Södermalms Expresstransport AB

Vretenborgsvägen 21, 126 30 Hägersten — Visa karta

Välkommen till Södermalms Expresstransport AB!

Vi på Södermalms Express erbjuder full service vid både inrikesflyttar och utrikesflyttar. Vi sköter hela processen från början till slut, från packning till magasinering, emballering och verksamhetsavveckling. Alla kringtjänster du behöver för dina tillhörigheter!

Vårt mål är att erbjuda den bästa servicen och vi flyttar och transporterar både stort och smått. Låt oss vara det självklara valet när du ska flytta - vi lovar att det hela kommer gå smidigt till!

Läs vad 80 kunder tycker om Södermalms Expresstransport AB

• 2020-07-02

DANIELLA K skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Kilarna på Södermalms Expresstransport hjälpte mig med min flytt från min lägenhet till en magasineringsförråd och jag är otroligt nöjd! Allt började med ett vänligt och professionellt bemötande av Eva på kontoret, som återkom med svar på mail, nåddes även lätt per telefon och svarade tålmodigt på mina frågor. Uppskattade att jobbet utfördes till fast pris. Dagen innan flytten fick jag ett sms med namn och telefonnummer till killarna som skulle hjälpa mig med flytten. Killarna var på plats i god tid innan utlovad tid. Alla möbler plastades in och det var med varsam och samtidigt effektiv hand som mitt bohag togs om hand. Det var verkligen det som var min känsla, nämligen att de tog väl hand om både mina saker och min lägenhet. De hade ett öga för detaljer, och packade både lastbilen och inte minst mitt förråd på ett omsorgsfullt sätt. Lugnt och effektivt, metodiskt, med omsorg och kvalitet! Killarna var dessutom väldigt trevliga i sitt bemötande!
    Jag kan varmt rekommendera Södermalms Expresstransport som flyttfirma. Jag vet att jag kommer att anlita dem igen! Tack Florin och Constantin för er värdefulla hjälp! Läs mer
    2020-07-02 Södermalms Expresstransport AB svarar DANIELLA K
    Tack snälla Daniella för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytt hjälpen :)
    Hjärtligt välkommen tillbaka till oss nästa gång du behöver hjälp!

• Mohammed S

2020-06-02

Mohammed S skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Super excellent service and very professional, starting from moving to cleaning...
    The real meaning of customer service and customer care ..
    highly recommended
    Moh Läs mer
    2020-07-02 Södermalms Expresstransport AB svarar Mohammed S
    Thanks for the recommendation, Mohammed! We're glad we were able to help you.

• MARIA V

2020-05-27

MARIA V skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Först och främst var det den snabba kommunikationen med kontoret och en rimlig prisbild som gjorde att jag valde Södermalms Expresstransport för min flytt från Stockholm till Malmö - A och O för en så stor sak i livet.
    På själva flyttdagen imponerades jag av de trevliga killarnas effektivitet och varsamhet med sakerna - möbler plastades, omslöts av filtar och stuvades in i bilen med ett lugn men ändå snabbt.
    Rekommenderar dem varmt. Kändes tryggt och bra hela vägen. Läs mer
    2020-05-27 Södermalms Expresstransport AB svarar MARIA V
    Tack för rekommendationen , Maria. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • 2020-04-30

Johan Lars-Owe W skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Väldigt nöjd med vår flytt från hus i Mälarhöjden till lägenhet i stan!
    Flyttkillarna var väldigt försiktiga och flyttstädningen var extremt bra utförd ! Läs mer
    2020-05-27 Södermalms Expresstransport AB svarar Johan Lars-Owe W
    Tack för rekommendationen , Johan. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • 2020-04-06

Nina Johanna Birgit L skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Bokade flytt och städ. Allt fungerade mycket bra och möblerna togs väl omhand. Ömtåliga ytor och säng samt soffa plastade de in. Även kartongerna bars försiktigt. Flyttstädningen var väl utförd och utan anmärkningar. Inte billigast och inte dyrast och så värt det! Jag kommer rekommendera er och som Florin sa, see you next time! Läs mer
    2020-05-27 Södermalms Expresstransport AB svarar Nina Johanna Birgit L
    Tack för rekommendationen, Nina. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • 2020-03-02

Xin C skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Vi har flyttat vårt huvudkontor från Kista till Väsby, Som Servicechef ställer jag samma krav på interna medarbetare och externa partner. Florin på Södermalms Expresstransport erbjud ett besök för kunna ge en mer exakt offert. Prisbilden var rätt och Florin som kom känns som de kan sina saker, vi tecknade avtal för flytten, Nu är det upp till bevis.
    Flytten påbörjade KL 7 och gick snabbt och smidigt, mesta medarbetarna kunde börja jobba på vårt nya huvudkontor redan samma dag på eftermiddag. Kortfattad, vi är nöjd!
    Kort efter flytten, har även skapat ett långsiktigt samarbete med Södermalms Expresstransport AB för hantera större del av våra In-home logistik tjänster, såsom inhämtning och utkörning av privatägda stora TV apparater och vitvaror. Rätt kompetens ska man använda på rätt ställe :) Läs mer
    2020-05-27 Södermalms Expresstransport AB svarar Xin C
    Stort tack för rekommendationen . Vi är glada att vi kunde hjälpa dig.
    Lycka till !
  • 2020-02-07

Leif Robert J skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Vi anlitade Södermalms Expresstransport AB för vår flytt från villa till lägenhet. Flyttkillarna gjorde ett utmärkt jobb. Vi fick låna kartonger att packa i under flytten och de levererades och hämtades enligt överenskommen tid. Flytten gick väldigt smidigt och snabbt. Möblerna skyddade de med plast och bubbelplast så de inte skulle skadas under flytten. Killarna jobbade snabbt men även försiktigt. Inget skadades. Jag kan starkt rekommendera dom för flytt av bohag. Läs mer
    2020-05-27 Södermalms Expresstransport AB svarar Leif Robert J
    Tack för rekommendationen, Leif. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • 2020-01-27

Fredrik G skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Södermalms Expressflytt hjälpte oss att flytta från Stockholm till Skåne. Flytten var ganska krånglig med mycket prylar samt 2 förråd som skulle med i flytten och som var utspridda. Det var dock inga problem, killarna löste det här enkelt. De plastade in alla möbler och var väldigt försiktiga i flytten. Ingenting skadades och alla möblerna hamnade också i rätt rum. Vidare så var de punktliga i såväl Stockholm som Skåne. Jag kan varmt rekommendera att flytta med Södermalms Expressflytt! Läs mer
    2020-01-28 Södermalms Expresstransport AB svarar Fredrik G
    Tack för rekommendationen, Fredrik. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • 2020-01-13

Camilla L skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Väldigt smidiga att ha att göra med, trevligt bemötande och punktliga. Flytten gick jättebra, de var väldigt försiktiga med våra saker, känsliga möbler plastades in så det blev inte en skråma på något! Lån av flyttkartonger var också toppen! Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera att anlita Södermalms Expresstransport! Läs mer
    2020-01-28 Södermalms Expresstransport AB svarar Camilla L
    Tack för rekommendationen, Camilla. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • 2020-01-11

ULRIKA M skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Trevligt o proffsigt bemötande, från första mejlet till avslutad flytt. De höll kontakt, passade tider, var rädda om sakerna, o allt fungerade perfekt. Läs mer
    2020-01-13 Södermalms Expresstransport AB svarar ULRIKA M
    Tack för finna ord Ulrika! Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.

• 2019-12-27

GUNILLA W skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Har anlitat Södermalms E för flytt mellan Stockholm och Skåne. Allt har fungerat perfekt. Lyhörda , flexibla och väldigt service minded. Jag kan ge Södermalms E mina absolut bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-01-13 Södermalms Expresstransport AB svarar GUNILLA W
    Tack för finna ord Gunilla .Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.

• 2019-12-17

LUDWIG L skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Wow! Aldrig trodde jag att en flyttfirma skulle kunna imponera på mig som dessa gjorde. Flyttkillarna plastade in möblerna, monterade ner dem och bar dem som att de aldrig har gjort något annat. Otroligt effektiva och spred en positiv energi trots att det skedde en regnig lördags morgon i mitten av december. Högsta betyg! Läs mer
    2019-12-18 Södermalms Expresstransport AB svarar LUDWIG L
    Tack för finna ord. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    Önskar er GUD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!
  • 2019-12-10

Sven Håkan R skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Mycket hjälpsamma och lätta att ha att göra med. Noggranna och försiktiga med våra grejer. Allt fick inte riktigt plats och då löste de det med en liten extrabil - utan extra kostnad. Suveränt! :)
    Rekommenderas varmt. Läs mer
    2019-12-18 Södermalms Expresstransport AB svarar Sven Håkan R
    Tack Håkan för finna ord .Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    Önskar er GUD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!
  • 2019-12-03

PETER H skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Väldig bra service från början till slut. Vänlig och hjälpsam kommunikation med offert och planering. Därefter ett väl genomfört uppdragå. Utmaningar som uppstod längs vägen hanterades direkt. Är oerhört nöjd! Läs mer
    2019-12-09 Södermalms Expresstransport AB svarar PETER H
    Tack för rekommendationen, Peter. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-11-10

Louise S skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Trevligt och bra bemötande, återkom alltid snabbt när vi hade kompletterande frågor. Flexibla och hjälpte oss längs vägen. Flytt och städning fungerade jättebra. Inget sönder och jättefint resultat vid städningen. Läs mer
    2019-12-09 Södermalms Expresstransport AB svarar Louise S
    Tack för rekommendationen, Louise. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • Eva S

2019-10-21

Eva S skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Effektiva killar med humor. Inga trasiga eller skadade möbler eller prylar. Allt väldigt bra genomfört. Läs mer
    2019-10-24 Södermalms Expresstransport AB svarar Eva S
    Hej Eva!

Vad roligt att höra detta! Vi önskar dig lycka till med nya boendet!
  • 2019-09-28

Kristina H skrev om Södermalms Expresstransport AB
    En mycket bra flyttfirma! Smidig hjälp av trevliga personer. Vi fick hjälp med packning, lagring och flytt. Trots att vi bytte flyttdatum och adress gick allt lösa. Eva på kontoret fanns till hands och avlastade mig när paniken var nära. Angela packade köket så att allt höll alla 130 milen. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-10-01 Södermalms Expresstransport AB svarar Kristina H
    Hej Kristina !!
    Tack för fina ord !
    Du är så välkommen nästa gång du behöver flytthjälp .
  • Annika H

2019-09-23

Annika H skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Proffsiga, hjälpsamma, trevliga och glada. Kunde inte varit bättre! Verkligen glad att jag valde just Södermalms expresstransport! Läs mer
    2019-10-01 Södermalms Expresstransport AB svarar Annika H
    Hej Annika!
    Vad roligt att höra detta! Vi önskar dig lycka till med nya boendet!
  • BRITT-INGER P

2019-09-04

BRITT-INGER P skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Suveräna, trevliga aktsamma om sakerna. Rekommenderas verkligen! Toppen! Läs mer
    2019-09-05 Södermalms Expresstransport AB svarar BRITT-INGER P
    Hej Britt!! Tack för fina ord!
    Önskar dig lycka till med nya boendet .

BRITT-INGER P gillar detta
  • Richard L

2019-09-03

Richard L skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Min mor anlitade Södermalm Express för en stor flytt mellan Stockholm-Sundsvall. Flyttkillarna var väldigt trevliga och glada medans de arbetade och skötte flytten kanon! De hjälpte även till med flytt av Piano och satte det sedan på plats i nya lägenheten. Kan varmt rekommendera denna flyttfirma! Läs mer
    2019-09-03 Södermalms Expresstransport AB svarar Richard L
    Hej Richard, vad roligt att höra detta! Vi önskar lycka till med nya boendet till din mamma.:)
    Du är så välkommen nästa gång du behöver flytthjälp .

• 2019-07-27

IRÉNE C skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Otroligt nöjd! Effektiv, trevlig och noggrann personal, både i kontakterna med bokningen och med de som utförde flytten. Bra kommunikation på alla fronter. Allt plastades in för att undvika skador, och efter flytten fanns ingenting att anmärka på. Mycket prisvärt! Kommer anlita dessa igen om det behövs! Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-08-12 Södermalms Expresstransport AB svarar IRÉNE C
    Tack för rekommendationen, Irene. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-07-12

Helene R skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Supertrevliga och duktiga. Allt helt, väl inpackat och på rätt plats. Bästa flyttfirman! Läs mer
    2019-08-12 Södermalms Expresstransport AB svarar Helene R
    Tack för rekommendationen, Helene. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-06-27

Tove Åsa H skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Snabbt, smidigt, mkt trevliga medarbetare. Allt kom fram i gott skick! Läs mer
    2019-08-12 Södermalms Expresstransport AB svarar Tove Åsa H
    Tack för rekommendationen, Tove. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-05-02

Peter Bjarne F skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Helt fantastiska flyttkillar som var väldigt lösningsorienterade och effektiva!
    Kan verkligen rekommendera er att använda Södermalms Expresstransport AB för både flytt och flyttstäd. Läs mer
    2019-05-14 Iris O svarar Peter Bjarne F
  • Claes P

2019-04-24

Claes P skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Helnöjd, flyttkillarna kom på avtalad tid, jobbade snabbt och proffsigt.
    Bra i pris också. Läs mer
    2019-05-14 Iris O svarar Claes P
    Tack för rekommendationen, Claes. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-04-23

Love L skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Jag har använt flyttfirma vid ett flertal tillfällen de senaste 10 åren, inom Sverige men också från Frankrike till Sverige. Det här var den klart bästa firman jag haft att göra med. De var proffsiga, trevliga, punktliga och väldigt aktsamma om mina saker. Och priset var väldigt bra för ett så väl utfört arbete. Läs mer
    2019-05-14 Iris O svarar Love L
    Tack för rekommendationen, Love. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • Sanna tuike henriikka H

2019-04-05

Sanna tuike henriikka H skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Grabbarna var väldigt proffsiga, snabba och trevliga. De hjälpte även med att hämta upp en soffa som jag precis köpt. Läs mer
    2019-05-14 Iris O svarar Sanna tuike henriikka H
    Tack för rekommendationen, Sanna. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-03-21

Linda Therese F skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Snabba, proffsiga och trevliga. Både flytt och städning gick mycket smidigt och bra. Läs mer
    2019-05-14 Iris O svarar Linda Therese F
    Tack för rekommendationen, Linda. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-03-18

Isabella Q skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Smidigt, snabbt, seriösa och prisvärt! Väldigt flexibla och tydliga. Rekommenderar om du vill slippa allt tråkigt ned en flytt! Läs mer
    2019-05-14 Iris O svarar Isabella Q
    Tack för rekommendationen, Isabella. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • 2019-02-23

Tanya Georgieva skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Vi kan varmt rekommendera Södermalms Expresstransport till alla som behöver flytthjälp. Allt flöt på, från den första kontakten med supervänliga och hjälpsamma Iris fram tills att hela bohaget var avlastat och på plats på det nya stället. Killarna var supervänliga och glada, packade alla möbler med omsorg och var extra noga med vårt digitala piano som fick extra vaddering i packningen. Thank you to Constantine and his colleague for a job well done!
    Vi skulle utan tvekan anlita Södermalms Expresstransport igen om vi behöver flytthjälp! Läs mer
    2019-02-27 Iris O svarar Tanya Georgieva
    Tack för rekommendationen, Tanya. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • Thore W

2019-02-13

Thore W skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Bra och professionell flytt. Snabbt och smidigt. Mycket nöjd med dem. Läs mer
    2019-02-27 Iris O svarar Thore W
    Tack för rekommendationen, Thore. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2019-02-04

Elin Ohlsson skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Supernöjda med vår flytt med Södermalms flyttransport. Vi flyttade från Sthlm till Dalarna och allt fungerade perfekt! Rekommenderas verkligen! Läs mer
    2019-02-27 Iris O svarar Elin Ohlsson
    Tack för rekommendationen, Elin. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • Christine v

2019-02-02

Christine v skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Tack för all strålande hjälp vi fått i samband med våra tre flyttar! Vi valde Södermalms Expresstransport på rekommendationer, och nu rekommenderar vi gärna andra som vill hitta en firma som alltid är trevlig, samarbetsvillig och flyttar smidigt och tryggt. Möblerna kläddes in med wellpapp och plast av flyttkillarna, allt porslin och glas packades ordentligt med papper i stadiga kartonger. Allt kom fram i perfekt skick. Flyttkillarna fick bära upp många av möblerna till femte våningen - trots detta var det glada miner. Södermalms Express överträffade våra förväntningar med råge. Stort tack till er alla på Södermalms Express! Läs mer
    2019-02-27 Iris O svarar Christine v
    Tack för dina varma rekommendationer Christine. Vi är glada att vi hade möjlighet att arbeta med er. Lycka till i ert nya hus! Ni är så välkommen nästa gång ni behöver hjälp.
    Mvh Södermalms-Expresstransport AB team
  • Patricia E

2019-01-19

Patricia E skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Vi flyttade från Järfälla till Falkenberg. Vi valde Södermalms Express för att de var den enda firman som ringde oss och gjorde en behovsanalys. Proffsigt och glatt bemötande hela vägen. Södermalms Express överträffade våra förväntningar med råge. Möblerna kläddes in med wellpapp och plast av flyttkillarna.
    Alla våra växter överlevde transporten utan skador trots minusgrader ute.
    Flyttlasset anlände dagen efter till Falkenberg och trots lång körsträcka så var flyttkillarna på gott humör. Kan varmt rekommendera Södermalms Expresstransport om du ska flytta för vi är jättenöjda. Läs mer
    2019-02-27 Iris O svarar Patricia E
    Tack för rekommendationen, Patricia. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • Danny S

2019-01-13

Danny S skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Klockrent! Härligt gäng! Snabba och säkra! Både flytt och flyttstäd. Kommer definitivt anlita dem igen! Läs mer
    2019-02-27 Iris O svarar Danny S
    Tack för rekommendationen, Danny. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2018-12-19

Malin S skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Topp bemötande och utförande! Rekommenderar varmt! Läs mer
    2019-02-27 Iris O svarar Malin S
    Tack för rekommendationen, Malin. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2018-12-06

Ulrika C skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Valde Södermalms Expresstransport på rekommendation så hade höga förväntningar.
    Servicen, kommunikationen, den snabba responsen och kundbemötandet var allt oklanderligt.
    Själva flytten kunde kanske ha flutit på lite snabbare och smidigare. Men då det var fastpris så var vi ändå tacksamma att jobbet gjordes ordentligt. Läs mer
    2018-12-14 Iris O svarar Ulrika C
    Tack för rekommendationen, Ulrika. Fastpriset du fick var räknat för sex timmar arbete och vi har inramat flytten i sex timmar även när vi var tvungen att utföra två körningar på grund av höjdbegränsning på nya adress (höjdbegränsning vi var inte informerade av).
    Vi är ett företag fokuserad på kvalitet, inte kvantitet. Det viktigaste var att packa och skydda dina möbler och pianot än att sluta tidigare.
    Lycka till i din nya boende!
  • 2018-12-05

Thomas H skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Jag vill tackar Södermalms Expresstransport AB för ett toppen genomförd uppdrag !

Prisvärd , flexibilitet , bra kundbemötande och stor fokus på kvalitet vid packning / laddning utgör att detta företag måste rekommenderas varmt- helt suverän helt enkelt !

Stort Tack till team Södermalms Expresstransport AB

Med vänlig hälsning

Thomas& Anja Harmgardt
    Tyskland / Berlin Läs mer
    2018-12-14 Iris O svarar Thomas H
    Tack för eran varma rekommendation Thomas och Anja. Vi är glada att vi hade möjlighet att arbeta med er. Lycka till i ert nya äventyr! Ni är så välkommen nästa gång ni behöver hjälp.
    Mvh Södermalms-Expresstransport AB team
  • Maria Å

2018-11-22

Maria Å skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Vi är mycket nöjda med Södermalms Expresstransport och kan verkligen rekommendera dem varmt!

VÅR FLYTT- OCH STÄDFIRMA RÄDDADE HELA SITUATIONEN! De fanns verkligen där för oss!

Vi flyttade 1 november 2018 och anlitade Södermalms Expresstransport för hjälp med flytten från 2 lägenheter samt städning i en av de två lägenheterna som vi flyttade ifrån. Vi hade mycket bra kommunikation med företaget både via e-mail och telefon för att planera inför flytten. Detaljer är viktigt för mig och svaren var utförliga och tydliga. Trevligt bemötande! Kommunikationen inom företaget fungerade också mycket bra. Jag hade innan flytten angivit att vissa kartonger var extra ömtåliga och detta var bland det första som flyttkillen sedan ville se/frågade efter, dvs företagets internkommunikation är mycket god.

Vi lånade flyttkartonger från företaget och de kom och lämnade dem på utsatt tid. Killarna som skötte flytten var mycket trevliga. De kom efter flytten och hämtade kartongerna på utsatt tid/enligt överenskommelse.

Under själva flytten flöt arbetet på bra. De var snabba och noggranna. De plastade in, med plast eller bubbelplast och wellpapp, möbler och ömtåligt (såsom tavlor, speglar mm). De var koordinerade i sitt arbete och skötte flytten på ett professionellt sätt. Inte en kartong tappades, inte en enda pryl gick sönder.

Samtidigt som flytten påbörjades, påbörjades även städningen av trevlig och duktig städpersonal. Städpersonal och flyttkillar hade god kommunikation sinsemellan och arbetet flöt på mycket bra. Även vi hade god kommunikation med städpersonalen.

Under morgonen får vi ett samtal från vår bytespart där de informerar om att den städfirma de anlitat inte anser att de kan utföra en flyttstäd då de hade för mycket saker kvar att packa och tänker komma tillbaka dagen efter. Detta skulle inte fungera för oss som snabbt skulle fylla upp den nya lägenheten med över 100 kartonger samt möbler. Vi frågar då om vår städfirma kan ta uppdraget, vilket de kan. De gör verkligen ett kanonbra jobb i vår nya lägenhet. De hade en jätteutmaning med alla saker som var kvar samt samt och smuts, men de gjorde verkligen det bästa av hela situationen.

Eftersom vår bytespart inte var avflyttad på överenskommen tid drog vår flytt ut på tiden. Flyttkillarna fanns där för oss. De lämnade inte oss med bohaget kvar på gatan utan de hjälpte oss hela vägen in i mål, in i vårt nya hem, med hela vårt bohag intakt.

Vi är mer än tacksamma! Det var verkligen kaos när bytesparten inte hade flyttat ut sitt bohag. Vi hade inte klarat av den här flytten utan hjälpen av Södermalms Expresstransport. För evigt tacksam och kommer alltid att rekommendera detta företag.

Maria och Johan, nyblivna sambos. Läs mer
    2018-12-14 Iris O svarar Maria Å
    Tack för eran varma rekommendation Maria och Johan. Vi är glada att vi kunde hjälpa er och minska stress nivån den dagen. Lycka till i eran nya boende! Ni är så välkommen nästa gång ni behöver hjälp.
  • 2018-11-21

Christian K skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Flyttade från Stockholm till Skåne nyligen. Södermalms Expresstransport genomförde flytten på ett ytterst professionell sätt. Jag kan verkligen rekommenderar företaget och skulle utan någon som helst tvekan anlita dem igen. Läs mer
    2018-11-23 Iris O svarar Christian K
    Tack för rekommendationen, Christian. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.

Caroline L skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Trevliga flyttkillar som verkligen är rädd om prylarna. Kan verkligen rekommendera. Kommer kontakta dom igen till nästa flytta. Läs mer
    2018-11-23 Iris O svarar Caroline L
    Tack för rekommendationen, Caroline. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!

Tokhir G skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Jag anlitade bolaget för flyttransport och flyttstädning när jag flyttade från Västerås till Stockholm. Och jag fick ett professionellt och kundinriktat bemötande. Läs mer
    2018-11-23 Iris O svarar Tokhir G
    Tack för rekommendationen, Tokhir. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!

Caroline B skrev om Södermalms Expresstransport AB
    What a great moving crew! very professional, helpful, friendly, efficient and with attention to detail. They wrapped our couch, bed, tv and more so it was properly protected during the move. The move went smoothly and we felt very safe. Will def hire them again for our next move! Läs mer
    2018-11-23 Iris O svarar Caroline B
    Thank you for the recommendation, Caroline. We are glad that we could help you. Good luck in your new accommodation! You're so welcome next time you need help.

Erica L skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Flytthjälp, försiktig hantering, de packade suveränt så allt fick plats och jag fick ett trevligt bemötande. Läs mer
    2018-11-23 Iris O svarar Erica L
    Tack för rekommendationen, Erica. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!

Danielle B skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Prisvärda, rädda om möblerna, trevliga och effektiva. Läs mer
    2018-11-23 Iris O svarar Danielle B
    Tack för rekommendationen, Danielle. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
  • Andreas S

2018-10-19

Andreas S skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Otroligt proffsiga! Snabbt och smidigt men samtidigt väldigt noggrant utfört! Läs mer
    2018-10-19 Iris O svarar Andreas S
    Tack för rekommendationen, Andreas. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2018-10-15

David C skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Enkelt, billigt och proffsigt. De föreslog ett upplägg som passade vår stressiga flytt perfekt. De var också lätta och trevliga att ha kontakt med. En enastående flyttfirma, helt enkelt! Läs mer
    2018-10-19 Iris O svarar David C
    Tack för rekommendationen, David. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2018-10-12

Ewa H skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Serviceinriktat, trevligt och personligt bemötande. Mina förväntningar infriades helt. Snabbt utförande.
    Jättebra helt enkelt och till att konkurrenskraftigt pris dessutom.

Mvh Ewa Läs mer
    2018-10-19 Iris O svarar Ewa H
    Tack för rekommendationen, Ewa. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2018-10-08

Marie J skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Flytt från Sthlm till Gävle. Så duktiga, noga med att packetera in mina möbler, tavlor, speglar o annat omtåligt. Jobbade effektivt. Så NÖJD!! Läs mer
    2018-10-19 Iris O svarar Marie J
    Tack för rekommendationen, Marie. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • 2018-10-08

Ulla A skrev om Södermalms Expresstransport AB
    Mkt bra bemötande av företaget!!!!!och deras medarbetare,köpte tjänsten flytt+flyttstäd. Läs mer
    2018-10-19 Iris O svarar Ulla A
    Tack Ulla! Kul att du blev nöjd!

Vretenborgsvägen 21, 126 30 Hägersten