Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Siam Beauty Center

Siam Beauty Center

S:t Eriksgatan 101, 113 31 Stockholm — Visa karta

NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 1 kund tycker om Siam Beauty Center

• Paulina M
    Paulina M skrev om Siam Beauty Center
    Vad ni än gör - vaxa er inte här. Jag var i desperat behov av att vaxa benen så jag valde Siam Beauty Center eftersom de hade sommaröppet och ligger nära mitt jobb. Jag blev vänligt mottagen, fick en kopp te men redan när jag såg platsen jag skulle vaxas på - ett "rum i rummet" med små draperier som enda insynsskydd - började jag ångra mitt val. Strax utanför satt andra kunder och fick diverse behandlingar. Var plötsligt extra glad över att jag "bara" skulle vaxa benen. Jag berättade för värdinnan att jag ville vaxa hela ben. Hon nickade och sa att det skulle ta ungefär 30 minuter. Sedan började cirka 75 min (!) av nästan outhärdlig smärta (jag är annars typen som brukar somna när jag vaxar benen). Vaxet som användes måste ha varit kallvax eller illa uppvärmt varmvax för det kändes som att kvinnan som genomförde vaxningen skulle riva av mig huden varje gång hon drog med vaxrollern över mina håriga ben. Det kändes ungefär som att någon drar stelnat bivax över huden. Det är första gången jag upplevt att själva applikationen av vax gör betydligt mer ont än när håret dras bort. Värst var knäna och bikinilinjen. Hudterapeuten drog nonstop i säkert 20 minuter längs med knäna och jag blev inte förvånad att se att jag efteråt hade stora blåmärken runt knäna och stora röda märken längs hela bikinilinjen (som nu har blivit död hud som flagar bort...). När den manlige ägaren efter behandligen skulle ta betalt lade de helt sonika till 50 kr eftersom de även tagit lite av just bikinilinjen. Trots att jag inte bett om det. Jag borde ha sagt nej, men orkade inte tjafsa. Ville bara gå och aldrig komma tillbaka. Håret är visserligen borta men det var inte värt smärtan. Aldrig mer.

S:t Eriksgatan 101, 113 31 Stockholm