Södermalms Expresstransport AB

Välkommen till Södermalms Expresstransport AB!

Vi på Södermalms Express erbjuder full service vid både inrikesflyttar och utrikesflyttar. Vi sköter hela processen från början till slut, från packning till magasinering, emballering och verksamhetsavveckling. Alla kringtjänster du behöver för dina tillhörigheter!

Vårt mål är att erbjuda den bästa servicen och vi flyttar och transporterar både stort och smått. Låt oss vara det självklara valet när du ska flytta - vi lovar att det hela kommer gå smidigt till!

Läs vad 100 kunder tycker om Södermalms Expresstransport AB 2

2021-11-02
    Underbart! Flytten gick jättebra och enligt schema. Bra kontakt med snabba svar. Väldigt serviceminded. Ingenting förstördes.
    Flyttstädet var helt felfritt utförd.
    Rekommenderas varmt!
    2021-10-30
    Trevligt o bra bemötande från första kontakt till leverans! Superbra killar som kom i tid o bar! Hjälpte även till med transport till tippen! Extra tack till Jonny B! Minst men stark som två!
    Bra jobbat o rekommenderas!
  • Zhichao H
    2021-10-26
    Very nice move with Södermalms Expresstransport AB, they also provide good clean service.
    2021-10-15
    Trevligt bemötande och proffsiga flyttgubbar!
    Tack för rekommendationen, Åsa. Vi är glada att vi kunde hjälpa er. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-10-14
    Mycket bra flytt.
    Lugna killar som var in allt med stor omsorg.
    Är jättenöjd och kommer att rekommendera er i framtiden.

Mvh Jenny
    Tack för rekommendationen, Jenny. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-10-14
    Trevliga, duktiga och lösningsorienterade.

De var i tid och levererade det som dem lovat.

De hjälpte mig flytta mitt bohag från Stockholm till Dalarna. De dök upp på morgonen och lastade in allt i lastbilen, var lyhörda till våra önskemål. Dagen efter var de i Dalarna tidigt på morgonen, lastade ut allt och åkte hem. Inga konstigheter.
    Tack för rekommendationen, Jonatan. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-09-02
    Tydlig kommunikation vid bokning.
    Vi fick hjälp att flytta stora omklädningsskåp och det utfördes snabbt, professionellt med trevligt bemötande och till rimligt pris.

Vi kommer att anlita dem igen och kan rekommendera dem vidare. Sammanfattningsvis, trevliga, tydliga och proffsig kommunikation och utfört arbete.
    Tack för rekommendationen, Helena. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya ställe! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-09-02
    Kompetenta och trevliga person som jag varmt rekommenderar.
    Tack för rekommendationen, Tony. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-28
    The service was exceptional. There is nothing I can complain about. Timing, human interaction, professionalism, They have exceed my expectations.
    And because of this I am always recommending them
    2021-06-28
    Hög servicekänsla och tryggt. Jag är mycket nöjd med den hjälpen jag fick, rekommenderar de varmt!
    Tack för rekommendationen, Karima. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-17
    Vi vad väldigt nöjda rakt igenom, från planering, offert och till en väl genomförd flytt! Iris var superbra att jobba med och lyhörd inför våra behov, och hon gav alltid snabba svar. Gratis utkörning/hämtning av flyttkartonger även det ett stort plus. Vi slutade med att använda fyra flyttkillar på timpris och det var jättebra, de var snabba och smarta, flexibla och tänkte om när huset vi skulle flytta in i inte var färdigstädat. Och trevliga & glada!
    Tack för rekommendationen, Maria. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i nya huset! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-16
    Trevligt bemötande, smidigt och bra! Super nöjd med flyttstädningen och flytten
    Tack för rekommendationen, Johanna. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-15
    Punktliga, snabba och försiktiga! Kommer att använda dom igen!
    Tack för rekommendationen, Börje. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • MARIANNE S
    2021-06-14
    Min flytt gick väldigt snabbt och smärtfritt. Mycket trevlig och kunnig personal som packade och flyttade på nolltid till ett bra pris.
    Tack för rekommendationen , Marianne. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • Mastaneh G
    2021-04-08
    I used the Södermalms Expresstransport for my move. I have done quite a few moves between countries and have used different moving services, and in comparison Södermalms Express are my favorit ones. They are professional, friendly and helpful. The move went so smooth, we did not even realized the guys where inside. They were polite and kind.
    I warmly recommend their services.
    Tack för rekommendationen , Mastaneh. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • JOHANNA L
    2021-01-14
    Fantastisk service! Vi fick hjälp med packning, nedmontering och flytt, och allt packades noggrant och välordnat. Trots att vi hade stora och tunga möbler var flyttkillarna otroligt duktiga och hjälpsamma och gjorde allt för att få allt på rätt plats. Priset var lågt också.
    Kan varmt rekommendera!
    Tack för rekommendationen , Johanna. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-12-16
    Allt fungerade utmärkt och priset var förvånande lågt. Var särskilt "nervös" gällande flytten av en stor och dyr Stresslessfåtölj. Flyttkillarna packade den omsorgsfullt i först filtar och sedan plast. Fåtöljen kom fram utan problem! Mycket nöjd med denna flyttfirma!
    Tack för rekommendationen , Ulf. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-09-07
    Anlitade Södermalms Expresstransport för flytt inom Stockholm och är väldigt nöjd. All kontakt med firman har fungerat bra och smidigt. Constantin med kollega var så proffsiga under flyttdagen, kom på avtalad tid, plastade in möbler noga och behandlade alla saker väldigt försiktigt. Har använt andra flyttfirmor tidigare, men kommer definitivt anlita Södermalms Expresstransport igen om jag behöver i framtiden.
    Tack för rekommendationen , Kristina. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende och du är välkommen nästa gång du flyttar.
  • TAMARA S
    2020-09-03
    Jag och min man fick hjälp med både flytt och flyttstäd från Eva & company på Södermalms Expresstransport.
    Proffsiga, duktiga och bra energi!
    Kommer att använda dessa igen vid nästa flytt! :)
    Tack snälla Tamara för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytt och städning hjälpen :)

• METTE P
    2020-07-21
    Jag fick hjälp av Södermalms Expresstransport med bland annat flyttstädning. Det blev superbra och jag är mycket nöjd.
    Tack Mette för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytt och städning hjälpen :)

2020-07-02
    Kilarna på Södermalms Expresstransport hjälpte mig med min flytt från min lägenhet till en magasineringsförråd och jag är otroligt nöjd! Allt började med ett vänligt och professionellt bemötande av Eva på kontoret, som återkom med svar på mail, nåddes även lätt per telefon och svarade tålmodigt på mina frågor. Uppskattade att jobbet utfördes till fast pris. Dagen innan flytten fick jag ett sms med namn och telefonnummer till killarna som skulle hjälpa mig med flytten. Killarna var på plats i god tid innan utlovad tid. Alla möbler plastades in och det var med varsam och samtidigt effektiv hand som mitt bohag togs om hand. Det var verkligen det som var min känsla, nämligen att de tog väl hand om både mina saker och min lägenhet. De hade ett öga för detaljer, och packade både lastbilen och inte minst mitt förråd på ett omsorgsfullt sätt. Lugnt och effektivt, metodiskt, med omsorg och kvalitet! Killarna var dessutom väldigt trevliga i sitt bemötande!
    Jag kan varmt rekommendera Södermalms Expresstransport som flyttfirma. Jag vet att jag kommer att anlita dem igen! Tack Florin och Constantin för er värdefulla hjälp!
    Tack snälla Daniella för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytt hjälpen :)

• Mohammed S
    2020-06-02
    Super excellent service and very professional, starting from moving to cleaning...
    The real meaning of customer service and customer care ..
    highly recommended
    Moh
    Thanks for the recommendation, Mohammed! We're glad we were able to help you.

• MARIA V
    2020-05-27
    Först och främst var det den snabba kommunikationen med kontoret och en rimlig prisbild som gjorde att jag valde Södermalms Expresstransport för min flytt från Stockholm till Malmö - A och O för en så stor sak i livet.
    På själva flyttdagen imponerades jag av de trevliga killarnas effektivitet och varsamhet med sakerna - möbler plastades, omslöts av filtar och stuvades in i bilen med ett lugn men ändå snabbt.
    Rekommenderar dem varmt. Kändes tryggt och bra hela vägen.
    Tack för rekommendationen , Maria. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-04-30
    Väldigt nöjd med vår flytt från hus i Mälarhöjden till lägenhet i stan!
    Flyttkillarna var väldigt försiktiga och flyttstädningen var extremt bra utförd !
    Tack för rekommendationen , Johan. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-04-06
    Bokade flytt och städ. Allt fungerade mycket bra och möblerna togs väl omhand. Ömtåliga ytor och säng samt soffa plastade de in. Även kartongerna bars försiktigt. Flyttstädningen var väl utförd och utan anmärkningar. Inte billigast och inte dyrast och så värt det! Jag kommer rekommendera er och som Florin sa, see you next time!
    Tack för rekommendationen, Nina. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-03-02
    Vi har flyttat vårt huvudkontor från Kista till Väsby, Som Servicechef ställer jag samma krav på interna medarbetare och externa partner. Florin på Södermalms Expresstransport erbjud ett besök för kunna ge en mer exakt offert. Prisbilden var rätt och Florin som kom känns som de kan sina saker, vi tecknade avtal för flytten, Nu är det upp till bevis.
    Flytten påbörjade KL 7 och gick snabbt och smidigt, mesta medarbetarna kunde börja jobba på vårt nya huvudkontor redan samma dag på eftermiddag. Kortfattad, vi är nöjd!
    Kort efter flytten, har även skapat ett långsiktigt samarbete med Södermalms Expresstransport AB för hantera större del av våra In-home logistik tjänster, såsom inhämtning och utkörning av privatägda stora TV apparater och vitvaror. Rätt kompetens ska man använda på rätt ställe :)
    Stort tack för rekommendationen . Vi är glada att vi kunde hjälpa dig.
    Lycka till !
    2020-02-07
    Vi anlitade Södermalms Expresstransport AB för vår flytt från villa till lägenhet. Flyttkillarna gjorde ett utmärkt jobb. Vi fick låna kartonger att packa i under flytten och de levererades och hämtades enligt överenskommen tid. Flytten gick väldigt smidigt och snabbt. Möblerna skyddade de med plast och bubbelplast så de inte skulle skadas under flytten. Killarna jobbade snabbt men även försiktigt. Inget skadades. Jag kan starkt rekommendera dom för flytt av bohag.
    Tack för rekommendationen, Leif. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-01-27
    Södermalms Expressflytt hjälpte oss att flytta från Stockholm till Skåne. Flytten var ganska krånglig med mycket prylar samt 2 förråd som skulle med i flytten och som var utspridda. Det var dock inga problem, killarna löste det här enkelt. De plastade in alla möbler och var väldigt försiktiga i flytten. Ingenting skadades och alla möblerna hamnade också i rätt rum. Vidare så var de punktliga i såväl Stockholm som Skåne. Jag kan varmt rekommendera att flytta med Södermalms Expressflytt!
    Tack för rekommendationen, Fredrik. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-01-13
    Väldigt smidiga att ha att göra med, trevligt bemötande och punktliga. Flytten gick jättebra, de var väldigt försiktiga med våra saker, känsliga möbler plastades in så det blev inte en skråma på något! Lån av flyttkartonger var också toppen! Vi är jättenöjda och kan varmt rekommendera att anlita Södermalms Expresstransport!
    Tack för rekommendationen, Camilla. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-01-11
    Trevligt o proffsigt bemötande, från första mejlet till avslutad flytt. De höll kontakt, passade tider, var rädda om sakerna, o allt fungerade perfekt.
    Tack för finna ord Ulrika! Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.

2019-12-27
    Har anlitat Södermalms E för flytt mellan Stockholm och Skåne. Allt har fungerat perfekt. Lyhörda , flexibla och väldigt service minded. Jag kan ge Södermalms E mina absolut bästa rekommendationer.
    Tack för finna ord Gunilla .Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.

2019-12-17
    Wow! Aldrig trodde jag att en flyttfirma skulle kunna imponera på mig som dessa gjorde. Flyttkillarna plastade in möblerna, monterade ner dem och bar dem som att de aldrig har gjort något annat. Otroligt effektiva och spred en positiv energi trots att det skedde en regnig lördags morgon i mitten av december. Högsta betyg!
    Tack för finna ord. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    Önskar er GUD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!
    2019-12-10
    Mycket hjälpsamma och lätta att ha att göra med. Noggranna och försiktiga med våra grejer. Allt fick inte riktigt plats och då löste de det med en liten extrabil - utan extra kostnad. Suveränt! :)
    Rekommenderas varmt.
    Tack Håkan för finna ord .Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    Önskar er GUD JUL OCH GOTT NYTT ÅR !!
    2019-12-03
    Väldig bra service från början till slut. Vänlig och hjälpsam kommunikation med offert och planering. Därefter ett väl genomfört uppdragå. Utmaningar som uppstod längs vägen hanterades direkt. Är oerhört nöjd!
    Tack för rekommendationen, Peter. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    2019-11-10
    Trevligt och bra bemötande, återkom alltid snabbt när vi hade kompletterande frågor. Flexibla och hjälpte oss längs vägen. Flytt och städning fungerade jättebra. Inget sönder och jättefint resultat vid städningen.
    Tack för rekommendationen, Louise. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • Eva S
    2019-10-21
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Effektiva killar med humor. Inga trasiga eller skadade möbler eller prylar. Allt väldigt bra genomfört.
    Hej Eva!

Vad roligt att höra detta! Vi önskar dig lycka till med nya boendet!
    2019-09-28
    En mycket bra flyttfirma! Smidig hjälp av trevliga personer. Vi fick hjälp med packning, lagring och flytt. Trots att vi bytte flyttdatum och adress gick allt lösa. Eva på kontoret fanns till hands och avlastade mig när paniken var nära. Angela packade köket så att allt höll alla 130 milen. Rekommenderas varmt!
    Hej Kristina !!
    Tack för fina ord !
    Du är så välkommen nästa gång du behöver flytthjälp .
  • Annika H
    2019-09-23
    Proffsiga, hjälpsamma, trevliga och glada. Kunde inte varit bättre! Verkligen glad att jag valde just Södermalms expresstransport!
    Hej Annika!
    Vad roligt att höra detta! Vi önskar dig lycka till med nya boendet!
  • BRITT-INGER P
    2019-09-04
    Suveräna, trevliga aktsamma om sakerna. Rekommenderas verkligen! Toppen!
    Hej Britt!! Tack för fina ord!
    Önskar dig lycka till med nya boendet .

• Richard L
    2019-09-03
    Min mor anlitade Södermalm Express för en stor flytt mellan Stockholm-Sundsvall. Flyttkillarna var väldigt trevliga och glada medans de arbetade och skötte flytten kanon! De hjälpte även till med flytt av Piano och satte det sedan på plats i nya lägenheten. Kan varmt rekommendera denna flyttfirma!
    Hej Richard, vad roligt att höra detta! Vi önskar lycka till med nya boendet till din mamma.:)
    Du är så välkommen nästa gång du behöver flytthjälp .

2019-07-27
    Otroligt nöjd! Effektiv, trevlig och noggrann personal, både i kontakterna med bokningen och med de som utförde flytten. Bra kommunikation på alla fronter. Allt plastades in för att undvika skador, och efter flytten fanns ingenting att anmärka på. Mycket prisvärt! Kommer anlita dessa igen om det behövs! Rekommenderas varmt!
    Tack för rekommendationen, Irene. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    2019-07-12
    Supertrevliga och duktiga. Allt helt, väl inpackat och på rätt plats. Bästa flyttfirman!
    Tack för rekommendationen, Helene. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    2019-06-27
    Snabbt, smidigt, mkt trevliga medarbetare. Allt kom fram i gott skick!
    Tack för rekommendationen, Tove. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    2019-05-02
    Helt fantastiska flyttkillar som var väldigt lösningsorienterade och effektiva!
    Kan verkligen rekommendera er att använda Södermalms Expresstransport AB för både flytt och flyttstäd.
  • Claes P
    2019-04-24
    Helnöjd, flyttkillarna kom på avtalad tid, jobbade snabbt och proffsigt.
    Bra i pris också.
    Tack för rekommendationen, Claes. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    2019-04-23
    Jag har använt flyttfirma vid ett flertal tillfällen de senaste 10 åren, inom Sverige men också från Frankrike till Sverige. Det här var den klart bästa firman jag haft att göra med. De var proffsiga, trevliga, punktliga och väldigt aktsamma om mina saker. Och priset var väldigt bra för ett så väl utfört arbete.
    Tack för rekommendationen, Love. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
  • Sanna tuike henriikka H
    2019-04-05
    Grabbarna var väldigt proffsiga, snabba och trevliga. De hjälpte även med att hämta upp en soffa som jag precis köpt.
    Tack för rekommendationen, Sanna. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    2019-03-21
    Snabba, proffsiga och trevliga. Både flytt och städning gick mycket smidigt och bra.
    Tack för rekommendationen, Linda. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.
    2019-03-18
    Smidigt, snabbt, seriösa och prisvärt! Väldigt flexibla och tydliga. Rekommenderar om du vill slippa allt tråkigt ned en flytt!
    Tack för rekommendationen, Isabella. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2019-02-23
    Vi kan varmt rekommendera Södermalms Expresstransport till alla som behöver flytthjälp. Allt flöt på, från den första kontakten med supervänliga och hjälpsamma Iris fram tills att hela bohaget var avlastat och på plats på det nya stället. Killarna var supervänliga och glada, packade alla möbler med omsorg och var extra noga med vårt digitala piano som fick extra vaddering i packningen. Thank you to Constantine and his colleague for a job well done!
    Vi skulle utan tvekan anlita Södermalms Expresstransport igen om vi behöver flytthjälp!
    Tack för rekommendationen, Tanya. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Du är så välkommen nästa gång du behöver hjälp.