Alla kategorier Affär Stockholms län Täby Stenmagasinet i Stockholm AB

Fogdevägen 3, 183 64 Täby — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Stenmagasinet i Stockholm AB

• Fredrik B
    Fredrik B skrev om Stenmagasinet i Stockholm AB
    Behövde en ny fönsterbänk och hittade denna firman som låg nära och verkade ha ett rimligt utbud. Väl på plats hittade jag, i utställningen, en fönsterbänk som verkade vettig. Jag samrådde med personalen och beställde en motsvarande fönsterbänk i mina mått. Lade handpenning och väntade därefter cirka en månad på att få den, ingen fara med det. När jag sedan fick meddelande att den fanns för uthämtning åkte jag för att hämta ut skivan. Då visar det sig att den särskilt mörkare nyansen vi hade valt var ljusare än den normala ljusa nyansen på sten. Det blev med andra ord en helt annan färg än jag tänkt. Får förklarat att den kan skilja mellan olika stenar, vilket jag förstår. Men man får inte vilseleda kunder genom att visa en kulör i utställningen som inte ens i närheten stämmer överens med de råmaterial man sedan tillverkar av. Efter en del funderande tänkte jag att det enklaste är att ändå köpa denna tillkapade skiva, för att slippa vänta längre och bad istället om någon typ av kompensation / prisnedsättning på grund av att detta.
    Blir helt nekad detta trots problematiken av en chef som förmodligen inte ens orkade sätta sig in i fallet. Uppenbarligen verkar de fortfarande (se tidigare inlägg här) inte ha några bra rutiner för att hantera problem som uppstår med kunder.
    Riktigt riktigt dåligt!
  • Günter W
    Günter W skrev om Stenmagasinet i Stockholm AB
    Hör inte av sig vid problem

Bristfälliga interna rutiner att följa upp kundens betalningar.
    Att höra av sig till kunden när man inte hitta några betalningar ingår inte i rutinerna utan man leverera helt enkelt inte till överenskommen tidpunkt.
    Sedan har man noll förståelse för kundens krav på ersättning för uppstådda problem när man inte hör av sig. Skyller på datafel och maila leveransvillkor utan kommentar.
    Bl.a. skall betalning från Bank finnas 3 veckodagar före leverans på Stenmagasinets konto ! Har inte sett liknande villkor hos konkurrenterna. Min betalning hade man en hel vecka utan att höra av sig.
    Att få kontakt med ansvarig chef för att diskutera detta har jag get upp.
    Inte anträffbar och ringer inte tillbaka trots två medlande till medarbetarna i butiken.
    Stenmagasinet har kompetent personal när det gäller produkterna men vad hjälper det när man har bristande interna rutiner som orsaker problem för kunden i slutendan.
    Jag kan därför bara avråda från att anlita Stenmagasinet som leverantör.
  • niclas s
    niclas s skrev om Stenmagasinet i Stockholm AB
    Bra butik med stort utbud och kunnig personal, Vi är mycket nöjda med vår nya köksbänk.
  • Rönnaug M
    Rönnaug M skrev om Stenmagasinet i Stockholm AB
    Urusel service och kontraktsbrott. Mailade dagen innan leverans (allt betalat och klart sedan innan) och sa att det hade blivit fel på lagesaldo och att golvet kunder levereras första om ca 7 veckor !
    2009-09-01 Representant för StenMagasinet i svarar Rönnaug M
    Vi förstår kundens besvikelse. Ett felaktigt lagersaldo i vårt affärssystem gjorde att vi ej kunde leverera önskad storlek. Vi ber återigen om ursäkt.

Fogdevägen 3, 183 64 Täby