Sportson

Sunnanängsvägen 6, 182 36 Danderyd — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Sportson

• Bl r skrev om Sportson
    Cykeln var sliten (men inte oanvändbar). Jag besökte Sportson för att fråga vilka delar som behövde bytas ut. Bl.a. kedjan kom de fram till (och några orelaterade saker, t.ex. bromsvajrar). Bokade tid ca en månad framåt för att byta ut dem. När jag kom tillbaka på den bokade tiden hade de tydligen inte skrivit ned vad som skulle bytas utan de gjorde en ny undersökning och kom fram till att det helst var ännu fler grejer som skulle bytas. Detta kallas bait-and-switch: en klassisk form av lurendrejeri. Jag gick med på några av ändringarna men inte att byta ut kassetten (eller veven eller vafan det nu hette - jag säger kassetten för enkelhets skull).

Efter att de "fixade" cykeln blev den ännu värre: kedjan hoppade våldsamt hela tiden på vissa växlar. Jag återvände och tydligen var min nya kedja - som de valde ut - inkompatibel med kassetten. Jag behövde byta ut ännu mer skit. De tog alltså betalt för att sabba min cykel och tog sedan ännu mer betalt för att reparera den.

Jag påpekade att det var de som hade avgjort från början att endast kedjan skulle bytas, men de påstod att de inte visste vem i personalen som hade gjort den första bedömningen, även fast de enkelt skulle kunna avgöra detta genom att kolla i loggarna som jag antar att de har.

Jag påpekade att de hade tagit betalt för att byta till en inkompatibel kedja. De använde ursäkten att jag inte gick med på alla förändringar de föreslog, även fast de aldrig sade att det var absolut nödvändigt att byta kassetten, och de sade aldrig att kedjan inte funkade utan att byta kassetten (jag tror deras ursäkt för detta var typ "vi kunde inte veta" eller nåt sånt skit).

Första gången jag kom in köpte jag även nya bromsklossar. En månad senare sade de att mina bromsklossar var utslitna. Jag vet inte om de ljög eller om de säljer skit.

Hela kalaset gick på långt mer än cykeln kostade när jag köpte den. Läs mer
  • Johan A skrev om Sportson
    Efter många års cyklande upptäckte jag denna butik. Köpte min Specialized robuaix här av en trevlig försäljare som hjälpte mig rätt, och sedan dess har det blivit en del annat i butiken. Läs mer
  • Malin K
    Malin K skrev om Sportson
    Dåligt bemötande. Noll koll på rutiner för säsongshyra på skidor, vilket man beskyllde den stora butiken i Västerås för.
    Äldre personal som var öppet otrevlig mot yngre ny kollega som bara gjorde sitt bästa. Läs mer