Södermalms Expresstransport AB

Välkommen till Södermalms Expresstransport AB!

Vi på Södermalms Express erbjuder full service vid både inrikesflyttar och utrikesflyttar. Vi sköter hela processen från början till slut, från packning till magasinering, emballering och verksamhetsavveckling. Alla kringtjänster du behöver för dina tillhörigheter!

Vårt mål är att erbjuda den bästa servicen och vi flyttar och transporterar både stort och smått. Låt oss vara det självklara valet när du ska flytta - vi lovar att det hela kommer gå smidigt till!

Läs vad 129 kunder tycker om Södermalms Expresstransport AB 2

2022-12-01 Spontant omdöme
    Jag hade en lite komplicerad flyttning med packning och därefter leverans till två olika adresser med 8 mils mellanrum. Detta var inga som helst problem för Södermalms Expresstransport. De gjorde en perfekt packning och utförde transporten försiktigt och med mycket stor servicekänsla. Och supertrevliga killar. Jag är glad att jag valde Södermalms Expresstransport AB
    Tack för rekommendationen, Gustaf. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig.
  • Britt S
    2022-11-28 Insamlad av företaget
    Utmärkt service. Bra killar. Trevligt bemötande. Bra pris. Kan varmt rekommendera flyttfirman
    Tack för rekommendationen, Brittl. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-11-16 Insamlad av företaget
    Har anlitat Södermalms Expresstransport AB för flyttjänst vid 2 tillfällen och blivit bemött med fantastisk kunskap och ett utmärkt bemötande. Företaget och dess anställda uppvisar allt man kan begära av ett serviceföretag varmed jag på det varmaste härmed uttrycker mina rekommendationer.
    Thell Johansson
    Täby
    Tack för rekommendationen, Thell. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-11-03 Insamlad av företaget
    Anlitade Södermalms Expresstransport ännu en gång. Helt fantastisk utförd flytt som alltid!
    Tack för rekommendationen, Peter. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-11-01 Insamlad av företaget
    Professionellt och mycket välorganiserat flyttbolag. Trevligt bemötande och ett team som verkligen tog hand om allt. Bra att veta vem man ska kontakta vid kommande flyttar.
    Rekommenderas starkt!
    Tack för rekommendationen, Philip. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-09-15 Insamlad av företaget
    Över förväntan!!
    Punktliga, packade allt mkt bra!
    Plastade in möblerna!
    Mycket bra pris för allt som ingår.
    Prisvärda! Trevliga och hjälpsamma!
    Mina varmaste rekommendationer om denna utmärkta flyttfirma. 5 stjärnor.
    TACK
    Tack för rekommendationen, Ewa. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-09-15 Insamlad av företaget
    Hörsamma och effektiva. Kan varmt rekommenderas.
    2022-08-17 Insamlad av företaget
    Vill verkligen rekommendera Södermalm expresstransport. Trevliga, snabba och professionella rekommenderar dem varmt.
    Tack för rekommendationen, Paula. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-08-01 Insamlad av företaget
    Är supernöjd! Jätteduktiga och trevliga killar. Allt gick väldigt smidigt. Kan varmt rekommendera!
    Tack för rekommendationen, Yessica. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-07-29 Insamlad av företaget
    Toppen! Mycket omsorgsfulla och proffsiga!
    Tack för rekommendationen, Disa. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-07-29 Insamlad av företaget
    Noggranna och väl utförd flytt. Rekommenderas!
    Tack för rekommendationen, Karl. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-07-20 Spontant omdöme
    Professionella, trevliga flyttgubbar
    Tack för rekommendationen, Ulrika. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-06-20 Spontant omdöme
    Mycket trevlig och proffsig service.
    Rekommenderas varmt!
    Tack för rekommendationen, Kristina. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-05-30 Spontant omdöme
    Fantastiskt gäng. Punktliga, trevliga och väldigt noggranna. Vi flyttade från Norrtälje till Norrland med möbler, verktyg, en massa gammalt ”skräp” och gamla fönster. De fick in allt och det var otroligt väl packat. Kan verkligen rekommendera.
    Tack för rekommendationen, Otto. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-05-29 Spontant omdöme
    Proffsigt utfört arbete utfört av väldigt trevlig personal. Möbler packades väl och flytten gick snabbt och smidigt! Bokade även flyttstäd som även den var toppen! Rekommenderas!
    Tack för rekommendationen, Jennie. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-05-09 Spontant omdöme
    Tack igen för proffsigt genomförd flytt. Enkelt att få kontakt och trevliga och hjälpsamma. Constantin var den som genomförde själva flytten även denna gång, tillsammans med Johnny. De var försiktiga med mina möbler o saker och de jobbade effektivt men det kändes lugnt och bra och de var måna om att ställa allt där jag ville ha det.
    Tack för rekommendationen, Helen. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-05-02 Spontant omdöme
    Servicen var mycket bra! Punktliga, trevliga och noggranna. Jag beställde flyttstäd också och den var toppen! Kan verkligen rekommendera denna flytt- och städfirma.
    Tack för rekommendationen, Lina. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-05-01 Spontant omdöme
    Väldigt trevliga, snabba och varsamma. Rekommenderar starkt! 👍🏼
    Tack för rekommendationen, Stefanie. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • BENGT ANDERS W
    2022-04-08 Spontant omdöme
    Rekommenderas varmt! Supertrevliga, snabba, prisvärda! Allt funkade topp!
    Tack för rekommendationen, Anders. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-04-08 Spontant omdöme
    I used their moving and cleaning service yesterday and it was a great experience.

They are so nice. Highly recommend!
    Thanks for the recommendation, Tao. We're glad we could help you. Good luck in your new home! Regards Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-04-08 Spontant omdöme
    Super trevliga och hjälpsamma och snabba 👍✨
    Tack för rekommendationen, Simone. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-04-07 Spontant omdöme
    Väldigt snabba, proffsiga, prisvärda och tillmötesgående! Rekommenderar varmt!
    Tack för rekommendationen, Jacob. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • Andreas H
    2022-04-07 Spontant omdöme
    Snabba, trevliga och god kundservice via telefon. Rekommenderar 5/5
    Tack för rekommendationen, Andreas. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-04-06 Spontant omdöme
    Rekommenderar!
    Proffsigt, punktliga och varsamma med möblerna som plastades in
    Tack för rekommendationen, Ayfer. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-03-28 Spontant omdöme
    Rekommenderar! Punktlig, varsam och snabb personal. Är så nöjd med både flytt och städning.
    Tack för rekommendationen, Susanne. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-03-26 Insamlad av företaget
    Vi är jättenöjda med flytthjälpen från Södermalms expresstransport. Personalen var proffsiga, kom på avtalad tid och är varsam med möblerna. Rekommenderar varmt

Anlitade även för flyttstädningen. Det blev en liten skada på eluttag som löste sig och vi fick snabbt kontakt med företaget.
    Tack för rekommendationen, Emily. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2022-03-18 Spontant omdöme
    Har anlitat Södermalms Expresstransport två gånger för flytthjälp. Kan inte komma på något som borde förbättras, utan man är helnöjd ända från offerten till att flytten är klar.

För det första är kontakten med denna firma extremt smidig. Jag kunde skicka mail på kvällen och få svar nästan direkt, och de var mycket flexibla med att göra ändringar i bokningen. För det andra är de punktliga och genomför flytten väldigt smidigt. För det tredje är flyttkillarna riktigt härliga personer som uppvisar stor professionalism.

Södermalms Expresstransport AB erbjuder tjänster som enligt mig är bland de mest prisvärda som finns.
    Tack för rekommendationen och mycket fina skrivandet om oss. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i ditt nya boende! Med vänliga hälsningar
    Södermalms-Expresstransport AB
    2021-12-21 Insamlad av företaget
    Proffsigt, punktliga och varsamma med möblerna som plastades in.
    Tack för rekommendationen, Johanna. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-12-13 Spontant omdöme
    Jag har gjort 2 flyttar med Södermalms Expresstransport. All kontakt och kommunikation med firman har fungerat väldigt smidigt. De hjälpte mig flytta mitt bohag från Oslo till förråd i Stockholm i somras och nu från förråd till lägenhet. Florin, Johnny och Konstantin har gjort ett kanonjobb! Alltid i tid, duktiga och noggranna. Jag kommer tillbaka när jag behöver er hjälp nästa gång och i mellantiden har jag inga problem med att rekommendera er till alla jag känner!
    Tack för rekommendationen, Helena. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-11-02 Spontant omdöme
    Underbart! Flytten gick jättebra och enligt schema. Bra kontakt med snabba svar. Väldigt serviceminded. Ingenting förstördes.
    Flyttstädet var helt felfritt utförd.
    Rekommenderas varmt!
    Tack för rekommendationen, Yasaman. Vi är glada att vi kunde hjälpa er. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-10-30 Insamlad av företaget
    Trevligt o bra bemötande från första kontakt till leverans! Superbra killar som kom i tid o bar! Hjälpte även till med transport till tippen! Extra tack till Jonny B! Minst men stark som två!
    Bra jobbat o rekommenderas!
    Tack för rekommendationen, Jan. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • Zhichao H
    2021-10-26 Spontant omdöme
    Very nice move with Södermalms Expresstransport AB, they also provide good clean service.
    Thank you for the recommendation, Zhichao. We're glad we could help you. Good luck in your new home! Best regards Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-10-15 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och proffsiga flyttgubbar!
    Tack för rekommendationen, Åsa. Vi är glada att vi kunde hjälpa er. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Mycket bra flytt.
    Lugna killar som var in allt med stor omsorg.
    Är jättenöjd och kommer att rekommendera er i framtiden.

Mvh Jenny
    Tack för rekommendationen, Jenny. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-10-14 Insamlad av företaget
    Trevliga, duktiga och lösningsorienterade.

De var i tid och levererade det som dem lovat.

De hjälpte mig flytta mitt bohag från Stockholm till Dalarna. De dök upp på morgonen och lastade in allt i lastbilen, var lyhörda till våra önskemål. Dagen efter var de i Dalarna tidigt på morgonen, lastade ut allt och åkte hem. Inga konstigheter.
    Tack för rekommendationen, Jonatan. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Tydlig kommunikation vid bokning.
    Vi fick hjälp att flytta stora omklädningsskåp och det utfördes snabbt, professionellt med trevligt bemötande och till rimligt pris.

Vi kommer att anlita dem igen och kan rekommendera dem vidare. Sammanfattningsvis, trevliga, tydliga och proffsig kommunikation och utfört arbete.
    Tack för rekommendationen, Helena. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya ställe! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-09-02 Insamlad av företaget
    Kompetenta och trevliga person som jag varmt rekommenderar.
    Tack för rekommendationen, Tony. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-28 Insamlad av företaget
    The service was exceptional. There is nothing I can complain about. Timing, human interaction, professionalism, They have exceed my expectations.
    And because of this I am always recommending them
    Thank you for the recommendation, Cristian. We're glad we could help you. Good luck in your new home! Best regards Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-28 Insamlad av företaget
    Hög servicekänsla och tryggt. Jag är mycket nöjd med den hjälpen jag fick, rekommenderar de varmt!
    Tack för rekommendationen, Karima. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-17 Insamlad av företaget
    Vi vad väldigt nöjda rakt igenom, från planering, offert och till en väl genomförd flytt! Iris var superbra att jobba med och lyhörd inför våra behov, och hon gav alltid snabba svar. Gratis utkörning/hämtning av flyttkartonger även det ett stort plus. Vi slutade med att använda fyra flyttkillar på timpris och det var jättebra, de var snabba och smarta, flexibla och tänkte om när huset vi skulle flytta in i inte var färdigstädat. Och trevliga & glada!
    Tack för rekommendationen, Maria. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i nya huset! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
    2021-06-16 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, smidigt och bra! Super nöjd med flyttstädningen och flytten
    2021-06-15 Insamlad av företaget
    Punktliga, snabba och försiktiga! Kommer att använda dom igen!
    Tack för rekommendationen, Börje. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • MARIANNE S
    2021-06-14 Spontant omdöme
    Min flytt gick väldigt snabbt och smärtfritt. Mycket trevlig och kunnig personal som packade och flyttade på nolltid till ett bra pris.
    Tack för rekommendationen , Marianne. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • Mastaneh G
    2021-04-08 Spontant omdöme
    I used the Södermalms Expresstransport for my move. I have done quite a few moves between countries and have used different moving services, and in comparison Södermalms Express are my favorit ones. They are professional, friendly and helpful. The move went so smooth, we did not even realized the guys where inside. They were polite and kind.
    I warmly recommend their services.
    Tack för rekommendationen , Mastaneh. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende! Mvh Södermalms-Expresstransport AB Södermalms Expresstransport AB
  • JOHANNA L
    2021-01-14 Spontant omdöme
    Fantastisk service! Vi fick hjälp med packning, nedmontering och flytt, och allt packades noggrant och välordnat. Trots att vi hade stora och tunga möbler var flyttkillarna otroligt duktiga och hjälpsamma och gjorde allt för att få allt på rätt plats. Priset var lågt också.
    Kan varmt rekommendera!
    Tack för rekommendationen , Johanna. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-12-16 Spontant omdöme
    Allt fungerade utmärkt och priset var förvånande lågt. Var särskilt "nervös" gällande flytten av en stor och dyr Stresslessfåtölj. Flyttkillarna packade den omsorgsfullt i först filtar och sedan plast. Fåtöljen kom fram utan problem! Mycket nöjd med denna flyttfirma!
    Tack för rekommendationen , Ulf. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende!
    2020-09-07 Spontant omdöme
    Anlitade Södermalms Expresstransport för flytt inom Stockholm och är väldigt nöjd. All kontakt med firman har fungerat bra och smidigt. Constantin med kollega var så proffsiga under flyttdagen, kom på avtalad tid, plastade in möbler noga och behandlade alla saker väldigt försiktigt. Har använt andra flyttfirmor tidigare, men kommer definitivt anlita Södermalms Expresstransport igen om jag behöver i framtiden.
    Tack för rekommendationen , Kristina. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig. Lycka till i din nya boende och du är välkommen nästa gång du flyttar.
  • TAMARA S
    2020-09-03 Spontant omdöme
    Jag och min man fick hjälp med både flytt och flyttstäd från Eva & company på Södermalms Expresstransport.
    Proffsiga, duktiga och bra energi!
    Kommer att använda dessa igen vid nästa flytt! :)
    Tack snälla Tamara för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytt och städning hjälpen :)

• METTE P
    2020-07-21 Spontant omdöme
    Jag fick hjälp av Södermalms Expresstransport med bland annat flyttstädning. Det blev superbra och jag är mycket nöjd.
    Tack Mette för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytt och städning hjälpen :)

2020-07-02 Spontant omdöme
    Kilarna på Södermalms Expresstransport hjälpte mig med min flytt från min lägenhet till en magasineringsförråd och jag är otroligt nöjd! Allt började med ett vänligt och professionellt bemötande av Eva på kontoret, som återkom med svar på mail, nåddes även lätt per telefon och svarade tålmodigt på mina frågor. Uppskattade att jobbet utfördes till fast pris. Dagen innan flytten fick jag ett sms med namn och telefonnummer till killarna som skulle hjälpa mig med flytten. Killarna var på plats i god tid innan utlovad tid. Alla möbler plastades in och det var med varsam och samtidigt effektiv hand som mitt bohag togs om hand. Det var verkligen det som var min känsla, nämligen att de tog väl hand om både mina saker och min lägenhet. De hade ett öga för detaljer, och packade både lastbilen och inte minst mitt förråd på ett omsorgsfullt sätt. Lugnt och effektivt, metodiskt, med omsorg och kvalitet! Killarna var dessutom väldigt trevliga i sitt bemötande!
    Jag kan varmt rekommendera Södermalms Expresstransport som flyttfirma. Jag vet att jag kommer att anlita dem igen! Tack Florin och Constantin för er värdefulla hjälp!
    Tack snälla Daniella för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med flytt hjälpen :)