SaveEnergy

SaveEnergy

Ring 08-715 16 40 www.saveenergy.se
1 422
4.2

Är ditt hus energieffektivt? Med oss på SaveEnergy får du en kostnadsfri analys av just ditt hem. Dessutom installerar, servar och underhåller vi solceller, luftvärmepumpar och ventilationssystem. Vi på SaveEnergy har en bred kunskap och tillgång till ett stort utbud av diverse energisparande produkter och tjänster. Genom våra...

1 422 omdömen om SaveEnergy

Per Jörgen N
Skrev om SaveEnergy

Företaget skickade ut en tekniker på en tid som jag inte bekräftat och godkänt. Jag befann mig då utomlands och kunde således inte ta emot teknikern. Företaget fakturerade 3000:- i utkörningsavgift då de hävdade att felet var mitt. Ärendet gick till ARN som dömde till min fördel dvs. fakturan på 3000:- ska återbetalas. Företaget har dock valt att inte besvara ARN eller mina mail i ärendet sedan ärendet gick till ARN. Ett mycket oseriöst företag som jag starkt avråder all kontakt med. Sök efter recensioner om företaget så...

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

John Niclas S
Skrev om SaveEnergy

Ett av de oseriösaste företag som finns i branschen

Mahour S
Skrev om SaveEnergy

Bluff företag som inte svarar på Mail och sms. Försöker sälja in varenda tjänst utan att fixa problemet. Lita inte på företaget. Installatörer som försöker sälja in allt under besöket utan att fixa det verkliga problemet. Lita inte på dom.

Storstadens Ventilation AB
4.8/5 i betyg av 67 omdömen 4.8 av 67 omdömen

Redan vid första kontakten fick jag ett bra bemötande. Dom kom hem till mig och gick igenom hur man kan göra för att få bästa resultatet. Ja

Meysam J
Skrev om SaveEnergy

Använd inte detta bolag till att laga värmepumpen. Varit hos mig flera gånger och pumpen är fortfarande inte lagad och vägrar svara på sms/mail. Försöker mjölka ut varenda krona och bara skickar ut fakturor utan att laga den. Kommer att gå vidare med detta.

KAREN ELENA K
Skrev om SaveEnergy

Användes för byte av värmeluftpump. Många missar och verkar ha extremt dålig intern kommunikation (supportens och installatörens uppgifter gick isär). Följde inte orderbekräftelse, utförde inte arbetet inom avtalad tid, otrevlig installatör, kunde inte svara på enkla frågor om pumpen, lämnade ett hål i väggen som de hävdade endast var av estetisk karaktär men kunde inte dokumentera det i installationsprotokollet etc. Inte tillmötesgående när specifika delar påtalades. Slutade svara på frågor efter installation. Rekommenderar inte.

Rasmus R
Skrev om SaveEnergy

Avråder starkt detta företag, Allt låter bra först och trevlig säljare men de ger ingen information till deras installatör alls som fick åka iväg och hämta nya saker flera gånger pga säljaren inte uppgett vad för slags jobb som skulle genomföras varav att det slutade med att två värmepumpar står nu utan kondens dränering när hela tanken med dem var att kyla ner under sommar perioderna vilket säljaren var fullt medveten om, Installatören gjorde för övrigt ett snyggt och bra jobb, lämnade dock kvar massa skit efter, sen kom...

Mathias L
Skrev om SaveEnergy

Varning oseriöst företag! Pumpen gick sönder i början av Januari, 11/1 fick jag tillslut tag på en person på SaveEnergy som lovade att registrera ett support och garantiärende och återkoppla inom kort. 25/1 har jag inte fått någon återkoppling och får till slut tag i en person som lovar att titta på mitt ärende och återkoppla dagen efter. 30/1 ingen återkoppling, hittar ett annat nummer och får tag på ägaren?, han har ingen lust att prata med mig för han ska ut och jaga, men lovar att ringa dagen efter. 31/1 ingen återkoppling...

ERNST K
Skrev om SaveEnergy

Tack för en mycket bra leverans som har funkat klockrent från offert till beställning, tidsbokning och genomförande. Ett extra plus till installatören BJÖRN LINDSTRÖM. Erfaren, lugn, sansad och metodisk igenom hela installationen. Det är så man vill uppleva det och så blev det med Björn. Nu har det bara gått 2 dygn men luftvärmepumpen från Elektrolux ser ut att leverera enligt förväntan 🙂

PATRIK B
Skrev om SaveEnergy

Vi installerade laddboxar från SaveEnergy i föreningen, riktigt enkla att drifta via appen och integrerade med HSB så boende får kostnaden för laddning lagd på avgiften. Jäkligt trevlig och kunnig säljare som hade en lösning som var mycket billigare än den vi hade tänkt oss, sånt gillas dkarpt. 😊

Loukas F

Bra service från förfrågan, offert, beställning. Trevliga hantverkare de gjorde det de skulle.

Lars S

Toshiba Daiseikai 9 tystare finns väl inte, trevligt bemötande av både säljare och montörer... Är alldeles utomordentligt nöjda. Trevlig Valborg /Lasse

Svar från Luftvärmepumpar

Hej Lars! Du har valt en bra luftvärmepump :) Härligt att du är nöjd med våran säljare och våran tekniker! Tack för fin feedback! Trevlig dag! Med vänlig hälsning Genny Waksam SaveEnergy AB

Ingemar L

Bra teknikr som kunde sin sak.

Wångblad Magnus W

Enligt min bedömning, så blev kanalerna korrekt rensade samt att flödesmätning gjordes efteråt. Bra bemötande av installatör.

Christer Å

Bra information. Trevlig utförare Bra med protokoll

Andreas H

Professionell service och vänligt bemötande. Snabbt och effektivt.

Birgitta T

Anna-Karin var den bästa och trevligaste som gjort rent mina tre värmepumpar. Hon var noggrann och gjorde arbetet på nästa sätt. Dessutom rengjorde hon frånluftskanalerna/ventilerna också.

Svar från Ventilation

Hej Birgitta! Roligt att höra att du är nöjd med våran Tekniker, jag kommer vidarebefordra ditt fina omdöme till Anna-Karin. Trevlig dag! Med vänlig hälsning Genny Waksam SaveEnergy AB

Lars H

Bemötandet var bra men faktura på FEM dagar är under all kritik. Gällande konsumentköplagens borde det vara åtminstone 14 dagar.

Svar från Ventilation

Hej Lars! Tack för fin feedback! Jag kommer lyfta fram din kritik till cheferna. Trevlig dag! Med vänlig hälsning Genny Waksam SaveEnergy AB

Sivh A

Rengöring av ventilation och luftvärmepump. Helt nöjd med arbetet. Bra bemötande av närvarande personal. Inget att anmärka på utfört arbete.

Anders E

Rengöring av ventilation, tilluft och frånluft. Bra bemötande.

Robert B

Rengjorde samtliga kanaler i husets ”liftsystem” Bra bemötande. Trevlig personal.

Gunnel E

Rengöring av frånluftssystem. Teknikern upplevdes som noggrann. Redovisade förbättringen på ett bra sätt. Nu upplever vi en klar förbättring av inomhusklimat.

Svar från Ventilation

Hej Gunnel! Tack för din feedback! Kul att du är nöjd med våran tekniker och upplever en bra förbättring på inomhusklimatet! Trevlig dag! Med vänlig hälsning Genny Waksam SaveEnergy AB

Gunilla B

Bra personal, trevlig och informativ. Jag köpte rengöring och genomgång av köksfläkt. Rekommenderar företaget. /Gunilla

Svar från Ventilation

Hej Gunilla! Tack för din fina feedback! Trevlig dag! Med vänlig hälsning Genny Waksam SaveEnergy AB

Camilla Therese V

Värdelös service. Enda som går att få tag på på företaget är deras ekonomiavdelning som vill driva in betalningarna - service/hjälpavdelningen får man ringa tjugotalet gånger för att hoppas att nå någon. Blir något fel när de kommer och gör sin "service" svarar de fortsatt inte på telefon, tar en evighet att ens svara på mail (det tog tre månader innan vi verkligen fick något svar), och glöm då att få en ursäkt eller kompensation. Istället blir det hot om inkasso om man inte betalar (dessutom bisarra fem dagars betalningstid...

Lars Olof H

Köpte rengöring av ventilationssystem. Bra och trevlig utförare. Totalt ett bra intryck.

Eva Ingela Christina H

Kom för att rengöra vår ventilation. Efter deras besök blev det två långa repor på vårt snygga toagolv efter deras trappstege. Företaget ber inte om ursäkt, erbjuder ingen ersättning/kompensation. Tar lång tid på sig att svara på mail. Rekommenderar verkligen inte detta företag.

Anna L
Skrev om SaveEnergy

De skulle göra ren vår ventilation och ställa in den och köksfläkten. Vi skulle ha stora dammsugare här en halv dag som gjorde jobbet. De var här i 40min! Inga stora dammsugare och ingen inställning av vare sig ventilation eller köksfläkt. När vi bestrider fakturan så hotar de direkt med inkasso och de vägrar svara på våra frågor och återkopplar inte. Så missnöjda, känner oss bedragna och snuvade!!!

JONAS A
Skrev om SaveEnergy

Dålig service och nonchalant uppträdande. Jag ångrar verkligen att jag köpte luftvärmepumpen från Save Energy. Efter service har den nu stått stilla i en dryg månad utan vidare besked om vad som händer. Ingen frivillig återkoppling jag måste hela tiden ringa och tjata.

Jaroslaw C

Jag beställde hos SaveEnergi rengöring av husets ventilation med tillhörande rör . Efter ett par veckor märkte vi i familjen att det samlas nu mycket mindre damm än det var förut. Mycket bra jobb MVH Jaroslaw

Mattias E

Snabbt och smidigt med rensning av ventilationen.

Bo J

Väldigt liten erfarenhet då jag nyligen installerat en Save Energy luftluft värmepump. Bra och trevlig montör. Dåliga instruktioner om Wifin

Jan P

Rengöring i ventilation, mycket bra bemötande ja förväntningarna var bra.

Per-Olof H

Mycket bra hantering av servicen och mycket trevlig tekniker. Gav flera tips på förbättringar.

Björn S

Bra, höll tiden, trevligt bemötande fullgott arbete

Henrik A

Bra genomfört. Fick svar på mina frågor!

Marianne H

Har inte erfarenhet av mer än Panosonic som vi haft i tre år, och den har varit fantastisk. Nu har den tyvärr lagt av och jag väntar på hjälp!

Carl B

Mycket gediget o seriöst utfört arbete med att rensa frånluftskanalerna, imkanal och takfläkt

Anders B

Seriösa och kunniga personer som rengjorde ventilationen hemma hos oss.

Phuong N

Ventilation kontroll. Fläkten är monterad från företaget.. Nöjd med teknikens arbete. Trevligt bemötande och är noggrann. Obs ! Om ni behöver en stege, säg det gärna innan eller skriver i meddelande. Tack. Mvh. Phuong. Nguyen phi. Mölnesjögatan 20 424 50 Angered.

Göran A

Ventilationsrengöring Trevligt bemötande och bra kunnande Snabbt

Bertil S

Pga besöket från SaveEnergy installerade vi två Pax-fläktar, en på gästtoaletten och en i tvättrummet.

Per R

Ventilationsrengöringen blev säkert bra men, vad vi kan bedömma, så har de inte kontrollerat imkanalen och enligt säljaren så var det mycket viktigt. Mig veterligen så sitter den på vinden och där var de inte. Hittade ingenting i protokollet heller.

Anders F

Har försökt kontakta företaget via mail och telefon efter besöket men de har inte återkommit efter två veckor , inte bra ! Att de dessutom har ett betalningsvillkor på 5 dagar är näst intill oförskämt.

Leif S

service av värmesystemet Väl bemött uppfyllde mina förvantningar. Värmen fungerar bättre nu.

Hans B

Rengöring av kanaler till ventilationssystemet.

Björn Leif Gunnar G

Rengöring av spisfläkt. Mycket bra bemötande och en erfaren och trevlig person som utförde arbetet!

Anna-Lena B

Ventilationsrengöring. Blev mycket bra bemött av företaget. Stämmer med tidigare erfarenhet.

Lena S

Rengöring av frånluftssystemet. Inbokaren var trevlig och förklarade bra vad som ingick och varför en rengöring rekommenderas var fjärde år. Ventilationsteknikern (eller vad nu titeln är) kom inom utsatt tid och gjorde sitt arbete efter vi tillsammans lokaliserat alla ventilationsuttag. Han lämnade rent och snyggt efter sig. Berättade vilket frånluftsuttag som hade sämst värde men förklarade också att det inte är konstigt då den sitter i köket och får in både damm och fett. Nöjd.

Tommy E

Rengöring av frånluftskanalerna. Väldigt bra bemötande och upplevde att ni har kompetent personal.

Andreas F

Kunnig tekniker som gjorde ett bra jobb. Det jag dock regerar på är fakturans förfallodatum endast är 5 dagar, speciellt eftersom fakturan kom dagen innan fakturan skulle vara betald.

Svar från Ventilation

Hej Andreas, Tack för din feedback! Angående fakturan så ska de absolut inte vara på de viset. Hoppas du fick kontakt med ekonomiavdelningen så dem kan skjuta på förfallodatumet. Mejla annars till ekonomi@saveenergy.se Med vänlig hälsning SaveEnergy AB

Björn F

Rengöring av ventilationssystem. Mycket trevligt tekniker som var hos oss, arbetade vad jag förstår effektivt och var tydlig med att presentera vilket luftflöde vi hade före och efter rengöring. Tack.