Stiftelsen Aktiv Skola

3.4

20 omdömen om Stiftelsen Aktiv Skola

Carin K
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Sumar var fantastisk! Klassen tyckte att det var kul att kunna ställa frågor som besvarades live.

Maria K
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Det var en del teknikstrul vid genomförandet, vilket störde själva lyssnandet och mottagandet av föreläsningen. Men föreläsaren hade ett mycket intressant och givande innehåll. En del information vilken jag inte kände till och en hel del nyttiga tips vilka jag kan förmedla till såväl elever som vårdnadshavare. Skulle gärna lyssna på mer från föreläsaren.

Louise T
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Fantastisk föreläsning! Tydligt och sakligt tal med bilder som förstärkte budskapet. Mycket delande av egen erfarenhet i möte med elever i olika åldrar, gjorde föreläsningen än mer levande och relevant.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack Louise, så fint att höra att budskapet går fram på ett bra sätt!

Sandra Nathalie E
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Jättetråkigt att livestreamen inte fungerade, hoppas att det kommer finnas möjlighet att anordna en ny föreläsning snart!

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Ja det är oerhört frustrerande när tekniken inte fungerar! Vi hoppas kunna erbjuda ett nytt tillfälle snart.

Elisabet Å
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

se upp! känner två personer som blivit lurade av detta

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Vi förstår inte riktigt hur någon kan bli ”lurad” av att vi erbjuder förstklassigt material kostnadsfritt till alla skolor i landet. Hur vi arbetar går att läsa om på vår hemsida, där finns även stiftelsens årsredovisningar. Kontakta oss gärna direkt och berätta vad som har hänt så ska vi göra allt för att rätta till det.

Annika H
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Tittade tillsammans med en åk 6. Bra innehåll och råd. Vi diskuterade några av frågorna efteråt och eleverna tycker det känns bra att vi diskuterar vad som händer på sociala medier men de erkänner också att de begår brott på nätet. Hoppas att vi tillsammans kan så ett frö inför framtiden. Eleverna tyckte att föreläsningen var något för lång.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack! Så fint att ni följer upp med samtal. Bra att veta att de upplevde att det var litet långt.

Maria R
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Jag tycker at det var en väldigt bra, intressant och skrämmande föreläsning. När jag frågade eleverna om vad de tyckte så var det enda negativa, som kanske kan förbättras, att det pågick lite för länge. Det var lite upprepningar som hade kunnat kapas bort. Smidigt att kunna koppla upp sig med klassen och allt fungerade bra, för oss, gällande uppkoppling och ljud.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack, roligt att höra att det var givande och att tekniken fungerade bra. Vi tar till oss att eleverna tyckte att det var litet långt.

Ida E
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Bra och innehållsrik föreläsning om nätsmart! Intressant och lärorikt.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack Ida, det var roligt att höra och ger oss inspiration att fortsätta arbetet!

Peter F
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Har sett deras föreläsningar och tycker att de gör en riktigt bra insatts i denna viktiga fråga. Sjukt att ska behövas, men så är det idag med sociala medier mm...

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Det gläder oss att du har nytta av våra föreläsningar - och vi håller verkligen med om att det är upprörande att det ska behövas!

Kristina Maria F
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Bra information i föreläsningen!

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack Kristina, roligt att höra!

Annika P
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Trevlig inledning och presentation av föreläsaren. Lättsam och en bra föreläsare att lyssna på. Bra med kortare pausar och en längre. Väl genomtänkt. Fick med mig mkt matnyttigt att använda i mitt sammanhang på jobbet

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack Annika, det gläder oss att föreläsningen var givande och dina synpunkter hjälper oss i vårt arbete!

Malin K
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Bra och enkel föreläsning med lite praktiska råd. Dock var informationen som helhet ingen nyhet och tillförde inte så mycket för mig personligen.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack för din återkoppling, den är värdefull för oss!

Sarah S
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

helt ok men inte så mycket nytt bra att poängtera alla vuxnas ansvar att agera och vägleda

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack för dina synpunkter! Det känns bra att också de som redan är välinformerade kan få ut något bra av föreläsningen.

Helena H
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Mycket tydlig och väl förberedd föreläsning med många bra tips.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack, roligt att du hade glädje av föreläsningen!

Louise Anna Maria Ö
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Vilket fantastiskt arbete dom gör. Helt kostnadsfritt för skolorna och för föräldrar. Tusen tack för det arbete ni lägger ner för att göra materialet så bra och användbart

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack! Det värmer oss att höra!

Ann M
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Det finns mycket bra och användbart material som är lätt att ta del av.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Tack det var roligt att höra och det ger inspiration att fortsätta!

Carl Heinz Christiaan G
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Aktiv Skola har samma adress som Svenska Affärskoncept. Läs mer om det bolaget och dess ägare t ex här: https://sverigesradio.se/artikel/godhetsindustrin Det finns många bättre sätt att stödja det syfte med insamling/försäljning av sponsorpaket som Aktiv skola säger sig verkar för än att ge pengarna till Aktiv skola eftersom merparten kommer att hamna i privata fickor.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Aktiv Skola är en oberoende stiftelse och har kontor i ett hus där många andra företag finns. Vad de insamlade pengarna används till går att läsa om på aktivskola.org

Birk W
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Bluff! De ringer och presenterar sig som Aktiv skola och vill ha sponsorpengar till olika projekt. Nu handlade det om att skapa utbildningsmaterial och kurser för skolor inom grooming. I själva verket går pengarna till löner och utdelningar i miljonbelopp till ägarna i bolaget Svenska Affärskoncept AB som ligger bakom. De verkar ha hållt på i många år och byter förklädnad då och då.

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Aktiv Skola är en oberoende stiftelse. Vad de insamlade pengarna används till går att läsa om på aktivskola.org

Marcus T
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

Bluffbolag som behåller de mesta pengarna själva. Läs mer här: https://sverigesradio.se/artikel/pengar-for-antimobbningskampanj-gick-rakt-in-i-privat-foretag

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

Här går att ta del av vad insamlade medel går till: www.aktivskola.org

Marcus B
Skrev om Stiftelsen Aktiv Skola

I botten ligger aktiebolag som delar ut stora vinster till sina ägare. Naturligtvis måste stiftelser och organisationer gå med någon vinst, men det här är anser jag är ren bluff. Alldeles för många generösa företag luras att skänka pengar hit. Det här blogg-inlägget sammanfattar Aktiv Skola bra, tycker jag, och länkar till flera seriösa granskningar av stiftelsen: https://www.trottosport.se/2017/04/06/sts-omstridda-samarbetspartner-hit-eller-bluff/

Svar från Stiftelsen Aktiv Skola

På www.aktivskola.org finns information om vad pengarna används till.