Solid El AB

Välkommen till Solid El AB!

Vi kan hjälpa dig med Elinstallationer, Laddbox, Smartbelysning m.m.
Hos oss kunden är alltid i centrum!

Med många år i branschen är vi måna om dig som kund och att du ska lämna oss med ett gott resultat i bagaget. Vi strävar efter att ha långa kundrelationer genom att vara lyhörda och lyssna på dina önskemål. Med heltäckande specialkompetens inom el är vi ett självklart och tryggt val när du behöver hjälp med allt från installation och service till design och projektering. Hos oss på Solid El AB är du välkommen oavsett om det gäller en äldre byggnad eller nyinstallation som behöver byggas om, underhållas eller trimmas.

Läs vad 66 kunder tycker om Solid El AB 2

2021-12-02
    Bra kommunikation. Trevlig bemötande och professionellt personal.
    2021-11-30
    Toppenbra service och punktliga i sitt genomförande.
    Tack för omdömet Dan.
    Och att vi fick förtroende för detta stora projekt.
    2021-11-18
    Bra bemötande. Bra leverans - de installerade Plejd styrsystem. Kommer att använda dem igen i framtiden.
    2021-11-16
    Fick ut en elektriker akut och han var så himla bra. Saklig, lyhörd och väldigt kompetent. Det skadade inte heller att han var snabb men samtidigt noggrann. Kan varmt rekommendera detta bolag.
    2021-11-10
    Väldigt bra service när de väl var på plats. Lite struliga i planeringen med sena avbokningar och ett krav på mig att vara drivande för att få en ombokad tid
    Tack för dina synpunkter Tomas! Nästa gång tar jag ombokningen på mina axlar.
    Hälsningar,
    2021-11-09
    Snabb service och trevlig personal
    Mycket bra arbete
    Vissa språksvårigheter
    För övrigt helt ok
    2021-11-09
    Duktiga yrkesmän, punktliga och trevliga att ha att göra med.
    2021-10-28
    Mycket tillmötesgående och lyhörda medarbetare som löser problemen snabbt, kostnadseffektivt och kreativt. Håller vad de lovar och tänjer på sig för att lösa akuta situationer. Kan inte annat än lovorda Rafal och alla hans medarbetare på Solid El!
    Jättekul att höra att du är nöjd med oss och stort tack för omdömen!
    Ha en bra dag!
    2021-10-25
    Bra, seriöst, stabilt företag och genomförande.
    2021-10-24
    Bra elektriker, noggranna. Trevliga och sociala.
    Hej Henrik, Kul att ni är nöjda och hoppas vi ses igen. Vi finns tillgängliga !
    Vänliga hälsningar Raymond, Solid El AB
    2021-10-21
    Proffsiga och Pålitliga och Tydliga, vi är nöjda
    2021-08-10
    Absolut inget att anmärka. Ställer upp, kunniga samt tydliga fakruror. Rekommenderas varmt
    2021-07-10
    I det stora hela var det bra, elen är på plats i det nya köket och fungerar, bra bemötande av personal, håller överenskomna tider. Det finns dock mer att önska, framförallt då det gäller informationen.

Det hade t.ex varit smakfullt att informera sin kund om att det är en helt annan person som kommer att utföra jobbet, dvs det inte är samma person som skriver offerten som utför jobbet.

Elektrikern som utförde arbetet (som inte pratade svenska) verkade inte ha fått tillräcklig information från personen som offererade.
    En timme gick för att förklara för för elektrikern vad hans kollega sagt vid tidpunkten för offerten och förklara vad som skulle göras. Därefter åkte elektrikern och handlade material för det hade han inte med sig i arbetsbilen.

Elektrikern täckte inte själva arbetsområdet under tiden då han borrade för elkablarna, vilket resulterade i att jag hade gipsdamm och betongdamm i hela lägenheten. Det hade varit bra att få info om detta i offerten, då hade jag kunnat sätta upp täckplast själv och sluppit sova borta i två dgr, tvätta alla textilier och byggstäda hela lägenheten.

Det gjordes också en halvmeters spårning för kablar i betongväggen. Jag vet inte vad som har använts vid det jobbet men det kan inte varit en maskin avsedd för spårning. Det såg ut som om man har stått och hackat lite här och där med ett stämjärn samt borrat lite. Det gick 3 liter spackel för att täcka området och svårt att få det jämnt då det inte var spårat tillräckligt djupt på vissa ställen.

(Spårningen såg inte ut på detta sätt i mitt gamla kök utan där var det ett fint spår i betongen som passade för elkabeln)
    Jag är tacksam att du är nöjd i det stora hela. Vi kunde varit tydligare med vem som ska utföra arbete och att skydda lägenhet från byggdamm.
    Jag ber om ursäkt där vi brustit i kommunikation. Vårt mål är att alltid bli bättre och vi tar till oss dina synpunkter.

I detta fall hade vi inte så mycket tid att planera/förbereda allt inför första arbetsdag som vi brukar ha pga att detta var mitt under semestern.

Tack för visat förtroende och du är alltid välkommen att kontakta oss.

Med vänliga hälsningar
    Solid El AB,
    Raymond.
    2021-05-28
    Den här gången var det en mindre reparation men kommer i tid och gör ett bra jobb. De har tidigare, för ca 3 år sedan, gjort vår el när vi byggt om två badrum och den gjorde de ett jättebra arbete.
  • 2021-04-20
    Fick laddbox installerad av Solid El och allt gick kanonbra!
    God dialog innan för att speca detaljer och besluta om material, arbete utfört på ett bra sätt och faktura på förväntad nivå. Inget att klaga på.
    2021-03-11
    Alltid lika tillmötesgående med snabb och proffsig service.
    Supernöjd som vanligt!
    2021-03-11
    Bra jobb rakt igenom när vi skulle uppgradera säkringsstorleken - trevligt bemötande och väl utfört arbete. Kan varmt rekommenderas!
    2021-03-07
    Hjälp med elen som alltid tvär dog, nu är den åtgärdad tack vare Solid El. Bästa rekommendationerna till grabbarna i teamet.
    2021-03-07
    Snabba och kunde anpassa sig efter verksamhetens behov.
    2021-03-06
    Kompetenta transparanta och de ställer alltid upp även med kort varsel och för oss trots att vi är privatpersoner.
    2021-03-04
    Vi skulle dra om el i huset och även dra nya ledningar både innanför och utanpå husfasaden. De kommer med förslag ifall de tycker att man kan göra på ett bättre sätt. De är tillgängliga och svarar snabbt på när de har tillfälle att komma på arbetet.
    De beräknar bra på hur lång tid arbetet kommer att ta.
    2021-03-03
    Snabb smidig och bra kontakt. Fick hjälp med installation av laddbox. Bra kommunikation både innan vid offerten och inför installation.
    2021-02-28
    Laddboxar
    Mycket bra
    De levde absolut upp till våra förväntningar
    Vi kan gärna rekommendera dem
    2021-02-15
    Snabb och säker service, jag rekomenderar helt !
    2021-02-08
    Rafal var bra och punktlig. Genomtänkt felsökning vid första besöket!
    Vid andra försöket hade jag uppfattat att de skulle komma 07:30 men de kom senare pga materialinköp. Förutom kommunikationsmissen kring detta var de väldigt bra. Snabba och effektiva!
    Tackar för uppriktig rekommendationen. Vi är glada och tacksamma för visad uppskattning. Ni kan alltid höra av er!
    2021-01-27
    Bra kommunikation, håller vad de lovat
    2021-01-22
    Har fått hjälp av Solid tidigare. Köpte en ny induktionsspis som levererades på förmiddagen och Solid ställde med kort varsel upp samma eftermiddag och fixade nödvändiga omkopplingar i elen i mitt hus. Professionellt och med hög servicegrad. Stort tack!
    Vad kul att du är nöjd med oss igen! Det glädjer oss:)
    Tack
    2021-01-21
    Smidigt och snabb bokning.
    Kompetent ekektriker.
    Vi är supernöjda med tjänsten.
    Hej Irina, Tack för förtroende och roligt att du är nöjd.
    Välkommen att höra av er igen.

Vänliga hälsningar - Raymond Solid El AB
  • Robert D
    skrev om Solid El AB
    2021-01-20
    Installerade en Easee laddbox. Kanske inte helt 100 insatta i hur laddboxen funkade med appen och så, men rakt igenom trevliga och proffsiga i sitt bemötande. Det var fastpris men kändes som att de drog ut lite på arbetet för att få tiden att gå. Hade jag köpt på timme hade jag nog klagat på att de inte var särskilt effektiva. Men eftersom alla har kommit överens om att ta ungefär lika mycket för installation av en laddbox så är det ju som det är. =)
    Hej Robert, Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda. Vi vill alltid utföra arbete så fort det går utan att kompromissa med kvalité och säkerhet samt inom överenskommen tidsram. Vi vet att leverans av laddbox från tillverkare tog längre tid än vanligt pga hög efterfrågan innan jul men det är något vi ej kunde påverka.
    Glädjande att du uppskatta vårt trevliga och proffsiga bemötande.
    Med Vänliga Hälsningar Raymond - Solid El AB
    2021-01-05
    Rafael är duktig och tillmötesgående. Allt görs i tid. Rekommenderas.
    2020-12-03
    Mycket kompetent och nogrann utförd installation
    Fakturan stämde på pricken
    Serviceminded personal
    2020-11-26
    Väldigt seriösa och hjälpsamma!
    2020-11-24
    Felsökning el som inte fungerade. Svarade på sms. Meddelade om de var sena. Dök upp på angiven tid.
    2020-11-13
    Trevliga och Kunniga inom El-anlägging
    2020-11-11
    Vi fick en laddbox installerad av Solid El. Allt gick som smort och kommunikationen var toppen - de var noga med att hålla oss uppdaterade på när installationen skulle ske efter en oförutsägbar försening. Mycket uppskattat. De var mycket bra på att lyssna på våra önskemål och komma med förslag. Vi kommer definitivt att kontakta Solid El igen när det behövs!
    2020-11-11
    Fick min tvättmaskin urkopplad inför flytt. Killarna kom i tid gjorde ett snabbt jobb. Väldigt trevliga och glada.
    2020-11-11
    Satte upp en laddbox allt fungerade mycket bra.
    2020-11-05
    Snabb och säker service, rekommenderar starkt!
    2020-10-26
    Trotts kort varsel på förfrågan så löste Solid installation av laddbox på bästa sätt. Trevlig och kunnig personal. Över förväntan nöjd och tacksam kund👍
    2020-10-12
    komunikationen har fungerat utmärkt både innan och på plats. trots att vi som kund har velat lite.
    2020-09-20
    2020-09-14
    Installation av laddbox och några andra elarbeten. Mycket trevligt bemötande och fint utförande. Städade snyggt efter sig. Niklas Hytting
    2020-09-08
    Mycket bra och pålitligt företag! Rekommenderar.
    2020-09-03
    Snabbt o effektivt, kommunicerar om de ser fel.
    El är viktigt att det är rätt.
    2020-09-03
    Mkt snabba, trevliga och proffsiga.
    2020-09-02
    En mycket seriös och serviceinriktad elfirma. Vi anlitade dem för att åtgärda ett större antal elfel i vårt hus under ca 3 veckor och de skötte projektet till punkt och pricka. Rafal hjälpte oss i våra beslut, ansträngde sig för att hitta lösningar och var ofta på plats för att kontrollera resultatet. När något inte gick som planerat tog de ansvar för det. Vi handlade upp hela projektet på löpande räkning men behövde aldrig vara oroliga för att kostnaderna skulle dra iväg.
    2020-09-01
    Behövde hjälp med en felsökning.
    Trevligt bemötande både i telefon och vid besöket.
    Fick tid fort och montörerna kom i tid.
    Jag är mycket nöjd med den hjälp jag fick.
    2020-09-01
    Allt fungerade mycket bra
    Värda att rekommenderas .
  • 2020-09-01
    Fick hjälp av solid el att byta elcentral och byta till jordade uttag i hela bostaden. Det positiva överväger helt klart de få negativa delarna. Positivt är att de erbjuder riktigt bra pris och jag har haft en trevlig kontakt med företaget. Tålmodiga och anpassningsbara under flera avbokningar (av mig) med kort varsel pga sjukdom/symtom under coronatider. Lyhörda för ändringar/bolla idéer längst arbetets väg. Visar efterfrågade underlag för behörigheter hos elektriker utan problem, riktigt bra och tydliga offerter där priset stämmer även när arbetet är klart. Elektrikern gjorde det lilla extra som att reda upp ett tidigare sladdbo i hallen och gjorde det prydligt med fästanordning för routern på väggen. Jobbet drog inte ut på tiden utan tidsaspekten hölls.

Det mindre bra/utvecklingsområden var att det var lite otydligt med tider som inte passades alltid, och städningen/undanplockning kunde önskas mer av då jag har husdjur som kräktes sladdbitar efteråt. Lite kommunikation/ språksvårigheter med elektriker på plats men som sagt innan kompenserades det av väldigt bra kontakt med Rafael.
    Sammanlagd bedömning är att jag absolut kommer anlita solid el vid framtida behov.👍
    Grymt bra jobbat och stort tack för utfört arbete 👍
    Tack för ett välformulerat omdöme. Vi uppskattar dina synpunker och hoppas vi hörs i framtiden.
    Mvh Rafal