SaveEnergy

Box 2121, 132 04 Saltsjö-boo — Visa karta

Är ditt hus energieffektivt? Med oss på SaveEnergy får du en kostnadsfri analys av just ditt hem. Dessutom installerar, servar och underhåller vi solceller, luftvärmepumpar och ventilationssystem.

Vi på SaveEnergy har en bred kunskap och tillgång till ett stort utbud av diverse energisparande produkter och tjänster. Genom våra kompetenta medarbetare ser vi till att förbättra ditt inomhusklimat - samtidigt som du sparar energi.

Välkommen att höra av dig till oss på SaveEnergy om du vill veta mer om installation av solceller, ventilation eller luftvärmepump.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 1215 kunder tycker om SaveEnergy

• 2020-09-19

Karin L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Tycker att det varit bra
    Bra att ha att göra med
    Snabbt och smidigt Läs mer

Patrik F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Oerhört svårt att få kontakt med bokning/kundtjänst.
    Sen ändring av tid skapade oro.
    När vi väl rätt ut tid var de 90 minuter sena utan att meddela detta.

BESVIKEN! Läs mer

Mats K skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Hej.
    Otroligt att när filtret till frånluftvärmepumpen hittades på trappan utanför entrén blev jag orolig att de satt dit något nytt filter, jorå det satt ett nytt men det var stora tennisbollar med skit som lossnat vid rörrengöringen.
    När pumpen slogs på kom skiten ut till det nya filtret.

Fakturan kom samma dag(bråttom??)
    Skulle betalas inom 2 hela dagar, aldrig varit med om något så oseriöst.....

Dessutom ska det swishas, förmodligen för att det är bråttom att få in pengarna????

OSERIÖST.

Vad gjorde man åt köksfläkten??? Tog betalt??? Dåligt.....

Mvh Mats Kullman Läs mer

Michael skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Mycket proffsigt utfört arbete!👍 Läs mer

Katarina S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av Frånluftsventilation.

Säljaren Mats Brandqvist var trevlig både på hembesöket och vidare på mail.

Men han som utförde jobbet var mycket arrogant och otrevlig.
    Han ville inte berätta vad han skulle göra och inte heller vad han sedan hade utför för arbete. Han ville inte förstå mina frågor och han klankade ned på bl.a min köksfläkt som satt för långt ned men han kunde inte säga hur jag skulle åtgärda det.
    Han visade både med ord och kroppsspråk hur illa han tyckte det var att utföra arbetet hos mig.
    Kommer tyvärr inte att använda mig av SaveEnergy i framtiden. Detta pga utföraren. Läs mer

Staffan T skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Er montör rengjorde frånluftkanalerna i min villa. Han arbetade snabbt och diskret och gav kompetenta svar på mina frågor om behovet av att förnya ventilationsanläggningen, vilket han avrådde från. Läs mer

Magnus H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilatinstrummor Läs mer

Hans A skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Köpte 2 värmepumpar från Säve Energl som levde upp till alla mina förväntningar. Kan rekommendera företaget. Läs mer

Martin E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jag tyckte det var bra. konstigt med 2 dagar netto (förfallodag) Läs mer

Peter S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Enkelt att boka och bra påminnelser inför besöket. Snabb feedback med resultat och faktura. Läs mer
  • 2020-09-16

Patrik G skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilationen. Mycket bra resultat. Läs mer
  • Kevin J

2020-09-15

Kevin J skrev om SaveEnergy
    Helt värdelöst och oseriöst företag. De har köpt konkursboet Varmt & Skönt och ringer upp kunder som hade installerat värmepump via Vattenfall. Sedan skickar de ut tekniker som tar sönder värmepumpar, tar hutlöst med betalt men vägrar ta ansvar för sina misstag eller skador som Saveenergy uppenbarligen har orsakat. Undvik till varje pris. Läs mer
  • 2020-09-15

Eva E skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Köpte en Toshiba Shorai 25 med installation.
    Är mycket nöjd med hela förfarandet från beställningen till leveransen. Läs mer
  • 2020-09-14

Håkan R skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Utmärkt arbete! Mycket damm i rören. Läs mer
  • 2020-09-14

Sven H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Försäljaren låvade mer än vad som gjordes eller var möjligt.
    Hantverkaren hade dessutom fel uppgifter när han kom.
    Tveksamt om arbetet verkligen var nödvändigt. Nu är det gjort och vi vet vad som behöver göras i framtiden och när. Läs mer
  • 2020-09-13

Frida H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilationsrengöring
    Proffsigt bemötande trevlig personal och det blev friskare luft inne Läs mer
  • Frida S

2020-09-12

Frida S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilationsrengöring
    Tycker inte riktigt personen som besökte oss hade rätt attityd
    Vi hade visserligen inte förberett fläkten för rengöring vilket vi skulle gjort men han var inte intresserad av den alls Läs mer

Benny O skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring
    Bemötandet av utföraren var utmärkt Läs mer

Joakim S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Bra, men att betalningen skall vara betald 2 dagar efter besök, tycker jag är riktigt dåligt. Läs mer

Anna F skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Köpte en Toshiba luftvärmepump. Fick den i går, så det är svårt att säga så mycket än (en sån här undersökning borde komma efter någon månad). Personalen som sålde den och monterade den var trevliga och tillmötesgående. Jag ställde många frågor och fick tålmodiga svar. Läs mer
  • 2020-09-09

Margareta B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Han gjorde bra jobb förklarade vad han gjorde å hade trevligt bemötande .
    Jätte bra gjort . Läs mer
  • 2020-09-09

Stenbergs Solutions Ab ( skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    allt OK. perfekt jobb o bemötande/kontakt. kunni
    g o trevlig montör! Läs mer

Rulle V skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Väldigt trevligt bemötande.Duktig tekniker som svarade på alla frågor.Bra resultat. Läs mer

Jan D skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av frånluftssystem i redhus.
    Jag är helnöjd Läs mer

Bo L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Vore bra om montören kan tala svenska Läs mer

Ola E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Trevlig tekniker, gjorde jobbet effektivt. Det tog ca en timme. Priset 2310 kr är i överkant tycker jag Läs mer
  • 2020-09-06

Patrik G skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Köpte en värmepump med montering allt gick supermysigt. Från beställning till leverans, montering och fakturering.
    Rekomenderas. Läs mer

Björn Litzén L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilationssystem. Inget fel på jobbutförandet.
    Men betalningsvillkoren kom som en obehaglig överraskning; Swish-betalning inom 2 dagar. Villkoren 2016 var rimligare; bankgiro inom 10 dagar.
    Väljer förmodligen annan leverantör i fortsättningen. Läs mer

Sasa M skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Är nöjd med arbetet och montörens bemötande. Läs mer

Stig H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Service av ventilationssystem

Proffsigt och smidigt utfört arbete. Läs mer

Kenneth I skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Jag köpte Toshiba Shorai 25.

Jag är väldigt nöjd med bemötandet av Save Energy.
    Snabbt svar för offert och väldigt bra bemötande vid telefonsamtal.
    Vid installationen så var montören förstklassig i sitt utförande och bemötande.
    Sammanfattningsvis så är jag helnöjd. Läs mer

Sven A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jag tycker man skall få reda på hur mycket förändring som gjort i justering av in och utflöde av luften. Väldigt dyr kostnad för 1 1/2 timmes jobb. Vet inte något av vad han gjorde om det fanns smuts i ventilations kanalerna. Läs mer

Magdalena L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Tyvärr dammigt och skräpigt efter utfört arbete som jag fick städa upp.
    Det tog en stund att städa upp på 2 toaletter, tvättstuga, kök och klädkammare.
    Ventilationsteknikern fick förvisso av misstag med sig min mans läsglasögon , men det kändes inte så bra heller.
    Hoppas de återlämnas framöver. Läs mer

Tommy R skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Hade tyvärr tätt i ventilationen mellan toaletten nere och grovköket,där vi hade torktumlaren innan,får försöka att fixa det på något vis,i värsta fall får jag ta loss innertaket.Han försökte att så gott han kunde Läs mer

Stig B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Blev kontaktad för service av en luftvärmepump. Inte längre aktuellt.
    Däremot service på ventilationssystemet.
    Teknikern var till en början svår att förstå, språket. Verkade nervös och jäktad. Blev sedan lugnare och lättare att förstå.
    Hade hoppats att kunna diskutera praktiska driftproblem, men språkproblem var tyvärr ett hinder. Teknikern verkade dock kunnig och ambitiös.
    MEN, företaget verkar ha märkliga regler för fakturabetalningen. Swich??? Har man betalningsproblem? Hade INTE ANLITAT företaget om detta framgått av offerten.
    Kan tänka mig att beställa ny service när det blir dags om 4-5 år, om man då har sunda betalningsvillkor. Läs mer
  • 2020-09-02

Björn Erik W skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Montering av luft värmepump. Väldigt bra utfört men jobbet dåligt inplanerat en fredag eftermiddag med två timmars restid för montören efter avslutat jobb. Verkar obra att lägga jobbet längst bort på eftermiddagen.
    Mvh //björn wennström Läs mer
  • 2020-09-01

Jon B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Arbetet var väl utfört, men hantverkaren luktade så mycket cigarettrök att det tog ett flera dagar innan lukten försvunnit ur huset. Därav det låga betyget. Läs mer
  • 2020-09-01

Camilla S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Save energi kontaktat oss då vi beställt tjänst. Lite struligt med ombokning av tid med företaget. Bättre få kontakt med hantverkaren direkt. Annars trevligt bemötande och väl utfört jobb som behövdes. Berätta gärna om den stora dammsugaren så kanske andra kunder röjer lite bättre. Hoppas det fungerar bra med betalning enl överenskommelse. Mvh Camilla Läs mer
  • 2020-08-31

Gheorghe Marius S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎👎 Läs mer
  • 2020-08-30

Stefan Z skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jag köpte rengöring av ventilationssystemet i huset. Han som gjorde det var trevlig och verkade göra ett bra och ordentligt jobb.
    Däremot ringde han inte innan han kom som utlovat. Jag hade mailat med företaget 2 gånger för att försäkra mig om att de skulle ringa en stund innan då både jag och min man jobbade och bara kunde komma hem en kort stund för att öppna. Blev lovad detta. Nu blev det så att jag var hemma oplanerat från jobbet och därför löste det sig. Annars hade han stått här vid ett låst hus och fått vänta i onödan. Troligen miss i kommunikationen, men viktigt om man ska ha fortsatt förtroende för företaget. Läs mer
  • 2020-08-29

Kent E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    En betydligt enkelt utfört arbete. Med tanke på priset så vart det inte rimligt. Det var för dyrt. Företaget kändes oseriöst med ingen reklam på firmabil, ihop tejpad utrustning. Medans kunskapen på personalen verkade kompetent. Läs mer
  • 2020-08-28

Bo F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Kontrollen var bra och snabbt utfört Läs mer
  • 2020-08-27

Erik O skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Jag köpte en Innova luftvärmepump. Mycket bra säljare som verkad kunnig! Installationen gick snabbt och smärtfritt. Läs mer
  • 2020-08-26

Anders C skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Mycket bra och kunnig installatör. Ville att det skulle bli bra och tog tid på sig. Läs mer
  • 2020-08-23

Niklas Ö skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rensade i luftkanalerna. Det blev väl rent men inte bättre. Läs mer
  • 2020-08-22

Allan K skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilationsrengöring.Min förhoppning är att ventilationen i huset ska bli bättre och effektivare. Det får tiden utvisa. Sedan tar jag för givet att jag får ett protokoll av det som utförts. Läs mer
  • 2020-08-21

Anders S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Installationen blev fördröjt två gånger. När den väl utfördes visade det sig att inte alla delar hade levererats och installerats. Läs mer
  • 2020-08-20

MICHAEL S skrev om SaveEnergy
    Fick installerat en Toshiba Shorai 25, mycket nöjd med den. Dock så är jag mindre nöjd med fakturan som var 2000,- högre än offerten. På fakturan är det specificerat att 8 meter rör har använts, dvs 3 extra meter utöver de 5 meter som ingår. Vid en mätning så kom jag fram till att det endast är ca 2,5 meter mellan utedelen och innedelen. Läs mer
  • 2020-08-20

Margareta V skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Översyn av ventilationssystem. Det märks verkligen skillnad!! Läs mer
  • 2020-08-18

Cecilia S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Bra och professionellt bemötande. Snabbt och proffsigt genomförande av tjänsten.

Uppskattade också rapporten som levererades efter utfört arbete som berättade om före- och eftervärden, samt relation till kraven som finns för nybyggnation.

Märker också subjektivt en klar förbättring, framförallt fukttransport från badrum.

Rekommenderas! Läs mer

Box 2121, 132 04 Saltsjö-boo