Soliva Sverige

Gamla Stallet, 194 37 Upplands väsby — Visa karta

Välkommen till Soliva Sverige!

Vi ger dig hållbara lösningar inom solenergi som är anpassade efter dina behov. Slipp höga elkostnader med solceller från oss på Soliva. Vi har lång erfarenhet inom miljö, energi och konstruktioner. Vi har som mål att bidra till ett mer miljövänligt och ekonomiskt hållbart Sverige. Med solenergi från oss kan du vara trygg då våra tillverkare lämnar effektgaranti på 25 år.

Har du hört om den nya solcellsbidraget som minskade från 30% till 20% från regeringen. Det behöver inte påverka dig. Vi på Soliva står för de resterande 10%. Varmt välkommen att kontakta oss om du är nyfiken på Solenergi. Vi ser fram emot att få träffa dig för ett personligt möte.

Läs vad 14 kunder tycker om Soliva Sverige

• NIRLEP S

2020-06-02

NIRLEP S skrev om Soliva Sverige
    Allt fungerade alldels utmärkt från första till senaste samtal. Det var en person Gustav som höll ihop det hela, Tid, kvalité och pris. Jag kan inte klaga på något. Visst dök det upp utmaningar p g a Corona men dessa löstes på ett smidigt sätt.

Anläggningen levererar det jag hade räknat med.

Jag rekomenderar varmt.

mvh
    Nirlep Läs mer
  • 2020-04-14

JOHAN W skrev om Soliva Sverige
    Solcellsinstallation sommaren 2019. Allt fungerar fint. Snabb installation, snabba svar vid frågor. Bra kvalitet på grejerna. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-30

Per I skrev om Soliva Sverige
    Köpte solceller. Anledningen till att jag valde Soliva som leverantör var.
    1. Trevligt och förtroendegivande bemötande
    2. Pris

Soliva har hittills uppfyllt alla mina förväntningar Läs mer
  • 2019-09-24

Jan T skrev om Soliva Sverige
    Vi köpte solpaneler på rekommendation av en granne. Ett mycket trevligt bemötande och en snabb och proffsig installation! Vi kan varmt rekommendera Soliva. Läs mer
  • 2019-09-15

Anders K skrev om Soliva Sverige
    Köpte solceller blev lite strul med montage och inkoppling och i gångkörning men allt ordna upp sig. Hyfsat tid på projektet från offert juni till start i september .
    Hyfsad information under projektet. Läs mer
  • 2019-09-06

Rickard K skrev om Soliva Sverige
    Köpte solcells paneler mm. Mycket trevlig försäljare som tog sig tid att svara på alla ”dumma” frågor.
    Monteringen var inte helt hundra, kablar drogs på ett underligt sätt, kablar som buntades ihop med buntband i takstege. Dessutom gjordes för många hål i talet. Felen påtalades och rättades till förhållandevis omgående. Att sedan få elmätaren utbytt verkar dra ut på tiden. Vem som ”slarvar” här är inte helt lätt att avgöra då elnätsägare påstår sig begärt kompletterande uppgifter som Soliva säger sig ej fått. När man köper solceller får man vara beredd på att det är lite mera meck för en skälv än vad försäljaren än påstår. Hur som helst så hjälper Soliva till när man ställer sina frågor även efter montering. Läs mer
  • JATM

2019-09-04

JATM skrev om Soliva Sverige
    Måste tyvärr ändra min recension från att ha varit övervägande positiv till negativ.
    Installationen gick väl ganska bra, efter en hel del strul. Sedan följde flera månader av krångel med wifit i växelriktaren, där jag själv fick ligga på för att något skulle hända. När jag nu tog kontakt rörande optimerarna och deras störningsegenskaper fick jag först svar och sedan total tystnad, beror antagligen på att man är okunnig i ämnet, men då kan man iaf ringa upp och berätta vad man känner till. Mycket dålig återkoppling och kundservice helt enkelt. Läs mer
  • 2019-09-04

Anders H skrev om Soliva Sverige
    Har köpt solcellsanläggning inklusive installation.
    Snabb och föredömligt agerande av säljaren genom hela processen.
    Montörerna var bra men spenderade en hel del tid med att titt på sina mobiler (plats för förbättringar).
    Elektrikern jobbade intensivt, snyggt jobb.
    Sammanfattningsvis har vi ett klart positivt intryck. Läs mer
  • 2019-09-04

Christer N skrev om Soliva Sverige
    Solcell

Bra

Höga

Inte inkopplat och klart ännu Läs mer
  • 2019-08-13

Lars O skrev om Soliva Sverige
    Vi sökte offerter för solceller ifrån olika leverantörer och Soliva var det enda företaget som svarade omgående och visade stort intresse för att komma hem till oss för att presentera sin produkt. Solivas representant som kom till oss gav ett mycket bra och seriöst intryck och presenterade produkten enkelt och professionellt. Offert kom snabbt som utlovat och vi bestämde oss för Soliva. Installation påbörjades enligt överenskommelse och tog utlovad tid. Installatörerna, paneler och el, gjorde ett mycket bra jobb och var noga med att hålla rent och snyggt kring arbetet. Vi rekommenderar Soliva om funderingar på solceller finns! Läs mer
    Björn V gillar detta
  • 2019-08-13

Bo M skrev om Soliva Sverige
    Snabb leverans och montering.
    Trevligt bemötande. Läs mer
  • Anders B

2019-07-29

Anders B skrev om Soliva Sverige
    Snabbt, smidigt, prisvärt och personlig service. Det är vad jag önskar från en leverantör och det fick jag här. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-07-15

Jakob J skrev om Soliva Sverige
    Exemplariskt på all möjliga sätt! Läs mer
  • Andreas N

2019-07-11

Andreas N skrev om Soliva Sverige
    Vi har fått solceller installerade på vårt hustak av soliva. Montering, pris och information har varit utmärkt och de små utmaningar som dykt upp har hanterats föredömligt av soliva. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte