Solid El AB

Brantvägen 3, 133 42 Saltsjöbaden — Visa karta

Välkommen till Solid El AB!

Vi kan hjälpa dig med elinstallationer och belysning.
Hos oss kunden är alltid i centrum!

Med många år i branschen är vi måna om dig som kund och att du ska lämna oss med ett gott resultat i bagaget. Vi strävar efter att ha långa kundrelationer genom att vara lyhörda och lyssna på dina önskemål. Med heltäckande specialkompetens inom el är vi ett självklart och tryggt val när du behöver hjälp med allt från installation och service till design och projektering. Hos oss på Solid El AB är du välkommen oavsett om det gäller en äldre byggnad eller nyinstallation som behöver byggas om, underhållas eller trimmas.

Läs vad 27 kunder tycker om Solid El AB

• 2020-10-26

Peter N skrev om Solid El AB
    Trotts kort varsel på förfrågan så löste Solid installation av laddbox på bästa sätt. Trevlig och kunnig personal. Över förväntan nöjd och tacksam kund👍 Läs mer
  • 2020-10-12

Frida W skrev om Solid El AB
    komunikationen har fungerat utmärkt både innan och på plats. trots att vi som kund har velat lite. Läs mer
  • 2020-09-20

Joakim B skrev om Solid El AB
  • 2020-09-14

Niklas H skrev om Solid El AB
    Installation av laddbox och några andra elarbeten. Mycket trevligt bemötande och fint utförande. Städade snyggt efter sig. Niklas Hytting Läs mer
  • 2020-09-08

Upp T skrev om Solid El AB
    Mycket bra och pålitligt företag! Rekommenderar. Läs mer
  • 2020-09-03

Marie-louise A skrev om Solid El AB
    Snabbt o effektivt, kommunicerar om de ser fel.
    El är viktigt att det är rätt. Läs mer
  • 2020-09-03

Eva K skrev om Solid El AB
    Mkt snabba, trevliga och proffsiga. Läs mer
  • 2020-09-02

Lucien H skrev om Solid El AB
    En mycket seriös och serviceinriktad elfirma. Vi anlitade dem för att åtgärda ett större antal elfel i vårt hus under ca 3 veckor och de skötte projektet till punkt och pricka. Rafal hjälpte oss i våra beslut, ansträngde sig för att hitta lösningar och var ofta på plats för att kontrollera resultatet. När något inte gick som planerat tog de ansvar för det. Vi handlade upp hela projektet på löpande räkning men behövde aldrig vara oroliga för att kostnaderna skulle dra iväg. Läs mer

Yvonne L skrev om Solid El AB
    Behövde hjälp med en felsökning.
    Trevligt bemötande både i telefon och vid besöket.
    Fick tid fort och montörerna kom i tid.
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick. Läs mer

Bertil F skrev om Solid El AB
    Allt fungerade mycket bra
    Värda att rekommenderas . Läs mer

Camilla D skrev om Solid El AB
    Fick hjälp av solid el att byta elcentral och byta till jordade uttag i hela bostaden. Det positiva överväger helt klart de få negativa delarna. Positivt är att de erbjuder riktigt bra pris och jag har haft en trevlig kontakt med företaget. Tålmodiga och anpassningsbara under flera avbokningar (av mig) med kort varsel pga sjukdom/symtom under coronatider. Lyhörda för ändringar/bolla idéer längst arbetets väg. Visar efterfrågade underlag för behörigheter hos elektriker utan problem, riktigt bra och tydliga offerter där priset stämmer även när arbetet är klart. Elektrikern gjorde det lilla extra som att reda upp ett tidigare sladdbo i hallen och gjorde det prydligt med fästanordning för routern på väggen. Jobbet drog inte ut på tiden utan tidsaspekten hölls.

Det mindre bra/utvecklingsområden var att det var lite otydligt med tider som inte passades alltid, och städningen/undanplockning kunde önskas mer av då jag har husdjur som kräktes sladdbitar efteråt. Lite kommunikation/ språksvårigheter med elektriker på plats men som sagt innan kompenserades det av väldigt bra kontakt med Rafael.
    Sammanlagd bedömning är att jag absolut kommer anlita solid el vid framtida behov.👍
    Grymt bra jobbat och stort tack för utfört arbete 👍 Läs mer
    2020-09-01 Rafal S svarar Camilla D
    Tack för ett välformulerat omdöme. Vi uppskattar dina synpunker och hoppas vi hörs i framtiden.
    Mvh Rafal
  • 2020-08-26

Hawsar J skrev om Solid El AB
    Jag rekommenderar starkt Solid el, de utför arbetet helhjärtat, lyssnar och ger förslag, de monterade utebelysning åt mig, mindre än 2 dagar och ett fast bra pris. Absolut att jag vänder mig till de vid nästa projekt Läs mer
    2020-08-26 Solid El AB svarar Hawsar J
    Hej Hawsar.

Vad kul att ni är nöjda med oss ! Det glädjer oss :)
    Ni är alltid välkomna att höra av er.
    Tack

Mvh Raymond
    Solid EL AB
    Solid El AB gillar detta
  • 2020-07-30

Ulf Åke Nils N skrev om Solid El AB
    Stort tack Solid El AB för ert arbete med att byta ut det gamla el-systemet i vår villa till nya kablar och en modern el-central. Vi uppskattade den detaljerade offerten, den ambitiösa arbetsinsatsen liksom det fina bemötande vi fick av Rafal x 2. Att sedan slutfakturan överensstämde helt med kostnaderna i offerten var också positivt. Vi kan varmt rekommendera Solid El AB för liknande, nya uppdrag!
    Ulf och Ulla Nygren Läs mer
    2020-07-31 Rafal S svarar Ulf Åke Nils N
    Hej,
    Kul att ni blev nöjda! Tackar för uppriktig rekommendationen.
    Vi är glada och tacksamma för visad uppskattning. Ni kan alltid höra av er :)

Mvh Rafal
    Solid El AB
  • Bengt Erik L

2020-07-10

Bengt Erik L skrev om Solid El AB
    Stort tack för snabb och proffsig hjälp med inkoppling av ny el i vårt sommarhus. Trevliga killar och seriöst bemötande! Läs mer
    2020-07-11 Rafal S svarar Bengt Erik L
    Hej Bengt. Stor tack för uppriktig omdöme. Kul att höra att du är nöjd. Hör av dig vid behöv.
  • KARIN F

2020-07-10

KARIN F skrev om Solid El AB
    Proffsigt från början till slut. Vi renoverade elen i hela villan och satte in laddstation för bil. Gedigen genomgång på plats, detaljerad offert som stämde på kronan. Jobbet genomfört i tid. Vi lade till några extra uttag och jobb som ÄTA, rimligt prissatta.
    Kan tillägga att vi tog in fyra offerter och Solid el hade bästa priset och mest förtroende ingivande offert. Läs mer
    2020-07-10 Rafal S svarar KARIN F
    Hej Karin,
    Vi är glada och tacksamma för visad uppskattning. Ni kan alltid höra av er :)
  • 2020-03-23

GÖRAN A skrev om Solid El AB
    Vi anlitade Solid för att installera en laddbox till en elbil. Hade fått rekommendation av dem av en kompis. Rafal kom och vi gick igenom jobbet. Fick offert samma dag och Solid höll på tid och offert och levererade ett professionellt jobb. Rekommenderas gärna! Läs mer
    2020-03-23 Rafal S svarar GÖRAN A
    Hej Göran, stor tack för uppriktig omdöme. Kul att höra att du är nöjd med ny laddboxen. Hör av dig vid behöv.
  • Behrad S

2020-03-19

Behrad S skrev om Solid El AB
    Jättebra och snabb service, jag är jättenöjd med hur snabbt och väl de utförde arbetet i min bostadsrätt. Punktliga, trevliga och service minded elektriker. Rekommenderas! Läs mer
    2020-03-19 Rafal S svarar Behrad S
    Jättekul att höra att du är nöjd med oss!
    Tack för omdömen!
    Ha det så bra!
  • BO B

2020-01-03

BO B skrev om Solid El AB
    Vid renoveringen av köket så flyttade Solid El om uttagen till spis, fläkt osv. Dessutom så installerade de ett komplett Plejd system (app-styrning av lampor). Allt fungerar mycket bra! Läs mer
    2020-01-03 Rafal S svarar BO B
    Tack Bosse! Det var spännande att implementera Plejd systemet i ditt lägenhet. Vi älskar smarta lösningar! Ha det så bra.. med Plejd:)
  • 2019-08-16

Carl Oskar Erik L skrev om Solid El AB
    Vi flyttade elcentral och drog om all el i lägenheten (41 m2). Kompletterade med fler uttag, satte upp spotlights och nytt lamputtag. Fick väldigt bra intryck av Rafal vid första mötet och även hans kollegor. De levde helt klart upp till förväntningarna och vi fick dessutom mycket bra tips och idéer kring hur vi skulle tänka med belysningen(och elen) i planeringsfasen. Valde också på deras rekommendation att installera Plejd för att kunna kontrollera lampor från telefonen, vilket fungerar väldigt bra. Mycket nöjda med slutresultatet! Läs mer
    2019-08-16 Rafal S svarar Carl Oskar Erik L
    Trevlig att höra att ni har haft bra upplevelse med oss.
    Tveka inte att höra av er om ni behöver hjälp.
  • Katarina S

2019-05-20

Katarina S skrev om Solid El AB
    Snabbt svar, bra pris som hölls, felfritt utförande. Allt funkade utan problem! Läs mer
    2019-06-13 Rafal S svarar Katarina S
    Stort tack för din rekommendation. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete i framtiden.
  • 2019-05-14

Pernilla N skrev om Solid El AB
    Bra upplevelse. Star rekommenderas. Läs mer
    2019-06-13 Rafal S svarar Pernilla N
    Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är nöjd med oss!
  • Björn G

2019-02-22

Björn G skrev om Solid El AB
    Genomproffsiga från början till slut. Allt stämde på pricken från offert till faktura. Arbetet utfördes helt enligt vad vi kommit överens om och tidplanen höll. Bra kommunikation och dialog!
    Rekommenderar SolidEl starkt! Arbetet utfördes i villa på Lidingö. Läs mer
    2019-03-01 Rafal S svarar Björn G
    Stort tack för din fina rekommendation!
    Varmt välkommen att höra av dig i framtiden om du behöver mer hjälp.
  • Stina B

2019-02-22

Stina B skrev om Solid El AB
    ElInstallation i badrummet
    Trevligt bemötande
    Snabb leverans
    Prisvärt Läs mer
    2019-03-01 Rafal S svarar Stina B
    Tack för din rekommendation! Det uppskattas väldigt mycket!
  • 2019-02-22

Elisabeth L skrev om Solid El AB
    Mycket bra service och väl utfört jobb, på en lördag dessutom! Läs mer
    2019-03-01 Rafal S svarar Elisabeth L
    Tack för din rekommendation. Skönt att höra att du har haft en bra service och upplevelse med oss.
  • 2019-02-22

Richard J skrev om Solid El AB
    Hjälp med planering, installation och uppmätning av ny takbelysning sovrum.

Fungerade extremt väl vad gäller att hålla tider, snabbt arbete och hög kvalitet på arbete, Läs mer
    2019-03-01 Rafal S svarar Richard J
    Vad trevlig att du blev så nöjd med vår tjänst. Tack för din rekommendation. Välkommen åter!
  • 2019-01-23

Pernilla skrev om Solid El AB
    Utmärkt jobb, smidigt och proffesionellt elektriker samt rimliga priser.
    Anlitat Solid El några gånger, och som vanligt är jag väldigt nöjd.
    Jag rekommenderar helt. Läs mer
    2019-03-01 Rafal S svarar Pernilla
    Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är nöjd med oss!
  • 2018-11-24

Jonas G skrev om Solid El AB
    Dyrt. Elen funkar så arbetet var onekligen bra utfört men hade inte anlitat Solid El igen.

40 000kr för ca 10 timmars jobb är enligt mig rätt saftigt. Solid El sa att det var marknadsmässiga priser. Om så är fallet, så har elbranschen stora problem. Läs mer
    2019-02-25 Rafal S svarar Jonas G
    Vi är ledsna att du tycker så om oss.
    Jag vet inte varifrån tog du dem siffrorna.
    Det var byggföretag som beställde jobbet hos oss och vi debiterade dem 24.200 exkl.moms enligt offert som dem accepterade skriftlig.
    Vi utförde arbete i 43 tim med 7 framkörningar (som ger 24.200/50 = 484/tim).
    Jag är ledsen att du fick inte tillräckliga förklaringar från dem.
    I allafall vi är tacksamma att du uppskattar våra elarbete.

Brantvägen 3, 133 42 Saltsjöbaden

Tjänsteföretag lever på sitt goda ryckte