Sector Alarm

Sector Alarm

Ring 0771-80 95 30 www.sectoralarm.se
3.7

Välkommen till Sector Alarm! Med säkerhet i fokus tillhandahåller vi på Sector Alarm hemlarm med hjälp vid brand och inbrott. Vi anser att en åtgärd vid brand är minst lika viktig som vid ett inbrott. Som kund hos oss får du alltid börja med ett startpaket i form av rökdetektor + kamera. Vi riktar oss till dig som både företag...

156 omdömen om Sector Alarm

Robert A
Skrev om Sector Alarm

Hade precis otrevliga säljare hos mig som sa att jag va dryg för att jag inte ville prata med dom. Usch. Idag äger jag mitt larm från annat bolag och betalar inte en krona i månadskostnad.

Annika Maria S
Skrev om Sector Alarm

Seriös säljare som INTE snackade skit om sin konkurrent och som lyssnade och höll det han lovade. Konkurrenten som är störst i Sverige var väldigt pushig och märkbart irriterad att jag inte tog beslut där och då. När han var på besök. Jag valde att betala en initial kostnad som var större för ett något mindre system som var lite billigare i månadskostnad. När konkurrenten blev informerad av mig att det inte blir någon affär ville han plötsligt kohandla med mig. Är tacksam jag valde sector alarm istället

Marko Juhani A
Skrev om Sector Alarm

Vi sålde vårt hus och köparna skulle överta larmet. Vår avtal skulle sluta gälla sista september och köparna skulle ta över i oktober. Vid tillträdet får vi veta att köparna ångrat sig och valt annat larmbolag. På eget bevåg har då detta bluffbolag förlängt vår avtalstid till sista oktober istället fast de själva i bekräftelsen till uppsägningen skrivit sista september. Kostar oss en extra månadsavgift och kommer aldrig återvända till detta bolag igen!

Alexander Karl J
Skrev om Sector Alarm

Kommer och ringer på dörrklockan 21:30 och väcker barnen som sover. Vägrar gå och står och tjabbar vidare. Och dessutom pratar om att många grannar bytt som har samma larm som mig, men finns inga andra i området med samma. Skulle aldrig skaffa från Sector Alarm! Beter sig som ett bluffbolag!!

Robert S
Skrev om Sector Alarm

Kommer efter klockan 21 en vardag och knackar på dörren för att sälja larm. När en säger att det inte är intressant och att det är mitt i nattning av barn så fortsätter de att insistera. Helt nedsläckt hus, men fattar inte vinken.

Gina K
Skrev om Sector Alarm

Säljare påstod, som tyngsta argument, att flera grannar redan bytt från det företag som vi redan har. Kunde/ ville inte lämna broschyrer eller info på mail så att vi kunde tänka igenom erbjudandet. Usel försäljningsteknik, den är absolut inte trovärdig.

John Fredrik G
Skrev om Sector Alarm

Ett företag som vill skapa trygghet, men har en säljteknik som gjorde att både jag och frun fick oss att känna oss oerhört otrygga! Vem tror att det är smart att knacka på när det är bäcksvart ute, 20:30 på kvällen och frågar om vi har alarm!? Dessutom två unga män med brytning. Hur ska man veta om detta är bedragare eller inte?! Dra åt helvete!

Tobias M
Skrev om Sector Alarm

Dörrförsäljare som var trevlig och jag fick ett bra pris på startsystemet. Sen visade det sig vara för bra för att vara sant. Installatören förklarade att startpaketet inte skulle täcka en villa i vår storlek, utan det skulle tillkomma massa hårdvara som gav både fast och månadskostnad. Samt att det inte gick att koppla med hemautomation som säljaren sagt. Efter att ha sagt upp abonnemanget var det även 3 månaders bindningstid, något som inte heller förklarades av den trevliga försäljaren trots att jag frågade om det. Kan enligt mig betraktas som ett bluffbolag.

Nina C
Skrev om Sector Alarm

Det här är fjärde gången de knackar på och de har varit framfusiga varje gång. Men denna tog nog priset. Blev tvungen att säga ”nu stänger jag dörren tack och hej” men han fortsatte prata där på andra sidan dörren medan jag låste. Nästan som om han ville jag skulle känna mig otrygg. Nu är det nog.

Rolf N
Skrev om Sector Alarm

Sector Arlarm tar inte ansvar för sina säljares beteende hos kund. Dåligt beteende av en säljare samt en månad försök till kontakt hos ansvarig chef utan framgång. Chefer från Mälardalen svara inte på mail eller ringer upp för att höra mer.

Thomas B
Skrev om Sector Alarm

Satt larm i huset jag köpte redan. Sektor ringde direkt och skickade en tekniker som gick igenom vad mer jag behövde. Förklarade att för varje kamera osv höjs månadskostnaden, inget konstigt med det. Landade på en kostnad jag kunde ta. Sen månaden efter kom faktura på 6000 för all hårdvara. Teknikern hde glömt förklara detta för mig, förutom höjd månadskostnad ska jag betala för hårdvaran själv(som dessutom blir värdelöst om man säger upp abbonemanget då den är krypterad). Sektor vägrar ta tillbaka grejerna.

Carina K
Skrev om Sector Alarm

Kommer inte rekommendera er. Vi sa upp vårat larm. Och vi ville ha tillbaka våran nyckel. Men det fick man inte. Vi skulle få lösa ut den för 1990kr OM den fanns kvar. trodde inte det var sant. Ska vi behöva lösa ut vår egen nyckel????? Ne riktigt dåligt av er 😡😡😡😡

TINA F
Skrev om Sector Alarm

Ljuger om avtal. Dörrknackare dumförklarar nuvarande larmfirma för att ha satt upp för många kameror. Pekar ut där kamera borde sitta, ger ett pris och lovar att tekniker kommer ordna uppsägning av nuvarande larm och att vi inte ska få dubbla kostnader under uppsägningsperiod. När tekniker anländer har vi fått totalt fel information, de försöker sälja på fler dyra kameror för att få det kompletta skyddet vi redan hade som både blir flera tusenlappar dyrare och betydligt dyrare månadsavgift. Efter mkt om och men löses...

EHSAN S
Skrev om Sector Alarm

Största lugnare som chefer som behandlar anställda som skit och snackar så mycket skit om andra företag

SUNE L
Skrev om Sector Alarm

Fruktansvärt ful försäljningsmetod! Kom förbi en försäljare vid åtta-tiden häromkvällen och bjöd in sig själv på kaffe då vi tydligen behövde ha ett möte på 15-20 minuter för att våra grannar visat intresse för deras larm. Hans genomgång tog sedan över en timme och även om han verkade trevlig var budskapet att vi borde känna oss otrygga och att deras larm var lösningen. Till slut, kom de med ett erbjudande med väldigt hög månadskostnad men utan installationskostnad om vi beställde det på en gång (när vi var matade med...

THERÉSE T
Skrev om Sector Alarm

Kommer aldrig välja secktor alarm som hemlarm, enbart för att killen som knackade dörr blev nästintill otrevlig och respektlös när jag ville ha betänketid. När han väl ringde upp lite senare på kvällen vägrade han att ta en nej från mig. Fortsatte sitt malande trott flera nej och förklaringar. Jag som privatperson ska inte ens behöva förklara mig vid ett nej. Jag blev tvungen att lägga på luren i örat, och det ska inte heller behövas för att man inte kan ta ett nej.

CAMILLA S
Skrev om Sector Alarm

Kommer aldrig någonsin att skaffa Sector Alarm efter gårdagen. Det är sällan jag blir arg men så som era säljare betedde sig så bara kokade jag i timmar! Era säljare ljuger, kan inte ta ett nej utan bokar in möten och sedan blir arga och riktigt otrevliga för att vi fortfarande inte vill. Efter att ha läst alla negativa recensioner så fattar jag inte hur bland annat Villaägarna kan rekommendera er. Uppenbarligen vet dem inte vad dem pratar om.

JOACHIM K
Skrev om Sector Alarm

Flera gånger har larmet gått utan att de har reagerat. Visar sällan pris utan tung försäljning först. Påstridiga. Svindyra i längden.

Svar från Sector Alarm

Hej Joakim. Alla larm som inkommer till vår larmcentral hanteras efter våra rutiner och om ingen behörig frånkoppling registreras kommer vi naturligtvis att försöka kontakta dig. Om du har upplevt det annorlunda beklagar vi detta och skulle i så fall vilja be dig kontakta vår kundservice för att se närmare på just ditt fall. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Max S
Skrev om Sector Alarm

Nasare som återkommande trakasserar min gamla mamma och försöker sälja sina larm via dörrförsäljning. Detta genom att skrämma upp och ljuga. Jag lyssnade igår igen på hur deras försäljare inte förstod "Nej tack jag vill inget ha", utan istället försökte skrämma upp mamma på alla sätt hon kunde. "Du MÅSTE komma på mötet om det här eftersom dina grannars larm påverkar dig." ”Alltså jag är inte en säljare och vi är inte här för att få dig att köpa ett larm. Men dina grannar hur ju larm och då kommer tjuven hit till dig...

Svar från Sector Alarm

Hej Max, Det är viktigt för oss är att alltid agera professionellt och självklart kunna respektera om man inte är intresserad av ett hemlarm. Det är också viktigt att visa respekt när vi initierar kontakt vid din bostad och det ska inte alls kännas påträngande. Det som ni har upplevt det är långt ifrån det vi står för. Vi kommer ta det vidare till vår säljorganisation för uppföljning. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Per Åke Christian A

Påstridig säljare som alla andra skriver här vill jag ha något larm eller nånting så fixar jag de själv man hinner knappt säga nej sen när man väl säger nej så räcker de inte med en gång

Svar från Sector Alarm

Hej Per, Målet med våra direktmöten är att presentera en helhetslösning av larm på ett trygghetsingivande och professionellt sätt. Det är viktigt för oss att respektera om man inte är intresserad av ett hemlarm och det ska inte alls kännas påträngande och vi är ledsna om det är så det har upplevts. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm

Robert Rurik G
Skrev om Sector Alarm

Påträngande och provocerande säljare. Efter 5minuter och minst 5 nej tack från min sida avslutade säljaren med: Då får jag ringa någon annan som bryr sig om säkerheten runt sin familj.

Svar från Sector Alarm

Hej Robert, Det är tråkigt att höra att du inte fått ett bra intryck av vår säljare. Det är viktigt för oss är att alltid agera professionellt och självklart kunna respektera om man inte är intresserad av ett hemlarm. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Lars Filip D
Skrev om Sector Alarm

Säljarna från Reco borde tagga ner lite. De kommer hit varje månad och inleder med en total lögn, ”vi är inte säljare och vi är inte här för att få dig att köpa ett larm”. Istället ska de bara informera om konsekvenserna av att alla mina grannar skaffar larm från dem. Spoiler: konsekvensen är tydligen att alla tjuvar kommer välja mitt hus. En ganska genomskinlig lögn när det syns tydligt att de varje gång går till alla grannar en i taget för att meddela detta. Dessutom har sektor ett dåligt erbjudande jämfört med...

Svar från Sector Alarm

Hej Lars Filip D. Det är tråkigt att höra att du fått ett negativt intryck av våra försäljare. Dina synpunkter är viktiga för oss, och vi tar dem med oss. Önskar dig en fin höst! Med varma hälsningar, Sector Alarm.

JONAS P
Skrev om Sector Alarm

Högst oklar säljare som mumlar om att man får ett startpaket, vägrar säga vad som ingår eller svara på några frågor utan vill komma tillbaka senare. Efter att ha undersökt "erbjudandet" visar det sig att det är ett lån av utrustning, du blir fast i deras abonnemang som är sämre och dyrare än konkurrenterna. Skulle du vilja säga upp det så får man betala för att de ska ta ner startpaket du fick "gratis". Det verkar vara det enda larmföretag som måste ha dörrknackare för att få något sålt... Välj något annat, det är svårt att hitta något erbjudande som är sämre.

Svar från Sector Alarm

Hej Jonas, Tack för ditt omdöme. Vi strävar alltid efter att vara så tydliga som möjligt, både när det gäller priser och tjänsten som sådan och vi beklagar över att det inte har varit så i det här fallet. När det kommer till starpaketet så äger man inte den, men alla andra komponenter som du väljer att komplettera med äger du. Är det så att man säger upp sitt abonnemang så tar vi ingen kostnad för att nedmontera larmet. Om du har fler frågor så hör av dig så tittar vi gärna på det. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

ANNA J
Skrev om Sector Alarm

Två säljare från Sector Alarm gick just på min äldre granne och vägrade ta ett nej för ett nej. De var OERHÖRT pushiga och vägrade lämna grannens tomt. När jag till slut hört för mycket hoppade jag ut på min altan och bad dem vänligen avlägsna sig från min grannes gård och acceptera ett nej. Då går de på mig istället och börjar förklara varför grannen måste ta emot dem i sitt hem. Vad ÄR det för säljare ni skickar ut?! HELT bedrövligt. Jag bad dem låta bli att knacka på min dörr och den ena killen förklarade då att han...

Svar från Sector Alarm

Hej Anna. Tack för ditt inlägg. Det är viktigt för oss är att alltid agera professionellt och självklart kunna respektera om man inte är intresserad av ett hemlarm. Det är också viktigt att visa respekt när vi initierar kontakt vid bostaden och det ska inte alls kännas påträngande. Vill du tala vidare med oss om detta, så att vi kan följa upp med ansvariga i just ditt område, så är du varmt välkommen att höra av dig till vår kundservice på info@sectoralarm.se. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Dan S

Alltid vänliga och service inriktade vi är jättenöjda Dan i Malmö

Svar från Hemlarm

Hej Dan, Tack för de fina orden, härligt att höra att ni är nöjda! Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Kerstin H

Har alltid blivit väl bemött, är nöjd

Svar från Hemlarm

Hej Kerstin. Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Tack för ditt omdöme. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Mats L

fungerar mkt bra, de ggr jag har varit i kontakt med sectoralarm

Svar från Hemlarm

Hej Mats. Det gläder oss att du känner dig nöjd med oss, tack för att du delar med dig. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Anette P

jag blir alltid bra bemött av sector

Svar från Hemlarm

Hej Anette, Tack så mycket för ditt fina omdöme och för att du tar dig tid att dela med dig av detta. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Elisabet A

Inbrottslarm, brand Har alltid blivit bra bemött

Svar från Hemlarm

Hej Elisabeth, Härligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Tack för att du tar dig tid att dela med dig av detta. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Lindkvist S

Vi känner oss trygga med larmet, särskilt med ström och brand. Även bra att någon kommer och öppnar dörren med vår nyckel när vi själva har låst den inne är också en trygghet.

Svar från Hemlarm

Hej Lindkvist S, Tack för ert omdöme. Härligt att höra att ni känner er trygga med larmet, det är vårt mål. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Jonas G

Bra produkt men hade beställt inkoppling av totalt 4 yale doorman men det visade sig att ni bara kunde koppla upp 3 st i ert system. Obra

Svar från Hemlarm

Hej Jonas, Tråkigt att höra att du är missnöjd med detta. Vi tackar för dina synpunkter, vi tar dem vidare till våra utvecklare. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Göran D

Uppgraderade hela systemet - passade på när vi erbjöds ett hyfsat pris. Blev mycket väl bemött av såväl personalen på huvudkontoret som installatören som f ö hette Goran , serbiskt ursprung. Det negativa - hög månadskostnad som framledes borde vara förhandlingsbar. Mycket enkelt med ett tangenttryck när vi lämnar fastigheten och lika enkelt när vi återkommer - med taggen. Hälsningar / GÖRAN

Svar från Hemlarm

Hej Göran, Vad roligt att du är så nöjd med vår service och bemötande både över telefon och när vi varit hemma hos dig. Vi behöver hålla månadskostnaden på en nivå där vi kan säkerställa standarden på din larmtjänst. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Kent B

Positivt bemött. snabb service och det stämmer med förväntningarna.

Svar från Hemlarm

Hej Kent, Tusen tack för dina fina ord! Det är precis så vi önskar att du som kund ska känna . Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Therése C

Mycket duktig kille som kom ut och fixade men vårt larm. Bytte batterier och passade på att uppdatera delar som var gamla.

Svar från Hemlarm

Hej Therése, Vad roligt att höra att ni är nöjda, det tar vi med oss! Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Håkan B

Sector har förnyat och uppgraderat mitt hemlarm. Installatörerna kom på tider som gjorts upp oss emellan. De var omtänksamma och noga, bemötte oss mycket väl och avslutade med att ge oss information om hur larmet fungerar och hur det ska skötas. Högsta betyget.

Svar från Hemlarm

Hej Håkan, Tack för ditt fina omdöme. Vad roligt att höra att du är så nöjd med vårt bemötande, vi försöker ge dig den bästa service vi kan. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Anita K

Inbrottslarm och brandlarm. Mycket bra bemötande av företaget. Snabb återkoppling vid larm som utlöst. Bra och snabb service och trevligt bemötande.

Svar från Hemlarm

Hej Anita, Tack för att du delar med dig av ditt fina omdöme. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Jorge B

Vi är mycket nöjda. Snabb och effektiv services

Svar från Hemlarm

Hej Jorge, Vi vill tacka dig för det fina omdömet. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Lars G

En kontrolldosa för larmet slutade fungera. Sector Alarm skickade en tekniker som i huset bytte ut dosa och samtidigt gjorde batteribyte i övriga enheter. Detta utan kostnad. UTMÄRKT!

Svar från Hemlarm

Hej Lars, Tack för att du delar med dig av ditt fina omdöme. Vad härligt att höra att du är nöjd. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Nicklas L

Fungerar bra. Alltid snabba och trevliga att ha att göra med.

Svar från Hemlarm

Hej Nicklas, Tusen tack för dina fina ord! Det är precis så vi önskar att du som kund ska känna. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Eva S

Dels som förebyggande av inbrott men kanske de viktigaste brandlarm .Har ett antal gånger lyckats starta det. Omedelbar uppringning. Vänligt bemötande. Är nöjd med Sector Alarm.

Svar från Hemlarm

Hej Eva, Härligt att höra att du är nöjd med vår service och bemötande. Tack för att du delar med dig! Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Ove Lennart A

Snabba reaktioner i samband med larmaktivering Alltid bra bemötande För hög kostnad med tanke på att vi oftast är hemma

Svar från Hemlarm

Hej Ove Lennart A, Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt bemötande. Vi behöver hålla månadskostnaden på en nivå där vi kan säkerställa standarden på din larmtjänst, utveckla produkterna och erbjuda dig den service som du kan känna dig trygg med. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Arne H

Yale lås. Bra bemötande. Snabbt o lätt att låsa upp o stänga. Mycket nöjda .

Svar från Hemlarm

Hallå där Arne, Tack för att du tar dig tiden och skickar oss ditt omdöme. Det tackar vi för och är glada över att ni är nöjda. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Christer R

Braservice med Sectoralarm som vi har sedan många år

Svar från Hemlarm

Hej Christer, Tack för att du delar med dig av ditt fina omdöme. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Agneta E

Trevliga, snabba, ordentliga, kunniga

Svar från Hemlarm

Hej Agneta, Så härligt att höra. Tack för det trevliga omdömet. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Nils-erik G

Vi har alla larm vi behöver i vår lägenhet. Vi alltid fått bra service av Sector

Svar från Hemlarm

Hej Nils-Erik, Så himla roligt att höra att allting funkar som det ska och att ni är nöjda. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Elsie G

Mycket mycket vänliga och trevliga att ha göra med vi har det mesta av larm i en lägenhet vi är mycket nöjda vi har alltid blivit väl bemött. Är mycket nöjd

Svar från Hemlarm

Hej Elsie, Vi vill tacka dig för det fina omdömet. Tack för att du delar med dig. Med varma hälsningar, Sector Alarm.

Martin B

dyrt fungerande, utan det lilla extra bra larmcentral

Svar från Hemlarm

Hej Martin, Tack för ditt omdöme. Larmet kan hjälpa till med mycket, inbrott, brand, vattenläckage och andra incidenter så blir frågan om hur man värdesätter tjänsten annorlunda. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Basim A

- Jag tog över huset som har anlitat Sector Alarm. - Mina förväntningar vara bl a. att få lite lägre pris.. - Servicen är väldigt bra i de flesta tillfällen. - Ibland och i vissa tillstånd kändes svårt att kommunicera.

Svar från Hemlarm

Hej Basim. Tack för ditt omdöme. Vi är glada att höra att du är nöjd med vår service, men det är tråkigt att du upplevt problem med att kommunicera med oss. Kommunikationen med våra kunder är mycket viktig för oss, så vi hoppas att du fortsättningsvis får en bättre upplevelse av detta. Gällande månadskostnaden behöver vi hålla den på en nivå där vi kan säkerställa standarden på din larmtjänst, utveckla produkterna och erbjuda dig den service som du kan känna dig trygg med. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Bo S

1. Köpte villalarm. 2. Bemötandet har alltid varit "toppklass" 3. Förväntningarna uppfyllda! Allt har fungerat bra, från leverans till daglig drift. 4. Nöjd, men priset kunde vara "lite lägre"

Svar från Hemlarm

Hej Bo, Tack för ditt omdöme, härligt att allt fungerar bra. Gällande månadskostnaden behöver vi hålla den på en nivå där vi kan säkerställa standarden på din larmtjänst, utveckla produkterna och erbjuda dig den service som du kan känna dig trygg med. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.

Gunnar N

Jag köpte ett vanligt hemlarm, jag har alltid blivit bra bemött av företaget. Förväntningarna var att jag skulle ha ett larm som fungerar bra och det har det gjort. Det enda jag tycker är dåligt är att det börjar vara för hög månadskostnad.

Svar från Hemlarm

Hej Gunnar, Tack för att du delar med dig av dina synpunkter; de är viktiga för oss och vi tar dem med oss. Med vänliga hälsningar, Sector Alarm.