Alla kategorier Elektriker Västra Götaland Göteborg Sector Alarm AB

1.2 i betyg av av 19 omdömen

Läs vad 19 kunder tycker om Sector Alarm AB

• 2019-02-26

Desiree B skrev om Sector Alarm AB
    Hemska försäljare som knackar på i tid och otid... Spelar offer när dom säger att dom "måste jaga folk som har bokat tid med dom". Jag hade kommit överens med försäljaren (efter tredje gången han knackade på) att "vi ringer ditt nummer senast tisdag OM VI ÄR INTRESSERADE"... Men på tisdagseftermiddagen knackade han på ändå och vägrade ta ett nej... Fyfan säger jag bara !! Välj annat företag! Läs mer
  • 2019-02-25

Carl B skrev om Sector Alarm AB
    Säljare som saknar sociala gränser, och ett företag som är din bästa vän så länge du bara betalar och ser glad ut!

Bjuder du in dom i ditt hus kommer dom inte kliva ut fören du har köpt något eller fören du uttryckligen ber dom om det! om nu trode att sector va färdig med att försöka pracka på er grejor så misströsta ej, så fort montören stiger in över tröskeln så börjar han leta efter sin provision, sälj sälj sälj... suck

men sen, ja då är ni och sector bästa vänner så länge ni betalar och aldrig hör av er.
    måste ge dom att dom har snabba svarstider när man råkar sätta igång larmet. men det gäller mest troligt för alla larmtjänster där ute.
    Men då så kommer dagen när man inte längre vill ha deras tjänst(för dyrt helt enkelt,får samma sak hon andra operatörer hör halva priset)
    1. dom tar ut en fakturaavgift på 59kr
    2. när man ska säga upp dom vill dom inte släppa taget och börjar ge rabatter hit och dit. även om man ber tydligt att man vill säga upp dom. efter många om och men så blir dom uppsagda.
    3. då visar det sig också att man inte får tillbaka sina nycklar man givit dem(står i finstilta) även om säljare och montör lovat att det inte ska vara några problem när den dagen kommer.
    4. deras kameror som dl svär på heder och samvete är omöjliga att hacka och avslagna så fort larmet inte är påkopplat lunkar och blixtar även fast larmet är av..

kort och gott så skulle jag välja en billigare tjänst som erbjuder EXAKT samma sak. Jag ser ingen anledning att kasta pengar på ett företag som bara har bättre reklamer på Tv:n och säljare som trakasserar en på telefonen och vid middagen.

det är för övrigt ALLTID ett erbjudande för uppsättningen, låt er inte luras! Läs mer
  • 2019-02-21

Anders L skrev om Sector Alarm AB
    Aggressiva försäljare som inte kan ta ett nej. Knackar på sent på kvällen trots att ringklockan syns tydligt (en uppenbar taktik för att skrämma folk så att de är mer lättövertalade) Läs mer
  • 2019-02-04

Astrid S skrev om Sector Alarm AB
    Sector Alarms dörrförsäljare i Växjö har som taktik att knacka stenhårt på fönster och dörrar sent på fredags- och lördagskvällar. Våra hundar blir vansinniga av knackningarna och vi har försökt säga åt säljarna att sluta. Men de tar inte ett nej utan kommer tillbaka och upprepar samma grej ytterligare två gånger. Tycker att ert beteende är på gränsen till hemfridsbrott. Läs mer
  • Mattias N

2018-12-09

Mattias N skrev om Sector Alarm AB
    Påstridiga och uppkäftiga försäljare som inte kan ta ett nej.. Läs mer
  • 2018-10-04

Jalle W skrev om Sector Alarm AB
    Hade en säljare som var riktigt påstridig och som dessutom påstod att dom installerade larm hos mina grannar vilket inte va sant. När jag sa att jag inte var intresserad då jag redan har ett larm installerat och är nöjd med det så bara säljaren nonchalera det och tjatade på. När jag för fjärde gången så att jag inte var intresserad blev han mycket otrevlig och sa till mig att stänga dörren när han gick.
    Kommer aldrig att använda eller rekommendera det företaget Läs mer
    Anders L, Astrid S gillar detta
  • Anders F

2018-01-09

Anders F skrev om Sector Alarm AB
    Vi befann oss utomlands då vi fick ett SMS om att vi skulle kontakta Sector Alarm. Vi blev självklart skärrade och ringde upp det angivna numret. Vi fick då veta att det handlade om falsklarm (vilket vi haft problem med tidigare). Eftersom vi befann oss 800 mil hemifrån tyckte vi inte att det var ett särskilt lugnade besked utan ville förvissa oss om att Sector Alarm verkligen kontrollerat på plats att det rörde sig om falsklarm och inte om ett riktigt inbrott. Det enda svar vi fick då var att vi kunde ringa till kundtjänst på måndag morgon (detta var en fredag). Vi framhöll då det orimliga i situationen och begärde att få namnet på den person vi talade med. Det fick vi inte. Det slutade med att att vi fick kontakta en släkting som åkte och kontrollerade att alla dörrar och fönster var intakta. Läs mer
  • Henrik H

2017-11-28

Henrik H skrev om Sector Alarm AB
    Bultar på dörren sent på kvällen och väcker alla barn.
    Erbjuder därefter ett dyrt och dåligt larm.
    Amatörer. Läs mer
  • 2017-06-02

Carl D skrev om Sector Alarm AB
    från början till slut en stor besvikelse. Katastrofal kundservice, vi har haft flera problem med larmet sedan det installerades, etc. Vi bytte till en kokurrent och skillnaden är häpnadsväckande på alla plan! Mitt tips, håll er borta från Sector Alarm! Läs mer
  • 2017-05-01

Stefan K skrev om Sector Alarm AB
    Bytte till en konkurrent för att Sector Alarm blir väldigt dyrt på sikt, fick precis samma tjänster och utrustning för bara 399kr/året, min månadskostnad på Sector Alarm var närmare 450kr/m vilket är helt osannolikt.. bytte utan att tveka! Läs mer
  • Johan

2017-04-24

Johan skrev om Sector Alarm AB
    Väldigt dyrt, närmare 5000 kronor per år för något som jag aldrig kommer att äga själv. Läs mer
  • 2016-11-14

Erik R skrev om Sector Alarm AB
    Hade säljare för Sector Alarm hemma. Han gav ett oseriöst och lismande intryck, vi valde att avstå då både Verisure och Securitas verkar mer seriösa.
    Ett par dagar senare fick vi meddelande om att vi beställt hemlarm från dem (vilket vi alltså inte alls hade gjort) och ytterligare några dagar fick vi kopia på att de gjort kreditupplysning på oss.

Sector är dåliga på att återkoppla från kundservicen och har inte kunnat uppvisa kopia på den beställning de menat att vi gjort. BONDFÅNGERI! Läs mer
  • Martin K

2016-11-04

Martin K skrev om Sector Alarm AB
    Jättenöjd med mitt larm men integrationen med Yale Doorman är en total besvikelse. Integrationen med Sector alarm tar bort i princip all funktionalitet med Yale Doorman låset. Det går inte att: öppna med nyckelbricka, välja egna koder, välja passertider för användare. Vidare fungerar inte: autolåsning, ingen passerlogg, ingen bortasäkring samt att de ställer in ljudet på högsta volym. Konkurrenten har all denna funktionalitet och man kan administrera det själv via webben. Läs mer
  • 2016-08-15

Roland F skrev om Sector Alarm AB
    Efter ett antal år med Sector Alarm ledsnade vi!
    En hel del teknikstrul och att dom slarvade bort nyckeln till huset som dom hade ansvar för gjorde det lätt för oss att lämna dom.
    Tyvärr var ju uppsägningstiden ett helt år men det var det värt.
    Vi bytte till Verisure och dom vi är mycket nöjda med! Läs mer
  • David L

2015-01-03

David L skrev om Sector Alarm AB
    Vi var nöjda kunder ända tills vi förstod att larmet varit frånkopplat från väktar/larmtjänst i över ett halvt år.
    Vi har alltså betalt för en tjänst som vi inte har haft.
    Sådant kan såklart skyllas på mänskliga faktorn, men ett seriöst företag bör ha rutiner för att fånga upp att sådant här inte pågår så länge.

Här finns beskrivning mer i detalj alla turerna kring ärendet:
    https://havrefras.wordpress.com/2014/12/31/lurad-av-sector-alarm/ Läs mer
  • Jakob K

2014-05-02

Jakob K skrev om Sector Alarm AB
    Vi hade avtalat att installera ett larmpaket med kamera, utomhussiren och lampor och typ 10-15 detektorer och what not.
    Ett större paket, alltså.
    Jag tog ledigt från jobbet den dagen de skulle installera.
    Dagen innan de skulle komma ringde de dock och sade att deras tekniker inte kunde på grund av sjukdom och om vi kunde boka om.
    Jag påpekade att vanligt folk inte bara kan stanna hemma från sina jobb utan att det måste även planeras med jobbet och att semesterdagar är dyrbara.
    Tjejen jag pratade med gjorde inte ens antydan till att villa kompensera på något sätt, vilket jag tar som en självklarhet när de koster mig pengar/semester.
    Jag sade dock ingenting utan bad att hon skickade ett mail och så skulle jag kolla min kalender.
    Idag ringde de för att fråga som vi skulle hitta en dag och jag berättade att jag hade gått vidare med ett annat företag.
    Hon frågade inte ens varför, eller försökte att hålla kvar mig.
    Grymt dålig säljteknik.
    Anyways, det som stör mig mest är inte pengarna, eller att jag inte får kompensation.
    Nej, det som är värst är att:
    Om Sector Alarm agerar såhär när felet ligger hos dem och när de skapar en extra kostnad för en potentiell kund, HUR blir det då ifall det uppstår ett problem som INTE är deras fel?
    Just det. Då är man antagligen rökt.
    Det är inte den nivån av (o)trygghet man önskar från ett larm bolag. Läs mer
  • Lenny D

2011-06-23

Lenny D skrev om Sector Alarm AB
    Nu tog jag kontakten med Sector och bemötandet från deras innesälj var bra. Likaså montören som kom på utsatt tid, satte upp larmet och var allmänt trevlig. Montörerna har provision på om de kan sälja extra larmkomponenter, men han var inte alls påstridig utan saklig.
    Haft larmet nu i snart 2 år och (ta i trä) det har fungerat som det skall.
    En gång gick inbrottslarmet när vi glömt stänga ett fönster så en detektor gick igång på en fladdrande gardin, och brandlarmet har gått två gånger när matlagningen inte gått som den skulle ;)
    Alla tre gångerna har SOS Alarm ringt upp på någon minut och kollat läget

Har dock än så länge inte gått igenom att säga upp abbonemanget så kan inte uttala mig om det Läs mer
  • Moz S

2011-01-07

Moz S skrev om Sector Alarm AB
    En dörrförsäljare tillika utsände från Sector Alarm ringer på hos oss i 20-gradig kyla på kvällen. Eländes, vi vill inte ha dörren på glänt, vill inte gå ut, vill inte släppa in honom. Han är rätt påstridig, ljuger om att de håller på att installera larm i området och vill utöka till tiotal (!) hus. Han bestämmer alldeles själv tidpunkt för nästa möte hemma hos oss, efter ett par dagar. Jag hinner knappt säga så mycket.
    Och så kommer han tillbaka på sin avtalade tid. Genast säger jag att vi inte är intresserade av larm, för vi har annat företag.
    Han är nu fräck och frågar varför jag inte har hört av mig så att han inte behövde "köra ut".
    Jag mejlar företaget och klagar över deras fräcka inkräktare, men får inget svar.
    Otrevligt, arrogant. Läs mer
  • Anders P

2010-01-22

Anders P skrev om Sector Alarm AB
    ett av dom mest giriga och kundfientliga företag, jag stött på.
    Efter flera år som kund, så skulle jag separera och sälja vårat radhus. När vi ville säga upp avtalet, fick vi till besked, att det var 1 månad försent, och att avtalet löpte årsvis. Med resultat att vi skulle vara tvungna att betal för en tjänst som vi inte kunde använd i 11 månader framåt. Efter en del prat, fick vi löftet att vi skulle slippa från avtalet, då radhuset var sålt och vi flyttat. När så skedde i september, sa man att vi skickar en tekniker, som avinstalerar larmet. bra tyckte vi. Efter 1 månad får vi en faktura på 600kr, för avinstaleringen, som tog 10 min, sen månads avgiften för larmet. Vid kontakt med sector larm, vägrade man att avsluta avtalet, och att avinstalatione kostade så mycket. Så jag önskar att alla inte har med detta giriga, och kundfientliga företag att göra. Läs mer

Bästa elektrikerna i Göteborg:

Jonathan A Jonathan A tycker: