Städbolaget Växjö

Hos oss på Städbolaget får du en professionell och personlig städpartner!

Vi kan lokalvård och har sysslat med det länge. Oavsett om du behöver hemstädning eller kanske butik- eller kontorsstädning till företaget kan du kontakta oss och berätta om dina önskemål. Vi fixar det mesta när det kommer till rengöring!

Vår personal arbetar alltid med både miljö och kvalitet i omtanke. Vi använder högkoncentrerade och miljövänliga rengöringsprodukter och utför regelbundna besök och kontroller för att se att all städning går som den ska.

Varmt välkommen till oss!

Läs vad 85 kunder tycker om Städbolaget Växjö 2

2022-12-03 Insamlad av företaget
    Nöjd med utförande av städningen. Dock synd att man inte kan boka en specifik person till jobbet.
    2022-12-02 Insamlad av företaget
    Pålitliga
    Trevligt
    Noggranna
    Miljö
    2022-12-01 Insamlad av företaget
    Fönsterputs, trevligt bemötande av chef och medarbetare.
    Vänligt och snabbt!
    Välgjord fönsterputs!
    2022-12-01 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med vad Städbolaget har gjort med mina fönster!!! Härligt med nyputsade fönster!!
    Tack Pär för din recension:-), hoppas vi ses i vår igen. Städbolaget Växjö
    2022-12-01 Insamlad av företaget
    Jag blev bra bemött och fönsterputsningen blev utmärkt
    Härligt att höra Lilian, Tack:-) Städbolaget Växjö
    2022-10-02 Insamlad av företaget
    Har använt Städsercice tidigare och det var lika bra städat bägge gångerna. Det är kanske inte det billigaste alternativet, men betalar hellre lite mer och kan känna mig trygg med att det städningen blir ordentligt gjord. Var uppe i lägenheten efter flyttstädningen och det var strålande rent. Kan varmt rekommendera Städsercice.
    Hej Liselotte!
    Tack för din fina recension.
    2022-09-12 Insamlad av företaget
    Jag tycker alltid fint bemötande noggranna , trevliga lättsamma glada , har haft dem några år

Fönsterputs , samt förrådet
    Hej Siv och tack för din rekommendation, vi är glada över att du varit vår kund i så många år:-) Städbolaget Växjö
    2022-09-11 Insamlad av företaget
    Jätte Trevlig och duktig personal !
    Hej Anki och stort tack för din rekommendation:-) Städbolaget Växjö
    2022-09-08 Insamlad av företaget
    Alltid hjälpsamma så det blir rätt tid Trevligt bemötande Jag fick fönsterputs när jag önskade trots företagets belastning- tack
    2022-09-07 Insamlad av företaget
    Veckostäd och flyttstäd. Bra bemötande och bra städning. Inga klagomål.
    Hej Jacob! Tack för din kommentar, kul att vi fick möjlighet att hjälpe er😃 Städbolaget Växjö
    2021-11-18 Insamlad av företaget
    Noggrann städning, trevligt bemötande! Tacksamma för att vi fått möjlighet att ha samma person varje gång!
    Tack Birgitta! Det var kul att höra. Vi gör vad vi kan för att alla ska få en personlig och återkommande stjärna😃 Städbolaget Växjö
    2021-11-14 Insamlad av företaget
    Trevlig personal som var duktig. Anlitar igen när vi behöver proffsig hjälp med tråkiga städuppgifter.
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Beställde fönsterputsning. Trevlig personal och utmärkt resultat!
    2021-11-13 Insamlad av företaget
    Det var en snäll städerska och de gjorde ett bra jobb det blev rent i hela lägengeten
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Anlitade städbolaget för hemstäd i vårt hus. Alltid nöjd med deras resultat.
    Tack!
    2021-11-12 Insamlad av företaget
    Bra bemötande
    Fick den tjänst som var avtalad.
    Duktiga och trevliga.
    Städ
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Alltid korrekt o trevligt bemötande! Att det så ofta som möjligt är samma person som kommer o städar! Vi har köpt städning o fönsterputs i ca fem år o är mycket nöjda med det ! Ett extra tack till dom som varit våra fasta städare,alltid positiva o glada!
    Hej Kennet!
    Vad kul att höra och att Ni är nöjda med våra tjänster. Jag framför detta till de det berör.
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Bemötandet har på det hela varit bra, har dock varit problem med att städning uteblivit utan att ersättande städdag kunnat ordnas. Kvalitet på städning var bra i början, sjönk under en period, men efter påtalande blivit bättre igen. Köpt städning/strykning.
    Hej Mikael!
    Tack för dina synpunkter, under pandemin har vi som du ju tydligen fått märka av haft problem att hitta ersättningsdagar vid sjukdomar. Vi jobbar alltid efter att kunna hitta lösningar men här verkar det ha strulat vilket vi ber om ursäkt för. Jag framför dina tankar och så jobbar vi mot att försöka ordna till så det fungerar bättre i framtiden. //Philip
    2021-11-11 Insamlad av företaget
    Jag är mkt nöjd med såväl bemötandet som utförandet. Den beräknade tidsåtgången stämde också bra. Rekommenderar gärna bolaget och återkommer tio nästa år!
    Hej Karin!
    Tack för en fin recension, vi ser fram emot att få hjälpa dig igen.
    Bra bemötande !
    Ibland när ordinarie städpersonal är frånvarande kan det upplevas lite hafsigt men i det stora hela bra.

Vi köper in städning av butik, kontor, toaletter.
    Hej Christer och tack för din feedback, vi tar till oss och försöker åtgärda så det blir samma kvalitet oavsett vem som kommer i fortsättningen. Städbolaget Växjö
    Fantastiska!
    Skiner verkligen när man kommer hem och har nystädat inför helgen. Alltid väldigt bra städat!! De är också lätta att få kontakt med och det är aldrig några bekymmer om man behöver byta dag/tid osv.
    Hej Lars!
    Jättekul att höra, det skall framföras till berörda
    Trevligt bemötande
    Bra städat.
    Vi är nöjda
    Hej Chanica!
    Kul att höra, vi fortsätter på den inslagna vägen mao:-)
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Städbolagets stjärna Angelica i Kalmar. Från första stund när hon kommer på "första mötet" där hon skriver ner alla mina önskningar på hur jag önskar mitt hem ska se ut när jag själv kommer hem efter en intensiv period då man verkligen älskar hemstäd. Det överträffades kan jag säga. Angelica och hela hennes team är noga utvalda för mina städ då jag också kan vara krävande och även de överträffar alltid våra förväntningar. Vårt hemstäd ledde även till städning på jobbet/fastigheterna min man äger och där är det exakt samma nivå som hemma med precis samma resultat. Pricken över i:et är att varken jag, min man och personalen behöver aldrig säga till om en enda grej, de förutser smutsen innan den ens kommit dit och vips så var det man tänkte be om borta. Helhets-tänket genomsyrar hela Städbolaget och vi ser fram emot fler samarbeten och tjänster av dom.
    Ojdå Helene! :-)

Stort tack för den här recensionen. Angelica och hennes gäng kommer bli grymt glada, jag vet ju att de tycker det är roligt att ta hand om Er och vill verkligen att era fantastiska lokaler skall ge det intryck ni vill ha.
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Proffsigt. Upplevde att företaget lever upp till förväntningarna.
    Hej Magdalena!
    Tack för din recension, då har vi ett mål till nästa gång att försöka överträffa förväntningarna:-)
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Allt var positivt. 👍😊 Bra bemötande när jag beställde putsning av våra fönster och en trevlig man Jesper som utförde arbetet.
    Hej Gunilla!
    Det blir Jesper glad över att få höra, det skall framföras
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Blir alltid bra bemött,trevlig personal.
    Jag brukar ta fönsterputs 2 ggr om året så får Städbolaget göra grovjobbet.
    Tack Hanna, det uppskattas Städbolaget Växjö
    2021-11-10 Insamlad av företaget
    Levererar lysande resultat varje gång, alltid lika trevliga.
    Hej Anders!
    Jättekul att vi inger förtroende och att vi får möjlighet att hjälpa er återkommande.
    2021-02-13 Spontant omdöme
    Undvik detta bolag! De lägger på extra timmar och vägrar sedan att svara på mail. Skickar till kronofogden istället för att svara kunden på reklamation. Oseriöst och väldigt obehagligt!
    Hej Maggie (såg först Anna S)!
    Det här var ju tråkigt att läsa, men vi har mig veterligen aldrig skickat något till vare sig inkasso eller kronofogden de senaste 20 åren.

Vi är tvärtom kända för en bra reklamationshantering, alla kan göra fel även bi, men vi försöker alltid korrigera det som blivit fel. Jag har aldrig sett något mail från dig dock. Du når mig direkt på telefon 0702-72 72 72 om du vill.

Jag hoppas för vår skull att det kanske blivit fel bolag som recenserats, men det löser vi över ett samtal. Vi finns bara i Kalmar och Kronobergs Län om det hjälper.

Hoppas du återkommer, vi svarar även i telefon på helger och kvällar om det behövs.

Ser som sagt fram emot en återkoppling.

Med vänlig hälsning,

//Philip Rüdiger

#
    Uppdatering 15/2-2021.
    Jag har försökt undersöka mer i det här ärendet men vi hittar tyvärr inte ditt namn eller något som liknar varken Maggie Eller Anna S i vårt kundregister, vi kan tyvärr inte göra mer i det här ärendet om Du inte själv hör av dig. Men jag misstänker som sagt att du tagit fel på företag då vi inte skickat något vidare, Jag skulle dock rekommendera Dig att kontakta det företag du haft kontakt med igen och försöka lösa det på bästa sätt. Lycka till /Philip
  • Elisabet S
    skrev om Städbolaget Växjö
    2021-01-04 Insamlad av företaget
    Fönsterputs och lite annat. Ganska väl utfört arbete med den ingrodda smutsen, men de bytte vatten/trasa lite för sällan så jag behövde torka bort en del smuts efter. (En fläck som jag sagt till om extra var inte borta, hann dock inte säga till om det efteråt eftersom jag skulle resa iväg ett tag, och sedan kom Corona - det är mycket möjligt att de hade fixat det senare utan extra kostnad )
    2020-04-25 Insamlad av företaget
    Min ordinarie städhjälp Lina städade ordentligt i tre timmar, fakturan har ännu inte kommit. Chefen på bolaget medföljde och tvättade fönstren. Enkelt vändbara fönster, snabbt arbete. Faktura kom snabbt. 1000 kr varav 500 föll på mig mht RUtavdrag. Jag tyckte fönstertvätten var dyr och jag har oftast utan större ansträngning ägnat mig åt densamma. Mycket trevliga företagsrepresentanter. Gott bemötande och väl utfört arbete. Förmodligen kostar fönstertvätt mycket i förh till vanlig städning och jag blev bara något överraskad av priset, dock har jag inte klagat i vidare mån än det n u sagda.
    2020-04-24 Insamlad av företaget
    Utmärkt! Trevlig personal! Anlitar er gärna igen.
    2020-04-23 Insamlad av företaget
    Jättenöjda med denna tjänst! Noggrann, proffsigt och vänligt bemötande. Rekommenderas
    2020-03-07 Insamlad av företaget
    Mycket nöjd med allt gällande min flyttstädning som ni utförde!
    2020-03-07 Insamlad av företaget
    Superbra flyttstädning och prisvärt, tack!
    Fick hjälp snabbt
    Godkänd städning
    2020-03-06 Insamlad av företaget
    Vi beställde flyttstäd till vår hyresrätt. Städbolaget hade ett trevligt bemötande, proffsigt utförande och vi är mycket nöjda. Skulle varmt rekommendera Städbolaget till vänner och bekanta.
    Hej Richard!
    Tack för din rekommendation och hoppas Ni kommit in fint i det nya:-)
    2020-03-06 Insamlad av företaget
    Dålig kontakt, uppföljning och saker som inte blir utförda. Ska inte behöva ta kontakt och hålla koll på att arbetet vi betalar för genomförs.
    Hej Elin!
    Det var tråkigt att vi inte levt upp till Era förväntningar.
    Vad jag kan se så har vi utfört solskydds /markistvätt i november. I vår mailkonversation kan vi inte hitta någonting om vad vi missat att genomföra, jag ber ansvarig att kontakta dig så vi kan lösa det vi missat även om det är ett tag sedan. Tack för feedbacken, den är viktig för oss.
    2020-03-05 Insamlad av företaget
    Har tagit hjälp med både städning och fönsterputs. Professionella, tillmötesgående, effektiva och alltid med bra slutresultat. Kan starkt rekommendera Städbolaget till såväl privatperson som företag.
    Hej Camilla!
    Tack snälla för din feedback, det uppskattas och vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete:-)
    2020-03-05 Insamlad av företaget
    Fönsterputs och flyttstädning
    Trots att det körde i hop sig med flytttjänst och städning arbetade personalen flexibelt och smidigt
    Fönsterputs i nya lägenheten snabbt och lätt
    Hej Ingrid!
    Vår ambition är alltid att vara lösningsorienterade, i samband med en flytt kan så mycket oförutsett hända och det är vi väl medvetna om. Kul att vi kunde hjälpa till och att hoppas allt gått bra med det nya. Tack för din feedback
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Jag är nöjd med både bemötande och service. Om jag inte är nöjd, så kan jag lyfta det och det blir en förändring..
    2019-12-05 Insamlad av företaget
    Vi är nöjda med ert resultat av vår fönster.
    så vi har anlitat er till nästa år igen.

Hälsningar Martina /waterboys AB
    2019-12-03 Insamlad av företaget
    Fönsterputs - snabbt och utmärkt utfört som vanligt!
    2019-12-03 Insamlad av företaget
    Jag köper städtjänst regelbundet och fönsterputs ibland.
    Personalen är väldigt hjälpsamma och är lätta att få kontakt med. De försöker alltid göra sitt bästa för att tillgodose önskemål, t.ex om man tillfälligt behöver ändra städdag.
    Städningen är alltid noggrann och det vi har kommit överens om är gjort. Ber jag om något extra är det aldrig några problem. Väldigt trevlig personal. Jag kan verkligen rekommendera Städbolaget 😊
    Flyttstädning
    På ett trevligt sätt
    Fantastiskt bra arbete, 4 toppenkillar
    kanonduktiga, och jättetrevliga
    Högsta betyg!!💕
    2019-12-03 Insamlad av företaget
    Fönsterputsning. Trevligt bemötande. Ville ha rena fönster och det fick jag. Återkommer gärna.. Vår och höst. 😘
    2019-12-03 Insamlad av företaget
    Abonnemang 4 tim. i månaden.
    Har blivit bemött med trevlig artighet.
    Jag har stora förväntningar på att man ska kunna sitt jobb, ren kunskap om den systematik man arbeta efter. Sen behöver man ha ögonen med sig dessutom.
    Min nuvarande är helt perfekt, men föregående hade varken kunskap eller ögonen öppna. Alla måste ha utbildning och något slags schema att gå efter.
    Men jag tycker att städbolaget är seriöst och jag kan rek företaget till mina vänner. Olycksfall i arbetet som okunnigt
    städ kan jag ju säga till om.
    Jag anser att ha ett städarbete är ibland illa sett, men det
    är så viktigt och kräver kunskap, noggrannhet
    och social kompetens.
    Hej Maj-Britt och tack för rekommendationen!
    Vi strävar hela tiden efter att utbilda oss att leva upp till våra kunders förväntan, där ingår det att ha tydlighet i instruktioner och arbetssätt. Vi arbetar ständigt efter att förbättra oss och är glada över att Ni fortsätter vara kund hos oss.
    Fönsterputsning.
    Bra bemötande.
    Tack Karoline för rekommendationen:-) Städbolaget Växjö
    2019-03-03 Insamlad av företaget
    Super duktiga och trevlig personal!!
    Tack Jannike!
    Vi tackar för din rekommendation, jag skall vidarebefordra det till berörd personal:-)
    2019-03-01 Insamlad av företaget
    Har precis fått hjälp med flytt-städ av min villa 👍bättre service o så vänligt bemötande kan man inte få 😀med kort varsel så fixade de det såå bra 💕rekommenderar alla städbolaget 😍
    Hej Åsa!
    Tack för rekommendationen och samtalet, det var gulligt av dig att du tog dig den tiden.