Solid El AB

Solid El AB

Välkommen till Solid El AB!

Vi kan hjälpa dig med Elinstallationer, Laddbox, Smartbelysning m.m.
Hos oss kunden är alltid i centrum!

Med många år i branschen är vi måna om dig som kund och att du ska lämna oss med ett gott resultat i bagaget. Vi strävar efter att ha långa kundrelationer genom att vara lyhörda och lyssna på dina önskemål. Med heltäckande specialkompetens inom el är vi ett självklart och tryggt val när du behöver hjälp med allt från installation och service till design och projektering. Hos oss på Solid El AB är du välkommen oavsett om det gäller en äldre byggnad eller nyinstallation som behöver byggas om, underhållas eller trimmas.

Läs vad 51 kunder tycker om Solid El AB 2

• 2021-04-20
    Fick laddbox installerad av Solid El och allt gick kanonbra!
    God dialog innan för att speca detaljer och besluta om material, arbete utfört på ett bra sätt och faktura på förväntad nivå. Inget att klaga på.
    2021-03-11
    Alltid lika tillmötesgående med snabb och proffsig service.
    Supernöjd som vanligt!
    2021-03-11
    Bra jobb rakt igenom när vi skulle uppgradera säkringsstorleken - trevligt bemötande och väl utfört arbete. Kan varmt rekommenderas!
    2021-03-07
    Hjälp med elen som alltid tvär dog, nu är den åtgärdad tack vare Solid El. Bästa rekommendationerna till grabbarna i teamet.
    2021-03-07
    Snabba och kunde anpassa sig efter verksamhetens behov.
    2021-03-06
    Kompetenta transparanta och de ställer alltid upp även med kort varsel och för oss trots att vi är privatpersoner.
    2021-03-04
    Vi skulle dra om el i huset och även dra nya ledningar både innanför och utanpå husfasaden. De kommer med förslag ifall de tycker att man kan göra på ett bättre sätt. De är tillgängliga och svarar snabbt på när de har tillfälle att komma på arbetet.
    De beräknar bra på hur lång tid arbetet kommer att ta.
    2021-03-03
    Snabb smidig och bra kontakt. Fick hjälp med installation av laddbox. Bra kommunikation både innan vid offerten och inför installation.
    2021-02-28
    Laddboxar
    Mycket bra
    De levde absolut upp till våra förväntningar
    Vi kan gärna rekommendera dem
    2021-02-15
    Snabb och säker service, jag rekomenderar helt !
    2021-02-08
    Rafal var bra och punktlig. Genomtänkt felsökning vid första besöket!
    Vid andra försöket hade jag uppfattat att de skulle komma 07:30 men de kom senare pga materialinköp. Förutom kommunikationsmissen kring detta var de väldigt bra. Snabba och effektiva!
    Tackar för uppriktig rekommendationen. Vi är glada och tacksamma för visad uppskattning. Ni kan alltid höra av er! Mvh Rafal | Solid El AB Solid El AB
    2021-01-27
    Bra kommunikation, håller vad de lovat
    2021-01-22
    Har fått hjälp av Solid tidigare. Köpte en ny induktionsspis som levererades på förmiddagen och Solid ställde med kort varsel upp samma eftermiddag och fixade nödvändiga omkopplingar i elen i mitt hus. Professionellt och med hög servicegrad. Stort tack!
    Vad kul att du är nöjd med oss igen! Det glädjer oss:) Tack Mvh Rafal | Solid El AB Solid El AB
    2021-01-21
    Smidigt och snabb bokning.
    Kompetent ekektriker.
    Vi är supernöjda med tjänsten.
    Hej Irina, Tack för förtroende och roligt att du är nöjd. Välkommen att höra av er igen. Vänliga hälsningar - Raymond Solid El AB Solid El AB
  • Robert D
    skrev om Solid El AB
    2021-01-20
    Installerade en Easee laddbox. Kanske inte helt 100 insatta i hur laddboxen funkade med appen och så, men rakt igenom trevliga och proffsiga i sitt bemötande. Det var fastpris men kändes som att de drog ut lite på arbetet för att få tiden att gå. Hade jag köpt på timme hade jag nog klagat på att de inte var särskilt effektiva. Men eftersom alla har kommit överens om att ta ungefär lika mycket för installation av en laddbox så är det ju som det är. =)
    Hej Robert, Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda. Vi vill alltid utföra arbete så fort det går utan att kompromissa med kvalité och säkerhet samt inom överenskommen tidsram. Vi vet att leverans av laddbox från tillverkare tog längre tid än vanligt pga hög efterfrågan innan jul men det är något vi ej kunde påverka. Glädjande att du uppskatta vårt trevliga och proffsiga bemötande. Med Vänliga Hälsningar Raymond - Solid El AB Solid El AB
    2021-01-05
    Rafael är duktig och tillmötesgående. Allt görs i tid. Rekommenderas.
    2020-12-03
    Mycket kompetent och nogrann utförd installation
    Fakturan stämde på pricken
    Serviceminded personal
    2020-11-26
    Väldigt seriösa och hjälpsamma!
    2020-11-24
    Felsökning el som inte fungerade. Svarade på sms. Meddelade om de var sena. Dök upp på angiven tid.
    2020-11-13
    Trevliga och Kunniga inom El-anlägging
    2020-11-11
    Vi fick en laddbox installerad av Solid El. Allt gick som smort och kommunikationen var toppen - de var noga med att hålla oss uppdaterade på när installationen skulle ske efter en oförutsägbar försening. Mycket uppskattat. De var mycket bra på att lyssna på våra önskemål och komma med förslag. Vi kommer definitivt att kontakta Solid El igen när det behövs!
    2020-11-11
    Fick min tvättmaskin urkopplad inför flytt. Killarna kom i tid gjorde ett snabbt jobb. Väldigt trevliga och glada.
    2020-11-11
    Satte upp en laddbox allt fungerade mycket bra.
    2020-11-05
    Snabb och säker service, rekommenderar starkt!
    2020-10-26
    Trotts kort varsel på förfrågan så löste Solid installation av laddbox på bästa sätt. Trevlig och kunnig personal. Över förväntan nöjd och tacksam kund👍
    2020-10-12
    komunikationen har fungerat utmärkt både innan och på plats. trots att vi som kund har velat lite.
    2020-09-20
    2020-09-14
    Installation av laddbox och några andra elarbeten. Mycket trevligt bemötande och fint utförande. Städade snyggt efter sig. Niklas Hytting
    2020-09-08
    Mycket bra och pålitligt företag! Rekommenderar.
    2020-09-03
    Snabbt o effektivt, kommunicerar om de ser fel.
    El är viktigt att det är rätt.
    2020-09-03
    Mkt snabba, trevliga och proffsiga.
    2020-09-02
    En mycket seriös och serviceinriktad elfirma. Vi anlitade dem för att åtgärda ett större antal elfel i vårt hus under ca 3 veckor och de skötte projektet till punkt och pricka. Rafal hjälpte oss i våra beslut, ansträngde sig för att hitta lösningar och var ofta på plats för att kontrollera resultatet. När något inte gick som planerat tog de ansvar för det. Vi handlade upp hela projektet på löpande räkning men behövde aldrig vara oroliga för att kostnaderna skulle dra iväg.
    2020-09-01
    Behövde hjälp med en felsökning.
    Trevligt bemötande både i telefon och vid besöket.
    Fick tid fort och montörerna kom i tid.
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick.
    2020-09-01
    Allt fungerade mycket bra
    Värda att rekommenderas .
  • 2020-09-01
    Fick hjälp av solid el att byta elcentral och byta till jordade uttag i hela bostaden. Det positiva överväger helt klart de få negativa delarna. Positivt är att de erbjuder riktigt bra pris och jag har haft en trevlig kontakt med företaget. Tålmodiga och anpassningsbara under flera avbokningar (av mig) med kort varsel pga sjukdom/symtom under coronatider. Lyhörda för ändringar/bolla idéer längst arbetets väg. Visar efterfrågade underlag för behörigheter hos elektriker utan problem, riktigt bra och tydliga offerter där priset stämmer även när arbetet är klart. Elektrikern gjorde det lilla extra som att reda upp ett tidigare sladdbo i hallen och gjorde det prydligt med fästanordning för routern på väggen. Jobbet drog inte ut på tiden utan tidsaspekten hölls.

Det mindre bra/utvecklingsområden var att det var lite otydligt med tider som inte passades alltid, och städningen/undanplockning kunde önskas mer av då jag har husdjur som kräktes sladdbitar efteråt. Lite kommunikation/ språksvårigheter med elektriker på plats men som sagt innan kompenserades det av väldigt bra kontakt med Rafael.
    Sammanlagd bedömning är att jag absolut kommer anlita solid el vid framtida behov.👍
    Grymt bra jobbat och stort tack för utfört arbete 👍
    Tack för ett välformulerat omdöme. Vi uppskattar dina synpunker och hoppas vi hörs i framtiden. Mvh Rafal Solid El AB
  • 2020-08-26
    Jag rekommenderar starkt Solid el, de utför arbetet helhjärtat, lyssnar och ger förslag, de monterade utebelysning åt mig, mindre än 2 dagar och ett fast bra pris. Absolut att jag vänder mig till de vid nästa projekt
    Hej Hawsar. Vad kul att ni är nöjda med oss ! Det glädjer oss :) Ni är alltid välkomna att höra av er. Tack Mvh Raymond Solid EL AB Solid El AB
  • 2020-07-30
    Stort tack Solid El AB för ert arbete med att byta ut det gamla el-systemet i vår villa till nya kablar och en modern el-central. Vi uppskattade den detaljerade offerten, den ambitiösa arbetsinsatsen liksom det fina bemötande vi fick av Rafal x 2. Att sedan slutfakturan överensstämde helt med kostnaderna i offerten var också positivt. Vi kan varmt rekommendera Solid El AB för liknande, nya uppdrag!
    Ulf och Ulla Nygren
    Hej, Kul att ni blev nöjda! Tackar för uppriktig rekommendationen. Vi är glada och tacksamma för visad uppskattning. Ni kan alltid höra av er :) Mvh Rafal Solid El AB Solid El AB
  • 2020-07-10
    Stort tack för snabb och proffsig hjälp med inkoppling av ny el i vårt sommarhus. Trevliga killar och seriöst bemötande!
    Hej Bengt. Stor tack för uppriktig omdöme. Kul att höra att du är nöjd. Hör av dig vid behöv. Solid El AB
  • 2020-07-10
    Proffsigt från början till slut. Vi renoverade elen i hela villan och satte in laddstation för bil. Gedigen genomgång på plats, detaljerad offert som stämde på kronan. Jobbet genomfört i tid. Vi lade till några extra uttag och jobb som ÄTA, rimligt prissatta.
    Kan tillägga att vi tog in fyra offerter och Solid el hade bästa priset och mest förtroende ingivande offert.
    Hej Karin, Vi är glada och tacksamma för visad uppskattning. Ni kan alltid höra av er :) Solid El AB
  • 2020-03-23
    Vi anlitade Solid för att installera en laddbox till en elbil. Hade fått rekommendation av dem av en kompis. Rafal kom och vi gick igenom jobbet. Fick offert samma dag och Solid höll på tid och offert och levererade ett professionellt jobb. Rekommenderas gärna!
    Hej Göran, stor tack för uppriktig omdöme. Kul att höra att du är nöjd med ny laddboxen. Hör av dig vid behöv. Solid El AB
  • 2020-03-19
    Jättebra och snabb service, jag är jättenöjd med hur snabbt och väl de utförde arbetet i min bostadsrätt. Punktliga, trevliga och service minded elektriker. Rekommenderas!
    Jättekul att höra att du är nöjd med oss! Tack för omdömen! Ha det så bra! Solid El AB
  • BO B
    skrev om Solid El AB
    2020-01-03
    Vid renoveringen av köket så flyttade Solid El om uttagen till spis, fläkt osv. Dessutom så installerade de ett komplett Plejd system (app-styrning av lampor). Allt fungerar mycket bra!
    Tack Bosse! Det var spännande att implementera Plejd systemet i ditt lägenhet. Vi älskar smarta lösningar! Ha det så bra.. med Plejd:) Solid El AB
  • 2019-08-16
    Vi flyttade elcentral och drog om all el i lägenheten (41 m2). Kompletterade med fler uttag, satte upp spotlights och nytt lamputtag. Fick väldigt bra intryck av Rafal vid första mötet och även hans kollegor. De levde helt klart upp till förväntningarna och vi fick dessutom mycket bra tips och idéer kring hur vi skulle tänka med belysningen(och elen) i planeringsfasen. Valde också på deras rekommendation att installera Plejd för att kunna kontrollera lampor från telefonen, vilket fungerar väldigt bra. Mycket nöjda med slutresultatet!
    Trevlig att höra att ni har haft bra upplevelse med oss. Tveka inte att höra av er om ni behöver hjälp. Solid El AB
  • 2019-05-20
    Snabbt svar, bra pris som hölls, felfritt utförande. Allt funkade utan problem!
    Stort tack för din rekommendation. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete i framtiden. Solid El AB
  • 2019-05-14
    Bra upplevelse. Star rekommenderas.
    Tack för din rekommendation. Jättekul att höra att du är nöjd med oss! Solid El AB
  • 2019-02-22
    Genomproffsiga från början till slut. Allt stämde på pricken från offert till faktura. Arbetet utfördes helt enligt vad vi kommit överens om och tidplanen höll. Bra kommunikation och dialog!
    Rekommenderar SolidEl starkt! Arbetet utfördes i villa på Lidingö.
    Stort tack för din fina rekommendation! Varmt välkommen att höra av dig i framtiden om du behöver mer hjälp. Solid El AB
    ElInstallation i badrummet
    Trevligt bemötande
    Snabb leverans
    Prisvärt
    Tack för din rekommendation! Det uppskattas väldigt mycket! Solid El AB
  • 2019-02-22
    Mycket bra service och väl utfört jobb, på en lördag dessutom!
    Tack för din rekommendation. Skönt att höra att du har haft en bra service och upplevelse med oss. Solid El AB
  • 2019-02-22
    Hjälp med planering, installation och uppmätning av ny takbelysning sovrum.

Fungerade extremt väl vad gäller att hålla tider, snabbt arbete och hög kvalitet på arbete,
    Vad trevlig att du blev så nöjd med vår tjänst. Tack för din rekommendation. Välkommen åter! Solid El AB
  • 2019-01-23
    Utmärkt jobb, smidigt och proffesionellt elektriker samt rimliga priser.
    Anlitat Solid El några gånger, och som vanligt är jag väldigt nöjd.
    Jag rekommenderar helt.