Alla kategorier Fastighetsskötare Uppsala Uppsala SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum

SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum

Hamnesplanaden 3, 753 19 Uppsala — Visa karta

1.0 i betyg av av 4 omdömen

Läs vad 4 kunder tycker om SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum

• 2019-05-14

Johannes D skrev om SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum
    När vi renoverade balkonger och fasader stod SBC för projektledning och kvalitetskontroll. SBC skötte inte sina uppgifter utan släppte igenom ett fullständigt undermåligt arbete. Man gjorde inte några ordentliga kontroller av renoveringsarbetet medan det pågick. Inte heller dokumenterade man sitt eget arbete.

Vi måste göra om entreprenaden vilket blir en kännbar kostnad. Dessutom tog SBC 232 000 kr i betalning, vilket även det var bortkastade pengar

Arbetet som var tänkt att ta några veckor drog ut på tiden i åtta år vilket var omåttligt frustrerande. Då meddelade byggfirman plötsligt att entreprenaden var avslutad i samråd med SBC, utan att man underrättat oss. När vi ville ta upp problemen med SBC:s jurist för att sätta press på byggfirman fick vi inte tala med henne.

På SBC:s hemsida står att man har spetskompetens vad gäller byggledning och juridik. I verkigheten finns ingetdera, även om man har en snygg hemsida där de anställda ståtar med fina titlar, tom på engelska. På 00-talet hade vi stor hjälp av SBC vid både stambyte och takbyte, men numera saknas både kompetens och vilja. Det enda man är bra på verkar vara att ta betalt.

Tyvärr kan vi inte rekommendera SBC. Läs mer
  • Micke

2018-10-15

Micke skrev om SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum
    Dysfunktionell företagskultur med hög personalomsättning och obefintlig kompetens. Vår förening betalar mycket för ingenting Läs mer
  • 2015-11-06

johan e skrev om SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum
    Riktigt USEL kundtjänst, de skickar ut dubbla avgifter som de själv lagt upp fel. Skulle inte jag ha upptäckt det så, skulle jag ha betalt dubbelt. Min tjej hade ändrat bankkonton för inkommande betalningar när autogirot skulle dras och fick höra av en belåten Caroline på kundtjänst att det minsann skulle bli påminnelse, när hon ringer upp för att kolla avgiften så visar det sig att hon inte skulle få en påminnelse. De verkar vara helt inkompetenta på det företaget. Läs mer
  • carl f

2011-04-02

carl f skrev om SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum
    Fruktansvärt uselt företag som inte håller överenskommelser, lämnar oriktiga besked och kommer med lögner. Jag avråder starkt från att köpa tjänster av dom. Bostadsrättsföreningen jag bor i köpte 2007 juridiska tjänster av SBC. De avtal som togs fram av SBC var oanvändbara och fakturan var oskäligt hög. Föreningen och SBC kom då överens 2007 att ingen betalning skulle erläggas. December 2010 skickar SBC en betalningspåminnelse som vi följer upp med ett telefonsamtal -besked lämnas att faktuan är felaktig, den fakturerades av misstag. Mars 2011 kommer ett inkassokrav. Läs mer
Viggebyvägen 22, 19571, ROSERSBERG