Alla kategorier Ventilation Stockholms län Nacka SaveEnergy

SaveEnergy

Box 2121, 132 04 Saltsjö-boo — Visa karta

Är ditt hus energieffektivt? Med oss på SaveEnergy får du en kostnadsfri analys av just ditt hem. Dessutom installerar, servar och underhåller vi solceller, luftvärmepumpar och ventilationssystem.

Vi på SaveEnergy har en bred kunskap och tillgång till ett stort utbud av diverse energisparande produkter och tjänster. Genom våra kompetenta medarbetare ser vi till att förbättra ditt inomhusklimat - samtidigt som du sparar energi.

Välkommen att höra av dig till oss på SaveEnergy om du vill veta mer om installation av solceller, ventilation eller luftvärmepump.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 525 kunder tycker om SaveEnergy

Maaria V skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Vi beställde luftvärmepump med installation. Första besök avbokades med kort varsel vid två tillfällen. Installatören var inte säker vad han gjorde och det behövdes 2 ytterligare besök för att kunna installera luftvärmepumpen, ett av installatörer var mycket kunnig.
    Tyvärr fungerar den inte som den ska och nu har företaget blivit svår att få kontakt med, trots tre försök till kontakt från vår sida har företaget inte hört av sig. Läs mer

Pavel R skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Filter som inte passade. Trevlig personal. Läs mer

Maria L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Snabba, proffsiga, tillmötesgående, flexibla nogranna Läs mer
  • 2019-09-17

Göran H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av mitt ventilationssystem avseende frånluftsvärmepump.
    Allt funkade jättebra och jag känner mig helnöjd! Läs mer
  • 2019-09-17

Kjell H skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Panasonic värmepump
    Verkar fungera väl. Läs mer

Jörgen F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilation

Bra

Förväntningarna som jag hade levde företaget
    upp till.

Rengöring av ventilation ledde till utbyte av frånluftsfläkt,
    Save Energy är det företag som gör jobbet. Läs mer

Motsvarade förväntningarna Läs mer

Susanna P skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Luftvärmepump
    Bra service
    Bytte ut den gamla pumpen som jag haft i 12 år. Det var ganska nytt då 2007..men dessa finns ju nu i flertalet hus i hem.
    Kunskaper och vana vid montering upplevde jag infriades och jag upplevde att det var ett effektivt utförande av montören. Läs mer

Fatima B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Trevligt bemötande,
    Förklarar bra vad de gör.
    Helt nöjd. Läs mer
  • 2019-09-15

Ingrid G skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Proffsigt och tillmötesgående. Fick en kurs om värmepump inpå😊 Läs mer
  • Roger P

2019-09-14

Roger P skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jag köpte ventilationskontroll och justering av ventilationen (rensning). Jag har följande synpunkter.
    -Avtalet som skickades över till mig innehöll en klausul där företaget hade rätt till full ersättning även om de inte kunde utföra en åtgärd pga blockering. Alltså ta betalt för något man inte gjort.
    -Inbokad dag bokades om 4 ggr, vara en gång av mig eftersom tiden var mitt under semestern och vi var bortresta. I bokningen ingick att om vi inte var på plats så debiterades full avgift. När jag svarade på denna bokning att vi var bortresta fick jag ingen bekräftelse från företaget. Jag kontaktade då Bertil Ivarsson som svarade mig omgående att han skulle se till att tiden avbokades, bra Bertil.
    -Bemötandet från Bertil och Chris var bra.
    -Sammanfattningsviss tycker jag att företaget kräver mycket av kunden men lever inte själv upp till förväntat bemötande. Läs mer
  • 2019-09-14

Johan W skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilation i villa. Mycket trevligt bemött av personal från SaveEnergy som utförde rengöringen. Han svarade även på frågor från mig och gav mig tips på olika detaljer. Företaget överträffade mina förväntningar. Rengöringen gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2019-09-13

Lena H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilationsrengöring. Verkar bra, seriösa. Kom på avtalad tid. Kanske lite språkförbistring. Skulle velat ha ett telefonnummer som man kunnat ringa så att man smidigt kunnat nå dem vid ändring av tid. Läs mer

jonna f skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Fick en service på ventilationen i mitt hus.
    Blev bra bemött både på telefon och besök. Mina förväntningar var god service och en glad hantverkare som kom och det fick jag. Företaget levde upp till det jag hade beställt. Läs mer

Staffan E skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Jag köpte en luftvärmepump. Mycket väl bemött men tyvärr så var det omöjligt att komma i kontakt med företaget den 27 augusti när teknikern inte kom. Fick kontakt via säljaren och erhöll då en ny tid till den 11 september.
    Monteringen utfördes på ett mycket bra sätt med information och som jag upplevde det hade teknikern ett mycket tekniskt kunnande. Mycket bra utfört !! Läs mer

Mikael F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jag köpte rengöring av luftkanaler och inställning av luftflödet i huset.

Jag blev trevligt bemött av både kundservice via telefon och av teknikerna som utförde jobbet.

Inga speciella förväntningar utan bara en rutinarbete som jag upplevde att de utförde bra.

Väldigt trevlig personal som arbetade effektivt och informativt. Läs mer
  • 2019-09-11

Johnny J skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilationsanläggning.
    Gott bemötande. Allt fungerade bra. Läs mer
  • 2019-09-11

Mikael J skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jag beställde en ventilationsrengöring som visserligen utfördes. Den gjordes dock av en nonchalant tekniker som inte hade utrustning med för att utföra jobbet. Först skulle han låna stege av mig för att komma upp till ventilationsöppningarna i väggen, sen kunde han inte skruva av två skruvar för att titta på röret från köksfläkten så det fick jag göra. Till sist kunde han inte komma upp på taket för att inspektera takfläkten för han hade ingen stege till det heller. Jag fick låna en så han skulle kunna utföra det jag beställt och när han skulle sätta upp den satte han det upp-och-ner så jag fick påpeka det. Han hade enorma problem att resa stegen så jag tvivlar på att han någonsin använt en stege. Riktigt uselt företag som när jag kontaktade dem via mail efteråt med mina invändningar väljer att inte besvara mail alls! Vad du än gör, välj ett annat företag för ventilationsrengöring! Läs mer

Nettan M skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Mycket trevliga killar som kom. De jobbade snabbt och jag fick uppfattning om att de var otroligt kunniga. Läs mer

Eva Agneta Mari-Anne B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    En man kom för att rensa kanalerna i min ventilation. Efter tre timmars arbete har jag ingen ventilation alls. Svårt att vara nöjd. Läs mer

Mats V skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilation.
    Otydlig information om när hantverkaren anländer, stod mellan 12-16. Fick känslan av att de skulle jobba hos oss mellan 12-16. Sedan har ni dåliga öppettider för att nå er via telefon, ifall man vill komma i kontakt med er. Fick ringa säljavdelningen, som hjälpte mig.
    Hantverkaren var mycket trevlig. Läs mer
  • 2019-09-07

Yvonne A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilationsrengöring och mätningar genomfördes smidigt av kunnig personal. Det som utlovades genomfördes, men vi förväntade dock att även de små väggfasta ventilerna skulle rengöras och dessa små ventilationsfilter bytas. Läs mer

Magnus B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Trevligt bemötande och bra utfört arbete Läs mer

Michael L skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Luftvärmepump till min lägenhet

Bra bemötande, men lång väntetid till installationen (fyra månader)
    Förväntningar om effektiv luftkylning och låg ljudnivå,
    vilket uppfylldes
    Energisk installatör som löste de tekniska problemen på plats med bravur
    Prisvärd produkt Läs mer

Fint bemött.
    Utförde uppgifterna proffsigt Läs mer
  • 2019-09-05

Jan E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Dom skulle gå igenom ventilationen och se till att den var rätt inställd. dom gjorde ett bra jobb. Läs mer
  • 2019-09-04

Jan T skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Panasonic CZ25 montering och installation
    Bra bemötande av både säljare och montör
    Mina förväntningar blev väl uppfyllda
    En smidig och professionell VP-installation Läs mer
  • 2019-09-04

Neelambar H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilationsrensning. Jag är mycket nöjd. Läs mer

Arild G skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Bra kunnig kille som var hemma hos mig, väldigt trevlig också! Läs mer

Jan A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilationssystem, väl bemöt av servicemannen. Låter mycket mer nu än innan men det var behövligt.
    Det som är klart sämst med SaveEnergy är det betalningssätt som dom upplyser om med liten text längst ner på infobladet. Dom följer inte de rekommendationer som finns gentemot privatpersoner dvs betalning 30 dagar netto. Jag har inte problem med att betala men jag kan tänka mig att det finns personer som väljer bort företag som gör det pga detta. Skärpning! Läs mer

Ulf Göte F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    vi fick rensning av ventilation. mannen som var här arbetade snabbt och effektivt svarade vänligt och kunnigt på alla våra frågor. Han gav också flera goda råd om vår ventilationsanläggning så den skulle fungera så effektivt som möjligt Läs mer

Peter W skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Beställde ventrengörning av mitt system i huset och injustering av flöden.
    Allt funkade bra och trevliga killar som gjorde jobbet. Läs mer
  • 2019-09-02

Lars J skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Förslag och leverans överenstämde inte... Läs mer
  • 2019-09-02

Åsa N skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    vi blev uppringda och man meddelade att detta måste göras vart tredje år.. känner mi gosäker på om detta stämmer och har en liten känsla av att jag blivit lurad. Har dock inte kontrollerat om min misstanke stämmer.

Var heller itne hemma då man kommer mellan 08.00 - 12.00 vilket är svårt att hantera som anställd. Jag har då ingen aning om hur länge han stannade men jag vet att han kom klockan 12 och min man kom hem runt 13.30 och då var han inte kvar...??? Känner att jag inte har en aning om vad de gjort eller inte gjort. Får väl skylla mig själv men känslan är lurad! Läs mer
  • 2019-08-31

Peter E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Trevlig kompetent personal som gjorde ett bra job Läs mer
  • 2019-08-31

Tobias Gustafson G skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Bra helhetsupplevelse , bra bemötande Läs mer

Magnus B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilationskanaler samt byte av rör i spisfläkt.
    Bra bemötande av både säljare och hantverkare. Motsvarade våra förväntningar. Uppdraget blev gjort inom utsatt tid. Vi är mycket nöjda som helhet. Läs mer

Tommy H skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Installation av en Panasonic luftvärmepump Läs mer

Jan Marcus S skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Det var väldigt bra arbete och väldigt bra utfört Läs mer
  • 2019-08-29

Daryoush F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring och justering av ventilation var beställt.
    Det tog dock fyra månader att få jobbet utfört!
    Tekniker som utförde arbetet tog dock för givet att jag skulle hjälpa till. Det är egentligen inte ett ensamarbete!
    Jag förväntar mig att arbetet skall utföras av en expert, men han frågade ofta vad jag tyckte, trots att jag ville och sa till honom att han ska göra enligt beskrivning som följde offerten. Kassetter (värmeväxlare) och även filtren får jag själv rengöra! Så totalt sett är jag inte nöjd och kommer varken rekommendera eller beställa av dom igen. Läs mer
  • 2019-08-29

Stefan W skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Perfekt service, kan varmt rekommenderas Läs mer
  • Olli L

2019-08-29

Olli L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Andra gången som jag anlitade SaveEnergy för ventilations rengöring. Proffsigt och trevligt bemötande, både vid bokning och vid själva uppdraget. Blev som förväntat, återigen. Nöjd kund alltså. Läs mer

Mats L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Hade höga förväntningar vilka mer än väl uppnåtts.
    Servicemannen ni skickade var mycket noggrann och mycket trevlig. Han gav svar och rekommendationer på de frågor vi hade.
    Mycket nöjd kund och välkommen tillbaka om 5 år. Läs mer

Gert H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilation. Arbetet utfördes i mina ögon perfekt. Läs mer

Hans E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Service på FTX-aggreggat.

Bra bemötande från start till slut. God information om vad som gjorts och efter avslutat arbete gemensam genomgång av upprättat protokoll.
    Kan rekommenderas.

Mvh Hans Eklöf Läs mer
  • 2019-08-27

Per-Arne J skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Bra utfört av kanalrengörningen. Trevlig kille Läs mer
  • 2019-08-26

Ingegerd D skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Vi köpte en köksfläkt plus rensning av ventilationskanalerna i vårt hus. SaveEnergy har gett ett gott intryck, servicminded och välorganiserade. Arbetet har utförts till vår belåtenhet. Vill dock påpeka att servicekillen slängde 3 fimpar på vår garageuppfart, vilket inte är acceptabelt i dagens samhälle. Läs mer
  • 2019-08-26

Abdulemir N skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Trevlig bemötande, snabbt och bra service. Läs mer

Box 2121, 132 04 Saltsjö-boo