SovComfort

• Reco tipsar!
    Folkhemmet
    4.5 / 5 i betyg — 120 omdömen
    Badge2020
    "Beställde varor (bord och soffa) för upp mot 40’ hos Folkhemmet. Efter att vi diskuterat pris får vi den fantastiska rabatten på 10%. Prob"
  • 2020-07-17

Niklas Birger S skrev om SovComfort
    Ett varningens finger för köp från Sovcomfort
    Börjar direkt med att säga att själva produkten både ser och känns väldigt stabil och rekorderlig ut.
    Finns många smarta funktioner på den också (även om vi inte valde så många).
    Sängen är väldigt skön att sova i.
    Så där ligger inte problemet, själva skåpet och sängen kan vi verkligen rekommendera.
    Problemet är istället folket i företaget.
    Tror aldrig att jag blivit så nonchalant bemött tidigare.
    Bl.a. ingen respekt för tider och att höra av sig med besked.
    Minst 3 gånger säger dom sig skickat mail men har då bla inte skrivit rätt mailadress (trots att den står på beställningen) och 2 gånger så låg mailet i deras utkast.

Allt börjar med när vi skall köpa själva sängskåpet då vi möts i butiken av ”nu hade ni tur, jag som precis hade tänkt gå hem”. Då var det 1 timme kvar till stängningstid !
    Efter att vi köpt skåpet och det började närma sig leverans enligt kontraktet så är det ingen som hör av sig utan vi får själva höra av oss för att kolla.
    Döm av vår förvåning när det då fortfarande föreligger oklarheter i vår beställning.
    Vi får frågor om att skall ni inte ha så här och så här istället, man hittar inte den ritning som vi gjort för utsågning av sockel. Han i affären gör tydligen på ett sätt när beställning skrivs och nästa man gör på sitt sätt och hittar inte eller förstår riktigt hur han i affären menar.
    Man verkar inte ha några gemensamma rutiner eller system för detta vilket gav oss en väldig osäkerhet i hur vårat skåp till slut skulle se ut (blev bra till slut iaf).
    Efter mkt tjat så får vi ändå en leveranstid (som kommer på sista dagen av den veckan.
    Leveransen av skåpet börjar med en 4 timmars försening och sedan fortsätter bara förseningar av allt.
    Själva skåpet skulle enligt leveransbeskedet ta 4-6 timmar att montera, det tog 6 dagar (inkl. leveransdagen som också skulle varit monteringsdag) !
    Under dessa 6 dagar så hade vi ett liv som svävade mellan hopp och förtvivlan.
    Man mådde väldigt dåligt och var irriterad mest hela tiden (visst en är kanske en personlig läggning).
    Montören kommer inte på överenskomna tider utan flera timmar försenad (utan att höra av sig) och vill göra jobbet in på väldigt sena kvällar (fram till midnatt var inga problem enligt honom).
    Vi måste åka dit för att kolla att han inte jobbar för sent (är ett lyhört hus) och säga åt honom att åka hem. Ingen respekt för folk runt omkring.
    Inte heller några som helst ursäkter för att man inte kommer på överenskomna tider eller att det tar sån tid och inte heller någon som helst förståelse för att detta beteende från företaget inte är ok (vi kunde inte komma iordning med våra egna grejer som vi skulle göra i lägenheten på semester för att kunna flytta in).
    Börjar man prata om att det pris som man betalat kontra leverans inte riktigt börjar vara värt så blir det direkt bara tal om att ta tillbaka allt om det inte passar.
    Sista dagen ringde vi tom och väckte montören (efter överenskommelse) för att vi kommit överens om att hen skulle vara där kl. 8, trots detta så kommer hen runt kl. 11.

Skulle allt runt omkring fungera så skulle jag verkligen rekommendera.
    Men som det blev nu så gör jag det inte, är inte värt allt jobbigt runt omkring. Vet inte hur mkt tid vi lagt ner på att ringa, åka och kontrollera att jobbet görs osv.
    Dessutom mötas av den likgiltigheten för kundens upplevelser och hur man som företag beter sig.
    Skall tillägga att vi faktiskt fick en ”kompensation” i form av ett madrasskydd.
    Visst, vi har haft en pandemi men det har i detta fall ”endast” påverkat produktionen av skåpet.
    Själva monteringstiden och beteendet har absolut inget med den att göra Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte