Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

www.sarasbegravningsbyraer.se
  • Badge2022
4.4

Välkommen till Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo! Sedan 1963 har vi hjälpt anhöriga att ordna begravningar. Vi som jobbar på Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo heter Sara Olsson, Carolin Granath och Pernilla Carlsson. Tjänster: Begravningar, kistor, blommor, juridik och mycket mer. Vi är en auktoriserad...

25 omdömen om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Jan F
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Bra bemötande av Pernilla Vi köpte begravningshjälp Förutom de tre anmärkningarna nedan är vi nöjda - Fel förnamn på kistan - Då vi under minnesstunden läste upp gåvor till olika fonder fanns en gåva till en för oss helt okänd person , detta ark återbördades till byrån av oss - Vi sa tidigt att betalning kan ske först efter bouppteckning, dock var 20 dagar satt på fakturan. Efter ännu en kontakt med byrån flyttades datum fram. Antar att vi inte är ensamma om att invänta bouppteckning innan access till dödsbo-konto

Maud O
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Mottagandet har varit fantastiskt. Jättetrevliga personer. Allt har fungerat bra.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Maud Tack för din feedback. Så glädjande för oss att höra att du är nöjd med oss och att allt fungerat bra i er svåra stund. Varma hälsningar Sara

Anne-Charlotte (lotta) J
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Vänligt bemötande och proffesionellt hanterat i en stund där vi själva var vilsna och hade en helt ny situation att förhålla oss till. Med Pernillas hjälp blev allt så tryggt och bra.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Anne-Charlotte Vad skönt att höra att ni känner er nöjda med vårt bemötande i er svåra stund. Vi önskar er alla en fin dag Varma hälsningar Sara

Kristina E
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Mycket proffsigt och trevligt bemötande. Lätta att ha att göra med och duktiga på sitt jobb.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Kristina Vi tackar för att du tog dig tid att svara och för fina ord. Varma hälsningar Sara

Monica M
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Svårt att svara på. För att ge ett korrekt svar borde jag ha erfarenhet av liknande tjänster vilket jag inte har.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Monica Förstår att det är svårt att ge svar på. Men hoppas ni fått den hjälp ni önskade och att det blev så som ni tänkt er. Vänliga hälsningar Sara

Bernt A
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Ett fint stöd vid den svåra studen med deras närvaro I kyrkan, och sedan hjälp med bouppteckning. Ett stort tack Mvh Bernt Andersson

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Bernt Tack, det värmer i våra hjärtan att du fått det stöd som man behöver i er svåra stund. Varma hälsningar Sara

Marie H
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Jag tycker de var bra, inga problem att rekommendera dem. De lyssnar och är flexibel.

Hej Marie Tack, det värmer att ni känner så. Varma hälsningar Sara Olsson

Elisabeth H
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Faktureringstiden på 10 dagar anser jag vara för kort. Nu är inte pengar ett problem för mig men jag kan tänka mig att för många kan det vara ett problem eller väldigt kännbart att få fram närmare 40 000kr när pengarna är låsta i dödsboet.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Elisabeth Tack för din åsikt om tiden för betalningen, det tar vi med oss och tittar på. Varma hälsningar till er Sara Olsson

Mari-Ann D
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Fick mycket bra bemötande. Jag har anlitat företaget tidigare och de uppfyller de förväntningar som jag har. Det var en god vän som avlidit och vi fick god hjälp med det vi funderade över. Hjälp med vad som fanns att välja på och med allt som skulle ordnas. Bra kommunikation hela tiden Men en sak som jag tycker är att det kostar alldeles för mycket att lämna detta jordeliv. Och det gäller nog hela Sverige. Det borde finnas billigare alternativ vad gäller kistor, urnor m.m. Jag kan absolut rekommendera Saras Begravningsbyrå. MVH Mari-Ann

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Tack Mari-Ann för dom fina orden. Ta väl hand om er. Varma hälsningar Sara Olsson

Karl-Johan C
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Vi är väldigt tacksamma över hur Pernilla hjälpte oss och med arrangemanget kring den fina begravningen. Ett stort tack.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Karl-Johan Så glädjande att ni är nöjda med allt kring planeringen kring begravningen för er anhörig. Varmt tack för att du delger oss detta. Ta hand om er Med vänliga hälsningar Sara Olsson

Britt A
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Min kära pappas begravning Bemötandet och kontakten under hela det gemensamma arbetet var fantastiskt. Begravningen och avskedet blev ett värdigt och fint minne att bära med sig.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Britt Så glad jag blir att du fått ett bra bemötande med den hjälp du behövt i er sorg efter din pappa med ett fint minne för er. Önskar er alla en fin Jul och ett Gott Nytt År Varma hälsningar Sara Olsson

Annika B
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Professionellt bemötande, snabb återkoppling, hög servicenivå i samband med min pappas begravning.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Annika Tack för att du tog dig tid att svara. Så glädjande att höra att du är nöjd med den kontakt du haft med oss. Vårt varma tack och med en önskan om en fin dag. Hälsningar Sara

Britt Ö
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

begravningshjälp och bouppteckning proffsigt bemötande lugnt och sakligt

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Britt Så glädjande att höra att du känner dig i mötet med oss. Önskar dig en fin dag Med vänliga hälsningar Sara Olsson

Ann-Christin P
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Begravningstjänsten sköttes inte alls bra och var orimligt dyrt. Frågorna om delkostnaderna besvarades ganska nedlåtande o utan rimliga förklaringar. Det går inte att besvara en fråga om kostnad med " vi brukar göra så", det är helt oacceptabelt. Det är människor, ofta i chock och i en känslig situation som ni har att göra med, det får ni inte glömma bort. Juridiktjänsten däremot hade ett fint bemötande o sköttes mycket proffsigt med goda råd o klara besked om vilka konsekvenser ett beslut skulle ge. Tyvärr blir då det totala betyget lågt.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Ann-Christin Tack för att du tar dig tid och berättar hur du känner. Det är mycket beklagligt att du känner att vi inte gjort vårt yttersta för att du ska få en fin begravning till er anhörig och att ni inte känt att vi tagit väl hand om er. Då det är något vi jobbar och strävar hårt efter hela tiden. Det tar vi till oss av. Mycket av de kostnader som är i en begravningsräkning är inget som vi kan påverka utan är underleverantörer som sätter egna priser såsom blommor, kistor, gravsten, annonsering, förtäring, försäkringsinventering,...

Margareta W
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Proffsigt, lugnt och tryggt sätt. Jag fick de hjälp jag behövde, personalen ingav förtroende och värme. Jag behövde hjälp med att ordna begravning och är väldigt nöjd med företaget.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Margareta Tack för fina ord. Det är glädjande för oss att du känner dig nöjd med vårt bemötande. Önskar dig en fin dag Varma hälsningar Sara Olsson

Kerstin Sofia K
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej! Vi reagerade på kostnaden 2400 kr för personal på begravningen. Det är väl givet att byrån är med där, var skulle de annars göra under tiden? Och kostnaden 1100 kr för 30 enkla programkort. Dyrt! Vi tycker att byrån tydligare kunde ha informerat om priset. Det är inte lätt för människor i sorg att ifrågasätta priser. Grundavgiften på drygt 6000 kr tycker vi är otydlig vad som omfattas. Annars är vi nöjda och har fått fin hjälp. Mvh Anna Kero

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Kerstin och Anna Tack för era synpunkter. Gällande representant på begravningen så tar vi betalt för den tid vi lägger ner i samband med begravningen. Vad gäller tiden för personalen så är vi på plats med kistan 1,5 timme innan begravningen för att iordningställa kista och blommor, i Storviks kyrka. Vi finns med och tar emot er och gästerna när dom kommer. Servar med att dela ut handbuketter och ev. programblad mm. Vi finns med i kyrkan om något oförutsett skulle hända. Sedan finns vi även kvar efter akten för att lägga...

Bengt G
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Mycket bra personal tog det väldigt lungt

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Tack Bengt för din feedback. Vad glad vi blir av det du säger. Ha det gott Med vänliga hälsningar Sara Olsson

Hans O
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Perfekt skött alltihop. Kan varmt rekommendera Sara begravningsbyrå.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Tack Hans för så varma ord. Vi blir mycket glad att ni känner er nöjda med oss. Varma hälsningar Sara Olsson

Yvonne L
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Bra bemötande och information. Tillmötesgående, vi är väldigt nöjda. Rekommenderas. Vi fick hjälp med mammas begravning på ett fint sätt. Yvonne Lindkvist

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Yvonne Tack för din feedback. Vi är mycket glada för attt du känner dig väl mottagen och att du är nöjd med ditt möte med oss. Stort tack och varma hälsningar Sara Olsson

Jan L
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Bra bemötande! Allt fungerade till belåtenhet. En vacker begravning.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Jan Tack för din feedback. Så glädjande att allt har fungerat som ni önskat och att det blev en fin begravning. Varma hälsningar Sara Olsson

Ola Q
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Mycket bra bemötande. Företaget levde upp till förväntningarna. Jag var den som styrde upp och ordnade allting kring min sambos bortgång.Jag köpte urnnedsättning.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Ola Tack för fina ord och jag blir så glad att du fått det bemötande som vi strävar efter i din svåra stund. Önskar dig allt gott Med vänlig hälsning Sara Olsson Saras Begravningsbyråer & Juridik

Åsa W
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Mycket bra bemötande och behjälpliga.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Åsa Tack, vad skönt att höra. Ha en fin dag. Vänliga hälsningar Sara Olsson Saras Begravningsbyråer & Juridik

Håkan A
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Jättebra service och bemötande, inget att klaga på

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Håkan Tack, snälla för dom fina orden. Vi önskar er alla en fin dag. Vänliga hälsningar Sara Olsson Saras Begravningsbyråer & Juridik

Eva S
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Bra bemötande och trevlig personal, Tar lång tid innan man får räkningar.

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Eva Tack för din feedback. Ja, vi vet att vi kan bättra oss på den punkten så vi tar till oss av det. Ha en fin dag. Med vänlig hälsning Sara Olsson Saras Begravningsbyråer & Juridik

Madeleine H
Skrev om Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Väl bemötande. Berättar lugnt allt hur de går till

Svar från Saras Begravningsbyråer och Juridik Ockelbo

Hej Madeleine Tack för din feedback. Önskar dig allt gott och en fin dag. Med vänliga hälsningar Sara Olsson Saras Begravningsbyråer & Juridik