Köpte en säng med 25 års garanti på ram- och resårbrott. Gjorde en reklamation augusti 2023, (japp, de har tagit mer än 1 år) jag gjorde allt enligt reklamation med att skicka in underlag, dokument. Bilder. Videor osv etc etc etc. Kundtjänst drog ut på det, extremt dålig återkopplingar under tiden då det kunde gå veckor innan man fick svar. Tills man jagat dom flera gånger fick man tillslut svar att:
”denna reklamation är inte godkänd”
”du kan köpa ny kassett eller madrass till ett väldigt bra pris”
Men med tanken på... att sängen har ett fel som garantin täcker så tyckte jag att svaret var arrogant, bemötandet och själva hanteringen samt rätten till reparation/ersättning/fixa problemet va under all kritik.
Vilket fick mig att vända mig till ARN då jag visste att rätten är på min sida.
Efter att ARN har hanterat ärendet kom nämnden fram till detta beslut:
” Nämnden rekommenderar Seng Sverige AB att låta XXX få byta till en ny och
likvärdig madrass.”
Motpartens svar:
”Seng Sverige AB har trots påminnelse inte svarat i ärendet.”
Jag har försökt kontakta Seng flertalet gånger och uppmanat dom till att följa ARNs beslut och göra rätt för sig utan framgång.