RuterRetur

RuterRetur

Ring 08-37 70 99 www.ruterretur.se

RuterRetur är ett företag baserat i Stockholm som arbetar med att transportera och rensa bort byggavfall, trädgårdsavfall, dödsbon, elavfall och grovsopor. Vi hjälper såväl företag, BRF som privatpersoner.

50 omdömen om RuterRetur

Carina H
Skrev om RuterRetur

Otroligt proffessionella från första till sista kontakt. Hämtade flera stora saker i min lägenhet och sen tömde mitt källarförråd för kassering. Snabbt och lätt gick det. Stort tack. Rekommenderar er till alla.

Carina H gillar detta
Stockholms Stadsbud
4.5/5 i betyg av 113 omdömen 4.5 av 113 omdömen
BadgeTwoYears

Väldigt bra service! Dom är lyhörda och kan snabbt ändra order beroende på kundens behov. Super bra service. Vi på Nordic Wellness kom

Tarja K
Skrev om RuterRetur

Hej, vi anlitade RuterRetur för att forsla bort en hel del saker från min pappas lägenhet och källarförråd. Från första kontakten till den sista gick allt över förväntningarna. Vi ger dem betyget 10+ för bemötande, punktlighet, snabbhet och professionalitet.

Sean W
Skrev om RuterRetur

Vi anlitade RuterRetur dels på grund av att de har kunskaper som behövs för att flytta sängar från Carpe Diem och dels på grund av rekommendationerna här. Efter en genomförd flytt så kan vi bara konstatera att vi är jättenöjda och vi rekommenderar dem å det varmaste. Om vi flyttar igen, blir det dem vi ringer först av alla.

Stefan M
Skrev om RuterRetur

Fantastiskt bra!! Extremt bra service, rekommenderas varmt

Yvonne A
Skrev om RuterRetur

Bemötande o service var kanon. Är jätte nöjd. Ni hämtade ett stort bord som jag hade bråttom att få bort. Jag trodde inte det skulle ske så snabbt.

Ursula E
Skrev om RuterRetur

Trevligt bemötande med en attityd att, Det går att ordna allt! Vilket gjordes snabbt vid flytt av 50 säckar fyllda med grejor till sorteringsanläggning samt diverse möbler m.m. Mvh U

Alexander W
Skrev om RuterRetur

Snabb och bra service, rekommenderar verkligen!

Agnieszka H
Skrev om RuterRetur

Fick hjälp med att forsla bort ca 20 kubikmeter bråte. Det var lätt att få kontakt med företaget och de kunde hjälpa mig med bara några få dagars varsel. Personalen arbetade snabbt och effektivt. Kommer att anlita dem igen.

Christian C
Skrev om RuterRetur

Vi på FBA fick hjälp med hämtning av möbler. Vi har beställt en liknande tjänst från er tidigare och även då gick allting hur bra som helst, ni kom i bra tid, tog hand om alla möbler väldigt snabbt och det var inga problem alls. Som förra gången är vi väldigt nöjda och kommer garanterat vända oss till er igen nästa gång något liknande kommer upp!

Emilia T

Effektivt och professionellt bemötande

Helen J
Skrev om RuterRetur

Bara gott att säga. Snabb återkoppling, fick hjälp inom några dagar och ett trevligt och proffesionellt bemötande. Rekommenderas!! / Helen Jäverstål

Charlotte L
Skrev om RuterRetur

Vi behövde hjälp att bära ut och köra bort en bäddsoffa från övervåningen och att bära upp en soffa från undervåningen till övervåningen. Vi är helnöjda! Gott bemötande och proffsigt från början till slut! Kan varmt rekommendera dom till vänner och bekanta!

Camilla H
Skrev om RuterRetur

utmärkt, snabbt och trevligt bemötande. Vi har fått hjälp med förslag på ett stort återvinningskärl utomhus och några mindre inne. Perfekt för vår verksamhet. vi har inte haft tjänsten igång mer än ett par veckor, men allt verkar fungera perfekt.

Anna A
Skrev om RuterRetur

Snabbt, vänligt bemötande. Väldigt serviceminded, effektivt Hade varit bra med lite mer info runt kostnader etc i förväg....kostnaden hög och i mitt läge värt det

Sandra I
Skrev om RuterRetur

Jag behövde hjälp på kort varsel med att tömma min lägenhet, och jag fick otrolig bra och trevlig service både via mail/telefon och på plats. Väldigt prisvärt, jag är jättenöjd. Tack!

Jenny E
Skrev om RuterRetur

Snabb respons och trevligt bemötande. Pris per telefon angavs ex moms vilket inte var tydligt och blev lite överraskande på fakturan.

Svar från RuterRetur

Hej Jenny! Låter som det blivit ett fel eller ett missförstånd,kollar upp det och återkommer. Hälsningar Niklas RuterRetur AB

Marguerite M
Skrev om RuterRetur

Mycket trevligt bemötande redan vid första samtalet på telefon och de kom med kort varsel och killarna var mycket professionella som tömde min mammas våning. Kan varmt rekommendera RuterRetur.

Niklas E och Niklas E gillar detta
Henrik P
Skrev om RuterRetur

Ruter retur va kanonbra! Mindre bra att jag måste skriva minst 30 tecken i denna ruta...

Marie A
Skrev om RuterRetur

Tacksam för snabb återkoppling då jag var ute i sista stund i samband med flytt. Fick hjälp med bortforsling av större saker som jag hoppas kommer till återanvändning eller återvinning. Den överenskomna tiden hölls och miljömedvetenheten är ett plus.

Bengt F
Skrev om RuterRetur

Snabbt svar vid uppringning, trevligt bemötande och tydlig prisuppgift (f.ö. bra pris). Två trevliga killar kom, på utsatt tid och hämtade vår förenings "skräp". Jag tänker rekommendera RuterRetur till andra samt föreslå vår styrelse att anlita RuterRetur vid kommande behov.

Kristoffer S
Skrev om RuterRetur

Snabbt, effektivt och noggrant. Niklas och Jesper är dessutom extremt trevliga och bra att ha att göra med. /Kristoffer - Salonens Bygg

Caroline H
Skrev om RuterRetur

Rekommenderar till alla! Mycket bra och personlig service.

Henrik W
Skrev om RuterRetur

Hjälpte oss med en kontorsflytt, vi är jättenöjda. Dom var väldigt trevliga, flexibla och självgående Vi kommer definitivt anlita dom igen om vi behöver bli av med sopor eller om något ska flyttas

Christina K
Skrev om RuterRetur

Strålande bra! Service, vänlighet och bra priser!

Ann Charlotte S

Svarar snabbt på telefon. Bra bemötande. Lätt att boka tid. Kom på avtalad tid. Bortforsling av grovsopor. Seriösa och professionella

Aziza I
Skrev om RuterRetur

Dem var jätte duktiga och snabba ..jag jätte tack sam för hjälpen ..ni är bästa

Oscar H
Skrev om RuterRetur

De är trevliga, effektiva samt noggranna. De gör det lilla extra, dessutom till ett förmånligt och konkurrenskraftigt pris! Vi är mer än nöjda! MVH. O, Holz

Chonratid P
Skrev om RuterRetur

Behövde hjälp med att rensa lagret på grovsopor och blandat avfall efter flytt och jobbet gjordes på ett utmärkt sätt. Fick superbra bemötande av personal på plats och via telefon vid beställning. Kommer helt klart att kontakta dom igen vid nästa rensning.

Eva A
Skrev om RuterRetur

Trevligt bemötande och personlig service vid hämtning av "skräp". Bra uppföljning med avisering per tel på ankomstdagen.

Nina S
Skrev om RuterRetur

Enkelt, snabbt och bra pris. Trevligt bemötande.

Krister M
Skrev om RuterRetur

Snabb återkoppling på offertförfrågan. Bokningen fungerade utmärkt och den tid jag föreslog gick bra. Trevligt och professionellt bemötande. Hämtningen fungerade utmärkt och det gick snabbt. Kanske inte den lägsta kostnaden, men jag är nöjd och kan varmt rekommendera RuterRetur.

Anders O
Skrev om RuterRetur

Jag har använt Ruterretur både privat och för brf's vägnar. Proffsigt bemötande. Utför sina tjänster på utlovad tid. Mycket trevliga. Överlag väldigt service minded attityd.

Karin M
Skrev om RuterRetur

Hämtning av möbler i lgh. Bra och tydlig service i telefon vid bokningen. Väldigt trevligt bemötande av killarna som hämtade möblerna, kändes snabbt och enkelt.

Christina P
Skrev om RuterRetur

Enkel och smidig bokning. Trevlig bemötande.

Anna Lisa M
Skrev om RuterRetur

bortforsling av vitvaror. Mycket smidigt att få kontakt både via telefon och internet. Kostnadsförslag gavs direkt och bokning av hämtning gick på nolltid. Mycket trevlig personal i kundservice. Bokning ena dagen nästa dag var de gamla varorna borta. Killarna som hämtade var också mycket trevliga och snabba. REKOMMENDERAS!

Johan P
Skrev om RuterRetur

Två extremt yrkes-välklädda svenska herrar steg in och tog bort min soffa på en millisekund. Klappat och klart - underbart! Väldigt flexibla och snabba, jag fick hjälp av dem samma dag. Har redan rekommenderat dem till 2 andra som jag vet också var väldigt nöjda.

Nikolina G
Skrev om RuterRetur

Snabba, serviceinriktade och bra jobb!

Jörgen W
Skrev om RuterRetur

Trevliga och proffsiga killar som möter upp i tid med en snygg stripad stor skåpbil. Efter en höststädning i vår bostadsrättförening hade vi samlat möbler, trädgårdsavfall och annat skräp som skulle tas om hand. Dom lastade på 10 minuter och åkte sen iväg med rubbet. Normalt brukar föreningen beställa en container som står kvar hela helgen på någons parkering. Nu slapp vi det och alla är supernöjda !

Håkan L
Skrev om RuterRetur

Inköpt produkt: Tömma lägenhet med diverse innehåll. Möbler, skräp, mm Utmärkt bemötande. Bra utfört - inga problem med något. Trevlig personal. Alltigenom positivt

Christian S
Skrev om RuterRetur

Rekommenderas varmt. Svarade snabbt på mail, kom när de skulle och packade ihop min säng för frakt till en annan adress.

Viktoria F
Skrev om RuterRetur

Snabba och kändes verkligen pålitliga, kommer definitivt använda igen!

Malin M
Skrev om RuterRetur

RuterRetur hjälpte mig med min flytt, och allt fungerade utmärkt. Jag skulle definitivt anlita dom igen.

Lisa G
Skrev om RuterRetur

Bra och snabb service, trevligt bemötande och lågt pris!

Mikael W
Skrev om RuterRetur

Helt strålande service! Grymt trevliga killar som gör det där lilla extra!

Lena T
Skrev om RuterRetur

Utmärkt bemötande, snabb service väl utfört arbete, röjning av tomt.

Stefan H
Skrev om RuterRetur

De är snabba, trevliga och service minded. Jag skulle rekommendera dem till andra företagare.

Magnus W
Skrev om RuterRetur

Snabb respons, tydliga priser och ett oerhört bra kundbemötande. Jag tvekar inte på att rekommendera RuterRetur till alla jag känner.

Andrej S
Skrev om RuterRetur

Detta företag har som ledord att alltid tillgodose kunden till 100%, jag har nyttjat deras tjänster och inte blivit besviken någon gång, detta företag är verkligen ett företag jag kan rekommendera. /Andrej

Eva-lotta L
Skrev om RuterRetur

Jag hade beställt hämtning och bortforsling av tre tunga möbler. De hämtades, i tid och utan problem. Mycket proffsigt och trevligt bemötande.

Björn S
Skrev om RuterRetur

Oerhört nöjda. Perfekt service, punktliga och väldigt tillmötesgående och lösningsorienterade.