Soliva Sverige

Soliva Sverige

Ring 08-650 12 12 soliva.se
4.2

Välkommen till Soliva Sverige! Vi ger dig hållbara lösningar inom solenergi som är anpassade efter dina behov. Slipp höga elkostnader med solceller från oss på Soliva. Vi har lång erfarenhet inom miljö, energi och konstruktioner. Vi har som mål att bidra till ett mer miljövänligt och ekonomiskt hållbart Sverige. Med solenergi...

15 omdömen om Soliva Sverige

TOBIAS N
Skrev om Soliva Sverige

Gustav var min kontakt men sen slutade han svara helt och hållet. De har installerat solpaneler på taket och anläggningen fungerar. Däremot har jag haft frågor och velat ha hjälp från honom efter installationen, bland annat genomgång hur det fungerar och för att få monitoreringen igång i telefonen (vilket återförsäljare ska hjälpa till med). Men dessvärre verkar bolaget lagt ned verksamheten helt och hållet, kanske gått i konken eller nåt, för svarar det gör dom inte. Kontakten upphörde helt och hållet direkt efter jag betalat fakturan. Riktigt illa.

Villatakexperten
4.9/5 i betyg av 367 omdömen 4.9 av 367 omdömen

Jag rekommenderar verkligen villatakexperten. De har kundservice utöver det vanliga och gör det lilla extra för att man ska bli nöjd. De byt

NIRLEP S
Skrev om Soliva Sverige

Allt fungerade alldels utmärkt från första till senaste samtal. Det var en person Gustav som höll ihop det hela, Tid, kvalité och pris. Jag kan inte klaga på något. Visst dök det upp utmaningar p g a Corona men dessa löstes på ett smidigt sätt. Anläggningen levererar det jag hade räknat med. Jag rekomenderar varmt. mvh Nirlep

JOHAN W
Skrev om Soliva Sverige

Solcellsinstallation sommaren 2019. Allt fungerar fint. Snabb installation, snabba svar vid frågor. Bra kvalitet på grejerna. Rekommenderas!

Vesivek Sverige AB
4.8/5 i betyg av 1086 omdömen 4.8 av 1086 omdömen

Efter att ha granskat offerter från olika företag så föll vårt val på Takexpress. Orsaken var att de lovade att göra arbetet på mindre än e

Patrick S Patrick S
Per I
Skrev om Soliva Sverige

Köpte solceller. Anledningen till att jag valde Soliva som leverantör var. 1. Trevligt och förtroendegivande bemötande 2. Pris Soliva har hittills uppfyllt alla mina förväntningar

Jan T
Skrev om Soliva Sverige

Vi köpte solpaneler på rekommendation av en granne. Ett mycket trevligt bemötande och en snabb och proffsig installation! Vi kan varmt rekommendera Soliva.

KNG El Konsult och Installation AB
4.6/5 i betyg av 422 omdömen 4.6 av 422 omdömen

Jag tyckte att de var väldigt proffesionella och väldigt duktiga på sitt arbete! Jag hade höga förväntningar och de levererade med dessa för

Anders K
Skrev om Soliva Sverige

Köpte solceller blev lite strul med montage och inkoppling och i gångkörning men allt ordna upp sig. Hyfsat tid på projektet från offert juni till start i september . Hyfsad information under projektet.

Rickard K
Skrev om Soliva Sverige

Köpte solcells paneler mm. Mycket trevlig försäljare som tog sig tid att svara på alla ”dumma” frågor. Monteringen var inte helt hundra, kablar drogs på ett underligt sätt, kablar som buntades ihop med buntband i takstege. Dessutom gjordes för många hål i talet. Felen påtalades och rättades till förhållandevis omgående. Att sedan få elmätaren utbytt verkar dra ut på tiden. Vem som ”slarvar” här är inte helt lätt att avgöra då elnätsägare påstår sig begärt kompletterande uppgifter som Soliva säger sig ej fått. När man köper...

TioTak AB
4.2/5 i betyg av 77 omdömen 4.2 av 77 omdömen

Jag hade sex takföretag hemma för diskussioner och offerter. Jag fastnade direkt för Tio-Tak. Bara grejen att efter takbesiktning gå in, ta

Hans-Peter H Hans-Peter H
Tomas
Skrev om Soliva Sverige

Måste tyvärr ändra min recension från att ha varit övervägande positiv till negativ. Installationen gick väl ganska bra, efter en hel del strul. Sedan följde flera månader av krångel med wifit i växelriktaren, där jag själv fick ligga på för att något skulle hända. När jag nu tog kontakt rörande optimerarna och deras störningsegenskaper fick jag först svar och sedan total tystnad, beror antagligen på att man är okunnig i ämnet, men då kan man iaf ringa upp och berätta vad man känner till. Mycket dålig återkoppling och kundservice helt enkelt.

Anders H
Skrev om Soliva Sverige

Har köpt solcellsanläggning inklusive installation. Snabb och föredömligt agerande av säljaren genom hela processen. Montörerna var bra men spenderade en hel del tid med att titt på sina mobiler (plats för förbättringar). Elektrikern jobbade intensivt, snyggt jobb. Sammanfattningsvis har vi ett klart positivt intryck.

1KOMMA5° Sverige
4.4/5 i betyg av 273 omdömen 4.4 av 273 omdömen

Kunnig och duktig killar. Installationen gick enligt plan i 3 dagar.

Christer N

Solcell Bra Höga Inte inkopplat och klart ännu

Lars O
Skrev om Soliva Sverige

Vi sökte offerter för solceller ifrån olika leverantörer och Soliva var det enda företaget som svarade omgående och visade stort intresse för att komma hem till oss för att presentera sin produkt. Solivas representant som kom till oss gav ett mycket bra och seriöst intryck och presenterade produkten enkelt och professionellt. Offert kom snabbt som utlovat och vi bestämde oss för Soliva. Installation påbörjades enligt överenskommelse och tog utlovad tid. Installatörerna, paneler och el, gjorde ett mycket bra jobb och var...

Björn V gillar detta
Bo M
Skrev om Soliva Sverige

Snabb leverans och montering. Trevligt bemötande.

Anders B
Skrev om Soliva Sverige

Snabbt, smidigt, prisvärt och personlig service. Det är vad jag önskar från en leverantör och det fick jag här. Mycket nöjd!

Jakob J
Skrev om Soliva Sverige

Exemplariskt på all möjliga sätt!

Andreas N
Skrev om Soliva Sverige

Vi har fått solceller installerade på vårt hustak av soliva. Montering, pris och information har varit utmärkt och de små utmaningar som dykt upp har hanterats föredömligt av soliva.