Spotify

Humlegårdsgatan 20 4tr, 114 46 Stockholm

4.5 / 5 i betyg — 31 rekommendationer
We've created a powerful, but extremely lightweight software application that users will simply download. You can then log onto our service at which point our proprietary technology methods enable on demand streaming of music.
Sveavägen 98, 11350, Stockholm
Birgitta D:
Fantastiskt bra hjälp och stort tålamod, tack
Hemsida

Läs vad 31 kunder tycker om Spotify

• Magnus F
    Magnus F skrev om Spotify
    En nedåtgående musikbransch för fysiska produkter. Ändå lyckas Spotify kunna ta betalt för sina tjänster. Jag är kund sedan ett år och man blir imponerad varje dag. För priset av en CD per månad har du tillgång till så mycket musik och fantastiska tjänster. Köp nu!
  • Emile N
    Emile N skrev om Spotify
    Emile Noeleon kan bara buga och klappa händerna, en eloge till Spotify för att de har ändrat hur hela världen lyssnar på musik! Be gone Napster och sålla genom Youtube, för endast 49 kr / mån kan Emile Noeleon lyssna på skön musik dygnet runt! Varmt rekommenderat!
  • thomas l
    thomas l skrev om Spotify
    hur gjorde man innan? strålande tjänst som förändrat mitt och andras beteende. Cred till dem!
  • Anders K
    Anders K skrev om Spotify
    Ojoj, klarade mig säkert i två-tre månader innan jag tillsammans med min fantastiska HTC Desire HD drabbades av Spotify i mobilensjukan. När man helt plötsligt kan stream rikigt bra musik till bilen eller mitt headset, då blir jag riktigt, riktigt nöjd!
  • Magnus T
    Magnus T skrev om Spotify
    Spotify är bara helt underbart och det går inte längre att vara utan det. Jag skaffade Spotify "open" men insåg efter bara någon dag att det var värt att betala pengar för denna fantastiska tjänst. Numer är jag en supernöjd Premiumanvändare som bara inser att mitt musikberoende jag hade för några år sedan nu är tillbaka och det med ännu mer kraft. Som tur är så är ju inte musikberoende så värst skadligt så det blir inga minuspoäng för Spotify där ;)
  • Elina E
    Elina E skrev om Spotify
    Spotify gör att jag kommer åt min musik var jag än är! Jag har på spotify nästan dygnet runt och kan hitt den musiken jag vill och alltid få med mina musiklistor. Fantastisk tjänst, jag älskar den!!!!
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Spotify
    Man kommer åt den mesta musiken väldigt enkelt oavsett var man är någonstans, ett minus är att en del av mina favoritband inte finns representerade.
  • Charles M
    Charles M skrev om Spotify
    Spotify är en riktigt bra musiktjänst som jag nyttjar dagligen. Jag ger den en 4a med anledningen till att appen till Iphone inte har någon kö-funktion idag vilket jag saknar.
    Jakob J gillar detta
  • Carin H
    Carin H skrev om Spotify
    Vilken revolution för musiken Spotify har blivit. Jag har tillgång till min egna favoritmusik var som helst, vid alla datorer som har programmet installerat och via telefonen.

Jag kan dra in lokala filer som inte finns i Spotify (från små artister som släpper sin musik gratis på nätet) och sedan trådlöst synka dem till mobilen. Jag kan skicka musik till mina vänner, se vad de lyssnar på och hitta nya favoriter.

Och allt detta för vad en lunch kostar.
    Nikke L gillar detta
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Spotify
    Jag har varken tid eller pengar att köpa alla skivor jag vill ha, så Spotify är ett utmärkt alternativ för mig som gärna vill lyssna men inte tyngas av ägandet. Jag kör premium, så jag kan ha mina låtlistor offline i dator och telefon också.
    Tobias B gillar detta
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Spotify
    Jag har för länge sedan insett att jag tillhör det där lilla fåtalet som faktiskt inte över huvud taget är särskilt musikintresserade. Därmed inte sagt att jag inte gillar musik. Det gör jag. Jag är bara inte särskilt intresserad. Mitt musikintresse är komplett onördigt. Jag bryr mig inte om vem det är som låter, var det är inspelat, av vem, med vilka och när. Jag bara lyssnar och gillar eller ogillar. Jag vet, det är onaturligt. Det är ingenting man borde säga högt.

Men. Just detta har gjort mig till den perfekta Spotify-kunden. Jag har inget behov av att ha 1 TB musik på en hårddisk. Min iTunes ekar tom. Däremot är Spotify igång mest hela tiden, på mobilen eller på datorn. Som skvalmusik utan reklampauser (jag betalar självklart) och utan dumpratet. Och det gör mig faktiskt ingenting att många av låtarna jag lyssnar på ligger där i egenskap av att de varit med på best-of-skivor eller absolut det ena eller andra. Jag bara gillar att ha någonting i öronen som inte är P1, ibland.
    Jimi W, Fredrik W, Daniel S, Malin S, Malin S, Marc S, Joakim B gillar detta
      2011-02-24
    Jimi W: Det låter som ditt musikintresse är ganska likt mitt :)
  • Jimmy W
    Jimmy W skrev om Spotify
    Underbar tjänst men går inte att ha igång 24/7 då den äter minne.
    Programmet uppdateras inte speciellt fort och utbudet växer för långsamt.
    Saknar också möjlighet att lägga in radiokanaler etc, vore nice om radiokanalers nyhetsinslag kunde avbryta musiken så man fick nyheterna eller så.

Som sagt bra tjänst men finns mycket kvar att göra innan den får en femma. Åtminstone utav mig.
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Spotify
    Kom ihåg när jag gick i gymnasiet och la halva min disponibla inkomst (studiebidrag) på 1 till 2 CD-skivor i månaden...

Nu har man nästan all musik i världen från vilken dator som helst eller mobilen, såväl online som offline, och kan även lägga in egna låtar! Dessutom kan man relativt enkelt hitta och dela spellistor.

Gillar även att scrobbla med last.fm där man får ytterligare tips om musik man borde tycka om, vilket ofta stämmer!

Förstår inte folk som gnäller på de futtiga 99 kronor i månaden (halv CD-skiva eller två latte) man får lägga ut för detta. Betalar gladeligen och hoppas verkligen det går bra för Spotify!
    P-O L, Nikke L gillar detta
  • GOGO T
    GOGO T skrev om Spotify
    En helt perfekt tjänst! Man börjar även hitta fler och fler slagdängor inom hårdrockens värld från 80-talet. Behöver man inte lyssna offline eller i mobilen kostar det 49 kronor per månad, annars 99. Det dras via autogiro utan livslång bindningstid och det är både lätt att teckna och avteckna.

Det jag saknar är "Metallica" men Spotify kan nog inte rå på detta så länge det trummar på i domstolarna...
  • Tobias S
    Tobias S skrev om Spotify
    Spotify är - rent tekniskt och användarvänligt - en perfekt musiktjänst. Det enda man skulle kunna invända är att riktigt all musik (förstås) inte finns tillgänglig. Saknar en del obskyra remixar och sånt. Men på det hela taget - världsklass!
  • Erik J
    Erik J skrev om Spotify
    Nej, det kostar INTE 99kr/mån. Hur kan jag då ha fått en faktura på 119kr?

SKÄRPNING i marknadsföringen, 20% ljug om priset är ändå 20% ljug om priset.
      2013-04-30
    Mikael: faktura på 119 kr, då låter det som en faktura avgift.
  • Markus K
    Markus K skrev om Spotify
    Otroligt bra koncept. Kunna lyssna när man vill och som har det mesta i musikväg
  • Katrin H
    Katrin H skrev om Spotify
    Jättebra att kunna lyssna på musik utan att behöva ladda ner den. Finns väldigt mycket musik att välja mellan. Använder uteslutande spotify när jag är hemma och lyssnar på musik. Toppen helt enkelt.
  • Errol L
    Errol L skrev om Spotify
    Spotify är det bästa sedan Tvn kom.

Nu kan jag inte leva utan Spotify.
  • Marcus T
    Marcus T skrev om Spotify
    Kändes som om pricken över i:et verkligen sattes dit permanent när spotify gjorde sitt framträdande på cyberspace. Kan inte leva utan musik och då är spotify det bästa alternativet för att få ta del av både det senaste och gamla godbitar.
  • Mike
    Mike skrev om Spotify
    Framtiden är här! Tack för en bra tjänst släpp, spotify fritt!
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Spotify
    Makalöst tight tjänst. En sekund mellan tanke/association och strömmande musik (i tillräckligt bra kvalitet) ur högtalarna. Lovely.

Självklart är det här framtiden. Spotify tar bort den abstraktion av data som aldrig behövdes: "den digitala filen". Rätt abstraktionsnivå är: "låt". Jag menar ... vem f-n är intresserad av filer och säkerhetsbackup etc. när allt man egentligen vill göra är att lyssna på musik.

Konsekvens: iTunes och liknande tjänster bör se upp. De kommer aldrig kunna fortsätta sälja digitala 1010011001...1100110-filer för 9kr st till den stora massan som egentligen bara är ute efter att lyssna på musik.
  • Charbel K
    Charbel K skrev om Spotify
    Med tanke på att man i framtiden kommer att ha internet nästan vart man än går så kan denna typ tjänster bli mer vidsträckta, då tänker jag till mobiltelefoner och sånt (tekniksnack om batteritid och sånt behövs inte tas upp här). Så alla Tummar upp för Spotify och dess framtid!!
  • Christoffer A
    Christoffer A skrev om Spotify
    Det här är det bästa, mest revolutionerande programmet sen napster. Det är visserligen inte riktigt samma kategori. Men ialla fall. Jag har betalat för premium ett antal månader nu och jag är helnöjd. det enda jag saknar är en equalizer. Det är fruktansvärt bra att ha på fester, där vem som helst kan leta fram en låt de tycker om osv. Reklamen vet jag inte mycket om mer än att det inte har stört mig under de få dagarna jag inte haft premium. Och reklamen är ju givetvis ett måste för att dom ska kunna betala för licenserna. annars hade alla varit tvugna att betala.. ^^ att man inte kan ladda ner låtarna som någon klagar på tycker jag inte är något problem. därför att man så fort man har tillgång till internet kan lyssna på låtarna. det enda jag har att klaga på egentligen är designen. den funkar bra som den är nu. och det ser relativt bra ut. Jag vill ändå kunna customiza mina program med hemmatillverkade skins också vidare.. hoppas på att det kommer möjligheter till det snart ^^
  • Annika T
    Annika T skrev om Spotify
    Har inte betalat för tjänsten eller fått en inbjudan.
    Men har vart på fester där kompisar har Spotify, som är riktigt grymt. Har inte än börjat betala för tjänsten det kanske kommer inom kort. Och jag blir inte ens störd av att det kommer lite reklam tycker nästan att det är lite mysigt ;-p
  • Johan E
    Johan E skrev om Spotify
    Har använt tjänsten nu i ca 1 månad och är glatt överraskad hur enkelt och kompakt den är. Dock så har den inte tagit över mitt liv ännu och jag skulle gärna vilja ha fler alternativ att välja mellan när jag söker fram låtar. Men det kan bara bli bättre.
  • Nils L
    Nils L skrev om Spotify
    Det finns två saker som hindrar mig från att ge den här tjänsten ett toppbetyg:

1. Man måste antingen bli inbjuden eller köpa sig in för 99:- (vilket jag gjorde).

2. Man kan endast lyssna på musiken, inte ladda hem den (Det finns ju sätt att spela in musik som spelas från datorn, men det hade varit enklare om gratis nedladdningsmöjlighet hade funnits).

Annars är det verkligen en kanon-tjänst. Nästan all musik, ny som gammal, finns, då Spotify har slutit avtal med flera av de största musikproduktionsbolagen.

Att man får mötas av reklam då och då (ifall man inte är betalande kund) är något som går att leva med, med tanke på allt man får för det.

Spotify är framtiden!
  • Emma K
    Emma K skrev om Spotify
    Superlätt att bli med, installera och använda. Hade Duffys album igång på mindre än 3min. Snygg layout samt ett plus att de insett att iTunes sök är den bästa modellen. Enda nackdelen är att det inte finns för mac (som jag kunde se på dessa 3min) <<----Uppdatering: Skriv nåt felaktigt på reco och du får snart höra det ;-) Mac-version finns och jag är blind är kontentan.
    Att hitta ett sätt för shareware där upphovsmakaren får del i kakan är helrätt och smart. Ser fram emot storlanseringen.
  • John B
    John B skrev om Spotify
      2010-08-11
    Richard A: Vad tycker du nu då? När tjänsten verkligen finns.
  • Ylla M
    Ylla M skrev om Spotify
    Nyskapande. Revolutionerande. Den bästa produkten både 2007 och framåt. Fri tillgång till 12 miljoner låtar (enligt dem)som stremar så länge man har tillgång till nätet. Man gör sina egna playlists eller bara söker på en artist så får man upp alla album som de varit med på. För nostalgiker är alla mix-cds en guldgruva! Så mycket 90-tal man kan önska sig.
    Designen kunde vara snyggare, men jag har hört att det ska komma skins.
    Håll utkik efter Spotify för det är det här som är framtiden.
  • David H
    David H skrev om Spotify
    Spotify var nog den mest revolutionerande tjänsten för mig under 2007. Tillgång till en stor del av det största musikbibliotek du kan tänka dig vid en dator i din närhet där det enda kravet är en Internetuppkoppling. Att bara behöva söka efter en låt och sekunden senare få lyssna på den förändrar musiklyssnandet radikalt. Tyvärr är vi än så länge få förunnade att få använda denna tjänst.

Företag inom dator nära Spotify:

Macfixaren AB

Björnnäsvägen 21, STOCKHOLM
Macfixaren AB
Fredrik T:
Mycket bra och snabb service och alltid ett trevligt bemötande både på telefon och vid personliga besök.

Sveavägen 98, Stockholm
Birgitta D:
Fantastiskt bra hjälp och stort tålamod, tack

Miguru Media AB

Husumsgränd 32, ENSKEDE
Miguru Media AB
Anki H:
Har inte haft jättemyck kontakt, men den kontakt som varit har jag inget att anmärka på.

Vektorgrafik Stockholm AB

Götgatan 22, STOCKHOLM
Vektorgrafik Stockholm AB
Lennart B:
Jag har jobbat med Vektorgrafik sedan 2007 och dom har designat och utvecklat två hemsidor för mig. Nyligen gjorde vi om den ena pga den beh...

Internet Border Technologies AB

Norra Stationsgatan 93, STOCKHOLM
Internet Border Technologies AB
Asbjörn F:
Internet Border är ett personligt och flexibelt IT-företag som är väldigt alerta. Det märks att de alltid vill göra sitt yttersta för att gö...