Spiti

Sankt Eriksplan 2, 113 20 Stockholm — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Spiti

• Berenike M
    Berenike M skrev om Spiti
    Handla INTE här! Innehavaren har ingen som helst känsla för kunden. Köpte ett skåp i butik som senare visade sig vara för tungt. Trots reklamation av köpet i god ordning vägrar de att betala tillbaka de 9500 jag betalat för möbeln. Sen hotar de med att skåpet återgår i butikens ägo om det inte hämtas. Så lågt och dåligt!!
    2017-10-10 Representant för Spiti svarar Berenike M
    Under våra 25 år i branschen har vi träffat många underbara, härliga kunder och vi älskar verkligen vår butik och alla som rör sej häromkring!

Dock har vi inte lyckats tillgodose dina önskningar som faktiskt tog lite "knäcken" på oss. Vi försökte till det yttersta och förvarade bl.a. ditt skåp i 5 mån i väntan på avhämtning. Öppet köp på vintage-möbler som har stått i veckor utan att kunden har hört av sej har vi inte, och betvivlar att någon annan butik jobbar på det sättet heller.

Att skåpet är tungt är inte en reklamation - vi upplyste dig om att det var ett tungt skåp redan vid köptillfället, när du sa att det skulle hämtas med eget bud.

Angående att skåpet skulle återgå i butikens ägo efter så lång tid är på Svensk Handels juristers inrådan och därmed helt i sin ordning.

Ett tips är att ta reda på info som är viktig för dig vid köptillfället eller åtminstone strax efter. Allt längre tiden går desto svårare blir det för butiken att vända köpet.
  • Tanya L
    Tanya L skrev om Spiti
    Sämst kundservice! Köpt en matta för 17000kr som har konstant släppt stora tussar med ludd och hår. Hörde av mig till butiken redan efter en vecka och nu efter en månads väntan att få reklamera skyller butiksägaren Annika på att leverantören är ute på resor. Annika anser att hennes leverantören måste få komma hem till mig och bekräfta att det jag säger är sant! Något som hon kan se själv om jag tilläts komma till butiken med mattan. Butiken tar inget ansvar för det de säljer. Inköpspriset för dessa mattor är 3000kr och jag betalade 17000 för en skräpprodukt. Varnar er för att inte göra några stora inköp här! Skulle det vara något fel så kommer ni ALDRIG att få reklamera. Deras 3 dagars policy för öppet köp och bytesrätt tyder på det.
  • Paul R
    Paul R skrev om Spiti
    Otrevlig ägare samt personal . Alldeles för dyra priser . Samma varor finns hos andra för nästan halva priset . Kolla med ex. Meublera på S:t Eriksgatan 61 eller i Solna centrum hos Mishamisk.
  • A
    A skrev om Spiti
    Jag har bott i Grekland i 12 år och visst känns det som om ägaren inspirerats av mitt andra hemland, men här är ALLDELES för dyrt. Värt ett besök för atmosfärens skull, men sök på nätet för billigare alternativ. Eller åk till Grekland och handla där!!
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Spiti
    Mysiga butiker på flera ställen i Stockholm. Perfekta presentaffären men även trevligt att köpa hem en egen liten lotusblomma eller något annat asiatiskt eller marockanskt!
  • Emma K
    Emma K skrev om Spiti
    En kul liten butik med roliga inredningsdetaljer, en del asiatiska möbler och många häftiga lampor. De var först med att ta pappers-julstjärnan till en ny nivå när de började komma i glitter och färger. En kul butik att titta förbi, tycker att det kan vara lite väl dyrt för vissa saker (eller så är det jag som är snål ;)) men tror att det kan vara värt det om man hittar prylen med stort P! Helt klart värd ett besök!
  • Carina S
    Carina S skrev om Spiti
    En av mina favoriter när de gäller inredningsdetaljer. Perfekt om man letar efter en present till någon, finns allt från mindre små ljuslyktor till större möbler. Det mesta med influenser från asien. Tycker man blir lugn och harmonisk bara av att kliva in i butiken. Det negativa är precis som Emma skriver att det är lite väl dyrt.

Sankt Eriksplan 2, 113 20 Stockholm