SpaKalle

SpaKalle

• BadgeFourYears

Välkommen till Sälj & Service i Norden AB! Sälj & Service i Norden AB är ett bolag som valt att jobba med Sveriges största leverantörer av Spabad, Bubbelpooler & Utebastu. Oavsett var du befinner dig i Sverige så kan du vara säker på att vi levererar till dig då vi har hela Sverige som arbetsplats. Dessutom har vi en helt egen...

53 omdömen om SpaKalle

Sedan starten hos Reco 2020

Todd leif bo ingemar F

Äntligen en leverantör som bryr sig om kunden även efter ett köp. Spa-Kalle finns där för dig i stort sett dygnet runt och svarar tålmodigt på frågor och hjälper till i alla lägen. Jag kan varmt rekommendera honom, du kommer inte bli besviken.

Göran S
Skrev om SpaKalle

Han håller vad han lovar, god suppport hela vägen. Hiittills fått allt som vi önskat få stöd med utan dröjsmål. Absolut inga svårigheter. Så nöjda med Kalle o hans produkter!

Karin L
Skrev om SpaKalle

Riktigt bra kundbemötande och alltid tillgänglig vid frågor. Tar sig tid och hjälper till, oavsett vad det gäller. Bra produkter! Supernöjd! Kommer köpa fler produkter av Spakalle.

Daniel S
Skrev om SpaKalle

Är supernöjd med vårt spabad, passar oss perfekt! Och det tack vare Kalles goda förmåga att lyssna av vårt behov. Och mycket positiv till det engagemang och service vi har fått från första samtal till ett halvår efter färdig installation. Kan varmt rekommendera.

Daniel P
Skrev om SpaKalle

Initialt innan jag handlade var han förstående till vårt behov och rekommenderade det som passade oss. Efter köp har Kalle en väldigt hög servicegrad och är ständigt hjälpsam via telefon. Tar han inte samtalet direkt ringer han alltid åter. Jag pratade med ett antal säljare innan jag bestämde mig och Kalle värnar om kunden och upplevelsen, därav kan jag varmt rekommendera honom som säljare.

Stefan K
Skrev om SpaKalle

Kan varmt rekommendera SpaKalle! Du köper ett bad och på köpet ( vilket är minst lika viktigt/ betydelsefullt) får du engagemang, kunskapskompetens och gott bemötande! SpaKalle ställer upp för kunden vardag som helg! Går du i " Spatankar" , tveka inte ... köp av ett seriöst företag = SpaKalle. Mvh Fam Karlsson

Charlotte Jenny L F

Vi älskar vårt spa vi köpte av Spa Kalle, vi badade varje dag under hösten och ser fram emot underbara vinterkvällar i varmt saltvatten när kylan kryper på. Kalle svarar alltid eller ringer upp med oerhört kort varsel och guidar dig genom vad du än kan tänkas undra över. Han har god erfarenhet och brinner för att ge dig en härlig upplevelse. Vi skulle definitivt köpa av honom igen! Rekommenderar er att åtminstone kika på vad han har att erbjuda. Rekommenderar även att om ni ändå köper ett bad, köp ett med saltvatten… så...

Hans L
Skrev om SpaKalle

Köpt nytt spabad av Spakalle - suverän service. Även om han inte var närvarande vid uppstarten så har han funnits med hela tiden - svarar alltid på telefonen. Kan verkligen rekommendera Spakalle.

Svar från SpaKalle

Försöker verkligen vara tillgänglig efter köp även om det är kvällar eller helger

Kristian Erik G

Har kollat på bad i några år och snackat med Kalle ett par gånger. Nu gjorde vi slag i sak och köpte ett! Superbra support kväll som helg! Snabba svar och kan inte annat än att lämna högsta betyg!

Svar från SpaKalle

Härligt att ni fattade beslutet och erat Denverbad kommer bli toppen för familjen

Mats M
Skrev om SpaKalle

Proffsigt bemötande, vi kände med engång att det var rätt! Jättenöjda med allt!

Svar från SpaKalle

Kul att ni var nöjda med mötet o erat Bad blev ju perfekt placerat

Michael Jonny T

Svarar man och supportar och kommer med lösningar 19.30 en lördag så får man lätt ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Svar från SpaKalle

Var ju lite strul i uppstarten som vi löste galant ihop. Massa sköna bad för familjen väntar.

Henrik C
Skrev om SpaKalle

Jag köpte ett begagnat spabad av en kund som köpte det nytt av dig! Jag ringde dig för lite frågor, och du ger mig en toppen service. På helgen dessutom! 5+ i omdöme 🙂

Svar från SpaKalle

Ger alla mina kunder bästa service efter köp👍

Martina L
Skrev om SpaKalle

Är så nöjda för all support och stöd vi har fått av SpaKalle. Helt otroligt att han alltid varit tillgänglig och lagt tid på att hjälpa oss med alla våra dumma frågor. Trots att vi bor på helt olika platser i Sverige har han lyckats hjälpa oss med allt som vi haft problem med. Vi kunde inte vara mer nöjda än vad vi är.

Svar från SpaKalle

Finns absolut inga knasiga frågor för mig. Spabad är en ny produkt i hemmet för mina kunder och jätteviktigt för mig att kunden förstår den. Snygg bild på premiärbadet

Henrik A
Skrev om SpaKalle

Har köpt både bastu och spa bad av Kalle och han levererar alltid på bästa sätt. Tänk om allt man köper hade samma service och kvalité 😃

Svar från SpaKalle

Kul att höra och vilken oas ni fick. Badet var pricken på i:ett

Arvid Carl Johan V

Trevlig och väldigt serviceminded. Fick snabbt hjälp på telefon att återställa mitt spabad som råkat hamna "Sleepingmode", 6 av 5 stjärnor!

Lätt o ”slinta”på knapparna. Försöker vara bäst efter köp

Carl Jonas S

Köpte tidigare i år ett swimspa lexington av Kalle och är grymt nöjd med allt, från det att vi beställt till det att det var igång. Alltid hjälpsam oavsett när man ringer. Kan bara varmt rekommenderas. Jonas

Svar från SpaKalle

Tack för det fina omdömet Jonas. Det där med olika vattenkvalliter är ju inte så lätt för kunderna att veta

ÅSA A
Skrev om SpaKalle

Vi köpte vårt spabad Denver av Kalle för ca 1,5 år sedan och är så nöjda!!! Allt har gått så smidigt från start och undrar man över något så svarar han alltid inom kort och förklarar vad man ska göra på ett enkelt sätt.

Svar från SpaKalle

Även om mina kunders frågor dyker upp 1,5 år efter köp så är det en självklarhet att supporta för mig. Simma lugnt

MARIA S
Skrev om SpaKalle

Vi har fått förmånen att få Kalle att kontakta när vi har frågor om vattenkvaliten. Han svarar alltid och ibland hör han av sig när han undrar hur det ser ut med värdena. Kanonbra👍👍👍

Svar från SpaKalle

En självklarhet för mig att svara på frågor och guida EFTER köp. Bada på och njut

Pierre Joakim B

Kalles servicekänsla och support är helt över allas förväntan från dag 1. Men Kalles styrka är att bibehålla denna service även flera år efter leverans! Snabb respons och vägledande problemlösning är receptet för starkt förtroende! Rekommenderas varmt till er som vill göra ett tryggt köp!

Svar från SpaKalle

Har man handlat ett bad av mig är man alltid min kund oavsett hur många år efter köp som man har frågor. Viktigast för mig är support o service

William O
Skrev om SpaKalle

Riktigt bra service från början till nu och 100% säker på framöver också. Vi tittade runt främst på nätet och sedan blev vi rekommenderade Kalle som ställde upp med en specialvisning. Han sa massa saker som vi inte tänkt på innan och allt kändes supertryggt. Om någon av mina kunder, kompisar eller grannar är ute efter ett spabad så kommer jag hälsa att dom bara behöver prata med en person, SpaKalle. Magiskt nöjda!

Svar från SpaKalle

Det är mycket att tänka på vid köp av ett bad, vara detaljer som att ha badet så man får bäst utsikt från t.e.x ligg louncherna. Kommer bli en magisk oas på eran altan

EMELIE G
Skrev om SpaKalle

Efter att vi kollat runt på lite olika ställen valde vi att köpa ett spabad via Kalle. Ångrar oss inte en sekund. Grym service, jätte trevlig och hjälpsam. 10 av 10

Svar från SpaKalle

Tack för det fina omdömet. Försöker alltid vara bäst EFTER köp

Hans B
Skrev om SpaKalle

Min Fru tjatade hål i huvudet på mig att vi skulle köpa en BubbelKopp, så, vi började sondera terrängen, eller rättare sagt djungeln i denna bransch. Att Vänner är bra vet alla, nu kom två av våra fint till pass som året före hade köpt ett Spa och ville rekommendera en Kalle. Ja tänkte jag, Kalles Kaviar är ju oslagbart så han får väl en chans. Och tur var det. Med hans hjälp så bestämde vi oss för ett Idun bad som vi är väldigt nöjda med. Men, eftersom teknikens under ibland spelar lite spratt så hade vi i början lite frågor...

Svar från SpaKalle

Dom flesta upplever val av Spabad som komplicerat och det kan det vara. Jag försöker på ett enkelt sätt förklara skillnaderna så att mina kunder får rätt bad för deras familjesituationen. Kul att jag fick bli eran leverantör

ANDERS R
Skrev om SpaKalle

Väldigt bra bemötande och fantastisk service. Köpte vårat första bad efter att ha besökt hans showroom där vi fick provsitta fram det som passade oss. Smidig och flexibel leverans och bra support vid inställning och uppstart. Vi är supernöjda med vårat nya Idun spa och rekommenderar alla som funderar på att köpa ett besök här!

Svar från SpaKalle

Blev ett toppen val för er. Ni kommer få många sköna bad i erat Vancouver framöver. Jättekul att få vara med på vägen med tips på installation osv.

CHRISTER F
Skrev om SpaKalle

Vi hade funderat på att köpa ett spabad ett tag, hade i princip ingen kunskap alls om fabrikat eller vad som var bra eller dåligt med olika typer och fabrikat. Halkade in på reco.se under mina google sökningar på olika erfarenheter av spabad. Såg där att Spa-Kalle skulle vara en seriös säljare, så vi kontaktade honom och bokade ett möte. Som någon annan här nämnde så är man ju van att säljare enbart promotar sina egna grejer som det bästa och att allt annat är mindre bra, men Spa-Kalle gick igenom de fabrikat som han säljer...

Svar från SpaKalle

Det är oerhört viktigt att det blir rätt bad till den kunden jag har framför mig och i erat fall blev ett Vancouver helt rätt. Många av mina kunder vill.ha privata visningar för genomgång o skillnader precis som ni fick. Det finns flera aktörer på marknaden som är seriösa och det tycker jag är viktigt att framhäva. För mig är det viktigt att förklara skillnaderna så att kunden förstår.

KENT S
Skrev om SpaKalle

Ville ha ett bad för året runt med så lite underhåll som möjligt. Efter kontakt med Kalle med våra önskemål blev det solklart, Svenska Bad Orion vad det vi sökte! Bra bemötande, service och kunnande!

Svar från SpaKalle

För mig är det superviktigt att kunderna får rätt bad & i erat fall var orion det bästa badet👍

Per Erik S
Skrev om SpaKalle

Utan någon erfarenhet av Spabad besökte vi några återförsäljare i Göteborgsområdet och fick varierande och motsägelsefulla rekommendationer. Eftersom vår dotter bor i Kungälv fick vi tips om en återförsäljare där som ska vara bra! Vi åkte dit och träffade Kalle! Vi fick ett gott intryck, goda råd och bestämde oss för ett bad från Svenska Pro. Även de rekommenderade Kalle, levererade på utsatt tid och Kalle kom till oss på Tjörn för att dra igång badet. Cirkulationspumpen gick inte eftersom det var minusgrader! Kalle fixade...

Svar från SpaKalle

Ja allt gick perfekt o lyftet på plats var ju på mm utav grymma samarbetspartners. Lite värme i maskinrummet gör susen💪. Som jag har skrivit i tidigare omdömen, det som händer EFTER köp är det som är viktigast, där är jag som bäst

ANDERS F
Skrev om SpaKalle

Oerhört glad över att jag valde att köpa vårt spabad genom SpaKalle! Ett stort köp ekonomiskt och ingen tidigare erfarenhet av spadbad gjorde att det var viktigt att få bra service och vägledning genom köpet och igångsättandet av badet. Jag kan inte annat än att ge SpaKalle 5+ för bemötandet och servicen genom hela processen. Stort tack och rekommenderas varmt till alla som planerar att köpa ett bad!

Svar från SpaKalle

Tack för det fina omdömet. För dom flesta av mina kunder är detta en stor investering och en produkt man kan lite om. Därför är det oerhört viktigt med support efter köp

BJÖRN S
Skrev om SpaKalle

Efter rekommendation tog jag kontakt med Kalle. En snabb och enkel process kom vi fram till en modell anpassad till mina behov och prisklass. Priset var bättre än konkurrenterna och hela processen supersmidig. När väl en stor försening från leverantören så höll Kalle mig uppdaterad och erbjöd en alternativ lösning som gjorde att jag slapp vänta. Sen via leverans och installation så stöttade Kalle tills dess att jag tog mitt första bad. Service som den borde vara. Världsklass helt enkelt!

Svar från SpaKalle

Tycker det är oerhört viktigt att föra dialog med mina kunder även om det som i ditt fall gällde kraftiga förseningar. Skönt att kunna lösa även dom problemen. Nu blir det många härliga bad med familjen framöver

RAKEL T
Skrev om SpaKalle

Vi blev rekommenderad Kalle, och jag ångrar inte en sekund. Otroligt kunnig och proffsig, tillgänglig nästan dygnet runt, fått svar på alla frågor snabbt. Vi har t.o.m. pratat på FaceTime under installationen. Tveka inte när det gäller Kalle, 👍🏻 Mvh Robin

Stephan N gillar detta
Örjan A
Skrev om SpaKalle

Det har nu gått ett drygt år sedan jag hade den första kontakten med Kalle och jag är otroligt nöjd!! Genom hela säljprocessen, leveransen, drifttagningen och nu service och support så har Kalle levererat på allra högsta nivå!! Otroligt serviceinriktad och kunnig. Jag har själv jobbat med försäljning i över 25 år, men nog aldrig stött på en lika dedikerad och trevlig säljare som finns där för sina kunder på det sätt som Kalle gör oavsett om det är vardag eller helg. Världsklass helt enkelt!!

Svar från SpaKalle

Vilket härligt omdöme, en självklarhet för mig att ställa upp på kundens frågor. Oftast små saker som går att lösa enkelt.

KRISTOFFER Ö

Anlita Kalle om du ska ha spabad, grym på alla sätt å vis🙌 Tusen tack för all hjälp Kalle

Svar från SpaKalle

Blir ju oftast en del frågor när man bestämt sig och till badet skall levereras, en självklarhet för mig att vara tillgänglig med min expertis

Markus Alexander K

Blev rekommenderade Kalle av två kollegor som köpt spabad via honom. Kan inte säga annat än att vi är supernöjda från första möte tills att spabadet var installerat. Kalle är oerhört kunnig och påläst inom sitt området vilket gjorde att det kändes tryggt att investera i ett bad. Oerhört mån om sina kunder och alltid tillgänglig. Tack så mycket!

Svar från SpaKalle

Tack Markus för det fina omdömet. Superviktigt att det blir rätt bad o stl för mina kunder. Kommer bli många sköna bad med familjen framöver

Robin Gustav Thomas A

På jakt efter spabad och blev rekommederad kalle av bekanta. Han hade sin verksamhet 15 mil från mig men det var värt varenda mil. - svarar alltid och hjälper till. - Bästa priset (ingen annan kunde ge mig samma prisbild) - Hjälper till med hela projektet (finans, uppstart, poolval, tips vid inbyggnad, service osv) -Är intresserad av att sälja den bästa lösningen för oss, inte den dyraste. -Support vid uppstart och efter köpt. Oslagbar! Mvh Robin

Svar från SpaKalle

Vad det värmer mitt servicehjärta med erat fina omdöme. För mig är det en självklarhet att supporta efter köp o fram till installation o självklart efter oxå Blir många sköna bad för er

JÖRGEN H
Skrev om SpaKalle

Mycket trevlig, kunnig och saklig. Kan förklara skillnaderna mellan olika spabad och olika sorters reningssystem så att man förstår. Fantastisk support vid igångsättande av spabadet. Svarar alltid om man har frågor eller funderingar. Rekomederar SpaKalle om man ska skaffa spabad. Vi är supernöjda.

Stephan N och Karl-Magnus B gillar detta
Svar från SpaKalle

Tack så jättemycket för betyget. För mina kunder skall det vara enkelt med en Spabadsaffär och framförallt veta hur det skall skötas. Blir många sköna bad för er framöver

MATTIAS S
Skrev om SpaKalle

Grymt bemötande, kunnig och finns alltid nåbar vid behov. Blir inte bättre än såhär om man ska köpa spabad! Tusen tack Kalle!

Svar från SpaKalle

Tack Matttias för det fina omdömet👍

Mikael Gösta P

Hade alla säljare vart som Kalle hade man aldrig blivit besviken. Varm tillmötesgående lösningsorienterat. Svar på alla frågor även kl 21 en lördag. Hjälpte till att hitta rätt i djungeln utan att vara påstridig. En grymt bra gubbe o säljare. Rekommenderas varmt även spabaden. Mvh Mikael

Svar från SpaKalle

Tack för det fina betyget. Kan vara svårt för konsument att veta vilket bad som blir bäst. Att vara tillgänglig efter köp är för mig en självklarhet

HÅKAN L
Skrev om SpaKalle

Förtroendeingivande vid försäljning vilket dom flesta försäljare är. Men Kalle supportade uppstarten av vårt spa både kväll och tidig helg. Känns riktigt bra att veta att det finns backup vid frågor framöver.

Svar från SpaKalle

Frågor o funderingar från mi a kunder kommer oftast efter ”stängning” mitt motto är att ha bättre service o tillgänglighet en min kollegor. Härlig bild från premiärbadet👍

Thommy Anders J

Mycket trevlig och serviceinriktad när jag, som blåbär, skulle starta upp mitt spabad.

Karl-Magnus B gillar detta
Svar från SpaKalle

Thommy, Spabad är för alla mina kunder en ny produkt som man skall få kläm på. En självklarhet för mig att ha tfn support o svara på frågor efter köp.

ANDREAS H
Skrev om SpaKalle

Världsklass rakt igenom! Bara att få support under självaste valborgsmässoafton vid driftsättning säger väl ngt om nivån på den här killen. Tack Kalle! 👌Med vänlig hälsning, fam Hill i Örebro

Svar från SpaKalle

Alla mina kunder får hjälp efter köp oavsett tid/dag/timmar på dygnet. Härligt med premiärbadet och många fler bad med familjen

JOHAN E
Skrev om SpaKalle

Kalle var väldigt hjälpsam från första kontakt tills dess att Spabadet var installerat och igång. Gjorde jämförelser med andra erbjudande på samma bad och Kalle trumfade övriga med råge. Jag hade rekommenderat alla som är intresserade av bad att gå via honom, klockrent rakt igenom

Svar från SpaKalle

Tackar så jättemycket för den fina recensionen. Blir många sköna bad med familjen framöver

David H
Skrev om SpaKalle

Bra bemötande och service hela vägen till att poolen var igång👍

Svar från SpaKalle

Kul att gå vara leverantör & installationen blev toppenbra

Mikael S
Skrev om SpaKalle

Blev rekommenderad att ta kontakt med ”SpaKalle” av en kollegas bror. När Kalle Björklund var på Stockholmsmässan åkte jag och min fru dit. Vi blev glatt överraskade och fick en rejäl genomgång av de olika spabaden skötsel etc. Vi beställde ett bad omgående på plats. Allt har fungerat väldigt smidigt och Kalle har varit professionell utöver det vanliga. Ett exempel på det är när badet var installerat och jag kontrollerade bromhalten (köpte salt för att slippa hålla på med klor) så skickade jag en bild på bromhalten från...

Svar från SpaKalle

Tack Micke för ditt fina omdöme, min målsättning är att överträffa i service EFTER köp

Mats F
Skrev om SpaKalle

Har köpt ett spabad av Kalle som vi är mycket nöjda med. Han är kunnig och framför allt väldigt seviceminded. 10+ från oss i Umeå//vänliga hälsningar Malle

Härligt Malle, underbart att ni njuter i erat Earl med saltvattenrening 👍

Pierre L
Skrev om SpaKalle

Ett sånt snabbt agerande med ett resultat i världsklass kan bara ge 👍🌟🌟🌟🌟🌟

Svar från SpaKalle

Tack så mycket för det fina omdömet

Anders Z
Skrev om SpaKalle

Spabad Denver, bra och tillgänglig support samt trevligt bemötande, alllt har fungerat utmärkt

Svar från SpaKalle

Serverar min kunder med svar på frågor oavsett om det är kväll eller helg. Simma lugnt

Anette S
Skrev om SpaKalle

Köpte spa pool/tunna. För några år sedan. Fungerade utmärkt med inköp o servicen.

Svar från SpaKalle

Härligt att ni njuter i erat bad👍

Christian E
Skrev om SpaKalle

Köpt spabad av Kalle . Bra service bra råd ,svarar när man ringer om upptagen ringer alltid tillbaka. Alltid bästa service .Mvh Christian&Lotta

Svar från SpaKalle

Tycker det är extremt viktigt med återkoppling för frågor både innan o efter köp oavsett dag o tid på dygnet

Fredrik S
Skrev om SpaKalle

Säljaren som gör det lilla extra.

Tack för 5:an, värmer i mitt servicehjärta

NICLAS M
Skrev om SpaKalle

Köpt ett spabad ( vancouver) med salt utav spa /bastu Kalle. Grymt bra service till en fantastiskt produkt. Kan verkligen rekommenderas

Svar från SpaKalle

Ja Nicklas våra saltvattenbad är verkligen populära och extremt lätta att sköta. Gott om plats i Vancouver som är min favorit👍👍

ANDERS W
Skrev om SpaKalle

Köpte ett spabad i oktober, vi är helnöjda med råden runt valet av bad. Efteråt så har supporten varit perfekt. Spa Kalle tar väl hand om sina kunder även efter köpet.

Svar från SpaKalle

Underbart att ni även är nöjda efter köp. Försöker att ha tfn support 24/7. Mina kunder är mina ”ambassadörer”