Alla kategorier Bokförlag Stockholms län Stockholm Norrmalm Spänningszonen

Sveavägen 56, 111 34 Stockholm — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Spänningszonen

• Camilla R
    Camilla R skrev om Spänningszonen
    Hur gick det för er som kontaktade konsumentverket?
  • Kent W
    Kent W skrev om Spänningszonen
    Varning!
    Precis som alla andra skriver så ringer de och ljuger. De börjar med att låtsas som om de vill göra en "läsundersökning" eftersom de vill komma runt at man är nixad.

Sedan säger de att man får en bok mot frakt eftersom man varit med i undersökningen och sänder sedan ut andra böcker
    och hävdar att man sagt ja till att vara med i en klubb i minst 8 mån.

De vägrar ge nån form av bevis för sina påståenden utan svarar bara kort på mail och upprepar bara att man visst gått med på att vara medlem oavsett vad man frågar om.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Spänningszonen
    Jag har heller aldrig gått med på att vara medlem 8 månader som spänningszonen säger. Jävla skitföretag!
  • Ahmed Shaker A
    Ahmed Shaker A skrev om Spänningszonen
    Hur kan man lura folk på det här sättet, deras telefonsäljare har aldrig sagt att man MÅSTE vänta 8 månader innan man går ur denna skit bokklubb.
    Ren bedrägeri med andra ord.
  • Jesper B
    Jesper B skrev om Spänningszonen
    Spänningszonen tycker också att jag har accepterat att bli medlem - det vet jag att jag inte gjort - de skickar mig böcker jag inte beställt och inte vill ha.
    Jag kommer inte att lösa ut några böcker!
    Jag är inte rädd för kronofogden, har inga lån - behöver inga lån!!!
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Spänningszonen
    Dom lurar folk att gå med, sen får man inte gå ur fören efter 8 månader.
    Jag ska kolla med ARN vad dom säger
    Varning gå inte med!
  • Lena L
    Lena L skrev om Spänningszonen
    Skräpklubb är vad det är. Om dom var en bra bokklubb skulle dom inte behöva lura folk att bli medlemmar. Mycket oseriöst!! Se upp med dom!!
  • Sven L
    Sven L skrev om Spänningszonen
    Jag gillar det inte alls. Kommer fortsättningsvis ALDRIG att säga jag till någon telefonsäljare. Detta var droppen. Trodde Bonniers var ett seriöst företag.
    Kent W, Ulf K gillar detta
  • Fredrik
    Fredrik skrev om Spänningszonen
    Har precis varit med om samma sak som ni andra här... 2 gratis böcker inget annat, inget tal om 8 månader etc...

Jag tar kontakt med dem, via e-mail som jag fick snabbt svar på, så får jag nyheten att jag godkänt ett 8 månaders avtal. VA!?

Har inte minne av detta så jag ber dem att jag vill lyssna av det muntliga avtalet. Självklart så är det konfidentiellt, vilket för mig låter helt sjukt. Visst man ska vara försiktig men att inte få ta del av ett avtal man muntligen har godkänt... va i HELVETE!

När jag "godkände" avtalet så lästa de heller aldrig upp avtalet i sin helhet, som andra telefon försäljare gör, utan man ska komma ihåg allt som sägs från första sekund. Hur kan detta vara ett lagligt avtal!?

Har också fått en "månadsbok" och för att inte få några fler måste man gå in på hemsidan och tacka nej...
    VA!?!?!?!? JAG HAR INTE ENS FÅTT NÅGOT KONTO!!!!!!!

Tyvärr så kommer jag nog gå samma öde till mötes som Daniel H så imorgon kommer jag ta kontakt med Konsumentverket för att reda ut vad som gäller.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Spänningszonen
    Jag har ett liknande problem med samma förlopp.

Det började med ett telefonsamtal där jag gick med på att få 2 st böcker hemskickade. Inget annat än det.

När jag fick böckerna så var det 2 helt andra än de vi kommit överens om.
    Jag skickade mail till dom att jag ville avsluta och fick till svar att det redan gått iväg en ny bok. (Det förarandet är för övrigt vanligt bland alla förlag) När jag sen efter den boken skulle avsluta så gick det inte utan jag var tvungen att vara medlem i 8 månader.

Efter mycket mailkonversation så vägrar de fortfarande att avsluta medlemskapet trots att de inte kan påvisa att jag godkänt att vara medlem i 8 månader.

Jag tycker det är uselt uppträdande mot konsumenter och jag kommer vända mig till konsumentverket för att få hjälp.

Dåligt av Bonnier att ha sådana här skitföretag under sitt ägande.
  • David S
    David S skrev om Spänningszonen
    Precis som Martin M skriver så är det här ett riktigt bluff-företag. För väldigt länge sen var jag med i en tävling på internet där man kunde vinna en iPad eller en iPhone, och för att göra det var man tvungen att svara på några frågor. Dagen efter ringer det en person från Spänningzonen som vill tacka för att jag svarat på dessa frågor och på grund av det ska få två böcker gratis. Jag tänkte att det kan väl vara okej att få två böcker gratis.

Strax efter att vi har lagt på får jag ett mejl från dem där står att jag har blivit medlem i minst sju månader. Jag har aldrig sagt att jag vill bli medlem, och hon som ringde nämnde aldrig något om det. Efter någon vecka kommer deras tidning hem till mig där jag aktivt måste välja att jag inte vill ha någon bok, för annars skickas månadens bokval ut automatiskt.

Jag skickar då ett mejl till Spänningszonen via deras hemsida, och döm av min förvåning när jag får studs på mejlet, då det är en felaktig e-postadress. Jag lyckas leta upp rätt e-postadress till dem och skickar ett nytt mejl. Efter några veckor har jag fortfarande inte fått något svar på mitt mejl, och jag åker i samma veva utomlands. När jag kommer hem från min semester har jag fått en bok hemskickad till mig som jag absolut inte vill ha. Jag skickar då ett nytt (och argt) mejl till dem att jag inte vill ha med dem att göra och jag inte vill ha boken som de vill ha 149 kronor för. Efter två månader och inget svar på mejlen, men däremot en påminnelse på obetald faktura så ringer jag till Spänningszonen. Efter en lång tid får jag prata med en trevlig kille som avslutar mitt medlemskap och säger att jag kan skicka tillbaka boken. Han meddelar även att det tyvärr har skickats ut en ny bok som han inte kan stoppa, men han skickade med en retursedel på den boken. Efter ett par dagar fick jag retursedeln samt en bekräftelse på mitt avslutade medlemskap. Jag skickade då tillbaka båda böckerna i samma emballage. Igår (när det har gått ytterliggare tre månader) fick jag en faktura från Spänningszonen där det står att de har en fodran på mig för en obetald bok. Det vill säga den boken som jag skickat tillbaka för tre månader sen.

Det här är ett riktigt skitföretag och jag kan inte förstå att det är ett så stort och välrenommerat företag som Bonnier står som ägare.
    Jakob J gillar detta
  • Martin M
    Martin M skrev om Spänningszonen
    Snudd på bluff-företag. Fick en säljare som ringde upp mig och försäkrade om att jag inte behövde beställa något ytterliggare utöver den boken jag fick, etc. etc.
    Därefter visade det sig vara allt annat än enkelt att ta sig ur medlemskapet.
    Jag försökte vid ett antal gånger säga upp medlemskapet via internet. Men trots det dök det upp nya månadsböcker.
    Då började jag ringa in. Väntade i telefonen i ~20 minuter vid vardera tillfälle utan att någon svarade. Ej heller fick man någon köinformation.
    Skickade ytterliggare meddelande till dem via mail, men inget svar kom.

Efter ett tag slutade spänningszonen-tidningen komma till mig. Skönt tänkte jag och antog att de äntligen avregistrerat mig som kund.
    Men icke, plötsligt kom det ett sms att en bok fanns att hämta på posten.
    Ringde återigen in, satte telefonen på högtalartelefon och efter ca 25 minuter kom jag äntligen fram. Personen jag pratade med suckade lite uppgivet och sa att han avslutar medlemskapet direkt.

Får väl se om det dyker upp en ny bok om en månad eller inte.
  • Rickard E
    Rickard E skrev om Spänningszonen
    Blevc riktig lurad av dessa en dag när man hade dålig mottagning, de sa nåt om en tävling en gratis bok och vips så hade man blivit medlem i någon skräpklubb...inte fick man gå ur heller föränn man köpt mer böcker...
  • leo l
    leo l skrev om Spänningszonen
    Detta är en stor jävla bedragare, du får ett erbjudande utav allt från en gratis bok som 10% off och inga andra åtagande. Efter några månader får du hemskickat en bok som du blir tvungen att betala för. Falsk marknadsföring, inget företag jag skulle rekommenderat ifall du inte gillar att bli lurad.
    ulf j, Rickard E gillar detta

Sveavägen 56, 111 34 Stockholm