Stockholms Begravningstjänst

Stockholms Begravningstjänst

• Badge2024
Call 08-27 03 70 Share

About company

Välkommen till Stockholms Begravningstjänst – Vi är din Begravningsbyrå i Stockholm. Med personligt bemötande i fokus och 30 års erfarenhet av begravning tar vi hand om allt som rör begravning. Vi har fasta priser på begravningar samtidigt som vi kan skapa helt unika upplägg för begravning. Hos oss på Stockholms Begravningstjänst...

40 omdömen om Stockholms Begravningstjänst

Sedan starten hos Reco 2018

Anna F
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Så fin service och bra bemötande, det finns inget jag kan klaga på.

Jonny R
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Mycket trevligt bemötande och mycket bra empati

Marit L
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Vi blev väl bemötta genom hela processen och kände oss trygga med att allt fungerade i rätt tid. Vi fick hjälp med att komma ihåg saker som är lätta att glömma bort i situationen. Jag rekommenderar verkligen Stockholms begravningstjänst.

Ljubomir S
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Vi var bemött med all respekt och hjälp och att man kan blir lugnt och ta emot med glädje allt som vi behövde. Stor tack. Allt för begravning, rådgivning, hjälp och rekommendation. Det är det som vi behövde.

Nicolai Q
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Det flöt på utan några problem. Kändes väldigt skönt att få den hjälp man behöver då man ska ta många beslut. Alla var väldigt proffsiga och visste vad som behövdes, vilket var skönt då jag själv saknade erfarenhet.

Louise C
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Mycket bra bemötande hela vägen: Planering av begravningen, visning i samband med kistläggningen, och under själva begravningen. Vi hade inte så stor budget och det kändes också fel av miljöskäl att lägga pengar på en dyr kista eller alltför mycket blommor, och byrån försökte inte heller sälja på oss det, vilket jag varit med om med andra begravningsbyråer. När man är i sorg är man så sårbar och lättpåverkad, man vill ju så gärna att den som dött ska få allt det bästa. Men Erik berättade förutsättningslöst om de olika...

Mait A

Tack för ett väldigt fint bemötande och arbete! Vänligen Mait

Michael L
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Snabb och smidig hjälpa Trevlig personal

Lars M
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Min upplevelse av kontakter med dem var enbart positiva vad gäller deras professionalitet i föreberedelset att samordna en begravning för en god vän!

Arne O
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Bra service, kunskap och empati. Snabb återkoppling beträffande bland annat olika frågor. Dessutom mycket trevliga.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Tack för förtroendet att hjälpa till med begravningsplaneringen. Vi vill gärna passa på att tacka för att Du tog dig tid att skriva några rader om Dina upplevelser under planeringen och genomförandet av begravningen. Den fina recensionen som kommit oss tillhanda betyder mycket för oss och hjälper oss att gå framåt och utvecklas till det bättre på ett sätt som alltid skall komma de anhöriga tillgodo. Vi önskar Dig allt gott. Erik Eriksson med personal Begravningsbolaget AB

Frida E
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Bra snabb service med rimliga priser.

Stort tack för ditt omdöme. Allt gott Erik Eriksson

Anders S
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Professionellt. Närvarande och inlyssnande. Bara positivt att säga.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Anders, Vi har verkligen uppskattat möjligheten att stå vid er sida och stötta er familj i detta känslosamma ögonblick. Att förlora någon är aldrig en enkel resa, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder otroligt mycket för oss. Att veta att vi har kunnat ge er den omtanke och support ni behövde gör vårt arbete meningsfullt. Vi strävar alltid efter att göra en svår tid så smidig som möjligt, och att höra att ni känner er nöjda värmer...

Britt L
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

De var förstående, lyssnade deltagande, lugna och kändes kunniga. Accepterade våra val utan att lägga några synpunkter. Vilket kändes bra.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Britt, Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt...

Kerstin O
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Sökte en begravningsbyrå utan servila svartklädda män som talar till mig med dämpad röst. Chansade och klev in på kontoret och fick jättefin känsla och service direkt och stöd under planeringen av begravningen. Den borgerliga begravningen blev vacker, varm och värdig med officianten som ingick i teamet.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Kerstin, Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt...

Johan S
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Stockholms Begravningstjänst hjälpte mig igenom en svår tid när jag anordnade min mors begravning. De var proffesionella och medkännande och hade bra överblick över helheten. De är kanske inte den billigaste begravninsbyrån, men det levererade kvalitet hela vägen. Rekommenderas varmt!

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Johan, Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt...

Nashmil H
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Caroline var mycket hjälpsam och professionel.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Nashmil, Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt...

Ann L

Proffsigt, empatiskt, korrekt.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Ann, Hoppas du och dina nära känner lite lugn och värme i dessa tider. Jag ville bara ta en stund för att personligen tacka dig för att du valde oss som er begravningsbyrå. Det har varit en ära för oss att vara där för er och er familj när ni behövde det som mest. Att förlora någon är aldrig lätt, och vi är tacksamma för att ni lät oss vara en del av att hedra minnet av er kära. Dina vänliga ord om vår service betyder enormt mycket för oss. Att veta att vi kunde ge er den support och omtanke ni behövde gör vårt arbete...

Erik S
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Vi har haft ett samarbete med Stockholms Begravningstjänst i många år avseende begravningar och boutredningsfrågor, så som bouppteckning-, bodelning- och arvskiften. Rådgivarna är verkligen proffs på sin sak, med alltid ett högt kundfokus. Rekommenderas å de varmaste! / Vännerna på Juristbolget!

Anders G
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Begravning. Bra, tydlig och snabb hjälp och stöd.

T. I
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

"Medmänsklighet" är verkligen ett honnörsord som S. B. lever upp till - men så ska det också vara dalfolk till det! Jag vågar påstå att oberoende av konfessionell bindning, ekonomi, etnicitet, politisk åsikt, sexuell orientering - eller vilka fler orsaker till diskriminering det nu kan finnas i vårt samhälle - så kan Leif hantera alla. Dessutom uppstod ett litet praktiskt problem, hur min mammas vilja skulle realiseras, inför vilket alla hans "konkurrenter" gav upp - men han löste det också! Så jag kan besöka minneslunden med enbart goda minnen ... Allt gott under 2019 önskar

Joachim N
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Leif är en klippa i en overkligt svår situation.

Erica E
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Begravning, jurist och Leif som officiant under ceremonin som var helt fantastisk och så himla fin. Andra gången som Leif hjälper mig med begravning. Fint bemötande, kunnig, empatisk och väldigt professionell. Jag rekommenderar varmt Stockholms Begravningstjänst!!

Mikael S
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Mammas begravning å all runt omkring.Jag blev bemött på ett fantastiskt trevligt å vördnadsfullt sätt.

Anders I
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Och en fin begravning på alla sätt.

Andreas G
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Kanonbra!!! Jättenöjd , stor hjälp i vår sorg!!!

Ludith O
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Stockholms begravningstjänst hade hand om vår farmors begravning, de skötte det väldigt snyggt! De var hjälpsamma och fanns alltid till hands! Tack!

Ingela I
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Stort tack till Leif och Heli på stockholms begravningstjänst för suveränt bemötande. Proffsiga och empatiska samt ytterst hjälpsamma i en svår tid.

Birgitta E
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

100% empati. Jättenöjd. Rekommenderar dem varmt.

Mia S
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Vi fick fint stöd runt alla detaljer vid begravningen av min styvfar, stort som smått. Allt kunde vi diskutera med begravningsfirman och vi fick rediga svar på allt. Vi upplevde stor omtanke och empati under vår svåra sorg. Jag rekommenderar Stockholms begravningstjänst till alla.

Lena L
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Jag anlitade begravningsbyrån efter rekommendation och har inte ångrat det. Bemötandet och arbetet med begravningen har varit mycket bra, både före och under begravningen. Allt har gått väldigt smidigt och jag har fått svar på mina frågor omgående. Jag är mycket nöjd.

Lennart B
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Begravning. Enkel och värdig. Företaget uppfyllde de förväntningar vi hade.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Stort tack Lennart för ditt omdöme om oss. Hälsningar Leif Eriksson och Heli Ekberg

Ingrid G
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Planering och genomförande av begravningsgudstjänst, minnesstund, bouppteckning, Slutstäd. Utmärkt bemötande i alla situationer. Utmärkt information. Tidsplanering etc.

Stort tack Ingrid för ditt omdöme om oss. Allt gott Leif Eriksson

Charlotte C
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Personlig bemötande med respekt. Tjänstvillig och behjälplig på alla sätt.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Bäste Charlotte, ett stort och varmt tack för ditt omdöme om oss. Jag är oerhört tacksam för Ert förtroden till mig att jag fick bistå Er med den begravningen. Allt gott Leif Eriksson

Stein B
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Jag kontaktade företaget Stockholms begravningstjänst för min brors begravning. Jag har sedan tidigare det största förtroende för Leif Eriksson och jag kan verkligen rekommendera dem

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Bäste Stein, stort tack för ditt förtroende. Det betyder mycket för mig att veta att du har gav mig detta. Allt gott. Leif Eriksson

Jeanette v
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

En begravning med kista ,vi blev bra bemött. Företaget levde upp till våra förväntningar trevlig personal bra återkoppling .

Anna H
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Trevligt och hänsynsfullt bemötande hela tiden. Snabba återkopplingar. Vi fick precis den begravning vi önskade och jag har fått ett fint minne trots den svåra stunden. Stort tack

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Anna, stort tack för ditt omdöme om oss. Vi är så klart tacksamma för dina ord och din upplevelse. Allt gott Leif och Heli

Roger G
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Begravning. ( Kista, urna, blommor , begravningsplats och begravningslokal samt musik) Bra bemötande av kunnig personal. Svårt att i en sådan situation tala om förväntningar. Men mitt slutintrycket var att det ordnades en fin begravning i enlighet med mina önskningar.

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Bäste Roger. Stort tack för ditt omdöme om oss. Vi är oerhört tacksamma att vi fick förtroendet att bistå dig med allt det praktiska. Allt gott Leif Eriksson

Michelle H
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Bästa begravningsbyrån som går att hitta. Har rekommenderat dom till alla som kommer nångång behöva hjälp. Leif och Harriet är bara bäst under sådana omständigheter. Tack tack tack Michelle Hollahan

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Michelle, Jag blir rörd av dina ord och är oerhört tacksam att vi fick hjälpa Dig med det här. Jag önskar dig allt gott i livet och Harriet hälsar till dig. Allt gott Med varma hälsningar Leif Eriksson och Harriet Linder Sporron

Erik S
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Kan varmt rekommendera Stockholms Begravningstjänt. Både Leif och Heli är varma, omtänksamma och samtidigt tydliga och sakkunniga. Precis vad man behöver i en svår livssituation. Rekommenderas varmt!

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Bäste Erik, stort tack för ditt omdöme om oss. Vi är naturligtvis oerhört tacksamma för att vi har fått bistå dig. Med varma hälsningar Leif Eriksson och Heli Ekberg.

Elisabeth N
Wrote about Stockholms Begravningstjänst

Näjd med allt. Kista, urna, blommor, catering, beställning kompletteting sten. Mycket bra bemötande

Svar från Stockholms Begravningstjänst

Hej Elisabeth, stort tack för ditt utlåtande. Och vi är tacksamma över att vi fått förtroendet att hjälpa dig. Allt gott. Med vänliga hälsningar Leif Eriksson