Alla kategorier Elektriker Västra Götaland Göteborg Sector Alarm AB

Drakegatan 8, 412 50 Göteborg — Visa karta

Fagerfjäll 81, 47198, FAGERFJÄLL
Honsbergs El
Martin E:
En seriös och pålitlig elfirma. Väldigt bra kvalitet på arbete och god service.

Läs vad 8 kunder tycker om Sector Alarm AB

• Erik R
    Erik R skrev om Sector Alarm AB
    Hade säljare för Sector Alarm hemma. Han gav ett oseriöst och lismande intryck, vi valde att avstå då både Verisure och Securitas verkar mer seriösa.
    Ett par dagar senare fick vi meddelande om att vi beställt hemlarm från dem (vilket vi alltså inte alls hade gjort) och ytterligare några dagar fick vi kopia på att de gjort kreditupplysning på oss.

Sector är dåliga på att återkoppla från kundservicen och har inte kunnat uppvisa kopia på den beställning de menat att vi gjort. BONDFÅNGERI!
  • Martin K
    Martin K skrev om Sector Alarm AB
    Jättenöjd med mitt larm men integrationen med Yale Doorman är en total besvikelse. Integrationen med Sector alarm tar bort i princip all funktionalitet med Yale Doorman låset. Det går inte att: öppna med nyckelbricka, välja egna koder, välja passertider för användare. Vidare fungerar inte: autolåsning, ingen passerlogg, ingen bortasäkring samt att de ställer in ljudet på högsta volym. Konkurrenten har all denna funktionalitet och man kan administrera det själv via webben.
  • Roland F
    Roland F skrev om Sector Alarm AB
    Efter ett antal år med Sector Alarm ledsnade vi!
    En hel del teknikstrul och att dom slarvade bort nyckeln till huset som dom hade ansvar för gjorde det lätt för oss att lämna dom.
    Tyvärr var ju uppsägningstiden ett helt år men det var det värt.
    Vi bytte till Verisure och dom vi är mycket nöjda med!
  • David L
    David L skrev om Sector Alarm AB
    Vi var nöjda kunder ända tills vi förstod att larmet varit frånkopplat från väktar/larmtjänst i över ett halvt år.
    Vi har alltså betalt för en tjänst som vi inte har haft.
    Sådant kan såklart skyllas på mänskliga faktorn, men ett seriöst företag bör ha rutiner för att fånga upp att sådant här inte pågår så länge.

Här finns beskrivning mer i detalj alla turerna kring ärendet:
  • Jakob K
    Jakob K skrev om Sector Alarm AB
    Vi hade avtalat att installera ett larmpaket med kamera, utomhussiren och lampor och typ 10-15 detektorer och what not.
    Ett större paket, alltså.
    Jag tog ledigt från jobbet den dagen de skulle installera.
    Dagen innan de skulle komma ringde de dock och sade att deras tekniker inte kunde på grund av sjukdom och om vi kunde boka om.
    Jag påpekade att vanligt folk inte bara kan stanna hemma från sina jobb utan att det måste även planeras med jobbet och att semesterdagar är dyrbara.
    Tjejen jag pratade med gjorde inte ens antydan till att villa kompensera på något sätt, vilket jag tar som en självklarhet när de koster mig pengar/semester.
    Jag sade dock ingenting utan bad att hon skickade ett mail och så skulle jag kolla min kalender.
    Idag ringde de för att fråga som vi skulle hitta en dag och jag berättade att jag hade gått vidare med ett annat företag.
    Hon frågade inte ens varför, eller försökte att hålla kvar mig.
    Grymt dålig säljteknik.
    Anyways, det som stör mig mest är inte pengarna, eller att jag inte får kompensation.
    Nej, det som är värst är att:
    Om Sector Alarm agerar såhär när felet ligger hos dem och när de skapar en extra kostnad för en potentiell kund, HUR blir det då ifall det uppstår ett problem som INTE är deras fel?
    Just det. Då är man antagligen rökt.
    Det är inte den nivån av (o)trygghet man önskar från ett larm bolag.
  • Lenny D
    Lenny D skrev om Sector Alarm AB
    Nu tog jag kontakten med Sector och bemötandet från deras innesälj var bra. Likaså montören som kom på utsatt tid, satte upp larmet och var allmänt trevlig. Montörerna har provision på om de kan sälja extra larmkomponenter, men han var inte alls påstridig utan saklig.
    Haft larmet nu i snart 2 år och (ta i trä) det har fungerat som det skall.
    En gång gick inbrottslarmet när vi glömt stänga ett fönster så en detektor gick igång på en fladdrande gardin, och brandlarmet har gått två gånger när matlagningen inte gått som den skulle ;)
    Alla tre gångerna har SOS Alarm ringt upp på någon minut och kollat läget

Har dock än så länge inte gått igenom att säga upp abbonemanget så kan inte uttala mig om det
  • Moz S
    Moz S skrev om Sector Alarm AB
    En dörrförsäljare tillika utsände från Sector Alarm ringer på hos oss i 20-gradig kyla på kvällen. Eländes, vi vill inte ha dörren på glänt, vill inte gå ut, vill inte släppa in honom. Han är rätt påstridig, ljuger om att de håller på att installera larm i området och vill utöka till tiotal (!) hus. Han bestämmer alldeles själv tidpunkt för nästa möte hemma hos oss, efter ett par dagar. Jag hinner knappt säga så mycket.
    Och så kommer han tillbaka på sin avtalade tid. Genast säger jag att vi inte är intresserade av larm, för vi har annat företag.
    Han är nu fräck och frågar varför jag inte har hört av mig så att han inte behövde "köra ut".
    Jag mejlar företaget och klagar över deras fräcka inkräktare, men får inget svar.
    Otrevligt, arrogant.
  • Anders P
    Anders P skrev om Sector Alarm AB
    ett av dom mest giriga och kundfientliga företag, jag stött på.
    Efter flera år som kund, så skulle jag separera och sälja vårat radhus. När vi ville säga upp avtalet, fick vi till besked, att det var 1 månad försent, och att avtalet löpte årsvis. Med resultat att vi skulle vara tvungna att betal för en tjänst som vi inte kunde använd i 11 månader framåt. Efter en del prat, fick vi löftet att vi skulle slippa från avtalet, då radhuset var sålt och vi flyttat. När så skedde i september, sa man att vi skickar en tekniker, som avinstalerar larmet. bra tyckte vi. Efter 1 månad får vi en faktura på 600kr, för avinstaleringen, som tog 10 min, sen månads avgiften för larmet. Vid kontakt med sector larm, vägrade man att avsluta avtalet, och att avinstalatione kostade så mycket. Så jag önskar att alla inte har med detta giriga, och kundfientliga företag att göra.

Drakegatan 8, 412 50 Göteborg