SaveEnergy

Box 2121, 132 04 Saltsjö-boo — Visa karta

Är ditt hus energieffektivt? Med oss på SaveEnergy får du en kostnadsfri analys av just ditt hem. Dessutom installerar, servar och underhåller vi solceller, luftvärmepumpar och ventilationssystem.

Vi på SaveEnergy har en bred kunskap och tillgång till ett stort utbud av diverse energisparande produkter och tjänster. Genom våra kompetenta medarbetare ser vi till att förbättra ditt inomhusklimat - samtidigt som du sparar energi.

Välkommen att höra av dig till oss på SaveEnergy om du vill veta mer om installation av solceller, ventilation eller luftvärmepump.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 799 kunder tycker om SaveEnergy

• 2020-01-25

Gunilla S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Tyckte mina förväntningar och bemötande var helt suveränt. Läs mer

Bo F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Service av ventilationssystemet

Bra bemötande, mycket trevlig tekniker som utförde jobbet

Vad jag kan bedöma gjordes ett bra jobb

Positiv erfarenhet Läs mer

Närenbäck Margreth N skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    kontroll och rengöring av ventilationssystemet. Jag anser att arbetet inte har blivit utfört på tillfredställande sätt.Det började med att Ni ej höll tidpunkten. Meddelade saknas. Rengöring av ventiler och luftkanaler har ej gjorts. Inställning av ventiler saknas .Filter ej rengjorda.

Ett dåligt utfört arbete. Vi tänker inte utnyttja detta företag fler gånger/ Hälsningar: Bertil Närenbäck Läs mer

Harald B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Irriterande bokning då dom bokar via mess innan tiden är avstämd personligen. Går inte att svara eller avboka genom att svara på messet vilket är mycket irriterande, löste sig efter telefonsamtal. Att arbete enbart kan göras mellan ex 0800-1200 är ett problem i alla liknande branscher-man måste ta ledigt från jobbet så en rengöring kostar egentligen ganska mycket om man räknar in detta. Att även erbjuda jobbet efter arbetstid skulle sannolikt ge många fler kunder.
    I övrigt utmärkt genomfört arbete med rengöring, mätning etc av ventilationssystem. Proffsigt protokoll! Läs mer

Edit Anita K skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilationssystemet. Trevlig ung man som utförde arbetet på ett proffsigt sått.
    Vi andas fjälluft efter utfört arbete. Läs mer

Bodil K skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Väl bemött och nöjd med arbetet. Läs mer

Mm Weideskog Ab ( skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Vi fick två luftvärmepumpar installerade på på vårt hunddagis och fick ett jättetrevligt bemötande. Installatören var mjuk, lugn trevlig, lätt att prata med, kunnig och proffsig. Skötte sig utmärkt i en ovanlig miljö och vi kunde inte vara mer nöjda. Stort tack 🙏🐶 Läs mer

Sofia J skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring och injustering av ventilationssystem

Trevligt och proffsigt bemötande Läs mer

Ola J skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilation rengöring.
    Bra.
    Ja. Läs mer

Ronny H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Check och rengöring av ventilationssystemet, samt varmvattenberedaren. Läs mer
  • Gunnar G

2020-01-22

Gunnar G skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Hade önskat att personen talade om vad denne skulle göra. Han sa ingenting bara jobbade inga förklaringar. Slutresultatet på papper obegripligt att läsa, specialtermer. Hur det blev med ventilationen i slutändan vet jag ej. Läs mer

Håkan A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    De gjorde ett bra jobbHan som var hos mig var trevlig Inget tjat om att få sälja Läs mer

Magnus O skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Proffsig kompetent service. Om någon önskan så är det att få veta mer exakt när servicen börjar, inte bara mellan 12 och 4.
    Kunden har också ett schema . Läs mer

Henrik J skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av fläktkanaler och uppmätning av luftflöde Läs mer

Albin E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Arbetet innebar rensning och justering av ventilation.
    Dokumentation och arbetet upplevdes proffsigt men städningen var inte ok. Läs mer

Martin A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Blev kontaktad av SaveEnergy då jag tidigare haft service från dem, då jag var mycket nöjd med denna bokade jag en ny service. Läs mer

Olav Å skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Protokollets graf upptar frånluftflöde i sovrum, men skall väl vara från kök Läs mer

Kennert H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Bra bemötande, trevlig personal, föredömlig dokumentation av mätresultat. Läs mer

Lars A skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Montering värmepump.

Har inget att klaga på allt enligt önskemål.

Mina förväntningar var att allt skulle fungera och allt gick smidigt och snabbt.

Allt enligt önskemål och kan Rekommenderas. Läs mer

Lars W skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Save Energy gjorde service på ventilation och värmeväxlare i mitt hus. Lätta att kommunicera med. Trevliga. Fantastisk servicetekniker där ingenting var problematiskt. Inte ens väldigt trånga utrymmen som krävde att du kryper på alla fyra för att komma rätt. Allt gick fort och smidigt, snabb redovisning vad som gjorts och vad som ev. bör åtgärdas.
    Jag är mycket mycket nöjd. Läs mer

Rolf P skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av kanaler och fläktsystem i värmesystemet, luftburen värme samt spisfläkt med värmeåtervinning.

Mycket bra bemötande och en kunnig och effektiv tekniker.

Arbetet utfördes till vad jag förväntat. Noggrant utfört och tidsinställelsen var över förväntan.

Mycket nöjd och luftflödet blev mycket bättre. Det var fyra år sedan förra rengöringen.

. Läs mer

Simon S skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Företaget verkade inte ha delat med sig av all information till installatören, men resultatet blev bra tillslut ändå Läs mer

Maria B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilation. Noggranna och ett bra resultat. Trevligt bemötande. Läs mer

Henric R skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Proffsig och trevlig personal. Gjorde ett bra jobb med att rengöra frånluftdon med kanaler samt att mäta luftflöden. Svarade utförligt på frågor jag ställde. Läs mer

Barbro G skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Koll och rengöring av ventilationen i huset.
    Bra med uppföljning på tidigare åtgärd.
    Lätta att boka tid med.
    Trevlig och kunnig mekaniker Läs mer

Sven-åke N skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Levde upp till mina förväntningar. Gjorde ett bra jobb och duktig personal. Läs mer

Ingela B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rensning av in- och utluft systemet. Första kontakten var lite rörig. En tekniker kontaktade mig först och jag skulle få välja en av några föreslagna tider. Istället fick jag en bokad tid från kundtjänst som jag fick avboka. Detta var i slutet av oktober. Jag skulle få en ny tid snart. Hörde ingenting förrän i januari. Arbetet gick bra och teknikerna var trevliga.
    Nöjd med arbetet. Kontakten innan kunde vara tydligare. Läs mer
  • 2020-01-18

Stefan E skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Dörrförsäljning. Ögonöppnare. Bra att det blev av. Bara bra. Läs mer

Marie A skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Tjänst var installation, ok till bra bemött men dyrt tyckte jag för en installation Läs mer

Christer A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilation. Bra bemött.
    Rena kanaler och inställning av luftflödet. Arbetet utfört och protokoll har levererats. Helt OK. Läs mer

Roland F skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring ventilation. Mycket bra bemötande. Gjorde jobbet som jag förväntade mig. Flexibel tidsplanerna. Bra. Läs mer

Patrik S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring och justering.

Våran servicekille hade gått runt och klagat på saker och ting .
    Han var inte självständig utan jag fick gå med honom som en assistent.
    Han var inte hundra på hur ventilationen gick och kunde inte göra rent fläktmotorn eftersom han inte visste hur man kom in till fläkten.
    Han hade synpunkter på att "tallrikarna" var fel från tilluft och frånluft, men jag sa att jag inte gjort något sen dom var hos mig för 3 år sedan.
    Jag är inte helt nöjd. Läs mer

Kerstin K skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jobbet utfördes till belåtenhet. Läs mer

Jan U skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Beställt rengöring av ventilationskanaler. Var inte hemma när montören var på plats och hustrun var under tiden på annat ställe i huset. Efter utfört arbete så sa väl montören egentligen ingenting utan tog sina grejer och gick. Hoppas att han gjort ett bra arbete men har egentligen ingen aning då jag väl inte begriper mig på och dessutom har svårt att kontrollera utfört arbete så min trea i betyg skulle väl lika gärna kunnat vara en femma eller en etta. Läs mer

Bertil S skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rensning av frånluftsventilation. Bra information från utföraren. Läs mer

Gunnar S skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    1 Toshiba air conditioner RAS-25PKVPG-ND
    2 Utmärkt
    3 Förväntningarna var( och är) att värmepumpen skulle
    leverera värme,och det gör den.
    4 Installationen blev en fullträff och proffsigt utförd Läs mer

Johan H skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Blev uppringda av företaget och blev bra bemötta. Uppdraget utfördes bra och vi fick bra information. Läs mer

Anders B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilation o kölsfläkt. Utfördes, så som jag förväntade mig att det skulle göras. Fick även några tipps om förbättringar av systemet som underlättar skötsel och minskar ventilationsljudet. Läs mer

Göte A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Jag är nöjd med besöket, jobbet och bemötandet. Läs mer
  • Birgitta B

2020-01-16

Birgitta B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring av ventilationen. Mycket trevlig man, men vi kan inte bedöma nyttan/nödvändigheten av det utförda, inte heller kvalitèn. Dessutom borde Save Energy utrusta honom med en stege, vi har tillgång till en, men alla har inte det!
    Priset verkar oxå vara i överkant, före rotavdrag bortåt 4000:- för drygt en timmes jobb?!
    Vi kan alltså inte bedöma detta, vi har inte den kunskapen, kanske är det en överflödig åtgärd vilket de flesta verkar tycka då vi inte vet någon mer som beställt.....
    Hälsningar Birgitta Brändström Grengatan 59 Linköping Läs mer

Lars B skrev om Luftvärmepumpar en del av SaveEnergy
    Har köpt en Toshiba luftvärmepump. Den fungerar helt ok.

Killen som installerade den var mycket trevlig och allt fungerade till belåtenhet.

Rekommenderar gärna företaget till andra intressenter. Läs mer

Clas A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Genomförd ventilationsservice utför till belåtenhet! Läs mer

Johan P skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Bra bemötande. Proffsig och kunnig tekniker som förklarade och bjöd på råd och tips. Läs mer

Ronny R skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Dom boka in tider utan att ta kontakt med oss flera gånger. Jag skrev till dom flera gånger att dom skulle ta kontakt med mej om tidsbokning å de gjorde dom inte. Dom boka bara nya tider ur att höra av sej till mej 😡 Läs mer

Karl-erik L skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Kontroll & justering av ventilation i villa.
    Bra bemötande. Kunnig tekniker. Synd att han inte hade tätningar till luftdonen med sig. Dom behöver som regel bytas. Läs mer

Bengt Åke A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Rengöring och kontroll av fläktsystemet
    Bra bemött och proffsigt arbete Läs mer

Jennifer N skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Väldigt tillmötesgående, serviceinriktade och kunniga. Läs mer

Sonny B skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventkoll
    Fantastiskt bra
    Allt fungerade utmärkt Läs mer

Leif K skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Killen som var här och utförde jobbet var snabb och kunnig. Läs mer

Bo A skrev om Ventilation en del av SaveEnergy
    Ventilationsrengöring och injustering inkl protokoll. 'Blev bra och vänligt bemött av företaget och dess tekniker
    Undertecknad var sjuk den dagen då teknikern var här, så jag pratade inte så mycket med honom. Han skulle komma hit under förmiddagen, men dök inte upp förrän efter lunch. Hans bil hade gått sönder, så ha hade fått hyra en bil, så det var ok.

Jag vet inte om det ingår att städa upp efter sig. Det fanns dammtussar i badkar och i duschutrymme kvar. Inget stort problem och jag minns inte hur det var förra gången företaget gjorde ventliationsrengöring hos oss, men tacksam för feed-back.
    Bo Andersson
    Spannmålsvägen 32, Dalby