendera ROSEB Entreprenad AB med värme.

REINHOLD S
Skrev om Roseb Entreprenad

Omläggning av 220 kvm villatak i tegel. Komplett byte med papp, plåtar, nytt virke, målning mm. Tidplan höll, proffsigt o kunnigt utfört. Rationellt och väl gjort. Även leveranser av material fungerade utmärkt. Jag är helnöjd. Bra pris prestanda helt enkelt. Kan rekommenderas. Ett extra plus till gubbarna...

Johan Henrik P
Skrev om Roseb Entreprenad

Lyhörda och bra kommunikation! nya taket på fritidshuset ser fint ut!

JOHAN S
Skrev om Roseb Entreprenad

Snabb återkoppling och smidigt utfört reparation av vårt tak på kort varsel. Grymma grabbar! Kommer absolut anlita dem igen.

Jöns B
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb gjorde en entreprenad med putsning av vårt nybyggda hus i Danderyd. Vi valde tjockputs med kalkbruk då vi eftersträvade en äldre stil på huset. Vi hade även en hel del extra putsarbeten ex takfotsdetaljer, pilastrar, pelare som Roseb skötte på ett mycket bra sätt. Platschefen Adrian och putsteamet var mycket professionella, pragmatiska och lätta att arbete med. Vi kan varmt rekommendera Roseb. /JB

Jonatan L
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi är ett etablerat plåtslageri med säte i Stockholm som använder oss av Roseb sedan några år både i projekteringar av projekt samt utförande. Micke som vi haft mest kontakt med levererar alltid enlig avtal och lite därtill. Rekommenderas varmt om man önskar ett kostnadseffektivt och pålitligt utförande! // Projektledare BPAB

Jessica H
Skrev om Roseb Entreprenad

Allt gick snabbt och smidigt. Vi hade skickat ut en offert till flera firmor och fick ett bra pris hos Roseb Entreprenad AB. Vi är mycket nöjda.

RICHARD D
Skrev om Roseb Entreprenad

Anlitade Roseb Entreprenad AB l för omläggning av vårat villatak i oktober 2020. Vi är mycket nöjda med allt från början till slut. Arbetslaget har vart väldigt duktiga.

Per Lennart Sixten H
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb AB har utfört en renovering av plåttaket på vårt hus i Råsunda, byggår 1912. Vi beställde Takmålning Premium och fullständig Taksäkerhet. Roseb har varit väldigt bra att ha och göra med, tydlig och bra kommunikation och ruskigt snabba från början till slut. Vi är väldigt nöjda med entreprenören och rekommenderar Roseb AB varmt till alla som behöver måla, renovera och installera taksäkerhet på sin fastighet. //Lennart Hannu, Brf Solna Oxeln 5

Svar från Roseb Entreprenad

Tack för omdömet Lennart! Hör av er i framtiden om ni har behov av annan yttre renovering, fasad eller fönster. Trevlig sommar! Vänligen, Tobias, Roseb

Curt Mikael M
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb renoverade vår fasad i Tyresö. Noggranna, snabba, trevliga och proffsiga. Kort sagt så är jag enastående nöjd.

Peter S
Skrev om Roseb Entreprenad

Sedan 1997 har jag arbetat som fastighetsskötare i vår brf, och tagit hand om många hantverkare. Måste medge att jag aldrig stött på någon som Peter som löste taksäkerheten galant. Så flitig och hängiven till uppdraget och serviceinriktad. Ett nöje att anlita seriösa hantverkare. Tack Peter & Tobias! Thanks Peter😉

SONJA H
Skrev om Roseb Entreprenad

Detta företags arbetare tyckte tydligen inte att min cykel fick stå fastlåst vid stuprännan vid vårt hus när de skulle renovera taket. Det måste ha irriterad dem på något vis, eftersom de valde att vrida på cykeln så att den stod på högkant, fastkilad mellan stuprännorna, vilket resulterade i att låset vreds och gick sönder. Det gick därefter inte att låsa upp cykeln, utan låset fick klippas upp och ersättas av ett nytt. Den här onödiga aggressionen mot en av husets hyresgäster känns väldigt märklig och oprovocerad. Om...

SANDRA I
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi anlitade Roseb våren 2020 för att lägga om vårt tak. De gjorde ett utmärkt jobb, redan i offertskedet tyckte jag de var snabba på att återkoppla och hade bra och tydlig offertsammanställning. Vi hade en bra dialog om när de skulle starta arbetet. Själva arbetet tog ca 3 veckor, de var proffsiga, städade efter sig hela tiden, åtgärdade allt vi bad om och gjorde ett mycket bra jobb. Vi är supernöjda med resultatet. Tobias, vår projektledare var proffsig och svarade alltid inom kort när vi ville stämma av något. Hela teamet med Tobias, Tomas och Tommy var toppenbra. Kan varmt rekommendera dem.

Karl-Erik Mikael V gillar detta
Stefan E
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi använde oss av Roseb ab för att rengöra/ rensa taket på vår Brf:s fastighet. Vi blev mycket nöjda! Killarna kom i tid, var mycket serviceminded och gjorde ett mycket bra jobb på taket. Arbetet blev väl dokumenterat som önskat från vår sida med bilder före/efter. De har en god referens här och garanterat en återkommande kund... Mvh Stefan

VIKTORIA R
Skrev om Roseb Entreprenad

Anlitade Roseb AB med kort varsel för omläggning av vårat villatak i nov 2019. Vi är fruktansvärt nöjda med allt från början till start. Arbetslaget har vart väldigt proffsiga och lyhörda. Tobias dokumenterar allt i bilder och håller en informerad under arbetets gång vilket känns mycket tryggt. Tidsplanen har inte kunnat hållas, men då vädret varit kasst och jul/nyår kommit emellan är det inte någonting som man kan lasta företaget för. Har också fått mycket vänligt bemötande de gånger jag kontaktat admin. Skadar heller...

Takjour Entreprenad AB
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi har samarbetat på flera projekt så som takmålning och fasadarbeten bla. Kontakt med projektledaren Mikael Vestman har fungerat utmärkt. Snabb kontakt och snabba svar! Vi ser fram emot fortsatt samarbete under 2020 !

Jesper S
Skrev om Roseb Entreprenad

Bra firma som vi tagit hjälp av på bl.a tegelobjekt med hög kulturklassning, takmålningar, taksäkerhet m.m Roseb har levererat bra priser och hög kvalitet. Rekommenderas

Robert S
Skrev om Roseb Entreprenad

De höll vad de lovade till ett bra pris. De föreslog dessutom en bättre lösning än vad deras konkurrenter gjorde. Kan varmt rekommenderas.

THOMAS G
Skrev om Roseb Entreprenad

Omläggning av tak: 1) Roseb ställde upp med, erfaren, professionell och mycket trevlig personal. Var angelägen om att visa vad man åstadkommit, steg för steg, med bilddokumentation. Mycket värdefullt. Möjliggjorde för mig som kund särskilda möjligheter att kontrollera arbetets framfart, just steg för steg. Rörde sig "hemvant" och säkert på det förhållandevis höga och branta taket. 2) Kunnig och skicklig projektledning, lyhörd för kundsynpunkter. God hand med "verkställarna" på taket. Leveranser av beställt, nödvändigt,...

Kimmo B
Skrev om Roseb Entreprenad

Vi bestämde oss för att byta tak på kort varsel och fick fin hjälp och rådgivning från Jojje och Daniel. Taket byttes medan vi var på semester och det känns som vi fått ett nytt hus! Kan absolut rekommendera deras tjänster.

Evelina Anna Ulrika L
Skrev om Roseb Entreprenad

Tack så jättemycket för hjälpen med vårt tak, supernöjd! Bra service. Rekommenderar Roseb varmt!

Tobias N
Skrev om Roseb Entreprenad

Roseb Entreprenad hjälpte oss med att lägga om vårat tak i Åkersberga. Från första kontakt till slutfört arbete har allt flutit på bra, kontakten med projektledare Jojje och arbetsledare Daniel har varit utmärkt. Jag rekommenderar absolut Roseb om nån behöver lägga om tak!