Alla kategorier Elbolag Västerbotten Storuman Storuman Energi AB

Läs vad 5 kunder tycker om Storuman Energi AB

• ULF G

2019-05-13

ULF G skrev om Storuman Energi AB
    Fick mitt elabonnemang kapat av Storuman Energi.
    En mycket aggressiv försäljare ringde till mig i slutet på oktober och jag förklarade att jag inte var intresserad,
    Trots detta skickade man två SMS till mig som jag också ignorerade.
    Efter ett tag kom det ett brev på posten som skulle signeras, detta kastade jag.
    Så i mars märkte jag att elräkningarna från Fortum uteblev. Vid kontakt med Fortum konstaterade vi att mitt elabonnemang nu låg hos Storuman Energi.
    När jag kontaktade deras "kundtjänst" påstod dom att jag hade godkänt via Internet och angav ett IP-nummer.
    Kruxet är bara att IP-numret utgick från en stad 42 mil ifrån min adress.
    Blir polisanmälan för bedrägeri och brott mot distansköplagen idag. Läs mer
  • Karin I

2018-10-23

Karin I skrev om Storuman Energi AB
    Aggressiv marknadsföring! Hade varit kund hos Storuman men fick ett bättre erbjudande. Storuman varnade för det konkurrerande företaget, försökte övertala mig att säga upp det på ett väldigt aggressivt sätt. Läs mer
  • 2017-12-03

Jonas A skrev om Storuman Energi AB
    Blev helt enkelt lurat av kundtjänsten. Mitt avtal gick ut 2 månader innan efter fastpris en period . Fick ingen påminnelse utan märkte att elen plötsligt blivit dyrare. Ringde dom och fick annat avtal som skulle vara som tidigare avtal, Elmix. Efter detta fortsätt höga priser , ännu sämre under sommaren. När jag ringer säger dom att jag har bundet avtal 2 år Vilket jag aldrig gjort. Senaste månaderna så dyrt som 1 kr per kilowatt trots att de påstår låga priser på elmix !!!. fick tillägg service " plus service" på 20 kr utan min kännedom. Stor besvikelse känner mig lurat helt enkelt. Aldrig igen Storuman energi😲😲😲 Läs mer
  • 2012-04-11

Maria J skrev om Storuman Energi AB
    Jag fick ringa efter min faktura som kom 3 månader försent. Ringde i princip varje dag och frågade om min faktura, fick till slut en samlingsfaktura och sedan trodde jag att det skulle vara lugnt men väntar fortfarande på fakturor! De hänvisade till kundtjänstchefen som aldrig hörde av sig. USELT! Jag kommer byta den dagen avtalet går ut. Kommer aldrig återvända som kund! Läs mer
  • ulf v

2011-09-07

ulf v skrev om Storuman Energi AB
    Bara strul, den ena vet inte vad den andra gör eller lovar. Jobbar ihop med Bara Spara. Vart överflyttad som elkund till Storuman utan att Bara Spara hade befogenhet. Förklarade detta för Storuman tillsammans med skrivelse från Bara Spara att jag EJ var ansluten hos Bara Spara. Nix - jag var kund hos dem på 2 av våra fastigheter. Till råga på allt så tog de en Uppläggningsavgift, 100kr, på en fastighet. Via telefon med Emma så sa hon att det var bara att dra av 100kr. Nu, 2,5 mån senar så kommer krav o hot om inkasso! Påminnelse 3 till dem, då kom ett svar. Man begär läskvitto på mail - Nopp! De har tagit massor av min tid, men ingen ursäkt ännu!!! Läs mer