Alla kategorier Hushållsvaror Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Stockholm Färgcenter AB

Stockholm Färgcenter AB

Tomtebogatan 14, 113 39 Stockholm — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Stockholm Färgcenter AB

• Håkan M
    Håkan M skrev om Stockholm Färgcenter AB
    Igår lördag kl 13.59 låstes dörren mitt framför näsan. Knakckade på. De såg störda ut. Sedan kommer en fram innaför dörren och säger att de har stängt. Jag säger att jag skulle bara be om några färgkataloger för att bestämma med fru rörande färger. Nej vi har stängt. Jag säger genom dörren att jag åkt genom stan för att hinna hit. Dörren öppnas och frasen "ta ett eller två färgprover snabbt då..." och ytterligare otrevligheter. Här är några tips. Kommer vi att anlita dem? Nej! Undrar hur deras råd är egentligen... Tips till andra. Fick mycket mer hjälp i målaraffär just utanför stan och minst 20% lägre pris. Klart värt det.
  • Karin H
    Karin H skrev om Stockholm Färgcenter AB
    Bra färgaffär men mycket kunnig personal. Var tidigare utpräglad yrkesaffär men riktar sin nu även öppet till amatörrenoverare. De delar med sig av sina kunskaper, erfarenheter och tricks. Dessutom bra på att anpassa råden. När jag stod i valet mellan två alternativ fick jag frågan Är du praktiker eller teoretiker? När det senare nog är mest sant, i vart fall vad gäller målning, fick jag ett råd som var anpassat till mig och resultatet blev jättebra.

Ytterst sällan har jag varit med om att man försökt sälja på mig mer men vid det tillfälle det hänt har det varit saker som verkligen varit till nytta. Man känner inte att de vill sälja det dyraste utan det som passar - flera gånger har jag, när jag frågat, fått rådet "ta den billigare, den räcker" eller "det är helt onödigt - det räcker med det du köpt".

Tomtebogatan 14, 113 39 Stockholm